26. dubna 2017
Všechny články Minimalizovat

Aktuální články | Kategorie | Hledat | Syndikace

16. dubna 2017
Pravidlové okénko: Amonkhet
Autor: karlosss @ 18:18 :: 675 Přečtení :: 3 Komentáře :: :: Pravidla
 

Vážené čtenářky, vážení čtenáři Magic Guru,

 

jak jistě víte lépe než já, tak nám zanedlouho vyjde nová sada Amonkhet. Pokud se chystáte na prewko, tak se vám určitě bude hodit vědět, jaké novinky z hlediska pravidel se v této sadě nacházejí.

 

Amonkhet Invocations



Po vynálezech z Kaladeshe a Aether Revolt, i zde máme něco speciálního. Říká se tomu Invocations. Bude to fungovat stejně jako v předchozí sadě. To znamená, že v každém boosteru můžete s pravděpodobností 1:144 najít místo jedné commony něco, co vám spolehlivě zaplatí ten booster. Tentokrát jsou to kusy tématicky laděné do starověkého Egypta a nacházejí se mezi nimi karty jako Force of Will, Entomb nebo Cryptic Command. Opět platí, že tyto karty jsou nelegální na standardu, ale jsou legální na limited, kde si je otevřete. Pokud tedy na prewku vytáhnete třeba Worship, tak nejen že se vám zaplatí vstupné, ale také s největší pravděpodobností ještě naštvete každého, kdo proti vám bude hrát, když si ho zrovna líznete.

 

A teď už se opravdu podíváme na věci z pravidel:


Embalm

 


 

Embalm je schopnost, která dovoluje mrtvým bytostem, aby za vás dále bojovaly jako mumie. V praxi to funguje tak, že stačí zaplatit cenu embalmu a exilnout patřičnou bytost z hrobu. Potom do hry vyskočí token, který je kopií této bytosti (má tedy stejné jméno, P/T, schopnosti) až na to, že je bílá, nemá mana cost a ke svým původním creature typům ještě navíc dostává typ Zombie. Embalm se dá aktivovat pouze jako sorcery – to znamená ve své main fázi a pouze s prázdným stackem.

 

Z pohledu pravidel se jedná o activated abilitu (takže karty jako Pithing Needle proti tomu budou fungovat).

 

Připomínám, že se jedná o token – tedy pokud vám jej někdo vrátí na ruku nebo pošle ze hry kamkoli pryč, tak o něj nenávratně přicházíte.

 

Dále by to asi chtělo rychlokurz kopírování – kopíruje se právě to, co je napsáno (ve smyslu vytištěno) na kartě a nic víc. To znamená, že ten nově příchozí token nebude vědět nic o counterech, aurách nebo dočasných efektech typu Giant Growth, které ovlivňovaly původní bytost.

 

Kolují fámy o tom, že nám Wizardi v boosterech rozdají tokeny pro embalmované bytosti. Tak doufejme, že jim to narozdíl od Energy rezerv vyjde :)

 

Exert

 


 

Exert znamená rozhodnutí, jestli se permanent v mém příštím untap stepu odtapne nebo ne. Exertovaný permanent je potom takový, u kterého jsem se rozhodl, že se neodtapne. Rozhodnutí permanent neodtapnout s sebou standardně přináší nějakou výhodu.

 

Toto rozhodnutí nevyužívá stack. Jestli Exert provedu, se musím rozhodnout okamžitě – zatím je tato schopnost navázána pouze na deklaraci útočníků, což znamená, že jakmile tapnu svoje útočníky, tak musím říct, co všechno chci exertovat (samozřejmě to mohou být pouze karty se schopností, která je nějak navázána na Exert). A až potom dostanu prioritu a mohu hrát instanty v rámci Declare attackers stepu.

 

Existují i triggery typu “Whenever you exert a creature...”. Takové triggery se naskládají na stack a s tímto stackem se potom dále pracuje v momentě, kdy aktivní hráč dostane prioritu v Declare attackers stepu – hráči mohou na stack libovolně něco přihazovat, nechávají věci resolvovat a tak dále – však to znáte.

 

Pokud by nějaká bytost měla vigilance, mohu ji také exertovat, pokud mi to nějaký efekt dovolí. V takovém případě rovněž platí, že se bytost v následujícím mém untap stepu neodtapne – akorát mi to s největší pravděpodobností nebude vadit.

 

Když soupeři ukradnu do konce kola bytost a exertuji ji, je tím untap stepem myšlen můj untap step – tedy až mu ji na konci kola vrátím, tak se tato bytost normálně odtapne.


Aftermath split cards

 

 

Abychom těch podivných karet neměli v historii Magicu málo, tak nám právě Wizardi připravili další druh.

 

Jednoduše řečeno, je to takový flashback, který ale vyčaruje jiné kouzlo. Reálně to pak funguje tak, že část karty, která je natištěna “správně” je ta část, která je určena pro seslání z ruky. V případě Destined/Lead tedy zaplatím 2 many a posílím nějakou bytost. A potom někdy v budoucnu mohu z hrobu seslat za 4 many Lead (pozor, je to sorcery), čímž způsobím nějaký masivní blok. Následně jde karta do exilu.

 

Zde bych rád upozornil na globální změnu pravidel, která vejde v platnost v souvislosti s Amonkhetem. Na charakteristiku split karet (mana cost, barva) se bude pohlížet tak, že se bude brát v úvahu pouze karta jako celek. Destined/Lead je tedy černozelená karta s mana costem 4 libovolné, jedna zelená a jedna černá a konvertovaná cena je potom 6. Toto platí všude kromě stacku. Jakmile je split karta na stacku, tak platí pouze ta část karty, která se zrovna hraje. Například pokud hraju zrovna Destined, jedná se o černou kartu s konvertovanou cenou 2.

Nechtějte po mně, abych vysvětloval, jak to bylo s charakteristikou split karet doposud – obávám se, že by potom na tento článek kapacitně nestačilo diskové úložiště tohoto serveru. Osobně tuto změnu vítám, protože nejen pro začínající hráče přináší podstatné zjednodušení.

 

Z dalších pravidel ke split kartám: pokud počítám instanty a sorcery v hrobě, Destined/Lead se počítá za jeden. Split karty mají dvě jména, mydlářem tedy mohu zakázat jednu půlku, ale ne tu druhou.

 

K Aftermathu potom ještě zmíním, že pokud mi něco dovolí seslat nějakou kartu z ruky zdarma, nemohu seslat polovinu s Aftermathem – obecně platí, že Aftermath jedině z hrobu. Když hraju Aftermath z hrobu a karta z libovolného důvodu opustí stack (ať už resolvovala, nebo byla zrušena), tak je přesunuta do exilu.

 

Cycling

 


 

Tohle není vůbec nic nového. Cycling je activated ability, která vyžaduje zaplacení uvedené ceny a odhození karty. Za odměnu si potom líznu kartu. Ideálně tedy zahodím něco, co se mi zrovna nehodí a místo toho si líznu něco, co se mi hodí.


Desert

 

 

Staronový land subtype. Vedle základních pěti subtypů Plains, Island, Swamp, Mountain a Forest existují i další – z relativně nedávné historie si vzpomínám třeba na Gate, dále potom třeba Urza’s nebo Locus. A sem se řadí i Desert.

 

Samo o sobě to neznamená vůbec nic. Ale když potom nějaký efekt říká “…if you control a Desert...”, tak se to týká právě nějaké země s tímto subtypem.

 

Cartouche

 

 

Tady to hodně zrychlím. Je to naprosto totéž, co v předchozím odstavci. Pouze je to subtype enchantmentu.

 

 

 

Přeji všem hodně štěstí na prewku. Mě tam určitě nepotkáte, protože momentálně umírám pod záplavou školních povinností. Až se to trochu uklidní, tak se snad dočkáte i pokračování série Úvod do vyšších pravidel.

 

A poznámka na závěr: kouzlo s X v manacostu přes toto spíš nechcete sesílat: X v takovém případě musí být 0.


 

 

Karlos

Zdroje:
Amonkhet Release Notes (EN)

 

 

 

 

Hodnocení
Komentáře
Autor: NekraOX @ 17. dubna 2017 9:43
Ahoj Karlosi,

Díky za souhrn mechanik.
Hodně štěstí ve škole a ve zdraví to přežij.
Až už na tebe nebudou útočit školní povinnosti, přidáš prosím pravidlový kvíz? (Uvědomuju si, že to může trvat i několik měsíců.)

Autor: karlosss @ 17. dubna 2017 19:49
Ahoj, k pravidlovým okénkům týkajících se nových edic pravidlové otázky dávat nebudu. Jednak mě tento typ pravidlových okének příliš nebaví (sám hraju modern, takže spíš vyznávám starší mechaniky), jednak dá vymýšlení pravidlových otázek týkající se nové edice docela práci (nové karty nikdo pořádně nezná, nevíme, jaké interakce se mohou vyskytovat, a tedy nevím, co do toho kvízu dát) a jednak se mi v Kaladeshi nedostala jediná odpověď, když už jsem nějaké otázky vymyslel.

Spíš očekávej další díl Úvodu do vyšších pravidel. To mě baví a mám pocit, že i pro hráče to je přínosné.

Autor: Caranthir @ 20. dubna 2017 13:47
Nejen "kolují fámy", podle údajů pro vendory by měl každý Fat Pack (Bundle) obsahovat kompletní sadu embalm tokenů ;-)

Klikni zde pro poslání kometáře
Vytiskout  
Reklama Minimalizovat
Vytiskout  
© 2016 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí