Friday, August 23, 2019
Všechny články Minimize

Current Articles | Categories | Search | Syndication

Thursday, December 22, 2016
Proč se vyplatí zabývat se pravidly aneb jak neznalost pravidel prohrála hru
Autor: karlosss @ 1:51 PM :: 1976 Přečtení :: 9 Komentáře :: :: Pravidla
 

Ahoj všem! 
 

Zdravím vás před vánoci. Za poslední dva měsíce jsem byl neaktivní, studium informatiky na ČVUT bohužel žere tak nějak veškerý volný čas. Nejen, že nepíšu články, ale nechodím ani hrát. Nejhorší na tom je, že se to asi zlepší až na konci února, což mě strašně štve, ale nikdo s tím bohužel nic neudělá. Zde poskytuji drobnou ukázku, která hovoří za vše: 
 

 

 

Někteří jste mě možná zahlédli na MKM series. Na to jsem si prostě čas udělat musel :). Konečně jsem totiž dostal příležitost se nějaké větší akce zúčastnit jako rozhodčí. Byla to pro mě velmi zajímavá a hlavně důležitá zkušenost. Pokud bych měl vypíchnout nějakou zajímavost, tak by to byl dotaz v 8. kole modernového main eventu: “Co znamená scry?”


Během vánočních svátků určitě napíšu další díl naší série. Několik dalšího rozhodčích mi napsalo, že dělám dobrou věc a určitě v tom mám pokračovat, což je pro mě zase další motivace :). Takže se určitě můžete těšit na state-based actions. O tématu dalšího dílu nechám hlasovat. Můžete psát sem do komentářů, případně na facebook, kde se určitě na tento článek objeví odkaz.


Dnes se nic moc nového nenaučíme. Místo článku o nějaké pravidlové problematice vám ukážu, jak mi dobrá znalost pravidel umožnila vyhrát hru, respektive mi soupeřova neznalost darovala výhru.

 

Příklad, kdy se hodí znát pravidla

Tak se do toho pusťme. Jsme na Modernu, já hraju RG Tron (jako vždycky, občas mám nějaký nápad zkusit něco jiného, ale na Karna ve 3. kole prostě nic nemá :) ), soupeř hraje Lantern Control. Pro nezasvěcené stručně představím princip fungování obou balíků: 


RG Tron:


 

Tenhle balíček spoléhá na to, že co nejdříve zajistí, aby tyto tři země dostal na stůl a produkovaly mu spoustu many. Potom hraje karty, na které bude soupeř obtížně hledat odpovědi, protože tyto karty jsou o třídu silnější než ty jeho:
 



 
 

K rychlému “složení tronu” (vyložení všech tří potřebných zemí) slouží všelijaké podpůrné karty:
 

 

 

Lantern Control:


Tohle je nejotravnější balíček v historii Magicu. Celý stojí na následujícím kombu:
 


 

Kdykoli má soupeř na vrchu balíčku něco nebezpečného, tak se tato karta hodí do hrobu a soupeř si tak lízne zemi a do konce hry si nezahraje. Potom se tam ještě hrají další parády, aby soupeři nefungovalo vůbec nic, i když se k těm kartám nějak dostane:
 

 


Hra:
 

Standardně se v Tronu hrají dva Ulamogové, já však místo jednoho z nich hraju jednou Emrakul, the Promised End, protože s tím je spousta zábavy. Emrakul mám na úvodní ruce a v prvním kole dostávám inkvizici, takže soupeř ji viděl. Během hry se mi moc nedaří, soupeř se totálně zabetonuje. Já s Emrakul v ruce čekám na vhodný okamžik. Je moje kolo a na stole to  vypadá nějak zhruba takhle:

 

 



Říkám si: Teď, nebo nikdy. Do komentářů pište, co si myslíte, že se dělo dál, za nějakou dobu (všimněte si, že už raději neříkám nic konkrétního :) ) vám to prozradím.
 

Přeji všem veselé Vánoce, hodně dárečků, ale potom především spoustu šťastných topdecků v novém roce!

Karlos

 

 

 

 

 

 

 

 

Hodnocení
Komentáře
Autor: QuestLove @ Thursday, December 22, 2016 3:14 PM
Zahraju Emrakul, opponentovo kolo mu tutoruju Spellskite, zahraju ji a x-krát targetuju za 2 životy třeba aktivovanej kodex nehledě na výsledek?

Autor: karlosss @ Thursday, December 22, 2016 3:15 PM
tyjo, to byl velmi rychlý a téměř správný odhad, ještě to zkus dotáhnout do konce, jednu věc jsi přehlédl...ale jinak dost dobrý :)

Autor: kriggy @ Thursday, December 22, 2016 3:27 PM
No to ale moc neřeší protože soupeř zůstane na jednom životu - nemůžeš zaplatit 2 když by měl jen jeden. Nicméně si tipnu že to asi nevěděl a proto to scoopnul

Autor: QuestLove @ Thursday, December 22, 2016 3:32 PM
Ahá, díky za pomoc. :)
V tom případě ve svém kole ještě tapnu Grove a dám mu život, protože vím, co mám v plánu. :)

Autor: filip @ Thursday, December 22, 2016 3:36 PM
já akorát nechápu, proč si ještě předtim nezamíchal knihovnu, aby ta věc nezůstala nahoře v jeho "kontrolovanym kole"? (jsem hráč amatér).

Autor: Grahf @ Friday, December 23, 2016 10:13 PM
filip má filipa :) Toto by urobil každý hráč, ktorý nechce riskovať.

Autor: Grim @ Wednesday, December 28, 2016 3:01 PM
Grovu bych tapnul až v oponentově kole, to že mu ovládám kolo neznamená, že nemohu hrát i s vlastníma kartama.
Dále mi furt nejde ho hlavy co Spellskite přecíluje, protože na stole je pouze abilita co cílí hráče (odemílá nebo nutí míchat balík). Ani u jedné není Spellskite legálním cílem .

Autor: DK @ Friday, December 30, 2016 12:35 AM
to Grim: "You can activate Spellskite’s ability even if Spellskite wouldn’t be a legal target for the spell or ability..." zdroj: http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=397743

Autor: karlosss @ Tuesday, January 03, 2017 12:30 PM
@Grim: jsem rád, že jsi sem ten komentář dal. Přesně proto říkám, že se vyplatí se zabývat pravidly :)

Tak vám prozradím, jak se to semlelo. Emrakul jsem zahrál za barevnou manu z Grove rovnou (ano, možná to není ideální, ale hru bych prohrál tak jako tak, kdyby to nevyšlo) a rovnou už jsem věděl, co chci udělat v soupeřově kole. Akorát si říkám, doufám, že hraje Spellskite a že ji nevysidoval, protože v první hře jsem žádnou neviděl. Doufal jsem, že si na konci kola tutora nesemele, protože tím by mi to dost zkomplikoval. Měl bych možnost mu v jeho upkeepu pomocí odemílacích artefaktů ještě trochu upravit draw, ale tam by Spellskite nemusela být.

Když jsem viděl, jak sahá po odemílacích artefaktech na konci kola, už jsem chtěl skoro scoopnout. K mému překvapení však zacílil mne místo sebe. Semlel mi tak pár nesmyslů a předal mi prioritu. Šli jsme tedy do jeho kola.

Zahrál jsem tutora. Spellskite jsem netahal rovnou, nejdřív jsem si pořádně prohlédl jeho balíček, aby náhodou nescoopnul rovnou - nevěděl jsem, jak moc velká je jeho nevzdělanost, jestli si to jen neuvědomil, nebo to fakt nevěděl. Jak jsem tak procházel knihovnu, potkal jsem dohromady tři Spellskite. Tak jsem si jednu z nich vzal a zahrál jsem ji. Stále nic. Tak jsem aktivoval jeden odemílací artefakt. Nic. Zacílil jsem tuto abilitu pomocí Spellskite. Nyní už následovala soupeřova reakce. Chvíli se se mnou hádal, ale pravidla jsou v Magicu nejsilnější argument, takže neměl šanci. Hru jsem vyhrál a soupeř byl řádně rozladěn. Zlobit se však může pouze sám na sebe - neznal pravidla.

A z toho plyne poučení - čtěte články a učte se pravidla, ať se vám tohle nestane :)

Click here to post a comment
Print  
Reklama Minimize
Print  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement