21. října 2017
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

26. ledna 2017
Pravidlové okénko - Aether Revolt
Autor: Flamberg @ 13:00 :: 849 Přečtení :: 2 Komentáře :: :: Pravidla
 
Ahoj všichni čtenáři a čtenářky,

světlo světa spatřila nová rozšiřující sada a tak je čas na další pravidlové okénko. Karla Jílka tentokrát zastoupím já, aby se Karel mohl věnovat studijním povinnostem :-)

Aether Revolt se sice nese v duchu revoluce, z pohledu pravidel ale revolučním není (v porovnání například s novotami ze sady Kaladesh). Přibyly nám pouze dvě nové schopnosti. Z pohledu turnajových pravidel se také žádný převrat nekonal. Detaily si rozebereme níže.



Nový keyword Improvise



Co říkají pravidla:

702.125. Improvise

702.125a Improvise is a static ability that functions while the spell with improvise is on the stack. “Improvise” means “For each generic mana in this spell’s total cost, you may tap an untapped artifact you control rather than pay that mana.”

702.125b The improvise ability isn’t an additional or alternative cost and applies only after the total cost of the spell with improvise is determined.

702.125c Multiple instances of improvise on the same spell are redundant.

- Schopnost Improvise umí zlevnit kouzla, na nichž je napsaná. Při sesílání takového kouzla se můžete rozhodnout, že zaplacení části potřebné many nahradíte tapnutím odpovídajícího počtu artefaktů, které máte na bojišti.

- Tapnutím artefaktů můžete zaplatit pouze za generickou část ceny sesílaného kouzla. Nelze takto zaplatitWhiteBlueBlackRedGreen nebo Colorless.

- Improvise není alternativní sesílací cenou. Lze tedy například vašemu Reverse Engineer dát flashback přes Snapcaster Mage a následně ještě využít Improvise.


- Pokud máte na bojišti nějaký artefakt, který umí dávat manu za tapnutí nebo obětování (Seer's Lantern, Composite Golem), musíte si vybrat, jakým způsobem ho využijete. Buďto z artefaktu získáte manu, nebo ho tapnete do Improvise. Nelze obojí.


- Na rozhodnutí o využití Improvise nelze zareagovat. Když se soupeř rozhodne seslat takto kouzlo, je už pozdě na ničení artefaktů, co má na bojišti.

- Pro Improvise lze s výhodou využívat Equipmenty. Těm je totiž jedno, že je tapujete. Budou stále fungovat.



Nový ability word Revolt



- Slovo Revolt sdružuje schopnosti, jež zajímá, jestli v aktuálním kole opustil nějaký váš permanent bojiště. Pokud tomu tak je, umí karta s touto schopností něco navíc.

- Revolt se dívá na permanenty. Tedy na cokoliv, co máte na bojišti - bytosti, artefakty, očarování, země, planeswalkery... Také tokeny.

- Revolt si hlídá opuštění bojiště. A to do jakékoliv jiné zóny: zabití do hřbitova, exilnutí, vrácení na ruku, zamíchání do knihovny.

- Stačí i jen chvilkové exilnutí karty, například přes Illusionist's Stratagem.


- Je jedno, kolik permanentů celkem v aktuálním kole odešlo. Efekt Revolt to neznásobí.



Expertise cyklus



V sadě nám vyšlo i těchto pět Sorcery s poměrně neobvyklou schopností, jež nám umožňuje sesílat zadarmo karty z ruky. Raději si je malinko rozebereme.

- Expertise hovoří o sesílání ("cast"). Není tedy možné přes ně zahrát zemi. Karty zemí se totiž hrají ("play").

- Kouzlo sesílané přes Expertise je zadarmo. Nelze tedy použít alternativní sesílací ceny (například Emerge). Lze ale využít dodatečné ceny (například Kicker nebo Nahiri's Wrath).


- Expertise se vyhodnocuje postupně. Nejprve se provede první schopnost, poté můžete seslat vybrané kouzlo a dát ho na stack nad Expertise. Až potom se dá Expertise ze stacku do hřbitova.

- Vzhledem k tomu, že v okamžiku sesílání kouzla přes Expertise je samotná Expertise ještě na stacku a ne ve hřbitově, nelze takto zadarmo seslat například Shreds of Sanity a vrátit si tuto Expertise do ruky. Lze ale seslat kouzlo, jež bude na Experise na stacku cílit. Nebude to ale asi příliš efektivní, protože Expertise zmizí ze stacku ještě před vyhodnocení takového kouzla a to tedy ztratí svůj cíl.


- Přes Expertise lze s výhodou sesílat kouzla bez manové ceny, které normálně sesílat nejde. Například Ancestral Vision.




Cyklus Implementů



U těchto artefaktů je dobré vědět, jak přesně fungují aktivované a spouštěné schopnosti. Pokud například použijete Implement of Ferocity stane se následující:
 - dáte schopnost na stack,
 - vyberete pro schopnost cíl (bytost, která má dostat +1/+1 counter),
 - zaplatíte Green, obětujete Implement,
 - na stack dáte také jeho spouštěnou schopnost a to nad aktivovanou schopnost.

Nejprve se tedy vyhodnotí spouštěná schopnost a vy si líznete kartu. Pak znovu dostanete prioritu (a můžete třeba zahrát tu kartu, již jste si lízli, pokud se jedná o Instant). A teprve potom se vyhodnotí aktivovaná schopnost a na zacílenou bytost se přidá +1/+1 counter.



Kvíz pro začínající brouky Pytlíky


Máme tu opět několik situací, s kterými byste se mohli potkat. Neváhejte nám své řešení (i s pravidlovým vysvětlením) sdělit do komentářů. Své řešení doplním přibližně za dva týdny.


Solemn Recruit + Lathnu Hellion



Na bojišti jsou tyto dvě bytosti. Jejich kontroler nemá v zásobě žádné Energy. Co se stane na konci jeho kola, během kterého se nic neudálo (a tedy zatím není splněna podmínka pro Revolt)?


Inspiring Statuary + Morbid Curiosity



Chci seslat Morbid Curiosity, obětovat do něj Inspiring Statuary a ještě k tomu využít Improvise a tapnout Statuary pro zlevnění ceny, již musím zaplatit, na BlackBlack. Je toto možné? Proč ano, proč ne?



Turnajová pravidla: kupičkování a časování draftu


S každou novou sadou jsou revidována i turnajová pravidla. Aether Revolt sice nepřinesl žádné zásadní změny, ale u dvou novot bych se přeci jen zastavil.

Nově je během jedné turnajové hry povoleno "míchání na kupičky" pouze jednou za hru (tj. s jedním soupeřem 3x, pokud jste hráli 2:1). Hlavním důvodem je to, že tento způsob "míchání" žádným mícháním není a obvykle se praktikuje pouze k tomu účelu, aby se hráč na začátku hry ujistil, že jeho balíček obsahuje správný počet karet. Opakované kupičkování tedy naprosto ztrácí smysl a pouze zdržuje celý turnaj.

Decks must be randomized at the start of every game and whenever an instruction requires it. Randomization is defined as bringing the deck to a state where no player can have any information regarding the order or position of cards in any portion of the deck. Pile shuffling alone is not sufficiently random and may not be performed other than once at the beginning of a game to count the cards in the deck.

Další praktickou změnou je úprava časovách limitů při časovaném draftu. Ponovu budete mít více času na prohlédnutí nadraftovaných karet mezi jednotlivými boostery. Po prvním boosteru máte 60 sekund a po druhém 90 sekund. Kudos!

The time for review after the first booster pack is 60 seconds. Each subsequent review period increases by 30 seconds.



Přeji hodně zábavy s novou sadou a třeba se potkáme na Grand Prix Praha.



Flamberg
Váš Rules Advisor



Zdroje:
http://gatherer.wizards.com
https://magic.wizards.com/en/articles/archive/feature/aether-revolt-release-notes-2017-01-06
http://magic.wizards.com/en/articles/archive/news/magic-tournament-rules-release-notes-2017-01-16
http://wpn.wizards.com/sites/wpn/files/attachements/mtg_mtr_20jan17_en.pdf


Hodnocení
Komentáře
Autor: Grahf @ 28. ledna 2017 19:39
1. na začiatku end stepu sa spustí len "at the beggining of end step" abilita helliona. U Revoltu totiž nebola v danom okamihu splnená podmienka a tak to tesne nestihol :)
2. zaplatí sa základný cost (čiže BB+tapnutie statuary) a na to sa pridá additional cost (obetovanie sanctuary). Tu si nie som istý, či existuje nejaké poradie tak, ako som ho napísal, alebo sa toto platenie deje naraz, ale v tom prípade si zrejme môžem vybrať, akú postupnosť bude mať a výsledok bude stejný.

Autor: Flamberg @ 9. února 2017 13:56
Ano, Grahf to má dobře. ;-)



Moje řešení:



Solemn Recruit + Lathnu Hellion

Spustí se pouze schopnost Lathnu Helliona. Recruit má svou schopnost napsanou jako trigger s takzvanou spouštěcí podmínkou ("intervening if clause"). Pravdivost této podmínky se kontroluje jak při spouštění triggeru tak při jeho vyhodnocení. A v okamžiku spouštění ještě nic bojiště neopustilo.

Mimochodem, pokud by schopnost byla napsána například takto:

At the beginning of your end step, put a +1/+1 counter on Solemn Recruit, if a permanent you controlled left the battlefield this turn.

nejednalo by se o "intervening if clause" a obě schopnosti - Recruitova i Hellionova - by se spustily. A pokud by je hráč na stacku správně srovnal, tak by mohl nejprve Helliona obětovat a pak přidat +1/+1 counter na Recruita.



Inspiring Statuary + Morbid Curiosity

Při placení za sesílaná kouzla a aktivované schopnosti je předepsané následující pořadí:

1) Urči celkovou cenu za seslání/aktivování. Typicky se jedná o určité množství many, obětování nějakých permanentů atd. Tato celková cena se "uzamkne" a už ji nic v rámci následných kroků nezmění.
2) Můžeš aktivovat manové schopnosti, pokud určená cena nějakou platbu manou obsahuje.
3) Zaplatíš určenou cenu. Pokud je cena složena z více částí (např. mana a obětování), platíš v libovolném pořadí.

Použití Improvise spadá do kroku 3), placení za seslání Morbid Curiosity bude tedy vypadat nějak takto:

1) Urči celkovou cenu za seslání Morbid Curiosity: 1BB a obětování nějakého artefaktu nebo bytosti.
2) Můžeš aktivovat manové schopnosti. Například ze zemí na bojišti získat BB.
3) Zaplatíš cenu v libolném pořadí. Například nejprve zaplatíš BB, tapneš Statuary jako platbu za 1 a nakonec Statuary obětuješ. Máš sice možnost zvolit pořadí jiné - nejprve obětovat Statuary a pak platit manovou cenu - to bys pak ale nemohl Statuary nebo jiný artefakt použít pro Improvise, protože jakmile Statuary z bojiště zmizí, Morbid Curiosity o Improvise okamžitě přijde.

Klikni zde pro poslání kometáře
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí