Wednesday, October 20, 2021
Všechny články Minimize

Current Articles | Categories | Search | Syndication

Monday, May 27, 2013
Recenze Dragon's Maze Intro Pack: Simic Domination
Autor: JakubMG @ 2:33 PM :: 2762 Přečtení :: 0 Komentáře :: :: Recenze
 

Recenze Dragon's Maze Intro Pack: Simic Domination


Zdravím vás u poslední recenze na Intro Pack, předpřipravený balíček, který je určen především pro začínající hráče, kteří si tak úplně neví rady se stavbou svého vlastního decku. Svou silou jsou určeny především ke hře jeden proti druhému, nebo proti starším Intro Packům, ale samozřejmě si s nimi můžete zahrát proti jakémukoliv jinému balíku. Z deseti cechů, které ovládají sféru Ravnica, si mohla svůj vlastní Intro Pack vytvořit jen polovina z nich. Jsou to dvě guildy známé již z edice Return to Ravnica, Rakdos a Azurius, a tři edice z o něco mladší edice Gatecrash, tedy Orzhov, Gruul a Simic. V každém z nich naleznete předpřipravený šedesátikaretní balíček a dva boostery aktuální edice, tedy Dragon’s Maze.


Prvně si řekněme, co to vlastně intro pack je a pro koho je určený. Intro pack je balení karet magic, kde najdete šedesátikaretní předpřipravený hrací balíček, pravidla, jak hrát karetní hru magic a nějaké typy ke hře konkrétně s tímto balíčkem, a dva booster packy – patnáctikaretní balíčky na vylepšení vašeho decku. Koupíte-li intro pack z aktuální edice, nemusíte se bát, že by nějaká obsažená karta nebyla povolena na turnaje formátu standart. Následuje odpověď na otázku, pro koho je intro pack určený. Význam intro packů se totiž po příchodu novějších Event decků na trh trochu změnil. Intro packy jsou určeny pro hráče, kteří jsou s magicem v začátcích a ještě se neplánují v blízké budoucnosti věnovat nějakým turnajům v této karetní hře. V opačném případě by jim totiž mnohem lépe posloužil zmíněný Event deck, který obsahuje balíček lépe přizpůsobený pro hru. Na druhou stranu intro pack je levnější a vedle předpřipraveného balíčku obsahuje ještě dva boostery, kde určitě najdeme nějaké nové karty, které můžeme vyzkoušet v našem hracím balíčku anebo můžeme karty z nich vyměnit za nějaké jiné s kamarády. Obecně je v současné době úloha intropacku těšit především mladší hráče, které přiláká jak foilový generál v balíčku tak vzrušující pocit překvapení, co asi najdou ve svém zabaleném booster packu :o).

 A jak jistě víte, zbývá nám už jen Simic Domination, pro mě nejlepší a nejzábavnější ze všech pěti Intro Packů (i když Azorius a Rakdos se mi taky celkem líbí).


Simic Domination WoTC
Main Deck Sideboard
10 Forest
12 Island
4 Simic Guildgate
1 Archweaver
2 Battering Krasis
2 Beetleform Mage
3 Centaur Courser
2 Cloudfin Raptor
1 Crocanura
1 Crowned Ceratok
2 Elusive Krasis
1 Gyre Sage
1 Murmuring Phantasm
2 Opal Lake Gatekeepers
1 Sapphire Drake
2 Species Gorger
1 Vorel of the Hull Clade
2 Bred for the Hunt
1 Give // Take
1 Hindervines
1 Krasis Incubation
2 Mutant’s Prey
1 Phytoburst
2 Runner’s Bane
2 Simic Cluestone
 

Princip tohohle balíčku není zrovna moc nečitelný, prostě si vyložíte něco s evolvem, obrníte se a necháte to narůst. To je ovšem na Simic až moc složité, lepší by bylo prostě jen útočit a nedívat se na žádné podružné věci, jako například vaše životy. Také jsou zde dosti předražené bytosti a noncreature spelly tu samozřejmě nestojí vůbec za nic, ale s tím se už musí počítat. Když jsem uviděl Raptor, myslel jsem si, že tu bude dokonce i dobrá křivka, ale troj manový slot je zde značně přehlcený a v balíku je naprosto zbytečně moc zemí.

Jednotlivé karty:

 

Archweaver- Za sedm many…a tady hodnocení končí, i kdyby tam bylo napsáno: „Najdi i v knihovně cokoliv chceš a dej to útočící do hry, landy útočí za pět.“, tahle karta by se v tomhle balíku neměla objevit, ale protože wizardi natiskli nejspíš moc basiců, balík si i takovéhle prase zahraje.

Battering Krasis- Snadno se naevolvuje, má trample, prostě v pohodě bytost.

Beetleform Mage- Je ohromě pomalý, ale pokud se hra zaseká, protihráč má pravděpodobně problém.

Centaur Courser- Za tři many dostanete jen průměrná čísla, ale to není nic spatného.

Cloudfin Raptor- Obrovský letec se zanedbatelným costem, nejlepší karta balíku kromě Gyre Sage.

Crocanura- Pomalá, průměrná bytost se v tomhle balíku bohužel neztratí, takže God save Crocanura…and because this is Intro Pack, save also everything, which can atttack and costs less than five mana.

Crowned Ceratok- Pěkná útočná bytost, trample se vám bude často hodit.

Elusive Krasis- Evolvuje snadno ostatní, evokuje se snadno sám, stojí přiměřeně many, dobře blokuje, nezastavitelně útočí…no zase jedou celkem slušná bytost.

Gyre Sage- Nejlepší karta ve všech Intro Packech Dragon’s Maze, dokáže být velice silnou bytostí, dobře útočit, blokovat i dávat manu…no prostě super!

Murmuring Phantasm- Takhle moc obranné bytosti ale není nutné hrát, vcelku to nic moc neumí a ani se to sem nehodí.


Opal Lake Gatekeepers- Inu Gaekeepeři a Cluestony tu budou vždycky…a ani zde se nebude jednat o nějak výherní karty.

Sapphire Drake- Stojí šest man…ale alespoň něco umí, takže celkem ucházející bytost.

Species Gorger- Idea této karty je každé kolo vracet Murmuring Phantasm a evokovat tím vaše veškeré bytosti, ale k tomu je zapotřebí něco víc, než jen obyčejné štěstí, to chce ještě oponenta, co nemá žádné zabíjení. A právě proto bude tahle karta většinou za pět many šest na šest s výraznou nevýhodou.

Vorel of the Hull Clade- K tomuhle zajímavému jménu připadá poměrně slabý vůdce balíku. Je hodně defenzivně laděný, ale s nějakým pěkným Volvem a dostatkem času umí celkem hodně.

Bred for the Hunt- Jelikož je v balíku jen osm bytostí s evolve, tahle karta musí mít velké štěstí, aby se vám vyplatila, ale v nějaké lehce poupravené verzi může být slabší náhradou Zegany.

Give//Take- Celkem slušný proliz za šest many, nebo jen tři countery za tři many, není to zrovna nejhorší double face.

Hindervines- Suprasituační karta, která se ovšem tak v deseti procentech situací, které zažijete, vyplatí. Tak v dalších dvaceti to nebude karetní nevýhoda, v dalších dvaceti alespoň předražený fog a ve zbytku karta, která vám bude jen smrdět na ruce.

Krasis Incubation- Za čtyři many je to alespoň spacák, ale někdy, když máte opravdu hodně many, si můžete dokonce vylepšovat vlastní bytosti. A pokud váš protihráč zahraje něco opravdu nepříjemného, máte možnost vylepšit bytost, na které tato karta zrovna leží a zničit tuto hrozbu.

Mutant’s Prey- Simické zabíjení je s tak malým počtem karet, co vytvářejí countery jen velice slabá karta.

Phytoburst- Naprosto nejhorší karta balíku, sorcery myši (karty, které do konce kola zvyšují sílu i obranu jedné vaší bytosti, podle původního obrázku Giant Growth) jsou vždy naprosto hrozné.

Runner’s Bane- Jednoduché zabíjení na malou bytost, v pohodě karta.

 

První upravená verze

 První úpravu provedu jen jako změnu některých karet v dosavadním decku, konkrétně přesně patnácti karet za karty z Return to Ravnica bloku s cenou na Černém Rytíři do dvaceti korun za jednu.


Simic Speciál upgraded #1 Daniel Fantyš
Main Deck Sideboard
10 Forest
10 Island
4 Simic Guildgate
2 Battering Krasis
3 Centaur Courser
4 Cloudfin Raptor
1 Crocanura
1 Crowned Ceratok
2 Elusive Krasis
4 Experiment One
1 Gyre Sage
2 Renegade Krasis
1 Sapphire Drake
4 Shambleshark
1 Vorel of the Hull Clade
3 Zameck Guildmage
2 Bred for the Hunt
1 Give // Take
2 Mutant’s Prey
2 Runner’s Bane
 

 Tempo balíku se posunulo někam úplně jinam. V balíku je nyní osm bytostí za jednu i dvě many. Většinu trojmanovek jsem také ponechal, takže tropanový slot je stále přehlcený, ale alespoň jsem se zbavil té hromady předražených nesmyslů. Ubyli také dvě země. Z noncreature spells zbylo levné zabíjení, Bread for the Hunt a Give//Take. Takže balík je opravdu rychlý, ale nepříliš přizpůsobivý, nebo snad stabilní. Každopádně by měl porazit úplně všechny Intro Packy Dragon’s Maze a jejich první úpravy. Celková cena této úpravy je asi sto dvacet korun.

Experiment One- Tenhle nenápadný zabiják se celkem dost hraje na standardu a k vidění je občas i v modernových balících. Je opravdu silný, levný a použitelný i proti aggru, i proti kontrolu.

Shambleshark- Jedno z řešení nedostatku dvoumanovek, celkem slušná náhrada za Gyre Sage.

Zameck Guildmage- Opět nahrazuje nedostatečný dvoumanový slot, jeho hlavní předností je to, že v pozdní fázi hry umožňuje získat docela pěknou karetní výhodu.

Renegade Krasis- Rychlá, v pozdní fázi hry velice silná bytost. Prostě jí nešlo nezařadit, i když se sem spíše hodilo něco za dvě many.

 

 Zde byste nejspíš čekali druhou upravenou verzi, ale tentokrát bych psal jenom nějaké hovadiny…a Petr Brožek s balíkem v barvách Simicu, kde byly jen karty do padesáti korun (kromě zemí), uhrál top 8 na WMCQ Praha asi před měsícem nebo dvěma. Tady je jeho decklist:


Simic Speciál Petr Brožek
Main Deck Sideboard
4 Breeding Pool
4 Hinterland Harbor
1 Simic Guildgate
3 Island
8 Forest
4 Cloudfin Raptor
4 Experiment One
4 Young Wolf
4 Strangleroot Geist
3 Zameck Guildmage
4 Mayor of Avabruck
4 Rapid Hybridization
3 Ulvenwald Tracker
4 Simic Charm
2 Spell Rupture
4 Rancor
 

 

Chápu, že bez těch zemí to asi nebude úplně ono, ale pořád je to velice dobrý balík. Z karet z Dragon‘s Maze se mi do balíku nic nelíbí, takže po úpravě na správné ceny bych uviděl asi takhle:


Simic Speciál upgraded #1 Daniel Fantyš
Main Deck Sideboard
4 Simic Guildgate
7 Island
11 Forest
4 Cloudfin Raptor
4 Experiment One
4 Young Wolf
4 Strangleroot Geist
2 Zameck Guildmage
4 Mayor of Avabruck
4 Rapid Hybridization
2 Ulvenwald Tracker
4 Simic Charm
2 Spell Rupture
4 Rancor
 

Nějak se mi tam nelíbí Mayor of Avanbruck a osobně bych ho nahradil něčím jiným (Shambleshark?), ale s tím balíkem jsem neodehrál ani jednu hru, takže budu Petrovi věřit.  Každopádně je ale zapotřebí hrát více zemí, aby nebyl věčně problém s tím, že nějaká barva chybí. Z karet na první pohled nevypadá dobře ani Rapid Hybrization, ale tu hrajete na své vlastní bytosti, nejlépe ty s undyingem, takže ve skutečnosti naopak patří k tomu nejlepšímu.  

    
 

Další verze

 Jelikož jsem zatím vlastně nic nevymyslel, rozhod jsem se, že opět udělám nějaký ten Legacy casual, což je podle mého názoru mnohem zábavnější, než standard, který stejně za čtyři měsíce rotuje.


UG Madness Daniel Fantyš
Main Deck Sideboard
6 Forest
8 Island
4 Evolving Wilds
4 Terramorphic Expanse
4 Basking Rootwalla
4 Wild Mongrel
4 Aquamoeba
4 Arrogant Wurm
4 Brainstorm
4 Careful Study
4 Deep Analysis
4 Circular Logic
4 Daze
2 Roar of the Wurm
 

 Balík je založený na tom, že místo toho, abyste karty normálně hrály, zahazujete je do Wild Mongrel a Aquamoeby, aby se změnil mana cost těhto karet. Ty totiž buď mají schopnost madness, nebo flashback. Karty přes madness hrajete ve chvíli, kdy je discartujete, tedy i instantně. Flashback funguje jen jako sorcery (tedy pokud má flashback nějaké sorcery, pokud jej má instant, dá se hrát instantně). Jako další discard outlet slouží Careful Study. Brainstorm a Daze jsou legacy klasika. O tom jak hrát Brainstorm se dá mluvit hodiny, jen jeden výsek, pokud si po zahrání Brainstormu zamícháte knihovnu (Evolving Wilds), zbavíte se těch karet, které jste vrátil na vršek a pokud na vás protihráč zahraje kartu typu Duress a vy v reakci dáte Brainstorm, karty, o které nechcete přijít, můžete uchovat v bezpečí na topce. Evolving Wilds a Terramorphic Expanze jsou v balíku ze třech důvodů: Míchají knihovnu po Brainstormu, fixují manu a zlepšují Circular Logic. Ještě poslední věc, karty typu Rootwalla je nutné umět správně hrát. Poté, co zaútočíte, necháte protihráče, aby se rozhodnul, jak blokuje. On musí počítat s tím, že se z Rootwally stane tři na tři bytost, a tak jí neblokuje ničím menším. Až pak se rozhodujete, jestli vám ty damage stojí za dvě many. Pokud ne, zahrajete si cokoliv jiného.

 

                 

 


 
Ještě na závěr tu mám pro vás několik málo decklistů s krátkým popisem jako inspiraci pro váš balík.

 
Pauper Mono Blue Fae Daniel Fantyš
Main Deck Sideboard
16 Island
4 Delver of Secrets
2 Phantasmal Bear
4 Spire Golem
4 Spellstutter Sprite
4 Brainstorm
3 Ponder
3 Preordain
3 Ninja of the Deep Hours
2 Daze
4 Counterspell
3 Gush
4 Snap
4 Cloud of Faeries
 

Pauper je formát, kde je povolené hrát pouze commony. Tohle je jeden z nejlepších balíků na tomto formátu. Princip tohoto decku je v tom, že vyložíte nějakou tu bytost, nalížete si správné karty a protihráčovi vlastně vše podstatné zcounterujete.


Modern Mono Red Burn Daniel Fantyš
Main Deck Sideboard
18 Mountain
4 Lightning Bolt
4 Rift Bolt
4 Lava Spike
4 Spark Elemental
4 Hellspark Elemental
2 Grim Lavamancer
4 Incinerate
4 Skullcrack
2 Shard Volley
4 Keldon Marauders
4 Searing Blaze
2 Searing Spear
 

 Takzvaná fritka je postavená na tom, že si příliš nevšímá toho, co se odehrává na stole, ale cpe spoustu blesků do protihráče, který by jim nakonec měl podlehnout (nejlépe někdy ve čtvrtém kole). Nejlepší karta pro tento balík je poměrně drahá Goblin Guide, takže jí zde ani neuvádím. Tento balík je v našich končinách doporučován jako nejlepší volba pro nováčky, protože je velice jednoduchá na hraní a navíc má dobrou šanci něco uhrát, ale jejím velkým problémem je to, že není zrovna dvakrát zábavná.



Legacy Aggro Elves Daniel Fantyš
Main Deck Sideboard
14 Forest
2 Wirewood Lodge
4 Llanowar Elves
4 Arbor Elf
4 Priest of Titania
4 Elvish Archdruid
4 Wirewood Symbiote
4 Quirion Ranger
4 Sylvan Messenger
2 Ezuri, Renegade Leader
4 Imperious Perfect
2 Caller of the Claw
4 Joraga Warcaller
4 Elvish Visionary
 

 Elfové jsou balíkem mého srdce, ale v této podobě už dneska prostě nemají šanci. Na tomhle balíku jsem vyrostl já. První kolo land, druhé kolo Arbor/Llanowar/Quirion, druhé kolo Priest of Titania, nebo Elvish Archdruid, třetí kolo celá ruka do hry, čtvrté kolo výhra. Jen pár vysvětlivek ke kartám, co se hrají nějak specificky: Wirewood Symbiont umí zachránit vaší bytost, pokud je cílem nějakého zabíjení, ale jelikož dokáže odtapnout bytost, ve svém kole prostě můžete vrátit nějakého levnějšího elfa na ruku a odtapnout nějakého manovacího elfa (Priest, Archdruid), nebo třeba Perfecta. Celkem dobře se doplňuje s Elvish Visionary nebo Sylvan Messengerem, ve spolupráci s kterými dokáže každé kolo opakovat jejich enter the battlefield ability. Quirion Ranger se zase hraje tak, že pokud jste dané kolo nezahrál zemi (což by mělo být vcelku obvyklé), tapnete si Forest pro manu, vrátíte si ho do ruky, odtapnete si bytost a daný forest znovu zahrajete, takže je to velice dobrý zdroj many. Caller of the Claw není sice dobrý do křivky, ale pokud najednou zemře hodně vašich bytostí (Wrath of God), nemusí vás to zase tolik mrzet.

 

 Tak to je ode mne všechno, pokud jsem vás k něčemu inspiroval, jen dobře a pokud ne, doufám, že jste se alespoň příliš nenudil, milý kartofile. Inu, třeba zase někdy něco napíšu.

Pokud by se vám zalíbil samotný Intro pack Simic Domination, můžete jej zakoupit v našem partnerském internetovém obchodě Veselý drak za zvýhodněnou cenu 299 Kč. Děkuji všem, kteří dočetli až sem a všem, kterým tato recenze něco přinesla.    
   
        

Dan
Komentáře
Currently, there are no comments. Be the first to post one!
You must be logged in to post a comment. You can login here
Print  
Reklama Minimize
Print  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement