Monday, March 30, 2020
Všechny články Minimize

Current Articles | Categories | Search | Syndication

Sunday, April 10, 2016
Shadows over Innistrad - přehled mechanik
Autor: JakubMG @ 6:04 PM :: 3309 Přečtení :: 0 Komentáře :: :: Pravidla
 

Obrázek z Magicové karty Triskaidekaphobia

Každá edice má své specifické schopnosti a nejinak je tomu i u Shadows over Innistrad. Nebyl by to Innistrad, když bychom zde neměli oboustranné karty a kromě nich se můžeme těšit na nové, ale i staré známé mechaniky.

Pokud byste si potřebovali osvěžit mechaniky ze starších edicí, tak se mrkněte na Pravidlová okénka jednotlivých edic. Ale teď se již konečně vrhneme na mechaniky ze Shadows over Innistrad:

 

Oboustranné karty

Stejně jako v původním Innistradu, tak i v návratu máme oboustranné karty (double-faced card/DFC), které svým způsobem k tomuto světu neodmyslitelně patří. Většina pravidel zůstala při starém, jenom se dopilovaly nějaké detaily. Takže pokud již máte s DFC nějaké zkušenosti, tak se můžete přesunout níže na výčet změn. Avšak pokud jsou pro vás DFC novinkou, tak si prvně přečtěte, o co se jedná.

Elusive Tormentor Insidious Mist

Karta má dva líce a žádný rub. Najdeme na ní specifické údaje: jméno, typ, ability a tak dále. Když je DFC karta na bojišti, tak berete v potaz jen tu stranu karty, která je lícem nahoru. Všechny DFC karty hraje za jejich přední stranu, kde je casting cost a v levém rohu je obrázek sluníčka. Nehrajete je za jejich "zadní stranu" tj. bez casting costu a s obrázkem měsíčku. Tj. kartu Elusive Tormentor zahrajete za 2BB a nemůžete zahrát Insidious Mist - ten se může jen transformovat z Elusive Tormentora.

Přední strany DFC (a někdy i zadní) mají schopnost "transform", která transformuje permanent - tj. když transformace úspěšně proběhne, tak kartu obrátíte na její zadní stranu. Karta neopouští bojiště, takže pokud na ní byly nějaké žetony, Aury, Equipmenty a další, tak tohle vše na kartě zůstává. Pokud útočila nebo blokovala, tak zůstává útočící nebo blokující. Dále na ní neplatí "summoning sickness" (vyvolávací únava), takže pokud byla příšera pod vaši kontrolou, tak s ní můžete útočit (za předpokladu, že se jedná i po transformaci o příšeru). Některé DFC jako Elusive Tormentor/Insidious se umí transformovat tam a zpět, avšak některé zůstanou transformované nastálo.

Thing in the Ice Awoken Horror

 

Checklist karet

Je vcelku důležité, aby tyhle oboustranné karty nebyly rozeznatelné od zbylých karet. Mnoho lidí hraje s obaly, které nemají průhlednou stranu, takže zde je to bez komplikací. Avšak pokud hrajete s průhlednými obaly nebo bez obalů (nejčastěji u limited formátu), tak půjdou vidět.

Proto na řadu přichází checklisty. Ty najdete náhodně v boosterech Shadows over Innistrad a jsou k dispozici dva druhy. Ten první je pro commony a uncommony a ten druhý pak pro rare a mythic rare.

Takže před turnajem si jen na checklistu zakřížkujete, kterou kartu bude reprezentovat, a můžete si jej zamíchat do balíčku. DFC kartu však musíte mít s sebou, tu pak dáte na bojiště nebo do hřbitova. Pokud vám ji někdo vrátí do ruky nebo zamíchá do knihovny, tak zase použijete checklist. Nejjednodušší je proto používat neprůhledné obaly a máte po starostech.

1. checklist karet ze Shadows over Innistrad 2. checklist karet ze Shadows over Innistrad

 

Změny

Jak bylo zmíněno na začátku, tak v Shadows over Innistrad Wizards trošičku dopilovali pravidla k DFC, aby vše bylo v pořádku, tak se tedy mrkněme na přehled změn:

  • Converted mana cost
    Podle nových pravidel je converted mana cost (CMC) u zadní strany (ta s měsíčkem) DFC stejná jako CMC u přední strany karty (ta se sluníčkem a casting costem). Jediná výjimka je, pokud něco kopíruje zadní stranu karty - to je pak CMC = 0. Takže pokud mám Insidious Mist, tak to nemá žádnou manovou cenu avšak CMC = 4. Jestli něčím zkopíruji Insidious Mist, tak tahle kopie má CMC = 0.
  • Vstup na bojiště ve transformovaném stavu
    Pár efektů vám umožňuje položit kartu na bojiště ve transformovaném stavu - tj. zadní částí nahoru (ta s měsíčkem). Od této edice platí nové pravidlo, které říká, že pokud máte položit kartu na bojiště transformovanou, ale není to DFC, tak zůstává tam, kde je. Demonstrujme si to např. na kartě Clone a Jace, Vryn's Prodigy. Kartou Clone jste si udělali kopii Jace. Aktivujete schopnost naklonovaného Jace (podmínku splňujete) a ten odchází do exilu. Jelikož klon Jace je jen klasická karta a není to DFC, tak v exilu zůstává a už se vám nevrátí. Tudíž jste o něj přišly a snad ta líznutá karta stála zato :).
  • Žádné točení sem a tam
    Pokud má DFC aktivační nebo trigger abilitu, která ji transformuje, tak se transformuje, pokud už se netransformovala od té doby, co byla schopnost dána na stack. Takže např. aktivujete schopnost Elusive Tormentora a v reakci ji aktivujete znovu. Proč? Protože chcete zahodit více karet (např. s Madnessem) a tak. Takže první aktivace schopnosti se vyhodnotí a Elusive Tormentor se transformuje na Insidious Mist a druhá aktivace se nevyhodnotí, protože Tormentor je již dávno transformovaný.


Video s vysvětlením oboustranných karet najdete zde.
 

Delirium

Jak je známo, tak Innistrad je svět plný hrůz a smrti, takže zde najdeme i mechaniky, které se zaměřují na hřbitov. Delirium je nová schopnost, která vylepšuje kartu, pokud máte ve hřbitově čtyři a více různých typů karet. Je zde mnoho druhů schopnosti Delirium např. aktivované schopnosti u karty Reaper of Flight Moonsilver.

Reaper of Flight Moonsilver

Typy karet, které můžete mít ve hřbitově, jsou: artifact, creature, enchantment, instant, land, planeswalker, sorcery a tribal (typ, který najdete na starých kartách). Nepočítají se sem supertypy jako basic a legendary a dále pak subtypy jako Vampire nebo Equipment. Počet karet je v podstatě jedno, důležitý je počet druhů karet čtyři a výš. Takže pokud máte ve hřbitově artifact creature, instant a planeswalkera - tj. celkem 3 karty, ale čtyři různé typy, tak se schopnost spustí.

Soul Swallower

Možností, jak dostat karty do hřbitova máte několik. Tou nejsnadnější je nechat zemřít příšeru v boji nebo zahrát nějaké kouzla. Dále pak můžete upotřebit všechny loyalty countery z planeswalkera nebo hrát fetchovací země jako je Warped Landscape.

Warped Landscape

Některé instanty nebo sorcery mají dodatečný efekt, pokud máte čtyři a více různých typů karet ve hřbitově. Jiné používají formulaci "instead" k provedení silnějšího efektu kouzla. Pamatujte, že tohle vyhodnocující se instant nebo sorcery se do Delirium nepočítá, protože je na stacku a ne ve hřbitově.

Video s vysvětlením mechaniky Delirium najdete zde.

 

Investigate a Clues

Innistrad je plný záhad a konspirací. Pro jejich vyřešení budete muset pořádně vyšetřovat a sbírat stopy.

Thraben Inspector

Investigate je nový keyword, který najdete na kartách ze Shadows over Innistrad. Působí vcelku přímočaře a jasně, takže by s ním neměli být žádné problémy. Abyste mohli vyšetřovat (Investigate), tak na bojiště položíte token stopy (Clue). Clue je bezbarvý artefakt, který říká: {2}, Sacrifice this artifact: Draw a card.

Takže, abyste se dostali ke zdárnému konci vyšetřování, tak musíte něco málo zaplatit a dostanete vytouženou odměnu. Navíc můžete mít i pomůcky jako je tahle klasika, bez které se neobejde žádný detektiv.

Magnifying Glass

Většinou budete Clue tokeny obětovávat pro karty, ale jsou to artefakty, takže je možné, že za chvíli někdo vymyslí balíček, kde pro ně bude lepší využití.

Video s vysvětlením mechaniky Investigate a Clues najdete zde.

 

Madness

Teď zde máme navrátivší se mechaniku z Tormentu, která v době vydání zažila nebývalou slávu, tak uvidíme, jestli se uchytí i v době reprintu.

Pokud kartu s Madnessem discardujete, tak ji discardujete do exilu a ne do hřbitova. Poté se spustí její trigger abilita a pokud se vyhodnotí, tak ji můžete zahrát za její Madness cenu. Jestli tak neučiníte a nezaplatíte Madness cenu, tak jde karta do hřbitova.

Oproti Madnessu z Tormentu je zde menší změna. Teď musíte kartu discardovat do exilu, kdežto předtím jste ji mohli discardovat přímo do hřbitova (avšak časem se tohle upravilo). Celkem zajímavé využití má s kartami jako je Jace, Vryn's Prodigy a další.

Just the Wind

Skvělé na této schopnosti je to, že je úplně jedno o jaký typ karty je jedná. Takže pokud se vám podaří během soupeřova kola discardovat příšeru s Madnessem a zahrát jí za její levnější cenu, tak máte pro soupeře nečekaného blokera. Manová cena kouzla a převedená cena kouzla se nemění - vy prostě kartu hrajete za alternativní cenu.

Jinak je jedno jak a proč kartu s Madnessem zahazujete. Můžete tak např. zaplatit aktivaci ceny u karty Elusive Tormentor. Nebo pokud vás oponent donutí discardovat, příp. když máte 7 a víc karet na ruce. Prostě kdykoliv můžete discardovat kartu, tak ji můžete zahrát za její Madness cenu. Ale pamatujte, že nemůžete discardovat kartu jen tak pro nic za nic!

Ravenous Bloodseeker

Tak a jdeme dál na poslední mechaniku.

Video s vysvětlením mechaniky Madness najdete zde.

 

Skulk

Jak již bylo několikrát zmíněno, tak Innistrad je ponurý svět plný nejrůznějších hnusných příšer. A právě pro ně je zda další mechanika - Skulk. Příšera se Skulk nemůže být blokována příšerou s vyšší silnou než má příšera se Skulk.

Farbog Revenant

U příšer se Skulk vás zajímá síla potencionálních blokerů jen při deklaraci bloku. Pokud Farbog Revenanta legálně zablokuje příšera se silou 1, tak její pozdější zvýšení síly blok nezruší. Ale pokud váš soupeř přichystal slušnou blokádu, tak Skulk ji umí slušně protlačit.

Video s vysvětlením mechaniky Sklulk najdete zde.

Více informací o mechanikách ze Shadows over Innistrad včetně názorných příkladů najdete v Pravidlovém okénku - Shadows over Innistrad hned, jakmile vyjdou FAQ k této edici. Další informace se můžete dočíst v originálním článku na Wizards - Shadows over Innistrad Mechanics.

Která z nových mechanik se vám líbí nejvíc?

Hodnocení
Komentáře
Currently, there are no comments. Be the first to post one!
Click here to post a comment
Print  
Reklama Minimize
Print  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement