Friday, July 19, 2019
Všechny články Minimize

Current Articles | Categories | Search | Syndication

Monday, April 22, 2013
Pravidlové okénko - Dragon's Maze
Autor: Flamberg @ 1:56 PM :: 3520 Přečtení :: 10 Komentáře :: :: Pravidla
 

Vážené čtenářky a čtenáři Magic-Guru, příští týden vyjde nová edice Dragon's Maze, jež nám uzavře aktuální blok edic Return to Ravnica - Gatecrash - Dragon's Maze. Již tento víkend se budou konat první turnaje s novou sadou - prerelease turnaje. Ode dneška známe celý obsah nové edice a tedy je čas na tradiční krátký článek, který nás seznámí s těmi nejzásadnějšími novinkami, jež tato edice přináší.

Split karty

V edici Dragon's Maze se nám vrátí takzvané "split" karty, tedy karty, jež představují dvě různé kartičky najednou. Jak fungují?

* Když split kartu sesíláš, tak si vybereš, kterou polovinu karty. Podle toho se pak určuje sesílací cena a vlastnosti takového kouzla na stacku. Druhá polovina se na stacku ignoruje. Například lze seslat Far na bytost Knight of Glory, přestože má rytíř protection from black. Druhá část kouzla - Away - totiž v té chvíli neexistuje.

 

* Ve všech zónách kromě stacku má split karta vlastnosti obou jejích polovin dohromady.

* Pokud se nějaký efekt ptá na hodnotu nějaké vlastnosti split karty, všude kromě stacku dostane dvě hodnoty a ty platí zároveň. Například converted mana cost split karty získáš tak, že spočítáš CMC pro jednu i druhou polovinu a tato dvě čísla sečteš. Nebo pokud nějaký efekt potřebuje znát barvu split karty, všude mimo stack má taková karta barvy obou polovin zároveň. Tedy pokud Tvůj Duskmantle Seer otočí soupeřův Beck // Call, protivník přijde o 8 životů.

 

* Pokud nějaký efekt porovnává hodnotu nějaké vlastnosti s danou hodnotou a hledá shodu, stačí, aby alespoň jedna polovina split karty vyhověla. Tedy kartu Beck // Call lze soupeři z ruky zahodit pomocí Inquisition of Kozilek (Beck má  CMC 2) i Appetite for Brains (Call má CMC 6).

 
 
* Pokud má hráč říci jméno karty a chce jmenovat split kartu, smí říct pouze jméno jedné poloviny. Efektům, které toto jméno hledají, pak stačí, aby alespoň jedna polovina split karty vyhověla.  

Nový keyword Fuse

Co říkají pravidla:

702.100. Fuse
                                                         
702.100a Fuse is a static ability found on some split cards (see rule 708, “Split Cards”) that applies while the card with fuse is in a player’s hand. If a player casts a split card with fuse from his or her hand, the player may choose to cast both halves of that split card. This choice is made before putting the split card with fuse onto the stack. The resulting spell is a fused split spell.

702.100b A fused split spell has two sets of characteristics and one converted mana cost. The converted mana cost of the spell is a number equal to the total amount of mana in its two mana costs, regardless of color.

702.100c The total cost of a fused split spell includes the mana cost of each half. (See rule 601.2e.)

702.100d As a fused split spell resolves, the controller of the spell follows instructions of the left half and then follows the instructions of the right half.

* Fuse ti rozšiřuje možnosti při sesílání split karet. Pokud má split karta schopnost Fuse, můžeš si při výběru poloviny, kterou sešleš, zvolit, že sešleš obě poloviny dohromady jako jedno kouzlo. Sesílací cena takového kouzla bude součtem cen obou polovin. Při vyhodnocení tohoto kouzla se provedou obě části, nejprve ta levá.

* Fuse můžeš použít pouze pokud split kartu sesíláš z ruky. Tedy Fuse nelze kombit například se Snapcaster Mage.

* Pokud jde o cílení, tak platí standardní pravidla. Pro každý výskyt slova "target" lze zvolit jiný legální cíl. Například Give // Take lze seslat na dvě různé bytosti - jedná přidáš countery a druhé je sebereš.

* Pokud se před vyhodnocením kouzla stanou všechny cíle nelegálními, celé kouzlo je zrušeno a neudělá nic. Pokud tedy sešleš Give // Take na dva různé cíle a před vyhodnocením ti soupeř jeden cíl zabije Murderem, druhá polovina kouzla se stále provede. Naopak, pokud sešleš s pomocí Fuse kartu Catch // Release a cíl pro Catch se stane nelegálním, neprovede se ani Release.

 
 
* Pokud ti nějaký efekt umožní seslat split kartu s Fuse zadarmo ("without paying it's mana cost"), můžeš Fuse použít a celé fused kouzlo bude zadarmo. 

Gildovní mechaniky

Kromě Fuse se v Dragon's Maze ukáží i ostatní mechaniky z předešlých edic Return to Ravnica a Gatecrash.

Battalion, Bloodrush, Cipher, Evolve, Extort - viz článek o Gatecrash

Detain, Overload, Unleash, Scavenge, Populate - viz článek o Return to Ravnica

Obsah boosterů - basic land

Wizards se rozhodli, že obsah boosterů edice Dragon's Maze bude malinko odlišný od standardu. Místo basic země totiž v boosteru bude jedna z non-basic zemí: buďto Guildgate, nebo shockland a nebo mýtická Maze's End.

  

To má tedy menší dopad na draftovací proceduru. Pokud budete hrát boosterdraft s touto edicí (1 booster Dragon's Maze, 1 Gatecrash, 1 Return to Ravnica), nedáváte pryč žádný basic land z boosteru DGM (protože tam prostě žádný není). Zároveň to znamená, že se draftuje o jednu kartu více než obvykle. Tedy, pokud jste zvyklí si kontrolovat počet karet, je třeba si na to dát pozor - celkem byste měli nadraftovat, a herní balíček sestavovat, ze 43 karet.


Tak, to by bylo pro dnešek vše. Pokud máte jakékoliv dotazy, a to nejen k nové edici, neváhejte napsat do našeho fóra Otázky na pravidla.

Přeji dobrý "cardpool" a hodně štěstí na Prerelease!

Flamberg
Váš Rules Advisor

Použité zdroje:
http://www.wizards.com/magic/TCG/article.aspx?x=mtg/tcg/dragonsmaze/cig#
http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/faq/dgm
http://media.wizards.com/images/magic/tcg/resources/rules/MagicCompRules_20121001.docx

Hodnocení
Komentáře
Autor: Grahf @ Monday, April 22, 2013 7:23 PM
"Naopak, pokud sešleš s pomocí Fuse kartu Catch // Release a cíl pro Catch se stane nelegálním, neprovede se ani Release."

Prečo sa release neprovede? S catch nijak nesúvisí, navyše ani necieluje, takže legalita cielovania je irelevantná.

Autor: Flamberg @ Monday, April 22, 2013 8:30 PM
Právě že pokud využiješ Fuse, tak Catch s Release SOUVISÍ...

Fuse nefunguje tak, že bys měl na stacku dvě kouzla, jedno se jmenovalo Catch a druhé Release. Fuse udělá to, máš na stacku JEDNO kouzlo, které má text obou půlek. Tedy fused Catch&Release bude mít text:

"Gain control of target permanent until end of turn. Untap it. It gains haste until end of turn. Each player sacrifices an artifact, a creature, an enchantment, a land and a planeswalker."

Autor: Grahf @ Tuesday, April 23, 2013 11:19 AM
1. Základné pravidlo každého kúzla predsa je, že keď sa nemôže previesť časť kúzla, tak sa prevedie to, čo je možné. Alebo?
2. U Give/Take, ktoré uvádzaš predtým, tiež používaš fuse a tam vravíš, že ak sa nepodarí jedna časť, tak druhá áno. Aký je v tom rozdiel?

Autor: pet.ar.kay @ Tuesday, April 23, 2013 11:45 AM
Jak je to s kartou Isochron Scepter.
Můžu provézt Inprint karty Turn//Burn?
Tedy počítá se manacost jako v příkladu s kartuo Duskmantle Seer tedy součet manacostů, nebo jako v příkladě s Inquisition of Kozilek a Appetite for Brains kde se vybírá ten vyhovující?

Autor: Flamberg @ Tuesday, April 23, 2013 12:34 PM
Grahf:

Ad 1. Ano, ale také existuje pravidlo pro kouzla, jež cílí ("target"). Pokud se během vyhodnocení kouzla zjistí, že se VŠECHNY jeho cíle mezitím staly nelegálními, tak je CELÉ kouzlo zrušeno ("countered").

"608.2b If the spell or ability specifies targets, it checks whether the targets are still legal. A target that’s no longer in the zone it was in when it was targeted is illegal. Other changes to the game state may cause a target to no longer be legal; for example, its characteristics may have changed or an effect may have changed the text of the spell. If the source of an ability has left the zone it was in, its last known information is used during this process. THE SPELL OR ABILITY IS COUNTERED IF ALL ITS TARGETS, FOR EVERY INSTANCE OF THE WORD “TARGET,” ARE NOW ILLEGAL. If the spell or ability is not countered, it will resolve normally. However, if any of its targets are illegal, the part of the spell or ability’s effect for which it is an illegal target can’t perform any actions on that target, make another object or player perform any actions on that target, or make that target perform any actions. The effect may still determine information about illegal targets, though, and other parts of the effect for which those targets are not illegal may still affect them."

Jakmile tedy fused Catch&Release ztratí svůj cíl, celé kouzlo se zruší a neudělá nic.


Ad 2. U fused Give&Take je oproti fused Catch&Release rozdíl v tom, že máš cíle DVA. Celý text fused Give&Take totiž zní:

"Put three +1/+1 counters on TARGET creature. Remove all +1/+1 counters from TARGET creature you control. Draw that many cards."

Pokud bude v okamžiku vyhodnocení fused Give&Take první cíl nelegální, stále sundáš countery z druhého cíle a lízneš si odpovídající počet karet. Pokud bude druhý cíl nelegální přidáš jen countery na první cíl. Pokud budou oba cíle nelegální, kouzlo se zruší a neudělá nic.




pet.ar.kay:

1. Turn // Burn lze na žezlo imprintnout. Scepter provádí POROVNÁNÍ hodnoty "2" s hodnotou CMC karty a zjišťuje také, zda se jedná o instant.

Scepter se zeptá split karty na její CMC. Turn odpoví "3", což znamená "nevyhovuje CMC podmínce", a Burn odpoví "2", což znamená "vyhovuje CMC podmínce". Následně, aby celá karta podmínce vyhověla, stačí aby alespoň jedna polovina odpověděla "vyhovuje CMC podmínce".

Analogicky se zkontroluje, zda je karta instant, a obě poloviny odpoví "vyhovuje instant podmínce".

Obě podmínky (CMC =< 2 a Typ = Instant) budou tedy splněny.

Pokud by efekt karty neprováděl porovnání vůči nějakému číslu, ale pouze se ptal na hodnotu CMC a s tou pak nějak pracoval, tak se jedná o případ a la Duskmantle Seer.


2. Až budeš chtít Turn/Burn ze žezla seslat:

- zaplatíš dvě many, tapneš žezlo a schopnost jde na stack
- až se schopnost vyhodnotí, vytvoří se v exilu imaginární kopie karty Turn // Burn a tu mužeš ihned zadarmo seslat. Při tomto sesílání si normálně vybíráš, kterou polovinu split karty sešleš. Fuse v této chvíli nemůžeš použít, protože sesíláš z exilu (a Fuse je povoleno použít pouze při sesílání z ruky).

Autor: Grahf @ Tuesday, April 23, 2013 1:22 PM
Dik, pochopil som :)
Ešte jedna nesúvisiaca otázka: ak jeden efekt hovorí, že musíš a druhý, že nesmieš, ktorý má prednosť?

Autor: Grahf @ Tuesday, April 23, 2013 1:26 PM
Skoro som zabudol :)
Môžem zahrať tie split karty tak, že zahrajem obe časti, ale bez fuse, čiže ako dve rôzne kúzla?

Autor: Flamberg @ Tuesday, April 23, 2013 1:45 PM
Super, další "spokojený zákazník" :-D


1) Jedno z magicových "golden rules" říká, že přednost mají "zakazující" efekty.

"101.2. When a rule or effect allows or directs something to happen, and another effect states that it can’t happen, the “can’t” effect takes precedence.
Example: If one effect reads “You may play an additional land this turn” and another reads “You can’t play land cards this turn,” the effect that precludes you from playing lands wins.

101.2a Adding abilities to objects and removing abilities from objects don’t fall under this rule. (See rule 112.10.)"


2) Ne.
Když sesíláš split kartu, tak si vybíráš jednu ze dvou možností:
a) sesíláš levou polovinu karty a pravá je ignorována
b) sesíláš pravou polovinu karty a levá je ignorována

Když sesíláš z ruky split kartu s mechanikou Fuse, tak si vybíráš jednu ze tří možností:
a) sesíláš levou polovinu karty a pravá je ignorována
b) sesíláš pravou polovinu karty a levá je ignorována
c) sesíláš obě poloviny najednou jako jedno kouzlo

Autor: Opi @ Thursday, May 02, 2013 10:02 PM
Chtěl bych se zeptat jaká je interakce Fuse a Gaddock Teega? Zakáže mi sesílat obě půlky najednou? Děkuji za odpověď.

Autor: Flamberg @ Thursday, May 02, 2013 10:57 PM
Pokud použiješ Fuse, bere se to jako jedno kouzlo, jehož CMC je rovno součtu cen obou půlek. Tedy pokud je Gaddock na bojišti, tak můžeš ze všech možných fused kouzel seslat jedině Wear&Tear. Všechna ostatní stojí alespoň čtyři many.

Na druhou stranu, pokud fuse nevyužiješ, můžeš seslat ty poloviny split karet, které Gaddockově podmínce vyhovují (ignoruješ totiž přitom to, že druhá polovina karty stojí 4 a více man).

Click here to post a comment
Print  
Reklama Minimize
Print  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement