21. března 2019
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

23. dubna 2016
Recenze Shadows over Innistrad Intro Pack: Unearthed Secrets
Autor: JakubMG @ 14:00 :: 1769 Přečtení :: 1 Komentáře :: :: Recenze
 
Magic the Gathering Shadows over Innistrad Intro Pack: Unearthed Secrets

Zdravím všechny čtenáře Magic Guru. Jsme za polovinou měsíce dubna, což znamená, že již půl měsíce jsme měli možnost hrát s kartami z nejnovější edice Shadow over Innistrad. A zatím se ukazuje, že návrat na Innistrad splnil očekávání - jedná se pro změnu o jeden z lepších setů.

         My se dneska zaměříme na v pořadí druhý Intro Pack této edice nesoucí název Unearthed Secrets. Intro Pack je v barvách guildy Simic, tedy v zelené a modré a jeho hlavním zaměřením je úplně nová schopnost Investigate.

Struktura textu bude následující:

1.       Odpověď na otázku „Co je intro pack a pro koho je určený?“

2.       Rozbor šedesáti-karetního balíčku Unearthed Secrets ze Shadows over Innistrad

3.       Rozbor potenciálních vylepšení balíčku

4.       Závěr


1. Co je to Intro Pack a komu je určený?

V každém případě věřte nebo ne, Intro Packy jsou aktuálně nejstaršími vydávanými produkty a dal by se říci, že předpřipravené balíčky ve formě podobné dnešním IP Wizardi vydávají téměř stejně dlouho jako samotný Magic. Jejich primární funkcí vždy bylo přiblížit hru úplným začátečníkům.

Současně vydávané Intro Packy obsahují vždy jeden předkonstruovaný balíček o šedesáti kartách, ve většině případů dvoubarevné. Každý takový balíček pak obsahuje přibližně 24 zemí (landů) a určitou skladbu kouzel a bytostí, případně dalších permanentů, jež spolu navzájem různě spolupracují (vytvářejí synergie), a sledují tak jakýsi strategický plán. Dvě z obsažených karet jsou vzácné (rare), jedna z nich je navíc bytost ve foilovém provedení, která obvykle udává směr celého balíčku. Vedle tohoto balíčku v IP najdeme dva Booster Packy (boostery) aktuální edice, tzn. v tomto případě Shadows over Innistrad, a nějaké brožurky o obsahu produktu, zkrácenou verzi pravidel, případně nějaké tipy ke hře samotné.

Hrajete-li Magic poprvé, podruhé či potřetí, budou pro vás Intro Packy představovat tu správnou cestu jak se hru pořádně naučit. Intro pack nejenže vám ušetří čas jinak strávený stavbou nového balíčku, ale navíc vás navede správným směrem, pokud je ve vašem plánu svůj hrací balíček dál vylepšovat. Úplnému začátečníkovi bych ho také vřele doporučil, neboť obsažené karty mnohdy nemívají nijak složité schopnosti, a tudíž představují jednoduchý způsob naučení pravidel.

2. Rozbor Intro Packu Unearthed Secrets

Z názvu Intro Packu plyne, že půjde o odhalování jakýchsi tajemství. V kontextu s celou edicí Shadows over Innistrad se ani není příliš čemu divit, Innistrad vždy byl a stále je zahalen spoustou tajemství. Navíc nám v této edici přibyla úplně nová schopnost, jež svým herním efektem do puntíku přesně vystihuje svůj název. Investigate je tzv. keyword action, tedy jednoduše akce, kterou lze spustit různými způsoby. Jejím efektem je, že na bojiště položíme token s názvem Clue (= stopa), který má aktivační schopnost – za dvě libovolné many jej můžeme obětovat a líznout si tak kartu. Většinou je možnost „vyšetřovat“ v rámci nějakého jiného jednorázového efektu (Press for Answers, Byway Courier), ale někdy máme možnost umisťovat stopy opakovaně – příkladem je Tireless Tracker, jehož neúnavnost nás obohacuje stopami kdykoliv na naši stranu bojiště přijde land.

 

Intro Pack: Unearthed Secrets WoTC
Main Deck Sideboard
2 Erdwal Illuminator
2 Quilled Wolf
2 Stitched Mangler
2 Byway Courier
1 Gloomwidow
2 Graf Mole
1 Tireless Tracker
2 Drownyard Explorers
2 Briarbridge Patrol
1 Pack Guardian
2 Thornhide Wolves
1 Watcher in the Web
1 Nephalia Moondrakes
1 Press for Answers
1 Root Out
2 Gone Missing
3 Confront the Unknown
1 Jace’s Scrutiny
1 Aim High
1 Magnifying Glass
1 Ghostly Wings
2 Ongoing Investigation
1 Ulvenwald Mysteries
13 Island
12 Forest
 

         Výhoda schopnosti Investigate je především v tom, že vytváření stop je dostatečně dobré samo o sobě, přičemž většinou tento bonusový efekt nezvyšuje manacost karet příliš výrazně. Na druhou stranu za důkladné „vyšetřování“ nás odmění některé jiné karty – např. Erdwall Illuminator (1/3 Flying za 1U) s každou objevenou stopou vytvoří ještě jednu další, zatímco Graf Mole (2/4 za 2G) nám doplní tři životy kdykoliv některou stopu uplatňujeme (obětujeme).

         Mezi ty lepší zdroje stop patří trojmanový Byway Courier, 3/2 za 2G, který po své smrti zanechá stopu, ale především zmiňovaný hlavní tahoun balíčku Tireless Tracker, rovněž 3/2 za 2G, přinášející stopu, kdykoliv na naši stranu bojiště přijde land, a který se rovněž posiluje +1/+1 žetony pokaždé, když některou ze stop obětujeme. Na  čtyřmanovém stole dále máme spíše průměrné Drownyard Explorers, 2/4 za 3U, kteří s sebou na bojiště přináší jednu stopu, ale především pak Briarbridge Patrol, 3/3 za 3G, kteří stopu vytvoří, kdykoliv je do nich uděleno zranění, ale hlavně mají deckbuildingově velmi zajímavou bonusovou schopnost umožňující nám na konci kteréhokoliv kola položit na stůl bytost z ruky za podmínky, že jsme to kolo obětovali tři nebo více stop. Zejména budeme tuto schopnost uplatňovat v soupeřově kole (protože existuje jen málo lepších pocitů, než když na konci soupeřova kola na něj z ničeho nic vybafne naše největší příšera po tom, co jsme si lízli tři karty) ke hraní bytostí, jako je dvojice Thornhide Wolves (4/5 za 4G) a především pak generál balíčku Nephalia Moondrakes – 5/5 Flying za 5UU, který po příchodu na bojiště jedné z našich bytostí přidá Flying do konce kola (například již dostatečně nasosanému Tireless Trackerovi) a jehož bonusová schopnost je typická pro standard – za odstranění jeho mrtvého těla ze hřbitova dodáme všem našim bytostem létání do konce kola.

         Patrně jste si povšimli, že mezi bytostmi přeci jen moc zdrojů stop a důkazů nenajdeme (konkrétně 7 + dva Erdwall Illuminatoři, kteří však sami o sobě stopy tvořit nedokážou). Tento nedostatek se do jisté míry snaží dorovnat noncreature spelly, kde najdeme dalších 9 kouzel, jejichž bonusovým efektem je Investigate. Nejdůležitější je patrně dvojice enchantmentů do jisté míry definující strategii, kterou se danou hru budeme řídit: Ongoing Investigation - díky manacostu pouhých dvou man se jedná o docela slušný materiál, okolo kterého lze budovat strategii: dává našim bytostem schopnost „vyšetřovat“, kdykoliv udělí zranění do hráče (což se velmi hezky doplňuje především s 2-dropem Erdwall Illuminatorem), a po jejich smrti je navíc můžeme ze hřbitova odstranit za 1G, čímž se jaksi promění v další stopu a my získáme dva životy (nechtějte po mně, abych tuto herní mechaniku vysvětloval v kontextu příběhu :o). Druhým enchantmentem je trojmanový Ulvenwald Mysteries, který také  umírající nontoken bytosti přeměňuje ve stopy, a kdykoliv nějakou stopu obětujeme, připojí se do našich řad jeden 1/1 human token.

  

 

Jak s balíčkem hrát?

Hraní Unearthed Secrets může být mnohdy opravdovým oříškem. Takový nejobvyklejší problém je s výše zmíněnými enchantmenty – nikdy nelze s jistotou určit, zda je lepší jejich hraním zabít celé druhé / třetí kolo anebo raději hrát bytosti hezky po křivce. Není prakticky nikdy možné využívat naplno potenciálu obrovské karetní výhody plynoucí z veškerého možného „vyšetřování“, aniž bychom tím děsně ztratili na tempu. Nesčetné zdroje karetní výhody, spousta dobrých pozemních bytostí, chybějí tomu však dvě zásadní věci – removal a letci, čímž pádem tak balíček nemá prakticky žádnou obranu proti rychlým bílomodrým balíčkům obsahujícím hodě flyingů – výjimkou jsou pouze pavouci Gloomwidow a Watcher in the Web, kteří však často doplatí na fakt, že bílé balíčky obvykle přístup k nějakému removalu mají. 

All in all, Unearthed Secrets představuje všechny možné způsoby jak novou schopnost Investigate využít a zdá se, že přesto že nejde o nejrychlejší cestu, tak existují karty, které „vyšetřování“ dávají velmi zajímavý nádech. A pak je tu potenciál dalšího vylepšení prostřednictvím nových investigačních karet, které třeba vyjdou v druhé edici současného Innistrad bloku.

3. Rozbor potenciálních vylepšení balíčku

Prvním krokem bude přidat větší množství karet nejefektivnějším způsobem produkujícím stopy. Nejvíce mi dává smysl balíček založit na kartě Ongoing Investigation, jejíž kvality byly již shrnuty výše. S větším množstvím létajících či jinak špatně blokovatelných bytostí tak nebude ani vyloženě potřeba mít příliš mnoho karet tvořících stopy samy o sobě – takový Uninvited Geist z SOI bude díky své neblokovatelnosti tuto úlohu splňovat jistě skvěle.

Druhou možností je zaměřit se při stavbě na schopnost již známé čtyřmanovky Briarbridge Patrol – balíček by se musel postavit tím způsobem, aby vedle vytváření dostatečného množství Clue tokenů také obsahoval nějaká pořádná „prasata“, která s pomocí patroly budeme od šestého kola schopni na stůl dostávat. Strategie zakládající se na jedné bytosti však zpravidla bývají nefunkční proti balíčkům disponujícím větším množstvím removalu – proto by bylo potřeba mít proti takovým balíčkům nějaký účinný sideboard plán (ten bych si uměl představit v podobě agresivnějších bytostí v kombinaci s Ulvenwald Mysteries, který by měl být proti většímu množství zabíjení super.

Třetí možnou strategii, která bude velmi pravděpodobně i libovolně kombinovaná s oběma dvěma výše zmíněnými, se bude zakládat na kartě Fleeting Memories – další z trojmanových enchantmentů, který nám již po příchodu na bojiště umožní „zahájit vyšetřování“, přičemž jeho druhý efekt znamená, že každé uplatňování stop bude od té chvíle znamenat odemletí tří karet z vrchu soupeřovy knihovny. V každém případě verze zakládající se na této kartě bude patrně o dost kontrolnější než ostatní, pročež bych zvážil i vyzkoušet chuťovky jako Trail of Evidence, Weirding Wood nebo Tamyio’s Journal.

 

Unearthed Secrets 2.0 Jakub Štingl
Main Deck Sideboard
4 Erdwal Illuminator
2 Stitched Mangler
3 Rattlegeist
2 Byway Courier
4 Tireless Tracker
4 Uninvited Geist
1 Nephalia Moondrakes
4 Press for Answers
1 Root Out
4 Ongoing Investigation
3 Ulvenwald Mysteries
1 Fleeting Memories
4 Confront the Unknown
1 Confirm Suspicions
3 Lumbering Falls
4 Yavimaya Coast
4 Evolving Wilds
6 Forest
 

Největší změny proběhly v manabase – počet landů se snížil na 23 a zahrnul podle mého názoru dosud nedoceněnou oživovací zemi Lumbering Falls (dobrá investice), zelenomodrého zástupce painlandů z Magic Origins Yavimaya Coast, s nímž se určitě nemusíte zabývat, chcete-li aby vám balíček vydržel ještě alespoň rok, ale podle mého názoru nejdůležitější bylo přidání 4 kusů Evolving Wilds, které nejenom, že fitrují balíček, což se ještě víc projeví při hromadném draw při obětování stop, ale navíc dvakrát spouští efekt Tireless Trackera. Zmíněnou bytost jsem doplnil na playset – bohužel se zdá, že nejen fanoušci mechaniky Investigate si všimli jeho kvalit, pročež jeho finanční hodnota zatím pořád mírně stoupá (momentálně 99 Kč na Černém rytíři). Přidal jsem Uninvited Geisty a tři kusy Rattlechains, jakožto momentálně nejlepší létající dvojmanovky  na formátu, která navíc občas dokáže zachránit jednoho z našich Spiritů (Erdwall Illuminator, Uninvited Geist), a její cena (9 Kč na ČR) svědčí o tom, že jde pravděpodobně o další dobrou investici do budoucna. V sekci noncreature spells došlo k výrazným změnám – ponechal jsem pěkný combat trik Confront the Unknown, pro který je tento balíček jako dělaný a zařadil jsem jeden kus Confirm Suspicions (za 3UU zkántrujeme kouzlo a vyšetřujeme až třikrát) ani ne tak kvůli jeho kvalitám (příliš jich není), ale jednoduše proto, že ta karta tématicky naprosto dokonale do balíčku zapadá :o).

  

Další verze vylepšených balíčků Unearthed Secrets nechám již na vás, jen ještě doporučím podívat se také po kartách, které nabízí bílá barva, jelikož věřím tomu, že takový Bygone Bishop by v každém „investigačním“ balíčku jen zářil.

 

4. Závěrem

         A to je ode mne pro dnešek vše. Doufám, že se vám balíček zalíbil tolik jako mne. Přestože si jsem téměř jist, že Investigate zatím bude na constructed hrát zatím jen vyloženě okrajovou roli (nejčastěji jako nevýhoda Declaration in Stone), pravděpodobně si nějaký levnější budget balíček založený na této mechanice postavím.

 

Zábavnost, dost vysoká deckbuildingová variabilita a hlavně hluboká tematická propracovanost dělá z Investigate jednu z mých nejoblíbenějších schopností vůbec. Vřele tento Intro Pack doporučuji – a jako vždy, můžete si jej pořídit za zvýhodněnou cenu 329 korun na našem partnerském internetovém obchodě Veselý Drak. Přeji vám mnoho zdaru a těším se na vaše připomínky a zkušenosti v komentářích :o).



 

S pozdravem Jakub Štingl

Hodnocení
Komentáře
Autor: exTTreme @ 11. května 2016 22:10
Děkuji i tady, i když mě balíček moc nezaujal. Ale hezky napsané, já dávám přednost spíš upírům. Díky a pokračuj dál!!!!

Klikni zde pro poslání kometáře
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí