Tuesday, February 25, 2020
Všechny články Minimize

Current Articles | Categories | Search | Syndication

Wednesday, October 24, 2012
Vítězné balíčky turnaje v Highlanderu - 13. 10. 2012
Autor: Han @ 10:29 AM :: 3268 Přečtení :: 3 Komentáře :: :: Eternal
 

Zdravím s dalším článkem z prostředí Highlanderu. Předně bych se rád omluvil za to, že jste se doposud nedočkali překladu dalšího dílu článku o tvorbě manabáze. Původní autor článků bohužel další díl zatím nezveřejnil (ani po více než měsíci) a tak nebylo zatím co překládat. Nicméně rozhodl jsem se článek dopsat sám vlastními silami a tak se snad již brzy dočkáte článků o rozboru manabáze combo balíku Scapeshift a Esper kontrolu.

 V dnešním článku se však budu věnovat trochu něčemu jinému a to rozboru konkrétních decklistů vítězů z posledního pražského turnaje v Highlanderu. První turnaj nové sezóny se odehrál v sobotu 13. Října v pražské Herně Outpost a zúčastnilo se ho 18 hráčů. Od prvních čtyřech hráčů jsem vybral decklisty a poprosil je i o krátký komentář k nim, tak se na ně dnes postupně podíváme.  

UWbr Control - 1. místo - Pepa Šedivý


Práce s knihovnou Counterspelly Plainswalkeři Removal
Sensei's Divining Top Force of Will Jace, the Mindsculptor Go for the throat Starstorm
Demonic Tutor Counterspell Karn Liberated Dismember Bonfire of the Damned
Brainstorm Mana Drain Ajani Vengeant Lightning Bolt Rolling Earthquake
Preordain Mana Leak Sorin, Lord of Innistrad Terminate Wrath of God
Ponder Cryptic Command Elspeth, Knight-Errant Lightning Helix Terminus
Ancestral Vision Shadow of Doubt Gideon Jura Swords to Plowshares Day of Judgement
Personal Tutor     Dreadbore Supreme Verdict
Mystical Teachings     Vindicate Engineered Explosives
      Oblivion Ring Detention Sphere
Utility Bytosti Win-con bytosti Artifact Mana Ostatní
Shriekmaw Snapcaster Mage Grave Titan Talisman of Dominance Bribery
Trinket Mage Flametongue Kavu Consecrated Sphinx Talisman of Progress Lingering Souls
Venser, Shaper Savant Restoration Angel Wurmcoil Engine Talisman of Indulgence Batterskull
Glen Elandra Archmage Sea Gate Oracle Olivia Voldaren Coalition Relic Entreat the Angels
Vendellion Clique Baleful Strix Inferno Titan   Nihil Spellbomb
Phyrexian Metamorph Stoneforge Mystic      
Utility Země Ostatní Země
Wasteland Polluted Delta Wooded Foothills Plateau Arcane Sanctum
Maze of Ith Marsh Flats Windswepth Heath Underground Sea Swamp
Creeping Tar Pit Flooded Strand Watery Grave Drowned Catacomb Mountain
Celestial Colonade Misty Rainforest Steam Vents Glacial Fortress Plains
Tolaria West Arid Mesa Volcanic Island Hallowed Fountain 2 Island
Karakas Scalding Tarn Badlands Sacred Foundry  
Flagstones of Trokair Verdant Catacombs Scrubland Reflecting Pool  
  Bloodstained Mire Tundra City of Brass  

Celý turnaj vyhrál čtyřbarevný kontrol Pepy (ano, jedná se o mého bratra;-)), který je výrazně orientován na uklízení potvor všeho druhu. Má na to k dispozici rovnou 8 hromadných ničení a dalších cca 15 ničení cílených. Deck také maximalizuje užitek z Miracle kouzel, které podle mého názoru mohou být v současnosti dobrou cestou pro stavbu solidního kontrolního decku. (Možná by stál za otestování Scroll Rack, který dokáže Miracle kouzla vrátit zpět navršek knihovny?) Sám Pepa shrnuje: „Balíček funguje jako heavy control s minimálním počtem bytostí, který se snaží ustát počáteční tlak soupeře za pomoci counterspellů a removalu (plošného i cíleného) a dostat se na 6 man a začít vykládat kouzla ukončující hru (titáni, karn, entreat the angels). Další karetní výhodu přináší celá řada planeswalkerů.“ Ptal jsem se také, jaké karty se těsně nevešly, případně decklist možná brzy opustí: „Oproti minule jsem nezařadil Meloku the Clouded Mirror. Už nepotřebuji dalšího finishera. Brzy příjde čas ozkoušet Sphinx’s Revelation. Naopak do koncepce balíčku mi moc nezapadá Olivia Voldaren (když přijde, tak neovlivní ihned hru), musím totiž počítat s tím, že soupeř má vždy removal na bytosti při takovém malém počtu příšer. Nicméně je sama o sobě natolik dobrá, že zůstává.”

UGbw "Blink" aggrocontrol - 2. místo - Jan Lodin

Bytosti
1cc 2cc 3cc 4cc 5cc
Birds of Paradise Quasali Pridemage Eternal Witness Venser, Shaper Savant Thragtusk
Noble Hierarch Spellshuter Sprite Vendellion Clique Restoration Angel Deranged Hermit
Avacyn's Pilgrim Looter il-Kor Aven Mindcensor Glen Elandra Archmage Mulldrifter
Quirion Ranger Stoneforge Mystic Rhox War Monk Ranger of Eos Reveillark
Deathrite Shaman Wall of Omens Harmonic Sliver Rafiq of the Many Shriekmaw
Mother of Runes Wall of Blossoms Blade Splicer Sower of Temptation Acidic Slime
  Scryb Ranger Mangara of Corondor    
  Snapcaster Mage Flickerwisp    
  Waterfront Bouncer Knight of the Reliquary    
  Gilded Drake Trygon of Predator    
Counterspelly Removal Artefakty Planeswalkeři Ostatní
Daze Condemn Mox Diamond Jace, the Mind Sculptor Bitterblossom
Remand Path to Exile Chrome Mox Elspeth, Knight-Errant Opposition
Evasive Action Swords to Plowshares Aether Vial Venser, the Sojourner Parallax Wave
Condescend Tariff Winter Orb   Eladamri's Call
Mana Leak Beast Within Sword of Feast and Fam.   Momentary Blink
Miscalculation   Sword of Fire and Ice   Ancestral Vision
Spell Pierce   Batterskull   Timely Reinforcements
Utility Země Ostatní Země
Karakas Polluted Delta Misty Rainforest Scrubland  
Wasteland Wooded Foothills Evolving Wilds Savannah  
Horizon Canopy Flooded Strand Terramorphic Expanse Tundra  
Creeping Tar Pit Windswept Heath Overgrown Tomb Tropical Island  
Treetop Village Arid Mesa Temple Garden 2 Forest  
Stirring Wildwood Verdant Catacombs Breeding Pool 2 Island  
Celestial Colonnade Marsh Flats Hallowed Fountain Swamp  
Maze of Ith Scalding Tarn Bayou Plains  

Druhé místo obsadil aggrocontrol postavený hlavně na velkém počtu bytostí s ETB efektem. Díky nim balík získává obrovskou karetní výhodu, ať již přímou nebo nepřímou. Současně balíček hraje několik karet rušících soupeřovu manabázi (Winter Orb, Opposition) a po nasazení počátečního tlaku zabraňuje soupeři získat opět iniciativu prostřednictvím devíti counterspellů. Lategame balíčku potom mimo Planeswalkerů obstarává Reveillark, který po hromadném zničení potvor může znamenat významnou karetní výhodu (vrácení Eternal Witnessky a Mulldriftera? to mi vychází jako 6 karet za jednu, což ujde, že?). Pokud byste chtěli najít kartu, která znamená pro Honzu prakticky GG1, tak se zkuste v deskách poohlédnout po nějakých starších kusech… třeba Humility z většiny karet tohoto balíku dělá Chatter of the Squirrel bez flashbacku s významně vyšším manacostem.

GBw Hulk Combo - 3. místo - Jan Opička

 
Práce s knihovnou Části Komba "Sacrifice" Bytosti Removal
Crop Rotatition Phyrexian Arena Protean Hulk Viscera Seer Swords to Plowshares
Worldly Tutor Sensei's Divining Top Reveillark Carrion Feeder Damnation
Green Sun's Zenith Night's Whisper Saffi Eriksdotter Bloodthrone Vampire Go for the Throat
Diabolic Intent Sylvan Library Karmik Guide Phyrexian Ghoul Vindicate
Demonic Tutor Academy Rector Muderous Redcap Dimir House Guard Maelstrom Pulse
Eladamri's Call Natural Order     Oblivion Ring
Chord of Calling Pattern of Rebirth      
Primal Command        
"Mana" Bytosti Utility Bytosti Discard Ostatní
Avacyn's Pilgrim Tidehollow Sculler Knight of the Reliquary Inquisition of Kozilek Eldrazi Conscription
Noble Hierarch Wall of Blossoms Fauna Shaman Duress Liliana of the Veil
Llanowar Elves Wall of Omens Eternal Witness Thoughtseize Recurring Nightmare
Fyndhorn Elves Kitchen Finks Sun Titan Hymn to Tourach Animate Dead
Elves of Deep Shadow Obstinate Baloth Phyrexian Metamorph   Garruk Relentless
Arbor Elf Shriekmaw Scavenging Ooze   Nihil Spellbomb
Birds of Paradise Bone Shredder Thragtusk    
Sakura-Tribe Elder Qasali Pridemage Primeval Titan    
Wall of Roots Harmonic Sliver Sylvan Ranger    
Utility Země Ostatní Země
Volrath's Stronghold Bayou Urborg, Tomb of Yawg. Twilight Mire  
Phyrexian Tower Scrubland Bloodstained Mire Wooded Bastion  
Khalni Garden Savannah Wooded Foothills Reflecting Pool  
Wasteland Overgrown Tomb Polluted Delta Horizon Canopy  
Gaea's Cradle Godless Shrine Misty Rainforest City of Brass  
Bojuka Bog Temple Garden Arid Mesa 2 Forest  
Dryad Arbor Windswept Heath Marsh Flats 2 Swamp  
Karakas Flooded Strand Verdant Catacombs Plains  

Třetí skončil dlouho laděný kombobalíček o jehož fungování se můžete vice dočítat v jednom z mých dřívejších článků. Sám autor balíček popisuje takto: "Balíček je postaven kolem komba Karmic GuideReveillarkSaffi Eriksdotter/Phyrexian Metamorph + Murderous Redcap + libovolný sac. outlet. Protože se jedná prakticky o pěti karetní kombo, tak šance na jeho sestavení v prostředí HL by byly zcela mizivé, kdyby nebylo jedné karty - Murderous Redcap. Pokud se podaří tuto bytost dostat dostatečně rychle do hry a obětovat ji, tak je v praxi konec hry, protože dokáže celé kombo sám o sobě nají do hry. Hulka do hry lze dostat i ve třetím kole například přes Natural Order nebo Academy Rector/Pattern of Rebirth. Díky tomu má kombo celkem spád. Balíček obsahuje hodně disrupce jak na aggro, tak na kontrol. Dokáže získat přímouo karetní výhodu + obsahuje rozumný počet lifegainu. Čas od času, když nevyjde kombo, má balíček stále relativně silnou lategame pomocí titánů či Recurring Nightmare..." Když jsem se s Honzou bavil, jaká karta ho při turnaji nenadchla, celkem nečekaně se jednalo o zemi: "Wooded Bastion. To hlavně proto, že jsem opravdu v mnoha hrách zažíval color screw způsobenené současnou přítomností zemí typu Wasteland, Volrath's Stronghold + filtrovačka. Navíc soupeř čas od času vylepšil situaci Rishadan Portem nebo Dust Bowlem." Je pravda, že řada Honzových kouzel je celkem hodně barevně náročných (např. Hymn to Tourach) a k tomu 14 zemí z celkových 34 dává pouze jednu barvu či dokonce pouze bezbarvou manu. Na závěr rozhovoru Honza ještě dává k dobru situaci, která se mu vryla do paměti: "Za situace 1:1 na hry a 12 minut do konce resolvuje soupeř s monoblack zombie balíčkem Diabolic Intent, aby po 5 minutách (!!!) našel Demonic Tutor a passnul kolo. Další kolo se toto úmorné hledání opakovalo. Nicméně soupeř se evidentně přepočítal a já ho kolo po resolvnutém Demonic Tutoru zabil (útokem jedné bytosti)."  

RB Aggro - 4. místo - Jan Vaněček
Bytosti Non-creature Permanent Non-burn Kouzla
1cc 2cc 3cc Chandra, the Firebrand Night's Whisper
Goblin Guide Ash Zealot Ball Lightning Koth of the Hammer Wheel of Fortune
Grim Lavamancer Bloodghast Chandra's Phoenix Sulfuric Vortex Gitaxian Probe
Jackal Pup Dark Confidant Hell's Thunder Ensnaring Bridge Demonic Tutor
Spark Elemental Hellspark Elemental   Phyrexian Arena Browbeat
Stormkirk Noble Keldon Marauders 4cc Bitterblossom Act of Aggression
Tattermunge Maniac Kiln Fiend Falkenrath Aristocrat Shrine of Burning Rage Blightning
Vexing Devil Porcelain Legionnaire Hellrider   Inquisition of Kozilek
Rakdos Cackler Crimson Muckwader     Lava Blister
  Gloom Surgeon     Molten Rain
  Gore-House Chainwalker      
Burn Kouzla
Rift Bolt Flames of the Blood Hand Staggershock Bonfire of the Damned Volcanic Fallout
Volcanic Hammer Incinerate Arc Trail Fire Ambush Violent Eruption
Chain of Plasma Lightning Bolt Bump in the Night Breath of Darigaaz Slagstorm
Char Pulse of the Forge Chain Lightning Flamebreak  
Fireblast Searing Blaze Forked Bolt Price of Progress  
Flame Javelin Searing Spear Lava Spike Sulfurous Blast  
Země
Arid Mesa Bloodstained Mire Marsh Flats Wooded Foothills  
Badlands City of Brass Polluted Delta Wasteland  
Blackleave Cliffs Graven Cairns Scalding Tarn 15 Mountain  
Blood Crypt Lavaclaw Reaches Verdant Catacombs 4 Swamp  

Další balíček je jediným zástupcem klasického aggra v TOP4. Slovy Honzy:"Balíček je low-cost aggro a frita, primárně červená s kvalitními černými kusy (a samozřejmě trochu phyrexie do toho;-))".  Fritka dokáže velmi přísně trestat kontrolní balíčky, protože jim dává velmi omezený časový mantinel. Na druhou stranu může mít sklony k nekonzistenci, protože má pouze minimální kontrolu nad knihovnou. Samotné hraní balíčku je spíše méně náročné (nikoli snadné!), mnohem důležitější a náročnější je správně balíček vyladit v samotném procesu „deckbuildingu“. Problém balíčku také spatřuji v tom, že karty, které tento balíček ničí (Thragtusk, Batterskull, Wurmcoil Engine) Vaši soupeři prostě budou hrát a Vy je budete potkávat. Je proto potřeba soupeře zabít dříve, než se k jejich zahrání dostane. I s ohledem na manabázi ostatních balíčků v TOP4 se dá říct, že tento balíček se svými Blood Moony a Price of Progress je velmi silným soupeřem vícebarevným deckům. Ostatně událost, kterou Honza z turnaje připomíná, hovoří sama za sebe: "Price of Progress za 12 životů po soupeřově resolvnutém Primeval Titanovi".



Tolik tedy shrnutí z metagame a nejlepších balíčků předchozího turnaje. Doufám, že Vám tento rozbor přinesl nejen potřebnou inspiraci k vlastní tvorbě, ale také Vám dá jistou představu o tom, proti čemu své balíky stavět, pokud se chcete vypravit na turnaj. Snad se spolu potkáme opět při dalším článku o Highlanderu, případně přímo na turnaji! Další turnaj se uskuteční tradičně v Herně Outpost a to v sobotu 24. 11. od 13:00. Rádi Vás na turnaji přivítáme.

Honza „Han“ Šedivý


Vysvětlivky:

1GG - zkratka pro "Good Game", hláška většinou použivána na internetu, kterou přiznáte svou porážku

Hodnocení
Komentáře
Autor: Barnee @ Sunday, October 28, 2012 11:25 AM
To Pepa: místo Olivie bych dal nějaké přímé kradení bytosti, třeba Sower nebo rovnou Treachery.

Autor: Karotka @ Sunday, October 28, 2012 7:57 PM
to Barnee: Diky za typ. Sower jsem přestal hrat: hned umře. Treachery mi zni daleko lip, určitě ho zkusím, díky.

Autor: Scalpelexis @ Monday, November 12, 2012 1:09 PM
Protože se jedná prakticky o pěti karetní kombo, tak šance na jeho sestavení v prostředí HL by byly zcela mizivé, kdyby nebylo jedné karty - Murderous Redcap.

- tusim chybu, mel tam byt misto Redcapa asi Protean Hulk :)

Click here to post a comment
Print  
Reklama Minimize
Print  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement