Sunday, October 24, 2021
Všechny články Minimize

Current Articles | Categories | Search | Syndication

Sunday, July 03, 2011
Rozbor New Phyrexia Intro Packu - Life for Death
Autor: JakubMG @ 3:05 PM :: 2558 Přečtení :: 0 Komentáře :: :: Standard, Novinky, Tvorba balíků
 

Rozbor New Phyrexia Intro Packu - Life for Death

 

Zdravím Vás u čtvrtého rozboru intropacku edice New Phyrexia. Intropack je červenobílý a nese název Life for Death- v překladu přibližně Život za smrt. Co z toho názvu vyplývá, ještě uvidíme. Každopádně cena New Phyrexia Intropacku – Life for Death je na českých obchodech 329,- ale v našem našem partnerském eshopu Veselý Drak ho můžete získat za příznivou cenu 269 kč. K dostání je i balení všech Intro Packů za super cenu!

Podíváme se na decklist intropacku, posléze detailněji na jednotlivé karty a pak si rozebereme různé způsoby rozvoje balíčku.

Life for Death Jakub Štingl
Main Deck Sideboard
11 Mountain
13 Plains
2 Blinding Souleater
1 Cathedral Membrane
2 Immolating Souleater
1 Inquisitor Exarch
2 Kemba’s Skyguard
1 Lumengrid Gargoyle
1 Moltensteel Dragon
1 Ogre Resister
3 Porcelain Legionnaire
1 Shattered Angel
3 Slash Panther
2 Act of Aggression
1 Apostle’s Blessing
2 Golem’s Heart
1 Gut Shot
1 Incite
1 Lightning Bolt
1 Marrow Shards
2 Pacifism
1 Phyrexian Rebirth
1 Pristine Talisman
2 Rage Extractor
1 Solemn Offering
2 Whitesun’s Passage
 

Nejdříve uvedu několik mých postřehů k decklistu:
  • Většina karet má v manacostu nebo u aktivačních abilit tzv. Phyrexiánskou manu. V tomto případě je mana vždy červená nebo bílá. Její výhoda je v tom, že ji můžeme platit normálním způsobem za jednu manu určité barvy anebo také dvěma životy.
  • Phyrexiánskou manu u karet budeme téměř vždy platit za životy, abychom byli rychlejší ve vykládání než soupeř. Náš počet životů bude sice rychle klesat, ale od toho nám odpomůže množství karet v balíčku, které nám přidávají životy – např. Whitesun’s Passage, Pristine Talisman nebo Kemba’s Skyguard.
  • Jedinou nevýhodu vidím v tom, že balíček má sice mnoho karet, kterými by se měl zbavit soupeřových příšer, ale není to nikdy tak jisté jako třeba v balíčku Feast of Flesh, kde jsou karty jako Go for the throat, Geth’s Verdict, Parasitic Implant atd nebo v Devouring Skies, kde samotný generál Phyrexian Ingester funguje jako removal1, Doom Blade, Blind Zealot. Kartou Pacifism z Life for Death nezneškodním Llanowara elves, karta Gut Shot nebo Marrow Shards se zbaví jen málokteré bytosti a Solemn Offering je jen na artefakt nebo enchantment. Mezi kvalitní removal by patřil Lightning Bolt, občas Cathedral Membrane a hlavně réro Phyrexian Rebirth. Trochu jsem doufal, že při takovém množství artefaktů uvidíme třeba Galvanic Blast, ale co se dá dělat.
A teď k rozboru:
2 Blinding Souleater – 3,5 – za tři many artefaktová 1/3 bytost s ojedinělou schopností oblíbenou především u starých Soldierů2 – za phyrexiánskou manu (tím se trochu liší) a jeho tapnutí tapneme cílovou bytost. Tuto schopnost využijeme hlavně na pozdržení rychlejšího soupeře, tak že mu tapneme nejsilnějšího útočníka, ale i do tlaku můžeme soupeři tapnout nepříjemného blokera…
1 Cathedral Membrane – 3,5 – Třeba takovou zídku jsem myslel, když jsem říkal „nepříjemný bloker“. Pomocí membrány můžeme zablokovat třeba útok soupeřova titána a posléze se ho i zbavit. Jednoduše je to vždy výměna za „lepší“ kartu. Stojí 1pW (jednu a jednu phyrexiánskou bílou), takže ji můžeme klidně zahrát už v prvním kole.
2 Immolating Souleater – 3 – tento satan (type - Fiend) trochu postrádá schopnost trample. Za dvě many 1/1 s klasickým pumpováním dopředu, ale tentokrát za phyrexiánskou manu! Jenomže bez trample ho klidně zablokuje jakákoliv malinká bytost a umřou oba. Podotýkám však, že za pomocí Assault Strobe může zabít jediným útokem (!).
1 Inquisitor Exarch -3,5 – další z kolekce exarchů. Když přijde do hry, tak buď vy dostanete dva životy nebo soupeř dva ztratí. K tomu je to 2/2 bytost za WW, což není vůbec špatné.
2 Kemba’s skyguard – 3 – Výborná bytost 2/2 flying za 1WW a ještě po jejím příchodu získáme dva životy. Možná řeknete, že je to blbost, ale pro nutnou leteckou základnu, kterou většina intropacků hodně postrádá, je tato lítající kočka, nebo jak to nazvat, ideální.
1 Lumengrid Gargoyle – 2 – za 6 man 4/4 artefaktová bytost s flying. Na první pohled k ničemu, ale když se budu držet toho, co jsem říkal na začátku, že boduji z hlediska poměru k jiným intropackům, tak může být tento gargoyl tím, kdo ukončí dlouhý lítý boj.
1 Moltensteel Dragon – 5 – náš hlavní generál má opravdu vlohy pro své povolání. Tento hrozivý drak je 4/4 flying za 4pRpR (dvě phyrexiánské červené) a má stejné pumpování, jako zmíněný Immolating Souleater. Opravdu, když dostanu v souboji intropacků na stůl Moltensteel dragona, tak soupeř v devíti případech z desíti balí hru. Často to tak funguje i na klasickém Standard formátu jenomže tam se většinou hraje asi pětkrát více zabíjení.
1 Ogre Resister – 1 – za 2RR mít jenom 4/3 neartefaktového ogra uznáte, že není žádná výhra.
3 Porcelain Legionnare – 4 – tento soldier je asi moje nejoblíbenější komonka edice. Ve druhém kole mít na stole 3/1 First strike bytost je opravdu velká výhoda. Především proti jiným potvorovým deckům je porcelánový legionář fakt třída J.
1 Shattered Angel – 3 - Další letec tentokrát 3/3 za 3WW ale nemůžeme si ho slevit, ale zase nám, kdykoliv přijde land pod kontrolu soupeře, přidá 3 životy. Jeho nevýhoda je, že v tomto balíčku ho zahrajeme ideálně nejdříve ve čtvrtém kole, ale od toho kola už většinou moc landů soupeři nepřijde, pokud nehraje nějaký kontrol.
3 Slash Panther – 2,5 – Nevím jak přesně bodovat bytosti za phyrexiánskou manu. Tohoto Pantera můžeme opět zahrát o kolo dříve, než odpovídá jeho manacostu, ale je to „jen“ 4/2 haste ve čtvrtém kole… Phyrexiánská mana nám ale zase dává ještě jiné bonusy, jak uvidíte za chvilku.
 
Další kouzla:

2 Act of Aggression – 3,5 – Tohle je opravdu vykutálená karta. Určitě nahradí starý Act of Treason nebo Mark of Mutiny a to hlavně díky možnosti hrát ho instantně. Jen si představte třeba situaci, kdy na Vás chce zaútočit UB kontrol se svým Wurmcoil Engine (ačkoliv nevím, jestli ho tento balíček zrovna hraje) a Grave Titan. Vy před útokem seberete soupeři jednoho z nich a pak zablokujete toho druhého. Zničit dvě soupeřova velká „hovada“ jednou ranou jen za tři many a čtyři životy se opravdu vyplatí…
1 Apostle’s Blessing – 2,5 – za 1pW moc hezký bojový trik, kterým uchráníte svou bytost v boji anebo ji zachráníte před soupeřovým zabíjením. Navíc toto můžete zahrát jen za jednu manu, takže soupeř pravděpodobně nebude nic čekat…
2 Golem’s Heart – 2,5 – Kdykoliv kdokoliv zahraje kartu s typem artefakt, tak dostaneš život. V tomto balíčku, když to vyložíte ve druhém kole, tak vám přidá za jednu hru přibližně pět životů, takže nic moc. Pokud hrajete ale proti jinému decku se stejnou koncentrací artefaktů, může vás golem’s heart třeba i zachránit, takže docela fajn karta do sideboardu.
1 Gut Shot – 2,5 – za dva životy dej jeden dmg. Docela špatný poměr, ale má to phyrexiánskou manu, což je někdy výhoda, je to instant a může to být nacíleno do čeho chcete.
1 Incite – 1 – Tato karta většinou uvízne na ruce. Opravdu jen zřídka využijeme toho, že soupeřova bytost musí útočit.
1 Lightning Bolt – 4 – moje oblíbená červená karta, ale čí ne? Lightning bolt zatím vždycky byl nejlepší levné červené střílení a stále je…
1 Marrow Shards – 2,5 – Zajímavý bojový trik. Za dva životy (soupeř ho tedy vůbec nemusí čekat) zabij všechny útočící potvory s jedna dozadu. Proti goblinům3, rychlým battle cry deckům4 nebo elfům5 je to výborná karta. Proti kontrolům6 je zase úplně k ničemu.
2 Pacifism – 2,5 – tzv. „spacák“ už několikrát reprintovaná karta a v M12 se s ní opět uvidíme. Není to sice Oblivion ring nebo aspoň Journey to Nowhere, ale soupeře to minimálně zdrží. Ale když ho dáte třeba na Ezuriho, tak vám to moc nepomůže…
1 Phyrexian Rebirth – 4 – a jsme u druhého réra. Něco takového považuji na rozdíl od pacifism za kvalitní removal. Je to sice mass removal7, takže ničí i naše bytosti, ale potom si vyrobíme creature token, který je za každou takto zničenou bytost +1/+1. Manacost je sice 4WW, ale je to stejné jako u draka – pokud soupeř nenajde rychle odpověď tak nejspíš prohrál hru.
1 Pristine Talisman – 3 – Je to jediná manaakcelerace v decku, ale zato nám přidává vedle bezbarvé many i život. Tím pádem si každé kolo automaticky jeden přidáváme. I v allcommon decích se někdy osvědčí…
2 Rage Extractor – 4 - konečně jsme u karty, která nám dává příčinu proč mít v balíčku tolik karet, které mají v manacostu phyrexiánskou manu. Tento artefakt stojí 4pR a dává nám možnost, kdykoliv hrajeme některé kouzlo, v jehož manacostu se vyskytuje phyrexiánská mana, dát do cílového hráče nebo příšery tolik dmg, kolik byla jeho converted manacost (celková). Když dostanete tuto kartu ve čtvrtém kole, tak už pouhým vykládáním karet zabíjíte soupeře s jistotou v kole šestém. V tomto intropacku je tento artefakt opravdu mocný, jediná škoda je, že to není enchantment, čímž by se ještě zmenšila jeho zničitelnost.
1 Solemn Offering – 2,5 – klasické ničeníartefaktu nebo enchantmentu, ačkoliv je tedy o manu dražší, na druhou stranu však získáme navíc potřebné životy. Dobrá karta do sideboardu.
2 Whitesun’s Passage – 2 – Přidávání životů je samozřejmě pro Life for dech velice důležité, existovaly však mnohem přijatelnější způsoby jako třeba Sunspring Expedition nebo Rest for the Weary. No co se dá dělat.
 
Tím jsem popsal všechny karty balíčku a můžeme přejít ke způsobům jak deck ještě vylepšit.
  • Řekněme, že balíček je postaven na kartách s phyrexiánskou manou v manacostu. Ale co z toho? Vidím na tom dvě výhody: 1. Můžeme hrát všechny karty dříve a tím pádem jsme mnohem rychlejší, ale na druhou stranu mnohem rychleji zabíjíme sami sebe. Proto musí balíček obsahovat nějaké přidávání životů. 2. Karta Rage Extractor. Ono se to nezdá, ale pokud nemá soupeř nekonečno životů (přes Suture Sisters kombo), tak s extraktorem na stole a kartami za phyrexiánskou manu (dále jen „phm“) na ruce jsme pravděpodobně vyhráli. Takže tuto docela dobrou kartu bych doplnil do čtyř kusů.
  • Řekli jsme, že všechny phm karty chceme hrát raději za životy, takže tím pádem nepotřebujeme žádnou určitou barvu. Na základě toho můžeme do balíčku přidat další barvy jako je modrá nebo černá a další skvělé phm karty. Země může balík obsahovat jakékoliv, ale nejlíp nějaké duály pro pozdější hru, kdy raději budeme hrát za plný manacost. Nejlepší by byly pro levnou verzi nepravé fečky (terramorphic expanse), ty se do čtyřbarvy hodí, ale bohužel nám v říjnu odrorují ze standardu. Také můžeme čtyřikrát doplnit nezákladní zemi Glimmerpost, která nám bude dodávat životy.
  • Za černou barvu by se v tomto balíčku skvěle vyjímal Vault skirge, kterého můžeme zahrát v prvním kole a máme 1/1 bytost s Lifelinkem a Flyingem. Další phm černá karta, kterou obsahuje přinejmenším sideboard už všech T1 decků je Dismember, ten se ale ze svých původních patnácti korun vyšplhal na skoro 70 korun a není nikde k sehnání.
  • V modré barvě jsou všechny phm karty dost dobré. Zaprvé Mental Misstep, nejdražší phm karta, ale na standard mi nepřijde moc dobrá. Tezzeret’s Gambit je výborné lízání, proliferaci můžeme využít třeba na Tumble Magnet nebo soupeřovu Ratchet Bombu. Gitaxian Probe je také skvělý prolíz, je zadarmo a ještě se podíváme na soupeřovu ruku. Spined Thopter je asi nejhorší, lepší by byl čtvrtý Porcelain Legionnare. A Phyrexian Metamorph také nabízí mnoho možností, ačkoliv nehrajeme v balíčku tolik bomb snad kromě draka a rage extraktoru, které bychom mohli kopírovat.
  • velice zajímavá bílá phm karta je Norn’s Annex. Dokáže spolehlivě narušit Splinter Twin kombo, přičemž ho můžeme zahrát už ve třetím kole. Proti nebílým agresivním deckům také není špatné.
  • Mezi samé artefaktové bytosti se samozřejmě velice hodí karta ze Sacrs of Mirrodin Tempered Steel.
  • Vyřešení problému s nedostatkem zabíjení je nasnadě. Galvanic Blast při velké koncentraci permanentů s phm (všechny jsou artefaktové) dobrý, většinou dává 4 dmg. Další skvělé červené zabíjení je Whipflare s tím, jak jsem říkal, že všechny phm bytosti jsou artefaktové. Proti hodně potvorovým balíkům (elfové, Goblini, WW aggro atd.) je skvělé. Poslední je už zmíněné nejlepší zabíjení na standardu Dismember.
  • Kvůli tomu, že všechny phm bytosti jsou artefaktové, tak nejenže podporují metalcraft, ale jsou na druhou stranu mnohem zranitelnější, poněvadž je dokáže zničit obyčejný Shatter nebo Divine Offering. Proto není k zahození přidat do balíčku Remember the Fallen, které v pozdější fázi poskytuje velkou karetní výhodu pro náš deck.
 
Bíločervenou kombinaci mám dost rád. Jsou to barvy borosu, o němž jsem psal jednou článek pro magic-guru. Myslím si, že v těchto barvách lze sestavit mnohem konkurenceschopnější balík, ale když jsem se držel toho, aby bylo v decku, co nejvíce phm karet, tak mi vzniklo něco takového:

PHM Boros Jakub Štingl
Main Deck Sideboard
4 Glimmerpost
8 Mountain
8 Plains
2 Island
2 Swamp
2 Cathedral Membrane
3 Moltensteel Dragon
4 Porcelain Legionnare
4 Vault Skirge
2 Act of Aggression
4 Galvanic Blast
2 Divine Offering
4 Gitaxian Probe
4 Rage Extraktor
3 Remember the Fallen
4 Whipflare
 

Dismemberem, který momentálně stojí okolo 60 korun můžeme nahradit Cathedrale Membrane, která sice zastaví i libovolného titána, ale soupeř tomu může mnohem snadněji předejít nebo Galvanic Blast. Rage Extractor můžeme také nahradit zmíněným Tempered Steelem (asi 70kč), čímž však zase narušíme tradici karet s phm.

Už se mi do balíčku bohužel nevešel Apostle’s Blessing, můžeme ho ale dát do sideboardu a sidovat ho proti balíčkům s hodně zabíjením. Act of Agression bych určitě doplnil ještě 2krát do sidu proti balíčkům se silnými bytostmi (Phyrexian Obliterator, Wurmcoil Engine) a hlavně určitě do sideboardu nějaké ničení artefaktů vedle offeringů v mainu – já hraji ještě jeden Divine Offering a dvě až tři Revoke Existence proti enchantmentům a Wurmcoil Engine. Marrow Shards je karta, kterou bych také přesunul spíše do sideboardu a doplnil ještě jednou např. proti Kuldotha goblinům a jiným rychlým potvorovým deckům. Možná by se dvakrát do sideboardu hodil Indomitable Archangel, který dodá všem bytostem necílovatelnost proti kontrolům s černou barvou apod.

Pokud by byli wizardi tak laskaví a nechali by vyjít v M12 něco na způsob Terramorphic Expanse nebo aspoň nějaké levnější duály, tak by mohl být balíček o dost konkurenceschopnější.

Obávám se, že na další karty s phyrexiánskou manou nebo na nějaké podporující tuto mechaniku si musíme ještě dlouho počkat (pokud vůbec vyjdou). Nicméně hodně z phm karet s hraje v různých běžných balících, takže určitě koupí tohoto intropacku neprohloupíte. Pokud by Vás ale zaujala myšlenka postavit si balíček s hodně artefaktovými bytostmi, tak navštivte stránku www.mtgbook.com (nebo přesněji http://mtgbook.com/app?presenter=PublicDeckMain ), kde je mnoho decků z aktuálního bloku a různé konstrukce Vás jistě inspirují k přestavbě Vašeho intropacku.

 

Děkuji těm, kteří článek dočetli až sem a doufám, že se jim líbil. Těším se příště u dalšího článku. Takže „napočtenou“

Jakub Štingl

Vysvětlivky:

  1. Removal – jakékoliv ničení, odstranění ze hry různých karet – bytostí, artefaktů, enchantmentů, landů atd… Např.: Go for the Throat, Glissa’s Corn, Beast Within
  2. Soldiers – stará rasa, type – soldier, typ bílého aggro decku
  3. Goblins -//-, type goblin, typ červeného aggro decku
  4. Typ aggro decku založený na schopnosti battle cry. Hodně menších bytostí posílí během útoku o tolik dopředu, kolik je útočících bytostí s abilitou battle cry. Např. Signal Pest, Goblin Wardriver, Hero of Bladehold
  5. Elves  - stará rasa, type – elf, typ zeleného aggro decku.
  6. Kontrol -Opak aggra, ale není pomalý jen on, ale zpomaluje hru i soupeři, aby ho nemohl zabít do doby, kdy zahraje některou ze svých velkých bytostí.
Komentáře
Currently, there are no comments. Be the first to post one!
You must be logged in to post a comment. You can login here
Print  
Reklama Minimize
Print  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement