úterý 23. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

čtvrtek 10. listopadu 2011
Decky na Standard: Werewolves
Autor: AdamF @ 19:14 :: 4937 Přečtení :: 7 Komentáře :: :: Standard, Tvorba balíků
 

Pokud se chcete účastnit a vyhrávat lokální FNM či Game Day turnaje, tohle jsou články určené přesně pro vás. V článku vždy najdete představení všech karet, vysvětlení strategie balíčku, vyčíslení pořizovacích nákladů i několik popsaných her s daným balíčkem.

A i pokud se vám zde uvedený decklist nebude líbit, můžete se jim nechat inspirovat při stavbě vlastního balíčku.

 

Formáty Magicu se základně dělí na Constructed a Limited. Mezi Constructed formáty řadíme Standard, Extended či Modern. Formáty Legacy a Vintage jsou Constructed formáty, ale řadíme je zvlášť jako Eternal formáty. Poslední skupinou jsou Limited formáty, které obsahují různé způsoby draftů a sealed decky.

Standard je formát nejrychleji rotující a nejhranější. Každý rok se rozšíří o pět edic a každý rok z něj čtyři edice odrotují.

Aktuální Standard obsahuje nejnižší možné množství edic – kompletní blok Scars of Mirrodin (Scars of Mirrodin, Mirrodin Besieged, New Phyrexia), core set Magic 2012 a podzimní velkou edici Innistrad.

 

Jak již název balíčku napovídá, hlavní slovo v tomto balíčku mají vlkodlaci. Innistrad nám přináší horkou novinku v podobě double-faced karet. Podle mého názoru jsou tyto karty silnější, než si hráči myslí. Vlkodlaci se vyskytují výhradně v barvách zelené a červené many. Pokud jste se ještě neseznámili s double-faced kartami, pojďme si ukázat, jak fungují:
 

 

Gatstaf Shepherd vstupuje na bojiště jako 2/2 za 1G, jde tedy o medvídka (Grizzly Bear). Všechny double-faced karty mají svou přední stranu označenou znakem Slunce a zadní stranu znakem Měsíce. Karta vstupuje na bojiště vždy svou sluneční stranou.

Všichni vlkodlaci, ať už zelení nebo červení, mají stejnou transformační podmínku. Na začátku každého upkeepu se zkontroluje, zahrál-li nějaký z hráčů kouzlo. Pokud nebyla zahrána žádná kouzla, Gatstaf Shepherd se promění do své noční podoby.

V té chvíli jej otočíte na druhou stranu. Tento proces se nazývá transformace. Gatstaf Howler, jak se nazývá noční verze této karty, již nemá typ Human, ale pouze Werewolf. Jeho síla a odolnost jsou 3/3 a má schopnost intimidate (což znamená, že jej smí blokovat pouze bytosti, které s ním sdílejí barvu nebo bytosti artefaktové).

Vlkodlaci se (bohužel) umí transformovat i zpět do své denní podoby. Stane se tak tehdy, zahrál-li některý z hráčů dvě a více kouzel minulé kolo.

 

Strategie balíčku je poměrně jednoduchá – karty by měly chodit pěkně po křivce, abyste každé kolo mohli něco zahrát. Vlkodlaci se nejlépe transformují, když soupeř nic nehraje. Pokud se vlkodlaci neotočí sami, můžete je transformovat jiným způsobem. Balíček je poměrne agresivní, útočit chcete co nejčastěji a co nejdříve.

 

Jedním z nejlepších vlkodlaků je Reckless Waif. 1/1 za R není nic extra speciálního a nejlepší je zahrát jej za podmínek, kdy začínáte hru. Soupeř mnohdy nic první kolo nezahraje a v tom případě se Reckless Waif transformuje na Merciless Predatora, 3/2 bytost. Musíte uznat, že tato karta je skutečně kvalitní – toto je však ideální scénář. Často se může stát, že soupeř něco zahraje – a vy máte na stole 1/1, kterou si moc nezaútočíte.

Proto je zde Mayor of Avabruck – tato karta byla promokartou pro prerelease Innistrad (takže možná máte doma jeho foilovou kopii s alternativním obrázkem), čímž Wizards po letech porušili tradici, že promokartou je většinou méně hratelná mythic karta (ale najde se několik čestných vyjímek). Mayor of Avabruck je sice “pouhá” rare karta, ale hratelný rozhodně je. Sluneční strana ukazuje 1/1 za 1G, která posiluje ostatní Humany o +1/+1. Noční verze, pojmenovaná Howlpack Alpha je 3/3, které posiluje ostatní Wolfy a Werewolfy (tím pádem i netransformované vlkodlaky) o +1/+1 a navíc vám v každém vašem end stepu položí na bojiště 2/2 Wolfa (kterého posílí na 3/3).

Mayor (přezdívaný Starosta) je jedním z několika lordů-posilovačů, na kterých tento balíček staví. Dalším takovým vlkodlakem je Kruin Outlaw, 2/2 s first strike za 1RR. Všichni vlkodlaci jsou ve své denní podobě mírně podprůměrní a ve své noční podobě mírně nadprůměrní. Noční verze této karty pojmenovaná Terror of Kruin Pass je 3/3 double strike, který navíc říká, že všichni vaši vlkodlaci mohou být blokováni jen dvěma a více bytostmi.

Třetím vlkodlačím lordem je Instigator Gang. 2/3 bytost za 3R jsou špatné parametry, a bonus +1/+0 pro vaše útočící bytosti to moc nespraví. Mana cost však zcela odpovídá noční straně této karty pojmenované Wildblood Pack – nebo vám se snad tramplující 8/5 za 3R nezdá dost dobrá? Tento vlkodlak totiž posiluje vaše útočící bytosti o +3/+0 a sám je 5/5 trampler.

A nyní trocha matematiky: máte na stole Howlpack Alphu, Terror of Kruin Pass a Wildblood Pack – pokud se tito tři vydají zaútočit, obdrží soupeř neuvěřitelných 29 zranění. A pokud postrádáte Howl Pack Alphu, Terror of Kruin Pass a Wildblood Pack udeří do soupeře přesně za 20 zranění.

A poslední lord je lord univerzální, je jím Adaptive Automaton. Když tato trojmanová 2/2 vstupuje na bojiště, zvolíte si typ bytosti. Automaton posiluje všechny bytosti zvoleného typu o +1/+1.

Ze všech innistradských vlkodlaků, kteří v Innistrad vyšli, jsem jich do tohoto balíčku umístil pouze šest. Ostatní do svých balíků zatím jen tak nepustíme, ale na Innistrad limited si je rádi zahrajeme. Posledním vlkodlakem je Daybreak Ranger, tentokrát s cenou 2G je 2/2, která za pouhé tapnutí udělí 2 zranění cílové bytosti s flyingem. Někdo by jej označil spíše za sideboardový materiál, ale letci se hrají a i kdyby jste snad tuto schopnost nevyužili, noční strana pojmenovaná Nightfall Predator je dost zajímavá natolik, abychom Daybreak Rangera chtěli hrát. Predator je 4/4, která má off-color aktivační schopnost. Za R a tapnutí se Predator utká s cílovou bytostí. To znamená, že si tyto bytosti současně udělí zranění rovné své síle.

Pro manové urychlení bych zařadil i Birds of Paradise. Třešničkou na dortu je Thrun, the Last Troll. Tato karta se mi při testování vlkodlaků osvědčila, nezrušitelnost potrábí nejednoho modrého mága a hexproof bude vadit opravdu všem soupeřům. Díky regeneraci za 1G jde o mytickou legendu, jak má být!

 

A nyní se pojďme podívat na non-creature spells. Začneme těmi, kteří dopomáhají vlkodlakům. Tím je jednoznačně Moonmist, dokonalá common karta. Soupeř se může stavět na hlavu, hrát spelly každé kolo, ale Moonmist instantě za 1G transformuje všechny Humany (a věřte mi nebo ne, jednou jsem díky zahrání této karty transformoval soupeřova Delver of Secrets). Navíc se vypreventuje veškeré zranění, které by měly udělit bytosti jiné než vlci a vlkodlaci. Většinou tedy půjde o kartu na přeměnu a v nouzi poslouží i jako mlha. Soupeř si mnohdy spočítá, kolik zranění vám jeho bytosti v útoku udělí a někdy neváhá zaútočit celou armádou. Zahraný Moonmist mu skvěle překazí plány.

Na podporu vlkodlaků je zde i Full Moon's Rise – jedná se vlastně o takovou anténu pro vlkodlaky, kteří získají bonus +1/+0 a trample. Navíc za obětování této karty zregenerujete všechny své vlkodlaky. Toto všechno za pouhé 1G dává dohromady skvělý enchantment.

A poslední kartou je Brimstone Volley. Wizards nám nabídli v Rise of Eldrazi čtyři zranění za 2R (karta Staggershock) a nyní nám za stejnou cenu nabízí pět zranění. Samozřejmě je v tom háček a tím háčkem je morbid. Pokud má Brimstone Volley udělit pět zranění, musí před jeho zahráním zemřít bytost. Pokud bytost nezemře, udělí Brimstone Volley pouze tři zranění.

 

Manová základna je velmi zajímavá – nejdůležitější kartou je Copperline Gorge, zelenočervený dual-land, který přijde odtaplý na začátku hry, kdy kontrolujete dva a méně zemí. Dále je tu Rootbound Crag, dual-land, který přijde odtaplý, pokud kontrolujete Forest nebo Mountain. Speciální zemí je Kessig Wolf Run, který dokáže vyřešit zapikovanou late-game. Zbytek základny tvoří Foresty a Mountainy. Zde si můžete prohlédnout můj finální decklist:

RG Vlkodlaci AdamF
Main Deck Sideboard
4 Mayor of Avabruck
4 Reckless Waif
4 Gatstaf Shepherd
3 Kruin Outlaw
3 Instigator Gang
4 Moonmist
1 Kessig Wolf Run
4 Brimstone Volley
3 Adaptive Automaton
4 Copperline Gorge
2 Rootbound Crag
9 Forest
8 Mountain
2 Daybreak Ranger
2 Birds of Paradise
1 Thrun, the Last Troll
2 Full Moon’s Rise
 

Finance

Vlkodlaci jsou zatím novinkou a nepochybuji o tom, že následující dvě edice nám přinesou mnoho vlkodlačích karet – osobně doufám v mytického dvojbarevného legendárního vlkodlaka (protože duchové mají Geista, upíři Oliviu, zombie Grimgrina a lidé Mikaea). Ačkoliv je vlkodlaků málo, dá se z nich postavit konkurenceschopný balíček.

Spočítal jsem hodnotu karet, které jsou potřeba k vytvoření tohoto balíčku. Bytosti vyjdou na 1478 korun, pokud vynecháte Thruna a Adaptive Automatona, sníží se náklady na 822 korun. Non-creature spells vyjdou na pouhých 70 korun. Manová základna obsahuje karty za 721 korun. Celkové náklady tedy činí 2 269 korun, budete-li kusovky kupovat v obchodě. Mezi hráči byste je měli sehnat levněji, zhruba za 1800 korun. Obrovskou výhodou tohoto balíčku je, že na Standardu vydrží až do podzimu 2012 (což momentálně platí o všech Standardních balíčcích).

 

Checklist karty

Double-faced karty, které tvoří velkou část tohoto balíčku, nemůžete hrát v normálním neobaleném balíčku. Buď musíte mít neprůhledné obaly a při transformaci karty vytáhnout a otočit a nebo použít takzvané checklist karty. Jedná se o kartu, kterou najdete ve třech ze čtyř boosterů Innistrad. Najdete zde dvacet názvů karet, zaškrtnete bod u karty, kterou má checklist zastupovat a v momentu, kdy budete chtít danou kartu zahrát, nahradíte checklist skutečnou kopií zvolené karty.

Checklist karty mají zadní stranu totožnou jako ostatní Magicové karty, takže s nimi můžete hrát i bez obalu.

 

Ukázková hra

Abych ukázal, jak má balíček fungovat ve hře a jak pěkně se s ním hraje, když karty chodí pěkně po křivce, sehrál jsem jednu partii proti infekčnímu balíčku v černo-zelené barvě.

Hru začínám Forestem a Birds of Paradise. Soupeř si vyloží jen Forest. Ve svém kole si zahraju Mountain a Gatstaf Shepherda. Soupeř si vyloží Swamp a Necropede.Ve svém kole si zaútočím Shepherdem – soupeř jej zablokuje Necropedou a -1/-1 žeton položí na Birds. Vše jde podle plánu – zahraji Brimstone Volley a soupeř má rázem 15 životů. Soupeř si vyloží Ichorclaw Myra. Následující kolo zaútočím Shepherdem a ten se s Myrem vymění. Já si pak zahraji Thrun, the Last Troll. Soupeř si vyloží dalšího Ichorclaw Myra. Thrun zaútočí a projde do soupeře za 4, vyložím Shepherda. Soupeř následující kolo zahraje Putrefaxe a zaútočí i Myrem a já mám 6 jedových žetonů. Poté zaútočím znovu a soupeř má 5 životů. Soupeř mě přiotraví útočícím Nexusem a mám 7 žetonů jedu. Shepherd se transformuje a s Thrunem útočí. Thrun projde (soupeř má 1 život) a Shepherd je zablokován. Soupeř ve svém následujícím tahu zahraje Putrefaxe a chce zaútočit za 5 infektů, jelikož mám své bytosti potapované. Vše ale elegantně vyřešil Moonmist a v následujícím útoku zvítězím.

 

Řekl bych, že balík je velmi zábavný – double-faced karty, které při svém oznámení vyvolaly vlnu odporu, se mi celkem líbí a řekl bych, že jde o dobré spestření hry. Vlkodlaci jsou opravdu silní a je otázkou, co nám nadělí další edice. Na tomto místě podotknu, že vlkodlaci jsou mistrovským kouskem co se týče zachycení do karty. Příště se podíváme na balíček, k jehož vytvoření vedla také double-faced karta. Článek o něm si budete moct přečíst na Magic Guru za necelý týden.


AdamF (Zafi)

Komentáře
Autor: Flamberg @ čtvrtek 10. listopadu 2011 21:19
Ahoj!

Dobrý nápad. Pokud z toho skutečně bude pravidelná "rubrika", tak to určitě pomůže spoustě méně zkušených čtenářů, kteří rádi chodí na FNM a podobně.

Jen pár připomínek:

1. Modern je taky "eternal". Žádné edice z něj nebudou "odrotovávat".

2. Ten text popisující karty v balíku by možná chtělo lépe strukturovat (formátovat text i trochu logičtěji uspořádat). Malinko hůře se mi to čte.

3. Server je určen především začínajícím hráčům, kteří by některé pojmy z článku nemuseli pochopit ("anténa"...). Doporučuju poznámky pod čarou, jak je už někteří autoři používají.

4. Otázka sideboardu - jestli se alespoň obecně nezamyslet, co by se hodilo do sideboardu. Jasně, metagame se teď hodně mění...

5. Balíčku chybí jakákoliv disrupce soupeřovy hry. Chápu, že je to "bušící" balík, přesto by se tam možná hodilo pár karet jako třeba Beast Within.

6. Ukázková hra - sice hezké, chtělo by jich asi víc (i takový Jacob Van Lunen jich má ve svých Building on a Budget několik). A trochu tu hru rozebrat. Pochybuju, že méně zkušený čtenář si z decklistu a strohého popisu jedné hry udělá představu o tom, proti jakým balíkům je Tvůj deck dobrý a podobně...

Takže, celkově chválím, ale určitě je co zlepšovat.

Autor: jardach @ pátek 11. listopadu 2011 20:33
modern není eternal...viz http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=judge/resources/banned

kde modern je zařazen mezi constructed...

navíc(muj názor) eternal formáty jsou takové,kde mužeš hrát všechny karty,co kdy vyšly (vyjma banned listu)...což modern není

Autor: Troglo @ pátek 11. listopadu 2011 23:18
Článek se mi líbil, jen nevím jestli je balíček dostatečně vyzkoušený... Rád uvítám ještě nějaký testing toho decku a jeho následný záznam a třeba i doplnění sideboardu, které bude z toho vycházet... Jinak dobrá práce, doufám, že se Werewolfové ujmou.
Highlander je tedy taky Eternal?

Autor: Flamberg @ sobota 12. listopadu 2011 1:04
Jo, sorry, máš pravdu. Oficiálně jsou eternal pouze Vintage a Legacy.


Autor: milape @ sobota 12. listopadu 2011 18:49
Článek je hezky napsaný, ale paradoxně mě jeho obsah příliš mě nezaujal..
Pokud bych chtěl být jízlivý, napsal bych, že jestliže chcete vyhrávat FNM, vlkodlaky v současné podobě se současnými kartami nehrajte, protože spláčete nad výdělkem. Pokud se podíváš na decklisty jakéhokoli většího turnaje, s podivem zjistíš, že snad nikde vlkodlačí balík není. Proč asi.. Takže bych byl velice opatrný ohledně tvrzení v 1. větě.
Článku bych vytkl několik věcí - určité konstrukční chyby a nepřítomnost některých karet už vytkl Flamberg, to bych se opakoval.
Popis karet a jejich vlastností je až moc dlouhý, většinu článku pouze popisuješ vlastnosti. Už jsem si toho všiml i u článků s Intro packy, naprosto chybí - zde až na dvě neurčité věty - návod a doporučení, JAK balík hrát, ideálně jakou strategii zvolit proti čemu. S tím souvisí i nepřítomnost sideboardu a jelikož jde o zcela netestovaný balík, i nějaká praxe.
Pokud chceš psát o turnajových balících, spíše piš o skutečně hraných decích a ne o domácích konstrukcích..

Autor: AdamF @ sobota 12. listopadu 2011 19:03
Takže mé odpovědi:

Flamberg: díky za komentáře, v článcích následujích budu psát skutečně pro začátečníky, všechny pojmy vysvětlím a uvedu i sideboard. Také přidám více ukázkových her. Modern je oficiálně Constructed, ale dle mého názoru to je hybrid mezi Constructed a Eternal.

Milapa: první článek jsem napsal o patrně nejzajímavějším innistradském tribu. Už mám rozepsané další pokračování, které se skutečně točí okolo top decků, které se umístili v tabulkách Star City Games.

Autor: milape @ sobota 12. listopadu 2011 19:32
OK, předpokládám, že na Wolf rampu už máš tedy článek minimálně rozepsaný a já se s ním nemusím snažit (mimochodem - nechceš třeba do uazvřeného fora napsat, CO všechno už máš rozepsané či o čem tedy všem chceš psát, aby taky ostatní příležitostnější pisálci věděli, co jim zbyde, protože jak na to koukám, chceš psát o všem) i když její lehce odlišnou verzi od rotace úspěšně turnajově hraju a tedy pokračování předchozích dvou článků o RG rampě psát nemusím.
Nicméně nejde o to, že se vypíší decklisty a napíše popis karet, které obsahují. I začátečník si umí přečíst, co která karta umí, ale už nebude moc vědět, co a jak s deckem dělat, jak jej hrát a na co si dát pozor - což jsou dle mého názoru hlavní informace pro tento server a jeho čtenáře - začátečníky či mírně pokročilé.

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí