21. března 2019
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

12. srpna 2016
Pravidlové okénko - Shadows over Innistrad
Autor: karlosss @ 11:01 :: 1690 Přečtení :: 8 Komentáře :: :: Pravidla
 
Vážené čtenářky, vážení čtenáři Magic guru,

doneslo se ke mně, že jste byli ochuzeni o pravidlové okénko týkající se edice Shadows over Innistrad, která vyšla letos v dubnu. Rozhodl jsem se, že přestože už je asi většina z vás s touto sadou familiérní, by bylo dobré si v tom udělat pořádek. Zároveň jsem zaslechl, že místní komunita má ráda pravidlové rébusy, takže ani o ně nebudete ochuzeni.

Ještě předtím bych se trochu představil. Jmenuji se Karel Jílek, je mi 21 let a jsem L1 rozhodčí z Prahy. Magic jsem objevil ve svých dvanácti letech. Zde budu vystupovat pod přezdívkou Karlos. Milan Majerčík, a.k.a. Flamberg, mě poprosil, jestli bych mu s psaním článků nechtěl pomoci, tak jsem mu na to kývnul. Vím, že je ve zdejší komunitě poměrně oblíbený a nebude jednoduché se mu vyrovnat. Ale nebojte se, všechny moje články před publikací čte, připomínkuje a komentuje, takže snad o mnoho nepřicházíte :)

Ale teď už pojďme na Innistrad:

Double-faced cards



Tohle si pamatujeme ze starého Innistradu. Karta, která nemá na zadní straně natištěno logo Magicu, ale nějakou jinou kartu. Když se ve hře něco stane, karta se otočí. V případě Aberrant Researchera se tak stane v upkeepu, když pomocí jeho triggeru hodím z vršku balíčku do hrobu instant nebo sorcery. Dostanu potom 5/4 letadlo v podobě Perfected Formy.

Věřím, že až doposud to všichni znali. Jak je to ale s pravidly, které se double-faced cards týkají?

Přestože jsou obě karty natištěny na jednom kusu papírku, společného nemají téměř nic. “Téměř” proto, že zadní strana karty má stejný manacost jako přední strana, což je změna, která s touto edicí přišla. Další vlastnosti, jako třeba jméno, barvu, karetní typ nebo schopnosti už má každá strana svoje. Během hry uvažujeme pouze tu stranu karty, která je zrovna vidět.

Zadní strana karty existuje pouze na bojišti. V ruce, hrobě nebo knihovně je karta otočena vždy svou přední stranou, a to i v případě, že například umřela na bojišti jako Perfected Form.

Pokud kartu otáčíme (či řečí Magicu “transformujeme”), jedná se stále o tentýž objekt. To znamená, že veškeré aury a equipmenty zůstanou ke kartě připojeny, pokud nějak přímo neodporují pravidlům (příkladem, kdy aura “spadne”, budiž například
Caribou Range a Westvale Abbey). Totéž platí i pro poškození bytosti způsobené bojem nebo nějakým bleskem.

Když se náhodou stane, že se na stacku vyskytne více efektů transformace jednoho objektu, provede se pouze jeden. Respektive se provedou všechny, ale všechny až na ten první neudělají nic. Toto je také změna oproti starému Innistradu. Pokud například zaktivuju transformační schopnost
Elusive Tormentora a poté ji v reakci zaktivuju ještě třikrát, provede se pouze jedno otočení do Insidous Mist a potom už nic.

Už začínáte být zmatení? Výborně, podívejme se, jak funguje kopírování double-faced karet.

Vezměme si na pomoc starého dobrého Clona. Kdyby jej náhodou někdo neznal, tak je zde v celé své kráse:



Pokud Clonem kopírujeme double-faced kartu, kopírujeme pouze tu stranu, která je zrovna aktivní. Ta druhá prostě neexistuje. Proto nakopírovaná zadní strana double-faced karty bude mít vždy manacost 0.

Když bude Clone kopírovat přední stranu a něco se jej pokusí transformovat, nestane se nic, protože druhá strana mu jaksi chybí.

Pokud nakopírujeme
Accursed Witch, její umírací trigger z důvodů uvedených výše nic neudělá a Clone zůstane v hrobě.

Naštěstí se kopírování v současné době moc nevyskytuje, takže toho nejspíš budeme ušetřeni. Ale rozhodně není na škodu to umět :). Pojďme dál.


Checklisty

Při hraní v průhledných obalech je logicky nemožné hrát karty, které mají potištěnou zadní stranu jinak než standardním způsobem. Proto se zavedly tzv. “checklisty”. Vypadá to takhle:



Reálně potom propiskou/lihovkou/vlastní krví označíte, kterou kartu checklist reprezentuje. Dáte si checklist do balíčku a hrajete. V momentě, kdy se checklist přesune z balíčku/ruky do nějaké veřejné zony (bojiště, hrob, exile), vytáhnete z batohu normální kartu a položíte ji na stůl.
 
Ke každému checklistu musím mít reálnou kartu, není tedy možné mít čtyři checklisty odkazující na Delvera a přitom pouze jednoho skutečného
Delvera v batohu.


Skulk




Po perném začátku se posouváme se k jednodušším věcem. Schopnost Skulk snad ani nestojí za komentář, ale dobře. Asi si vzpomeneme na schopnosti Fear či Intimidate, tohle je něco podobného. Potvora se Skulkem nemůže být blokována potvorami, které mají větší sílu. To znamená, že pokud útočí výše vyobrazená krysa, mohu ji blokovat pomocí
Birds of Paradise, ale Grizzly Bear si neškrtne.

Síla a možnost blokování se porovnává v momentě, kdy obránce rozděluje blokery. Jakákoli další následná změna bojových vlastností potvor už na blokování nemá vliv. Příklad: svému Birds of Paradise z minulého příkladu dám před udělením poškození
Giant Growth. Krysa je stále zablokována a v boji nejspíš umře.


Madness



Madness se naposledy objevil v Time Spiralu.

Když kartu s Madness vyhazuji z ruky, nejde do hrobu, ale do exilu. Hned poté se musím rozhodnout, jestli zaplatím cenu Madnessu. Pokud ano, kartu dám na stack a stane se z ní kouzlo, jako kdybych ji hrál normálně z ruky. A pokud ne, kartu dám do hrobu. Jakmile se nerozhodnu Madness využít okamžitě, nebudu už mít později šanci.

Manacost karty čarované přes Madness je stále to, co je uvedeno vpravo nahoře, akorát místo toho platím něco jiného (může to zajímat například
Spell Snare).

Je úplně jedno, jaká fáze kola zrovna probíhá, kouzlo mohu pomocí Madnessu zahrát okamžitě. Během soupeřova kola tedy mohu zahrát
Alms of the Vein, pokud mi například pomocí soupeřovy Thoughtseize bude Alms vyhozen z ruky.


Delirium



Delirium jako takové neznamená vůbec nic. Je to pouze klíčové slovo, které označuje, že následující schopnost bude nějak ovlivněna v případě, že máte alespoň čtyři karetní typy ve svém hrobě. Při čtení textu karty tedy toto slovo můžeme vypustit. Co je karetní typ, je popsáno třeba na
Tarmogoyfovi.

Dejme si příklad. Mějme Paranoid Parish-Blade. Pokud mám v hrobě 3 nějaké instanty a 2 nějaké sorcery, mám v hrobě pouze dva karetní typy a náš pokusný králík tedy bude 3/2. Pokud ale v hrobě budu mít Hangarback Walkera, jeden další instant a jedno další sorcery, mám v hrobě 4 karetní typy (
Hangarback Walker má na sobě dva) a Paranoid Parish-Blade bude 4/2.

Pokud se stane, že mám v hrobě 3 karetní typy a hraju nějaký instant nebo sorcery se schopností Delirium (Might Beyond Reason) tak, že toto právě hrané kouzlo by bylo čtvrtým karetním typem do mého hrobu, tak mám smůlu a Delirium se u toho kouzla neprovede.


Investigate



Stačí si přečíst závorku a víme všechno. Investigate je tedy pouze zkratkové slovo. Znamená, že dáme na bojiště stopu, kterou můžeme za dvě many obětovat a líznout si.

Clue token je artefakt, který se jmenuje Clue, má karetní typ Clue a má aktivační abilitu na líznutí. Clue není creature type, tudíž například na
Cavern of Souls si jej nemohu vybrat (kdybych z nějakého divného důvodu chtěl).


Rébusy

Tím jsme tak nějak prošli novinky v sadě. A nyní slíbené pravidlové rébusy. Svá řešení si buď nechávejte pro sebe, nebo je dle libosti diskutujte s ostatními v komentářích. Moje řešení, o kterém by se s trochou nadsázky dalo říci, že je správné, se tu objeví cca za 14 dní, ale spíše podle toho, jak budu mít čas :)

Tak pojďme na to:

První hádanka



Mám na stole Thing in the Ice se dvěma countery. Zahraju Altered Ego, X=0. K nakopírování vyberu TITI. Kolik Ice counterů na sobě Altered Ego bude mít, a co se stane v případě, že poté zahraju nějaký instant nebo sorcery? (Půjde něco na stack? Bude to mít efekt?)


Druhá hádanka



Je moje hlavní fáze, From Under the Floorboards je v mém hrobě, zahraju Snapcastera a zacílím From Under the Floorboards. Mám ještě 6 odtapnutých černých man. Kolik tokenů mohu vyrobit? Uveďte všechny možnosti.

Třetí hádanka



Mám Unbreathing Horde se třemi +1/+1 countery. Soupeř zahraje nejprve Blinding Spray, a poté, co Blinding Spray vyresolvuje, zahraje ještě Inner Struggle na Unbreathing Horde. Co se stane?

Čtvrtá hádanka



Kontroluju Jace, mám v hrobě 4 karty. Použiju Jacovu schopnost, líznu kartu a zahodím Gisa’s Bidding. Rozhodnu se Madness nevyužít. Bude se Jace transformovat? Proč?



A to je všechno. Doufám, že se Vám článek líbil a třeba jste se něco přiučili. Přeji úspěšné zvládnutí hádanek a někdy při příštím článku ahoj!


Zdroje (a případně místa, kde můžete najít další informace):

Comprehensive Rules (EN)
SOI Release Notes (EN)
Hodnocení
Komentáře
Autor: Caranthir @ 18. srpna 2016 15:34
Ahoj, jen dvě drobnosti 1
1) u deliria bych pro zdejší auditorium ještě dovysvětlil, jak je to s deliriem u kouzel (a že právě zahrané kouzlo se do deliria ještě nepočítá ;))
2) Transformovací Jace (a jeho kolegové) nejsou nejlepším příkladem na spadnutí aury, vzhledem k tomu, že se netransformují jako klasické zdejší DFC, ale exilují se a pak se vrací transformované, takže z nich cokoli stejně spadne.

Otázky:
1) Bude mít čtyři ledové, stejně jako originální TiTI. Při zahrání instantu nebo sorcery se normálně sundá ledový žeton z obou.
2) Jediná možnost - 3. Madness stejně použít nemůžeš, i kdybys měl kam zahodit.
3) Nic, soupeř si právě vyplýtval zabíjení a prolízl Blinding Spray. Celkem špatný deal, IMO.

Autor: Caranthir @ 18. srpna 2016 17:50
No a konecne ten Jacek. Neflipne se, nebot pokud kartu zahazujes, odejde do exilu v ramci vyhodnocovani Jaceovy ability, behem nehoz nemuzes nic delat, dokud se nevyhodnoti cela. Takze kdyz Jace hned vzapeti kontroluje, zda ma v hrobe pet karet, tak je tam nema - ma 4 plus jednu v exilu. Jakmile se toto dovyhodnoti, teprve nyni muzes zaplatit madness cenu a kartu seslat.

Autor: Caranthir @ 18. srpna 2016 18:09
Eh, madness NEpouzit...implicitne jsem predpokladal,ze das tu slozitejsi variantu :) takze se stane to same,jako s jakoukoli jinou kartou ;)

Autor: karlosss @ 18. srpna 2016 21:49
Ahoj, děkuji za feedback :)

Článek upravím, líbí se mi, že pozorný čtenář nad článkem přemýšli víc než jeho autor a odhalil špatný příklad s Jacem, teď budu muset asi vymyslet něco s Archangel Avacynem a jeho barvou.

Taky děkuju za řešení hádanek, ještě nějakou dobu počkáme a potom se o tom můžeme pobavit :)

Autor: zrout @ 24. srpna 2016 19:30
to sem asi trošku jinde co? když tu řešíte karty za 700,- :-) za tu jednu kartu udělám 2-3 balíčky :-) - každopádně to hraju 3 měsíce :-) 1. hádanku moc nechápu, 2. podle mě 6 nebo méně vyrobím , 3. přidáš si život, ale asi to je špatně, 4. podle mě bude - je 5 a více karet v hrobě :-)

Autor: NekraOX @ 30. srpna 2016 16:51
Sláva, pravidlový rébusy.

Karlosi, nic ve zlým, ale děsivě si otřásl mou dosavadní vírou "všichni rozhodčí jsou starší než já". To se dlouho nikomu nepovedlo, vyvolat ve mně pocit přehnaného stáří.

1)
*Nula žetonů. (Z Altered Ega nedostane nic a žetony na Věci v ledu (TITI je hezká zkratka) nejsou předmětem kopírování.)
*Na stack půjdou dva trigery "Remove an ice counter from Thing in the Ice" - jeden z originálu, jeden z kopie. Ten z originálu bude mít za následek transformování bytosti na krakena. Ten z kopie neudělá nic - kopii (Altered Ego přeměněný na Věc v ledu) nelze transformovat. Nicméně obě zůstanou na bojišti, protože zkopírovaná Věc v ledu je Horror a tak ji nesmete krakenova schopnost.

2)
* 3, pokud ho sešlu za Flashback a soupeř to nějak nepřeruší
* 0, pokud se do toho bude motat soupeř a flashbackovaný kouzlo (From Under the Flootbards) zcounteruje.
Každopádně si po chvíli přemýšlení myslím, že je to chyták a ten Madness se do toho napasovat nedá, když se to nevrací z hrobu - z hrobu to nejde discardnout a i když se to po flashbackování ostane do exilu, tak to tam nebylo zahozený, aby to spouštělo Madness (ani by na to nebylo dost volný many).

3)
*Po zahrání Blinding Spray bude Unbreathing Horde -1/3. (Ve vrstvě 7c dostane od Spreje -4/0 a ve vrstvě 7d +3/+3 z žetonů).
*Následně si má udělit zranění ve výši své síly, teda -1. Myslím si, že záporný zranění se udělovat nedá, takže si žádný zranění nedá a výsledkem bude do konce kola Ubreathing Horde -1/3 se třemi žetony (pak už klasicky 3/3).

4)
Ano. Rozhodnutím nevyužít Madness zůstane Gisa's Bidding na hřbitově a aktivuje se Jaceův transformační trigger ("If there are five or more cards in your graveyard" - a karet je tam pět ; právě zahozená Gisa's Biding a ty čtyři, co tam byly předtím.).

Autor: karlosss @ 30. srpna 2016 22:01
Nu, tak se asi pustíme do těch rébusů. Děkuji všem za odeslaná řešení. A jak je to tedy správně?
1) No tak tady jsem nachytal sám sebe. Chtěl jsem to jinak, a kdyby sem Caranthir nenapsal správné řešení, tak bych vám teď napsal nesmysl :). Původně jsem hádanku zamýšlel tak, jak popisuje NekraOX. Je to tedy tak, že přijde Altered Ego se 4 Ice countery do hry. Důvod je takový, že Altered Ego ví, jako co přijde na bojiště ještě dřív, než tam doopravdy přijde, a tudíž se podle toho umí zařídit. Kdybych například kopíroval Wall of Omens (0/4 zeď s ETB triggerem na líznutí karty), tak bych si kartu za příchod Altered Ega alias Wall of Omens také ze stejných důvodů lízl. Další otázky jsou kvůli mému epic failu již irelevantní, prostě se soundá counter z obou TITI.
2) Tady jsem se snažil nachytat já vás, ale opět jsem se moc s úspěchem nepotkal, Caranthir i NekraOX totiž odpověděli správně. V hádance máme dvě nesouvisející věci, totiž flashback cost a madness cost. Pokud mám kartu v hrobě, nemohu madness cost nijak využít a mohu hrát pouze přes flashback. Tudíž, pokud mi to soupeř nezruší, mohu vyrobit pouze tři tokeny a kouzlo bude stát vždy pět man.
3) Zde jsem zkusil, jestli víte, jakým způsobem se udělí mínus jedno poškození. Správná odpověď je taková, že záporné či nulové zranění jako kdyby se vůbec nestalo. Tudíž ani +1/+1 counter nezmizí. Palec nahoru pro NekraOXe za popis vrstev :)
4) A na závěr špek, který vyžaduje lehce zvýšenou mozkovou aktivitu. Když jsem hádanku vymyslel, tak jsem asi půl hodiny přemýšlel o tom, jaká je vlastně správná odpověď :).
Tak se na to společně podívejme, co se vlastně stane. Tapnu Jace a hodím kartu do exilu, jak mi říká Madness. Mám tedy 4 karty v hrobě a jednu v exilu. Nyní Madness triggeruje, ale protože jsme uprostřed resolvu Jacovy ability, na stack půjde až v momentě, kdy některý z hráčů dostane prioritu (respektive těsně před tím). Všimněme si, že až doposud jsme vůbec neřešili, jestli Madness využijeme nebo ne - to si totiž vybereme až v době resolvu triggeru. Ale zpět k Jacovi. Nyní proběhne druhá půlka jeho schopnosti. Mám stále 4 kousky v hrobě a 1 v exilu - Jace se neotáčí. Resolve končí a Madness jde na stack. Ať Madness zahraju nebo ne, Jacova abilita už je passé a budu to muset zkusit příště.
No a na závěr taky něco ke žroutovi, aby mu to nebylo líto :). Oceňuji především tvou odvahu, rozumím, že pro začátečníka jsou takovéhle hádanky naprosto neřešitelné. Doufám, že u Magicu vydržíš, odehraješ ještě pár turnajů a časem třeba začneš pronikat do těch "vyšších pravidel", na kterých pravidlové rébusy stojí :). Kdyžtak mi zkus napsat, jestli ti některé z těch čtyř vysvětlení aspoň trochu dává smysl. Jinak cenu karet v hádankách a článku vůbec neřeš, žádná z nich tam není kvůli své ceně, ale pouze kvůli svým schopnostem, na kterých se dobře dá demonstrovat to či ono pravidlo :)
Rád se o pravidlech ještě pobavím, kdyby se vám cokoli nezdálo, klidně se ozvěte, jsem taky jenom člověk a dělám chyby, můžete to probrat společně.
Ještě jednou děkuji za odpovědi a hezký večer!

Autor: Caranthir @ 8. září 2016 12:08
Měl jsem takový pocit, žes tak dlouho vymýšlel hádanky, až ses přechytračil sám ;-)

Jinak díky za opravu s Jacem - popravdě jsem si jako veterán neuvědomil, že současná úprava pravidel madnessu se SoI změnila průchod přes exil na povinný. Takže jsem vlastně měl pravdu, že jsi chtěl tu první, složitou odpověď :-)

Klikni zde pro poslání kometáře
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí