pátek 19. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

čtvrtek 31. října 2013
Magic the Gathering: Recenze Event Decku „Inspiring Heroics“ k edici Theros
Autor: JakubMG @ 22:46 :: 5757 Přečtení :: 1 Komentáře :: :: Recenze
 

Magic the Gathering: Recenze Event Decku „Inspiring Heroics“ k edici Theros 


Zdravím opět všechny čtenáře serveru magic-guru.cz,

již po dvanácté se spolu setkáváme nad recenzí na Event Deck vydaný k aktuální edici Magic The Gathering. Jak sami vidíte, ani u Therosu nedošlo k žádné změně a nový Event Deck nám Wizardi naservírovali i tentokrát. A jeho představení bude náplní mého dnešního článku.

Definitivně v každé edici vychází nyní už jen jeden Event Deck, což byla dle mého názoru změna k lepšímu. Cena zůstala víceméně zachována, navíc došlo k navýšení počtu rare karet z původních sedmi na deset, takže hráči změnou jen vydělali. Zatím dva doposud samostatně vydané Event Decky byly velmi dobře hratelné a zajímavě sestavené. Bude to i případ dnes recenzovaného kousku?

Ohledně změn uvedu jen pro pořádek, byť to českého hráče nejspíše vůbec zajímat nebude, že Event Deck vychází opět pouze v anglickém jazyce a v japonštině, ostatní jazykové mutace byly zřejmě definitivně zrušeny.

Pojďme si velmi krátce něco povědět o nové sadě. Co vlastně Theros přinesl? Jedná se již o 62. expanzi Magicu a první sadu bloku, který primárně bude enchantmentový. Inspirací Therosu se stala řecká mytologie. Sada dohromady obsahuje 249 karet, z čehož je 121 commonů (20 základních zemí), 60 uncommonů, 53 rare karet a 16 mythic rare. Celkem 12 karet je reprintů starších karet, nejvíce asi (alespoň mě osobně) potěšilo znovuvydání nejen na modernu hrané Thoughtseize, jejíž cena ještě v posledních měsících přesahovala 1000,- korun. Dále pak Theros přinesl 4 nové mechaniky – „Bestow“, „Devotion“, „Heroic“ a „Monstrosity“ a návrat jedné mechaniky užité v minulosti – „scry“. V setu jsou přítomni 3 planeswalkeři – staronová Elspeth s novými schopnostmi a pak 2 noví „walkeři“ do rozrůstající se rodiny – Ashiok a Xenagos. Můžete hrát s pěti unikátními bohy světa Therosu, užívat jejich božské zbraně a ordály, sesílat nymfy, kentaury, hydry, minotaury a další chásku připomínající svět řeckých bájí a pověstí, jako třeba z pera Eduarda Petišky.

 

Stručný úvod k dnešnímu rozboru máme za sebou. Jedné povinnosti ale i v tomto případě musí být učiněno zadost. Přece jen, mezi čtenáři mohou být i nováčci v Magicu, kterým ono spojení Event Deck nemusí nic říkat.

A přesně pro ně je zde krátké shrnutí a představení tohoto produktu. Takže Vy, co jste už historii Event Decků četli a/nebo ji znáte, pár následujících odstavců směle přeskočte.

Event Deck je Wizardy připravený předkonstruovaný balíček, který by měl být bez dalších úprav hratelný a „konkurenceschopný“ (záměrně v uvozovkách) na místním lokálním turnaji nebo FNM ve formátu Standard. Na jiný formát by samozřejmě šel též použít, ostatně, jeden z nich byl prakticky rovnou určen pro tehdejší formát Extended, respektive nynější Modern (byl to jeden z dvojice Event Decků v Core Setu M12). Pro jiný formát než Standard ale není Event Deck zamýšlen a navržen. Navíc, stejně tak svým záměrem a obsaženými kartami Event Deck prostě není použitelný na skutečně velké turnaje v Magicu, kam si hráči nosí TOP decky z velkých turnajů a kde je třeba mít balíčky ve vyšší „kvalitě“. A častokrát bohužel ani pro FNM. Přece jen, Event Deck stojí pár stokorun, neobsahuje žádné mýtické karty, které kolikrát tvoří hlavní osu TOP balíčků. Bylo by lehce naivní si myslet, že s ním jen tak uspějete v tvrdé konkurenci (nejen) velkého turnaje. Ale pozor, tím vás nechci odradit! Velice často jde o balíčky slušně hratelné, solidně sestavené se zajímavou myšlenkou, které se dají bez problémů doplnit do konkurenceschopnější podoby, takže je můžete využít jako základ pro tvorbu turnajového balíčku.

 

Wizardi přišli s myšlenkou Event Decku k vydání druhé edice Scars of Mirrodin bloku, jíž byla edice Mirrodin Besieged. Cílem Wizardů bylo, aby hráč bez turnajového balíčku koupil jeden hotový, rozbalil jej a rovnou mohl na turnaji s „relativně solidní možností“ i něco uhrát, respektive zúčastnit se. A zúčastnit se tak, že jeho hraní nebude pouze frustrace z toho, že balíček nechodí, nefunguje, nebo jej úplně každý přejede s prstem v nose. Event Deck obsahuje vždy minimálně 2-3 velmi dobré a jak herně, tak finančně zajímavé rare karty, doplněné o pár horších „rare“ karet, které pak v kombinaci se zbytkem uncommon a common karet (často také velmi zajímavými, jak z herního tak i finančního hlediska) dávají dohromady většinou solidně hratelný a zábavný mix.

Proč si Event Deck vlastně pořizovat? Možnosti a důvody jsou de facto tři. Event Deck by především měl začátečníkovi usnadnit začátky s turnajovým hraním. Dát mu základ co se hratelnosti a tvorby decku týká. A pokud hráče zaujme, být možností pro dotvoření turnajově konkurenceschopného a zábavného balíčku, se kterým by takový hráč mohl mít šanci se na lokálním turnaji i slušně umístit. Navíc oproti Intro Packům, které slouží hlavně k prvnímu seznámení se s Magicem a jeho novou edicí a které jsou navrženy pro „domácí“ hraní s kamarády, Event Deck je (nebo by měl být) již kvalitativně, finančně i „skillově“ o řád výše.

Druhým cílovým uživatelem je hráč zkušenější. Takový, co třeba vlastní jiný turnajový balíček, který by však chtěl vyzkoušet něco jiného a nehrát pořád jen to samé. Takový hráč dostává do ruky vhodný základ pro postavení plnohodnotného turnajového balíčku, takže nemusí začínat od nuly, pokud na něj nemá karty a musel by je shánět kusově. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že to tak funguje, takže tohle hledisko je alespoň pro mě platné a plně funkční.

Posledním důvodem ke koupi mohou být obsažené karty. Minulé Event Decky, respektive alespoň jeden z dvojice, vždy obsahovaly několik finančně zajímavých karet. Zmíním opakovaně vydané Inkmoth Nexus a Green Sun's Zenith, k dispozici byli Stoneforge Mystikové v době před svým zabanováním na Standardu, zendikarská Verdant Catacombs, Goblin Guide, opakovaně zařazený Thragtusk, to jsou jen namátkou zmíněné finančně zajímavé karty. Celková cena kusovek v Event Decku navíc prakticky vždy přesahovala cenu pořizovací.


 

Jak jsem již zmínil, pro edici Mirrodin Besieged přišla bez nějakého velkého promování první dvojice Event Decků. První dva Event Decky nesly jméno „Into the Breach“ a „Infect and Defile“ - recenzi na ně můžete nalézt zde. Zejména „Into the Breach“ vůbec nebyl špatný, vycházel z tehdy konkurenceschopného balíčku zvaného Kuldotha Red. Druhý z dvojice byl … takovým ne úplně povedeným pokusem o UB control. S vydáním poslední edice Scars of Mirrodin bloku - New Phyrexia - přišla druhá dvojice Event decků - „War of Attrition“ a Rot from Within, jejichž recenzi pro změnu můžete nalézt zde. Zejména „Rot from Within“ naplnil očekávání po hratelném balíčku, druhý také nebyl špatný a z Event Decků se stal faktický doplněk nové edice. V edici M12 vyšly Vampire Onslaught, který byl opravdu tehdejší finanční bombou a velmi pěkně sestavený iluzorní Ilussionary Might. Jejich recenzi si pak můžete přečíst pro změnu tady. Innistradskými Event Decky byly „Hold the Line“, což byl bílý human deck (takže se historie lehce opakuje) a zeleno modro černý „Deathfed“. Recenze k Innistradské dvojici najdete zde. K Dark Ascension vyšla dvojice celočerveného „Gleeful Flames a trojbarevného Spiraling Doom. Recenzi na ně, pokud by Vás zajímala, naleznete pro změnu tady. Avacyn Restored pak přinesla „Death's Encroach v barvě černé a bílomodrý opět převážně human deck „Humanity's Vengeance“, jejichž recenzi je možné nalézt k přečtení zde. Ke core setu M13 vyšly modročervený „Sweet Revenge“ a zelenobílý „Repeat Performance“. Recenze je opět k nalezení tady. Poslední dvojicí byly Event Decky vydané k Return to Ravnica a pojmenované „Wrack and Rage“, který reprezentoval Rakdos a „Creep and Conquer“ v barvách golgarijské gildy. Recenzi najdete zde. Poslední dvojicí – doslova a do písmene – byly Event decky pro edici Gatecrash – boroský „Rally and Rout“ a simický „Thrive and Thrash“. Jejich rozbor je pak k přečtení zde. Event Deck pro edici Dragons Maze pak byl již osamocený „Strength of Selesnya“ pro edici Dragon´s Maze, jehož recenze je sepsána zde. A až do dnešního dne byl posledním zatím recenzovaným Event Deckem balíček pojmenovaný „Rush of the Wild“ k edici M14, jehož rozbor si můžete přečíst v případě zájmu zde.

 

Nyní ještě poslední odbočka k omáčce z úvodu. Jak Event deck hodnotím? Stále stejně. Myslím, že tak, jak jej představuji, dojde k hodnocení všech aspektů balíčku. Opět si spolu položíme několik otázek, které by měly napovědět, zda a komu je nový Event Deck určen, jak se hraje, zda má jeho koupě finanční smysl a zda je možné kvalitativní rozšíření zakoupeného Event Decku. Konečné rozhodnutí je samozřejmě na pouze čtenáři, já se pouze a jedině pokusím Vaše rozhodování ulehčit. A právě k tomu slouží těchto 7 otázek:

 

1/ Je Event deck hratelný?
2/ Je Event deck určen pro začátečníka?
3/ Je Event deck určen i pro pokročilého či zkušeného hráče Magicu?
4/ Je Event deck turnajově konkurenceschopný?
5/ Lze Event deck dále kvalitativně vylepšit a použít jej jako základ decku konkurenceschopnějšího na turnaji?
6/ Vyplatí se jeho koupě ve srovnání s cenou obsažených karet?
7/ Jak dlouho Event deck ve stávající podobě vydrží?

 

Otázka 1/ se týká stavby balíku jako takového a jeho samotného hraní. Otázka 2/ a 3/ pak říká komu je balíček určen. Oproti tomu otázka 4/ a 5/ by měla dát odpověď na marketingové tvrzení Wizardů říkajících „rozbal Event Deck a vezmi ho na turnaj“. Nad otázkou č. 6/ zauvažuje každý – prostě jaká je finanční hodnota obsažených karet. Poslední otázka č. 7/ odpoví, jak dlouho můžete Event Deck ve stávající podobě hrát na turnaji formátu Standard, byť vzhledem k datu vydání dnešního Event Decku je tohle hledisko skoro zbytečné.

 

Tak, konec suché teorie a historických vsuvek, nalaďme se konečně na konkrétnější strunu.

Event Deck „Inspiring Heroics“ pro edici Theros oficiálně vyšel 18. října 2013 a obsahuje karty v barvě azorijské gildy (použiji-li ravnickou terminologii), tedy bílé a modré. Případně v kombinaci obou těchto barev.

V balení Event Decku naleznete 60 samostatně zabalených karet hlavního balíčku, které doplňuje 15 karet sideboardu. Všechny karty jsou legální na formátu Standard. Obsah balení pak doplňuje dvacetistěnný „spin-down life counter“, což je dvacetistěnná kostka se znakem Theros, použitelná jako počitadlo životů. Pro každý Event Deck by kostka opět měla mít různou barevnou kombinaci, na mne tenkrát vypadla z balení kostka modrá s bílými čísly – přesně v barvách Event Decku. Jenže nejspíše šlo jen a pouze o náhodu :o), kterou nicméně nemám jak porovnat a ověřit. Druhý Event deck si kvůli tomu kupovat nebudu, tak kdyžtak prosím o doplnění v komentářích.

krom karet a počítadla životů najdete i stručný návod k hraní Magicu a něco jako „Tipy a triky“, neboli popis obsahující celý Event Deck s informací o jeho herní strategie a návrhy na možné vylepšení.

Event Deck si můžete zakoupit na partnerském e-shopu serveru Veselý drak za cenu 499,- Kč, čímž mimo jiné podpoříte fungování serveru, na němž čtete dnešní recenzi.

 

Pokud Vás obsah balení zajímá blíže a před psaným textem dáváte přednost videu, můžete se podívat na krátké video z otevření tohoto Event Decku:
 


  

Event deck: „Inspiring Heroics“

Tak, úvod máme společně za sebou, pojďme nyní na to nejpodstatnější, o čem bude dnešní recenze. Samotný Event Deck – jeho složení, taktika, jak jej případně vylepšit a tak podobně. Vždyť už to znáte.

„Inspiring Heroics“ obsahuje karty bílé a modré barvy azorijského senátu. Pokud ale čekáte klasický UW kontrol, často hraný na constructed, asi Vás zklamu. Nebo potěším, podle toho, jak se ke kontrolním strategiím stavíte. Tentokrát kontrolovat stůl a hru soupeře nebudeme. Naopak, Event Deck je postavený jako určitá kombinace aggro a tempo decku, takže se naopak budete snažit s ním hrát poměrně dost agresivně.

A jaká je strategie? Poměrně jednoduchá. Pro rychlý start máte k dispozici malé nestvůry, nějaké to očarování, nějaké ty letce, můžete hrát i něco removalu. Ideálně začnete hru vyložením svých malých bojovníků, se kterými se budete snažit soupeři od počátku ubírat jeho životy. Vaše další karty pak umí soupeře zpomalit, abyste mohli pokračovat v tlaku. Jelikož Vaše útočníky nechcete na počátku měnit a dá se celkem jasně čekat, že na protivníkově straně přijdou na stůl silnější nestvůry, máte k dispozici posílení a očarování na spuštění „heroicu“ tak, že Vám umožní získat výhodu síly a udělit větší zranění, nebo díky němu vyřadíte protivníkovi nestvůru. Čímž mohou Vaše útoky dále vesele pokračovat. Když se už soupeři podaří stůl stabilizovat a vystavět pozemní obranu, pak nastupuje do boje vaše letectvo. Přes zablokovaný stůl by měli vaši letci ideálně rozhodnout hru, respektive udělit ta poslední zbývající zranění.

A ještě vás seznámím s mechanikami v Event Decku použitých karet. První je azorijský „Detain“ z Return to Ravnica, který využívají dvě karty a s jednou kartou použijete i „Battalion“ představený v edici Gatecrash. A pak dostanete k dispozici samozřejmě i tři mechaniky z Therosu – konkrétně „Heroic“ a „Bestow“ a staronovou „Scry“.

Vysvětlení jednotlivých mechanik najdete v těchto článcích:
- Pravidlové okénko - Theros
- Pravidlové okénko - Gatecrash
- Pravidlové okénko - Return to Ravnica

 

Které karty pro nás do Event Decku Wizardi připravili?

Nejprve se podíváme na maindeck a jako již tradičně začnu nestvůrami. Za jednu manu máte k dispozici dvě odlišné 2/1 nestvůry. První je Soldier of the Pantheon, který má protekci proti vícebarevným kouzlům a nestvůrám a druhou Dryad Militant, která exiluje sorcery a instanty, které by jinak šly po zahrání do hrobu. A poslední jednomanovkou, byť by se toto označení dalo napsat v uvozovkách, je Hopeful Eidolon. Pokud tenhle přízrak sešlete za 1 manu, je to jen 1/1 s lifelinkem. Pokud ale využijete jeho abilitu „Bestow“, stane se z něj nejprve Aura připojená k nestvůře. Nestvůrou se stane až poté, kdy již není k jiné kreatuře přiřazena (např. po zabití svého „nositele“ nebo při podstřelení této nestvůry už v okamžiku jejího enchantování). Dvoumanovky dostanete k dispozici hned čtyři. Battlewise Hoplite roste s využitím své ability Heroic, Imposing Sovereign způsobí, že soupeřovy nestvůry přijdou do hry tapnuté. New Prahv Guildmage má tělo klasického grizzly beara, ale především disponuje dvěma schopnostmi za poplatek many. Umožní cílové nestvůře vzlétnout do oblak a umí „detainovat“ cílový permanent. Poslední dvoumanovou nestvůrou je pak Precinct Captain, vybavený first strikem a který navíc, pokud zraní soupeře, přivede na bojiště jednoho slabšího tokenového vojáka.

Jsme u nestvůr, které sesíláte za 3 many. První je Banisher Priest, ten při svém příchodu na bojiště exiluje cílovou nestvůru, která v exilu vydrží do té doby, dokud se kněz pohybuje po bojišti. Fabled Hero umí stejně jako Hoplíta povyrůst díky schopnosti „Heroic“, navíc je vybavený schopností double strike. Frontline Medic přidá útočícím spolubojovníkům díky abilitě „Battalion“ schopnost nezničitelnosti, pokud jej tedy následují alespoň dva další. Pokud jej navíc obětujete, umí zcounterovat nebo alespoň díky nutnosti doplatit manu znesnadnit seslání kouzla s X v manacostu. Lyev Skyknight je 3/1 létací tělo vybavená navíc abilitou „Detain“, takže při svém příchodu na bojiště na čas vyřadí z útoku či bloku cílovou nestvůru. Čtyřmanovky zastupují dva letci. Ascended Lawmage disponuje navíc schopností hexproof, Skymark Roc pak umí při svém útoku vrátit bránícímu se hráči do ruky nestvůru o síle 2. Zbývá nám už jen Lavinia of the Tenth, šampionka azorijské gildy s ochranou proti červené barvě, po jejímž příchodu na bojiště musí soupeř „detainovat“ všechny své permanenty s manacostem 4 a méně.

Pojďme na kouzla. Gods Willing umožní cílové nestvůře získat ochranu proti zvolené barvě, Pacifism je očarování, které znemožní jím zmámené nestvůře blokovat či útočit. Následují dva ordály – Ordeal of Heliod a Ordeal of Thassa. Oba přidávají útočící nestvůře +1/+1 countery, pokud má nestvůra 3 tyto countery, ordál se obětuje. Následně Heliodův ordál přidá 10 životů, Thassin přinese 2 karty. Dauntless Onslaught dočasně posílí až 2 cílové nestvůry o +2/+2 body. A Detention Sphere je enchantmentem, který při svém příchodu na bojiště exiluje cílový permanent a všechny ostatní permanenty téhož jména. Efekt trvá, dokud se sphera nachází na bojišti.

Pro úplnost zmíním ještě i země. Kromě základních máte k dispozici i dvě, umožňující sesílat manu dvou barev. Azorius Guildgate jde do hry vždy tapnutá, Hallowed Fountain můžete ihned využít pouze v případě, že zaplatíte za její okamžité použití 2 životy.

A pojďme se podívat ještě na sideboard. Arrest je takový vylepšený, byť manově dražší Pacifism, protože zakáže jím očarované nestvůře nejen blokovat a útočit, ale i používat své zvláštní schopnosti. K dispozici máte v sidu i dva counterspelly. Gainsay zcounteruje modré kouzlo, Negate noncreature kouzlo. Glare of Heresy exiluje cílový bílý permanent. Gift of Orzhova je dalším očarováním. Přidá cílové nestvůře +1/+1 a navíc schopnost létání a lifelink. Solemn Offering zničí cílový enchantment a/nebo artefakt, navíc vám přidá 4 životy. A Triton Tactics je instant, přidá 3 body odolnosti dvěma cílovým nestvůrám, které navíc odtapne. A pokud s těmito nestvůrami zablokujete jeho útočníky, ti se neodtapnou do konce útočníkova dalšího end stepu – toto vše za jednu modrou manu.

Stručné představení jednotlivých karet máme za sebou, jaké je tedy přesné složení balíčku?

 

Event deck „Inspiring Heroics“ by Wizards of the Coasts

Inspiring Heroics WoTC
Main Deck Sideboard
4 Azorius Guildgate
1 Hallowed Fountain
5 Island
14 Plains
2 Ascended Lawmage
2 Banisher Priest
3 Battlewise Hoplite
3 Dryad Militant
1 Fabled Hero
1 Frontline Medic
3 Hopeful Eidolon
2 Imposing Sovereign
1 Lavinia of the Tenth
3 Lyev Skyknight
1 New Prahv Guildmage
1 Precinct Captain
1 Skymark Roc
1 Soldier of the Pantheon
2 Dauntless Onslaught
2 Detention Sphere
2 Gods Willing
1 Ordeal of Heliod
2 Ordeal of Thassa
2 Pacifism
2 Arrest
2 Gainsay
2 Gift of Orzhova
2 Glare of Heresy
2 Negate
3 Solemn Offering
2 Triton Tactics

 

Celkem se tedy v maindecku balíčku nachází víceméně klasický poměr jednotlivých druhů karet – opět tradičních 24 zemí (v poslední době měly všechny Event Decky tenhle počet zemí), celkem 25 karet nestvůr a 11 kouzel. 10 karet je pak raritních, jak jsem již zmínil výše, zbytek jsou karty typu common a uncommon. Nových karet z Therosu je použito včetně sideboardu, alespoň co se počtu týká, celkem 11 a z celkem 75 karet maindecku a sideboardu je jich z Therosu 21 kousků.

 

Manová křivka Event decku „Inspiring Heroics“ (kterou jsem opět převzal z programu Magic Workstation) vypadá takto:




Rozložení barev v Event Decku je pak následující:


Jen na vysvětlenou: W – bílá, U – modrá, M – multicolor.

 

Poměr jednotlivých typů karet pak vypadá takto:


Hraní s balíčkem

S kamarádem Honzou (díky Johny už po několikáté opět za pomoc!) jsme Event Deck otestovali přes program MWS.

Testování jsme tentokrát provedli čistě jen a pouze proti jiným turnajovým balíčkům. Snažil jsem se vybrat na současném standardu hlavní možné archetypy a skutečně úspěšné balíčky. Je ale pravda, že tím měl Event Deck poměrně oslabenou pozici, když nastoupil proti decku plnému drahých rare a mythic rare se stabilizovanou manabází. Nicméně i na turnajích typu FNM proti takovým balíčkům budete hrát. A minulé dva Event Decky („Strength of Selesnya“ pro Dragon's Maze a „Rush of the Wild“ pro M14) byly schopné s těmi TOP balíky hrát velice vyrovnané partie.

Je pravda, že testování nebylo úplně 100% jako na turnaji, vynechali jsme sideování (protože pak by to bylo už moc jednoznačné) a možná nehráli ty nejlepší playe pro oba decky. Snažili jsme se omezit i mulligany do max. šesti – na co hrát jako test s pěti kartami na úvod? To nemá vypovídající hodnotu a na test ani smysl. A hráli třeba i jen jednu či dvě hry proti jiným balíčkům, na pořádné ohodnocení by jich chtělo samozřejmě sehrát víc. Šlo nám prostě o to, udělat si o hratelnosti Event Decku alespoň základní představu. A jak to dopadlo?

1/ vs. Junk Aggro, což je můj deck na dvojku. Víceméně selesnyanské aggro, doplněné černou kvůli o Abrupt Decayům v ne zcela Top verzi – na Voicy prostě nedošlo :) Nejsem šílenec dávat kvůli hraní na FNMku jednou za 14 dní za kartu aktuálně litr na Rytíři. Ale zpátky k testu. Odehráli jsme celkem 3 zápasy. A výsledek jednoznačný, Event Deck dostal napráskáno 0:3. Proti záplavě militantních dryád, nabroušených Soldier of the Pantheon a Experiment One neustále rostoucím díky lvům a Loxodonům, podpořených občas i nějakým tím červem Event deck naprosto nestíhal. Tlaku rychlých nestvůr prostě Event Deck nezvládl odolat, maximálně blokoval, útoky ve výsledku neuměl zastavit, a pokud náhodou vyložil otravného blokera, zafungoval právě onen výše zmíněný Abrupt, který mi vyčistil cestu. Po třech jednoznačných hrách spolutester oznámil, že Event Deck už hrát nebude, ať si ho vezmu sám, že na to nemá nervy :o). Rozhodně zajímavý začátek.

2/ vs. Naya Aggro – zde jsme odehráli tentokrát jen dvě hry. V první hře Event Deck seslal Hexproof letce, ověsil ho dvěma ordály a jelikož Naye nepřišla odpověď a byla o kousek pomalejší, kdy nepomohl ani Domri s Boros Reckonerem, Event Deck si připsal první výhru. 1:0

Hra č. 2 se hrála podle zcela jiných not. Naya se rozjela do tlaku hned od počátku hry, Experiment byl posílen dvěma lvy, Domri přikázal souboj nestvůr a i když se Event Deck snažil posílit svého Kapitána, proti monstroznímu lvu byl zcela bez šance a podlehl poslednímu útoku za 9 životů. Nakonec tedy skóre 1:1.

3/ vs. RDW. S ním jsme zvládli odehrát celkem 4 zápasy. V prvním se hned na počátku vyměnili Firedrinker Satyr s Hoplitem, přišel na stůl tedy satyr č. 2, spolu s emisařem. Event Deck zahrál Precinct Captaina a Soldier of the Pantheon. RDW odpovědělo zabitím kapitána Magma Jetem a dalším emisařem, do hry přišel i Firefist Striker, Ash Zealot a Rackdos Cackler, což Soldier a Ascended Lawmage nemohli ustát. 0:1

Ve druhé hře zafungovala Event Decku kombinace Hoplity s ordálem a dvakrát zahraným Gods Willing, které doplnil do tlaku ještě další Hoplíta a Soldier of the Pantheon. Ti všichni společně zvládli přetlačit 2 Satyry, Firefist Strikera i Ash Zealota, zvláště, když Boros Reckoner byl zpacifikován, aby náhodou nezlobil. Prostě Event Deck dostal ideální rychlou ruku a solidní draw. Tedy 1:1. Třetí hra pak byla zase jednoznačnou záležitostí RDWčka. Tlaku Cacklera, Satyra, Firefist Strikera a dvojice Ash Zealotů Event Deck opravdu vzdoroval jen chviličku. 1:2

Poslední 4. hra proběhla prakticky ve stejném duchu, jako ta třetí, pouze s trochu jiným karetním obsazením. Opět silný tlak, osamělý bloker byl odstřelen a Event Deck znovu neměl jak záplavu zastavit. Resumé 1:3

4/ vs. BW kontrol. Už bylo k hodně pozdní hodině a tak jsme odehráli jen jednu jedinou hru. Nicméně zde Event Deck zafungoval dobře. Od začátku tlak díky Soldierovi a Dryádě, které doplnil Skyknight. Soupeř zahrál 2 Sízy a Sin Collectora, který se vyměnil s Dryádou. Letec dostal posílení božským ordálem a soupeř skončil na 4. maně, kdy nebyl schopen nic zahrát. Na výsledku se podepsala ideální ruka Event Decku a manascrew na straně druhé. 1:0

5/ vs. BIG Gruul – s ním jsme odehráli dohromady 3 hry. V té první měl Gruul pomalejší start, takže si Event Deck zvládl i za pomoci dvou detainovacích Lyev Skyknightů vybudovat pozici a díky pomoci azorijského gildmága a jeho schopnosti udělit létání libovolné cílové nestvůře jel finálním útokem za 13. 1:0

Ve druhé hře doplatil Event Deck na přítomnost many jen jedné barvy – bílé. A Kapitán, dryáda a Soldier of the Pantheon těžko mohli rozjetý Gruul zastavit. Caryatidová zeď s mystikem /za krytí oozy/ pomohli na svět Xenagovi a obří Hydře, na kterou hned ve 3. kole vyšla monstrosita. 1:1

Třetí hra opět proběhla jednoznačně pro Gruul. Lehce nestabilní manabáze Event Decku předvedla krátky manaflood, Gruul se rozjel a zápas se o chvíli později odehrával v podobném duchu jako druhá hra. Byť tentokrát se snažil Event Deck kazit Gruulu radost ze silných potvor. Zahraný Arbor Colossus Pacifismus. Polukranos, navíc s monstrositou Banisher Priest. Předtím ale ještě hydra stihla zlikvidovat Roca a Soldiera. Následně 2 Oozy začínají běhat, výše zmíněný Priest si vzal Hydru pod křídla, jenže jako jeho podpora přišla jen slaboučká Dryáda. Soupeř zahraje Garruka, ten si 2x prohlédne knihovnu a vzhledem k tomu, co si Gruul dolízal za hovada scoop. Takže celkem 1:2

6/ vs. MonoU Devotion – musím říci, že zde nás čekalo solidní překvapení. Jako decklist pro MonoU Devotion jsem do MWSka naklikal vítězný balíček z PT Dublin a čekal jednoznačnou záležitost. Jenže ouha. Event Deck se tentokrát předvedl v jiném světle. V první hře šli postupně za sebou na stůl 2x Imposing Sovereignové, kteří soupeře parádně zdrželi. Modrý Cloudfin Raptor se sice snažil trochu růst, ale do útulku jej vzal první Banisher Priest. Druhý Priest si pak zapůjčil Pána vln, takže zneutralizoval i tokeny které s ním přišli do hry. Hru nakonec s pomocí Pacifismu rozhodlo letectvo v podobě Lyeva a Raptora. Soupeř se nějak vůbec nedostal do pořádné hry, balík chodil lehce divně, na což mi spolutester zareagoval dotazem na chat: „Umí ten balík něco???“ Na mou odpověd: „Vyhrál PT“ , přišla do chatu replika „Hmm, to by mě zajímalo jak...“ Nicméně 1:0 pro Event Deck.

Ve druhé hře šel na straně Event Decku do boje nejprve Soldier, následně dostal posílení v podobě ordálu a Hopeful Eidolon a společnost v podobě Lyev Skyknighta. Soupeř zahrál 2 Frostburn Weirdy, spectru a dokonce zaktivoval Thassu, nicméně opět mu to nebylo nic platné. Sphera a Gods Willing vyčistili cestu poslednímu útoku. Takže výsledek zněl tentokrát dost překvapivě 2:0 pro Event Deck.

  

 

Co možné vylepšení?

Testování ve mně zanechalo takové docela smíšené pocity. Ano, jistě, proti TOP deckům výsledky asi nemohly být nějak extra zázračné. Na druhou stranu, minulé dva Event Decky hrály s tehdejšími špičkovými balíčky rozhodně více vyrovnané partie. Nejde o to, že mě soupeř přejede na sílu a kvalitu karet, to vezmu naprosto v pohodě. Protože Event Deck je za 5 stovek a když mě porazí balík, kde je karet v téhle ceně spousta, bylo by asi něco špatně, pokud by výsledek byl opačný. Problém je ale v něčem jiném. Přestože Event Deck není sestavený nijak špatně a funguje, jak by asi měl, karty spolu dokáží spolupracovat, některé matchupy vůbec nestíhal. Byť naopak s jinými decky hrál docela vyrovnané partie. V čem je tedy podle mého názoru problém? Není ve výsledku nijak extra rychlý, byť se tak na první pohled tváří – ledaže dostanete naprosto ideální úvodní ruku, což se nám stalo snad 3x ze všech her. Další věcí je, že mu výrazně chybí finisheři, pokud dojde k vyrovnání pozice na stole. Azorijská abilita detain je sice fajn, ale detainových karet nemáte zas tolik a když do soupeře kouše nějaká 3/3 nebo 4/4, na kterou jste spotřebovali třeba 2 kola a 2 karty, moc mu to ve výsledku příliš vadit nebude, protože sám už tou dobou vyloží nějaké „hovado“ a vy máte problém, aby vás nezlikvidovalo. Prostě potřebujete vaše malé prcky něčím ověsit, což stojí čas a manu, aby něco zvládli dělat. A těch pár lítaček většinou nezvládlo/nestihlo souboj vyhrát, už jen proto, že musely kolikrát hlavně blokovat soupeřův tlak, aby Event Deck ještě vůbec nějaké to kolo přežil.

V základu je Event Deck prostě takový nemastný neslaný, nedotažený, byť to na první pohled úplně nevypadá.

 

Jak konkrétně balíček vylepšit? Vadí mi na něm hlavně tyhle 4 věci.

1/ opět zbytečně početná manabase vzhledem k obsaženým kartám – 24 zemí je pro tento Event Deck zbytečně moc. 23 zemí stačí zcela určitě, balík má průměrný manacost 2,31 a pokud bych stavěl agresivnější variantu s ještě nižní křivkou, klidně bych hrál jen 22 zemí. Při testu Event Decku několikrát nastal manaflood v nevhodnou dobu. K počtu zemí ještě doplním potřebu manové stabilizace. Dokoupení dalších 3 Hallowed Fountain je poměrně zásadní, investice se vyplatí i vzhledem k případnému hraní na modernu, zde bych opravdu neváhal s koupí. Shocklandy cenově docela spadly, je to investice, co má smysl. Při testu se mi několikrát stalo, že jsem prostě čekal (a nedočkal se) many jedné barvy a těch 8 „dualových“ zemí je bez debat nutností, pokud chcete hrát dvojbarvu.

2/ pomalé karty a ordály – ohledně pomalé karty uvedu příklad: Hopeful Eidolon. Aby mělo smysl tuhle kartu hrát, potřebujete 4 many a mít jí na co díky abilitě Bestow ověsit. Jen tak jí využijete. Jako 1/1 lifelink je sám o sobě k ničemu. Ordály jsou také šlápnutí vedle. Tedy na constructed, na limited si je zahraju docela rád. Na papíře spolupracují s nestvůrami moc pěkně, třeba s Battlewise Hoplity. Ono to vypadá fajnově, jenže ordály jsou náchylné na podstřelení, soupeř zabitím ordálem ověšené potvory získá karetní výhodu a prostě… je to ve výsledku strašně pomalé, protože pro efekt musíte útočit. To samé co o ordálech platí částečně i o Dauntless Onslaught. Je hezké, že si můžete o +2/+2 posílit 2 nestvůry, když zacílíte třeba své Hoplíty, je to ještě o jeden bod víc. Ale opět – stojí vás to 3 many a kartu, a i když soupeři zabijete výměnou silnější nestvůru, kolikrát vás to stojí dvě karty a čas, zatímco soupeř ztratí kartu jen jednu. Hodně pomalou kartou je ve výsledku i New Prahv Guildmage. Létání může být fajn, ale to je asi to jediné, k čemu jej využijete. Většinou je to pouze 2/2 medvěd.

3/ chybějící finisheři – Jedna samotná Lavinia díru do světa neudělá. K dispozici kromě ní máte něco letců za 4 many s čísly jako 3/2 nebo 3/3 a byť mají zajímavé ability, prostě hru málokdy rozhodnou, protože jednoduše přijdou pozdě. Karty to jsou fajn na limited, na constructed mě nepřesvědčily. Když soupeř hraje 3/3 za 2 many nebo 4/4 za 3 many, tak se jim docela vysměje.

4/ málo efektivní protihra – původně jsem chtěl napsat málo protihry, jenže to by nebylo zcela přesné, protože jí máte k dispozici. Takže raději zvolím spojení „málo efektivní protihra“. Bohužel místa solidních kousků nebo alespoň většího počtu protihry zabírají paradoxně právě výše zmíněné pomalé posilovačky a ordály, které se kolikrát ukázaly jako méně výhodné řešení. Sice na papíře vypadají počty karet protihry docela dobře, ve výsledku - 2 sphery jsou super, dva pacifismy relativně také, byť jím ověšená nestvůra kolikrát ještě může využít své schopnosti. Zbytek už je trochu na vážkách. Dvojice Priestů se hodí už méně, protože toho se dá dobře zbavit. Jako částečnou protihru mohu brát i pár Gods Willing, díky možnosti protekce (to je ale vyloženě ochrana nebo na finální útok) a svým způsobem i Imposing Sovereign, který dává soupeř do hry taplé nestvůry – ovšem ten je také velice náchylný na červené střílení a má jen 1 dozadu… takže nějaké souboje též nepřežije a jako bloker je následně sám o sobě nevyužitelný.


 

Co tedy přidat a jakým směrem úpravu směřovat?

Nebudu navrhovat nějaké super TOP řešení, pokud vůbec lze, ani tunu drahých karet, kterých by se jistě našlo dost a dost. Cílem bude zachovat myšlenku Event Decku a pohybovat se s vylepšením v rozumných mezích. Za sebe bych se snažil deck zrychlit a postavit vyloženě jako rychlé aggro. Byť v netradičních barvách. Tedy přidat nějaké manově levnější humany, kteří umí posílit ostatní bojovníky (Phalanx Leader), na plný počet bych přidal Soldier of the Pantheon, zvýšil počty Precinct Captainů, Fabled Heroů, Imposing Sovereignů a Lavinií. Z letců bych zachoval pouze Lyev Skyknighty v plném počtu. Z kouzel bych hrál vyšší počet Detention Sphere, ponechal Dauntless Onslaughty, které v tomto složení mají větší smysl, a Gods Willing. Navíc bych přidal dvojici Cyclonic Riftů a jedno Heliodovo kopí.

Ve výsledku je tedy možností koupit dvě balení Event Decku najednou a část karet vyměnit.

Upravený decklist by mohl vypadat třeba takto:

 

Upgraded „Inspiring Heroics“ by Milape

Upgraded „Inspiring Heroics“ Milape
Main Deck Sideboard
4 Azorius Guildgate
4 Hallowed Fountain
4 Island
11 Plains
3 Dryad Militant
2 Fabled Hero
2 Precinct Captain
1 Frontline Medic
4 Phalanx Leader
3 Imposing Sovereign
2 Lavinia of the Tenth
4 Lyev Skyknight
4 Soldier of the Pantheon
3 Dauntless Onslaught
3 Detention Sphere
3 Gods Willing
2 Cyclonic Rift
1 Spear of Heliod
2 Pacifism
2 Gainsay
2 Azorius Charm
2 Glare of Heresy
2 Negate
2 Brave the Elements
1 Solemn Offering
1 Triton Tactics
1 Detention Sphere

 

TOP verze:

Co se TOP verze týká, zde je prostor poměrně dost omezený. UW kombinace se hraje prakticky vždy jako kontrol, UW Fliers jsou limited záležitost, takže jediné, co se mi povedlo alespoň trochu podobného najít jako možný finální cíl úprav, je U/W Aggro, se kterým Alexey Shashov skončil 19. na Pro Tour v Dublinu, což není nijak špatný výsledek. Z Event Decku byste zde našli guildgaty :o) a fontánu, Lyev Skyknighta, Lavinii, Detention Sphere a sideboardovou Negaci.

 

U/W Aggro by Alexey Shashov, Pro Tour Dublin

U/W Aggro Alexey Shashov, PT Dublin
Main Deck Sideboard
10 Island
3 Plains
4 Azorius Guildgate
4 Hallowed Fountain
4 Mutavault
3 Frostburn Weird
4 Lyev Skyknight
4 Master of Waves
4 Tidebinder Mage
4 Vaporkin
1 Lavinia of the Tenth
3 Thassa, God of the Sea
2 Elspeth, Sun’s Champion
2 Jace, Architect of Thought
4 Detention Sphere
2 Cyclonic Rift
1 Disperse
1 Bident of Thassa
2 Domestication
4 Sensory Deprivation
3 Dispel
1 Negate
1 Lavinia of the Tenth
4 Jace, Memory Adept

 

Finance: Nebudeme si nic nalhávat. Můžeme toho říci hodně o hratelnosti, dobrém sestavení a vyvážení balíčku, pokud ale poměr cena balení vs. cena kusovek nebude pro hráče zajímavý, kolik si jich (byť dobrý) Event Deck nakonec koupí?

Ceny kusovek beru k datu vydání Event Decku na nejrelevantnějším českém obchodě - Černém Rytíři. Je ale pravda, že po vydání Event Decku cena obsažených rare vždy o kousek poskočí směrem dolů.

Oproti minule recenzovnému „Rush of the Wild“ tentokrát onen výše zmíněný poměr bude přeci jen někde jinde. V balení je dost dražších karet a většina rare má nějakou solidní hodnotu. Byť commonky a uncommonky tentokrát cenu příliš nezvednou. Finanční prim bez debat hraje opět shockland, kterým je tentokrát Hallowed Fountain, který pořídíte nyní za 2 stokoruny. Fabled Hero stojí 20,- Kč, Frontline Medic je za 35,- dvojice Imposing Sovereign přijde na 80,- Kč. Lavinia jako jedno z mála použitých rare patří do kategorie „crapu“, stojí jen 5,- Kč. Precinct Captain je za 30,- Kč, Soldier of the Pantheon stojí 55,- Kč a dvojice Detention Sphere pořídíte za 90,- Kč. Součtem cen všech rare se dostanete na nějakých 530,- Kč - jen s rare kartami jsme tak překročili cenu celého balení. Navíc k tomu dostanete kostičku a hlavně poměrně hratelné commonky a uncomonky, pokud pominu i basic landy, které by samostatně kupované taktéž přišly na nějaké peníze. Takže Event Deck se z hlediska financí v poměru k ceně jednotlivých kusovek určitě vyplatí, byť musím říci, už zde byly z hlediska financí v minulosti i lepší Event Decky…

Trvanlivost: Hledisko trvanlivosti zmíním vyloženě jen pro úplnost. Theros je první edicí nového bloku, takže v balení dostanete karty legální minimálně rok na Standardu. O trvanlivost balíčku z hlediska rotace tak nemusíte mít nejmenší obavu, s deckem si standardového turnajového hraní budete moci užít do sytosti.

 

Dostali jsme se až k závěrečnému zhodnocení. Pojďme si tedy spolu shrnout odpovědi na otázky položené v úvodu článku.

1/ Je Event deck hratelný? Myšlenka a kombinace použitých karet je zajímavá, balíček se tváří jako poměrně hratelná kombinace, která se ale ve výsledku může někdy bohužel poněkud zadrhnout.

2/ Je Event deck určen pro začátečníka? Nebál bych se jej doporučit turnajovému začátečníkovi. Hraní není nijak složité, snad jen s nějakým trikem je potřeba si počkat na správnou chvíli.

3/ Je Event deck určen i pro pokročilého či zkušeného hráče Magicu? Myslím, že moc ne. Ten by totiž v UW kombinaci na současný standard spíše zvolil klasický kontrol, než UW aggro s letci.

4/ Je Event deck turnajově konkurenceschopný, jak uvádějí Wizardi? Obávám se, že bez nějaké úpravy s ním na turnaji typu FNM asi díru do světa moc neuděláte, pokud narazíte na soupeře se silnými kartami. Takového můžete jednou porazit, ale rozhodně ne porážet.

5/ Lze Event deck dále kvalitativně vylepšit a použít jej jako základ decku více konkurenceschopného na turnaji? Vylepšit určitě jde, balíček je dle mého názoru třeba více zrychlit a zbavit balastu, takže následně by vyrovnanější partie hrát mohl. Nejsem si ale jist, zda tato úprava bude na lepší než průměrné umístění stačit.

6/ Vyplatí se jeho koupě cenově? To je asi největší pozitivum balíčku. Finančně zajímavá rare sama o sobě překročí cenu balení, takže celkový součet samostatně kupovaných kusovek vás postrčí hodně do plusu.

7/ Jak dlouho Event deck ve stávající podobě na Standardu vydrží? Bez problémů, touto otázkou se nemusíte vůbec zabývat.

 

A jak bych Event Deck pro edici Theros shrnul? Zajímavá myšlenka aggra doplněného letci v barvách tradičního kontrolu, která se tváří na první pohled velice hratelně, ale které může dojít brzy dech.

 

Pokud vás po mém zhodnocení „Inspiring Heroics“ zaujal natolik, že přemýšlíte o koupi, podívejte se na stránky Veselého draka, partnera serveru Magic-guru, kde si jej za 499, - Kč můžete zakoupit.

 

To bude ode mne už pro dnešek vše. Doufám, že se vám článek jako takový líbil, Vaše případné souhlasné i nesouhlasné názory, postřehy, doplnění atd. napište klidně do komentáře pod článkem. Budu se s Vámi těšit na shledanou zase příště!

 

Milan Pech (milape)

Komentáře
Autor: Pudacek @ neděle 3. listopadu 2013 18:58
Tento event deck mám koupený a moc se mi líbí. Je pravda že chybí finisheři, když jsem hrál se strejdou proti některým jeho nestvůrám jsem prostě neměl šanci. Ale myšlenka balíčku se mi líbí, protože nemám moc rád control decky. PS: V mém event decku byla bílá kostka s černými čísly :D

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí