Monday, March 30, 2020
Všechny články Minimize

Current Articles | Categories | Search | Syndication

Friday, June 05, 2015
Pravidlové okénko - Dragons of Tarkir
Autor: Flamberg @ 11:00 PM :: 3476 Přečtení :: 0 Komentáře :: :: Pravidla
 
Vážené čtenářky a čtenáři Magic-Guru, příští týden vyjde finální sada ze světa Tarkiru - Dragons of Tarkir. Příběh rozporuplného sférochodce Sarkhana Vola se uzavře a již o tomto víkendu si budeme moci poprvé osahat nové karty - budou se konat prerelease. Jak je naším dobrým zvykem, rozebereme si v Pravidlovém okénku, co nového nám sada Dragons of Tarkir z pohledu pravidel přináší. Jedná se o několik (staro)nových zajímavých schopností.
 

Vracející se keyword Rebound




Co říkají pravidla:

702.87. Rebound

702.87a Rebound appears on some instants and sorceries. It represents a static ability that functions
while the spell is on the stack and may create a delayed triggered ability. “Rebound” means “If
this spell was cast from your hand, instead of putting it into your graveyard as it resolves, exile
it and, at the beginning of your next upkeep, you may cast this card from exile without paying
its mana cost.”

702.87b Casting a card without paying its mana cost as the result of a rebound ability follows the
rules for paying alternative costs in rules 601.2b and 601.2e–g.

702.87c Multiple instances of rebound on the same spell are redundant.

* Rebound se poprvé objevil před 5 lety v sadě Rise of the Eldrazi a s Dragons of Tarkir tady máme tuto schopnost "s vestavěnou karetní výhodou" zpět.

* Když se kouzlo s Rebound vyhodnotí, tak, místo aby šlo do hřbitova, jde do exilu. Ve vašem dalším upkeepu (tj. po odtapnutí a před líznutím) si ho z exilu sešlete zadarmo znovu a teprve potom jde do hřbitova.  

* Rebound funguje pouze při sesílání kouzla z vaší ruky. Tedy se například neprovede při sesílání s pomocí karet jako Commune with Lava nebo Living Lore.


 
* Pokud se kouzlo s Rebound nevyhodnotí (například vám ho soupeř zruší s pomocí Negate nebo kouzlo ztratí všechny své cíle), Rebound se neprovede a kouzlo jde bez efektu rovnou do hřbitova.



* Pokud nechcete, nemusíte seslání z exilu provést. Karta pak zůstane v exilu až do konce hry. Nelze například se sesláním počkat na vhodnější situaci na bojišti a seslat kouzlo až v nějakém dalším upkeepu.
 
* Rebound "si rozumí" se schopností Prowess. Obě seslání (z ruky i z exilu) vám Prowess spustí.

* Pokud jste v minulém kole seslali více kouzel s Rebound (a ty teď čekají v exilu na upkeep), můžete je pak v upkeepu seslat v libovolném pořadí. Funguje to tak, že se spustí všechny "at the beginning of your next upkeep" triggery, vy je naskládáte na stack a ony se postupně vyhodnotí. Kouzlo s Rebound se pak sesílá přímo v rámci vyhodnocení triggeru a jde na stack nad zbylé triggery. Navíc můžete tyto triggery "pomíchat" spolu s vašimi dalšími "at the beginning of your upkeep" triggery dle potřeby.

* Kouzlo je s pomocí Rebound z exilu sesíláno zadarmo a nelze na něj tedy uplatnit různé alternativní sesílací ceny (Overload a podobně). Pokud má kouzlo v ceně X, tak X je 0 (ne, Narset a Commune with Lava si spolu nerozumí).



* Někteří hráči si na knihovnu dávají značku (žeton, kostku), aby na svůj Rebound nezapomněli a nelíznuli si. Toto turnajová pravidla dovolují. Co byste ale neměli dělat je, dát exilnutou kartu na vršek knihovny.

Magic Tournament Rules - 3.8 - Game Markers
Small items (e.g. glass beads) may be used as markers and placed on top of a player’s own library or graveyard as a reminder for in-game effects. These markers may not disguise the number of cards remaining in that zone nor completely obscure any card.   

Nový keyword Exploit



Co říkají pravidla:

702.109. Exploit

702.109a Exploit is a triggered ability. “Exploit” means “When this creature enters the battlefield, you may sacrifice a creature.”

702.109b A creature with exploit “exploits a creature” when the controller of the exploit ability sacrifices a creature as that ability resolves.

* Když vaše bytost s Exploit přijde na bojiště, může "odkrouhnout" nějakou vaši bytost. Pokud toto provedete, stane se pak něco dalšího.

* Bytost může "exploitovat" jinou vaši bytost nebo i sama sebe, když nebude zbytí.

* Následný efekt závislý na exploitování se provádí pouze v přímé souvislosti s Exploit. Nedojde k němu, pokud jste bytost obětovali z jiného důvodu (včetně Exploit z jiné bytosti).

* To, zda bytost budete "exploitovat" (tj. obětovat do Exploit), se rozhodujete až poté, co bytost s Exploit přišla na bojiště a její trigger se vyhodnotil. Na toto rozhodnutí tedy nelze reagovat. Reagovat lze buďto na sesílanou bytost, nebo na Exploit trigger nebo až na následný trigger spojený s Exploit.
 
* Pokud v okamžiku vyhodnocení Exploit triggeru už nemáte žádnou bytost (například na bojišti nemáte nic a bytost s Exploit vám soupeř v reakci na trigger zastřelí), nemůžete obětovat a nic se tedy nestane. 


Nový ability word Formidable



* Slovo Formidable spojuje schopnosti, které se dívají na to, zda máte na bojišti bytosti s celkovou silou alespoň 8.

* Celková síla se přepočítává kontinuálně.

* Pokud má některá vaše bytost zápornou sílu (například Wandering Tombshell očarovaná kouzlem Flatten), bere se do celkového součtu tato záporná hodnota (a ne 0).



* Některé Formidable schopnosti jsou aktivované schopnosti (například Atarka Beastbreaker). Celková síla 8 je nutná pouze v okamžiku aktivování schopnosti. Když vám soupeř v reakci sílu sníží, tak to vyhodnocení schopnosti nebrání.

* Některé Formidable schopnosti jsou spouštěné schopnosti s "intervening if clause" (Stampeding Elk Herd, Surrak, the Hunt Caller). Tady se celková síla kontroluje jak při spuštění schopnosti, tak při vyhodnocení schopnosti.



Nový keyword Megamorph



Co říkají pravidla:

702.36. Morph

702.36a Morph is a static ability that functions in any zone from which you could play the card it’s on, and the morph effect works any time the card is face down. “Morph [cost]” means “You may cast this card as a 2/2 face-down creature with no text, no name, no subtypes, and no mana cost by paying 3 rather than paying its mana cost.” (See rule 707, “Face-Down Spells and Permanents.”)

702.36b To cast a card using its morph ability, turn it face down. It becomes a 2/2 face-down creature card with no text, no name, no subtypes, and no mana cost. Any effects or prohibitions that would apply to casting a card with these characteristics (and not the face-up card’s characteristics) are applied to casting this card. These values are the copiable values of that object’s characteristics. (See rule 613, “Interaction of Continuous Effects,” and rule 706, “Copying Objects.”) Put it onto the stack (as a face-down spell with the same characteristics), and pay 3 rather than pay its mana cost. This follows the rules for paying alternative costs. You can use a morph ability to cast a card from any zone from which you could normally play it. When the spell resolves, it enters the battlefield with the same characteristics the spell had. The morph effect applies to the face-down object wherever it is, and it ends when the permanent is turned face up.

702.36c You can’t cast a card face down if it doesn’t have a morph ability.

702.36d Any time you have priority, you may turn a face-down permanent you control face up. This is a special action; it doesn’t use the stack (see rule 115). To do this, show all players what the permanent’s morph cost would be if it were face up, pay that cost, then turn the permanent face up. (If the permanent wouldn’t have a morph cost if it were face up, it can’t be turned face up this way.) The morph effect on it ends, and it regains its normal characteristics. Any abilities relating to the permanent entering the battlefield don’t trigger when it’s turned face up and don’t have any effect, because the permanent has already entered the battlefield.

702.36e Megamorph is a variant of the morph ability. “Megamorph [cost]” means “You may cast this card as a 2/2 face-down creature with no text, no name, no subtypes, and no mana cost by paying 3 rather than paying its mana cost” and “As this permanent is turned face up, put a +1/+1 counter on it if its megamorph cost was paid to turn it face up.” A megamorph cost is a morph cost.

702.36f See rule 707, “Face-Down Spells and Permanents,” for more information on how to cast cards with a morph ability.

* Megamorph funguje velice podobně jako Morph (viz příslušné Pravidlové okénko), jen navíc při otočení bytosti lícem nahoru dostane tato bytost +1/+1 counter.

* Bytost dostane svůj counter pouze, pokud byla otočena s pomocí schopnosti Megamorph. Jiné otočení (Manifest) se nepočítá.

* Counter se na odmorfovanou bytost dává okamžitě. Soupeř na položení counteru nemůže reagovat a "podstřelit ho".


Ostatní schopnosti z bloku Khans of Tarkir

Pokud potřebujete něco vědět o již existujících schopnostech z Khans of Tarkir (Prowess, Delve, Raid, Ferocious, Morph), doporučuju přečíst Pravidlové okénko k této edici. Také o mechanikách z Fate Reforged (Bolster, Dash, Manifest) lze nalézt informace v příslušném Okénku.

 

 

To by bylo pro dnešek vše. Pokud máte jakékoliv dotazy, a to nejen k nové edici, neváhejte napsat do našeho fóra Otázky na pravidla.


Přeji dobrý "cardpool" a hodně štěstí na Prerelease!


Flamberg
Váš Rules Advisor


Použité zdroje:
http://magic.wizards.com/en/articles/archive/card-image-gallery/dragonsoftarkir#
http://magic.wizards.com/en/articles/archive/feature/mechanics-dragons-tarkir-2015-03-02
http://magic.wizards.com/en/gameinfo/gameplay/formats/comprehensiverules

Hodnocení
Komentáře
Currently, there are no comments. Be the first to post one!
Click here to post a comment
Print  
Reklama Minimize
Print  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement