22. ledna 2019
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

8. září 2016
Pravidlové okénko - Conspiracy: Take the Crown
Autor: karlosss @ 13:29 :: 1194 Přečtení :: 0 Komentáře :: :: Pravidla
 

Vážené čtenářky a čtenáři Magic Guru,

 

s drobnějším zpožděním vám přináším souhrn pravidel z Conspiracy: Take the Crown. Pro ty, co tak nějak prospali první Conspiracy (nebo před dvěma lety M:tG ještě nehráli) a vůbec netuší o co jde, se to pokusím shrnout. Conspiracy je sada určená pro Booster draft. Jsou v ní karty, které přímo ovlivňují draftovací proces. Poté, co si každý vezme, co potřebuje, následuje hra v multiplayeru. Opět máme v sadě karty určené právě pro hru ve více hráčích. Conspiracy samozřejmě lze hrát i klasicky jeden proti jednomu, ale není to taková zábava. Po přečtení článku si o tom jistě uděláte obrázek sami :)

 

Karty z Conspiracy (jak z té staré, tak z té nové) lze hrát na Legacy a Vintage, nelze je hrát na Modernu a Standardu. To se ovšem netýká karet s typem "Conspiracy", které nelze hrát mimo Conspiracy drafty asi tak nikde. Leda snad ve vašem Cube Draftu. Jak probíhá Conspiracy draft se dozvíme za chvíli.

 

Conspiracy si můžeme hrát jak chceme, avšak Wizardi doporučují následující:

- Booster draft s třemi boostery, stoly po osmi, po draftu se stoly rozdělí na multiplayerové hry o 3-5 hráčích

- U jedné hry jsou všichni ostatní vašimi soupeři, každý hraje sám za sebe

- Začíná se na 20 životech, první případný mulligan je do sedmi karet a bez scry, každý další už potom klasicky

- Hráč, který začíná celou hru, si ve svém prvním kole normálně lízne kartu

- Každou bytostí mohu útočit do kteréhokoli soupeře nebo jeho planeswalkera v rámci jednoho combatu, mohu to libovolně nakombinovat

- Hra probíhá po směru hodinových ručiček

- Zapomeňte na vzdálenost z BANGu, je úplně jedno, jak daleko od vás ten který hráč sedí

- Vyhráváte, když jako poslední zůstanete ve hře

- Když hráč opouští hru (nejspíš proto, že prohrál), tak jdou všechny jeho karty, kouzla a triggery na stacku do pryč a neresolvují. Do mrtvého hráče nelze dát poškození (na lifelink zapomeňte). Pokud by měl mrtvý hráč udělat nějaké rozhodnutí, controller kouzla nebo schopnosti, která po něm toto požaduje, vybere nějakého jiného hráče, který toto rozhodnutí udělá. Když se náhodou stane, že hráč vypadne během svého kola, toto kolo skončí hned, jak to bude možné. Prioritu v případě potřeby dostane následující hráč.

 

A teď už si představme schopnosti z nové Conspiracy:

 

The Monarch

 

Monarchem se může stát nějaký hráč. Dopomohou mu k tomu určité karty, jako například Custodi Lich vyobrazený výše. Ve hře může být pouze jeden Monarch, jakmile se někdo stane Monarchem, tak všichni ostatní status Monarcha ztrácejí.

 

Spolu s postem Monarcha se pojí ještě dvě triggered ability. Od všech ostatních triggerů se liší tím, že nemají žádný zdroj, generují je prostě pravidla. První z nich je, že Monarch si na konci svého kola lízne kartu a druhá je, že když dá bytost combat damage do Monarcha, status Monarcha získává úspěšný útočník. Pro úplnost ještě dodám oficiální anglický popis těchto triggerů z pravidel:

 

At the beginning of the monarch's end step, that player draws a card.

Whenever a creature deals combat damage to the monarch, its controller becomes the monarch.

 

Protože hrajeme ve více hráčích, může se stát, že Monarch prohraje, ale hra stále pokračuje. V tom případě získá post Monarcha ten, jehož kolo právě probíhá (aktivní hráč). Pokud umře aktivní hráč – Monarch ve svém kole, status Monarcha získává hráč po jeho levici.

 

Na začátku hry není žádný z hráčů Monarchem.

 

Pokud už Monarch jsem a nějaká schopnost mi řekne, abych se stal monarchem znovu, tak se nic nestane. To znamená, že v případě Custodi Liche by nikdo nic neobětoval.

 

Goad

 

Goad je takový Gideon Jura ve schopnosti. Prostě donutí nějakou bytost útočit. Reálně to funguje tak, že vyberu nějakou bytost a až do mého dalšího kola tato bytost musí útočit každý combat, když může (takže nejpravděpodobněji pouze jednou, když bude její controller na tahu) a pokud může, tak musí útočit do nějakého jiného hráče než do mě.

 

Pokud je bytost taplá, tak nemůže útočit a ani Goad ji nemůže donutit. Totéž platí pro summoning sickness. Když nemůže útočit do žádného z mých soupeřů, tak musí útočit buď do nějakého planeswalkera nebo do mě. Pokud ani to není možné, tak neútočí.

 

Goad se váže k jedné bytosti a není to schopnost, kterou by bytost mohla ztratit, například pomocí Lignify. Pokud tedy nějaký jiný hráč získá kontrolu nad bytostí, která má Goad, musí s ní útočit. Pokud je z ní zrovna 0/4 Treefolk bez schopností, tak rovněž musí útočit.

 

Může se stát, že Goad na jednu bytost víc hráčů. Potom si její controller vybere jako cíl útoku někoho, kdo na ni Goad neseslal. Pokud toto nejde, může si vybrat kohokoli.

 

Melee

 

Melee je schopnost, která vás odměňuje za to, když útočíte do různých hráčů. Bytost s Melee dostane do útoku bonus +1/+1 za každého hráče, do kterého zrovna útočíte. Pokud například útočí samotný Wings of the Guard, dostane +1/+1, protože jste tento combat útočili do jednoho hráče. Když hrajete ve čtyřech, máte tři Wings of the Guardy a každý zaútočí do jednoho soupeře, všichni dostanou +3/+3. Věřím, že to chápete.

 

Je jedno, kolik potvor do hráče útočí. Pokud bych ve výše zmíněném případě útočil dvěma bytostmi do jednoho hráče a jednou bytostí do druhého, oba Wingsové by dostali +2/+2.

 

Council’s Dilemma

 

Stejně jako ve staré Conspiracy, i tady máme hlasování. Funguje to přesně tak, jak je napsáno na kartě výše. Každý nejdříve zvolí jednu z možností, v tomto případě tedy Sprout nebo Harvest. Volí se popořadě, takže každý hráč zná hlasy všech předchozích a může je využít pro své rozhodnutí. Hlasování se nelze zdržet. Poté, co všichni zvolí, se provede první efekt tolikrát, kolik hlasů pro něj bylo. Následně se totéž provede s druhým efektem a Council’s Dilemma končí. Od začátku hlasování nelze hrát žádné instanty, je potřeba počkat až do doby, kdy se vyhodnotí oba efekty hlasování.

 

Pokud by se stalo, že Orchard Elemental v reakci na začátek hlasování umře, hlasování stejně proběhne. Je možno hlasovat pro obě možnosti s tím, že přidání counteru neudělá nic. Životy stále budou fungovat.

 

Council’s Dilemma je trigger, na který lze reagovat. Jako u jiných triggerů se tak musí stát ještě před začátkem resolvu, tedy ještě předtím, než se začne hlasovat.

 

Draftovací schopnosti

 

Některé karty na sobě mají napsáno, že se draftují “veřejně”. To znamená, že místo toho, abyste je položili rubem nahoru na hromádku, je dáte lícem na stůl tak, aby to všichni hráči viděli. Karta má nějakou schopnost, která ovlivní draftování, jako například Leovold’s Operative vyobrazený výše. V tomto případě můžete draftovat dvě karty z jednoho boosteru a ten následující pak přeskočit, obecně ale platí, že si kartu musíte vždy přečíst :)

 

Pokud se stane, že dva hráči chtějí nějakou draftovací schopnost využít zároveň, stane se tak v náhodném pořadí. Je to jediný možný způsob, protože během draftovacího procesu nemáme k dispozici stack, prioritu ani aktivního hráče.

 

Kvůli těmto schopnostem je důležité, aby si hráči předávali boostery najednou. To znamená, že by před nikým neměla vznikat fronta boosterů.

 

Conspiracy & Hidden Agenda

 

Pro hráče, který až doposud hrál pouze klasické formáty, tyto dvě karty budou asi působit dost zvláštně. Ale je to celkem jednoduché. Pokud se rozhodnu tyto karty nadraftovat, nedám si je do balíčku, ale nosím je všude s sebou. Na začátku každé hry potom vezmu libovolný počet Conspiracy a Hidden Agend a umístím je do Command zóny. Na začátku znamená zhruba v pohobný moment jako Leyline of Sanctity, tedy ještě předtím, než se ve hře uskuteční první untap step. A Command zónu známe ze stejnojmenného formátu či z Tiny Leaders, akorát zde neslouží pro generála, ale právě pro tyto karty.

 

Conspiracy dělají prostě to, co je na nich napsáno. Hidden resp. Double Agendy potom dáme do Command zóny tak, aby je soupeř neviděl. Pod ně ještě dáme papírek, na který napíšeme jména jedné resp. dvou karet. Hidden Agendu můžeme kdykoli otočit. Pokud tak učiníme, soupeř se dozví, co je to za kartu a jakou kartu jsme napsali na papírek. Příkladem budiž třeba Hired Heist výše. Když je otočený lícem vzhůru, mohu využívat jeho schopnost a lízat si karty.

 

Otočení Hidden Agendy je speciální akce. To znamená, že se na ni nedá reagovat a mohu tak učinit, kdykoli mám prioritu. Pokud mi na konci hry zůstanou nějaké skryté Hidden Agendy, musím je všechny ukázat soupeři, aby se zamezilo podvodům.

 

 

 

 

Pravidlové rébusy dnes nebudou. Důvodem je moje lenost. Ale těšte se na Kaladesh, tam vám to vynahradím :)

 

Mějte se pěkně a přeji příjemnou zábavu při multiplayerovém hraní!

Karlos

 

Zdroje:
Release notes (EN)

 

 

Hodnocení
Komentáře
Nyní zde nejsou žádné kometáře. Buďte první!
Klikni zde pro poslání kometáře
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí