Monday, March 30, 2020
Všechny články Minimize

Current Articles | Categories | Search | Syndication

Wednesday, September 07, 2011
Gilanův rozbor pravidel II. - Spellskite speciál
Autor: AdamF @ 8:52 PM :: 3159 Přečtení :: 9 Komentáře :: :: Pravidla, Tvorba balíků
 

 

Překlad schopnosti je prostý –

 

: Změň cíl cílového kouzla nebo schopnosti na Spellskite. ( lze zaplatit buď nebo 2 životy.)

 

Tato schopnost se může zdát jednoduchá, je však velice komplexní. Riccardo Tessitori, level 5 rozhodčí z Itálie,nedávno napsal, že tuto kartu pomalu začíná nenávidět.

Přestože je možné její schopnost použít na jakékoliv kouzlo nebo schopnost na stacku, které mohou být cíleny, nemusí to vždy dopadnout tak, že budou cíle skutečně změněny. Spellskite například nemůže změnit cíle kouzla nebo schopnosti tak, aby byly nelegální. Pokud by se tedy schopnost Spellskite vyhodnotila, avšak Spellskite by nebyla legální cíl, nic by se nestalo a cíl by zůstal nezměněn. Jedním z případů, kdy takováto situace může nastat, je schopnost Equip. Klíčové slovo Equip znamená následující: „Připoj tento Equipment na cílovou bytost pod tvou kontrlou. Můžeš tuto schopnost použít pouze tehdy, kdy můžeš hrát Sorcery.“ Může tedy cílovat pouze bytost kontrolovanou týmž hráčem, který kontroluje Equipment („target creature you control“). Změnou cíle kouzla nebo schopnosti se nemění hráč, který toto kouzlo nebo schopnost kontroluje. Pokud se soupeř snaží připojit jeho Darksteel Axe na bytost pod jeho kontrolou, můžete tuto equipovací schopnost cílovat schopností vaší Spellskite. Avšak vzhledem k tomu, že Spellskite není legálním cílem, nic se nezmění. Equipovací schopnost se normálně vyhodnotí a Equipment se připojí k bytosti, která byla touto equipovací schopností původně, a co je důležitější – legálně, cílena.

 

Spellskite nemůže být cílena jedním kouzlem nebo schopností vícekrát

 

Pokud nějaké kouzlo nebo schopnost požaduje více cílů a zároveň je slovo „target“ použito pouze jednou , musí být tyto cíle rozdílné. Některá kouzla obsahují slovo „target“ vícekrát, avšak pokud je to ve spojení „another targer“, musí být tyto cíle také rozdílné.

V případě spouštěcí (trigger) schopnosti Inferno Titana je vybraný počet cílu určen tehdy, když je tato schopnost položena na stack a poté již jejich počet nemůže být změněn. Pokud jsou takto vybrány dva nebo tři cíle, musí být rozdílné. Spellskite nikdy nemůže způsobit to, aby byla více než jedním z těchto cílů, stejně jako nemůže být určena oběma cíli pro Arc Trail. Některá z kouzel však mohou mít slovo „target“ napsáno více než jednou a přesto nepožadují, aby byly cíle rozdílné. Například karta Agony Warp může cílovat jak dvě různé bytosti, tak také oběma efekty můžete zacílit pouze jednu bytost. Spellskite tedy může oba tyto efekty přecílit na sebe, avšak musí použít svou schopnost pro každý tento efekt zvlášť – v tomto případě tedy dvakrát (samozřejmě pokud již nebyla jedním z původních cílů).

 

Spellskite + Canopy Cover

Pokud je Spellskite pod vaší kontrolou očarována vaším Canopy Coverem, nemůže na sebe přesměrovat kouzla nebo schopnosti kontrolované vaším soupeřem. Konečný soubor cílů totiž musí být legální. Proto není nejlepší nápad použít Canopy Cover na vlastní Spellskite, pokud na ni chcete přesměrovávat soupeřovy kouzla a schopnosti. Stále však můžete přesměrovat na tuto Spellskite ta kouzla a schopnosti, která kontrolujete sami. Pokud se například snažíte equipnout jinou bytost pod vaší kontrolou, avšak soupeř tuto bytost v reakci zničí, stále můžete tuto vlastní equipovací schopnost přesměrovat na Spellskite.

Teď si možná říkáte : „Mohl bych dát Canopy Cover na soupeřovu Spellskite.“ Udělat to samozřejmě můžete, ale neradujte se předčasně. Vzhledem k tomu, že Canopy Cover stále kontrolujete vy, jediný člověk, který nemůže cílovat Spellskite je její kontroler (nebo ostatní vaši soupeři v případě hry více hráčů). Spellskite může i nadále přesměrovat kouzla nebo schopnosti, která kontrolujete vy a která ji mohou cílovat.

 

Spellskite může měnit cíle, nikoliv módy

 

Pokud má kouzlo nebo schopnost více módů, z nichž se vybírá (obvykle napsány jako „choose one“ nebo „choose two“), Spellskite může změnit cíle tohoto kouzla nebo schopnosti, avšak nemůže změnit módy, které jsou uzamčeny“ ve chvíli, kdy je kouzlo nebo schopnost položeno na stack. Pokud je zahrána Steel Sabotage a je vybrána část rušící cílové artefaktové kouzlo, Spellskite jej nemůže přecílit na sebe, protože nebyla vybrán mód vracející artefakt do ruky jeho vlastníka a Spellskite není artefaktové kouzlo (ve chvíli, kdy je na bojišti a kdy tedy používáte její schopnost). Stejné platí i pro “modální“ schopnosti, například ty, které mají bytosti z cyklu Exarchů. Soupeřův Deceiver Exarch může odtapnout cílový permanent pod jeho kontrolou, nebo tapnout cílový permanent pod kontrolou soupeře. Vaše Spellskite nemůže přesměrovat “odtapovací”, ale stále může přesměrovat mód, který tapuje cílový permanent soupeře (tedy vás). Je proto dobré ujistit se, jaký mód je používán, aby jste věděli, zda je Spellskite legální cíl pro daný mód či nikoliv.

 

Spellskite nemůže zachránit Phantasmal Beara

 

 

Přestože Spellskite umí zvrátit hodně, stále neumí zachránit vaše Iluze (tedy ty, jež musí být obětovány ve chvíli, kdy jsou cíleny kouzlem nebo schopností). Pokud bude Phantasmal Bear cílen Lightning Boltem, umře, přestože Spellskite vstoupí Boltu do cesty. Tyto iluzorní“ bytosti mají spouštěcí (trigger) schopnost, která se spustí a je položena na stack dříve, než máte vůbec šanci aktivovat schopnost Spellskite. Pokud tedy Bolt cílující Phantasmal Beara přesměrujete na Spellskite, udělí se nejdříve 3 zranění do Spellskite a poté se vyhodnotí spouštěcí schopnost Beara a ten je obětován.

 

 

To bychom tedy měli něco ke Spellskite. A protože se mi to zdá prozatím krátké a nerad bych čtenáře o něco ochudil, připravil jsem si ještě dvě bonusová témata, týkající se něčeho jiného.

 

Bonus – (Ne)závislost schopností na jejich zdroji

 

Nedávno jsem se setkal s následujícím dotazem : „Pokud mi chce soupeř tapnout bytost Gideon's Lawkeeperem a já mu Lawkeepera v reakci tapnu, zůstane má bytost odtaplá? A jak to bude v případě, kdy bych mu Lawkeepera v reakci zničil?“

Tato představa bývá obvyklá, avšak mylná – „Můžete zabránit aktivační čí spouštěcí schopnosti v jejím vyhodnocení tím, že odstraníte zdroj této schopnosti“. To však není pravda a v historii Magicu tomu tak nikdy nebylo. Jakmile je jednou schopnost zahrána či spuštěna a tím dána na stack, stane se nezávislou na svém zdroji. Ani odstranění zdroje z bojiště tuto schopnost nezruší. Pokud tedy například cílujete soupeřovu bytost svým Prodigal Pyromancerem, ani zničení Pyromancera v reakci nezabrání udělení zranění z jeho schopnosti. Pyromancer sice nebude na bojišti ve chvíli vyhodnocení této schopnosti, avšak to tuto schopnost již nijak neovlivní.

 

Bonus 2 – Můžete cílovat nezničitelné permanenty kouzly a schopnostmi, které mohou ničit

 

Pokud má permanent nezničitelnost (Indestructible), znamená to, že nemůže být zničen efekty říkajícími znič“, ani obdržením smrtelného zranění. To ovšem neznamená, že nezničitelný permanent nemůže být cílem kouzla nebo schopnosti, které se jej pokouší zničit. Pokud například použijete aktivační schopnost Hoard-Smelter Dragona a cílujete Blightsteel Colossuse, schopnost se vyhodnotí a Colossus nebude zničen. Drak však i přesto dostane +12/+0 do konce kola. Obdobně tomu bude v případě, že Darksteel Myra budete cílovat kartou Slice in Twain. Myr sice zničen nebude, avšak po vyhodnocení Slice si stejně líznete kartu.

 

To je tedy pro dnešek vše a budu se těšit u dalšího vydání

 

Jakub Novotný aka gilan

Hodnocení
Komentáře
Autor: Flamberg @ Wednesday, September 07, 2011 9:30 PM
Hezké :-)

Autor: milape @ Wednesday, September 07, 2011 9:57 PM
Parádní článek, jen tak dál! O čm bude další?

Autor: gilan1 @ Wednesday, September 07, 2011 10:08 PM
Díky za komenty. Další jsem ještě nezačal psát, takže pokud by tě zajímal nějaký konkrétní problém, můžu jej zařadit :)

Autor: Troglo @ Wednesday, September 07, 2011 10:26 PM
Ahoj!, výborný článek, ačkoliv jsem se ve tvém vybraném a bohatém slovníku jednou či dvakrát ztratil, četl se hezky a něco jsi mi objasnil. Ten druhý bonus mě vždy zajímal, zda to tak funguje... Tvoje články by potřebovaly zvláštní složku, kam bych zašel vždy, když si nebudu vědět rady s něčím opravdu zapeklitým. Díky!

Autor: milape @ Thursday, September 08, 2011 9:49 AM
Konkrétní problém? No měl bych nápad na zhruba 3, i když dva se týkají karet, které na Standardu odrotují za pár dní..a jedno je na kartu, co se snad nikde nehraje:-) Sice to už někde (cmus) proběhlo, ale pro ne tak zkušené hráče by to mohlo být zajímavé. 1/ jednak jak správně reagovat/rozbít kombo Splinter Twin + Deceiver Exarch, protože tam záleží na správném okamžiku zahrání protihry (tohle kombo se bude hrát na extu/modernu) 2/ jak se vlastně počítá damage od Valakutu a zase jak to kombo správně rozbít. A mě by fakt zajímalo, 3/co vlastně dělá Omen Machine z NPH? Tuhle kartu jsme na draftech s klukama nikdy nehráli, protože jí prostě nikdo nepochopil, k čemu je..:-*)

Jen nápady, určitě by se našly lepší věci..

Autor: Koumak @ Thursday, September 08, 2011 2:18 PM
To je hruza, ty dnesni klucici si uz nic nepamatujou - min 4 edici a interupty, protoze tam slo tu nezavislost od efektu od zdroje snadno prekazit .. ale jinak dobry :-)

Autor: Koumak @ Thursday, September 08, 2011 2:18 PM
To je hruza, ty dnesni klucici si uz nic nepamatujou - min 4 edici a interupty, protoze tam slo tu nezavislost od efektu od zdroje snadno prekazit .. ale jinak dobry :-)

Autor: Filuta @ Saturday, September 01, 2012 10:05 PM
Ahoj chtěl bych se zeptat, když soupeř hraje Rancor na svojí potvoru, můžu ho přecílit na svou Spellskitu (Giant grow). Diky)

Autor: Flamberg @ Sunday, September 02, 2012 1:06 AM
Ano. Aury při seslání cílují.

Click here to post a comment
Print  
Reklama Minimize
Print  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement