pátek 29. března 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

čtvrtek 1. května 2014
Rozbor Journey into Nyx na constructed
Autor: Aggrokumano @ 15:00 :: 4386 Přečtení :: 4 Komentáře :: :: Standard, Novinky, Recenze
 
Rozbor Journey into Nyx na constructed
 
Čas letí jako voda, zdá se to jako včera, kdy vyšel Born of the Gods, a přitom už nám na dveře klepe nová edice, Journey into Nyx (dále jen Journey)!


 
Journey je malá edice a v pořadí třetí edice Theros bloku, což v praxi znamená, že Theros se teď bude draftovat v pořadí 1× Journey, 1× Born a 1× Theros. Journey obsahuje 165 karet v poměru 10 mythiců, 35 rare, 60 uncommon a 60 common. Na constructed bude legální od 2.5.2014.
 
Ústřední motiv edice je souboj smrtelníků s bohy, čemuž také odpovídá hlavní moto: „Rival the Gods“ (Soupeř s bohy). Karta Deicide nám pak trošku poodhaluje, kdo z tohoto souboje vzejde vítězně :)
 
Mechaniky
 
V edici se objevují dvě nové mechaniky, Strive a Constellation. K tomu se připojují všechny mechaniky z Therosu a Born of the Gods.
 
Také se nám zde objevuje nový creature type, Lamia, což je dle řecké mytologie démonická bytost z podsvětní říše s tělem hada a hlavou ženy.
 
Strive (usilovat) – Strive je podobná vlastnost jako zendikarový multikicker. Při hraní kouzla se Strive můžete zaplatit libovolný počet „strive costů“ a za každý zaplacený „strive cost“ se kouzlo zkopíruje, přičemž každá kopie má nový cíl. Každá kopie musí mít jiný cíl, jeden permanent nelze cílit vícekrát.
 
Constellation (souhvězdí) – ability word, který se týká výhradně enchantmentů. Ukrývá v sobě triggerovanou abilitu, která se spouští, když daný enchantment, nebo jakýkoli jiný, vstupuje na bojiště pod vaší kontrolou.
 
A pro pořádek si zopakujeme i zbylé keywordy:
 
Inspired (podnícený) – triggerovaná abilita, která se spouští vždy při odtapnutí daného permanentu (bytosti)
 
Tribute (daň) – statická abilita, která dává soupeři při příchodu bytosti s tributem X na bojiště možnost výběru. Buď dostane daná bytost X +1/+1 counterů, kde X je výše tributu, nebo se spustí nějaký enter-the-battlefield trigger
 
Monstrosity (monstrozita) – Monstrosity je aktivační abilita, kterou můžete zaplatit kdykoli, pokud na to máte dostatek many. Při vyhodnocení ability se kontroluje, zda-li je daná bytost monstrózní (mostrous). Pokud není, položí se na ni příslušný počet +1/+1 kántrů a bytost se stane monstrózní (monstrous).

Některé bytosti při získání statusu „monstrous“ spouští různé triggery, jiné zase získají ability tak dlouho, dokud jsou „monstrous“ (zatím není žádná možnost, jak bytost zbavit statusu „monstrous“).

Heroic
(hrdinný)– Herioc je triggerovaná abilita přinášející různé výhody pro svého kontrolera. Spouští se, když je daný permanent zacílen kouzlem jeho kontrolera (kouzla, která cílí permanenty jsou sorcery a instanty mající ve svém textu slovíčko target a také všechny aury).

Bestow
(propůjčit) – Karty s touto mechanikou jsou bytosti (a zároveň i enchantmenty), které můžete buďto normálně zakastit, anebo zakastit jako auru za „bestow cost“. Na rozdíl od klasických aur mají tu výhodu, že když očarovaná (enchanted) bytost opustí bojiště, tak vám ve hře zůstane daná bytost (z aury se stane enchantment creature).

Devotion
(oddanost) – Devotion je podobná abilitě Chroma. Vztahuje se vždy k jednotlivé barvě (devotion to white/blue/black/red/green). Za každý mana symbol dané barvy mezi vašimi permanenty získáte jednu devotion.

Máte-li například ve hře Boros Reckonera, tak máte devotion to white rovnou třem a zároveň i devotion to red rovnou třem.

Scry
(předpovědět) – návrat oblíbené ability, kterou jsme naposledy mohli vidět v M11. Scry X znamená: Podívej se na X vrchních karet své knihovny a dej libovolný počet z těchto karet na spodek knihovny a zbytek vrať v libovolném pořadí na vršek.
 
Proma & tokeny

Prerelease proma (26-27.4.):




Launch week promo (2-4.5.):



Game Day proma (24-25.5.):



Podložka pro vítěze Game Daye:



Booster Box promo:


 
Rozbor jednotlivých karet
 
Stejně jako u minulého rozboru, i tentokráte bude každá barva rozdělená na dvě části. Nejprve vždy zmiňuji karty, které jsou podle mě dobré na klasické constructed formáty (s důrazem na standard) a poté krátce zmíním další karty, které mi přijdou zajímavé (honorable mentions), ale nemyslím si, že způsobí boom v nějakém z tradičních formátů.
 
Bílá
 
Co čert nechtěl, na začátek tu máme opět bílou!


 
Aegis of the Gods – bílá v posledních letech dostává čím dál tím kvalitnější „hatebeary“, tedy bytosti, které soupeři znepříjemňují hru svojí abilitou. Zajímavé je, že jsou to často 2/1 bytosti za dvě many, což je i tento případ. Aegis by se měl bez problémů vejít do dvojkových koníků (obehrává Toughtseize, Devour Flesh a Boros Burn z něj taky nebude příliš nadšený), ale podle mě bude výborný i na ostatní formáty, dokonce i na legacy a vintage!
 
Na modernu se často hraje spoustu discardu, který Aegis vypíná, dále pak vypíná edikt od Liliany a třeba fritka na něj musí vyplýtvat jeden blesk, což je fajn. Na legacy půjde o pěknou sidovku, a to hlavně proto, že ho stačí hrát jednou, jelikož ho lze najít Enlightened Tutorem. Dobrý bude zejména proti kombům jako Storm (vypíná Tendrils of Agony) a High Tide (zabíjí Blue Sun’s Zenithem a Brain Freezem).

Na vintage pak obehrává Oath of Druids. A samozřejmě by se měl v pohodě vejít do libovolného agresivně laděného EDH s bílou.


 
Banishing Light – návrat populárního Oblivion Ringu ocení hlavně dvojkové decky s bílou, které neměly přístup k Detention Spheře, tedy zejména různé verze koníků a BW Midrange. Ale je dokonce možné, že ho budou hrát i kontroly s bílou, jelikož umí exilnout Detention Spheru.
 
Se škodolibou oblibou se pak říká, že nemožnost cílit vlastní permanenty, vznikla díky americkému prohráči, Luisi Scottu-Vargasovi (známý též jako LSV), který při jednom ze svých videočlánků „rozbil“ MODO. Ale jinak ruku na srdce, zahráli jste někdy Ring na svůj permanent?
 
A stěžovat si nebudou určitě ani jednokarťáky s bílou, které tak dostaly možnost, hrát dva Oblivion Ringy.


 
Deicide – Už před vydáním Journey některé dvojkové decky hrály v mainu karty jako Revoke Existence nebo Destructive Revelry, což nám napovídá, že Deicide se bude hrát a některé decky, jako je třeba Esper Control, ho budou chtít hrát už v základu!

Je to dáno samozřejmě tím, že nejlepší hrozby proti nim byli bohové, hlavně pak Thassa v Monoblue a tohle je velmi efektivní způsob, jak si s takovými kartami poradit. A vlastně když se pořádně porozhlédneme, tak nějaké enchantmenty najdeme snad v každém decku, ať už jde o Underworld Connections, Coursera of Kruphix, nebo Heralda of Torment.
 
Jediná nevýhoda oproti Revoke Existence je, že neexiluje artefakty, ale jediné artefakty, které se hrají na standardu, jsou „božské zbraně“, které jsou zároveň i enchantmenty…


 
Godsend – Godsend zmiňuji hlavně proto, že je to mythic a podle mě nejvíce přeceněná karta edice (i když to jsem minule tvrdil o Brimazovi, takže kdo ví :) ).
 
Zaprvé, pro jeho využití potřebujeme dohromady šest man, což je pro agresivní decky dost velká porce, hlavně když vezmeme v potaz, že decky jako BW Weenie, či GW Aggro často hrají pouze 21-22 zemí. A zadruhé, na třech manách máme už i tak obrovský přetlak – Brimaz, Frontline Medic, Spear of Heliod, Xathrid Necromancer, Boon Satyr, atd. Takže si nedovedu představit, že by někdo chtěl hrát kartu, u které bude čekat dvě kola, než něco udělá a veškeré úsilí mu navíc může zhatit tak obyčejná karta, jako je třeba Doom Blade...
 
Jediné využití podle mě najde v monowhite jednokarťáku, jakožto další využitelný equipment vedle mečů.


 
Launch the Fleet – zajímavá karta, která by mohla vést ke vzniku nějakého Boros Heroicu, jelikož takhle levný „spouštěč“ jsme zatím neměli k dispozici. Zajímavých bytostí s heroicem máme teď už víc než dost, ostatně posuďte sami: Akroan Crusader, Phalanx Leader, Favored Hoplite, Anax and Cymede a také nový Satyr Hoplite. Další příkladná spolupráce je pak samozřejmě se Spear of Heliod.
 
Karta má samozřejmě i své úskalí, které tkví hlavně v tom, že je dost situační. Pokud vám přijde ve fázi hry, kdy nemáte žádné bytosti, tak je naprosto k ničemu… I když v takovém balíku se hra ze stavu, kdy jste bez bytostí, stejně nedá moc otočit, jelikož většina heroic bytostí je sama o sobě velmi křehká a moc toho nezvládne… Pokud ale rádi hrajete „bezhlavá“ aggra, tak je tohle karta přesně pro vás!


 
Nyx-Fleece Ram – pokud se budou hrát rychlá aggra nebo fritka, mohla by se klidně „Ovečka“ objevovat v sidech. Však si vzpomeňme, že tomu není tak dávno, co se hrával Yoked Ox. A určitě máme všichni v živé paměti verzi monoblacku s playsetem Staff of the Death Magus v sidu…
 
Honorable mentions:




Dictate of Heliod – na klasické formáty příliš pomalé, ale do jednokarťáku by se to klidně mohlo vejít. Celý tento enchantmentový cyklus pak má zajímavou výhodu, jde hledat pomocí Mystical Teachings.
 
Eidolon of Rhetoric – Rule of Law „na nožičkách“ je užitečné proti různým kombodeckům, jako je například storm a také jde hledat Enlightened Tutorem, ale je daleko křehčí, než samotné Rule of Law, jelikož se samozřejmě hraje daleko více creature removalu, než enchantment removalu. Hlavní nevýhoda je ale v tom, že máme k dispozici daleko lepší Ethersworn Canonistku. Jediný deck, který by Eidolona mohl využít, je podle mě Birthing Pod.



Reprisal
– návrat kdysi oblíbeného removalu by mohly uvítat bílé decky jakožto sidovku, jenomže velké bytosti, které se na standardu hrají nejvíce, jsou Blood Baron a Stormbreath Dragon, což je trochu ironické… A Desecration Demon je pak sám o sobě proti Monowhitu dost špatný.

Sightless Brawler
– další z možných dvoumanovek do White Weenie, ale na rozdíl od Precinct Captaina nebo Daring Skyjacka nemá žádnou formu evasion a ani neumí soupeři znepříjemnit hru jako Imposing Sovereign a Spirit of Labyrinth. Jediný argument pro hraní je, že při bestow zůstane na stole po Vratech, ale když on jaksi nemůže sám útočit…
 
Modrá
 

 
Font of Fortunes – na první pohled to máme líznutí dvou karet za čtyři many, ale pro kontrol je dobré, že se to dá zahrát ve druhém kole a pak si dle potřeby nechat volnou manu na kántr, či removal. Podle mě se to bude hrát místo Divinace. Pokud se podíváme do historie, tak v Alaře jsme měli Courier's Capsuli, která se na constructed sem tam objevovala.
 
A pro jednokarťáky pak také připomenu synergii se Sun Titanem a Hannou, Ship's Navigator.


 
Hypnotic Siren – 1/1 flying za manu, ani sedm man za Mind Control nezní nijak lákavě, ale přesto je na současném standardu deck, který by mohl Sirénu pěkně využít. Řeč je samozřejmě o Monoblue Devotion, kde se nyní hraje Judge’s Familiar, kterého by právě mohla Siréna nahradit.

S Nykthosem totiž není zase takový problém dopracovat se na sedm man a ukrást si tak soupeřovu bytost. A pokud se s tím soupeř vypořádá, tak nám pořád zůstává alespoň malá bytost ve hře, tedy máme tu čest s kartou, která je typickým příkladem výměny „2 za 1“ ze strany soupeře.
 
Zároveň tím pak odpadá jeden z největších problémů, kterým Monoblue trpělo, což je fakt, že v late game byla většina jeho bytostí velmi slabých.


 
Riptide Chimera – Typický přiklad konstrukčně zajímavé karty. Trojka v útoku a k tomu flying z Chiméry dělá velmi dobrou tempo bytost a její nevýhodu lze velmi snadno přetavit ve výhodu, například za pomocí různých enchantmentů s cantripem, jako je Stratus Walk nebo Fate Foretold. A pokud jsem mluvil o tempu, tak nepříjemná bude třeba i v kombinaci s Claustrophobií.
 
Honrable mentions:



Daring Thief – karta, se kterou by mohla být zábava v nějakém jednokarťáku. Při pohledu na ni si určitě vzpomenete na kombo Illusions of Grandeur  + Donate. V EDH pak máme celý deck, který se specializuje na vyměňování svých permanentů se soupeřovými, Zedruu the Greathearted.

Dictate of Kruphix
– pokud se vyžíváte ve hraní decků, které se snaží dolízat soupeře „Hownling Mine“ efekty (v poslední době se takový deck objevil na modernu), tak se vám určitě bude líbit takhle nová variace. Na rozdíl od ostatních podobných karet má tu výhodu, že ji můžete zahrát na konci kola, čímž zabráníte tomu, že si váš soupeř lízne extra karty a pak vám to zničí.  A modrý „Diktát“ by také na standardu mohl využít Maze’s End.



Interpret the Signs
– ve správném decku tohle bude dost masivní proliz, například v jednokarťáku s Jhoirou.

Sage of Hours
– pokud se podíváte na tuhle kartu, tak vás asi hned napadne otázka, jestli s ní existuje nějaké nekonečné kombo. Odpověď je jednoduchá, samozřejmě, že existuje a to dokonce i na standardu – nový Ajani + Vorel of the Hull Clade. Ovšem víme, jak náchylná jsou tříkaretní creature komba na soupeřovu disrupci…
 
Na hospodské hraní je to ale rozhodně dobrá karta, ačkoli musím říci, že podobný efekt má například Lighthouse Chronologist a toho jsem snad v životě neviděl nikoho hrát…
 
Černá
 

 
Dictate of Erebos – jednoznačně nejlepší z cyklu flashových enchantmentů a opět konstrukčně velmi zajímavá karta. Grave Pact se sice hraje spíše v jednokarťácích, ale rozdíl třech/dvou černých man v casting costu je docela výrazný.
 
Určitě si vzpomenete na Junk Aristocrats z loňské dvojkové sezóny. Tenhle deck po rotaci úplně vymizel, ačkoli Cartel Aristocrat i Varolz jsou na standardu stále legální! A bytosti se budou lépe obětovávat s Atherosem na stole, nemluvě o tom, že do trojbarvy tu máme i novou parádní fixaci, ale o tom až později.


 
Gnarled Scarhide – Tohle je podle mě přesně ta karta, která chyběla Monoblack Aggru k tomu, aby dokázal pravidelně porážet ostatní tier decky. Se dvanácti jednomanovkami už bude moct pořádně tlačit a tenhle Minotaur má navíc malý bonus v podobě toho, že v late game může vyřadit soupeřova blokera.


 
Master of the Feast – a když už je řeč o Monoblack Aggru, tak nemůžu opomenout tohoto démona. V černém aggru by měl nahradit Desecration Demona na pozici velkého finishera, jelikož se občas stávalo, že dal soupeř Elspethku, nebo jste hráli proti Koníkům a Démon byl prakticky k ničemu…
 
Samozřejmě, že dávat soupeři extra karty je dost výrazná nevýhoda, ale na druhou stranu by měl jeden útok k výhře stačit. Zajímavá interakce je pak s Notion Thiefem, ale nemyslím si, že chceme obě bytosti hrát ve stejném balíku, jelikož Thief se do aggra zrovna dvakrát nehodí…
 
Otázka je, zda-li se dá Master hrát i na ostatních formátech. Vzpomínám si, že takového Abyssal Persecutora zkoušelo plno hráčů na modernu i legacy, ale nikdy se moc neprosadil. Tenhle Démon by na tom mohl být lépe, hrát by se mohl například v nějakém UB Tempu s Delverem, Confidantem a Snapcasterem…


 
Silence the Believers – čtyři many za odstranění bytosti je poměrně dost, na druhou stranu se zbavíme oživených bohů a občas se může povést i výměna 2 za 1, když odchytíme nějakého Boon Satyra, Heralda of Torment, či Nighthowlera.
 
Další věc, kterou je potřeba vzít v potaz, je, že Nykthos je pořád velmi dobrá karta a obzvláště po odrotování Mutavaultů by se mohl začít hrát v playsetu, takže by mohly běžně nastávat situace, kdy bude Silence jednostrannými vraty! Sedm man by ale i během většiny her bez Nykthosu neměl být žádný velký problém, vzpomeňme například na Sever the Bloodline, který se flashbackoval úplně standardně.
 
Rozhodně to tedy není karta, kterou si do decku dáte v playsetu, ale jednou či dvakrát by se hrát mohla.

Honorable mentions:



Brain Maggot
– ve své době byli velmi populární Mesmeric Fiend i Tidehollow Sculler (ten se pořád hraje na modernu a občas i na legacy) a Brain Maggot dělá to samé. Na dvojce ale máme Thoughtseize, Duress a Sin Collectora, takže to s ním nevidím moc růžově, navíc 1/1 tělo nemá na hru skoro žádný vliv.
 
Pokud by se měl někde hrát, tak bych to tipoval na Monoblack Aggro, které nemá kromě Pain Seera žádnou jinou dobrou dvoumanovku, nebo BG Dredge, které umí docela slušně pracovat s enchantmenty.

King Macar, the Gold-Cursed
– v poslední době bylo možné zpozorovat různé „pokusné“ decky tipu UB Herioc, kde umí být „Macík“ dost dobrý, například v kombinaci se Springleaf Drumem, či Hidden Strings není problém exilnout dvě bytosti za kolo.
 
Worst Fears – Samozřejmě, že kombo Mindslaver + Academy Ruins je daleko lepší, ale pokud hrajete monoblack jednokarťák, tak tento efekt určitě oceníte. Pro jednokarťák s černou je tu navíc alternativa Minslaver komba v podobě Worst Fears + Panoptic Mirror.
 
Dovedu si taky představit, že bych si na dvojce dal jeden-dva kusy do sidu proti kontrolu, samozřejmě za předpokladu, že hraji Nykthos.

 
Červená
 

 
Blinding Flare – pěkná možnost pro rychlý heroic deck, jak rychle zakončit partii. Levný strive cost zajišťuje, že kouzlo bude účinné už na dvou-třech manách a pokud zrovna natrefíme na matchup, kde soupeř bytosti nemá, tak si alespoň můžeme spustit heroic na svých bytostech.


 
Eidolon of the Great Revel – Další reprint karty, která viděla docela dost playů na všemožných formátech. Reč je samozřejmě o Pyrostatic Pillaru. Ten se využíval hojně jako sidovka ve fritce, hlavně proti kombodeckům jako Elfové, či Storm.
 
Nyní by ho na standardu mohl využít Monored, i když problém je samozřejmě v tom, že sám Monored hraje prakticky pouze karty s manacostem tři a méně. Jenomže na fieldu není rychlejší deck, než je Monored, jelikož oproti ostatním aggrům má k dispozici Burning-Tree Emissaryho, který to umí dost nakopnout. A to je zároveň druhá a největší Eidolonova nevýhoda, přes emissaryho ho prostě ve druhém kole nezahrajete, i kdybyste se rozkrájeli…
 
Navzdory tomu si myslím, že se Eidolon hrát bude, výborný je proti ostatním aggrům, například proti Koníkům je brutální a stejně tak třeba Esper bude stát každý Doom Blade či Detention Sphere další dva životy, což se rozhodně počítá!


 
Harness by Force – Karty typu Act of Treason se celkem běžně vyskytují v sidech a Harness má potenciál v late gamu vyhrát hru sám o sobě. Navíc opět musím zmínit, jak brutální mohou být tato kouzla s Nykthosem. Proti midrange deckům tak půjde o skvělou sidovku.


 
Magma Spray – tohle je spíše sidovka pro midrange a kontrolní decky s červenou, například pro Jund. Napadají mě hned tři karty, proti kterým je vynikající – Chandra’s Phoenix, Xathrid Necromancer a Voice of Resurgence, všechny tři karty se na formátu hrají docela často, takže si myslím, že rozhodně nebude na škodu, si dát pár kopií do sidu.


 
Mogis's Warhound – na první pohled se jedná o Grizzly Beara s nevýhodou, tak proč bychom ho měli hrát? Důvodu je hned několik, jednak jde zakastit přes Burning-Tree Emissary, pak má rozumnou cenu za bestow, takže se jedná o dobrý spouštěč Heroic triggerů a konečně můžeme tím donutit zaútočit bytost, kterou si soupeř nechával do bloku.


 
Prophetic Flamespeaker – dost možná máme tu čest s kartou, která bude napříč všemi formáty nejhranější kus z edice! Také je to konstrukčně velmi zajímavá karta, jelikož na první pohled není jasné, v jakém decku bude nejlepší.
 
Bude nejlepší v agresivním monoredu? Nebo v Jund Midrangi? Nebo snad v Rakdos Aggru? Těžko říct, osobně bych volil Rakdos, jelikož má opravdu hodně možností, jak mu čistit cestu a spolu s Pain Seerem bude mít k dispozici spoustu karetní výhody, což pro BR Aggro není zrovna obvyklý jev. Spolu s levnými Bestow bytostmi jako je Herald of Torment nebo Mogis’s Warhound pak taky může pěkně rychle rozšlapat soupeře!
 
Další možnost jsou RG Monsters, kde jednak s Courserem uvidíte, co je na vršku knihovny a hlavně s Rampagerem půjde o velmi brutálního bijce! Zároveň pak i tenhle deck bude mít velmi mnoho způsobu, jak přijít ke karetní výhodě.
 
Flamespeaker je ale i zajímavou kartou na ostatní formáty, například pro Jund na modernu. Ten deck má tolik discardu a removalu, že by neměl být problém pravidelně hrát dvě extra karty za kolo! Navíc už nebude muset hrát Chandru, která je na modern až moc „těžkopádná“.
 
Další deck, který by na modernu mohl Flamespeakera hrát je UR Delver, většina karet v decku stojí jednu manu a Vapor Snag s blesky mu budou snadno čistit cestu.
 
Dokonce si myslím, že najde uplatnění i na legacy. Vzpomeňme si, že třeba v takovém Grindstonu se často hrává Chandra. Flamespeaker má oproti ní tu výhodu, že jde najít Imperial Recruiterem a také rozdíl mezi třemi a čtyřmi manami je na legacy dost znatelný. Oproti Chandře na něj také neplatí Spell Pierce.
 
Samozřejmě nemůžu opomenout jednokarťáky. Každý, kdo někdy hrál jednokarťák s červenou ví, jak těžké je získat v červené nějakou karetní výhodu a jelikož Flamespeaker dokáže přinést až dvě extra karty za kolo, tak nepochybuji o tom, že ho bude chtít hrát úplně každý deck s červenou!


 
Satyr Hoplite – Pěkná jednomanovka, která dá podle mě za vznik různým superagresivním deckům jako Monored Heroic, či Boros Heroic. Výhodou takového Monoredu je, že tam nejsou prakticky žádné drahé karty.


 
Sigiled Skink – další zajímavý dvoudrop, který lze zahrát přes Burning-Tree Emissaryho. Scry je v červené velmi užitečný, jelikož takovému decku často stačí k bezproblémovému fungování dvě-tři země a takhle si můžete přebytečné země odfiltrovat, nebo třeba pomůže najít blesk, když soupeř stabilizoval hru na posledních pár životech…

Problém samozřejmě je, že na dvou manách má teď červená k dispozici až moc dobrých bytostí a všechny se do decku nemohou vejít…
 
Honorable mentions:



Bearer of the Heavens
– tahle karta má naprosto perfektní flavor – vzpomínáte na obra Atlase, který na svých bedrech nesl tíhu celých nebes? Tak tohle je jeho magicová obdoba. A cože se to stane, když nemá kdo držet nebesa? Ano, všechno se zhroutí…
 
Deck, který by mohl Obra využít, je Jhoira. Stačí něco kolosálního suspendovat v reakci na jeho zničení…

Dictate of the Twin Gods
– Během dvacetileté éry magicu vyšlo plno karet, které doublují damage a světe div se, většina z nich je červená! Nejvíce ze všech se hrálo asi Furnace of Rath, ale i tak to jsou vesměs karty, které si dáte do decku maximálně jednou na chuť, nebo je budete hrát v jednokarťáku s Kumanem ^_^
 
Červený Diktát pak také tvoří minikombo na Standardu s Boros Reckonerem a Boros Charmem.
 
Zelená
 

 
Bassara Tower Archer – další potvůrka pro Naya Hexproof, který kromě toho dostal ještě pěknou manafixaci a mohl by se konečně měřit s nejlepšími decky na formátu.


 
Eidolon of Blossoms – nová „enchantresska“, i když viditelně horší, než byli její předchůdci, protože jednak stojí čtyři many a pak echnantment musí přijít do hry, takže když má soupeř kántrování, tak si bohužel nelízneme.
 
V zelené jsou pak asi dva nejlepší enchnantmenty vůbec – Boon Satyr a Courser of Kruphix. Nejlépe by se to zřejmě doplňovalo s bílou, která má Hero of Iroas a Eidolona of Countless Battles.


 
Hydra Broodmaster – další z řady přerostlých hyder, sice to není taková pecka, jako třeba Polukranos, ale pokud na ní soupeř nemá odpověď, tak už v dalším kole můžete udělat tři 3/3 bytosti a to nemluvím o případech, kdy je ve hře Nykthos.
 
Nicméně hlavní problém je, že proti vratům je to spíše průměrná bytost (ani když jednou zaútočí, tak vám to mepřínáší žádnou velkou výhodu) a na šesti manách musí soupeřit s Garrukem, který přináší velkou karetní výhodu ihned po vyložení. Ale až Garruk odrotuje, tak bude Hydra moci převzít roli velkého finishera v zelené rampě s Nykthosem.


 
Kruphix's Insight – velmi zajímavá karta, která ve správném decku bude k nezaplacení. Jako první se ihned nabízí Dredge, kde kromě toho, že naplní hrob pro Nemesis of Mortals také přináší karetní výhodu, jelikož v decku je spoustu enchantmentů, například Herald of Torment, Nighthowler, nebo z nových karet (pozor, spoiler alert) Pharika. S trochou štěstí to tedy bude minimálně Divinace s přidanou hodnotou.
 
Další deck, do kterého se Insight hodí, jsou pak zmiňované „Enchantressky“, kde půjde spíše o „Tutor“ na zrovna potřebnou kartu, ať už zrovna hledáte karetní výhodu v podobě Eidolon of Blossoms, bytost do tlaku v podobě Boon Satyra, nebo potřebujete removal (Banishing Light).
 
Honorable mentions:



Dictate of Karametra
– Karta, která umí být ve specifickém decku velmi dobrá, například v EDH Omnath, Locus of Mana, kde opět oceníme, že jde zahrát na konci kola a nedáme tak soupeři žádnou výhodu.
 
Font of Fertility, Golden Hind – další fixace do různých jednokarťáků, tower decků, apod…

Nessian Game Warden
– zajímavá karetní výhoda/tutor pro jednokarťáky se zelenou, zvláště pokud ho umíme nějak blinkovat, nebo vracet do ruky.
 
Multicolor
 

 
Ajani, Mentor of Heroes – Ajani nám dohnal Jace a Garruka, co se počtu různých verzí týče. A tahle verze mi přijde naprosto super, podobně jako Garruk, Caller of Beasts přináší další karty hned po zahrání, čili je to vítaná karetní výhoda do GW balíků. První abilita je taky super, jelikož umí proměnit libovolnou bytost ve velkou hrozbu. Škoda jenom, že jeho ultimátka je takřka nepoužitelná, srovnejme třeba s Domrim, nebo s Xenagosem…
 
Ajani nebude ale dobrý pouze jako vrchol křivky v GW Aggru, bude výborný i do různých midrange strategií, jako třeba potvůrkový Bant, nebo Big Naya.  A samozřejmě i do jednokarťáků!


 
Athreos, God of Passage – Dost možná nejlepší karta edice, co se standardu týče. Naprosto jasné je jeho využití v BW Weenie, ale já osobně mám nejraději BW Midrange s Precinct Captainem a Brimazem. Podobný deck se objevil už na PT Theros, ale od té doby prakticky úplně vymizel…
 
Atheros má pak zajímavou interakci s různými sacrifice outlety, což je na standardu například Cartel Aristocrat, Varolz, nebo Tymaret a samozřejmě také již zmiňovaným Dictate of Erebos. Je tak možné, že by se mohl opět postavit nějaký deck, jako byli v minulé sezóně Junk/BWR Aristocrats.
 
Zajímavé by to s Atherosem mohlo být i na modernu, kde máme k dispozici plno agresivních a disruptivních karet v BW kombinaci, například Gravecrawler, Geralf’s Messenger, Tidehollow Sculler... K tomu pak není problém přidat nějaký discard a další stálice jako Dark Confidant či Liliana…
 
Atheros se pak výborně hodí i do EDH decků se spoustu sacrifice outlety, jako jeho například Ghave, Guru of Spores, Ghost Council of Orzhova, Vish Kal, Blood Arbiter a koneckonců i on sám může být zajímavý generál.


 
Disciple of Deceit – zajímavý tutor engine, který by se mohl hrát na standardu v UB decku s Inspired tématikou (Springleaf Drum/Hidden Strings) a paksamozřejmě v různých jednokarťácích.


 
Iroas, God of Victory – zajímavý finisher do Boros Devotion, kde by na čtyřech manách mohl nahradit Purphorose a Chandru. Je ale pravda, že obě jmenované karty jsou daleko lepší proti kontrolům, kde Iroas funguje de facto jako horší Gruul War Chant.
 
Hodí se samozřejmě i do EDH, i když asi ne jako generál, například taková Aurelie je úplně jiná liga.


 
Keranos, God of Storms – Na klasické constructed formáty je Keranos příliš pomalý a jeho efekt nemá zase tak velký vliv na hru, ale pro casual hraní je to pěkná karta, hlavně pokud si umíte pravidelně lízat i v soupeřově kole, což by v modré neměl být zase tak velký problém.


 
Kruphix, God of Horizons – opět karta jako dělaná pro casual hraní, UG Rampa je celkem populární archetyp a doposud se hrávala se Zeganou, nebo pouze monogreen s Omnathem. Kruphix to umí všechno pěkně zkombinovat a hlavně, kdo by nechtěl hrát v jednom decku zároveň všechny super karty jako Tooth and Nail, Stroke of Genius nebo Genesis Wave…


 
Nyx Weaver – zajímavá možnost pro dredge, jak si naplnit hrob a přitom se nebát, že si nenávratně odemeleme důležité karty. Malý bonus je také fakt, že se jedná o enchantment, a tudíž ho lze najít přes Kruphix's Insight. Další bonus je, že 2/3 reach spolehlivě zastaví spoustu soupeřových útočníků, například proti Monoblue.


 
Pharika, God of Affliction – myslím si, že tuhle kartu spousta hráčů podceňuje, což je pravděpodobně dáno tím, že za exilnutí soupeřovy bytosti dostává token soupeř, nikoli my. Ale věřím, že developeři poctivě testovali a že by to pravděpodobně bylo příliš silné.
 
Naprosto zjevné využití téhle karty je ve dvojkovém dredgi, kde bude Pharika konstantně produkovat spousty tokenů a ani nebude moc velký problém jí oživit. A opět je to enchantment, takže jí hledá Kruphix's Insight.
 
Zajímavá bude i jako generál v EDH, jelikož doposud byly pro Golgari nejlepší volby Skullbriar a Glissa, což upřímně řečeno nebyly žádné allstar. Pro Golgari je typické využívání hrobu, s kterým si Pharika dobře rozumí a koneckonců zabudovaný graveyrad hate se také hodí, osobně dám soupeři daleko raději 1/1 deathtouch token, než bych ho nechal zreanimovat třeba Griselbranda.
 
Zbytek


 
Hall of Triumph – po opravdu dlouhé době tu máme zajímavý artefakt na constructed. Když se nad tím zamyslím, tak jediný artefakt (když opomeneme „boží zbraně“), který se občas hraje na dvojce je Pithing Needle.
Hall of triumph určitě není samozřejmost pro všechny agresivní potvůrkové decky, ale bude dobrá třeba do koníků, kde budeme moci hrát například jednu Spear of Heliod a jeden Hall, čímž zamezíme situacím, kdy jsme si smolně líznuli druhou Spearu.
 
Další decky, které by o Hallu mohly mít zájem, jsou například Monored Aggro, kde se jedná o pěkný vrchol křivky a klidně i Monoblack Aggro, které mělo použitelnou anténku naposledy snad v podobě Bad Moonu…
 
Hallu pak samozřejmě ocení i potvůrkové jednokarťáky bez bílé, které jinak k nějakým posilovacím efektům nemají moc přístup.


 
Mana Confluence – karta, kterou standard potřeboval jako pes drbání. Rapidně vylepší manabase rychlým aggrům, jako jsou BW Weenie, Boros Burn, Naya Hexproof nebo GW Aggro, které nyní podle mne bude moct konečně hrát i Mutavaulty!
 
Dále umožní hrát i různá tříbarevné aggra, jako jsou například už několikrát zmiňovaní Aristokrati, ale může zvniknout třeba i Naya Aggro, nebo Jund Aggro. Nevýhoda takových decků ale samozřejmě bude v tom , že celková manabase bude obsahovat 16 zemí, které dávají kontrolerovi damage, takže bude skoro nemožné s takovým deckem porazit například Boros Burn…
 
Confluenci by pak mohly využít i dvoubarevné midrange, jako je například BW, RG Monsters, nebo Dredge, i když ty budou spíše hrát jeden-dva kousky. Každopádně už určitě neuvidíme žádné Gaty, tedy s výjimkou Maze’s Endu.
 
V neposlední řadě by se pak mohly začít objevovat různé pětibarevné experimenty, jako byl v minulosti deck s Chromanticorou, 5C Rampa, kterou zvýraznil Ali Aintraci na jednom z SCG Open a třeba i 5C kontroly, které v poslední době s oblibou hraje známý bláznivý americký konstruktér, Conley Woods.
 
Samozřejmé využití je i ve vícebarevných jednokarťácích, kde se jedná o nové City of Brass, pouze s několika jemnými rozdíly, jako například, že při tapování Rishadan Portem nebudeme dostávat damage, nebo že při kombu s Phyrexian Unlifem nemůžeme dostat manu (není možné zaplatit jeden život, když máme nula životů).
 


Temple of Epiphany
– na standard asi „nejhorší“ Temple z celého cyklu, jelikož UWR control ani Grixis se takřka nevyskytují, maximálně občas pro zábavu někdo hraje UR Tempo s Young Pyromancerem a Spellheart Chimerou (deck, kterému familiárně říkáme Kozičky).
 
Zajímavé ale je, že v dlouhodobém hledisku bývají UR duály většinou z celého cyklu nejdražší (Sulfur Falls, Sulfurous Springs), což ale způsobuje hlavně Modern, kde jsou nesmírně populární různé UR kombodecky.


 
Temple of Malady – tohle je naopak na standardu vítaná posila! Podle mě bude patřit mezi top3 nejhranější karty z celé edice, chce ho totiž skoro každý trojbarevný midrange – Jund Monstrers, Jund Midrange a Junk Midrange, dále umožní hrát BG Devotion – na splash Abrupt Decay a Reaper of the Wilds a dredge. A samozřejmě ho upotřebují i různé vícebarevné decky, které jsem zmiňoval už u Mana Confluence…
 
Kolik to stojí
 

 
Jako obvykle se podíváme i na to, jak si karty stojí v různých předprodejích. Porovnám ceny Černého Rytíře (ČR) s cenami na TCGplayer a Magiccardmarketem. O ceny ČR se nyní stará Tomáš Vaněk, což je do jisté míry v této oblasti magicu odborník, takže už se asi nebude stávat, že by se ceny nějak výrazně lišily oproti zahraničí…
 
Ceny jsou aktuální ke 30.4.2014, Dolar beru jako 19,90Kč a Euro jako 27,50Kč

10. Temple of Malady – 110Kč na MCM, 115Kč v USA, 119Kč ČR
9. Kruphix, God of Horizons – 110Kč na MCM, 120Kč v USA, 159Kč ČR
8. Pharika, God of Affliction – 140Kč na MCM, 135Kč v USA, 179Kč ČR
7. Prophetic Flamespeaker – 165Kč na MCM, 190Kč v USA, 199Kč ČR
6. Keranos, God of Storms – 175Kč na MCM, 185Kč v USA, 229Kč ČR
5. Godsend – 185Kč na MCM, 190Kč v USA, 249Kč ČR
4. Iroas, God of Victory – 195Kč na MCM, 200Kč v USA, 329Kč ČR
3. Mana Confluence – 415Kč na MCM, 340Kč v USA, 429Kč ČR
2. Ajani, Mentor of Heroes - 370Kč na MCM, 385Kč v USA, 479Kč ČR
1. Atheros, God of Passage - 415Kč na MCM, 480Kč v USA, 519Kč ČR
 
Moje top10 edice


 
Na závěr moje klasické zhodnocení edice:
 
10. Disciple of Deceit – mám rád karty, kolem kterých se dá stavět deck a také mám rád jednokarťáky a tutory :)
9. Gnarled Scarhide – stejně tak mám rád aggra a monoblack aggro je na současném standardu jeden z mých nejoblíbenějších decků
8. Kruphix's Insight – nejlepší komona edice, zároveň nesmírně důležitá karta pro dredge
7. Banishing Light – univerzální removal, který přesně chyběl deckům jako BW Midrange, White weenie, nebo Junk. Pro změnu jasný nejlepší uncommon edice!
6. Pharika, God of Affliction – spolu s Atherosem nejlepší bůh edice, další důležitá karta pro dregde, nejlepší generál pro Golgari EDH a celkově dobrá karta pro jednokarťáky
5. Temple of Malady – karta, která výrazně zlepší manabase ve spoustě dvojkových decích
4. Ajani, Mentor of Heroes - další pěkný planeswalker na standard, GW takovou kartu potřebovalo už dlouho, ale využije ho i Naya, či Bant
3. Atheros, God of Passage – jeden z nejlepších bohů vůbec a karta, okolo které se na standardu dají stavět celé decky
2. Mana Confluence – karta, která bude mít největší dopad na standard z celé edice
1. Prohetic Flamespeaker – zlatý klenot edice, karetní výhoda pro červenou, navíc hratelný úplně na všech formátech, tedy kromě vintage…

A to je prozatím, co se Journey into Nyx týče, vše. U dalších článků naviděnou.

Kumano

Komentáře
Autor: Grahf @ pátek 2. května 2014 10:35
Nechápem, kde ľudia vidia tú silu v Prophetic Flamespeakerovi. Zaútočiť môže až v štvrtom kole, vzadu má trojku, čo znamená, že ho zničí prakticky všetko a s jednotkou dopredu môže mať aj triple strike, ale neviem si predstaviť, jak ten damage prejde cez akéhokolvek obrancu.

Autor: Aggrokumano @ pátek 2. května 2014 13:12
No jednak má červená, nebo černá, což jsou kombinace, do kterých se hodí nejvíce, hodně removalu, takže mu čistí cestu, aby mohl útočit. Stejně tak je důležitý, že černá má hodně discardu, takže soupeři zahodíš to, čím by ti Flamespeakera mohl zabít. Samozřejmě ani jedno tě nechrání před tím, když si soupeř topdeckne Bolt, nebo Decay, ale to těžko ovlivníš... Doporučuju přičíst článek od PVho: http://www.channelfireball.com/home/spoiler-spotlight-prophetic-flamespeaker/ A v poslední řadě doporučuju si s tou kartou zahrát, to obvykle přesvědčí nejvíc ;)

Autor: Grahf @ pátek 2. května 2014 13:18
No práve, že som čítal rôzne rozbory, preto ma to prekvapuje. Nesedí mi do aggra, pretože to discardy a removaly vo velkom nehrajú, nesedí mi ani do controlu, pretože tie používajú príšery len ako wincon, alebo utilitu s etb, čo tento trpaslík určite nebude :) A rovnako mi nepasuje ani do midrange, ktoré má určite prístup k inej váhovej kategorii, ako je tento chcípak. Ale nechám sa prekvapiť, ak sa presadí.

Autor: Caranthir @ úterý 20. května 2014 19:46
Pár připomínek: Nevracejí se všechny mechaniky - tribute v JOU chybí.
BW bůh je Athreos, ne Atheros. Je zajímavé, že tohle prakticky nikdo nezvládá - i kluci ve videích na Tolarii to říkají špatně.
Neuškodilo by správně skloňovat - místo Athreose, Xenagose - Athrea, Xenaga, atd.
Osobně také stále nechápu hype ohledně Flamespeakera....

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí