sobota 20. dubna 2024
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

čtvrtek 21. ledna 2016
Recenze Magic the Gathering Magic Origins 2-Player Clash Pack
Autor: JakubMG @ 20:54 :: 3339 Přečtení :: 0 Komentáře :: :: Recenze
 

Magic the Gathering Magic Origins 2-Player Clash Pack

A znovu zdravím všechny čtenáře Magic-Guru. Dnes je na programu splacení dalšího dluhu – Clash Pack Magic Origins! Clash pack je opravdu velmi zajímavým produktem obsahujícím dva balíčky, které se mohou utkat ve vzájemném souboji nebo naopak mohou své síly spojit a vytvořit balíček daleko silnější. Tento Clash pack se jmenuje Armed and Dangerous – jeden obsažený balíček s názvem Armed je bílozelený a druhý balíček s krycím jménem Dangerous je v barvách bílé, zelené a černé. V následující recenzi bych se chtěl věnovat klasickým otázkám:

  1. Co je to Clash Pack a komu je tento MtG produkt určený?
  2. Rozbor balíčků Armed a Dangerous
  3. Možná vylepšení balíčku
  4. Finance
  5. Závěr

1. Co je Clash Pack a komu je určený?

Clash pack je jedním z nejnovějších MtG produktů firmy Wizards of the Coast. První vyšel v roce 2014 k edici Magic 2015, avšak kromě docela štědré nadílky, která uvnitř na hráče čekala, nevyvolal mezi hráči příliš velký ohlas. Tento produkt se totiž svou funkcí velmi podobá jinému produktu, který známe již pár let, kterým je Event deck, a představuje pouze jakýsi jeho upgrade.

Clash pack (dále jen CP) je set dvou šedesátikaretních balíčků, které jsou určeny, podobně jak je to u Duel decku, k vzájemnému duelu, a jsou proto silově téměř vyrovnané. Ideální cílovou skupinou jsou proto hráči, kteří mají často po ruce někoho dalšího, kdo si s nimi rád zahraje – sourozenec, kamarád ze školy atd. Výhodou, kterou dvojice balíčků z CP má oproti Duel Decku, je, že oba balíčky jsou ve stejných nebo velmi podobných barevných kombinacích. Proto můžete ve chvíli, kdy vás přestanou bavit vzájemné souboje Armed a Dangerous, oba šedesátikearetní balíčky vzít a podle přiloženého návodu z nich sestavit jeden silnější balíček s patnáctikaretním sideboardem. Výsledný deck obsahuje z celého CP jen ty nejlepší karty, a proto ho lze stavit na roveň klasických Event decků, což také znamená, že jste v zásadě připraveni zúčastnit se i magicových turnajů.

Nevýhody CP plynoucí z jeho dvojaké funkce se projeví právě ve chvíli, kdy se dva kamarádi, kteří si zakoupili Clash pack rozhodnou, že jsou již dostatečně zkušenými hráči a že by mohli vyrazit na nějaký turnaj. Balení totiž umožňuje stavbu pouze jednoho velmi dobrého balíčku tím způsobem, že vyřadíte všechny špatné karty – z těch poté již nelze prakticky postavit nic kloudného. V takovém případě se budete muset s kolegou na turnajích střídat anebo zůstat u casual hraní s polovinami Clash packu.

Vedle dvou předpřipravených balíčků v Clash packu navíc nejdete klasicky brožurky s pravidly Magicu a také s různými radami ke strategii, kde navíc najdete také informaci jak výsledný balíček sestavit. Příjemným bonusem k tomu všemu je velmi šikovná krabice na karty s pevného papíru.

2. Rozbor Clash Packu Armed and Dangerous

Oba balíčky mají jako základ kombinaci zelenou a bílou barvu, přičemž druhý zmíněný obsahuje pár černých karet na tzv. Černou splash1. Karty použité k jejich sestavení jsou převážně z edic bloku Khans of Tarkir. Oba balíčky navíc představují velké množství způsobů tvoření +1/+1 counterů, s nimiž různé karty všelijak synergizují.

Honored Hierarch Valorous Stance


Armed:

ORI Clash Pack - Armed Wizards
Main Deck Sideboard
1 Honored Hierarch
1 Dragon Hunter
1 Anointer of Champions
1 Seeker of the Way
1 Dromoka Warrior
2 Topan Freeblade
2 Undercity Troll
1 Consul’s Lieutenant
1 Dragon Bell Monk
2 Valeron Wardens
2 Citadel Castellan
2 War Oracle
1 Outland Colossus
1 Kytheon’s Irregulars
2 Enshrouding Mist
1 Feat of Resistance
2 Mighty Leap
2 Pacifism
1 Pressure Point
1 Valorous Stance
2 Epic Confrontation
2 Titanic Growth
1 Dromoka’s Command
1 Collected Company
2 Blossoming Sands
2 Evolving Wilds
1 Windswept Heath
11 Plains
10 Forest
 


Balíček v barvách guildy Selesnya je tím agresivnějším z dvojice. Má určitě mnohem lepší manovou křivku (tři jednomanové bytosti, sedm 2- dropů, čtyři 3-dropy, tři 4 – dropy a jedna pětimanovka) a více bytostí v celkovém počtu. Schopnost, která je nejhojněji zastoupena, je Renown, tedy něco jako „proslulost“. Je to trigger, který se spouští v momentě, kdy bytost udělí zranění v boji do oponenta. Za těchto podmínek můžeme na bytost položit uvedený počet +1/+1 counterů a bytost se stane Renowned. Pakliže již je jednou „proslulá“, nemůže proslout znovu, počet counterů se proto dál nenavyšuje. V balíčku se Renown objevuje celkem na 14 bytostech, z nichž nejzajímavějšími jsou Honored Hierarch, což je 1/1 za jednu zelenou manu (G), s Renown 1 a bonusovou schopností, že pokud je Hierarch již proslulý, má navíc Vigilance a za tapnutí nám může přidat manu libovolné barvy. Bude-li vše fungovat, jak má, tak budeme od druhého kola mít 2/2 Vigilance, která bude po útoku navíc fungovat jako manovač, no není to nádherné :-)?

Consul's Lieutenant je dalším trnem v oku většiny soupeřů – 2/1 First Strike, Renown 1 za WW, je-li Renowned, přidává s každým svým útokem všem ostatním útočícím bytostem +1/+1 do konce kola. Pro Citadell Castelan bude ji pravděpodobně o trochu těžší splnit podmínku pro Renown, poněvadž je to „pouhá“ 2/3 Vigilance za 1GW, zato má však Renown 2, což z něj v nějakém čtvrtém kole pravděpodobně udělá největší bytost na bojišti. Valeron Wardens, 1/3 Renown 2 za 2G, kteří nám umožní líznout si kartu, kdykoliv některá z našich bytostí prosluje, čímž nám zajistí velmi vzácnou věc pro zelenou a bílou barvu – karetní výhodu. Kytheon’s Irregulars 4/3 Renown 1 za 2WW také vyloženě neoslní svou silou a obranou, za to však jejich schopnost tapnout libovolnou bytost za WW nám dokáže v lategame2 velice ulehčit splnění Renownu našich bytostí. Outland Colossus 6/6 za 3GG, Renown 6 je po renownu obrovský bijec a v combatu se s ním nemůže nikdo měřit díky schopnosti, která soupeři zakazuje blokovat kolosa více jak jednou bytostí.

Většina bytostí se stává v rámci své „proslulosti“ opravdovým nadprůměrem, a dokážeme-li jim zajistit podmínky pro to, aby kýžený damage do protihráče udělily, dostaneme se pravděpodobně do vedení. Do té doby jsou však jejich proporce spíše podprůměrné, a proto jim musíme k jejich proslavení trochu dopomoci. K tomu nám poslouží všechny obsažené noncreature spelly. Epic Confrontation, Pacifism, Pressure Point jsou instanty, které nás v úvodu hry zbaví blokera, aby naše bytosti měly volnou cestu. V případě, že je blokerů třeba víc, než máme my removalu3, můžeme využít karet jako Feat of Resistance či Mighty Leap, které by měly bytosti zajistit, že nebude v daném kole blokovaná. Zároveň se však obě zmíněné karty dají spolu s dalšími myškami4, jako je Titanic Growth či Enshrouding Mist, použít v combatu, kterému se nedalo vyhnout. V takovém případě je lepší mít jistotu, že soupeř nemá vlastní removal, aby nám v reakci posílenou bytost nepodstřelil a nevykřesal tak z našeho combat triku 2 za 1. Rozhodně nejlépe funkci zelenobílého triku splňuje Dromoka’s Command, s nímž bychom se museli zatraceně snažit, abychom z něj nevytěžili 2 za 1. Ochrana bytosti před zabíjením, posilování, removal, ničení enchantmentu, v každém možném případě si určitě vybereme :o). Jedná se patrně o nejsilnější kartu decku.

Obrázek z Magicové karty Collected Company


Ne, počkat. Zdá se, že jsem se s chválou poněkud unáhlil. Mezi instanty se skrývá ještě jeden těšící se momentálně obrovské oblibě na všech různých formátech a je jednou z karet definujících turnajové formáty6 (aspoň standard7). Collected Company – instant za 3G, podívej se na šest vrchních karet knihovny a vyber až dvě bytosti s cenou tři nebo méně, které mezi nimi najdeš, a polož je na bojiště; zbytek karet dej na spodek knihovny. Je to typická karta říkající si o provedení příslušných výpočtů pravděpodobnosti: v balíčku máme celkem 15 bytostí, které můžeme s pomocí Company otočit – to znamená ¼ decku. Pravděpodobnost otočení alespoň jedné cílově karty je asi 87 %, pravděpodobnost, že otočíme hned dvě hledané bytosti, se blíží k 63 %. Znamená to proto, že ve většině případů bychom tedy měli být dvojnásobně úspěšní. Ale i v případě, že bychom byli úspěšní pouze v jednom případě, nesmíme opomínat velmi důležitý moment překvapení způsobený, zahrajeme-li Company v kole soupeřově. Navíc se instantní mód této karty moc hezky doplňuje s renown – pakliže soupeř zaútočí s celou svou armádou vida, že nemáme čím blokovat, tak nejenom, že nám poskytuje možnost velmi výhodně nově příchozími bytostmi zablokovat ty jeho, ale navíc ještě můžeme ve svém kole zaútočit „nazpátek“ za účelem získání renownu.

Co se týče manabáze, tam se nesetkáváme s ničím překvapivým (myslím, že by balíčku neuškodilo zařazení třeba jedné Rogue’s Passage, ale co už). Samozřejmě nezanedbatelným příjemným bonusem celého clash packu je fetchka Windswept Heat, jehož hodnota zvyšuje hodnotu celého produktu téměř na dvojnásobek :o).

Siege Rhino Dromoka, the Eternal


Dangerous:

ORI Clash Pack - Dangerous Wizards
Main Deck Sideboard
1 Dromoka, the Eternal
2 Ainok Bond-Kin
2 Disowned Ancestor
3 Lightwalker
1 Anafenza, Kin-Tree Spirit
1 Avatar of the Resolute
2 Abzan Falconer
1 Tuskguard Captain
1 Abzan Battle Priest
1 Mer-Ek Nightblade
1 Longshot Squad
1 Siege Rhino
1 Elite Scaleguard
1 Suspension Field
1 Debilitating Injury
2 Ultimate Price
1 Ancestral Vengeance
2 Cached Defenses
2 Map the Wastes
1 Abzan Ascendancy
1 Scale Blessing
1 Citadel Siege
2 Dromoka’s Gift
2 Incremental Growth
2 Blossoming Sands
2 Jungle Hollow
1 Sandsteppe Citadel
2 Scoured Barrens
7 Plains
6 Swamp
6 Forest
 


Druhý balíček je tím méně agresivní, což plyne hned z několika očividných faktů. Zaprvé primární způsob, kterým bytosti rostou (opět skrze +1/+1 countery) jsou značně pomalejší, na druhou stranu však netrpí vůbec žádným omezením: Outlast lze používat jednou za kolo, přičemž bytost, kterou takto necháme povyrůst, musíme tapnout, a to ve svém kole. Schopností outlast disponuje v našem balíčku 10 bytostí z celkových 18. Příjemným bonusem většiny bytostí s outlast mechanikou je poskytování nejrůznějších přídatných schopností všem bytostem s +1/+1 counterem. Ainok Bond-Kin, 2/1 za 1W, dodává First Strike, Abzan Falconer, 2/3 za 2W, poskytuje Flying, Tuscguard Captain, 2/3 za 2G, dává Trample a třeba takový Abzan Battle-Priest, 3/2 za 3W, přidává Lifelink. Důležitý je i detail, že, aby bytosti danou schopnost měly, není nezbytné, aby získaly posilovací counter právě přes outlast.

Balíček proto představuje i další možné způsoby, jak na příšerky countery dostat – tři bytosti mají Bolster, což je trigger, který nám umožní při spuštění položit uvedený počet +1/+1 counterů na naši bytost s nejmenší silou. Anafenza, Kin-Tree Spirit je 2/2 za WW, která spouští bolster 1, kdykoliv přijde nějaká bytost na naši stranu bojiště, zatímco hlavní bijec balíčku Dromoka, the Eternal, což je 5/5 létající drak, který spouští bolster 2 při každém útoku.

Avatar of the Resolute se jako 2 – drop taky určitě neztratí, ačkoliv ho téměř nikdy nebudeme hrát ve druhém kole. Je to 3/2 za GG s reachem a tramplem, který přijde na bojiště s tolika +1/+1 countery, kolik již bytostí s counterem kontrolujeme. Není proto vůbec výjimkou zahrát jej jako 4/3 či 5/4 Trample, Reach za dvě many.

Příšera, která celkově dost bojkotuje strategii spjatou s posilovacími countery, což jí však pro její proporce nikdo nezazlívá, se jmenuje Siege Rhino. 4/5 Trample ve čtvrtém kole s dost citelným life-swingem je přesně typ bytosti, pro které je Abzan aggro a midrange v současné době tak oblíbeným balíčkem.

Černá barva přinesla balíčku znatelnou podporu v podobě nejrůznějšího removalu jako dva kusy Ultimate Price, které dosáhne na libovolnou bytost, která není dvoubarevná, či různé „ponižovací“ enchantmenty jako Debilitating Injury, které očarované bytosti dává trvale -2/-2

Suspension Field, další z řady kvalitního bílého removalu svědčí o tom, že bílá je stále velmi silnou barvou ve všech směrech.

Balíček dál obsahuje hromadu karet přidávající bytostem další +1/+1 countery. Dochází tak k jevu, že schopnosti, které se bytosti vzájemně učí, není třeba „nabíjet“ přes outlast, ale stačí nám k tomu karty jako Dromoka’s Gift, Incremental Growth či vynikající enchantment Abzan Ascendancy. Poslední zmíněný navíc zajistí, že i po hromadném zabíjení budeme stále mít čím útočit, jelikož každá naše bytost, jež zemře, se promění v 1/1 duši s Flyingem.

Mezi zeměmi opět nenajdeme žádné speciality. Balíček obsahuje klasicky dva od každého common dual landu, jež při příchodu přidávají jeden život + zde najdeme jednu Sandsteppe Citadel, což je země, jež nám za tapnutí poskytne jak bílou tak zelenou nebo černou manu.

Obrázek z Magicové karty Siege Rhino


Poslední zmíněná země plus pět dalších karet (Honored Hierarch, Valorous Stance, Seeker of the way, Siege Rhino a Dromoka, the Eternal) navíc mají v clash packu alternativní obrázek a mohu s klidným svědomím prohlásit, že kromě nosorožce se tvůrcům tentokrát všechny alternace moc povedly!

Co jsem tak z vlastního testingu vypozoroval, tak balíčky jsou trochu méně vyrovnané, než jsme čekali. Selesnya aggro je zkrátka rychlejší, obsahuje silnější karty lépe zapadající do konceptu decku a na rozdíl od Abzanu nemívá problémy s manabází. Collected Company i Dromoka’s Command mají ve stu procentech případů na hru tak zásadní vliv, že správně zahrané dokážou hru často vyhrát samy o sobě. Hráči trojbarevného balíčku dělá prostě docela problém hru stabilizovat a dostat se do vedení. Velmi slušnou kartou je pro tento účel dosud nezmiňovaný enchantment Citadel Siege, jehož role bude ve většině případů tapovat každé kolo soupeřovu nejsilnější bytost – na druhou stranu to není vůbec minoritní efekt, nemusíme-li za něj nijak platit. Ve většině her však enchantment vůbec nemáme nebo přijde až moc pozdě na to, aby měl na hru nějaký zásadní vliv. Žádná z černých karet mne bohužel neoslovila na tolik, aby obhájila celou černou splash, snad kromě Ascendance a samozřejmě nosorožce. Celkově považuji za chybu zařazení enchantmentu, který stojí dvě černé many (Ancestral Vengeance) – stává se příliš často, že si jej za celou hru vůbec nezahrajeme, přičemž jeho síla se může projevit spíše v úvodu než v lategame.

Výsledný balíček Armed and Dangerous vzniklý složením dvou výše rozebraných balíčků je znovu v barvách Abzanu, tedy všech třech obsažených v celém Clash packu. Je to samozřejmě pouze návrh tvůrců CP a určitě vám nic nebrání sestavit si balíček, z jakých karet chcete. Přestože je jistě svůdná myšlenka zařadit do výsledku všechny tři barvy a všechna réra a další bomby, které barvy nabízejí – pravděpodobně i tvůrcům se tato cesta zdá nejzajímavější, - domnívám se, že v případě tohoto CP bych se ani příliš neunáhloval a nechal bych klidně pouze kombinaci bílé a zelené. Nesnažil bych se mermomocí nacpat tam všechny tři barvy z toho důvodu, že momentální podoba manabáze nevytváří pro stabilní trojbarvu úplně ty pravé podmínky. V případě, že by mi ale bylo opravdu líto některých opravdových chuťovek jako Siege Rhino či Abzan Ascendancy, dalo by se přemýšlet o lehké černé splashi právě na tyto dvě barvy.

Líbí se mi na druhou stranu, že mezi agresivní strategií, jíž využíval původní zelenobílý balíček, a strategií zaměřenou na střední fázi hry (midrange), kterou využíval původně trojbarevný deck, se tvůrci rozhodli pro první zmíněnou. Velké množství karet vytvářejících posilovací countery a spousta triků obecně svádí spíše k postavení aggra5. Tato verze navíc využívá téměř co nejnižší manové křivky, čímž pádem těží co nejvíc z efektů bytosti Anafenza, Kin-Tree Spirit a také Collected Company zůstávají stále velmi silnou kartou.

Obrázek z Magicové karty Windswept Heath

3. Finance

Když jsme dospěli akorát na konec rozboru stávající podoby Clash packu ještě před udáním návrhů na zlepšení, nastává ideální chvíle si vedle kvality zážitků a množství načerpaných zkušeností zhodnotit a finanční stránku věci. Cena CP je na většině českých obchodů asi 749 korun – také na eshopu Veselý drak. Je to přibližně stejná cena jako cena Event decku Battle for Zendikar, který jsem rozebíral v recenzi zde. Tento Event deck nabízel balíček, který byl dle mého názoru lehce silnější a tedy lépe připravený na turnajovou scénu. Na druhou stranu však jeho finanční návratnost byla, jak uvidíme o něco méně výhodná. V CP Magic Origins máme zaprvé fetchku – Windswept Heath – 379 Kč, dále standardové stálice jako Collected Company – 329 Kč, Dromoka’s Command – 119 Kč a Siege Rhino – 69 Kč. Po sečtení cen těchto čtyř rér se dostáváme nad kupní cenu produktu. Cena zbývajících osmi rér je dalších sto korun, přičemž některé zajímavé uncommony (Valorous Stance, Seeker of the Way, Sandsteppe Citadel…) na hodnotě také neuberou. Sečteno podtrženo, setkáváme se zde s dalším produktem, který určitě nezklame mírou zábavy, již přináší, avšak navíc, jak se zdá, jeho koupí určitě neproděláte.

4. Potenciální vylepšení balíčku

 

Clash pack je produkt vynikající svou variabilitou – trochu podobně jako Deck Builder’s Toolkit přináší uživateli velké množství možností co so obsahem dělat. Na rozdíl od DBT tedy většina těchto přestaveb bude spět k vytvoření pouze jednoho výsledného balíčku, ale zato velmi kvalitního balíčku.

Tvůrci CP nám nabídli cestu vylepšení vedoucí přes všechny tři barvy Abzanu bílou, černou a zelenou. Při stavbě dobrého a stabilního decku je však potřeba myslet na víc věcí než na power level jednotlivých karet. Trojbarva se v Magicu často vyznačuje vyšší mírou nestability, co se týče manabase. Tento nedostatek lze samozřejmě vyřešit za pomocí velkého množství dual landů, popř. vícebarevných zemí, ale jak víme, tyto patří v magicu k tomu nejdražšímu.

Obvyklou radou pro začínající hráče bývá, že mají-li zájem vybudovat balíček, se kterým by mohli mít šanci obstát na některých lokálních turnajích typu standard, je lepší začít s jednobarevnými balíčky, případně s dvoubarvou. Oba původní balíčky obsahují slušný základ v bílé a zelené barvě. Na základě těchto faktorů jsem se nechal inspirovat internetovým serverem www.mtggoldfish.com, kde lze ke Clash Packu Magic Origins vyhledat následující možné vylepšení:

ORI Clash Pack - Vylepšení MTGGoldfish
Main Deck Sideboard
3 Honored Hierarch
3 Servant of the Scale
2 Ainok Bond-Kin
1 Anafenza, Kin-Tree Spirit
3 Avatar of the Resolute
1 Consul’s Lieutenant
2 Lightwalker
1 Topan Freeblade
4 Abzan Falconer
2 Citadel Castellan
1 Tuskguard Captain
1 Longshot Squad
1 Dromoka, the Eternal
1 Elite Scaleguard
1 Outland Colossus
3 Hardened Scales
1 Dromoka’s Command
3 Citadel Siege
1 Collected Company
1 Scale Blessing
1 Incremental Growth
4 Blossoming Sands
2 Evolving Wilds
8 Forest
7 Plains
1 Sandsteppe Citadel
1 Windswept Heath
2 Enshrouding Mist
2 Epic Confrontation
1 Feat of Resistance
2 Mighty Leap
2 Pacifism
1 Suspension Field
2 Undercity Troll
1 Valorous Stance
2 Dromoka’s Gift


Vylepšená verze se snaží o úpravu produktu do ceny 10 dolarů, tedy asi 245 korun. Tvůrci se snažili vytěžit co možná nejvíce ze společné synergie bytostí snadno získávajících +1/+1 countery a bytostí s outlastem, které vylepšeným bytostem dodávají schopnosti. Především se zde projeví síla trojmanovky Abzan Falconer, jenž dodává prakticky celé naší armádě Flying, čímž značně zlepšuje matchup decku s nejrůznějšími midrange decky. Avatar of the Resolute se v této úpravě také samozřejmě cítí jako doma, neboť s až překvapivou pravidelností přichází na stůl jako 5/4 Trample, Reach za dvě many. Osobně bych se klidně vykašlal na dražší a o něco méně schopné kousky jako Longshot Squad, neboť Reach je již velmi nadbytečnou schopností, místo něho bych raději zařadil čtvrtého avatara, Lightwalkera či Anafenzu, Kin-Tree Spirit, kteří všichni velmi hezky zapadají do křivky. Abychom křivku ještě trochu vyztužili za vzniku opravdového Selesnya aggra, přidali jsme pár 1-dropů – Honored Hierarch, který je naprosto výborný, podaří-li se nám nabít jeho Renown hned ve druhém kole, a novinka Servant of the Scale, což je takový zelený Ravager – přijde jako 0/0 s jedním +1/+1 counterem a, jakmile zemře, můžeme veškerou jeho sílu ve formě counterů předat jiné naší bytosti. Křivka je logicky stále zakončena Dromokou a Outland Colossussem.

Velmi důležitá podpora se však nachází v sekci spells, kde najdeme tři kusy Hardened Scales, což je enchantment za pouhou jednu zelenou manu, který způsobuje, že kdykoliv má na některou z našich bytostí být položen libovolný počet posilovacích counterů, položíme na ni o jeden counter víc. Velmi hezky se proto doplňuje právě s outlast bytostmi, které již nebudou růst tak zoufale pomalu, pak samozřejmě tkaé s nejrůznějšími opakovanými bolster mechanikami (Dromoka, Anafenza) a s dalšími spelly, jako jsou Citadel Siege nebo Incremental Growth. Synergie s posledním zmíněným je opravdu přehnaná, když si uvědomíme, že bonusový counter dostáváme na každý vybraný target a množství rozdělených counterů je nakonec 9, což mnohdy může znamenat lethal. Hlavním nedostatkem tohoto sorcery však stále zůstává jeho nespolehlivost, neboť nezřídka se dostaneme do situace, že konečně máme k dispozici pět man na jeho zaplacení, ale chybí nám dostatečný počet bytostí, které bychom mohli zacílit.

Po pár testovacích hrách určitě i sami přijdete na další možnost, jak výsledný balíček vylepšit. Napadá mne minimálně zařazení většího počtu Consul’s Lieutenant, kteří proti pomalejším balíčkům bývají naprosto výborní.

Ve výsledku však považuji tuto úpravu za veskrze podařenou také proto, že se stejně, jak bych to udělal já, snaží co nejvíce využít potenciálu všech výborných karet, které v zelené a bílé barvě v CP máme (jako Dromoka’s Command, Collected Company...).

Obrázek z Magicové karty Anafenza, the Foremost


Úprava vedená přes posilovací countery a Outlast bytosti není samozřejmě ta nejlepší možná. Vzhledem ke skutečnosti, že po zakoupení Clash packu budete mít k dispozici docela slušné množství materiálu podnětné k vývoji i jiných synergií, jsem si jist, že deckbuilderské povahy budou mít o zábavu vystaráno. Je samozřejmě jisté, že s větším finančním zastoupením, než je deset dolarů, se vám otevřou dveře pro daleko širší polepůsobnosti. Máte-li možnost zainvestovat do balíčku větší, ale stále přiměřené množství peněz (řekněme do 1000 Kč), směřoval bych je především do karet, které se nikdy neztratí jako již mnohokrát zmiňovaný Command a Collected Company. Veškeré další „magicové úspory“ bych investoval do budování stabilnější manabáze, neboť karty jako Windswept Heath se budou, garantuji vám, hodit opravdu úplně vždycky. Úplně rozumím pocitu, že investujete velké množství peněz do karet, které vlastně nejsou vůbec nijak zábavné, na druhou stranu se vám ale postupně budou otevírat dveře pro daleko stabilnější dvoubarvy a nakonec i pro onu kýženou trojbarvu. V případě, že byste třeba už dle vašeho mínění měli manabázi dostatečně pokrytou (tzn. tak 6 - 10 fetchek přinášejících Forest, Plains či Swamp + pár správných duálů z BFZ), a rozhodli byste se pro přidání černé barvy, nepochyboval bych pravděpodobně vůbec o zařazení čtyř kusů Siege Rhino, několika kousků Anafenza, the Foremost, pak možná párek Wingmate Roců a celkově bych balíček tlačil do podoby dnešního Abzan aggra, momentálně asi nejsilnějšího a nejoblíbenějšího balíčku na standard.

5. Závěr

Píši zde ale už věci, které by si každý čtenář dokázal snadno vyhledat i sám. Co já čtenářům mohu ještě poradit je, že pokud se vám líbí kombinace zelené, bílé a černé barvy, máte-li někoho dalšího, s kým můžete provést onen střet obou obsažených balíčků, a pakliže máte ambici vypilovat v rámci možností balíček do co nejefektivnější podoby a zúčastnit se s ním následně nějakého toho FNM turnaje, kupte si Clash pack z Magic Origins. Mohu z vlastní zkušenosti potvrdit, že jak mírou zábavnosti, tak způsobem, jakým tento produkt rozvine uživatelovy hráčské i deckbuilderské schopnosti, se Clash packy patří od Wizardů k tomu nejlepšímu, s čím jsem kdy měl tu čest se potkat.

Pokud se vám Clash Pack z Magic Origins zalíbil, můžete si jej pořídit na našem partnerském internetovém obchodě Veselý Drak za sváteční cenu 749 korun. Doufám, že se vám článek dobře četl a že si proto přečtete i mou příští recenzi.

S pozdravem Jakub Štingl

Poznámky pod čarou a vysvětlivky:

1: „Splash“ je výraz pro jev, se kterým se setkáváme zpravidla při hraní limited. Označujeme jím složku sestaveného balíčku, která je zastoupena nejméně – v případě limited to bývají obvykle 1 až čtyři karty. Obvykle se hráč snaží „splashování“ vyhýbat a využívají ji jen v případě, že mají málo hratelných karet spadajících do základních barev, anebo když mají k dispozici nějakou velmi silnou kartu, která je mimo jejich barvy, ale její zařazení výrazně zvýší kvalitu decku.

2: Lategame = pozdní fáze hry

3: Removal = jakýkoliv typ ničení, od slova remove = zrušit, odstranit

4: Myška je dnes již obecně užívaný termín pro jakékoliv posilování. Odvozuje se od původního obrázku snad nejstarší myšky vůbec Giant Growth, na kterém byla znázorněna obrovská myš.

5: Aggro = typ balíčku agresivně laděného – spoléhá se většinou na velké množství levných a rychlých bytostí, díky kterým má převahu především v early game – úvodní fázi hry.

6: Turnajové formáty - Jednotlivé způsoby, jak hrát Magic. Každý formát má svá pravidla, jak se staví balíčky, které v nich lze používat, a jaké mohou obsahovat karty.

7: Standard nebo také „dvojka“ jsou označení pro snad nejomezenější formátu Magicu. Momentálně se na ní dají hrát karty z minulého bloku (Khans of Tarkir), z Magic Origins a z Battle for Zendikar.

*ceny k 24. 1. 2016

Komentáře
Nyní zde nejsou žádné kometáře. Buďte první!
Musíte být přihlášen pro posílání komentářů. Přihlásit se můžete zde
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.cz Informacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí