Wednesday, October 27, 2021
Všechny články Minimize

Current Articles | Categories | Search | Syndication

Monday, April 01, 2013
Recenze Magic the Gathering Sorin vs. Tibalt Duel Decks
Autor: JakubMG @ 2:40 PM :: 3351 Přečtení :: 4 Komentáře :: :: Recenze
 

Recenze Magic the Gathering Sorin vs. Tibalt Duel Decks

Zdravím všechny čtenáře internetového portálu Magic-guru.cz. Touto větou jsem za poslední dva měsíce začal už pět recenzí, které se vztahovaly k intro packům z edice Gatecrash. Dneska se podíváme na jarní Duel deck Sorin vs. Tibalt, který vyšel 15. Března roku 2013. Pozorní čtenáři jistě zaznamenali, že v této činnosti pro jednou střídám Milapea, což pro vysoko nasazenou laťku, jak mnozí uznají, nebude vůbec jednoduchá úloha. Doufám tedy, že se alespoň trochu přiblížím kvalitám jeho recenzí a že na mé pisatelské dovednosti navždy nezanevřete. Tož úvodní omáčka a nyní se vrhneme na náš produkt.



Duel deck Sorin vs. Tibalt je již šestým duelem planeswalkerů a jedenáctým duel deckem celkově v historii Magicu. Druhý typ duel decků, který vychází, jsou takzvané frakční duel decky. Každý z balíčků v souboji dvou frakcí představuje jednu rasu bytostí ve světě Magicu. Měli jsme například Gobliny a Elfy nebo Anděly a Démony. Nás však více zajímají duely planeswalkerů, protože do této kategorie spadá dnešní produkt. Nemají od frakčních duel decků příliš daleko, rozdíl je v tom, že se balíčky obou planeswalkerů nesoustředí na jednu rasu a vůdcem každého balíčku není bytost, ale planeswalker. Stejně však jako u soubojů dvou ras i zde má každý z dvou balíčků nějakou myšlenku, je založen na kartách, které mívají veskrze podobné schopnosti a mechaniky, tudíž je u každého balíčku předem jasné, jakou cestou se vydá pro vítězství. Příkladem může být třeba duel deck Jace vs. Chandra, kde Jace představoval, v čem tkví největší moc modré barvy, a celý balíček tak disponoval velkou karetní výhodou z modrého prolizu, mnoha modrými bytostmi se schopností Flying atd. a na druhé straně Chandra ukazovala v celé pekelné kráse velké množství červeného smažení a mnoha rychlých agresivních bytostí s Hastem.

 

Obsah

Co všechno v duel decku najdete? Asi nejlépe zjistíte obsah, zhlédnete-li video, které jsem pro Vás připravil. Moc všechny čtenáře prosím, nenechte se rušit mými nedokonalými vyjadřovacími a řečnickými schopnostmi. Soustřeďte se pouze na obsah – informace, které Vám chci prostřednictvím videa předat, a záběry, které Vám chci ukázat. Děkuju :o)

To k videu, ale neošidím Vás ani v psané recenzi. Duel Deck obsahuje leták - pravidla Magicu, leták určený speciálně pro daný Duel deck, dvě krabičky z tvrdého kartonu, které je potřeba si složit (pojme pouze karty bez obalu) a dva šedesátikaretní balíčky.

Balíčky jsou jádrem duel decku. Každý má jednoho vůdce, který je ve foilovém provedení, v tomto případě jsou to planeswalkerové Sorin, Lord of Innistrad a Tibalt, the Fiend-Blooded. Vedle toho obsahuje každý balíček pět dalších rérových (vzácných) karet a směsici common a uncommon. Nejdůležitější zvláštností každého duel decku po sběratelské stránce je několik karet, které dostaly pro duel deck alternativní obrázek. Jsou to zaprvé oba vůdci balíčků a potom několik dalších zajímavých karet. Pro duel deck Sorin vs. Tibalt to jsou karty 2x Spectral Procession, Lingering Souls, Death Grasp, Blightning a 2x Browbeat.


Tím se dostáváme na konec úvodu, kde jsem shrnul ty nejdůležitější informace pro náš Duel Deck. Stejné informace se dočtete i v krátkém úvodním upoutávacím článku, který už vyšel před nějakou dobou na Magicguru.cz. Nyní se dostáváme k rozboru karet, které v duel decku najdete, a na ostatní informace od balíčků se odvíjejících.

Po praktické stránce je u duel decku Sorin vs Tibalt významné především to, jak se jeho koupě vyplatí finančně. Nerad předbíhám, a proto se tomto důležitém prvku duel decku zmíním u rozboru jednotlivých karet.

 

Pro koho je produkt určený není v kontextu s duel deckem příliš ovlivňující kritérium. Jediná kategorie Magicářů, které bych ho určitě nedoporučil je ta, která se chce naučit pravidla hry. Duel deck sice stejně jako všechny ostatní obsahuje pravidla, jak se hraje Magic, ale problém je v obsahu. Na rozdíl od jednoduchých intro packů, které obsahují zejména karty z nejnovější edice + nějaké ze starších edic, které jsou stále hratelné na formátu standart, v duel decku najdete takovou změť karet z všech možných edic, včetně starých karet ještě se starým designem, což by mohlo začínající hráče nejen mást (jiný wording na kartách, jiným způsobem popsané mechaniky, které dnes mají třeba své vlastní klíčové slovo….), ale také by bylo velmi složité zorientovat se právě ve všech různých mechanikách a schopnostech, kterými karty disponují a které se třeba ani neshodují s mechanikami a schopnostmi současných karet. Jinými slovy, ač se to nezdá hrát balíčky duel decku není vůbec tak jednoduché, jak se může zdát, a přestože je to určitě jeden z nejzábavnějších produktů Magic the Gathering, je určený spíše pro pokročilejší hráče, kteří mají již něco nahráno a seznámení se s novými mechanikami jim nebude dělat až takový problém. Především hráčům, kteří mají pravidla naučená, ale potřebují se naučit hrát v praxi, tzn. nedělat chyby, bych duel deck vřele doporučil.

Tibalt Deck WoTC
Main Deck Sideboard
2 Akoum Refuge
14 Mountain
2 Rakdos Carnarium
6 Swamp
2 Ashmouth Hound
1 Coal Stoker
1 Corpse Connoisseur
1 Gang of Devils
1 Goblin Arsonist
1 Hellrider
2 Hellspark Elemental
1 Lavaborn Muse
1 Mad Prophet
1 Reassembling Skeleton
1 Scorched Rusalka
1 Scourge Devil
1 Shambling Remains
1 Skirsdag Cultist
2 Vithian Stinger
1 Blazing Salvo
1 Blightning
1 Breaking Point
2 Browbeat
1 Bump in the Night
1 Devil’s Play
1 Faithless Looting
1 Flame Javelin
1 Flame Slash
1 Geistflame
1 Pyroclasm
1 Recoup
1 Strangling Soot
1 Sulfuric Vortex
1 Terminate
1 Torrent of Souls
1 Tibalt, the Fiend-Blooded
 

 
Sorin Deck WoTC
Main Deck Sideboard
2 Evolving Wilds
9 Plains
12 Swamp
2 Tainted Field
1 Bloodrage Vampire
1 Butcher of Malakir
1 Child of Night
2 Doomed Traveler
2 Duskhunter Bat
1 Fiend Hunter
1 Gatekeeper of Malakir
1 Mausoleum Guard
1 Mesmeric Fiend
1 Phantom General
1 Revenant Patriarch
1 Sengir Vampire
1 Twilight Drover
1 Vampire Lacerator
1 Vampire Nighthawk
1 Vampire Outcasts
1 Wall of Omens
1 Absorb Vis
1 Ancient Craving
1 Death Grasp
1 Decompose
1 Field of Souls
1 Lingering Souls
1 Mark of the Vampire
1 Mortify
1 Sorin’s Thirst
2 Spectral Procession
1 Unmake
1 Urge to Feed
1 Vampire’s Bite
1 Zealous Persecution
1 Sorin, Lord of Innistrad
 

Oba balíčky jsou vydesignované právě pro hru s tím druhým, takže na rozdíl od Event decků neobsahují ani žádný sideboard pro další hry. Následovat bude nejdříve krátký rozbor obou balíčků a nejdůležitějších karet, co se týče vzájemného souboje. Když už jsem nakousnul otázku vzájemné bitvy, tak po pročtení rozborů máte možnost přečíst si, jak dopadl souboj mezi Sorinem a Tibaltem a který balíček z něho vychází vítězně.

 

Hunt and Feed

Název Sorinova balíčku zní přibližně „chyť a nakrm“ nebo, jak chcete spojit slova honit/lovit a krmit. Každopádně tyto dvě činnosti z názvu dobře vystihují myšlenku klasické upíří schopnosti – lifelink. Je proto zvláštní, že balíček není čistě černý, popř. černočervený, jak se kdysi upíři hrávali, a není pod vedením klasického Sorina Markova. Sorin, Lord of Innistrad vyšel v edici Dark Ascension a s jeho pomocí a pomocí ještě jedné další karty (viz dále) vznikl na standartu balíček BW tokeni. BW tokeni je vlastně název přesně vystihující první dvě Sorinovy schopnosti a samotný Sorin vlastně lépe prezentuje samotný balíček, než jeho název. První schopnost – vyrábí 1/1 upíří tokeny s lifelinkem a druhá dává emblém, který všem našim bytostem dává +1/+0. Z toho vyplývá, že balíček Hunt and Feed je založen na bytostech typu upír, kteří jsou z edic Zendikar bloku, kde se taky objevil poprvé starý Sorin, a taky trochu na tokenové strategii, kteří pocházejí z různých noncreature kouzel z různých edic. Vedle lifelinku se na bytostech objevuje schopnost Bloodthirst, další schopnost podporující pravidelné vysávání životů. Vše je podpořeno nějakým tím černobílým removalem, ale nejlepší kartu tohoto typu (Vindicate) tu určitě nečekejte.

Co se týče souboje s balíčkem Tibalta, tak je Sorinův balíček ten pomalejší a stabilnější. Snaží se hru stabilizovat pomocí armád tokenů a bytostí s lifelinkem a poté během několika málo útoků se snaží soupeře přejet. Na rozdíl od Tibaltových bytostí, objevuje se na těch Sorinových více schopnost flying, která představuje jeden z možných outů, jak vyhrát hru.

V balíčku je celkem 19 bytostí, 15 ostatních kouzel a 25 zemí.

Na jednomanovém slotu bytostí najdeme upíra ze Zendikaru Vampire Laceratora, který je 2/2 za pouhou B, ale každé kolo nám sežere jeden život, pokud soupeř má více jak deset životů. Následuje dvojice Doomed Travelerů, kteří se po smrti přemění v 1/1 duchy s Flyingem. Na dvoumanovém slotu najdeme klasického zástupce upírů v podobě Child of Night, což je 2/1 Lifelink, dále létacího Duskhunter Bata, který má bloodthirst 1, starší bytost s typem horror a noční můra Mesmeric Fiend, který do své smrti schová jednu ze soupeřových karet z ruky podle našeho výběru, jednu z nejlepších zdí všech dob Wall of Omens, po jejímž příchodu do hry si můžeme líznout kartu a jednoho z nejlepších upírů Gatkeeper of Malakir, kterého však prakticky nikdy nechceme hrát ve druhém kole, ale raději si v průběhu hry připlatíme černou manu za kicker cost, abychom využili možnost edictu (soupeř musí obětovat jednu ze svých bytostí). Na tropanovém slotu najdeme první réro balíčku Twilight Drover, který si výborně rozumí s množstvím karet, které vyrábí tokeny, protože s přítomností tokenů se chová jako jakýsi planeswalker – kdykoliv umře token-bytost, tak na něho můžeme položit dva +1/+1 žetony a za 2W a sundání jednoho žetonu, můžeme vytvořit dvě létající 1/1 duše. Další skvělý upír Vampire Nighthawk, bytost, která se hraje i na současném standartu, protože poměru cena (1BB):výkon (2/3 Flying, Lifelink, Deathtouch) jen tak někdo neodolá. Fiend Hunter je 1/3 human z Innistradu, který se chová stejně jako Oblivion Ring, jen na bytosti a Bloodrage Vampire je upír 3/1 s bloodthirstem 1. Vedle samotného Sorina, vládce Innistradu najdeme na čtyřmanovém slotu dalšího člověka z Innistradu Mausoleum Guard, který po smrti patrně trpí jistou schizofrenií, protože po smrti vytváří dva 1/1 duchy s létáním. V kontextu s tokenovou strategií je výborný Phantom General, což je 2/3, který všechny naše tokeny posiluje +1/+1 a upíry zde zase skvěle reprezentují Vampire Outcasts. Za pět man tu máme ducha Revenant Patriarch, který je 4/3, neumí blokovat, pokud byla na jeho sesílání placena bílá mana, tak soupeř nemůže příští kolo útočit. Vedle něho je tu snad nejstarší upír ze všech Sengir Vampire, 4/4 Flying, který na sebe položí jeden +1/+1 žeton kdykoliv bytost, která v souboji s ním toto kolo utrpěla nějaká zranění, zemře. Šestimanový slot zeje prázdnotou, zato sedmimanový nabízí nejdražšího a nejsilnějšího upíra Butcher of Malakir, který při smrti libovolné naší bytosti donutí soupeře obětovat jednu z bytostí.


Tak končí manová křivka potvor, nyní se podíváme na ostatní kouzla, která v balíčku Hunt and Feed najdeme. Za jednu černou manu můžeme vyčarovat Vampire’s Bite, které posílí jakokoliv naši bytost o 3 dopředu a pokud doplatíme kicker cost, který je 2B, tak posílená bytost dostane navíc liftink – vše jen do konce kola. Za dvě many máme dvojici instantních zabíjení na menší bytosti Urge to Feed, které za BB dá cílové bytosti -3/-3 do konce kola a každého našeho upíra, kterého při sesílání tapneme můžeme obdarovat jedním +1/+1 žetonem, a Sorin’s Thirst udělí cílové bytosti dvě zranění a nám vyléčí dva životy. Zealous Persecution (BW) přidá všem našim bytostem do konce kola +1/+1 a všem soupeřovým bytostem -1/-1. Decompose (1B) odstraní tři libovolné karty z jednoho libovolného hrobu. Za tři many Lingering Souls (2W) vytvoří dvě 1/1 létající duše a mají o jednu manu levnější (1B) flashback. Podobně se chová, co se týče barvy many, o něco náročnější Spectral Procession, který vytvoří tři 1/1 Flying spirity. Následuje dvojice výborných instantních zabíjení Mortify – zničí libovolnou bytost nebo enchantment a Unmake – odstraní libovolnou bytost ze hry. Na čtyřmanovém slotu je velmi kvalitní forma karetní výhody v podobě Ancient Craving, s jehož pomocí si můžeme líznout tři karty a za trest ztrati tři životy. Field of Souls je očarování, které povolává každou nontoken bytost, která umře zpět do hry v podobě 1/1 létacího ducha bez dalších schopností a Mark of the Vampire je aura pro bytost, která dává očarované bytosti +2/+2 a lifelink. Jedno z posledních dvou kouzel je sedmimanový Absorb Vis, který můžeme buď za 1B procyklit pro libovolnou základní zemi z knihovny anebo zahrát za plný manacost 6B, kdy můžeme ze soupeře vysát 4 životy (on 4 ztratí, my si 4 přičteme). Death Grasp je starší sorcery, které představuje jednu z nejlepších variací na téma Consume Spirit – stojí BWx a vysaje z cílové bytosti nebo protihráče x zranění. Mezi základními bažinami a pláněmi najdete dvojici uncommonových duálů Tainted Field, které dávají bezbarvou manu, ale pokud navíc kontrolujeme swamp, tak si můžeme vybrat, jestli dostat černou či bílou manu. Druhou dvojici nonbasic zemí tvoří commonové fetchky Evolving Wilds – land, který můžeme obětovat a za odměnu si v balíčku najít jakýkoliv basic land a položit ho do hry taplý.



Dostali jsme se konečně ke konci výčtu jednotlivých karet, které v černobílém balíčku najdeme. Rychlým pohledem by se dalo asi několik karet ze seznamu ihned vyřadit/nahradit nějakými jinými. Něco jiného je však, když kartu hodnotíme z hlediska, jestli by se dala hrát v nějakém balíčku na nějakém constructed formátu a něco jiného je, hodnotíme-li kartu v kontextu souboje těchto dvou balíčků. Některé na turnajových formátech špatné karty můžou v souboji Sorin vs. Tibalt vyniknout a naopak. Nebudeme však předbíhat a dáme se do rozboru druhého balíčku.

 

Torment and Agonize

Překlad spojení slov z názvu Tibaltova balíčku je podobný. Obě slova mají v překladu do češtiny podobný význam – mučit, trápit nebo trýznit. Nebudu se raději snažit, aby rozbor působil příliš nadneseně, a říkat, že název vystihuje obsah. Přesto tu určitá analogie je, když k názvu s jistou dávkou představivosti připojíte situace, kdy balíček doslova „upálí“ svého protivníka, aniž by proti tomu mohl něco udělat. Jak to vypadá v praxi, si ukážeme především v průběhu samotného souboje. Balíček taky obsahuje velké množství bytostí s unearthem a kouzel s flashbackem, z čehož můžeme usoudit, že ačkoliv bychom to od takové barevné kombinace nečekaly, pracuje balíček mnohem více s karetní výhodou než ten Sorinův. Zajímavostí mezi noncreature spelly jsou karty, které dávají soupeři na vybranou ze dvou možností – obě jsou většinou velmi nepříjemné. V balíčku najdeme 18 bytostí, 24 zemí a 17 ostatních kouzel.

Podíváme-li se konkrétně na jednotlivé bytosti v balíčku, tak na jednomanovém slotu najdeme Scorched Rusalku, která za červenou manu a obětování bytosti udělí soupeři jedno zranění. Další jednomanovka, taky červená, je Goblin Arsonist, který, když umře, udělí jedno zranění do jakéhokoliv vybraného cíle. Za dvě many máme kostlivce černého Reassembling Skeleton, které můžeme kdykoliv povolat z hrobu zpět hry taplé a dvojici červených Ashmouth Houndů, což je 2/1 a kdykoliv je blokován nebo sám blokuje bytost, udělí do ní jeden dmg. Ještě tu najdeme dvojici velmi agresivních Hellspark Elementalů, kteří jsou 3/1 Trample, Haste za 1R, kteří ale však na konci kola umřou. Mají Unearth, díky čemuž je můžeme využít dvakrát za hru. Na tropanovém slotu najdeme dvakrát zabijáka tokenů Virithian Stingera, což je 0/1 za 2R s unearthem, který za tapnutí dá jedno zranění do cílové bytosti nebo protivníka. Shambling Remains jsou velmi agresivní bytost – 4/3 za 1RB, která neumí blokovat. Za čtyři many můžeme vyvolat buď Coal Stalkera – 3/3, který při příchodu na bojiště doplní do našeho manapoolu 3 červené many, Mad Propheta – 2/2 Haste, který nám za tapnutí umožní zahodit kartu z ruky do hrobu a poté si jednu líznout, Lavaborn Muse, což je 3/3, která každé kolo dává do soupeře tři zranění, má-li v ruce méně karet než tři, Skirsdag Cultistu – 2/2, který za tapnutí a obětování jedné naší bytosti udělí do jakéhokoliv cíle dva dmg anebo agresivního Hellridera – 3/3 Haste, kdykoliv útočí, udělí jedno zranění do protivníka za každou útočící bytost. Za pět man Scourge Devil jsou 3/3 Unearth, kteří s příchodem na bojiště posílí naše bytosti o +1/+0 do konce kola a Corpse Cannoisseur, který je rovněž 3/3 Unearth, nám umožní najít libovolnou bytost v balíčku a dát ji do hrobu. Šestimanový slot nabízí pouze jeden kus Gang of Devils, kteří jsou 3/3, s jejichž příchodem do hry můžeme rozdělit až tři zranění mezi libovolné cíle v jakémkoliv poměru.


Mezi noncreature spelly na jedné maně najdeme Faithless Looting, který nás „prolootuje“ k potřebným odpovědím na soupeřovy hrozby – lízneme dvě a zahodíme dvě karty, flashback 2R. Následuje zajímavý instantní blesk Blazing Salvo první z karet, kde si může soupeř vybrat jednu z možností, která je pro něho méně nepříjemná – Salvo buď udělí 3 dmg do libovolné bytosti nebo pět dmg do jejího kontrolera. Flame Slash a Geistflame jsou výborné blesky do bytostí, Bump in the Night do soupeře a to ještě s flashbackem. Za dvě many můžeme díky Recoup dát libovolnému instantu či sorcery v našem hrobě flashback a za čtyři many má flashback i samotný recoup. Terminate je vynikající commonové zabíjení, které zakazuje regeneraci. Pyroclasm dá dvě zranění do všech bytostí na bojišti, hodí se tedy v situaci, kdy má soupeř na stole mnoho malých potvůrek a my co nejméně. A máme tu také samozřejmě samotného Tibalta. Strangling Soot (2B) je zabíjení s flashbackem (5R), které dosáhne pouze na bytosti s manacostem 3 nebo méně a Flame Javelin je blesk, který dá 4 zranění kamkoliv. Sulfuric Vortex je velmi zajímavý enchantment, který dává na začátku upkeepu každého hráče do toho hráče dvě zranění a zakazuje léčení životů jakýmkoliv způsobem. Blightning je hodně nepříjemná karta – zahodí soupeři dvě karty z ruky a ještě do něho udělí tři zranění. Další dvě sorcery na téma „vyber si lepší možnost“ – Browbeat, který buď dá pět zranění do hráče nebo umožní cílovému hráči líznout si tři karty a Breaking Point, který buď dá šest zranění do hráče, nebo zničí všechny bytosti na stole bez možnosti regenerace. Předposlední noncreature kouzlo je Torrent of Souls, který pro nás ve většině případů udělá dvě věci – pokud byl zaplacen za pomoci černé many, tak můžeme povolat z hrobu zpět na bojiště libovolnou bytost a pokud byl placen pomocí červené many, tak naše bytosti dostanou +2/+0 a Haste do konce kola. Poslední kartou je tyčka Devil’s Play, což je sorcery za Rx, které udělí x zranění do bytosti nebo do hráče a má flashback za RRRx.

Mezi klasickými základními horami a bažinami najdeme mezi zeměmi dvoje Rakdos Carnarium, což jsou commonové duály ze staré Ravnicy, a dvojici Akoum Refuge, což jsou zase uncommony ze Zendikaru.

 


Tím končí výčet všech karet z balíčku Tibalta. Není tu tolik karet, které jsou vyloženě k ničemu a některé karty vynikají v duelu planeswalkerů mnohem více než normálně. Také se tu vyskytuje několik nenápadných minibomb, např. Skirsdag Cultist + Reassembling Skeleton, (popř. Hellspark Elemental) což znamená vlastně dvě zranění kamkoliv za tři many každé kolo. Ačkoliv mám černobílou kombinaci raději, hrát červenočerný balíček bylo pro mě o něco zajímavější, hlavně proto, že pořád je vlastně několik možností, co za kolo udělat díky několika looterům (Tibalt, Mad Prophet) a flashbackům a unearthům a kvůli tomu není taky balíček tak jednoduché řídit.

 

Dost keců okolo. Vás totiž určitě zajímá, jak dopadl vzájemný souboj našich dvou vojevůdců a jejich armád! Pojďme se na to podívat.

 

Souboj

Sorin s Tibaltem se utkali pod vedením mě a několika kamarádů ze školy utkali mnohokrát. Následuje záznam těch nejzajímavějších soubojů, které proběhly.

 

V první hře začal Tibalt s docela slibnou rukou (Faithless Looting, Bump in the Night, Strangling Soot, Hellrider), chyběl jenom zdroj černé many, který našel v prvním kole přes Looting, přes který zahodil jednu horu a Bump. Sorin neměl příliš oslnivou počáteční ruku (Vampire Lacerator, Mausoleum Guard, země), za to měl však zdroje many na vše, co bude potřebovat a v prvním kole hned dolíznul Spectral Procession. Zahájil potom bitvu kousacím upírem. Ve druhém kole ani jeden nic nezahrál a tak po sorinově útoku byl stav životů 18:19 pro Sorina. Ve třetím kole však Tibalt začal čarovat a vyčaroval Shambling Remains. Sorin si opět pouze zaútočil (16:18) a položil druhé po sobě Evolving Wilds – zemí měl opravdu dostatek. V kole Tibaltově se konal první útok z jeho strany (16:14), který následovalo vykouzlení Sulfuric Vortexu. Sorin, k jehož „okousávání“ se vedle jeho vlastního upíra přidalo ještě tornádo, zahrál pouze mausoleum guarda, zaútočil (16:11) a ukončil tah. Tibalt hraje Hellridera, útočí, Guard blokuje remainsy, stav je 14:6, který se po začátku tahu Sorina změní na 14:3. Sorin nenachází odpověď ani na jednu ze soupeřových bytostí, a tak mu Tibalt ukazuje Geistflame na ruce, který společně s Hellriderovou schopností bitvu ukončí vlastně bez boje.

Druhou hru začne Sorin, který má tentokrát mnohem slibnější ruku v podobě Unmake, Lingering Souls, Mortify, Revenant Patriarch, Mausoleum Guard, pláň a bažina a začíná bažinou. Tibalt, jehož úvodní karty taky nejsou vůbec špatné má Looting, Hellspark, Ashmouth Fiend, Blazing Salvo, Bump, 2x hora začíná tradičně horou a lootingem – zahazuje dolíznutý Torrent of Souls (nemá ani třetí zemi) a Bump in the Night. Sorin pokládá pláň, Tibalt druhou horu a ashmouth fienda. Ve třetím si ani jeden z hráčů nelízne třetí zemi, ale Tibalt nerozdíl od Sorina má co hrát – vyvolává Hellsparka a útočí za pět (15:20). Ve čtvrtém kole oba zemi dolíznou, takže Sorin hraje Lingering Souls a Tibalt útočí oživeným Hellsparkem a fiendem, kterého blokují dva spiriti. Jeden dostává Blazing Salvo – Sorin vybírá první možnost, spiriti umřou, Fiend zůstává (12:20). V pátém kole si Sorin počká s Unmake na Fienda. Tibalt však opět dolízné pekelný Sulfuric Vortex a hraje ho. Sorin má v balíčku jedinou odpověď na tornádo a zrovna si ji pošetřil na ruce od začátku hry, nechá Tibalta hrát (10:18), ten hraje nyní ještě neaktivní Lavaborn Muse a konci kola dostane jeho Vortex Mortify. Sorin poctivě líže země, takže nyní už může zahrát Patriarcha, který zakáže Tibaltovi útočit. Tibalt má na stole jen čtyři země, proto hledá flashbackem lootingu další, nenachází a zahazuje Devil’s Play a kostlivce. Sorin zato lízne zemi šestou, útočí (10:14) a hraje Phantom Generala a flashbakc Soulů. Tibalt si lízne Coal Stalkera, hraje ho a střílí Flame Javelin do generála, potom útočí Muse, kterou blokuje jeden Spirit. Sorin ve svém lízne Outcasty, útočí patriarchem, kterého blokuje Coal Stalker, a proto hraje Mausoleum Guarda. Tibalt odpovídá Skirsdag Cultistou. Sorin útočí duchem (10:13) a hraje outcasty s bloodthirstem. Tibalt nic nehraje, čeká s terminací na outcasty, dočká se však nejdříve Fiend Huntera na Lavaborn Muse. Potom Sorin útočí vším, outcasti zemřou, stav je 10:10 a na bitevní pole se přijde sám Vládce Innistradu, který vytvoří token. Tibalt má konečně pátou zemi, ta mu je teď ale k ničemu, vytáhne z hrobu kostlivce, obětuje ho do cultisty, ten střelí do fiend huntera, kterého dostřelí Geistflame. Obživlá Lavaborn Muse dává v upkeepu za tři do soupeře (7:10). Sorin hraje zeď (Wall of Omens) vytváří emblém (Sorin – 2), útočí tokenama a guardem, Tibalt. Muse blokuje tokena, který dostává Vampire’S Bite a vyměňují se, stav je 12:5. Za těchto okolností by Tibalt mohl situaci za pomoci cultisty a kostlivce stabilizovat, ale Sorin ještě přitvrdí Spectral Procession. Tibalt slavnostně zastřelí Sorina, Vládce Innistradu Cultistou a vzdává.

Ve třetí hře tedy začíná Tibalt s rukou hora, bažina, Rakdos Carnarium, Scorched Rusalka, Skirsdag Cultist, Bump, Javelin a zahajuje bitvu rusalkou. Sorin se docela cítí s rukou Tainted Field, Wilds, 2 bažina, Sorin’s Thirst, Vampire Nighthawk, Bloodrage Vampire, čemuž hned přibude Gatekeeper of Malakir, a hraje bažinu. Po druhém kole se situace na bojišti nezmění, stav je 20:19. Ve třetím kole Tibalt útočí a do bitvy se tentokrát přijde podívat sám Tibalt (zahazuje Akoum Refuge) následovaný Bump in the Night (20:15). Sorin odpovídá Gatkeeperem, který sežere Rusalku a předává kolo. Ve čtvrtém kole Tibalt dál poslušně lootuje, zahazuje horu a Flame Javelin zastřelí Gateceepra, který chtěl Tibalta zmenšit. Na straně Sorina se však ukáže Vampire Nighthawk, ten však posléze dostane Terminací. Tibalt je na 5. Sorin hraje další bytost – Phantom General, Tibalt dále lootuje a hraje Lavaborn Muse, která dostává Mortify, Generál se tak může projet za dva do Tibalta (4) a zahrát Bloodrage s bloodthirstem, stav je 21:15. Tibalt stabilizuje pomocí Gang of Devils, které střílí do upíra a jeden do soupeře (21:14). Gang umře při ochraně Tibalta, když je generál posílen Zealous Persecution. Tibalt opět lootuje s velkou dávkou štěstí zahazuje další zemi a hraje Skirsdag Cultist, kteří dostávají Sorin’s Thirst (21:16). Dostáváme se do topdeck módu. Generál útočí do Tibalta (4), Tibalt hraje Breaking Point, přičemž má v hrobě ještě Bump. Proto se Sorin rozhodne pro smrt generála. Tibalt lootuje, lízne Devil’s Play a zahodí poslední horu. Sorin topdeckne Doomed Travelera. Tibalt lízne horu, flashbackuje Bump in the Night (21:13). Sorin topdeckne Mesmeric Fienda, který na chvíli sežere Devil’s Play, a útočí travelerem do Tibalta (4). Tibalt – draw Blightning, loot Tibalt – Torrent of Souls, discard –hora! Torrent of Souls –> Gang of Devils -> Mesmeric Fiend, Doomed Traveler, soupeř (21:12) + útok – block duchem z travelera. Sorin lízne Unmake, který dostane Gang of Devils. Tibalt je však stále na stole, po Blightningu (21:9), po play Shambling Remains a po draw – bažina Sorin vzdává.



Ukázalo se tedy, že planeswalkeři dělají opravdu hodně. Tibalt je za normálních podmínek na constructed formátu nehratelný odpad, protože jeho plusová schopnost bývá pro červené balíčky spíše zátěží, ale v balíčku jako je tento, kde je mnoho flashbacků a unearthů, když máte štěstí jako já a zahodíte třikrát po sobě nepotřebnou horu a líznete si odpověď na všechny problémy (viz poslední hra), tak je docela dobrý. V tomto souboji je to každopádně karta, která docela dobře ovlivňuje lategame, když se hra dostane na obou stranách do topdeck módu, jak tomu bylo ve hře třetí. Nyní však obecněji – co ze záznamu plyne? Rozhodně z něho neplyne, že je jeden balíček horší nebo lepší než ten druhý. Zaznamenané hry byly náhodně vybrány a myslím, že v těch ostatních vyhrával zase o něco víc Sorin. Každopádně můžeme z toho vyvodit, že některé karty jsou v tomto duelu mnohem lepší než za jiných okolností. Například Takový Sulfuric Vortex je karta, která Sorinův balíček úplně rozloží. Je proto škoda, že je v něm pouze jediná odpověď na tuto hrozbu. Sorinův balíček je totiž přece jenom o něco pomalejší a více spoléhá na lategame než Tibalt, kam se snaží mimo jiné dostat za pomocí karet, které mají nebo dodávají lifelink. Když však má Tibalt tradičně svůj menší náskok, tak nemůže udělat špatně, položí-li Sulfuric Vortex a spolehne se na něj, jak jsme viděli v první hře. Čím to ale je, že balíček Sorina je paradoxně pomalejší ačkoliv upíři i BW tokeni byli vždy jedna z nejagresivnějších strategií na standartu? Problémový je hlavně dvojmanový drop. Ten je velmi důležitý, nezahraje-li aggro nic ve druhém kole, tak je to opravdu podivné aggro. Jenomže na dvojmanovém slotu máme bytosti jako je Gatekeeper nebo Duskhunter Bat, které v 90 procentech případů nechceme hrát ve druhém kole. A takový Mesmeric Fiend nebo Child of Night nejsou bytosti, které by dokázaly zbrzdit nebo vracet silné údery Ashmouth Houndů a Hellspark Elementalů. A takový Vampire Lacerator tomu taky zrovna nepřidal – mnohem lépe by se navzdory svému feature typu vyjímal v červenočerném balíčku.

Další velmi silné karty se v tomto souboji jevily především Virithian Stinger a Pyroclasm. Pokud Sorinův balíček byl zrovna více zaměřen na tokeny a upíři s obranou více jak 2 ne a ne přijít, tak byly tyto karty pro ně většinou úplnou konečnou. Virithian Stinger je o něco pomalejší a dosáhne na něho každé zabíjení, které černobílý balíček nabízí, ale karty jako Pyroclasm se jevily jako jasná karetní výhoda. Za takových situací vynikali především Mausoleum Gaurd a Doomed Traveler.

Vzhledem k tomu, že oba balíčky obsahovaly hodně bažin, tak se taky vyskytlo mnoho karet, u nichž jsem si říkal, že by se více hodily do druhého balíčku. Jako například zmíněný Lacerator. A takový Mesmeric Fiend, který se dal zastřelit obyčejným Geisflamem by taky v Tibaltově aggru vypadal mnohem lépe.

Nyní to může vypadat, že černobílý balíček pod vedením vládce Innistradu se chová jako tupé aggro, které ještě ani není dostatečně rychlé a ani schopné nějaké pořádnější hrozby, ale funguje na tom, že buď vytvoří velkou armádu, nebo nevytvoří. Tak tomu však vůbec není Balíček Hunt and Feed obsahuje vesměs mnohem silnější karty než balíček Torment and Agonize. Samotnému Sorinovi nesahá Tibalt ani po kotníky a bytosti jako Gatekeeper of Malakir nebo Vampire Nighthawk nemají mezi Tibaltovými příšerkami příliš velkou konkurenci. Problémem zůstávají jen nedostatky v manové křivce anebo hospodaření s barevnou manou (na to, abychom mohli všechny karty zahrát za nejefektivnější cost, potřebujeme tři pláně (Spectral Procession) a tři bažiny (Gatekeeper of Malakir)). A absence dostatečného množství outů. Velmi směšná je potom, když se jako jeden z nejlepších outů chová Decompose, která z Tibaltova hrobu odstraní dva flashbacky a jeden unearth (opravdu se to jednou stalo).

 

Myslím, že jsem konečně domluvil k souboji Sorina a Tibalta jako takovému. Následuje už jen několik zbývajících důležitých informací.

Finance

Jak jsem zmínil, tak jedním z nejdůležitějších rysů Duel Decků je jejich finanční návratnost. Je to totiž jeden z faktorů, proč si je i pokročilí hráči kupují a proč možná i Vy budete o jeho koupi více uvažovat. Když sečtu jen hodnotu několika karet, jejichž cena je od dvaceti korun výš, tak se dostaneme na docela překvapivou částku. Ke dni 28. Března 2013: Sorin, Lord of Innistrad 140 Kč, Hellrider – 120 Kč, Sulfuric Vortex – 55 Kč, Breaking Point – 50 Kč, Lingering Souls – 45 Kč, Tibalt, the Fiend Blooded – 40 Kč, 2x Spectral Procession – 35 Kč/ks = 70Kč, Ancient Craving – 35 Kč, Gatkeeper of Malakir – 25 Kč, Wall of Omens – 20 Kč. Sečteno podtrženo dostáváme se na částku okolo 600 korun. Nutno podotknout, že před uvedením Duel decku v obchodech i krátce po něm měly prakticky všechny tyto karty dvakrát větší hodnotu, než mají nyní. Avšak i nyní vzhledem k ceně Duel decku je jenom cena obsažených karet o polovinu větší. K tomu připočteme všechny ostatní karty, což nejsou jenom pětikorunové hlouposti – Browbeat, Pyroclasm, Vampire Nighthawk atd. jsou uncommony, které mají přes deset korun. No přibližně ještě takových 300 korun bychom možná napočítali. Vzhledem k těmto informacím můžu s dobrým svědomím říci, že koupě Duel Decku se rozhodně vyplatí a ještě si k tomu užijete spoustu zábavy.



Doufám, že jsem sdělil všechny důležité informace týkající se Duel decku Sorin vs. Tibalt. Děkuji proto všem poctivým čtenářům, kteří dočetli až sem a pokud někdo takový je, tak jsem velmi spokojený, protože to znamená, že někomu přišly moje úvahy třeba i zajímavé. Každopádně, pokud se Vám zalíbil produkt, o němž jste právě četli, můžete ho zakoupit na našem partnerském internetovém obchodě Veselý Drak za zvýhodněnou cenu 399,-.


Nyní se s Vámi rozloučím a těším se u nějakého dalšího článku.

 

Jakub Štingl

Komentáře
Autor: milape @ Tuesday, April 02, 2013 6:36 PM
Moc pěkný rozbor! Podle mě je škoda, že není vyvěšen též na cmusu...

Autor: JakubMG @ Tuesday, April 02, 2013 7:08 PM
Na CMUSu bude zitra. Seslo se ted vic clanku, tak nechci v jeden den zverejnit vse a pak nic :).

Autor: Troglo @ Tuesday, April 02, 2013 10:14 PM
Aha, to jsem ani nevěděl, že bude i na cmusu ;-) ... Každopádně díky za pozitivní komentář ;-)

Autor: ihornak @ Monday, May 27, 2013 9:20 AM
Vlozene krabicky su zasa male, karty v obaloch sa tam nevojdu ....

You must be logged in to post a comment. You can login here
Print  
Reklama Minimize
Print  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement