19. října 2018
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

1. listopadu 2012
Pravidlové okénko - Return to Ravnica
Autor: Flamberg @ 15:03 :: 4000 Přečtení :: 3 Komentáře :: :: Pravidla
 
Vážené čtenářky a čtenáři magic-guru, v tomto článku se pokusím shrnout ty nejzásadnější dopady nové edice Return to Ravnica z pohledu pravidel. Koukneme se tedy podrobně především na nové herní mechaniky a na další novinky.

Pokud okolnosti dovolí, tak podobný článek bych vám v budoucnu rád předkládal již dříve a to před každým Prerelease nové edice.

Hybridní karty



Ravnica je svět deseti dvoubarevných gild. Není tedy překvapivé, že se v edici vyskytuje nadprůměrné množství vícebarevných karet. Kromě celkem běžných vícebarevných karet, u nichž je třeba při sesílání zaplatit všechny barvy uvedené v sesílací ceně (tj. karty se zlatým rámečkem), se v edici vyskytují i takzvané hybridní karty, u nichž si při sesílání můžeme částečně vybrat, jakým zpúsobem je zaplatíme (tyto karty mají standardně dvoubarevný rámeček).

Symboly pro hybridní manu představují cenu, kterou lze zaplatit libovolnou manou ze zobrazených dvou barev. Například Black or Green  lze zaplatit buďto pomocí Black nebo Green. Takový symbol je považován zároveň za černý i za zelený.

Karta s hybridním mana symbolem v ceně má obě barvy, nezávisle na tom, jaká mana byla použita k seslání takové karty. Například karta, jež má v sesílací ceně Black or Green, je zároveň černá i zelená, přestože při jejím sesílání byla zaplacena pouze černá mana. Její converted mana cost je 1.

Shocklands



V nové edici se nám vrátilo pět "shocklandů", které vyšly v původní Ravnice (Hallowed Fountain, Steam Vents, Blood Crypt, Overgrown Tomb, Temple Garden). Na co si při hraní s nimi dát pozor:

Tyto země mají na sobě uvedené dva subtypy základních zemí (Plains, Island, Swamp, Mountain, Forest), což jim umožňuje produkovat dvě barvy many. Přesto se ale nejedná o basic země. Nelze je tedy například v balíku vyhledat pomocí karty Borderland Ranger, protože na tom je napsáno "basic land card".

Na druhou stranu, pokud se v textu nějakého efektu píše o Plains, Island, Swamp, Mountain nebo Forest, tak se efekt ptá pouze na subtyp země. Nikoliv na jméno karty. Shockland lze tedy najít například s pomocí karty Farseek. Nebo například schopnost islandwalk na vašich bytostech funguje, i pokud má soupeř Hallowed Fountain.

Pokud pomocí nějakého efektu dostanete shockland na bojiště tapnutý (například již zmíněný Farseek), tak přijde tapnutý nezávisle na tom, jestli jste zaplatili 2 životy nebo ne.

Keyrune



V edici se nám také pro každou guildu vyskytla jedna "keyrune". Tedy artefakt, který - kromě toho, že dává manu - lze "oživit".

Abys mohl s Keyrune zaútočit, musí být pod tvou kontrolou od začátku tvého kola. Pokud jsi tedy dostal na bojiště Keyrune a hned ji oživil, nemůžeš s ní útočit. Pro blokování toto neplatí.

Keyrune je bezbarvá, dokud ji neoživíš.

Pokud znovu použiješ oživovací schopnost již oživené Keyrune, tak zaúřadují layers a tato nová aktivace přepíše všechny efekty, které nastavují P/T na konkrétní hodnotu (Diminish). Na druhou stranu bonusy či postihy z jiných efektů (Giant Growth, Downsize) a counterů (Common Bond) se přičtou až poté.
Například, dejme tomu, že máš oživenou Selesnya Keyrune (3/3). Soupeř na ni sešle Downsize, takže se z ní stane 0/3. Pokud bys nyní opět použil oživovací schopnost, nebude to mít žádný vliv na P/T, protože v rámci vrstev se nejprve opět nastaví P/T na 3/3 (přepíše se původní efekt nastavující na 3/3) a teprve poté se uplatní postih z Downsize.

Nový keyword Detain



Co říkají pravidla:
701.26. Detain

701.26a Certain spells and abilities can detain a permanent. Until the next turn of the controller of that spell or ability, that permanent can’t attack or block and its activated abilities can’t be activated.
 
Jak poznat aktivovanou schopnost: aktivované schopnosti jsou zapsané ve formě "[cena]: [efekt]”. Důležitá je ta dvojtečka - dvojtečky se na magicových kartách vyskytují pouze v popisu aktivovaných schopností.
Dále jsou aktivované schopnosti občas lehce maskované. Například na základních zemích je pouze vyobrazený velký mana symbol. Tento mana symbol ale v řeči pravidel znamená například "Tap: Add White to your mana pool.". Jedná se tedy také o aktivovanou schopnost.

Cokoliv na "zatknutém" permanentu, co není aktivovanou schopností, nadále funguje. Tedy nejčastěji různé triggery ("When...") a statické schopnosti ("Flying", "Other Soldier creatures you control get +1/+1").

Pokud v rámci Combat fáze nějaká bytost zaútočí nebo zablokuje a až poté se dostane "pod zámek" (například pomocí Lyev Skyknight a Cloudshift), nemá to na tento boj už žádný vliv. Podobně se to má s aktivovanými schopnostmi. Pokud byla schopnost aktivována, a daný permanent je "zatčen", až když je schopnost na stacku, nemá to na tuto aktivaci žádný dopad.

Nový keyword Overload



Co říkají pravidla:
702.94. Overload

702.94a Overload is a keyword that represents two static abilities: one that functions from any zone in which the spell with overload can be cast and another that functions while the card is on the stack. Overload [cost] means “You may choose to pay [cost] rather than pay this spell’s mana cost” and “If you chose to pay this spell’s overload cost, change its text by replacing all instances of the word ‘target’ with the word ‘each.’” Using the overload ability follows the rules for paying alternative costs in rules 601.2b and 601.2e–g.

702.94b If a player chooses to pay the overload cost of a spell, that spell won’t require any targets. It may affect objects that couldn’t be chosen as legal targets if the spell were cast without its overload cost being paid.

702.94c Overload’s second ability creates a text-changing effect. See rule 612, “Text-Changing Effects.”

Pokud nezaplatíš cenu za Overload, kouzlo bude mít jeden cíl. Pokud zaplatíš, kouzlo nebude mít žádný cíl.

Pokud Overload zaplatíš, a kouzlo tedy bude bez cíle, bude toto kouzlo účinkovat i na permanenty se schopností hexproof či s protekcí.

Na druhou stranu, jestliže overloadované kouzlo udílí damage, tak před tímto damage protekce stále bude chránit.

Je třeba si uvědomit, že Overload nemění mana cost ani converted mana cost. To může být důležité například pokud bys seslal overloadovaný Blustersquall a soupeř ti ho chtěl zrušit pomocí karty Mental Misstep. To by se mu povedlo.

Overloadovou cenu lze upravovat pomocí různých zlevňovacích/zdražovacích efektů (jako třeba Goblin Electromancer).

Pokud ti nějaký efekt říká, že máš kartu s Overloadem seslat zadarmo (“cast the spell without paying its mana cost”), nemůžeš Overload použít. Musíš si vybrat jednu z těchto alternativních cen - buďto Overload nebo zadarmo.

Nový keyword Unleash



Co říkají pravidla:
702.96. Unleash

702.96a Unleash is a keyword that represents two static abilities. “Unleash” means “You may have this permanent enter the battlefield with an additional +1/+1 counter on it” and “This permanent can’t block as long as it has a +1/+1 counter on it.”
To, jestli bude mít bytost +1/+1 counter si vybíráš v okamžiku vstupu bytosti na bojiště. Nemusíš to tedy nahlašovat v okamžiku seslání kouzla. Soupeř může pouze odhadovat, zda counter položíš nebo ne (a podle toho třeba použít nějaký counterspell). Také na toto položení counteru nelze reagovat a "podstřelit" ho.

Rozhodnutí o tom, jestli uděláš Unleash, se provádí pokaždé, když permanent vstoupí na bojiště. Ne jen při prvním seslání z ruky.

Unleash si nehlídá z jakého efektu +1/+1 counter pochází. Lze tedy například zabránit takové bytosti v blokování pomocí karty Common Bond.

Pokud dáš +1/+1 counter na takovou bytost až v průběhu boje, když už byla nahlášena jako blocker, tak jí to v blokování nezabrání.

Nový keyword Scavenge



Co říkají pravidla:
702.95. Scavenge

702.95a Scavenge is an activated ability that functions only while the card with scavenge is in a graveyard. “Scavenge [cost]” means “[Cost], Exile this card from your graveyard: Put a number of +1/+1 counters equal to the power of the card you exiled on target creature. Activate this ability only any time you could cast a sorcery.”
Exilnutí karty je součást aktivace této schopnosti. Nelze na toto exilnutí tedy reagovat a tím zabránit soupeři v aktivaci Scavenge (třeba pomocí Cremate).

Nový keyword Populate



Co říkají pravidla:
701.27. Populate

701.27a To populate means to choose a creature token you control and put a token onto the battlefield that’s a copy of that creature token.

701.27b If you control no creature tokens when instructed to populate, you won’t put a token onto the battlefield.

Můžeš si vybrat libovolný token pod tvou kontrolou. Pokud tedy karta s Populate nejprve vyrobí nějaký token a poté provádí Populate, můžeš si zvolit i jiný token, než ten právě vyrobený (pokud nějaký máš).

Pokud zkopíruješ token, který sám vzniknul jako kopie nějaké bytosti (třeba kopie vzniklá pomocí Cackling Counterpart), nová kopie bude kopií původního permanentu.

Součástí kopírování nejsou stavy jako například jestli kopírovaný token byl taplý nebo odtaplý. Dále se nekopírují bonusy z různých efektů či countery.

Pokud se v rámci kopírování zkopíruje i nějaká schopnost ovlivňující, jak kopie vstupuje na bojiště (“as [this creature] enters the battlefield” nebo “[this creature] enters the battlefield with”), tyto schopnosti se normálně provedou. Stejně tak se spustí všemožné "enters the battlefield" triggery.


To by bylo pro dnešek vše. Pokud máte jakékoliv dotazy, a to nejen k Return to Ravnica, neváhejte napsat do našeho fóra Otázky na pravidla.


Flamberg
Váš Rules Advisor


Použité zdroje:
http://gatherer.wizards.com
http://media.wizards.com/images/magic/tcg/resources/rules/MagicCompRules_20121001.docx
http://media.wizards.com/images/magic/tcg/products/rtr/EN_MTGRTR_FAQ_20120823.doc

Hodnocení
Komentáře
Autor: elden43 @ 3. listopadu 2012 0:06
"Důležitá je ta dvojtečka - dvojtečky se na magicových kartách vyskytují pouze v popisu aktivovaných schopností."

keeecaaa:-)

http://magiccards.info/pd3/en/9.html

Autor: elden43 @ 3. listopadu 2012 0:31
(Neco k veci;-))
A jeste neco k veci jako doplneni z veci, ktere jsem za par chvil s Ravnicou uz videl nebo resil:
a) Corpsejack Menace + Unleash = ano, bytosti s unleashem prichazi se dvemi countery
b) vicero Corpsejack Menace na bojisti = efekty se nasobi (namisto jednoho counteru se pak pridavaji dva, namisto dvou ctyri atp.)
c) Snapcaster Mage + Overload = ne, Snapy dava karte schopnost byt hranou za flashback cost, ktery je roven jejimu mana costu, nikoliv jejimu ALTERNATIVE mana costu, proto Snapy nemuze Overloadovat
d) Eyes in the Sky a jine efekty typu "dej token + populate" = efekt se provadi najednou bez predani priority, neni tedy mozne ihned vytvoreny token zastrelit a tim "podstrelit" populate. Posledni moznost reakce je ve chvili, kdy je kouzlo na stacku.
e) tokeny z Vrasky + Rakdos Charm = vtipna kombinace, ale neznamena instantni smrt, tokeny musi udelit combat damage

Autor: Flamberg @ 3. listopadu 2012 15:34
Eldene nezlob :-)
Samozřejmě ve flavor textech se dvojtečky vyskytují. Dokonce se vyskytují na některých starých kartách, kde jsou součástí rules textu, a přesto se nejedná o aktivované schopnosti. Takové karty ale dostaly errata (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=21).

Klikni zde pro poslání kometáře
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí