čtvrtek 28. března 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

středa 4. června 2014
Recenze Magic Journey into Nyx Intro Pack: Mortals of Myth
Autor: JakubMG @ 15:31 :: 3127 Přečtení :: 0 Komentáře :: :: Recenze
 

Recenze Magic Journey into Nyx Intro Pack: Mortals of Myth

 

Vřele vás vítám u recenze na novou sérii intropacků. Snad se vám bude zamlouvat nový styl i nová podoba recenzí.

Prvně si řekněme, co to vlastně intro pack je a pro koho je určený. Intro pack je balení karet magic, kde najdete šedesátikaretní předpřipravený hrací balíček, pravidla, jak hrát karetní hru magic a nějaké typy ke hře konkrétně s tímto balíčkem, a dva booster packy – patnáctikaretní balíčky na vylepšení vašeho decku. Koupíte-li intro pack z aktuální edice, nemusíte se bát, že by nějaká obsažená karta nebyla povolena na turnaje formátu standart. Následuje odpověď na otázku, pro koho je intro pack určený. Význam intro packů se totiž po příchodu novějších Event decků na trh trochu změnil. Intro packy jsou určeny pro hráče, kteří jsou s magicem v začátcích a ještě se neplánují v blízké budoucnosti věnovat nějakým turnajům v této karetní hře. V opačném případě by jim totiž mnohem lépe posloužil zmíněný Event deck, který obsahuje balíček lépe přizpůsobený pro hru. Na druhou stranu intro pack je levnější a vedle předpřipraveného balíčku obsahuje ještě dva boostery, kde určitě najdeme nějaké nové karty, které můžeme vyzkoušet v našem hracím balíčku anebo můžeme karty z nich vyměnit za nějaké jiné s kamarády. Obecně je v současné době úloha intropacku těšit především mladší hráče, které přiláká jak foilový generál v balíčku tak vzrušující pocit překvapení, co asi najdou ve svém zabaleném booster packu :o).

Magic the Gathering Journey into Nyx Intro Pack: Mortals of Myth


Vysvětlení jednotlivých mechanik, které najdete v Intro Pacích:
-
Pravidlové okénko – Journey into Nyx
-
Pravidlové okénko – Born of the Gods
-
Pravidlové okénko – Theros



Pojďme se podívat na Magic the Gathering Journey into Nyx Intro Pack: Mortals of Myth:

Mortals of Myth WoTC
Main Deck Sideboard
11 Forest
15
Plains
2
Akroan Mastiff
1
Akroan Skyguard
1
Dawnbringer Charioteers
1
Elite Skirmisher
2
Golden Hind
2
Lagonna-Band Trailblazer
1
Oreskos Swiftclaw
1
Phalanx Leader
2
Pheres-Band Thunderhoof
1
Quarry Colossus
1
Skyspear Cavalry
2
Supply-Line Cranes
1
Vanguard of Brimaz
1
Wingsteed Rider
2
Ajani’s Presence
2
Banishing Light
2
Colossal Heroics
1
Consign to Dust
1
Font of Vigor
1
Nature’s Panoply
2
Oppressive Rays
1
Phalanx Formation
1
Raised by Wolves
1
Solidarity of Heroes
1
Spear of Heliod
 

 

Co je tento balík vlastně zač?

Balíček Mortal of Myth je odpovědí na otázku, která napadla asi každého z nás, jen co jsme byli seznámeni s abilitou heroic: Šlo by kolem této ability postavit balík? Samozřejmě že šlo, vždyť dle mého jde o nejživotaschopnější ability word ze všech, co nám svět Therosu přinesl. Posuďte sami, kdož se moc nechytáte: Heroic nám říká, že když bytost s heroicem zacílí váš vlastní spell, stane se to, co heroic slibuje. Samozřejmě, heroic nespouští equipmenty ani jiné aktivované ability; jinak řečeno, spustí je jen cílující sorcery či instant nebo vaše aura. Ale i to stačí ke štěstí, k velkému štěstí. Samozřejmě bytost s heroicem je v běžném nespecializovaném balíku celkem k ničemu (i o to se každý z nás pokoušel), neboť abyste ji zacílili jen jednou dvakrát za hru, to se nevyplatí. Ale proč se nepokusit sestavit balík, kde mají heroic skoro všechny bytosti a co nejsou bytosti, je instant s multiple targetingem? Jde to krásně a výsledkem je velká paráda. Mohu to sám potvrdit, postavil jsem jeden velmi úspěšný a zábavný commander deck právě čistě heroický (commander Ink-Treader Nephilim). I bez inspirace na internetu – nebo právě proto – jsem si stavění náramně užil, neboť bytostí s heroicem už je dnes v každé barvě dost na to, aby si každý našel těch pár svých oblíbených. No a posilovacích instantů? Těch je asi tak milion. ;o)

 

Máme tu tedy nyní heroic balík v režii samotných Wizardů. Heroic ve snadno hratelné podobě, heroic v budget verzi, heroic balík aka intropack. Jak se jim poved?

Tak předně musím prozradit, že jsem s povděkem kvitoval, že až na jednu výjimku se v balíku Smrtelníci z mýtů (Mortals of Myth) spouští heroic pomocí instantů a ne skrze sorcery nebo aurami. To je vynikající věc, neboť instanty umožňují spouštět heroic i v soupeřově kole nebo nečekaně v boji nebo v reakci na soupeřovo čarování. Však víme, jak se to dělá. To je skvělé. I když primární důvod, proč Wizardi v tomto balíku upřednostnili instanty, je zřejmě jiný: chtěli představit strive, což je abilita, která byla přímo ušita na míru právě oblíbenému heroicu. Tak jako tak palec nahoru. Už méně jsem byl nadšený z výběru barev pro heroic deck. Dle mého by bílé barvě, o které není sporu, více slušela červená, a to právě proto, že instantujeme a chceme používat triky v boji: nechejme bokem, že instanty si vyberete krásné zelené i červené – Borosáci útočí z podstaty častěji a efektivněji. Každopádně berme plusy i mínusy tohoto balíku jako fakt, smiřme se s tím. Co nám balík nabídne potom? Mix ve své kategorii slušně efektivní a ovšem také dosti prvoplánovitý: Máme tu středně kvalitní výběr heroic bytostí, instantů málo, ale slušných, žádné sekundární karty těžící z intenzivního hraní instantů a bohužel také přespříliš karet nemající s hlavní myšlenkou naprosto nic společného. Pojďme si rozebrat, které karty zařadit kam.

 

Bytosti s heroicem:

Akroan Skyguard: Velice slušná karta na to, že to je common. Cenu bych označil za dobrou i bez heroicu, s ním je samozřejmě ještě atraktivnější. Ovšem jen díky jemu je použitelná, jen s ním může být smysluplným základem balíku. Chce to tedy heroic spouštět co nejčastěji. Hloupé je, že v základu je tak slabá, že prvních pár zacílení vyzní celkem naprázdno, protože i jako 2/2 je pořád nepoužitelná k trikování. Ale jako ikstý cíl pro strive, než nám vyroste... Proč ne?

Poznámka pro nováčky: Co je to to „trikování“? V magicu se tomu říká také „hrát myšky“. Jde o bojový trik, kdy soupeři vyhlásí útočníky a blokery a těsně poté, ještě než si bytosti navzájem udělí zranění, nějaký hráč zahraje instant nebo aktivuje abilitu, která významně – a samozřejmě nečekaně – změní poměr sil, pročež bojová fáze dopadne dosti jinak, než kdyby combat trick použit nebyl. Nejvtipnější na tom všem je, že máte-li balík plný posilovacích instantů a hrajete důsledně a konzistentně tímto stylem, soupeřovi nakonec tak rozhodíte sandál, že přestane bojovat rozumně a začne dělat chyby (bude se bát útočit/blokovat nebo naopak bude útočit/blokovat bezhlavě – záleží na povaze), což jej nakonec připraví o bytosti, o vítězství a nakonec o rozum. ;o)

Dawnbringer Charioteers: Oproti přechozí kartě je samozřejmě použitelná pro boj i bez heroicu nebo po prvních jeho aktivacích. Pokud heroic dokážete spustit víckrát, může jít i o finishera. Při čtyřce dozadu „od přirození“ by lifelinku slušela vigilance možná více než flying, ale co už. Každopádně se jedná o náš nejlepší gainlife, a to se vždy počítá. Proto je tato karta při hře asi nejtoužebněji očekáváná ze všech, co tu máme k dispozici, což je dobře, protože právě to se od foilového rare očekává. To se povedlo.

Elite Skirmisher: Takzvaných „spacáků“, neboli bytostí, které tapnou soupeřovu bytost, je v balíku víc. A já se ptám, proč. Můžete si s nimi tapnout blokera, abyste se nemuseli bát zaútočit, můžete s nimi naopak bloknout nějakého přerostlého útočníka. Všude jinde než v heroic balíku by to mělo smysl. Tady bych ale raději hrál bytosti, které heroicem vyrostou: pak se s nimi také nemusíte bát/útočit, i když budou slabší než soupeř. Buď si je posílíte a soupeře zabijete, nebo se potenciálního posílení protivník tak bude bát, že se boji stejně vyhne. A pak jste na tom líp než se spacákem. Nebo snad ne? A druhá věc: když už hrát spacáky, tak bych je doplnil kartami, které je umocní: Něco jako Sunblast Angel nebo Dismiss into Dream či Horobi, Death's Wail – dle barvy a formátu, který hrajete. Nebo bych hrál něco zajímavého s inspired a tapoval sám sobě. Anebo ty spacáky vůbec nehrát, to by bylo úplně nejlepší. Je sympatické, že tu je i nějaký jiný heroic než cukrovací. Dobrá, ale když už, tak proč zrovna uspávací?

Lagonna-Band Trailblazer: Okomentoval bych ho podobně jako Akroan Skyguard. Narozdíl od něj má ještě méně vepsáno v osudu stát se coby stařec rozhodující bytostí na stole, naopak je platný od miminka, protože přežije. Přežije i lecjaký trik, pročež kdybych chtěl balík upravit ještě víc k trikování, využil bych ho možná i ve čtyřech kouscích (nemyslím ve čtyřech kouskách ;o) na úkor Skyguarda.

Phalanx Leader: ... ale asi ne na úkor Phalanx Leadera. Tento černoušek je samozřejmě lepší než Akroan Skyguard nebo jednomanový kentaur. Otázkou ovšem je jeho manacost. Sám bych stavěl heroic jako dost barevný balík, a pak bych se bál, aby Černoušek kvůli manám přišel na stůl v druhém kole, jinak řečeno dost brzo na to, abych ho pořádně vytěžil. V tomto intropacku je jeho cena dost na pohodu, ale barevnost je právě to, čím bych se v tomto balíku začal zabývat jako prvním při snaze o jeho úpravy. A pak by se třeba ukázalo, kde je Leaderovi konec. Tak jako tak když už je na stole, je to primární cíl pro heroic, to je jasné. V tomto překonává i vlastní foilové rare.

Pheres-Band Thunderhoof: Nejsem si úplně jistý, zdali odměna v podobě dvojnásobně rychlejšího růstu dostatečně ospravedlní použití pětimany. Vezměte si, že jeho slabší bílý brácha, o kterém tu už byla řeč, je na stole od začátku a mezitím už schytal nějaké dvě tři strive. A odvedl kus práce v boji. Kromě toho zvažte, že v pátém kole už asi budete mít na stole atraktivnější cíle na spuštění heroicu. Jinak řečeno: každá zelená karta s heroicem je lepší než tato.

Vanguard of Brimaz: Samozřejmě tentýž případ jako Phalanx Leader, myšlenky stran něj se musejí opět zabývat manacostem. Možná to příliš řeším. Ale při testování tohoto balíku se nám dvakrát stalo, že jednou ve čtvrtém a jednou dokonce v šestém kole hráč ještě neměl dvě bílé many. Náhoda nebo pravidlo? Těžko říct. Nezapomeňte ale, že tu jsou jen samé basic landy, takže to zas tak divné není. Je ovšem pravdou, že tohle jsou ty nejužitečnější bytosti, které intropack má.

Wingsteed Rider: Srovnej s Akroan Skyguard. Mně by to za bílou navíc nestálo.

 

Bytosti bez heroicu:

Abych se neopakoval u každé bytosti zvlášť: Nevidím důvod, proč zde hrát bytosti bez heroicu. Takže bych je všechny šmahem vyměnil. Nicméně je tu máme, tak když s nimi hrát, jak se na ně dívat?

Akroan Mastiff: To je právě ten druhý spacák. Takže se ptáme, proč ho mít, jak ho využít.

Golden Hind: Manová akcelerace pro sekundární barvu je tu samozřejmě zbytečná. Opět jako u Mastiffa by se dalo říct – proč ne, vždyť se to může hodit? Může. Bytost s heroicem by se ale hodila určitě víc.

Oreskos Swiftclaw: Nevím proč, ale při trikování raději vidím bytosti s větší silou dozadu. Ani bych si to nějak teoreticky nezdůvodnil. Asi praxe.

Quarry Colossus: Když máte sedm man, tak byste většinou raději zahráli tři drobné instanty nebo nějaké strive. Smysl tohoto kolosa právě zde mi opravdu uniká.

Skyspear Cavalry: Já vím, je dobrej, ne že ne. Zvlášť když ho posílíte nějakým instantem. A teď si představte, že by ještě k tomu měl heroic... Moc se snažím s tím nebýt otravný. Jen že mi to je prostě líto.

Supply-Line Cranes: Hloupé je, že bytostí heroic nespustíte, a to ani enter-to-battlefield efektem. Takže sám heroic nemá (ehm...), u cizích se o něj nezajímá a sám o sobě nestojí za nic. Škoda.

 

Nebytosti spolupracující s heroic:

Ajani's Presence: Jedno z těch horších strive, ale furt je to strive, takže dík za ty dary. Navíc indestructible je jako battle trick vždy velice exkluzivní záležitostí.

Colossal Heroics: Hodí se více do obrany (soupeř deklaruje útočníky v domnění, že jsem zatapovaný, a ejhle, blokeři se najednou probudí...) než do útoku, však je také zelený a ne červený, to je normálka. Nejpříjemnější na tomto je dvoumanové strive.

Nature's Panoply: Skvělé. No, skvělé... dobré. Použitelné. Ale v tomto balíku jde o jednu z nejlepších karet.

Phalanx Formation: Nejlepší strive, které máte. Sušil bych si Formaci na ruce, dokud by to nebyla ultimátka, protože tahle karta, ta na to má.

Raised by Wolves: Tato karta je výborná záležitost sama o sobě, proti ní nemůžu říct ani popel. Tady navíc spustí heroic a vyrobí dvě bytosti, které si umíte posílit. Dobré, dobré. Ale stejně: Není to instant. Bytost posílí minimálně, protože nejsme wolf tribal, a ani nedává trample. Je to jedna karta za pět man, z toho dvě zelené. A tak dále. Takže nakonec je to zabitý potenciál jak karty, tak jednoho slotu v balíku. Škoda.

Solidarity of Heroes: V tomto intropacku tak, jak je postavený od autorů, stojí na roveň Formaci. Není užitečná tak drtivě, ale její efekt přetrvává do dalších kol, což je u instantu vzácnost. Tuto kartu bych si naopak na ruce nesušil a hrál ji brzo, třeba už při dvou cílech. Pak je ovšem otázkou, co s ní, až si balík začnete upravovat. Pokud budete pokračovat ve stylu, jaký je zde naznačen, tedy že vaší bytosti bude za spuštění heroicu odměnou cukřík, bude toto ještě lepší než Formace, bude to perla, vrchol balíku, a to bez debaty ve čtyřech kusech. Pokud naopak přidáte karty, které za heroic odmění jinak, její význam bude stagnovat. Ne klesat, dobrá zůstane a s každým dalším heroicem v knihovně tím spíš, ale zázraky se konat nebudou. Nakonec mi dovolte poznámku: Pokud tímto instantem zacílíte bytost s heroicem, napřed se provede samotý heroic, tedy např. Phalanx Leader rozdá cukříky, až pak se zdvojuje. Což je jistě příjemné.

 

Nebytosti s heroic nespolupracující:

Banishing Light: Tak oproti Oblivion Ringu si s ním heroic nespustíte... dobrý vtip, ne? Ale jinak je karta tohoto typu must have pro každý balík, u něhož je pravděpodobné, že si vlastními silami nemusí poradit s každou hrozbou, kterou by ho protivník mohl stopnout. Takže berem. Mortal of Myth si na své úrovni, troufnu říct, poradí s každým protivníkem, kterého lze zdolat bojem. Banishing Light budete potřebovat proti artefaktům a enchantmentům, které by vám jinak znemožnili vyhrát.

Consign to Dust: Asi je to potřeba, ale strive je tu velmi zavádějící; zrovna v tomto balíků je to takové... jako kdyby někdo něco nedomyslel. Tuto kartu bych rád hrál v nějaké zelené rampě, ne tady. To raději další Banishing Light.

Font of Vigor: Jako začátečník jsem měl rád gainlife karty jen pro ten gainlife, a to i když nic jiného nedělaly a efekt byl jednorázový. Dokud mi jeden moudrý hráč neřekl: Hrej jen takové karty, které mají šanci změnit situaci na stole. Protože pokud potřebuješ doplnit životy, tak asi prohráváš – pokud prohráváš, tak jen doplnit životy vůbec nic nevyřeší. No a teď si v intropacku nováček rozbalí takovouto nádheru, sedm životů za pět man. No není to zrada?

Oppressive Rays: Těžko si představit, že byste si tímhle očarovali vlastní bytost, že. Leda snad tak Phalanx Leadera před posledním útokem. Jinak je to krok bokem. A máte to tu dvakrát.

Spear of Heliod: Spolupracuje s heroicem druhotně, a to pokud využíváte karty jako Vanguard of Brimaz, které vám generují tokeny. Dobrá karta sama o sobě, važte si jí, že jste ji dostali, má hodnotu i využití. Jiné intropacky této edice si o božské zbrani mohou nechat jen zdát.

 

 

Na tomto místě jste u předešlých recenzí intropacků byli zvyklí pročítat decklisty úprav, jak by tento balík mohl vypadat po vylepšení. To je jedna cesta. Místo toho se zde pokusím ukázat nováčkům cestu, jak na vylepšení přijít sám. Hodím do placu pár nápadů, zasadím semínko a třeba z toho něco vzejde.

Pozn.: Nemá smysl zde navrhovat drahé úpravy, to jsem si vždycky ťukal na čelo, když jsem si četl decklisty „intropacků“ za tisíce korun. Kdo na to má, využívá jiných základů než intropack, a pro nováčky je to mimo mísu. Takže chcem úpravy za pár kaček. Druhá věc je, že nikde není řečeno, že úpravy musí být zrovna na standard. Dle mého si intropack koupí především ten, kdo si chce zahrát doma nebo s kamarádem. A toho nějaké formáty nezajímají. Každopádné mé návrhy nejsou konkrétní, tak si je nakonec každý může uchopit, jak mu vhodno. A kdo nemá co uchopit, umí hledat upravené decklisty na netu. ;o)

 

Před tím, než začnete hledat, co byste do balíku přidali, podívejte se po pár hrách s ním, co byste dali pryč. Já už jsem naznačil, co bych vybral já, ale vám se třeba mnou ostrakizované karty osvědčily. Co já vím. Nelíbily se vám karty, které jdou mimo heroic? Měli jste málo síly do útoku? Zbytečně silnou obranu? Neuměli jste si poradit se soupeřovým zázemím? Jak vám chodily země? Jak jsou drahé bytosti, které chcete dát pryč, jsou to ty dražší nebo spíše ty levnější? (Rada začátečníkům: Pokud zdražíte, musíte přidat manazdroje, pokud zlevníte, klidně uberte, pokud zlevníte, dodejte si nějaké lízání, pokud zdražíte, posilte obranu, budete pomalejší. Jinak se snažte vyměňovat kartu za kartu s podobným manacostem.) Jaké barvy byly karty, které chcete dát pryč?

Pak popřemýšlejme nad možnými změnami. V první řadě zvažme barevnost. Už jsem tu zmínil, že bych místo zelené raději viděl červenou. Jenže to by asi byl příliš zásadní zásah do decklistu. Co říkáte? Ale upřímně – nejsou náhodou ty karty, co chcete dát pryč, zelené? Co ale takhle červenou jen lehce doplnit a hrát balík jako trojbarvu? Dívejte, na manabázi stejně musíte sáhnout, hrát jen basic landy je tragédie. A když už tam dodáte vyhledávačky (Evolving Wilds, Terramorphic Expanse, Armillary Sphere, Traveler’s Amulet apod.) nebo vícebarevné země, proč přitom nezkusit experimentovat?

 

O tom, že by si balík zasloužil více bytostí s heroicem, není debaty. Rozmyslel bych se pak, zdali vůbec vymýšlet něco nového a spíš nedoplnit zajímavé bytosti, které tu již jsou, do počtu čtyř kusů. Třeba jste už k balíku získali citovou vazbu (aneb „tenkrát poprvé...“) a nechcete ho nijak měnit, jen vylepšit. Můžete si ovšem i vybrat jiné bytosti s heroicem. Filtr je zde.

Podle čeho vybírat? Zřejmě dle toho, zdali vám vyhovuje za heroic získávat countery +1/+1, nebo byste chtěli zkusit něco jiného. V prvním případě bych opět spíše stavěl na stávajícím výběru, případně bych posílil vliv zelené barvy (Centaur Battlemaster, Staunch-Hearted Warrior, Setessan Oathsworn), zelená je pro cukrování nejlepší, a to i v instantech (velice vypečený trik je třeba použití Bioshift s bonusem dvojitého heroic-enableru). Dále určitě zůstává ve hře otázka, zdali se neinspirovat kartou Vanguard of Brimaz a nepřibrat Akroan Crusader a Launch the Fleet, tedy hrát na množství drobných tokenů, pokud se vám to osvědčilo. K tomu existuje také spousta zajímavých sorcery a instantů. Jinak bych zvážil dvě hlavní linie: Intenzivnější boj nebo naopak zklidnění stolu. Pro první případ tu máme třeba bytosti trample s first strike (Anax and Cymede), kradení (Akroan Conscriptor), nezablokovatelnost (Akroan Line Breaker, Arena Athlete), o desítkách červených instantů, co dávají trample, first strike, nezablokovatelnost, nemluvě. Už chápete, proč jsem se přimlouval za červenou? U ní si nejvíc užijete combat tricky. No nic. Pokud naopak chcete ubrat na bojování, zauvažujte o přidání modré a kousky jako Triton Fortune Hunter či Triton Cavalry; výhodou této strategie je, že můžete omezit neheroicové karty, které vám mají jen krýt záda – to merfolkové zvládnou sami o sobě. Nebo také můžete ještě více zbělat. Pak neopomeňte Fabled Hero. A tak dále, vybírat z databáze jistě umíte sami. Speciální strategií je pak hrát samé dvoumanovky a čtyři kousky Tethmos High Priest.

Hlavní starostí pak bude, jak heroic spouštět. To je základní otázka, na které stojí vše. Chcete-li vážně prubnout aury, nezapomeňte na Hero of Iroas, jinak aury jsou nejlepší v bílé, modré a zelené (z těch nejčerstvějších např. Ephara’s Enlightement). Ale doporučuji instanty, z mnoha důvodů. Pokud se vám hodně zalíbilo strive, jste na dobré cestě, ale postaral bych se, abych měl hodně man (na to je dobrá zelená barva) nebo Battlefield Thaumaturge. Pokud naopak chcete hrát hodně drobných instantů (má to své výhody, nezapomeňte ale na přídavné lízání!), dá se to doplnit – čistě ze srandy – Young Pyromancery, Guttersnipy, Lunar Mysticy, Talrandy... ale bacha na to, abyste se zase příliš neposunuli k Izzetu, to by byla škoda. Nezapomeňte, že hlavní barvou pro heroic vždy byla a vždy zůstane bílá.

Já vám nyní už mohu jen posloužit seznamem posilovacích ne-strive instantů, které jsem si vybral pro svůj čtyřbarevný commander:

Glimpse the Sun God (ano, spacák!)
Artful Dodge
Righteousness
Prey Upon
Sigil Blessing
Dauntless Onslaught
Coordinated Assault
Fall of the Hammer
Furious Resistance
Reap What Is Sown
Travel Preparations
Boros Charm (obecně skoro všechny Charmy jsou vítané)
Martial Glory (nebo Giant Growth, Titanic Growth, je jich hodně a právě sem patří, to jsou ty pravé triky!)
Give // Take
Hunter’s Insight
Rectraction Helix (ať si kdo chce co chce říká, tato karta stejně byla vymyšlena jen kvůli heroicu)
Strength of the Tajuru (velmi vypečená záležitost – multikicker je předchůdcem strive) 


Případně se můžete inspirovat následující budget verzí:

Mortals of Myth - Casual Hector Cordova Jr.
Main Deck Sideboard
4 Favored Hoplite
2 Lagonna-Band Trailblazer
4 Akroan Skyguard
2 Hero of Iroas
4 Phalanx Leader
4 Vanguard of Brimaz
3 Fabled Hero
1 Wingsteed Rider
1 Dawnbringer Charioteers
3 Ajani’s Presence
2 Launch the Fleet
1 Solidarity of Heroes
2 Banishing Light
2 Colossal Heroics
2 Spear of Heliod
3 Forest
18 Plains
2 Selesnya Guildgate
 

Plusy a mínusy balíku Mortals of Myth:

+ staví na funkční a vtipné abilitě heroic
- tuto svou hlavní myšlenku však ani zdaleka nevyužívá naplno 

+ obsahuje v základu velice slušně použitelné karty
- ale je jich málo, naopak velké množství karet přímo volá po výměně 

+ správná volba typu podpůrných karet (instanty a nikoli sorcery či aury)
- je třeba je umět hrát 

+ dá se levně a přitom dosti efektivně vylepšit, nedá se tu moc zkazit
- ale chce to hodně přemýšlet a testovat, umět se případně smířit s opuštěním některých užitečných univerzálních mechanik (lízání, gainlife, létání, kontrola stolu, „whenever you cast an instant“, vracení z hrobu apod.) 

+ má velice široké možnosti vylepšení jak co do velkého počtu použitelných karet napříč formáty, tak do mnoha možných variant hlavní myšlenky
- měli byste se pro nějakou variantu brzy rozhodnout a za tím pak jít, bez toho zůstanete na půli cesty 

+ hraní za tento balík je zábavné
- při častém trikování je tu ovšem velký prostor na to udělat chybu, úspěch vyžaduje skill 

+ balíček může být úspěšný, dobře prováděnému trikování je těžké nějak čelit
- někteří protivníci tento styl hry budou těžko snášet považujíce jej za zlomyslný až nefér, nemusí je bavit s vámi hrát


Pokud by se vám Intro Pack: Mortals of Myth zalíbil, můžete si jej zakoupit v našem partnerském internetovém obchodě Veselý drak za zvýhodněnou cenu 299 Kč. Děkuji všem, kteří dočetli až sem a všem, kterým tato recenze něco přinesla. 

Další odkazy se mohou objevit v komentářích, pokud na nějaké další narazím a budou mi připadat smysluplné.

Michal Jírů

Komentáře
Nyní zde nejsou žádné kometáře. Buďte první!
Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí