Monday, March 30, 2020
Všechny články Minimize

Current Articles | Categories | Search | Syndication

Wednesday, September 17, 2014
Pravidlové okénko - Khans of Tarkir
Autor: Flamberg @ 1:00 PM :: 4421 Přečtení :: 0 Komentáře :: :: Pravidla
 

Vážené čtenářky a čtenáři Magic-Guru, tento víkend si budeme moci poprvé osahat karty z nové edice - budou se konat prerelease turnaje sady Khans of Tarkir, jež nás zavede na Tarkir, drsný domov planeswalkera Sarkhana Vola. Příchází tedy ta správná chvíle rozebrat si v Pravidlovém okénku, co nového nám tato sada z pohledu pravidel přináší. Jedná se o několik nových a několik navrátivších se schopností.

Rotace Standardu

Nejprve je třeba zmínit jednu věc: stejně jako každý rok, i nyní nový blok sad způsobí změny na momentálně jediném rotujícím formátu - Standardu. S vydáním sady Khans of Tarkir (tj. 26.9.) ze Standardu odejde Return to Ravnica blok (Return to Ravnica, Gatecrash, Dragon's Maze) a k tomu Magic 2014. Na novém Standardu se tedy budou moci hrát pouze karty z edic Theros, Born of the Gods, Journey into Nyx, Magic 2015 a Khans of Tarkir. 

Nový keyword Outlast



Co říkají pravidla:

702.106. Outlast

702.106a Outlast is an activated ability. “Outlast [cost]” means “[Cost], {T}: Put a +1/+1 counter on this creature. Activate this ability only any time you could cast a sorcery.”
                   

* Outlast vyžaduje jako cenu za aktivaci tapnutí; nelze ho použít, pokud má bytost "summoning sickness".

* Outlast jde normálně na stack a lze na něj reagovat (a například bytost zlikvidovat dokud ještě nemá counter).
 
* Outlast můžeš aktivovat pouze ve své hlavní fázi (před bojem nebo po boji). Nelze ho aktivovat v soupeřově kole, ani v reakci na nějaký soupeřův "blesk".

Nový keyword Prowess



Co říkají pravidla:

702.107. Prowess

702.107a Prowess is a triggered ability. “Prowess” means “Whenever you cast a noncreature spell, this creature gets +1/+1 until end of turn.”

702.107b If a creature has multiple instances of prowess, each triggers separately.

* Prowess čeká na seslání kouzla, jež nemá typ "Creature". Například se nespustí při seslání "Artifact Creature".
 
* Pokud sesíláš kartu s Bestow jako auru, Prowess se spustí.
 
* Když se Prowess spustí, tak se umístí na stack nad noncreature kouzlo, jež ho spustilo. Tedy se nejprve provede Prowess a teprve po přidání +1/+1 counteru se vyhodnotí původní kouzlo.

* Zatímco je Prowess na stacku, tak na něj lze klasicky reagovat (a třeba zastřelit bytost s Prowess).

Vracející se keyword Delve



Co říkají pravidla:

702.65. Delve

702.65a Delve is a static ability that functions while the spell with delve is on the stack. “Delve” means “For each generic mana in this spell’s total cost, you may exile a card from your graveyard rather than pay that mana.” The delve ability isn’t an additional or alternative cost and applies only after the total cost of the spell with delve is determined.

702.65b Multiple instances of delve on the same spell are redundant.

* Delve umožňuje platit za dané kouzlo pomocí karet ve hřbitově. Každá karta exilnutá z hrobu při seslání kouzla s Delve se počítá jako jedna generická mana.

* S pomocí Delve lze platit pouze generickou část mana costu, ne barevnou.
 
* Delve se nepočítá mezi alternativní mana costy a tedy ho lze použít při sesílání kouzla nějakým alternativním způsobem. Pokud by například kouzlo s flashbackem mělo zároveň Delve, lze za flashback platit kartami z hrobu.

* Na použití schopnosti Delve nemůže soupeř nijak reagovat (a například karty odstranit z hrobu ještě před tím, než budou použity na zaplacení).

Nový ability word Raid



* Raid vyžaduje, abys v daném kole zaútočil alespoň jednou bytostí.

* Nazáleží na tom, kam jsi útočil (jestli na hráče nebo planeswalkera).

* Bytost se za útočící považuje, pokud byla v Declare Attackers Stepu vybrána jako útočící (a tapnuta, ledaže by měla Vigilance). Všechny následné Raid triggery se spustí. Například lze zaútočit a ještě před deklarací obránců seslat Chord of Calling a vytáhnout na bojiště nějakou bytost s Raidem a hned ho využít.

Nový ability word Ferocious

 

* Ferocious vylepšuje tvá kouzla a permanenty, pokud máš na bojišti alespoň jednu bytost se sílou 4 a více.

* U instantů a sorcery s Ferociuos se síla tvých bytostí kontroluje až při vyhodnocení daného kouzla.
                           
* U spouštěných schopností (Heir of the Wilds) se podmínka síly 4 kontroluje jak při spuštění schopnosti, tak při jejím vyhodnocení.

* U očarování Dragon Grip se podmínka kontroluje pouze v okamžiku sesílání. Následné zlikvidování silných bytostí v reakci už nemá žádný vliv.  

  

Vracející se keyword Morph



Co říkají pravidla:

702.36. Morph

702.36a Morph is a static ability that functions in any zone from which you could play the card it’s on, and the morph effect works any time the card is face down. “Morph [cost]” means “You may cast this card as a 2/2 face-down creature, with no text, no name, no subtypes, and no mana cost by paying {3} rather than paying its mana cost.” (See rule 707, “Face-Down Spells and Permanents.”)

702.36b To cast a card using its morph ability, turn it face down. It becomes a 2/2 face-down creature card, with no text, no name, no subtypes, and no mana cost. Any effects or prohibitions that would apply to casting a card with these characteristics (and not the face-up card’s characteristics) are applied to casting this card. These values are the copiable values of that object’s characteristics. (See rule 613, “Interaction of Continuous Effects,” and rule 706, “Copying Objects.”) Put it onto the stack (as a face-down spell with the same characteristics), and pay {3} rather than pay its mana cost. This follows the rules for paying alternative costs. You can use morph to cast a card from any zone from which you could normally play it. When the spell resolves, it enters the battlefield with the same characteristics the spell had. The morph effect applies to the face-down object wherever it is, and it ends when the permanent is turned face up.

702.36c You can’t cast a card face down if it doesn’t have morph.

702.36d Any time you have priority, you may turn a face-down permanent you control face up. This is a special action; it doesn’t use the stack (see rule 115). To do this, show all players what the permanent’s morph cost would be if it were face up, pay that cost, then turn the permanent face up. (If the permanent wouldn’t have a morph cost if it were face up, it can’t be turned face up this way.) The morph effect on it ends, and it regains its normal characteristics. Any abilities relating to the permanent entering the battlefield don’t trigger when it’s turned face up and don’t have any effect, because the permanent has already entered the battlefield.

702.36e See rule 707, “Face-Down Spells and Permanents,” for more information on how to cast cards with morph.

* Kartu se schopností Morph můžeš seslat za 3 místo její klasické ceny (z pravého horního rohu). Pokud to uděláš, karta je seslána lícem dolů jako 2/2 bytost (takže soupeř neví, jak vypadá karta v odmorfovaném stavu). Tato bytost je bezbarvá, bezejmená, bez mana costu (a s converted mana costem 0). 

* Zamorfovanou kartu na bojišti můžeš otočit lícem nahoru (odmorfovat), pokud zaplatíš její "Morph cost". Odmorfovat lze až na bojišti (ne již na stacku).
 
* Odmorfovat můžeš kdykoliv máš prioritu. Tedy třeba i v soupeřově kole či v reakci na nějaké kouzlo.

* Odmorfování nejde na stack a tedy na něj nelze reagovat.
 
* Odmorfovaná karta se nebere jako nový objekt. Pokud původní 2/2 morph neměl summoning sickness, nemá ho ani odmorfovaná bytost. Pokud morph útočil a odmorfoval v průběhu boje (třeba po deklaraci obránců), útočí dál, jen s novými charakteristikami. Pokud byl morph tapnutý, je odmorfovaná karta také tapnutá. Aury a vybavení zůstávají.
 
* Pokud jde zamorfovaná karta z bojiště do jiné zóny (zemře, exilne se, vrátí se na ruku...), musíš ukázat její pravou podobu, aby protihráč mohl zkontrolovat, že má schopnost Morph. Stejně tak musíš ukázat všechny své morphy na bojišti, když skončí hra.

* Pokud jde zamorfovaná karta ze stacku jinam než na bojiště (například je zrušena), musíš také ukázat její líc. 
 
* Morph je bezejmenný a tedy karty, jež pracují se jmény moc nefungují. Například Bile Blight zabije pouze zacíleného morpha a ne všechny morphy na bojišti.


 
* Morph, který přijde o schopnosti (Turn to Frog), se nemůže odmorfovat.

* Na své morphy se můžeš kdykoliv podívat (abys věděl, který je který). Na soupeřovy morphy ne.
 
* Musíš mít své morphy na bojišti tak, aby byli jasně identifikovatelní (a například bylo jasné pořadí, v jakém přišli do hry).

Několik střípků na závěr

Act of Treason



* Pokud použiješ Act of Treason na soupeřova morpha, můžeš se podívat na jeho líc. A třeba ho i odmorfovat (i když se na konci kola vrátí odmorfovaný zpět soupeři)

Ashcloud Phoenix



* Pokud fénix zemře ve své zamorfované podobě, tak se na bojiště nevrátí.
 
* Pokud bude fénix odstraněn ze hřbitova ještě před vyhodnocením jeho "oživovací" schopnosti (například poslán do exilu Tormod's Cryptou), nevrátí se na bojiště.

Dragon Throne of Tarkir



* Hodnota X se určuje až při vyhodnocení schopnosti. Pokud mezitím bytost zemřela, bere se její poslední známá síla, když byla ještě na bojišti. Pokud je X záporné, schopnost všechny tvé bytosti zmenší (a možná následně zemřou).

Duneblast



* Na tvou volbu, kterou bytost necháš přežít, nelze reagovat. Navíc se můžeš rozhodnout, že nenecháš přežít žádnou.

End Hostilities



* "Attached" jsou aury a vybavení.

* Všechny zasažené objekty, jsou zničené zároveň.

* Aury se schopností Totem armor očarovanou bytost stihnou před zničením zachránit.   

Lens of Clarity



* Tyto čočky neumožňují dívat se na zamorfované karty na stacku (tj. ve chvíli sesílání). Nelze se tedy s pomocí čoček na sesílanou kartu podívat a podle lícní strany se rozhodnout, zda budu kouzlo rušit counterspellem. 


To by bylo pro dnešek vše. Pokud máte jakékoliv dotazy, a to nejen k nové edici, neváhejte napsat do našeho fóra Otázky na pravidla.

Přeji dobrý "cardpool" a hodně štěstí na Prerelease!

Flamberg
Váš Rules Advisor

Použité zdroje:
http://magic.wizards.com/en/articles/archive/ktk-cig-en
http://community.wizards.com/comment/51284091
http://magic.wizards.com/en/gameinfo/gameplay/formats/comprehensiverules    

Hodnocení
Komentáře
Currently, there are no comments. Be the first to post one!
Click here to post a comment
Print  
Reklama Minimize
Print  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement