Monday, March 30, 2020
Všechny články Minimize

Current Articles | Categories | Search | Syndication

Tuesday, January 13, 2015
Pravidlové okénko - Fate Reforged
Autor: Flamberg @ 11:00 PM :: 4102 Přečtení :: 5 Komentáře :: :: Pravidla
 

Vážené čtenářky a čtenáři Magic-Guru, tento víkend si budeme moci poprvé osahat karty z nové edice - budou se konat prerelease turnaje sady Fate Reforged, při nichž se pokusíme napodobit Sarkhana Vola a zachránit mocného draka Ugina. Příchází tedy ta správná chvíle rozebrat si v Pravidlovém okénku, co nového nám tato sada z pohledu pravidel přináší. Jedná se o několik nových zajímavých schopností.
 

Nový keyword Bolster


                   
 

701.30. Bolster

701.30a "Bolster N" means "Choose a creature you control with the least toughness or tied for least toughness among creatures you control. Put N +1/+1 counters on that creature."

 

* Když vám efekt přikazuje provést Bolster, vyberete si jednu ze svých bytostí s nejmenší Toughness a dáte na ni tolik +1/+1 žetonů, kolik udává číslo.

* Bolster necílí. Tedy nespouští například schopnost Heroic.
 
* Na volbu, které bytosti přidáte countery, nelze reagovat. Nelze tedy přidávání counterů "podstřelit". Při vyhodnocování efektu nechte soupeři čas na reakci a až řekne, že nic nedělá, pak přidávejte žetony.

 

Nový keyword Dash



 

702.108. Dash

702.108a Dash represents three abilities: two static abilities that function while the card with dash is on the stack, one of which may create a delayed triggered ability, and a static ability that functions while the object with dash is on the battlefield. "Dash [cost]" means "You may cast this card by paying [cost] rather than its mana cost," "If you chose to pay this spell's dash cost, return the permanent this spell becomes to its owner's hand at the beginning of the next end step," and "As long as this permanent's dash cost was paid, it has haste." Paying a card's dash cost follows the rules for paying alternative costs in rules 601.2b and 601.2e–g.

* Dash představuje alternativní způsob jak seslat kouzlo. Když kouzlo s Dash sesíláte, můžete si místo klasického seslání, tj. za cenu v pravém horním rohu karty, zvolit, že využijete Dash. V tom případě platíte místo normální ceny cenu napsanou u Dash, karta dostane Haste a na konci kola se takto seslaná karta vrátí z bojiště do vaší ruky.

* Dash pouze představuje alternativní cenu za seslání. Mana cost a converted mana cost karty se stále určuje pomocí symbolů v pravém horním rohu.
 
* Pro alternativní sesílací ceny (jako je Dash) platí, že můžete při sesílání využít pouze jednu. Pokud například zrušíte soupeřova Goblin Heelcuttera s pomocí karty Kheru Spellsnatcher, nelze následně Heelcuttera seslat z exilu přes Dash (aby měl Haste).

 
 

Nový keyword Manifest

 

 

701.31. Manifest

701.31a "Manifest [a card]" means "Put [that card] onto the battlefield face down." That permanent is a 2/2 creature with no text, no name, no subtypes, and no mana cost. That permanent is a manifested permanent as long as it's face down. The effect defining its characteristics works any time the card is face down and ends when it's turned face up.

701.31b Any time you have priority, you may turn a manifested permanent you control face up. This is a special action that doesn't use the stack (see rule 115.2b). To do this, show all players that the card representing that permanent is a creature card and what its mana cost is, pay that cost, then turn the permanent face up. The effect defining its characteristics while it was face down ends, and it regains its normal characteristics. If the card representing that permanent isn't a creature card or doesn't have a mana cost, it can't be turned face up this way.

701.31c If a card with morph is manifested, its controller may use the procedure described in rule 702.36d to turn a face-down permanent with morph face up rather than the procedure described above to turn a manifested permanent face up.

701.31d If an effect instructs a player to manifest multiple cards from his or her library, those cards are manifested one at a time.

701.31e A face-down permanent represented by an instant or sorcery card can't be turned face up. If an effect instructs a player to turn one face up, its controller reveals it and leaves it face down. Abilities that trigger whenever a permanent is turned face up won't trigger.

701.31f See rule 707, "Face-Down Spells and Permanents," for more information.

 

* Když vám efekt přikazuje provést s kartou Manifest, vezmete tuto kartu (z vršku knihovny, z exilu...) a dáte ji na bojiště lícem dolů. Tato karta se pak chová jako klasický Morph (2/2 bytost bez barvy a bez schopností).

* Pokud byla manifestovaná karta bytost, dostává dočasně schopnost Morph. "Odmorfování" takové bytosti stojí tolik, kolik je sesílací cena karty (v pravém horním rohu).

* Pokud je manifestovaná karta sama o sobě vybavena schopností Morph, můžete si při následném odmorfování vybrat, kterou cenu zaplatíte (cenu napsanou na kartě u vytištěného Morphu nebo cenu určenou Manifestem).
 
* Vyplývá to z výše uvedeného, ale raději zdůrazním, že pokud manifestovaná karta nebyla karta bytosti, nelze ji odmorfovat.

 

Ostatní schopnosti

Pokud potřebujete něco vědět o již existujících schopnostech z Khans of Tarkir (Prowess, Delve, Raid, Ferocious, Morph), doporučuju přečíst Pravidlové okénko k této edici.

  

Několik střípků na závěr

Hooded Assassin



* Hooded Assassin a další karty ve Fate Reforged mají spouštěné schopnosti, u nichž vybíráte mód použití. Jaké mód budete aplikovat musíte vybrat už při dávání schopnosti na stack. Nelze při vyhodnocení schopnosti vybraný mód změnit.

 

Tasigur, the Golden Fang



* Tasigur a ostatní noví (staří) khani, mají v textu symboly hybridní many. Jejich barevná identita je trojbarevná, takže jsou dobrými adepty pro nové Commander balíčky ;-)

 

Wardscale Dragon

 

* Tento drak brání soupeři v sesílání kouzel od okamžiku, kdy byli nahlášeni útočnící, a ž do konce bojové fáze. V druhé hlavní fázi (po boji) už zase soupeř kouzlit může.

 

Cloudform



* Tato karta, a ostatní z tohoto cyklu "manifestujících aur", funguje tak, že nejprve přijde na bojiště jako Enchantment a teprve po vyhodnocení jejího triggeru se z ní stane Aura. Například ji tedy nejde najít v balíčku s pomocí karty Heliod's Pilgrim.

 

Frost Walker



* Pokud se stane Walker cílem kouzla nebo schopnosti, dá se jeho trigger na stack nad to kouzlo, jež ho spustilo. Následně je Walker obětován ještě před tím, než se toto kouzlo vyhodnotí. Pokud tedy například na Walkera sešlete Douse in Gloom, vůbec se Douse nevyhodnotí, je celý zrušen a vy si nepřidáte dva životy.


 

Battle Brawler



* Země jsou obvykle bezbarvé a tedy nepomáhají splnit podmínku napsanou v textu Brawlera (a ostatních karet z jeho cyklu)

 

To by bylo pro dnešek vše. Pokud máte jakékoliv dotazy, a to nejen k nové edici, neváhejte napsat do našeho fóra Otázky na pravidla.

Přeji dobrý "cardpool" a hodně štěstí na Prerelease!

Flamberg
Váš Rules Advisor

Použité zdroje:
http://magic.wizards.com/en/articles/archive/frf-cig-en
http://magic.wizards.com/en/articles/archive/feature/mechanics-fate-reforged-2014-12-29
http://magic.wizards.com/en/gameinfo/gameplay/formats/comprehensiverules

Hodnocení
Komentáře
Autor: Grahf @ Wednesday, January 14, 2015 7:27 PM
jeden malý detail - bolster by heroic nespustil ani keby cielil, spúšťajú ho len spelly, nie ability.

Autor: Flamberg @ Thursday, January 15, 2015 12:44 AM
Musím lehce nesouhlasit. Bolster není ability. Bolster je action. Při psaní té poznámky o interakci s Heroicem jsem měl na mysli něco jako Cached Defenses (http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=391807).

Autor: Grahf @ Thursday, January 15, 2015 12:54 PM
Máš pravdu. V tomto prípade by heroic spustilo, ale trebars u tej príšery, ktorá je v článku ne (imho).

Autor: NekraOX @ Thursday, January 22, 2015 10:22 AM
Ahoj

Možná mne trochu zmátl vedlejší článek o Morphech ( http://www.magic-guru.cz/dnn/%C4%8Cl%C3%A1nky/V%C5%A1echny%C4%8Dl%C3%A1nky/tabid/303/articleType/ArticleView/articleId/5969/Zmna-pravidla-o-morphech.aspx ).

Není mi z toho v souvislosti s Manifestem jasné, kdy se musí manifestovaná karta ukazovat- jestli vždy nejpozději na konci hry, pouze když je to bytost, anebo jen když je to bytost a "odmorfovává se", ať už původním Morphem nebo tím "získaným" z Manifestu.

Jak je to správně?

Autor: Flamberg @ Thursday, January 22, 2015 12:06 PM
Ahoj Nekro!

Líc face-down karty (ať už zamorfované nebo manifestované) musíš ukázat vždy, když:
- skončí hra
- karta putuje z bojiště do jiné zóny
- karta putuje ze stacku do jiné zóny než je bojiště (relevantní pouze pro morphy)

Click here to post a comment
Print  
Reklama Minimize
Print  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement