Tuesday, February 25, 2020
Všechny články Minimize

Current Articles | Categories | Search | Syndication

Saturday, February 09, 2013
Rozbor Gatecrash na constructed
Autor: Aggrokumano @ 5:04 AM :: 4717 Přečtení :: 1 Komentáře :: :: Standard, Eternal, Tvorba balíků, Modern
 
Gatecrash je druhá edice bloku Return to Ravnica, obsahuje 249 karet a na constructed formátech je legální od 1.2.2013.
 
V edici se objevuje zbývajících pět ravnicových guild (prvních pět bylo v Return to Ravnica) a každá má svoji speciální mechaniku:

 
Orzhov/Extort (vydírání) - Extort je triggerovaná abilita. Její přesné znění je: "Když kastíš kouzlo, můžeš zaplatit B/W. Pokud tak učiníš, každý oponent ztratí život a ty si přidáš tolik životů kolik je celkový počet, který soupeři tímto způsobem ztratili.“ Pokud kontroluješ více permanentů s Exortem, každý triggeruje zvlášť.  
 
Boros/Battalion (legie, pluk, prapor) – Battalion je triggerovaná abilita, která se spouští pokud zaútočíte alespoň třemi bytostmi, včetně bytosti s battalionem. Bytosti nemusí útočit do stejného hráče či planeswalkera a při vyhodnocení ability už nezáleží na tom, jestli Vám oponent nějaké z útočících bytostí zabil.
 
Dimir/Cipher (šifra) – Cipher je asi nejsložitější z nových mechanik. Pokud hraješ kouzlo s Cipherem, tak ihned po vyhodnocení ho můžeš exilovat a „zákodovat“ (encode) k bytosti, kterou kontroluješ. Encode tudíž nejde obehrát kartami jako Rest in Peace či Leyline of the Void.
Encodovaná bytost má poté abilitu: „Pokud dá tato bytost kombat damage do hráče, můžeš tuto kartu zkopírovat a můžeš jí zakastit bez placení mana costu.“
 
Simic/Evolve (vývoj, rozvinutí) – Evolve je trigerovaná abilita, která se objevuje u některých bytostí. Její celé znění je: Pokud vstupuje bytost na bojiště pod tvojí kontrolou, pokud je útok či obrana této bytosti vyšší, než útok či obrana této bytosti, polož na tuto bytost +1/+1 žeton.“ A stejně jako u Extortu, pokud by měla jedna bytost dvakrát Evolve, tak by každý triggeroval zvlášť.
 
Gruul/Bloodrush (krvežíznivost) – Bloodrush je aktivační (activated) abilita, která umožňuje discardnout danou kartu z ruky k dočasnému posílení útočící bytosti.
 
Ještě než se dostanu k samotnému rozboru, rád bych (třeba pro různé sběratele) zrekapituloval promo karty, které se k této edici vážou:
 
Prerelease proma (26.1.2013)


 

Launch promo - k prvnímu FNM s edicí (1.2.2013)



Booster box promo



Gatecrash League promo



Game Day proma (23-24.2.2013)

                      

A teď už k samotnému rozboru:

 
Bílá

 
Blind Obedience – když se nad tím zamyslím, tak docela často platí že dvoumanový bílý enchantment = dobrá sidovka (Rest in Peace, Stony Silence, Suppression Field). A tady jsme podle mě svědky podobného případu.
Pro dvojkové kontroly s bílou je to dobrá sidovka proti aggrům s červenou (obehraje Hellridera, Falkenrath Aristocrata apod.). A v delší hře může být docela relevantní i extort abilita. A v neposlední řadě se také díky extortu nikdy nestane, že by Vám přebytečné kopie překážely na ruce.
 
Boros Elite – zajímavá bytost do boros aggra, ale zase ne tolik dobrá, protože jí prakticky nechceme hrát v první kole, jelikož na jednomanovém slotu máme Vexing Devila, Stromkirk Nobla, Stonewrighta a Rakdos Cacklera, kteří jsou v první kole prostě daleko lepší. Elitáře tak musíme vnímat spíše jako 3/3 za tři many, a to zase tak dobré není…
 
Frontline Medic – jedna z nejzajímavějších karet v edici, hodí se jak do borosu, tak do selesnye a vlastně i do různých midrange strategií (naya). 3/3 tělo za tři many nás určitě neurazí, pokud se nám podaří aktivovat battalion, tak se nemusíme bát útočit do soupeřova Restoration Angela a jako kántrspell na nožičkách není Medic také vůbec špatný - z hojně hraných X-ovek můžeme jmenovat Sphinx’s Revelation, Bonfire of the Damned, Rakdos’s Return, Syncopate a další zajímavé nás ještě čekají v dnešním rozboru.
 
Gideon, Champion of Justice – nový Gideon je docela rozporuplná karta a já osobně jsem z něj zklamán.
Když si vzpomenete na původního Gideona, určitě si budete myslet, že i tenhle Gideon bude lepší do kontrolu, ale vlastně tomu tak není. Lepší bude v aggru. Sice se nám ho asi nepodaří vylevelovat až k ultimátce, ale i tak můžeme mít každé kolo (minimálně) nezničitelného útočníka se silou čtyři, což není špatné, jakožto finišer po vratech. No a samozřejmě Gideona doporučuji do každého jednokarťáku, ostatně jako každého planeswalkera, snad s výjimkou Tibalta.
 
Modrá

 
AetherizeEvakuace jen pro soupeře? To si nechám líbit, jenže kde to hrát? Nenapadá mne nic jiného, než nějaký odemílací deck.
Možnosti jsou dvě, buďto Bant, se spoustou mlh, ale tam můžeme hrát Supreme Verdict a Terminus… Anebo UB mill, který získal v dimiru několik zajímavých karet, ke kterým se ještě dostaneme. Plus může být taky to, že Aetherizu můžeme replaynout Snapcasterem. Ani tak si ale nemyslím, že by měl mill patřit mezi top decky na jakémkoli formátu. A jinak malé plus této karty je taky samozřejmě v tom, že ji lze najít pomocí Teachingů.
 
Cloudfin Raptor – po Delverovi of Secrets další velmi zajímavá a agresivní modrá jednomanová bytost, bude však stejně dobrá? Na rozdíl od Devera nepotřebuje instanty, ale větší bytosti. A když se lépe rozlédneme po Ravnice, tak je jasné, že by se Raptor mohl hrát v Azoriusu anebo Simicu (UW a UG).
 
Enter the Infinite – po přečtení téhle karty se nám všem určitě vybavila Omniscience.
Je jasné, že je to karta s obrovským kombo potenciálem. Kromě Omniscience mne jich napadá hned několik - Enter the Infinite + Niv Mizzet , the Firemind; Enter the Infinite + Laboratory Maniac a obzvláště vypečené je pak kombo Enter the Infinite + Dream Halls. Však byl také Dream Halls hned po spoilování téhle karty rychle vyprodán ve všech českých obchodech. A kromě toho má Enter the Infinite naprosto úžasný flavor text .
 
Rapid Hybridization – reprint Pongify, akorát s trošku horším obrázkem L. Určitě se hodí jako zabíjení do monoblue jednokarťáku. A možná i jako sidovka do kontrolu na dvojku. Přece jenom, zbavit se za jednu manu Huntmastera, Hellkity nebo Obzedata, to je docela fajn.
 
Simic Manipulator – velmi zajímavá karta do UG tempa. Nejlepší využití pro něj vidím hlavně v creature matchupech, kde se hraje málo removalu. Jak na něj ale dostat rychle co nejvíc kántrů? Odpovědí je hned několik – Increasing Savagery, Master Biomancer, Gavony Township a nebo už trošku horší Ring of Evos Isle.
Každopádně je to velmi zajímavá karta a také celkem výzva pro konstruktéry.
 
Stolen Identity – jedna z těch lepších karet s mechanikou Cipher. Na standard je šest man moc, ale do jednokarťáku jsou podobné karty vždy vítány, zvláště když má modrá hned několik neblokovatelných bytostí – Invisible Stalker, Latch Seeker, Neurok Invisimancer, Phantom Warrior.
Jinak obecně s mechanikou Cipher je docela vypečený Higure, the Still Wind. A se Stolen Identity je vcelku zajímavá i další nová karta – Biovisionary, ale o tom až později.
 
Černá

 
Balustrade Spy & Undercity Informer – na legacy byly už od pradávna decky, které se snažily vyhrát na to, že si odemelou celý hrob a tyhle dvě tohle umí výborně. Otázka je jenom, jak takový deck poskládat dohromady.
Pokud sledujete dlouhodobě legacy, tak jste možná slyšeli o balíčku Cephalid Breakfast. A tenhle deck by mohl vlastně být docela podobný – pomocí karet jako Elvish Spirit Guide, Chrome Mox či Lotus Petal vyprodukujeme čtyři many, zakastíme Špiona nebo Informera a odemeleme si celou knihovnu. Do hry nám vyskočí Narcomoeby, které použijeme do flashbacku Dread Returnu, kterým cílíme Angela of Glory‘s Rise. Ten nám vytáhne do hry Azami, Lady of Scrolls a Laboratory Maniaca a pak už si stačí jen líznout. Samozřejmě, že takové kombo je náchylné na exilování hrobu, ale na hraní je to docela zábavné.
 
Crypt Ghast – v černé byli vždy populární různé „shade“ bytosti, ale poslední dobou monoblacky nejsou moc vidět. Vlastně v poslední době monoblacku vždycky něco chybělo, před rotací neměl pořádný discard, teď zase neměl pořádné bytosti (jako byl třeba Grave Titan).
Dublování many se v kombinaci se shade bytostmi samozřejmě hodí, ale jelikož nemají žádnou evasion schopnost, tak to není ono. Nicméně dal by se splashovat Rancor, jelikož manu nám fixuje Liliana of the Dark Realms. A Extort v delších hrách taky určitě nebude na škodu. Škoda jen, že černá teď nemá Tendrily, Corrupt, či Consume Spirit. Ovšem lze narampit třeba do Griselbranda.
 
Devour Flesh – dvoumanový instantní edikt, to je výborná záležitost, obzvláště pak přes jednu černou manu, takže se dá lehce splashovat (se Snapcasterem bude fajn). Jeho nevýhoda je podle mě zanedbatelná a určitě ho na standardu uvidíme. Už trochu smutnější je ale fakt, že jde zřejmě o nejlepší černou kartu v edici…
 
Illness in the Ranks – jasná sidovka na decky s Lingering Souls a třeba na modernu dobrá sidovka proti tokenům obecně. A nutno vzpomenout, že BW tokeni nejsou jediným deckem, který zabíjí tokeny, protože tokeny k vítězství používá třeba i Splinter Twin, na který je tohle taktéž vypečená sidovka.
 
Lord of the Void – další bytost z kategorie „velká černá mrcha s létáním“. Ty bývají z pravidla na standardu nehratelné, ale celkem zábavné v jednokaťácích a Lorda of the Void bych zařadil přesně do téhle kategorie.
 
Červená

 
Firefist Striker – pěkná agresivní karta do monoredu. Ideální proti kartám jako Thragtusk, Centaur Healer, Loxodon Smiter apod. Díky rozličným dvoj a třidropům určitě v monoredu nebude problém ho ve druhém kole vyložit a ve třetím útočit s battalionem.
 
Hellkite Tyrant – pěkný dráček do EDH, kde tvoří kombo s Mycosynth Lattice.
 
Legion Loyalist – jeho ability jsou samy o sobě dost dobré, ale problém je v tom, že je to prostě jenom 1/1, což ve většině (všech) balících hrát nechceme.  Jedině snad, že by se hojně začaly hrát nějaké tokenová strategie, tak by se o něm dalo uvažovat jako o sidovce. Jinak bych využití viděl maximálně v nějakém gobliním jednokarťáku.
 
Skullcrack – naprosto jasně nejlepší červená karta edice a úžasná karta do fritky. Kolikrát se červenému mágovi na standardu stalo, že soupeř zahrál Thragtuska, nebo Sphinx’s Revelation a pak už to o pár životů nevyšlo… Díky Skullcracku se to už ale nestane! Podle mě jde o celkem velké posílení monoredu. A to nejen toho dvojkového, Skullcrack se podle mě vejde v pohodě i do modernové fritky.
 
Zelená

 
Crowned Ceratok – na dvojku žádné terno, ale do casual formátů pěkný pašík. V zelené se pěkně kombí třeba s Oran-Riefem, či s Joraga Warcallerem v elfech. V UG kombinaci pak třeba se Zameck Guildmagem. A v RG kombinaci je pak pěkný s Borborygmosem a Stonebrowem.
 
Experiment One – podobně jako Cloudfin Raptor, i Experiment One je zajímavá bytost do nějakého UG tempa, nebo vlastně do každého aggra se zelenou. Navíc díky regeneraci přižije i vrata a pak zase může vesele růst dál. Také si všimněte, že je to human a tedy, že se doplňuje s Championem of the Parish a s Cavernou.
 
Gyre Sage – další z rozličných manových elfů, který se určitě hodí do tribal jednokarťáku.
 
Orzhov

 
Cartel Aristocrat – „one-of“ do modernové Meliry, navíc díky možnosti protekce odolný proti removalu typu Lightning Bolt či Path to Exile.
 
Deathpact Angel – opět pěkný kousek do jednokarťáků, i když trochu zranitelný na exilování hrobů. I na dvojce by mohl sloužit jako finišer v nějakém BW decku, ale přes Obzedata a Restoration Angela se bude jen těžko prosazovat.
 
High Priest of Penance – karta s kombo potenciálem, napadají mě karty jako Lifeline, Wild Defiance, nebo Indestructibility, či si ho jednoduše vracet Sun Titanem. Jinak podle mě je hratelný i na dvojce, jakžto dobrý blocker do kontrolnějších decků.
 
Merciless Eviction – jakžto milovníkovi jednokarťáků se mi tahle karta moc líbila už na první pohled. Nejčastěji bude samozřejmě fungovat jako exilovací vrata, ale občas se využije i k exilnutí nepohodlných enchantmentů či artefaktů. Možnost exilnout planeswalery je pak příjemný bonus, pokud se nutně potřebujeme zbavit Karna či Nicola Bolase, tak nám asi bude jedno, že na to vypotřebujeme šest man (účel světí prostředky).
Na dvojce tuhle kartu ale zřejmě neuvidíme, jelikož je po Supreme Verdictu a Terminusu až třetí nejefektivnější „board sweeper“.
 
Obzedat, Ghost Council – giuldovní vůdce orzhovu je podle mě jedna z nejlepších karet edice, je dobrý do kontrolu jakožto finišer, ale i do křivky do aggra.
Malým bonusem je jeho synergie s Restoration Angelem. Velkým bonusem je pak to, že je odolný prakticky vůči všemu nejhranějšímu removalu na dvojce (Supreme Verdict, Searing Spear, Ultimate Price). Jedinou drobnou nevýhodou je trochu obtížněji zaplatitelný manacost.
 
Orzhov Charm – další velmi flexibilní charm. Zachrání naší bytost před zničením, nebo naopak zničí tu soupeřovu. Na standardu asi moc nevyužijeme možnost reanimování (napadá mě maximálně Deathrite Shaman), ale ta se zase hodí třeba na modernu v Soul Sisters. Na standardu bych viděl jeho hlavní využití v nějakém agresivním buildu Esperu.
 
Treasury Thrull – na standard poněkud těžkopádné, ale v jednokarťáku se jako pomalá, leč dobrá karetní výhoda rozhodně neztratí. A jako vedlejší efekt ještě bude pomalu vysávat soupeřovy životy…
 
Vizkopa Guildmage – na první pohled nic moc, ale na dvojce tvoří kombo s Exquisite Blood. Problém ale je, že kombo je docela pomalé a obě karty toho samy o sobě moc nedělají…
 
Beckon Apparition – ideální one-drop do BW tokenů. Dobrý proti reanimátoru, proti Snapcasterovi, oponentovým Lingering Soulsům, bytostem s undyingem a Gravecrawlerovi, Bant už nebude moct protáčet Thragtuska přes Angel of Serenity a občas se tím dokonce zbavíte i Rancoru J. Prostě nenápadná, leč užitečná karta.
 
Immortal Servitude – jestliže tu byla řeč o Soul Sisters v souvislosti s Orzhov Charmem, tak to nebylo nic v porovnání s Immortal Servitude. Vrátit si všechny Martyry, Soul Wardeny a Serra Ascendanty do hry? Proč ne, Proclamation of Rebirth má velkou konkurenci.
 
Boros

 
Aurelia, the Warleader – zajímavá karta na dvojce, podle mého výborný finisher do Boros midrange a do Nayi. V pátém kole dáte Hellkitu a v šestém Aurelii a pak útok za bambilion. Kromě toho se dá pohodlně zahrát přes Cavernu, dobrých andělů máme na dvojce víc (Restoration Angel, Gisela, Sigarda, Angel of Serenity).
Jinak naprosto brutální je s jakýmkoli efektem dávajícím double strike, na dvojce to je Silverblade Paladin a Ajani.
Podle mě to také bude vynikající komandér, je naprosto vynikající s jakýmkoli mečem! A sice nevím, jestli se toho dá někde využít, ale oproti ostatním kartám poskytující efekty dvojité kombat fáze Aurelia odtapne všechny naše bytosti, nejen ty, které útočily…
 
Aurelia’s Fury – u téhle karty bych naopak počáteční nadšení krotil. Její efekt sice vypadá silně, ale je manově velmi náročný. Raději si nechám manu na Skullcrack či Restoration Angela, než na tuhle tyčku. A dokud bude na formátu Bonfire, tak vskutku nevidím žádný důvod, proč Aurelia’s Fury hrát…
 
Boros Charm – od dob Flame Riftu první dvoumanový blesk, který dává 4 damage. Je jasné, že bude vynikající v borosu a já osobně čekám, že se bude splashovat i ve fritce na legacy.
A také jeho další dva jeho módy jsou výborné, nezničitelnost proti Supreme Verdictu (nicméně nepomáhá proti dalším dvěma hromadným ničení na dvojce) a double strike bude s rychlými levnými bytostmi taky velmi účinný. Spolu se Scullcrackem jde nejlepší non-rare kartu edice!
 
Firemane Avenger – další dobrá karta do Borosu, obzvláště vypečená s Lightning Maulerem. Její slabina je ale fakt, že nás nutí agresivně útočit a nabíhat si tak do kdejakého Restoration Angela.
 
Spark Trooper – něco mezi Blistering Firecatou a Ball Lightningem. Lifelink je u něj takřka irelevantní, zabíjí ho Izzet Staticaster, Tragic Slip i Searing Spear… Na druhou stranu zase ale bude velmi dobrý se Silverblade Paladinem a Ajanim. Podle mě ale v našlapané konkurenci Borosu nemá moc velkou šanci uspět…
 
Wojek Halberdiers – velmi dobrá komonka, která se určitě bude v Borosu hrát. First strike bude dobrý proti potvorovým deckům a spolu s Ash Zealotem budou postrachem všech zombie decků.
 
Boros Reckoner – 3/3 za tři many, která se bude jen velmi těžko blokovat a zabíjet jí blesky taky nebude nejvýhodnější, to je jasný maindeck materiál! Další základní kámen do monoredu či borosu.
A jak už si také někdo všiml, tvoří trošku úsměvné kombo s Blasphemous Actem, čehož by se také někdo mohl snažit využít. Černý kůň této edice.
 
Dimir
 

 
Dimir Charm – pěkná karta pro kontroly, zabíjet malé agresivní příšerky, nebo si dát podle potřeby „Ponder“, to je přesně to, co kontrol potřebuje. Možnost zkántrovat sorcery je asi nejméně využitelná (napadá mne jen Vrata, Bonfire a Rakdos’s Return), ale i tak potěší.
 
Duskmantle Seer – sice to není Dark Confidant, ale ve správném balíku to bude dobrá karta. Hlavní plus je v tom, že umí pěkně napráskat i soupeři. Takový Thragtusk na vršku určitě nepotěší. Nejvíce se asi nabízejí UB zombies, kde nesmíme zapomenout na již dříve vydaného Diregraf Captaina. Ovšem nehrát Falkenrath Aristocrata by byl prostě hřích, takže bych možná zkusil postavit Grixis aggro.
Stejně tak dobrý by mohl být Seer ale i v tempo balíku s Geisty, Snapcastery a třeba i s novým Raptorem
 
Lazav, Dimir Mastermind – možný nový komander, ale jeho schopnost mi prostě přijde až moc náhodná. Daleko lepší mi v tomto ohledu přijde třeba Havengul Lich. A co se EDH týče, tak lepší je třeba Dralnu, Sygg, nebo Oona.
 
Mind Grind – nemyslím si, že UB mill je vhodná strategie na constructed a podle mě je škoda že celý Dimir se nese v tomto duchu. Mind Grind je asi nejlepší zástupce této mill strategie a při troše fantazie bych si ho dokázal představit i jako hlavní win kondici v kontrolu.
 
Whispering Madness – karta s podobným účinkem jako Time Spiral, Diminishing Returns, či Windfall. Podle mě se jedná o dobrý cíl pro Burning Wish do legačkového stormu. Cipher je na této kartě takřka irelevantní, jelikož jediná bytost, která se ve stormu hraje je Dark Confidant a ten se navíc hraje jen občas v sidu.
 
Simic

 
Biovisionary – celkem vtipná karta do růzých jednokarťáků, kde nabízí „instant“ win s různými klony. Jako nejlepší se mi jeví Mirrorweave, Rite of Replication a Infinite Reflection.
 
Fathom Mage – na standard není 1/1 za čtyři many úplně to, po čem všichni touží, ale v UG jednokarťáku půjde o celkem sympatický zdroj karetní výhody.
 
Master Biomancer – moje oblíbená karta, asi proto, že mám už od nepaměti slabost pro elfy.
Podle mě by se díky němu mohli začít hrát elfové na modernu. Globální ničení se tam moc nehraje, Bolt ani Pyroclasma ho nezabije a vytváří docela brutální kombinace s Joraga Warcallerem.
Jeho další využití může být v Meliře, protože de facto dělá to samé, jako ona.
No a samozřejmě určitě se kolem něj budou stavět decky i na standardu. Na první pohled asi každého napadne nějaký tokenový deck. S kompletními ravnicovými duály a duály „typu M10“ by neměl být problém postavit čtyřbarevný deck. Další možnost je pak samozřejmě UG tempo s evolvem.
A v neposlední řadě je to jasná volba do všech jednokarťáku (zejména EDH jako Rafiq či Jenara).
 
Mystic Genesis – něco mezi Draining Whelkem a Mystic Snakem, čili další hezký kántrspell do jednokarťáku.
 
Prime Speaker Zegana – guildovní vůdce simicu vypadá velmi dobře, minimálně na standard do Bantu, kde se bude výborně kamarádit s Thragtuskem a Restoration Angelem. Asi ani nemusím zmiňovat, že je to též pěkný EDH komander.
 
Simic Charm – další zajímavý a flexibilní charm, myška pomůže protlačit poslední dmg do oponenta, nebo zachrání bytost před bleskem, hexproof jako kántr na zabíjení a vracení se hodí do UG tempa (dobrý se Snapcasterem). Podle mě by tenhle charm nejvíc sednul do nějakého Bant Aggra.
 
Urban Evolution – zajímavý „ramp spell“ do decků jako 5C kontrol či Omniscience. A samozřejmě do jednokarťáku…
 
Biomass Mutation – karta s potenciálem, jen se přesně nejsem jistý, jak ji správně využít. Samozřejmě se nabízejí různé tokenovací decky, ale asi nepůjde o nic kompetitive…
 
Gruul
 

 
Borborygmos Enraged – vůdce Gruulu je přesně takový, jakého bychom ho očekávali – velký, s tramplem, ale překvapivě i se zajímavou abilitou – zabudovaný Seismic Assault. Na standard je osm man opravdu příliš, ale do EDH jde o zajímavého generála. RG rampa je celkem dobrý archetyp. Docela ultimátní mi Borborygmos přijde s Meloku, ale to v jednom EDH bohužel hrát nejde.
 
Clan Defiance – zajímavá „triple threat“ tyčka, ale jednoznačně jí limituje fakt, že je to sorcery. Na standardu tak nedosáhne na Restoration Angela a z nových karet třeba na Obzedata a Aurelii.
Do RG jednokarťáku je to ale pořád velmi dobrý kus.
 
Domri Rade – trojmanoví planeswalkeři vždy vzbuzují velkou pozornost, zvláště pak v takových barevných kombinacích, které je díky akceleraci můžou zahrát už ve druhém kole. A takový je přesně Domri Rade.
Je ideální do decků je RG aggro, Naya Humans a Naya Midrange. Samozřejmě že je pak potřeba hrát v takových decích co nejvíce bytostí, aby Domri přinesl co největší karetní výhodu, ale vlastně krom Bonfiru či Rancoru se v takových decích stejně nic jiného než bytosti a země nehraje.
S pomocí bytostí jako Thragtusk či Thundermaw Hellkite pak odklidí prakticky libovolnou soupeřovu bytost. A pokud se snad podaří aktivovat jeho emblém, pak už by mělo být hodně složité hru prohrát.
 
Ghor-Clan Rampager – další výborná bytost do agresivních decků, ať už jako 4/4 tělo s tramplem, nebo vynikající myška. Naprosto brutální bude podle mě se Silverblade Paladinem!
 
Signal the Clans – další z mnoha tutorů do jednokarťáku, ale to že si vybíráte „at random“ pochopitelně docela snižuje jeho kvality. Ale pokud najdete třeba trojici Primeval Titan, Rune-Scarred Demon a Griselbrand, tak vám to asi zase nebude tolik vadit…
 
Burning-Tree Emissary – podobnou bytost už jsme tu měli (Priest of Urabrask) a moc slavně to s ní nedopadlo. Emisář by ale mohl být dobrý v RG aggru, kdy tak ve druhém kole můžeme zahrát dvě dvoumanovky. Ideálně třeba Lightning Maulera a hned si zaútočit za čtyři.
 
Artefakty

 
Keyruny – stejně jako v RTR i tady máme ke každé guildě jednu keyrunu.
Jako nejlepší mi přijde Dimir Keyrune, která je hratelná v kontrolech a trošku mi připomíná Creeping Tar Pit. Druhá nejlepší je asi Gruul, ale třeba Selesnya Keyrune je 3/3 a nikde se nehraje… Takže na standardu očekávám pouze dimirskou korunu.
 
Glaring Spotlight – zajímavá možnost, jak se vypořádat se soupeřovým Geistem. Ale spíše mi to přijde jako karta do sidu. Druhá abilita mi pak přijde dobrá v soubojích dvou potvorových decků k finálnímu útoku.
 
Prophetic Prism – fixace many a proliz, to je to pravé pro různé kombodecky. Podobné artefakty se hrávají třeba v Tronu, nebo třeba v Time Sieve kombu.
 
Země

 
Cyklus „Shocklandů“ – ač se to tak nezdá, tak právě tyhle země jsou karty, které asi nejvíce ovlivní nový standard. Umožní hrát decky jako RG aggro, UG tempo nebo různé pětibarevné kontroly. A také výrazně zlepší manabase u decků jako Jund a Naya.
 
Cyklus „Gate“ – manová fixace do jednokarťáků a na allcommon…
 
Thespian’s Stage – zajímavá země na legacy do 12postu (teď už vlastně 16postu) a do jednokarťáků. V postatě se jedná o vylepšenou Vesuvu.
 
A nakonec…
 
Cyklus Primordialů – pro jednokarťákové nadšence tu máme cyklus Avatarů s nějakou pěknou cip (comes-into-play) abilitou.
Doporujučuji hrát s blink efekty jako Restoration Angel, Momentary Blink, či s v jednokarťáku skvělým Conjurer's Closetem.
 
A ještě pro zajímavost:
 
 
A na úplný závěr - moje top10 edice:

 
10. Enter the Infinite – jediná karta z edice, která se bude pravidelně objevovat na legacy
9. Devour Flesh – zřejmě nejlepší komona edice, která se bude hojně hrát na standardu
8. Boros Reckoner – výborná agresivní bytost, ale s příliš úzkým zaměřením
7. Aurelia, the Warleader – vynikající generál pro EDH, sem tam se určitě objeví i na standardu v Naye či Borosu
6. Boros Charm – zejména vynikající „burn spell“, který je hratelný ve fritce bez ohledu na formát
5. Master Biomancer – velmi dobrý do potvorových decků, všestranně využitelný na standard a modern
4. Skullcrack – agresivní karta, která hodně podle mě hodně ovlivní standard a znepříjemní život kontrolním balíkům
3. Shocklandy – konečně pořádná manová fixace na standard, která umožní hrát barevné kombinace, pro které předtím nebyl dostatek fixace
2. Domri Rade – ničení a karetní výhoda v jednom za pouhé tři many, na standardu a asi i na modernu ho uvidíme v hojném zastoupení
1. Obzedat, Ghost Council – podle mě nejlepší karta edice, má široký rozsah, je dobrý v aggru i v kontrolu a de facto jde hrát na všech formátech (legacy include)

A to je pro dnešek vše, kromě klasických flash news se příště můžete těšit na článek s decklisty využívajícímy nové karty!

Kumano
Hodnocení
Komentáře
Autor: Fingon @ Friday, July 19, 2013 7:11 PM
Možná bych přeformuloval: "Pokud vstupuje bytost na bojiště pod tvojí kontrolou, pokud je útok či obrana této bytosti vyšší, než útok či obrana této bytosti, polož na tuto bytost +1/+1 žeton"...
Jasnější by to bylo spíše Pokud vstupuje jiná bytost...,...či obrana té jiné bytosti...polož na tuto +1/+1... Ale tady asi každý ví i bez toho :o). Pěknej článek!

Click here to post a comment
Print  
Reklama Minimize
Print  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement