Monday, June 17, 2019
Všechny články Minimize

Current Articles | Categories | Search | Syndication

Tuesday, July 21, 2015
Pravidlové okénko - Magic Origins
Autor: Flamberg @ 9:30 AM :: 3409 Přečtení :: 2 Komentáře :: :: Pravidla
 
Vážené čtenářky a čtenáři Magic-Guru, minulý pátek vyšla nová sada jménem Magic Origins. V dnešním Pravidlovém okénku si řekneme, co nového nám sada z pohledu pravidel přináší. Kromě několika nových schopností si povíme něco i o několika dalších pravidlových změnách s dopadem zejména na turnajovou scénu.
 

Nový keyword Menace



Co říkají pravidla:

702.110. Menace

702.110a Menace is an evasion ability.

702.110b A creature with menace can’t be blocked except by two or more creatures. (See rule 509,
“Declare Blockers Step.”)

702.110c Multiple instances of menace on the same creature are redundant.

* Jak je vidět, Menace jen do jednoho slovíčka zkracuje starou dobrou známou schopnost, kdy bytost nelze blokovat jediným obráncem, ale jsou nutní minimálně dva.
 
* Menace má efekt pouze v okamžiku vybírání obránců. Pokud následně obránce z nějaké důvodu blokovat přestane (třeba zemře na zásah Lightning Boltem), útočník je již zablokován.


Nový keyword Renown



Co říkají pravidla:

702.111. Renown

702.111a Renown is a triggered ability. “Renown N” means “When this creature deals combat
damage to a player, if it isn’t renowned, put N +1/+1 counters on it and it becomes renowned.”

702.111b Renowned is a designation that has no rules meaning other than to act as a marker that the
renown ability and other spells and abilities can identify. Only permanents can be or become
renowned. Once a permanent becomes renowned, it stays renowned until it leaves the
battlefield. Renowned is neither an ability nor part of the permanent’s copiable values.

702.111c If a creature has multiple instances of renown, each triggers separately. The first such
ability to resolve will cause the creature to become renowned, and subsequent abilities will have
no effect. (See rule 603.4)

* Pokud bytost se schopností Renown zraní v boji hráče a není dosud "renowned", dáte na ni určitý počet +1/+1 značek a tato bytost získá status "renowned". Na tento status se pak mohou odkazovat další schopnosti a efekty jiných karet.

* Renown se spustí pouze v důsledku bojového zranění uděleného hráči. Tedy se například nespustí, pokud bytost místo hráče zraní v boji planeswalkera.

* Renown je spouštěná schopnost, která jde po vyřešení bojového zranění normálně na stack a lze na ni reagovat, ještě než se položí countery a bytost se stane "proslulou".
 
* Status "renowned" je spjat jen s danou bytostí. Jakmile bytost opustí bojiště, přestane být "proslulou", i kdyby se pak tato karta třeba nějak na bojiště vrátila.

* Pokud "proslulou" bytost nějak zkopírujete (Supplant Form), tak kopie nebude mít status "renowned".



Nový ability word Spell Mastery


 
* Slovní spojení Spell Mastery sdružuje schopnosti, které se dívají na to, zda máte ve hřbitově alespoň dvě karty typu Instant nebo Sorcery. Pokud je tato podmínka splněna, karta bude mít silnější efekt.
 
* Počet karet ve hřbitově se kontroluje pouze v okamžiku vyhodnocení kouzla se Spell Mastery. Do té doby lze tedy nějakým způsobem tento počet upravit (například exilnout hřbitov).

* Právě vyhodnocovaná karta se Spell Mastery se do podmínky nepočítá, protože se do hřbitova dostane až poté, co se provede celý její efekt.


Návrat Double-Faced karet



S oboustranými kartami jsme se mohli poprvé setkat v bloku Innistrad, což je už celkem dlouho (skoro čtyři roky). Je tedy dobře možné, že někteří z čtenářů je díky Magic Origins vidí poprvé. Nebude tedy od věci si zopakovat, jak fungují.

* Každá strana oboustranné karty má svou sadu chrakteristik (jméno, karetní typy, síla, odolnost, text karty...).

* Když oboustranná karta není na bojišti nebo je na bojišti lícem nahoru, tak se používá pouze lícová strana, vlastnosti rubové strany se ignorují.

* Když je oboustranná karta na bojišti lícem dolů, tak se berou v potaz pouze vlastnosti rubové strany.

* Rubová strana nemá mana cost a tedy je její converted mana cost roven 0. Takže například otočeného Jace (Jace, Telepath Unbound) lze zlikvidovat s pomocí Ratchet Bomby bez charge counterů.


* Pokud se podaří oboustranou kartu dostat na bojiště "face down", například s pomocí schopnosti Manifest, stane se z ní klasická 2/2 bytost bez schopností a je ji možné otočit lícem nahoru za její mana cost v pravém horním rohu (pokud je na lícové straně bytostí). Lze tedy zamanifestovat nového Jace a následně ho za jeho mana cost (1U) otočit lícem nahoru.


* Při booster draftu by měl celý stůl mít možnost vidět, že jste otevřeli oboustrannou kartu. Také by měl každý mít možnost vidět, že jste si oboustrannou kartu vybrali.
 
* Samotnou oboustrannou kartu smíte mít v balíčku pouze, pokud hrajete s neprůhlednými obaly. Jinak musíte mít kartu na straně a v balíčku místo ní mít takzvaný checklist, na kterém vyznačíte, jakou kartu představuje. Když se pak checklist dostane do veřejné zóny (stack, bojiště, hřbitov, exil...), dáte místo něj odpovídající kartu. Na prázdné checklisty lze narazit v boosterech Magic Origins. 




Commander "tuck rule"


Pokud hrajete formát Commander, tak vás určitě bude zajímat následující změna. Nově se Commander může vracet do command zóny i pokud se dostane na ruku (navíc k již existujícímu pravidlu o hřbitovu, exilu a knihovně).


Competitive turnaje - prohřešek Drawing Extra Cards


Pokud občas zajdete na nějaký competitive turnaj (Grand Prix Trial, Preliminary Pro Tour Qualifier), tak by vás mohla zajímat následující informace. S Magic Origins přichází změna v penalizaci za prohřešek "Drawing Extra Cards". Dříve za toto porušení pravidel obvykle následoval Game Loss (tj. prohra v aktuální hře). Nově vás čeká pouze Warning (ten by se stal Game Lossem až při třetím "Drawing Extra Cards"), soupeři ukážete svou ruku a on vám z ní vybere nadbytečnou kartu, kterou pak zamícháte do knihovny.


"Beta test" pravidel na PT Magic Origins ve Vancouveru


První víkend v srpnu proběhne ve Vancouveru turnaj ze série Pro Tour, kde si hráči budou moci vyzkoušet několik nových pravidel a pokud se změny osvědčí, vejdou tyto změny v platnost všeobecně pro všechny turnaje. Asi nejzásadnější změnou je úprava pravidla o mulliganu. Co nás tedy nejspíše čeká?

Novinka spočívá v tom, že po provedení celého procesu mulliganu, můžeme ještě provést "scry 1". Tedy to může proběhnout například následovně: nalížeme úvodních 7 karet a ty se nám nelíbí. Zamícháme je do balíčku a nalížeme 6 karet. Ani ty se nám nelíbí a tedy opět mícháme a jdeme do 5 karet. S těmi už jsme spokojeni a tak si tuto ruku necháme. Nakonec se ještě můžeme podívat na vrchní kartu balíčku a buďto ji tam nechat nebo ji dát na spodek knihovny.

Na Pro Touru se také budou testovat nové přístupy k video coverage (tj. vysílání z turnaje). Za prvé, hlavní rozhodčí bude smět využít pořízený videozáznam ze hry při vyšetřování, zda došlo k porušení pravidel.    Za druhé bude u vysílaných zápasů předepsáno, jak má vypadat herní plocha (například že bytosti musí být na bojišti před zeměmi).



To by bylo pro dnešek vše. Pokud máte jakékoliv dotazy, a to nejen k nové edici, neváhejte napsat do našeho fóra Otázky na pravidla.


Přeji hodně zábavy s novými kartami!


Flamberg
Váš Rules Advisor



Použité zdroje:
http://gatherer.wizards.com
http://magic.wizards.com/en/articles/archive/feature/magic-origins-release-notes-2015-07-08
http://magic.wizards.com/en/gameinfo/gameplay/formats/comprehensiverules

Hodnocení
Komentáře
Autor: Elden43 @ Wednesday, July 29, 2015 9:41 AM
Co znamena "702.110a Menace is an evasion ability."?

Je to neco noveho, nebo existuje kategorie statickych abilit s "podtypem evasion" a ty mohou byt pravidlove nejak vyuzivany (Destroy target creature with evasion ability)?
Na co je tohle rozliseni dobre, je-li na neco?

Autor: Flamberg @ Wednesday, July 29, 2015 10:57 AM
Ahoj,

"Evasion ability" není termín, který by měl nějaké výrazné přímé pravidlové důsledky a definoval nějaké vlastnosti dané schopnosti. Je to pouze informativní upozornění, že ta schopnost nějak omezuje možnosti při vybírání obránců. Pravidlový dopad je ten, že evasion ability se uplatňuje pouze při vybírání obránců, pak už nemá vliv.

"509.1b The defending player checks each creature he or she controls to see whether it’s affected by
any restrictions (effects that say a creature can’t block, or that it can’t block unless some
condition is met). If any restrictions are being disobeyed, the declaration of blockers is illegal.
A restriction may be created by an evasion ability (a static ability an attacking creature has
that restricts what can block it). If an attacking creature gains or loses an evasion ability after a
legal block has been declared, it doesn’t affect that block. Different evasion abilities are
cumulative."

Click here to post a comment
Print  
Reklama Minimize
Print  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement