Monday, March 30, 2020
Všechny články Minimize

Current Articles | Categories | Search | Syndication

Saturday, June 26, 2010
Platí na Emrakula Oblivion Ring? Ano!
Autor: Ufin @ 12:07 PM :: 2864 Přečtení :: 2 Komentáře :: :: Pravidla
 
Když jsem dnes navštívil mtgsalvation.com, abych se podíval, co nového (starého) nás čeká v nové edici, našel jsem tam na diskusi s tímto názvem. Pojednává o tom proč je možné Emrakul, the Aeons Torn exilovat Oblivion Ringem i když tento Eldrazi má protekci proti barevným „spells“. Tohle slovo schválně nepřekládám do češtiny, i když mám češtinu rád. Jednak je to termín, a druhak je to důležité pro další vysvětování.
Takže, jak je to možné? Copak Oblivion Ring není „colored spell“? Ano, i ne. Samotné vynesení OR, je spell. Ale to Emrakula nijak neohrožuje. Emrakula totiž cílí až ETB Trigger Oblivion Ringu, tedy enter the battlefied trigger, ale to již není spell, zdrojem je abilita permanentu Oblivion Ring, a před abilitou tohoto permanentu už Emrakul chráněn není.
 
Jak to vypadá na stacku?
 
Situace: Mám na ruce Oblivion Ring. Soupeř má na stole příšeru, Emrakul, the Aeons Torn.
1. Ohlásím seslání OR, zaplatím cenu a OR jde na stack. Zde je OR colored spell.
2. Oba hráči passnou a OR se vyhodnotí - jde na bojiště. Zde je OR colored spell.
3. Spustí se první OR ETB trigger ("When Oblivion Ring comes into play"), nahlásím target, trigger se "položí" na stack. Zde je ale už zdrojem zmíněná abilita, tj. onen ETB trigger, nikoliv spell.
4. Oba hráči passnou a vyhodnotí se trigger, Emrakul, the Aeons Torn odchází ze hry.
 
Důležitá poznámka: úplně stejně to funguje s Journey to Nowhere.
Jistě vás napadne otázka, jak je to s tedy s protekcí proti bílé? To je ale jiný případ! Nahlédněme do pravidel:
702.14b A permanent or player with protection can’t be targeted by spells with the stated quality and can’t be targeted by abilities from a source with the stated quality.
Přeloženo: Permanent nebo hráč s protekcí, nemůže být cílen (target=cíl) kouzlem (spell=kouzlo) uvedené hodnoty (hodnotou rozumějme barvu), a nemůže být cílen abilit ze zdroje uvedené kvality.
Tedy v našem případě nemůže být permanent s protekcí proti bílé cílem abilit z bílého Oblivon Ringu, nebo Journey to Nowhere.
 
A co Shroud?
702.16a Shroud is a static ability. “Shroud” means “This permanent or player can’t be the target of spells or abilities.”
Přeloženo: Shroud je statická abilita. „Shroud“ znamená „Tento permanent nebo hráč nemůže být cílem kouzel nebo abilit.“
Zde je důležité slovíčko abilities, takže ani na shroud si s OR či JtN nepřijdeme.
 
Doufám, že vám můj postřeh a rozbor přinesl něco užitečného, a teším se na vaše kritické komentáře.
Zdravím z Liberce, Pažitka

Hodnocení
Komentáře
Autor: Flamberg @ Monday, June 28, 2010 8:57 AM
Díky za takové "střípky" z pravidel. Jen houšť.

Autor: kaspi @ Thursday, August 05, 2010 2:46 AM
Stejne tak ale plati na Emrakula i sweepy jako je Day of Judgement (nebo Wrath), ze? Formule "can't be the target of spells or abilities" ho nezachrani, protoze jsme ho jako target nemuseli uvadet.

To plati i pro shroud.

Click here to post a comment
Print  
Reklama Minimize
Print  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement