pátek 19. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

čtvrtek 19. září 2013
Rozbor Therosu na constructed + další zajímavosti o této sadě!
Autor: Aggrokumano @ 19:43 :: 5211 Přečtení :: 4 Komentáře :: :: Novinky, Recenze
 
Rozbor Therosu na constructed
 
 

 
Theros je první edice nového tématického bloku s řeckou mytologií, obsahuje 249 karet (z toho 15 mythic rare, 53 rare, 60 uncommon, 101 common a 20 basic landů) a na constructed bude legální od 27.9.2013.

Počínaje tímto datem na standardu přestanou být legální edice Innistrad, Dark Ascension, Avacyn Restored a Magic 2013. Standard se tak bude skládat z edic Return to Ravnica, Gatecrash, Dragon's Maze, Magic 2014 a Theros.
 
Nové mechaniky
 
Jak už je u první (velké) edice nového bloku zvykem, je tu několik nových mechanik - Monstrosity, Heroic, Bestow, Devotion a vracející se Scry.
 
Monstrosity (monstrozita) – Monstrosity je aktivační abilita, kterou můžete zaplatit kdykoli, pokud na to máte dostatek many. Při vyhodnocení ability se kontroluje, zda-li je daná bytost monstrózní (mostrous). Pokud není, položí se na ni příslušný počet +1/+1 kántrů a bytost se stane monstrózní (monstrous).
 
Některé bytosti při získání statusu „mounstrous“ spouští různé triggery, jiné zase získají ability tak dlouho, dokud jsou „mounstrous“ (zatím není žádná možnost, jak bytost zbavit statusu „monstrous“).
 
Heroic (hrdinný)– Herioc je triggerovaná abilita přinášející různé výhody pro svého kontrolera. Spouští se, když je daný permanent zacílen kouzlem jeho kontrolera (kouzla, která cílí permanenty jsou sorcery a instanty mající ve svém textu slovíčko target a také všechny aury).
 
Bestow (propůjčit) – Karty s touto mechanikou jsou bytosti (a zároveň i enchantmenty), které můžete buďto normálně zakastit, anebo zakastit jako auru za „bestow cost“. Na rozdíl od klasických aur mají tu výhodu, že když sočarovaná (enchanted) bytost opustí bojiště, tak vám ve hře zůstane daná bytost (z aury se stane enchantment creature).
 
Devotion (oddanost) – Devotion je podobná abilitě Chroma. Vztahuje se vždy k jednotlivé barvě (devotion to white/blue/black/red/green). Za každý mana symbol dané barvy mezi vašimi permanenty získáte jednu devotion.
 
Máte-li například ve hře Boros Reckonera, tak máte devotion to white rovnou třem a zároveň i devotion to red rovnou třem.
 
Scry (předpovědět) – návrat oblíbené ability, kterou jsme naposledy mohli vidět v M11. Scry X znamená: Podívej se na X vrchních karet své knihovny a dej libovolný počet z těchto karet na spodek knihovny a zbytek vrať v libovolném pořadí na vršek.
 
Základní rysy edice

 
Edice je zasazená do prostředí řecké mytologie. Každá barva má svého legendárního boha, což je nový podtyp permanentu (God). Každý bůh má také svoji zbraň, což jsou legendární enchantment creatury.
 
Jak jste si teď asi všimli, tak v Therosu je mnoho permanentů, které mají více permanent typů zároveň – například Enchantment Creature, nebo Aritifact Enchantment. Znamená to, že na takovéto permanenty se vztahují kouzla, která cílí alespoň jeden z daných permanent typů.
 
Hezkým příkladem z historie je Dryad Arbor. Tu můžete cílit kouzly a abilitami, které cílí bytosti (např. Lightning Bolt), ale i kouzly a agilitami, které cílí země (např. Demolish nebo Wasteland).
 
V Therosu je představeno několik nových creature typů: God (bůh), Sable (sobol) a Nymph (nymfa - tento typ už existoval dříve, ale od šesté edice byl nahrazen typem dryad).
 
Také se tu vyskytuje několik creature typů, které se v minulosti vyskytovaly jen velmi sporadicky: Chimera (kříženec lva, kozy a draka – doposud vyšly jenom čtyři v celé historii mtg), Harpy (harpie, napůl pták, napůl žena – doposud vyšly tři) a Satyr (napůl člověk, napůl kozel – doposud vyšli dva)
 
Planeswalkeři
 
V Therosu vycházejí tři planeswalkeři. Dva úplně noví – Ashiok a Xenagos a také nová, v pořadí třetí, Elspeth.

 
Reprinty
 
V edici je jedenáct reprintů a čtyři další funkční reprinty (karta, která má stejné ability, jako karta již dříve vydaná, ale má jiné jméno – např Llanowar Elves/Fyndhorn Elves/Elvish Mystic). Dva nejpopulárnější reprinty jsou určitě Magma Jet a Thoughtseize.

 
Intro Packy
 

 
Z Therosem je spojeno pět intro packů, jsou to:
 
Favors from Nyx – WB (bílo-černý), s foil Celestial Archonem
Manipulative Monstrosities – UR (modro-červený), s foil Shipbraker Krakenem
Devotion to Darkness – UB (modro-černý), s foil Abhorrrent Overlordem
Blazing Beasts of Myth – RG (červeno-zelený, s foil Ember Swallowerem
Anthousa's Army – WG (bílo-zelený), s foil Anthousa, Setessan Hero
 
Promo karty a tokeny
 



Prerelease proma (21-22.9.2013)



Launch week promo (27-29.9.)



Booster Box promo



Game Day proma (19-20.10.)

Tokeny:






Emblém k Elspeth:


 
Rozbor jednotlivých karet
 
Bílá


 
Chained to the Rocks – když se podívám na tuhle kartu, hned mě napadne srovnání s Journey to Nowhere, které se hojně hrálo za éry Zendikaru, ačkoli se na standardu tenkrát hojně hrála Maelstrom Pulse.
Myslím, že u téhle karty není největší nevýhoda, že se po zničení bytost vrátí do hry (z hraných karet ji zničí asi jenom Abrupt Decay a ten už jsem na standardu hodně dlouho neviděl), ale že potřebujete mountain, abyste ji mohli zahrát. Pokud se ale bude hrát nějaký Boros, viděl bych tohle jako velice premiový a lákavý removal!
 

 
Elspeth, Sun’s Champion – první z trojice planeswalkerů. Když si vzpomeneme na předchozí Espethy, tak Knight-Errant byla výborná v aggru, Tirel se hrála spíše v kontrolech a nová Elpeth je něco mezi nimi. Hlavní potíž je v tom, že stojí šest man. Chce hrát kontrol šestimanového planeswalkera, když má na tomto slotu bezkonkurenčního Aetherlinga? Nejsem si jistý…
 
Výhoda bezesporu je. že se Elspeth umí sama dobře bránit (první kolo +1, poté -3) a její emblém umí rychle ukončit hru. Osobně bych dal ale v kontrolu přednost jiným kartám a Elspeth bych viděl spíše jako one-of do kontrolnějších decků bez modré a nebo jako vrchol křivky v nějakém Weenie.
 

 
Fabled Hero – v minulosti jsme tu měli dvě podobné bytosti, Mirran Crusadera a Silverblade Paladina a obě byly vynikající. Fabled Hero je podle mne horší, i když má možnost růstu. Problém je spíše v celkovém pojetí mechaniky Heroic. Které bslíky hrají karty, cílící vlastní permanenty? Ano, pouze Bant Hexproof, jenomže ty nejlepší aury nám odrotovaly…
 
Pak je tu ještě Bloodrush, ale ten si s Heroicem nerozumí. Proto bych se v bílých koních asi raději poohlédl po jiném dřidropu, například po Frontline Medicovi a Boros Reckonerovi.
 

 
Glare of Heresy – dobrá sidovka na otravné bílé permanenty, jako je Boros Reckoner, Angel of Serenity, nová Elspeth, a zbaví se i nezničitelného Heliose.
 

 
Gods Willing – Na formátu už je podobná karta v podobě Brave the Elements. Willing ale funguje i na bytosti jiné barvy a scry je v aggru docela užitečné (můžete si dát dospod přebytečnou zemi), takže je to dost možná lepší trik než Brave the Elements. Ah, a taky tu máme první použitelné kouzlo pro Herioc :)
 

 
Heliod, God of the Sun – První z cyklu bohů. Zatím je těžké říct, jak silní bohové budou. Nikdy předtím jsme totiž neměli možnost hrát s podobnými kartami.
Čtyřmanovka je sama o sobě vrchol křivky v monowhitu. Výhoda je, že bílá běžně hraje karty přes dvě bílé (nemluvě o Reckonerovi) a tak by neměl být problém mít na čtyřech manách Devotion 5. Schopnost dávat do hry tokeny je skvělá ve chvíli, kdy dostaneme nějakým hromadným ničením – máme tak pořád jak vyvinout tlak na soupeře.
 

 
Last Breath – možná sidovka proti aggrům do UW controlu
 

 
Leonin Snarecaster – další zajímavá bytost do monowhite koní. Často se stává, že vyskládáme plno malých bytostí a oponent dá jednu velkou a doufá, že to bude stačit k zastavení naší ofenzivy. Takhle mu ji ale lehce tapneme, můžeme útočit a ještě na stůl přidáváme další power.  

 
Soldier of the Pantheon – po odchodu Championa of the Parish monowhite zoufale potřebuje nějakou pořádnou jednomanovku a tenhle upgreadovaný Savannah Lion je přesně to, co jsme hledali. Jasný základní kámen bílých aggrodecků.
 

 
Spear of Heliod – Boom! Glorious Anthem, která ještě k tomu dokáže ničit soupeřovy bytosti? Tohle bych si dal do bílého aggra čtyřikrát a vůbec bych o tom nepřemýšlel. Jenomže to má pochopitelně háček – je to legendární, což znamená, že se to čtyřikrát hrát nedá. Dva až tři kousky musí postačit.
 
Modrá
 

 
Annul – V edici, kde je spousta artefaktů a enchantmentů se jedná o pěknou sidovku do modrých kontrolů.
 

 
Artisan of Forms – na dvojku to není žádné terno, ale do nějakého EDHčka postaveného okolo enchntmentů to může být docela fajn. Zkopírovat si soupeřovu nejlepší bytost a ještě si ji vylepšit zní dobře.
 

 
Bident of Thassa – na rozdíl od heliodova kopí je tohle čtyřmanovka, což je dost podstatný rozdíl. Navíc je potřeba postavit balík přímo okolo téhle karty, jako tomu bývalo například v EDH u Edrica (tedy předtím, než byl zabanován). UG tempu ale na dvojce chybí karty jako Vapor Snag a Ponder, takže si myslím, že Bident je spíše karta do jednokarťáků…
 

 
Curse of the Swine – zajímavá karta hlvně v tom, že dává modré možnost jakéhosi pseudoremovalu. Sorcery rychlost je však natolik limitující, že si myslím, že Curse of the Swine na constructed neuvidíme.
Problém je v tom, že když má soupeř hodně bytostí, tak my se zatapujeme, abychom zahráli Curse a on na nás může stále útočit 2/2 tokeny a ještě může kastit další kouzla…
 

 
Dissolve – tohle je naopak parádní karta pro modré kontroly, upgreadovaný Cancel je dobrá náhrada za rotující Dissipate.
 

 
Meletis Charlatan – Mirari na nožičkách je pěkná karta do jednokarťáků.
 

 
Omenspeaker – v minulosti jsme měli k dispozici Sea Gate Oracla a Augura of Bolas, kteří se hojně hráli. K Oraclovi jsme ale tehdy měli Birthing pod a k Augurovi Restoration Angela. K Omenspeakerovi ale nemáme nic, čím bychom z něj dostali extra value a tak půjde vždy o ztrátu karty, která nám navíc ani nezaručí, že si lízneme to, co potřebujeme.
Pořád je ale fakt, že trojka v obraně dokáže dost potrápit aggra, což jistě potvrdí každý, kdo hrál Zombáky a do cesty se mu postavil Augur of Bolas.
 

 
Swan Song – takový hard counter za jednu manu, to tu ještě nebylo! Kombodecky na legacy, jako Show and Tell, nebo High Tide po něm určitě rády sáhnou (labuť je zcela irelevantní, když stejně v daném kole zabijete soupeře). A ostatní modré decky si ho dají do sidu právě proti těmhle deckům. Pokud hrajete legacy, rozhodně bych neváhal a pořídil si playset!
 

 
Thassa, God of the Sea – dost možná nejlepší z cyklu bohů. Za tři many máme minimálně jistotu zkvalitnění našeho draw. Pokud dosáhneme devotion pět, pak máme i nezničitelného a neblokovatelného řezníka. Co se standardu týče, tak devotion pěkně zvedá Jace, Architect of Thought, Detention Sphere a ze zatím docela opomíjených karet třeba Nightweil Specter.
 
Co se týče ostatních formátů, tak Thassa je jako dělaná do modernových a legacy Merfolků, kde opravdu nebývá potíž získat rychle devotion pět a pak už jenom rychle zašlapat soupeře do země.
 
Thassu bych si s chutí zahrál i v každém jednokarťáku s modrou.
 
Černá
 

 
Abhorrent Overlord – karta, která mi připomíná Grave Titana. Nemusíte mít žádnou jinou bytost na stole a máte alespoň dva tokeny. Na dvojce je ale karta, která s Overlordem vypadá velice dobře – Dark Prophecy! Podle mě by teď měl jít velmi dobře postavit takový deck. Navíc tu ještě máme Crypt Ghasta, který nás do overlorda pěkně narampí.
 

 
Erebos, God of the Dead – kombinace Everlasting Tormentu a Greedu, podle mne se hodí k výše zmiňovaným kartám. I když zákaz přidávání životů pro soupeře je v monoblacku takřka irelevantní. Pomalá karetní výhoda je ale přesně to, co se do monoblacku hodí. A samozřejmě je to také pěkná karta do jednokarťáků.
 

 
Hero’s Downfall – Kombinace Murderu a Dreadboru, naprosto parádní a premiový removal, který budou chtít hrát všechny decky s černou!
 

 
Pharika’s Cure – podle mě dobrá sidovka pro monoblack v souboji s rychlými aggro decky
 

 
Read the Bones – o manu dražší, ale výrazně vylepšený Sign Blood = další pěkná karta pro monoblack. Jelikož se dá i lehce splashovat, bude se hrát i ve všech pomalejších decích s černou.
 

 
Thoughtseize – nejlepší discard všech dob se nám vrací! Stejně jako u Scavenging Oozy jsem rád, hlavně proto, že karta, která předtím stála přes 1 000Kč bude nyní snadno dostupná pro všechny. A je to samozřejmě dobře hratelná na všech formátech od standardu, až po legacy.
 

 
Whip of Erebos – další pěkná karta pro monoblack. Lifelink pomůže zvrátit damage race proti aggro deckům a občaný Corpse Dance jde zneužít s bytostmi, které mají nějaký pěkný ETB (enter-the-battlefield) trigger, jako například Abhorrent Overlord. A na co už bylo dříve poukazováno, tak pokud s ní reanimujete Obzedata, tak se vám bude stále dokola vracet do hry :)
 
Jelikož je to ale legendární a v některých situacích to je dost špatný topdeck, tak si myslím, že víc než dvakrát bych to v decku hrát nechtěl (pravděpodobně jenom jednou „na chuť“).
 
Červená
 

 
Anger of the Gods – Striktně vylepšená Pyroclasma je ideální removal do Big Redu, ale podle mne umožní i existenci kontrolů s červenou, jako je třeba Grixis (modro-černo-červená), kterému před rotací právě taková karta scházela. Navíc je to další karta, která se vymění s Voice of Resurgence v poměru 1 za 1.
 

 
Deathbellow Raider – pokud stavíte červené aggro,pravděpodobně vám nebude vadit, že má bytost jako „nevýhodu“, že musí každé kolo útočit. Navíc jde zahrát přes Burning-Tree Emissary - co víc bychom ještě mohli chtít…
 

 
Ember Swallower – poměr 4/5 za čtyři many není vůbec zlý (nezabijou ho Mizzium Mortars) a zároveň se mi líbí, že představuje dobrou možnost, jak v monredu v late zužitkovat přebytečnou manu. Mohl by se také hrát v nějaké rampě (možná s Xenagosem), protože když v pátém kole zničíte soupeři tři země (a ještě si uděláte pořádné prase), tak by ho to mělo celkem rozhodit.
 

 
Firedrinker Satyr – ti z vás, co MTG již nějaký ten pátek hrají, určitě pamatují Jackal Puba. Ve své době to byla výborná bytost do všech aggro decků s červenou. U Satyra bych ale krotil emoce. Máme tu jednak Rakdos Cacklera a pak také Foundry Street Denizena, kteří jsou podle mne lepší (ruku na srdce, jak často pumpnete Satyra o víc, než o jedna). A když Satyr dostane Mizzium Mortars, tak to dost zabolí. I tak by se ale měl Satyr v pohodě vejít do každého agresivního monoredu.
 

 
Hammer of Purphoros – podobně jako u Whip of Erebos má kladivo docela užitečné ability, ale je to karta, kterou bych si do decku dal spíše jenom jednou na chuť.
Líbí se mi ale, že je to další možnost, jak pěkně v červených aggrech využít v lategame přebytečnou manu. A samozřejmě se jedná o fajnovou kartu do všech jednokarťáků.
 

 
Lightning Strike – náhrada za rotující Searing Spear, dobré zabíjení pro červené agresivní decky
 

 
Magma Jet – další reprint oblíbené karty. Dobrý do monoredu, ale i do kontrolů s červenou. A že nezabije bytost s trojkou v obraně, zase není taková nevýhoda. Když se nad tím zamyslím, tak to vadí snad jenom u Boros Reckonera a Frontline Medica…
 

 
Purphoros, God of the Forge – další zajímavá možnost do late gamu pro monored. Největší přínos je, že i vaše nejhorší bytosti mají pořád nějakou value (Shock do soupeře) – normálně by byl Rakdos Cackler líznutý v desátém kole hrozně špatný, takhle je ale pořád ok. Extra pumpování našich bytostí může také čas od času vyhrát hru a s kartami jako Boros Reckoner a Chandra’s Phoenix by si mohl často i zaútočit.
 
Purphoros je podle mne zajímavý i jako generál do EDH - červené právě nějaká taková karta vždycky chyběla.
 

 
Stormbreath Dragon – moje obílbená karta a parádní náhrada za Thundermaw Hellkitu. Ideální vrchol křivky do monoredu a dobrý i do potenciální RG rampy. Schopnost napráskat kontrolnímu soupeři, pokud se ho hned nezbaví, se mi moc líbí.
 
Zelená
 

 
Boon Satyr – zelené bytosti s Flashem jsem měl vždycky v oblibě, protože jsou dobré proti kontrolům (jdou hrát na konci kola, kdy bývá soupeř často zatapovaný). Tady se asi nabízí srovnání s Wolfir Avengerem, který byl podle mne mnohem lepší, schopnost blokovat bytosti s dvojkou v útoku je dost důležitá. Na druhou stranu Boon Satyra ale můžeme hrát i jako dobrý combat trik a je to už druhá dobrá možnost, jak spustic Heroic.
 
Sečteno a podtrženo - nevadilo by mi Satyra v decku hrát, ale pokud by bylo k dispozici více lepších třímanovek, tak bych se bez něj v klidu obešel.
 

 
Bow of Nylea – přehršle schopností mi trochu připomíná Jittu :) Nejpodstatnější je určitě deathtouch pro útočící bytosti, což znamená, že se budeme moci rozjet do soupeře s každým mana elfem a soupeři se bude velmi obtížně blokovat. Posilovat si své bytosti také není na škodu a navíc je to malé kombo s Kalonian Hydrou. Ostatní ability jsou velmi situační, ale taky své uplatnění najdou. Dvakrát či třkrát bych si to v monogreenu klidně zahrál.
 

 
Fade into Antiquity – možnost, jak se zbavit jinak nezničitelných bohů
 

 
Mistcutter Hydra – kombinace nezkántrovatelnosti a hastu dělá z téhle hydry velmi dobrou bytost proti kontrolům. V RG rampě nebo monogreenu si ji s chutí zahraju. A asi je to vůbec první hydra, která se mi opravdu líbí!
 

 
Nylea, God of the Hunt – dát všem svým bytostím trample je v zelené velmi užitečná abilita a posilování se také hodí. Na rozdíl od ostatních barev ale podle mě bude mít zelená větší problém dostat se k Devotion 5 a tak mi Nylea přijde jako jeden z horších bohů (spolu s Heliodem).
 

 
Polukranos, World Eater – 5/5 za čtyři many je velmi dobrý poměr a removal aby člověk v zelené pohledal, což dělá z hydry ještě lepší kartu. Do monogreenu jde o pěknou náhradu za odrotujivší Wolfir Silverhearta a Garruka, Primal Huntera.
 
Multicolor
 

 
Anax and Cymede – patrně karta s nejsilnějším Herioc efektem. V borosu by se hrát dala, její ability jsou dobré samy o sobě a navíc k ní budeme mít Madcap Skillz a Gods Willing.


 
Ashen Rider – upgreadovaný Angel of Despair. Dobrá sidovka na legacy proti Show and Tellu. A také zajímavá karta do reanimátoru – škoda, že na standardu už nám žádná reanimace nezbyla…
A do jednokarťáku bych si Ridera taky klidně dal.
 

 
Ashiok, Nightmare Weaver – Zajímavý planeswalker, ale příliš situační na to, aby byl dobrý. Za tři many odemlít tři karty nemá takřka žádný efekt na hru. Pokud budete mít štěstí, tak si budete moct reanimovat nějakou oponentovu bytost, což je efekt spíše do jednokarťáku.
Pokud totiž hrajete proti aggru, tak si asi nebudete moct dovolit se v takovéto fázi hry zatapovat (Ashiok by vám pravděpodobně stejně hned umřel).
V souboji dvou kontrolů vypadá Ashiok už o něco zajímavěji, ale ani dosažení jeho ultimátky bohužel neznamená, že máte vyhráno…
 

 

Daxos of Meletis
– velmi zajímavá bytost na EDH. Není sice zdaleka tak dobrá, jako Geist of Saint Traft, ale je daleko zábavnější. Hlavní plus samozřejmě je, že jakmile ho vybavíte nějakým mečem, tak bude prakticky neblokovatelný. A nějaké karty, které kontrolují vršek soupeřovy knihovny, se jistě také najdou :)
 

 
Destructive Revelry – vylepšená Naturalize by si cestu do sideboardu najít mohla, zvláště pokud se budou hrát „božské“ artefakt-enchantmenty.
 

 
Fleecemane Lion – Vylepšený Watchwolf si určitě najde cestu do bílo-zelených aggro decků. Možnost udělat si v late game nesmrtelného bijce je vskutku lákavá. Navíc s kartami jako Voice of Resurgence Advent of theWurn bude mít selesnya dostatek karet, které jsou skvělé proti kontrolu.
 

 
Medomai the Ageless – na standard to asi nebude, ale jako generál do EDH je tahle sfinga docela zajímavá.
 

 
Polis Crusher – trample a dobrý poměr cena/výkon už jsou samy o sobě dost dobré schopnosti, když k tomu přidáme proketkci před bohy a jejich artefakty, tak se to ještě zlepšuje. Možnost využít v late game manu a ještě zbořit pár enchantmentů taky není na škodu. Do RGčka by se tenhle hromotluk vejít mohl.
 

 
Reaper of the Wilds – vyhýbá se removalu, má slušné proporce a přináší extra value za každou padlou bytost, což se hodí třeba k Dark Prophecy nebo Abhorrent Overlordovi. Do BG kontrolu pěkná karta, stejně tak do jednokarťáků, třeba k Varolzovi.
 

 
Steam Augury – nové Fact or Fiction, aneb oblíbená karetní výhoda, tentokráte hlavně pro UR Control či Grixis.
 

 
Tymaret, the Murder King – škoda, že mu právě odrotovali Gravecrawler a Geralf’s Messenger. I tak by se měl ale bez problémů do BR aggra vejít. A všechny zombáky teď máme k dispozici na modernu, tak proč to nezkusit tam?!
 

 
Underworld Cerberus – zajímavá bytost do BR aggra, jakožto vrchol křivky. Skoro se nedá blokovat, vypíná Deathrite Shamana a Scavenging Oozu a pokud ho soupeř zabije, vrátíme si všechny ostatní bytosti zpátky na ruku (pravděpodobně jich tam budeme mít víc, než soupeř a budou agresivnější) a přejedeme ho tak, jako tak! Stormbreath Dragon je ale na pozici pětimanovky jasně lepší…
 

 
Xenagos, the Reveler – jedna z nejzajímavějších karet edice, která dobře spolupracuje s mechanikou monstrosity. Pokud si představíme, že hrajeme karty po křivce, tak budeme mít v době, kdy zahrajeme Xenagose, už alespoň dvě bytosti. Xenagos nám pomůže vytvořit další, čímž budeme mít dostatek many na aktivování monstrosity u karet jako Ember Swallower a Stormbreath Dragon. Nebo můžeme šoupnout do hry Garruka… A proti kontrolům je samozřejmě výborná už jenom každé kolo hastovací 2/2 bytost…
 
Ostatní
 

 
Ze zbytku karet bych zmínil už jenom nový rérový cyklus zemí. Všichni napjatě očekávali, jaké budou nové země, nakonec jsme se dočkali „jenom“ vylepšených guildgatů.
Je pravda, že to oslabí trojbarevná aggra, jako byla Naya Blitz, či Domri Naya, ale jinak se mi nové duály líbí. V late game nikdy nebude země úplně mrtvé draw, protože budete moci alespoň trochu ovlivnit svůj další draw step.
 
Kolik to stojí
 

 
Teď se podíváme, jak jsou na tom s cenami nejdražší karty v edici. Porovnám ceny v zahraničí s cenami na Černém Rytíři (dále jen ČR).
 
Tentokráte není nejdražší karta edice kus, který byste měli hned prodat (viz třeba Aurelia’s Fury, nebo Kalonian Hydra), ale Ashioka bych doporučoval prodat hned, jak to půjde. Jako dobrou investci bych naopak viděl Swan Song.
 
Ceny jsou k 19.9.2013, Dolar beru jako 19,50Kč a Euro jako 26Kč
 
10. Fleecemane Lion (5,68€, 6,89$) – 150Kč v Evropě, 135Kč v USA, 169Kč na ČR
9. Erebos, God of the Dead (5,70€, 11,40$) – 150Kč v Evropě, 225Kč v USA, 159Kč na ČR
8. Heliod, God of the Sun (6,25€, 7,69$) – 165Kč v Evropě, 150Kč v USA, 179Kč na ČR
7. Ashiok, Nightmare Weaver (12,45€, 16,49$) – 325Kč v Evropě, 325Kč v USA, 329Kč na ČR
6. Thassa, God of the Sea (13,90€, 16,00$) – 360Kč v Evropě, 315Kč v USA, 369Kč na ČR
5. Elspeth, Sun's Champion (14,64€, 28,79$) – 380Kč v Evropě, 560Kč v USA, 469Kč na ČR
4. Thoughtseize (16,00€, 22,50$) – 420Kč v Evropě, 440Kč v USA, 419Kč na ČR
3. Xenagos, the Reveler (16,99€, 23,95$) – 450Kč v Evropě, 470Kč v USA, 499Kč na ČR
2. Purphoros, God of the Forge (17,00€, 21,89$) – 450Kč v Evropě, 430Kč v USA, 479Kč na ČR
1. Stormbreath Dragon (17,40€/21,99$) – 460Kč v Evropě, 430Kč v USA, 479Kč na ČR
 
A nakonec – moje top10 edice
 

 
10. Spear of Heliod – základní kámen monowhitu po rotaci
9. Fleecemane Lion – výborná agresivní bytost, spolu s Voicí a Loxodon Smiterem velmi dobrý základ pro GW aggro
8. Daxos of Meletis – karta s největším potenciálem na EDH
7. Hero’s Downfall – jeden z nejlepších spot removalu za posledních pár let
6. Steam Augury – výborná karetní výhoda za romuznou cenu (rozuměj mana cost)
5. Swan Song – karta, která ovlivní legacy
4. Purphoros, God of the Forge – fantastická karta do agresivních decků na standard, ale i zajímavý generál do EDH
3. Thoughtseize – návrat nejlepšího discardu, karta bez problémů hratelná na všech formátech
2. Stormbreath Dragon – nejlepší bytost edice
1. Xenagos, the Reveler – karta, okolo které se budou stavět decky, podobně jako tomu bylo u Domri Rade, navíc je hratelný i na modernu a v jednokarťácích

A to je pro dnešek vše, užijte si prerelease a u dalších článků na viděnou.

Kumano
Komentáře
Autor: milape @ sobota 28. září 2013 16:54
Super rozbor, se kterým se dá víceméně souhlasit, byť TOp pořadí karet bych lehce upravil..

Nechápu v téhle souvislosti tak nízké hodnocení ostatních uživatelů..škoda, že nenapíší, co se jim na článku nelíbí.

Autor: Aggrokumano @ sobota 28. září 2013 22:44
Teď už bych ho taky dal jinak, Xenagos by se propadl o pár míst...

Autor: komplik @ úterý 1. října 2013 17:43
Možná bys dnes už psal něco trošku jiného, kdo ví... nicméně k Elspeth a Ashiokovi.

Kontroly Elspeth hrát chtějí, ano Aetherling je brutální finisher, nicméně pokud budu mít jen jeho a soupeř bude hrát slaughter games nebo jehlu nebo reap intelect a nemám counter, jsem v háji. Mít redundanci win kondicí je určitě fajn. Nikdy jsem controly moc nehrál a s therosem se je začínám učit. zatím mám poměr cca 50:50 s Esperem a troufnu si říct, že zhruba polovinu výher způsobila právě Elspeth, čímž si zasloužila i druhou kopii v balíku a nyní naopak odebírám jednu kopii Aetherlinga. Byť se v Esperu Elspeth neobjevuje všude, v čistém UW je to prostě must have karta.

Ashiok je pak planeswalker, který se jistě stane must have právě Esper controlů a to jako 3+ of. Proti kontrolům dobrý, proti midrange paráda a proti agru taky luxus. Ano, malé red agro ho, v případě, kdy přijde ve 3. kole na stůl pravděpodobně zabije, ale pokud tomu tak bude, dá celé kolo. Pokud přežije, tím lépe. Na SCG někdo popisoval vtipnou situaci ze hry Esper vs RDW. Ve třetím kole Ashiok, který vezme Burning-Tree Emisaře, soupeř Ashioka ignoruje a jede s vidinou výhry do hráče. Čtvrté kolo kontrolu, Ashiok hraje Emisaře, 2 many v poolu, 4 land, bum, rampa do Elspeth a rázem je agro bez trample v háji.

Autor: pet.ar.kay @ pátek 4. října 2013 15:17
Ještě k Ashiokovi. Hrál jsem UW kontrol proti Grixis kontrolu

Třetí kolo přišel na stůl Ashiok, exiloval mi Gideona a Jace, memory adepta. Říkám si fajn dvě, win kondice pryč.
Čtvrté kolo exile detention sféra, paté kolo exile detention sféra, šesté kolo exile detention sféra.
Další kolo si přes ultimátku vyexiloval z ruky Aetherlinka. S vidinou prázdné ruky, s tím že mám tři kola na to abych ho vyřešil než si tam dá nezkántrovatelně Aetherlinka. Nehledě k tomu že hrál taky spoustu counterů. Prostě uznal jsem že to nemůžu vyhrát a vzdal jsem.

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí