Monday, March 30, 2020
Všechny články Minimize

Current Articles | Categories | Search | Syndication

Tuesday, February 16, 2016
Pravidlové okénko - Oath of the Gatewatch
Autor: Flamberg @ 5:30 PM :: 2813 Přečtení :: 18 Komentáře :: :: Pravidla
 
Vážené čtenářky a čtenáři Magic-Guru,

po dlouhé době tu máme opět jedno pravidlové okénko. Dnešním tématem jsou především pravidlové novinky a změny spojené s nejnovější sadou Oath of the Gatewatch. Jedná se zejména o několik dalších schopností a také úpravu týkající se bezbarvé many.
 
 

Nový ability word Cohort



* Pod slůvko Cohort jsou sdruženy aktivované schopnosti, které najdeme na Spojencích (Ally).

* Cohort umožňuje tapnout daného Ally a nějakého jeho kolegu a tímto dostat nějaký efekt.

* Jedná se o klasickou aktivovanou schopnost, kdy tapnutí Spojenců je jako cena. Samotnému tapnutí tedy nelze zabránit, jakmile je ohlášeno. Lze reagovat až poté, co je schopnost dána na stack.

* Cohort nelze aktivovat, pokud má Spojenec, jehož Cohort chceme použít, "summoning sickness". Naopak druhý Spojenec, jenž pomáhá s aktivací, "unavený" být může. Lze například vynést Spojence a hned ho použít do Cohort schopnosti jiného Spojence, který už na bojišti je od začátku kola.


Nový keyword Surge



Co říkají pravidla:

702.115. Surge

702.115a Surge is a static ability that functions while the spell with surge is on the stack. “Surge [cost]” means “You may pay [cost] rather than pay this spell’s mana cost as you cast this spell if you or one of your teammates has cast another spell this turn.” Paying a spell’s surge cost follows the rules for paying alternative costs in rules 601.2b and 601.2f–h.

* Surge je alternativní způsob seslání kouzla. Pokud před sesláním kouzla se Surge bylo mým týmem již sesláno nějaké kouzlo (tj. moje nebo spoluhráčovo), lze místo klasického seslání využít cenu uvedenou u Surge.
 
* Aby bylo možné využít Surge, stačí, že bylo předchozí kouzlo sesláno. Nemuselo se vyhodnotit, tj. soupeř mohl první kouzlo zrušit, nebo může být ještě pořád na stacku, a přesto lze Surge zaplatit.

* Některá kouzla mají na seslání přes Surge navázaný nějaký další efekt. Pokud se takové kouzlo podaří nějak zkopírovat, kopie si pamatuje, že originál byl přes Surge seslán a bude se podle toho vyhodnocovat.

* Pro Surge platí standardní pravidla pro alternativní sesílací ceny. Mimo jiné tedy nelze Surge kombinovat s jinou alternativní cenou (Flashback, "cast without paying mana cost" atd.) a pokud se nějaký efekt ptá na Converted Mana Cost kouzla se Surge, tak ten se stále určuje podle manové ceny v horním pravém rohu karty.


Nový keyword Support



Co říkají pravidla:

701.32. Support

701.32a “Support N” on a permanent means “Put a +1/+1 counter on each of up to N other target creatures.” “Support N” on an instant or sorcery spell means “Put a +1/+1 counter on each of up to N target creatures.”

* Support umožňuje zacílit určitý počet bytostí (daný číslem za slovem Support) a na každou z těchto bytostí dát jeden +1/+1 žeton. Přičemž, pokud je schopnost Support napsaná na bytosti, tak ta si nemůže dát counter sama na sebe.
 
* Jako cíl pro Support lze vybrat libovolnou bytost; vlastní, spoluhráčovu či soupeřovu.

* Support se provádí v rámci efektu nějaké schopnosti nebo kouzla. Cíle, jež mají dostat žetony, se volí předem a lze tedy na toto zareagovat, ještě než se bytosti posílí.
 

Bezbarvá mana a Wastes



* S příchodem sady Oath of the Gatewatch se mění způsob zápisu bezbarvé many. Zavádí se nový manový symbol  Colorless - symbol pro bezbarvou manu. Pokud nějaký efekt přidává Colorless, tak přidává jednu bezbarvou manu. Pokud je v ceně kouzla nebo jiné ceně uveden symbol Colorless, znamená to, že tuto konkrétní část celkové ceny lze zaplatit pouze bezbarvou manou (a ne barevnou manou).

* Stále zůstává symbol pro libovolnou manu (1). Takovou cenu lze platit libovolnou manou - barevnou i bezbarvou.
 
* Například Dimension Infiltratora lze seslat zaplacením dvou man, přičemž jedna z nich musí být modrá a druhá může být jakákoliv (bílá, modrá, černá, červená, zelená nebo bezbarvá). Pro aktivaci jeho schopnosti je nutné zaplatit také dvě many - jedna musí být bezbarvá a druhá opět libovolná.


* Všechny karty, jež dříve přidávaly bezbarvou manu, dostaly errata a nyní se bere, že je na nich napsán nový symbol pro bezbarvou manu.

 
* V Oath of the Gatewatch nám vychází nový Basic Land. Wastes jsou Basic Land bez subtypu a dávají při tapnutí jednu bezbarvou manu. Jelikož se jedná o základní zemi, lze si Wastes v balíčku hledat například s pomocí Map the Wastes (příhodné jméno :-)). Také lze v Constructed balíčku hrát více než 4 kusy Wastes.


* Pokud hrajete formát Commander, bude vás zajímat, že bylo vypuštěno pravidlo, které vám přebarvovalo manu, jež nebyla součástí color identity vašeho commandera, na bezbarvou. Hlavním důvodem pro tuto změnu je, aby nebylo příliš snadné v Commanderu používat kouzla a bytosti vyžadující bezbarvou manu. 


Kvíz pro začínající brouky Pytlíky


Opět tu mám pro vás pár herních situací k posouzení. Vaše řešení pište do komentářů, ideálně i s pravidlovým vysvětlením. Své řešení sem dodám přibližně za dva týdny.

Situace 1 - Soulfire Grand Master a Goblin Dark-Dwellers

Máte na bojišti Soulfire Grand Mastera. Aktivujete jeho schopnost a sešlete Goblin Dark-Dwellers. Schopností goblinů zacílíte na Jeskai Charm ve hřbitově. Sešlete Charm a chcete dát soupeři 4 zranění. Co se stane s Charmem po jeho vyhodnocení?

 


Situace 2 - Anafenza a Kalitas vs. Nantuko Husk

Na bojišti se vám sešla postupně Anafenza a pak i Kalitas. Soupeř proti vám hraje balíček, jehož "hvězdou" je Nantuko Husk. Momentálně má soupeř na bojišti kromě Huska i Catacomb Siftera, jednoho Eldrazi Sciona, Carrier Thralla a Grim Haruspex. Husk "sežere" postupně všechno, co může, a zůstane na soupeřově straně stolu sám.
A) Jaká bude Huskova Power a Toughness?
B) Kolikrát si bude moci soupeř udělat Scry a kolikrát si bude moci líznout?
C) Může si soupeř vybrat, zda si nejprve bude lízat nebo udělá Scry?
D) Dostanete 2/2 zombíky díky schopnosti Kalita? Pokud ano, kolik jich bude?   




Situace 3 - Eye of Ugin a Devoid vs. Painter's Servant (by Petr Brožek)

V rámci dozvuku posledního Pro Touru si dáme i jednu Modernovou interakci.

Máte na bojišti Painter's Servanta s volbou "bílá". Soupeř proti vám hraje Eldrazi balíček, má na bojišti pouze Eye of Ugin a Mountain a chce seslat Vile Aggregate. Podaří se mu to?




To by bylo pro dnešek vše. Pokud máte jakékoliv dotazy, a to nejen k nové edici, neváhejte napsat do našeho fóra Otázky na pravidla.

Přeji hodně zábavy s novými kartami!

Flamberg
Váš Rules Advisor

Použité zdroje:
http://gatherer.wizards.com
http://magic.wizards.com/en/articles/archive/feature/oath-gatewatch-release-notes-2016-01-13
http://blogs.magicjudges.org/rules/cr/
Hodnocení
Komentáře
Autor: NekraOX @ Wednesday, February 17, 2016 8:15 AM
1) Myslím si, že se Charm vrátí do ruky.
Aktivovaná schopnost říká, že se následující instant nebo sorcery vrátí do ruky místo do hřbitova. Karta goblinů říká, že pokud by měla (podmiňovací tvar) být daná karta (instant nebo sorcery) dána do hřbitova, tak se exiluje. Jsem toho názoru, že to již neplatí, karta "by neměla být dána do hřbitova", protože ji nahrazovací efekt aktivačky posílá místo toho do ruky. Takže "by měla být poslána do ruky a ne do hřbitova", tak si myslím, že podmínka od goblinů není naplněna a karta teda skončí v ruce.

2)
A)10/10 ; Husk začíná jako 2/2, a posilování získává jen z obětování bytostí. Obětuje tedy 4 bytosti -Eldrazi Scion (ten je nejspíš z příchodový schopnosti Siftera), Catacomb Stifera, Grim Haruspexe a Carrier Thralla. Eldrazi Scion s Thralla se nevytvoří - neumře, protože tomu zabrání schopnost Kalitasova (nebo Kalitova?) schopnost, která kartu pošle do exilu místo do hřbitova-apoň si teda myslím, že to vyruší Kalitas, protože má novější tmestamp než Anafenza (i když mi to nepasuje do žádný vrstvy :( ). (Zombie vytvořené Kalitasovou schopností patří jeho hráči (mně), takže ty soupeř obětovat nemůže.)
B)1x,0x ; Pokud obětuje v dobrém pořadí, tedy Eldrazi Sciona před Catacomb Sifterem (aby byl Siftem ještě na bojišti a aktivoval se jeho trigger). Token není netokenová bytost ani karta (i když se často kartou značí), takže u něj Anafenza ani Kalitas nenahradí umírací efekt, který token pošle do hřbitova (kde přestane existovat). U ostatních bytostí (Thrall a Haruspex) zafunguje Kalit(as)lv nahrazovací efekt (proč si myslím, že ne Anafenzin, viz A) ), takže trigger se nespustí. Haruspexův trigger se taky nespustí, protože funguje jen na umírání netokenových bytostí - u těch je nahrazen exilnutím (Kalitas) a Eldrazi Scion je token, takže trigger nespustí.) Docela hezká ukázka, jak hrobařskýho soupeře "odrbat", když mu výrazně odkloníme umírání bytostí.
C)Tak v obecném případě si vybrat může, vlastník triggerů si může vybrat, v jakém pořadí půjdou jeho triggery na stack. Vzhledem k odpovědi na B) mi v tomto konkrétním případě taková otázka přijde nesmyslná, když se aktivuje jen jeden trigger - nemá si co vybrat za pořadí. - Že ty se mne zase snažíš na něčem nachytat, Flambergu? :p Nepopírám, že se ti to povede, ale ne takhle levně na tomhle fíglu.
D)Ano, 3. ; Za Catacomb Siftera, Carrier Thralla a Grim Haruspexe. To jsou tři kartový bytosti, co by měly umřít (obětováním) a projeví se Kalit(as)ův nahrazovací efekt. Scion je token, na toho to neplatí a Husk umřít neměl, ten zůstává na bojišti (kvůli jeho posílení soupeř obětovával bytosti).

3)Myslím, že jo. Pátá vrstva, barvy? Takže nejdřív (timestamp) by tomu možná Servant přidal bílou (i když mne tam přiznávám mate to "to their other colors", jestli to funguje i na bezbarvý karty, když žádnou barvu nemají), a pak se Aggregate odbarví Devoidem. (Pokud by ta Servantova schopnost nefungovala i na bezbarvý karty, tak by to bylo ještě jednodušší a projevil by se jen Devoid Aggregatu.)

Díky za úlohy :), myslím si, že měly v pořadí stoupající obtížnost (1 nejlehčí, 3 nejtěžší), 3) mi připadá nejtěžší, hlavně jestli tam nevidím nějakou závislost efektů, pokud tam je. A taky možná někde zbytečně řeším formulaci a snažím se to pitvat přes gramatiku :o. Hodně mne překvapilo, že ani jedna z úloh se netýká nějaký Gatewatchovský mechaniky(bylo by to moc snadný?), minule se aspoň jedna úloha vztahovala ke schopnosti probírané sady.

Autor: Caranthir @ Thursday, February 18, 2016 1:23 PM
1) Charm by se měl exilnout, schopnost Mastera se uplatňuje jen při hraní z ruky, což zde neplatí.
3) Ne, Servant přebarví vše na bílo, tím pádem nebude Agregát colorless a Evženovo oko ho nezlevní.

Dvojku se mi teď nechce počítat :-P

Autor: Caranthir @ Thursday, February 18, 2016 1:40 PM
Tak u dvojky souhlasím s lady Nekrou.
1) Husk bude 10/10, s tím nic Anafenza ani Kalitas neudělají.
2) Haruspex je vypnutý, jediné, co něco udělá, je Scion, který není ani creature card, ani nontoken, takže si lze jednou udělat scry.
3) Za normálních okolností si samozřejmě vybrat může, u jednoho provedeního triggeru je mluvit o pořadí irelevantní
4) Tři, za Haruspika, Siftera a Thralla.

Autor: Dajaabaja @ Thursday, February 18, 2016 2:07 PM
1) Půjde do exilu - necastime Charm z ruky

2)
A) 12/12 Carrier vytvoří ještě jednoho tokena.
B) může udělat až 4x scry + 1 draw nebo 3x scry + 2 draw
C) je aktivním hráčem - vybere si, v jakém pořadí půjde draw a scry na stack
D) 3 zombie

3) Ne nepodaří, Vile není ve hře - tzn. je bílý

Autor: mathes @ Thursday, February 18, 2016 2:12 PM
3) urcite ne.

Painter's servant efektivne vypina Eye, protoze nic v balicku uz neni colorless, ale bily.

Autor: mathes @ Thursday, February 18, 2016 2:13 PM
@Dajaba

dies = is put into graveyard from battlefield

zadnej token nebude, protoze anafenza.

Autor: Jerry @ Thursday, February 18, 2016 2:27 PM
1. charm bude exilován

2.A. 10/10
2.B. scry 0, draw 0
2.C. nemůže (vybrat by si mohl, kdyby se spustily trigery)
2.D nedostane

3. nepodaří

Autor: ngur @ Thursday, February 18, 2016 6:17 PM
add 1) exilne se, neni zahranej z ruky
add 2)
A) 10/10
B) 0 a 0
C) ani jeden z tech trigeru netrigeruje, takze ne. pokud by na bojisti nebyla ani anafenza ani kalitas, pak ano.
D) z kalita dostaneme 3 zombiky, protoze jeho efekt, kterej ovlivnuje cast would be put into graveyard from battlefield prepise ten anafenzin, protoze jak je uvedeno v zadani prisel az po ni.

add 3) mylsim si, ze nepodari

Autor: Phate @ Thursday, February 18, 2016 11:34 PM
105.3. Effects may change an object’s color or give a color to a colorless object. If an effect gives an
object a new color, the new color replaces all previous colors the object had (unless the effect said
the object became that color “in addition” to its other colors). Effects may also make a colored
object become colorless.

Takže za 3. nepodaří :)

Autor: dis @ Friday, February 19, 2016 12:51 AM
Servant má psaný in addition... Takže oko funguje podle mě

Autor: Caranthir @ Friday, February 19, 2016 9:15 AM
Dis: to už motáš dvě věci dohromady. To "in addition" znamená, že pokud budeš mít v balíčku modrou kartu a Servant bude nastavený na bílou, karta bude modrá i bílá, to se navzájem nevylučuje. Pokud dostane bezbarvá karta bílou barvu, samozřejmě nebude zároveň bezbarvá a bílá, ale jenom bílá.

No a s devoidem to funguje tak, že jde o charakteristiku definující schopnost, která funguje ve všech zónách a aplikuje se jako první, před dalšími měnícími efekty. Takže Servant vždycky devoid kartu přebarví, ta tedy nebude bezbarvá, a efektivně tak vypíná jak Eye of Ugin, tak Eldrazi Temple.

Autor: NekraOX @ Friday, February 19, 2016 7:28 PM
No jo, s tou 1) máte pravdu, už to vidím. Měl jsem si to pečlivěji přečíst :(. (I když se mi moc líbila myšlenka, že budu mít první komentář a bude jasný, že neopisuju od jiných řešitelů.)

Autor: NekraOX @ Friday, February 19, 2016 7:37 PM
Ještě dodatek: Jestli to nezamýšlíš jako urážku Caranthire, tak si "lady" v souvislosti se mnou do budoucna prosím odpusť, vůbec mi to nepřijde vtipný.
(Moje představa je, že to označuje nanejvýš někoho slušnou, vznešenou, upravenou a možná i jemnou bytost. Rozhodně ne vulgárního člověka s oblibou v kapsáčích a děravým tričku :p.)

Autor: Grahf @ Sunday, February 21, 2016 12:45 PM
1. charm skončí v exile, pretože grand master vracia len spelly hrané z ruky.
2.
a) 10/10 (+2 sifter, +2 haruspex, +2 scion token, +2 thrall)
b) 0 a 0
c) keďže sa nič nespustí, tak si nemá z čoho vyberať
d) toto je najťažšia otázka, ale skúsim. Pri smrti súperovej príšery existujú dva, v tomto prípade, prakticky stejné replacement efekty. Keďže je nimi ovplyvnený súper, tak ten si vyberá, ktorý efekt sa spustí prvý. Ak je rozumný, tak si vyberie efekt anafenzy a tým pádom žiadne zombie tokeny nedostanem.
3) painter "prepíše" devoid a tým pádom už eye of ugin nezlacní žiadneho eldraziho s touto abilitou, keďže všetci dostanú farbu.

špeciálna otázka pre flamberga:
anafenza má v abilite creature CARD. Čo ja viem, tak karta existuje len mimo battlefieldu, na ňom je to buď creature, alebo permanent. Ako to, že sa smrť príšery na ňu vzťahuje? A čo sa stane keď zomrie token, ktorý nie je kartou nikde?

Autor: Caranthir @ Monday, February 22, 2016 4:42 PM
@Nekra: Urážka v žádném případě.

Autor: Flamberg @ Tuesday, March 01, 2016 1:30 PM
Jsem rád, že vás tolik odpovědělo na otázky (nebo se alespoň pokusilo). Snad vám to něco dá do vašich her.

Dva týdny utekly jako voda a zde je mé řešení:


Situace 1
---------

V této situaci šlo o procvičení známé poučky RTFC (tj. "read the f*****g card"). Správně jste odhalili, že Grand Masterova schopnost se zajímá pouze o kouzla seslaná z vaší ruky. Schopnost tedy Charm seslaný z hrobu ignoruje, nechá ho jít do exilu a dál do konce kola čeká na nějaký Instant nebo Sorcery, co sešlete z ruky.



Situace 2
---------

Tato otázka byla pro změnu hodně otevřená a vyžadovala trochu počítání :-)


A) Nantuko Husk dokáže schramstnout celkem 4 jiné bytosti a tedy bude ve finále 10/10. Nebude 12/12, protože obětováním Carrier Thralla se nevytvoří další Scion token, který by šel následně také sežrat. Díky schopnosti Anafenzy/Kalita totiž Thrall vůbec nejde do hřbitova, ale rovnou do exilu. A Thrallova schopnost se spouští pouze, pokud putuje z bojiště do hřbitova.

700.4. The term dies means “is put into a graveyard from the battlefield.”


B) Schopnost Anafenzy a Kalita posílá do exilu pouze "opravdové" bytosti. Smrt tokenů je ignorována a ti tak jdou do hřbitova (kde následně přestanou existovat). Do hřbitova tak bude putovat pouze jedna bytost a tou je jeden Scion token. Schopnost Grim Haruspex se tedy nespustí vůbec, protože Haruspex reaguje pouze na smrt bytostí, jež nejsou tokeny. Schopnost Catacomb Siftera se spustí nejvýše jednou. Teoreticky je tu možnost, že oponent nechá Huskem sežrat Siftera a teprve potom Scion tokena. V tom případě by k žádnému Scry nedošlo, protože v okamžiku smrti Sciona by už Sifter nebyl na bojišti.

Ke schopnosti Anafenzy a proč nereaguje na tokeny:
108.2. When a rule or text on a card refers to a “card,” it means only a Magic card. ... Tokens aren’t considered cards—even a card that represents a token isn’t
considered a card for rules purposes.


C) Teoreticky by si protihráč mohl vybrat pořadí svých spuštěných schopností (tedy zda si nejprve udělá Scry 1 nebo lízne jednu kartu). V této situaci to ale nemá dopad, protože máme pouze jeden trigger. Malinký chyták, abych vás nenavedl na řešení otázky B). :-)


D) Toto byla asi nejzapeklitější podotázka a správně na ni odpověděl Grahf (potlesk!).

Ve hře máme dvě schopnosti, které vytvářejí efekt nahrazující odchod soupeřovy bytosti z bojiště do hřbitova něčím jiným. Anafenza umírající bytost prostě exiluje. Kalitas kromě exilnutí ještě z umírající bytosti vyrobí zombie token. Pravidla říkají, že, pokud se dva efekty snaží nahradit nějakou akci, o pořadí těchto efektů rozhoduje ten, kdo kontroluje zasažený objekt.

Jelikož tedy umírá soupeřova bytost, soupeř si vybírá, jestli nejprve uplatní efekt Anafenzy nebo Kalita. Pokud vybere nejprve Anafenzu, jeho bytost půjde místo smrti do exilu. Následný pokus o uplatnění Kalitova efektu nic neudělá, protože už nemá co nahradit (bytost nejde do hřbitova), tedy se ani nevyrobí zombie. Pokud soupeř naopak vybere jako první Kalitův efekt, zombie se vyrobí.

Nezáleží tedy na pořadí, v jakém Anafenza a Kalitas přišli na bojiště.

U každé své umírající bytosti se soupeř rozhoduje zvlášť. Teoreticky tak může Kalitas vytvořit 0 až 3 zombie.


Situace 3

Toto byla otázka na "vrstvy" ("layers").

Ve hře se nám sešly dva kontinuální efekty (Devoid a "obarvovací" schopnost Servanta), které snaží nějak ovlivnit vlastnosti nějakého objektu (kouzla na stacku). Pravidlo o vrstvách nám poslouží k rozhodnutí toho, který efekt se uplatní jako první.

V našem případě jde konkrétně o vrstvu číslo 5; v ní se aplikují efekty upravující barvu objektu. Normálně to funguje tak, že efekty se v rámci jedné vrstvy uplatňují dle "timestampu", tedy chronologicky podle toho, jak ve hře vznikly. Devoid je ale navíc "charasteristic-defining ability" a o nich nám pravidla říkají, že se mají uplatnit ještě před ostatními schopnostmi.

Nejprve tedy musíme v páté vrstvě aplikovat Devoid (čímž se kouzlo stane bezbarvým) a teprve potom Servantovu schopnost, jež kouzlo obarví na bílo. Eye of Ugin tedy Vile Aggregate nezlevní a nelze tohoto Eldrazi seslat.


613.2. Within layers 1–6, apply effects from characteristic-defining abilities first (see rule 604.3), then
all other effects in timestamp order (see rule 613.6). Note that dependency may alter the order in
which effects are applied within a layer. (See rule 613.7.)

604.3. Some static abilities are characteristic-defining abilities. A characteristic-defining ability
conveys information about an object’s characteristics that would normally be found elsewhere on
that object (such as in its mana cost, type line, or power/toughness box) or overrides information
found elsewhere on that object. Characteristic-defining abilities function in all zones. They also
function outside the game.

604.3a A static ability is a characteristic-defining ability if it meets the following criteria: (1) It
defines an object’s colors, subtypes, power, or toughness; (2) it is printed on the card it affects,
it was granted to the token it affects by the effect that created the token, or it was acquired by
the object it affects as the result of a copy effect or text-changing effect; (3) it does not directly
affect the characteristics of any other objects; (4) it is not an ability that an object grants to
itself; and (5) it does not set the values of such characteristics only if certain conditions are met.



------------------------
Pro Nekru:
Ano, máš pravdu, že situace se moc netýkaly OGW (jen pár nových karet). Asi mi ty mechaniky nepřijdou dostatečně zapeklité :-) Ale určitě by se něco vymyslet dalo. Raději jsem se tentokrát zaměřil na "reálné" situace (na první dvě jsem už několikrát narazil na Standardu).

------------------------
Pro Grahfa:
Přestože se termín "card" typicky používá pro karty mimo bojiště, lze ho (jako v případě Anafezy) použít i pro objekty na bojišti.

108.2a In the text of spells or abilities, the term “card” is usually used to refer to a card that’s not on
the battlefield or on the stack, such as a creature card in a player’s hand. The term “card” can
also refer to a card in any zone that’s moving “from anywhere.” On rare occasions, the text of a
spell or ability may refer to a nontoken permanent as a “card . . . on the battlefield.” For more
information, see section 4, “Zones.”

Smyslem mimo jiné zřejmě je, aby na Anafenze nemusely být napsané schopnosti dvě - jedna pro umírající bytosti na bojišti a druhá pro discard/odemílání/atp.

Autor: Grahf @ Tuesday, March 01, 2016 3:16 PM
flamberg: ešte k anafenze - ak creature card ide z exilu do hrobu (trebars pomocou eldrazi processoru), zmení zonu? Ovplyvní to vôbec niečo?

Autor: Flamberg @ Tuesday, March 01, 2016 3:38 PM
Ta "zprocesovaná" karta zónu nezmění. Nicméně se z ní stane v exilu nový objekt. To může mít dopad na nějaké efekty, které s tou exilovanou kartou předtím pracovaly.

406.7. If an object in the exile zone becomes exiled, it doesn’t change zones, but it becomes a new object that has just been exiled.

Jinak to samozřejmě funguje. Anafenza ti umožní "nekonečný" přísun karet pro procesování. Jen nelze jednu exilnutou kartu pro jedno procesování použít vícekrát (např. Blight Herder).

Click here to post a comment
Print  
Reklama Minimize
Print  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement