úterý 16. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

pondělí 10. listopadu 2014
Toulky po EDH 6: Glissa, the Traitor – Deck Clinic
Autor: Aggrokumano @ 0:26 :: 5233 Přečtení :: 2 Komentáře :: :: Tvorba balíků
 
Dnes jsem si pro Vás v rámci mé nepravidelné rubriky o EDH připravil takový menší pokus. Můj kamarád Dan mi poslal svůj decklist jeho 1v1 EDH, Glissa, the Traitor, s radou na vylepšení. Jako hlavní problém byl prý matchup s „counter-draw“ decky, včele s Geistem of Saint Traft.


Pokud chcete někomu pomoci se stavbou decku, je dost důležité se na začátku domluvit na tom, s jakým rozpočtem pracujeme. Protože radit někomu, kdo do decku nechce příliš investovat, aby přidal fečky, duály, Jace a Confidanta, je cesta do pekel…
 
Tohle nás ale tentokrát netrápí, jelikož Dan hned v úvodu poznamenal: „Na cenu nehleď.“

Ještě než se pustíme do nějakých návrhů, tak se podívejme, jak vypadal původní decklist:
 
Glissa, the Traitor XY
Main Deck Sideboard
1 Glissa, the Traitor

Lands (35)
1 Tectonic Edge
1 Wasteland
1 Opal Palace
1 Grim Backwoods
1 Rogue’s Passage
1 Vivid Grove
1 Vivid Marsh
1 Tainted Wood
1 Woodland Cemetery
1 Command Tower
1 Overgrown Tomb
1 Golgari Guildgate
1 Gilt-Leaf Palace
1 Llanowar Wastes
1 Terramorphic Expanse
1 Marsh Flats
1 Evolving Wilds
1 Jund Panorama
1 Verdant Catacombs
1 Misty Rainforest
1 Treetop Village
1 Tranquil Thicket
1 Urborg, Tomb of Yawgmoth
1 Bojuka Bog
1 Barren Moor
1 Shizo, Death’s Storehouse
5 Swamp
4 Forest

Creatures (28)
1 Wall of Blossoms
1 Sylvan Ranger
1 Elvish Visionary
1 Gatecreeper Vine
1 Sakura-Tribe Elder
1 Ravenous Rats
1 Phyrexian Revoker
1 Augur of Skulls
1 Sylvok Replica
1 Eternal Witness
1 Liliana’s Specter
1 Viridian Corrupter
1 Wood Elves
1 Farhaven Elf
1 Big Game Hunter
1 Solemn Simulacrum
1 Entomber Exarch
1 Skinrender
1 Nekrataal
1 Acidic Slime
1 Thragtusk
1 Shriekmaw
1 Brutalizer Exarch
1 Wurmcoil Engine
1 Primeval Titan
1 Sheoldred, Whispering One
1 Oracle of Mul Daya
1 Courser of Kruphix

Other (36)
1 Farseek
1 Rampant Growth
1 Birthing Pod
1 Mimic Vat
1 Basilisk Collar
1 Viridian Longbow
1 Isochron Scepter
1 Batterskull
1 Mindslaver
1 Oblivion Stone
1 Life’s Finale
1 Damnation
1 Famine
1 Drown in Sorrow
1 Rhystic Tutor
1 Beseech the Queen
1 Diabolic Tutor
1 Sylvan Library
1 Underworld Connections
1 Phyrexian Arena
1 Greed
1 Executioner’s Capsule
1 Go for the Throat
1 Murder
1 Dismember
1 Putrefy
1 Beast Within
1 Maelstrom Pulse
1 Consuming Vapors
1 Hero’s Downfall
1 Diabolic Edict
1 Scepter of Fugue
1 Hymn to Tourach
1 Wrench Mind
1 Liliana Vess
1 Vraska the Unseen
 

Hned na začátku je potřeba se rozhodnout, jak celý deck pojmeme. Podle mne připadají v úvahu tři možnosti – reanimátor, rampa a midrange.
 
Reanimátor je podle mne lepší s modrou, která poskytuje více tutorů a hlavně karty jako Frantic Search, Thought Scour, nebo Careful Study. Velké plus je také, že má generála v barvách (Mimeoplasma), který jednoduše zabije na kombo s Necrotic Oozou (Ooza, Triskelion + Phyrexian Devourer = damage dle manacostu všech vašich karet. Kombo navíc nejde obehrát instantním removalem.).
 
Manarampa je fajn strategie, ale přijde mi docela nespolehlivá, jelikož se může stát, že vám přijde až příliš mnoho akcelerace a málo „akčních karet“, a zároveň vás to činí náchylnými na hromadné zabíjení (často se stane, že po vratech přijdete o všechny manovače a zůstanete pouze s několika zeměmi ve hře). Tahle strategie zároveň nijak nespolupracuje s generálem (i když všeobecně v téhle barevné kombinaci není generál příliš důležitý).
 
Osobně bych se tedy přikláněl k midrangi. Midrange umožňuje de facto zkombinovat obě výše uvedené strategie. Základ decku by měl být discard a manová akcerelerace. GB kombinace má zároveň přístup k celé řadě velmi silných „engine karet“, jako je Survival of the Fittest, Recurring Nightmare nebo Birthing Pod.
 
1. Manabase

Základem každého úspěšného jednokarťáku je dobře postavená manabase. Nejde pouze o to, hrát co nejvíce duálů a feček, ale o správné vybalancování každé barvy a o použití správných utility landů.
 
Už jsem mnohokrát zmiňoval, že ostrý muligan ve francouzském EDH znamená, že je správné hrát více zemí, než kolik byste hráli třeba v decku, který byste postavili jenom tak pro hospodské hraní. V tomto decku bych hrál alespoň 38 zemí, oproti původním 35.
 
Další věc, kterou je důležité si uvědomit, je že EDH je velmi rychlý formát a je tudíž dobré se vyhnout zemím, které přicházejí do hry taplé, pokud neposkytují nějaký velmi dobrý efekt (viz třeba Bojuka Bog). Není nic horšího než prohrát kvůli tomu, že jste potřebovali zahrát vrata, ale lízli jste si Treetop Village. Tohle platí i pro celé EDH – většina karet v decku by měla být do třech man a dražších karet by decku mělo být jenom pár (např. Grave Titan, Thragtusk, Rune-Scarred Demon)
 
Základ manabase pro Glissu bych si představoval nějak takhle:


 
Bayou, Overgrown Tomb, Twilight Mire, Woodland Cemetery, Command Tower, Llanowar Wastes, Mana Confluence, City of Brass (tahle kombinace má málo zemí, které jdou do hry untaplé a poskytují obě barvy, takže bych hrál všechny painlandy), všechny dostupné fečky (nejen, že hledají duály, ale jsou skvělé s Lotus Cobrou, Courserem of Kruphix, nebo Sylvan Library) a na závěr 11 basic landů v poměru 7 Forestů (je potřeba mít do prvního kola pro manovače) a 4 Swampy (v decku je více nonbasiců, které dávají černou, takže není potřeba hrát tolik swampů)
 
Zbylá část manabase jsou tzv. utility země:


Urborg, Tomb of Yawgmoth, Wasteland & Tectonic Edge (oblíbená dvojka pro hledání Primeval Titanem), Dark Depths & Thespian Stage (další oblíbená dvojka k titánovi a zároveň jediné opravdové kombo v decku), Cavern of Souls, Maze of Ith (dobrá proti Swordům a smrti na commander damage), Bojuka Bog, Gaea’s Cradle (podle mě jasná volba do všech decků se zelenou), Shizo, Death’s Store („neblokovatelný“ generál), Yawimaya Hollow, Phyrexian Tower (země, které dávají víc než jednu manu jsou výborné a často je fajn obětovat nějakou bytost pro účely následné reanimace), Volrath’s Stronghold
 
Nonland část manabase


Zelená poskytuje ohromné množství nejrůznější akcerelare a fixace, takže by byl hřích toho nevyužít. Nejlepší jsou samozřejmě jednomanové kusy v podobě různých elfů – Deathrite Shaman, Birds of Paradise, Elves of Deep Shadow, Elvish Mystic, Llanowar Elves, Fyndhorn Elves, Arbor Elf a mimo bytosti například Wild Growth.
 
Nejlepší tři z těchto jsou určitě Šaman, Birdi a Elves of Deep Shadow (lépe fixují manu, než manovači, kteří dávají pouze zelenou), ze zbylých bych hrál maximálně jednu další kartu.
 
Dobré jsou také různé Moxy (Mox Diamond a Chrome Mox) a karty, které umějí hledat nonbasic landy (Crop Rotation, Sylvan Scrying, Expedition Map). Několik slušných manovačů se najde i na dvoumanovém slotu – Sylvan Caryatid, Lotus Cobra, nebo Sakura Tribe-Elder. A hratelné jsou i bytosti jako Sylvan Ranger a Wood Elves, které lze hledat různými tutory, nebo lze opakovaně využívat jejich comes-into-play efektů.
 
Zbytek decku bych rozdělil do tři kategorií – disrupce (discard & removal), bytosti a engine karty (karetní výhoda & tutory). Ty si teď podrobně projdeme. Začal bych engine karty, protože ty jsou na celém balíku to nejdůležitější.
 
2. Engine karty
Tohle je část decku, která v původní verzi nejvíce pokulhávala. Ačkoli tam bylo několik dobrých karet, jako Sylvan Library, Phyrexian Arena, nebo Birthing Pod, tak tam toho velmi mnoho scházelo.
 
Můžeme vidět, že Dan hodně vsázel na synergii s generálem, což nemusí být nutně špatná věc, ale equipmenty jako Basilisk Collar jsou daleko lepší v jiných decích, jako je třeba Olivia Voldaren, nebo Marath, Will of the Wild.

Hlavní nevýhoda totiž je, že Glissa umírá na prakticky libovolný removal, a proto je tahle strategie dost riskantní.
 
Navzdory tomu tu byla jedna karta, která mne docela zaujala - Mindslaver. Stačí totiž, aby měl soupeř bytost, která si naběhne v útoku do Glissy a můžete ho hrát pořád dokola. Na druhou stranu je Mindslaver hrozně pomalý a v decku není žádný způsob, jak ho „nacheatovat“ do hry (ten je v třeba v Arcumovi), a proto ho v mé verzi nenajdete.
 
Zde jsou mé návrhy:


 
Skullclamp – jedna z nejvíce unfair karet v commanderu, nutnost pro každý deck, který hraje, řekněme více než 20 bytostí
 
Bitterblossom – každé kolo „free“ bytost s evasion je lepší, než se na první pohled zdá. Kromě toho, že výsledné Faerie jsou skvělé s libovolným equipmentem mají i spoustu dalších využití, ať už se jedná třeba o Earthcarft, Grave Pact, Diabolic Intent, nebo Recurring Nightmaru. Zároveň je to dobrá ochrana před kartami typu Diabolic Edict, nebo Liliana of the Veil
 
Earthcraft – naprosto neuvěřitelná karta, každá bytost nám hned dává manu (tedy pokud máme basic ve hře), což občas vede k neočekávaně explozivním kolům a například v kombinaci s Grave Titanem a Recurring Nightnare si můžeme nekonečněkrát něco zreanimovat…
 
Survival of the Fittest – naprosto základní karta v každém balíku se zelenou! Umožňuje v libovolné situaci a najít odpoveď na soupeřovy hrozby, nebo prostě jenom hledáty nejsilnější bytosti
 
Sylvan Library – další autoinclude do každého decku se zelenou (jak s oblibou říkám - pokud hrajete zelenou v EDH, tak automaticky začínáte s Cradlou, Fitkem a Sylvankou). Nejenom, že možnost lízat extra karty, když se hraje na třicet životů, je neuvěřitelně výhodná, ale v kombinaci s libovolným shuffle efektem se každé kolo díváte na tři nové karty!

Umezawa’s Jitte –
základní equipment pro potvůrkové jednokarťáky. Tady má navíc dvě výhody – náš generál nejde zabít v kombatu a můžeme si jí díky němu vracet v případě, že nám ji soupeř zničí.

Liliana of the Veil –
nejlepší černý planeswalker, výborná karta proti kontrolům (obzvlášt proti Geistovi) a jiným midrangům

Phyrexian Arena
– nejlepší karetní výhoda v černé

Recurring Nightmare
– jedna z nejlepších černých karet všech dob, výborná s libovolnými enter-the-battlefield triggery, zejména pak s Witnesskou. Samozřejmě je na ní také skvělé, že obchází enchantment removal (pokud si po zahrání podržíte prioritu a rovnou něco obětujete, tak ji soupeř nemůže zničit).

Sword of Fire and Ice
– protekce, karetní výhoda a removal v jednom, a navíc ho vrací Glissa. Je potřeba dodávat něco dalšího?

Birthing Pod
– dle mého názoru jednoznačně nejsilnější creature tutor, který byl kdy vydán. A ačkoli tu s ním nemáme žádné infinite kombo, tak poskytuje takovou výhodu, že ho prostě nejde nehrát.

Garruk Relentles
– velmi všestranná karta, poskytuje karetní výhodu ve formě tokenů, popřípadě funguje jako removal a tutor a když se zadaří, tak umí i rychle ukončit hru (popravdě řečeno jsem za ty roky viděl pouze jednou, že někde použil ultimátku).

Grave Pact –
skvělá karta s různými sacrifice outlety a tokeny, přičemž tu obojího máme dostatek

Pattern of Rebirth
– opět stačí mít libovolný sacrifice outlet a hned si dáme do hry Titána, nebo Démona

Green Sun’s Zenith
– základní zelený tutor, dal jsem mu přednost před Worldly Tutorem, jelikož dává bytost rovnou do hry

Demonic Tutor
– nejlepší tutor, co byl kdy vydaný…

Diabolic Intent
– ve správný moment to bude Demonic Tutor s výhodou, například s Grave Pactem, Solemnem, nebo Thragtuskem

Life from the Loam
– zajišťuje, že máme dostatek zemí, ale hlavně umožňuje protáčet Wasteland, což vyhraje nejednu hru. A občas se taky hodí si naplnit hrob (třeba pro Shadowborn Demona).
 
3. Disrupce



Tuhle část měl důvodní deck docela dobře pořešenou, pouze mi tam scházel nějaký jednomanový discard a naopak tam bylo na můj vkus až příliš mnoho pomalých board sweeperů (pomalý = za čtyři a více man).
 
Jako nejdůležitější část disrupce se mi jeví discard, který je obzvlášť dobrý proti deckům s kántrováním (obecně proti deckům s modrou). Tři nejlepší discardy jsou Thoughtseize, Hymn to Tourach a Inquisition of Kozilek. Dále jsem se rozhodoval mezi Despisem a Duressem, a nakonec u mě zvítězil Duress, jelikož některé decky nehrají skoro žádné bytosti a Duress by měl vždycky najít cíl. Vždyť i creature-heavy decky, jako jsou Elfové, hrají spoustu noncreature karet (tutory).
 
Zbytek disrupce jsou ty nejlepší removal spelly v barvách. Podle mne je důležité se vyvarovat removal spellů s restrikcemi (Doom Blade, Go for the Throat), jelikož se docela často stane, že si je líznete v matchupu, kde jsou k ničemu a to je prostě nepřípustné.
 
Moje volby jsou:
 
Abrupt Decay, Diabolic Edict (skvělý proti generálům s hexproofem), Dismember (za jednu manu se zbavíte skoro všeho), Hero’s Downfall, Maelstrom Pulse, Putrefy (umí se zbavit equipmentů, což je velké plus), Toxic Deluge (ačkoli hrajeme spoustu bytostí, tak občas je potřeba tzv. zatáhnout za záchrannou brzdu – třeba proti Elfům. Deluge jsem zvolil, protože obchází Gaddock Teega a zabije všechno včetně protekčních bytostí a bytostí s indestructible) a konečně Murderous Cut (ještě donedávna jsem hrával Snuff Out, ale raději si zabiju libovolnou bytost za manu, než hrát removal s restrikcemi, byť ho lze hrát instantně a bez placení manacostu).
 
Nihil Spellbomb – na závěr tu máme ještě jeden extra kousek grave-hatu. Ten je v EDH daleko důležitější, než by se mohlo zdát. Téměř každý deck alespoň minimálně pracuje se svým hřbitovem, takže je jeho exilnutí často velmi výhodné. V tomhle decku je Spellbomba naprosto excelentní, díky spolupráci s Glissou, ale i bez toho je to jeden z nejuniverzálnějších graveyard hatů.
 
4. Bytosti
Původní deck má některé dobré rysy, co se bytostí týče, například vhodně zvolenou manovou křivku (ale chybí tam onedropy, což je zásadní chyba) a spousta bytostí má dobré ETB triggery, ale zároveň hraje spoustu bytostí, jelichž efekt je prostě příliš slabý.

Příkladem může být třeba Augur of Skull – discardovat dvě karty je fajn, ale trvá to dvě kola, což je prostě příliš pomalé. Podobný případ je i Sheoldred – nic proti němu, poskytuje silný efekt, ale pokud na něj má soupeř odpověď, tak neudělá vůbec nic. Něco jiného by to bylo v reanimátoru, kde ho můžeme plácnout na stůl ve druhém kole…
 
V balíku také chyběly některé základní bytosti v daných barvách, například Scavenging Ooze, Reclamation Sage, nebo Thrun.
 
Moje skladba bytostí je takováto:


CMC2 (jednomanové elfy nemá cenu zmiňovat dvakrát)
 
Dark Confidant – ačkoli máme v decku i pár dražších karet, tak dvě karty za kolo je tak ohromná výhoda, že to zato prostě stojí. Ostatně jeho flavor text hovoří za vše…

Phyrexian Revoker
– ve většině decků mám raději Pithing Needle, ale zde bych dal přednost Revokerovi. Nejenom díky tomu, že si ho můžeme vracet z hrobu, ale jde lehce najít Podem a také si ho můžeme reanimovat, pokud by bylo potřeba změnit cíl.

Scavenging Ooze
– excelentní bytost - graveyard hate, lifegain a potenciální hrozba v kombatu, jsou vlastnosti, díky kterým mám  EDH Oozu raději než Tarmogoyfa

Vampire Hexmage
– nenápadná, ale velmi užitečná bytost, která zabíjí soupeřovy planeswalkery, odvede dobrou práci v kombatu a hlavně tvoří kombo spolu s Dark Depths
 
CMC3

Bone Shredder
– výborná bytost s Birthing Podem a Reccuring Nightmarou

Courser of Kruphix
– solidní bloker a karetní výhoda v jednom + pár přidaných životů rozhodně neurazí

Eternal Witness
– recykluje naše nejlepší karty, je skvělá se Zenithem a Birthing Podem a naprosto nechutná s Nightmarou!

Fierce Empath
– velmi užitečná bytost, kterou lze lehce najít třeba Podem a připravit si tím Titána/Démona na další kolo

Fleshback Marauder
– podobný případ jako Bone Shredder, s tím rozdílem, že se dokáže zbavit i protekčních a necílitelných bytostí

Reclamation Sage
– nejlepší Disenchant efekt v zelené
 
CMC4

Braids, Cabal Minion
– velmi zajímavá bytost, která by zde měla těžit ze spousty levných manovačů a discardu, díky čemuž už v úvodních kolech zalockujeme soupeře. Taktéž se jedná o pěkné minikombíčko s Bitterblossomem. Jediný deck, proti kterému je opravdu špatná, je Sigarda (ta je obecně výborná proti deckům s černou).

Oracle of Mull Daya
– akcelerace a karetní výhoda v jednom, je skvělý s libovolným shuffle efektem, se Sylvankou a zejména pak s Loamem

Solemn Simulacrum
– skvělá midrange bytost, jejíž leave-the-battlefield trigger je v tomhle decku naprosto úžasný

Thrun, the Last Troll
– výborná bytost proti kontrolům, taktéž může držet na uzdě nějakého většího útočníka
 
CMC5

Phyrexian Delver
– ideální reanimace do tohoto decku, jde hledat Podem a ETB triggery tu jdou snadno zneužít

Shadowborn Demon
– Bone Shredder je bezesporu dobrá karta, ale démon je úplně jiná liga, aneb vrchol evoluce bytostí, které mají ve svém ETB triggeru obsažený removal. Navíc jeho nevýhodu zde umíme snadno přetavit ve výhodu.

Thragtusk
– přidat si pár životů není nikdy na škodu a v našem decku není na škodu ani Thragtuska obětovat
 
CMC6 a více

Primeval Titan
– 6/6 trample za šest man by samo o sobě nebylo špatné, a když díky tomu můžete najít kombo, nebo dva nejsilnější utility landy v dané situaci, tak musíte uznat sami, že to snad ani nejde nehrát…

Grave Titan
– velký „řízek“, který umí rychle přejet soupeře a opět lze lehce zneužít jeho ETB trigger a nebo ho použít do komba s Earthcraftem

Rune-Scarred Demon
– parádní ETB trigger pro zneužití, vrchol křivky do Birthing Podu a zároveň i solidní bijec, což by ale u sedmidropu mělo být samozřejmostí.
 
Celkově má deck následující podobu:

Glissa, the Traitor Kumano
Main Deck Sideboard
1 Glissa, the Traitor

Lands (39)
1 Bayou
1 Overgrown Tomb
1 Twilight Mire
1 Llanowar Wastes
1 Woodland Cemetery
1 Command Tower
1 City of Brass
1 Mana Confluence
1 Verdant Catacombs
1 Misty Rainforest
1 Marsh Flats
1 Wooded Foothills
1 Polluted Delta
1 Bloodstained Mire
1 Windswept Heath
1 Urborg, Tomb of Yawgmoth
1 Wasteland
1 Tectonic Edge
1 Dark Depths
1 Thespian’s Stage
1 Cavern of Souls
1 Maze of Ith
1 Bojuka Bog
1 Gaea’s Cradle
1 Shizo, Death’s Storehouse
1 Yavimaya Hollow
1 Phyrexian Tower
1 Volrath’s Stronghold
7 Forest
4 Swamp

Creatures (28)
1 Deathrite Shaman
1 Birds of Paradise
1 Elves of Deep Shadow
1 Fyndhorn Elves
1 Lotus Cobra
1 Sakura-Tribe Elder
1 Sylvan Ranger
1 Dark Confidant
1 Phyrexian Revoker
1 Scavenging Ooze
1 Vampire Hexmage
1 Bone Shredder
1 Courser of Kruphix
1 Eternal Witness
1 Fierce Empath
1 Fleshbag Marauder
1 Reclamation Sage
1 Braids, Cabal Minion
1 Oracle of Mul Daya
1 Solemn Simulacrum
1 Thrun, the Last Troll
1 Phyrexian Delver
1 Thragtusk
1 Shadowborn Demon
1 Grave Titan
1 Primeval Titan
1 Rune-Scarred Demon

Other (33)
1 Mox Diamond
1 Crop Rotation
1 Sylvan Scrying
1 Skullclamp
1 Bitterblossom
1 Earthcraft
1 Survival of the Fittest
1 Sylvan Library
1 Umezawa’s Jitte
1 Phyrexian Arena
1 Recurring Nightmare
1 Sword of Fire and Ice
1 Birthing Pod
1 Pattern of Rebirth
1 Green Sun’s Zenith
1 Demonic Tutor
1 Diabolic Intent
1 Life from the Loam
1 Duress
1 Inquisition of Kozilek
1 Thoughtseize
1 Abrupt Decay
1 Nihil Spellbomb
1 Diabolic Edict
1 Hymn to Tourach
1 Dismember
1 Hero’s Downfall
1 Maelstrom Pulse
1 Toxic Deluge
1 Murderous Cut
1 Grave Pact
1 Liliana of the Veil
1 Garruk Relentless
 
 
Na závěr bych ještě (už pouze jmenovitě) rád zmínil některé zajímavé karty, o kterých jsem při psaní uvažoval, ale nakonec se mi do decku nevešly:
 
Lightning Greaves, Oversold Cemetery, Sword of Feast and Famine, Garruk Wildspeaker, Nature’s Claim, Chainer‘s Edict, Snuff Out, Tangle Wire, Go for the Throat, Krosan Grip, Fauna Shaman, Disciple of Bolas, Kokusho, the Evening Star, Massacre Wurm, Deranged Hermit, Tarmogoyf, Viridian Shaman, Avenger of Zendikar
 
A to bylo pro dnešek vše. A abych Vás navnadil, tak vězte, že příští článek o EDH bude věnován novým kartám z Commanderu 2014. Do té doby se mějte fajn.
 
Kumano
Komentáře
Autor: Honza Soukup @ úterý 11. listopadu 2014 19:39
ještě jsi zapoměl na jednu kartu a to Executioner´s Capsule:)

Autor: Aggrokumano @ úterý 11. listopadu 2014 19:55
Na tu jsem nezapomněl, jenom mi nepřijde dobrá. Jak říkám, situační removal v competitive EDHčkách prostě není dobrý, navíc za tři many. V prvním kole to stejně přes Elfa a discard nikdy nezahraješ...

Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí