Sunday, November 28, 2021
Všechny články Minimize

Current Articles | Categories | Search | Syndication

Sunday, August 18, 2013
Recenze Magic 2014 Core Set Intro Pack: Lightforce
Autor: JakubMG @ 5:27 PM :: 2833 Přečtení :: 0 Komentáře :: :: Recenze
 

Recenze Magic 2014 Core Set Intro Pack: Lightforce


 Vítejte u další recenze na Intro Pack edice Magic 2014. Dnes půjde o bílo zelený balíček, který nese jméno Lightforce zeleno černý balík. Jeho vůdčím foilovým rare je Ajani’s Chosen, kolem kterého je balíček částečně postaven. Ano, základem tohoto decku jsou aury a v tomto duchu budou probíhat také veškeré úpravy. Kromě samotného šedesáti karetního balíčku můžete v balení objevit také dva boostery aktuální edice, nějaké letáky a krabičku.


 Prvně si řekněme, co to vlastně intro pack je a pro koho je určený. Intro pack je balení karet magic, kde najdete šedesátikaretní předpřipravený hrací balíček, pravidla, jak hrát karetní hru magic a nějaké typy ke hře konkrétně s tímto balíčkem, a dva booster packy – patnáctikaretní balíčky na vylepšení vašeho decku. Koupíte-li intro pack z aktuální edice, nemusíte se bát, že by nějaká obsažená karta nebyla povolena na turnaje formátu standart. Následuje odpověď na otázku, pro koho je intro pack určený. Význam intro packů se totiž po příchodu novějších Event decků na trh trochu změnil. Intro packy jsou určeny pro hráče, kteří jsou s magicem v začátcích a ještě se neplánují v blízké budoucnosti věnovat nějakým turnajům v této karetní hře. V opačném případě by jim totiž mnohem lépe posloužil zmíněný Event deck, který obsahuje balíček lépe přizpůsobený pro hru. Na druhou stranu intro pack je levnější a vedle předpřipraveného balíčku obsahuje ještě dva boostery, kde určitě najdeme nějaké nové karty, které můžeme vyzkoušet v našem hracím balíčku anebo můžeme karty z nich vyměnit za nějaké jiné s kamarády. Obecně je v současné době úloha intropacku těšit především mladší hráče, které přiláká jak foilový generál v balíčku tak vzrušující pocit překvapení, co asi najdou ve svém zabaleném booster packu :o). Pokud vás obsah Intro Packu zajímá blíže a před psaným textem dáváte přednost videu, můžete se v následujícím odkazu podívat na krátké video z otevření daného Intro Packu.



 

 Protože tentokrát jsem měl tu možnost hrát se všemi Intro Packy, rozhodl jsem se, že nechám každou jednu dvojici odehrát pět her proti sobě. Skóre Lightforce vypadá takto:

 

Bestial Strength (G/b)

Psychic Labyrinth(U/w)

Death Reaper (B/r)

Fire Surge (R/u)

Lightforce (W/g)

3:2

3:2

0:5

2:3

 

 Nejsilnějším balíčkem je zcela jasně Death Reaper, takže skóre s ním je spíš jen orientační. Fire Surge vyhrál zaslouženě, Bestial Strength měl naopak trochu smůly, ale šlo o dost vyrovnaný souboj. Psychic Labyrinth nedokázal překonat Pacifismus, ale ani ten nedopadl zas tolik zoufale. Výsledné skóre 8:12 je asi maximem toho, co mohl balík Lightforce získat. Jeho největší výhodou je ovšem to, že se dá velice levně a dobře upravit. Už s první investicí se mění naprosto rozhodujícím způsobem, a myslím si, že první upravená verze tohoto balíčku je ze všech pěti těchto verzí nejsilnější. Pokud se časem rozhodnete investovat více, balíček se vám za to jistě odmění.  


Mrkněme se tedy na Magic the Gathering Magic 2014 Core Set Intro Pack: Lightforce:


Lightforce WoTC
Main Deck Sideboard
9 Forest
16 Plains
1 Ajani’s Chosen
1 Auramancer
2 Banisher Priest
2 Capashen Knight
2 Dawnstrike Paladin
1 Charging Griffin
3 Pillarfield Ox
2 Serra Angel
2 Soulmender
2 Voracious Wurm
1 Angelic Accord
2 Brave the Elements
1 Congregate
1 Divine Favor
1 Elixir of Immortality
2 Fortify
1 Hunt the Weak
1 Indestructibility
3 Pacifism
1 Staff of the Sun Magus
3 Trollhide
 

 Základní princip balíčku je sice velmi pěkný, ale obsahuje neskutečné množství špatných karet. Pouhých osmnáct potvor, které jsou často dost špatné, neslibuje nic, než jen to, že balíček bude často chodit velmi špatně.

Jednotlivé karty:

Ajani's Chosen- Foilové rare je zde skutečně nejlepší kartou balíčku. Množství kočičích tokenů slovy nesmrtelného Termiho soupeře naprosto překočkuje.

Auramancer- Auramancer se netváří úplně špatně, ale většinou jej díky malému počtu aur v decku musíte zahrát jen jako dva na dva do křivky.

Banisher Priest- Jedna z nejlepších karet balíku, velmi dobře hratelný i na standardu, ale opět se hodí spíše do balíku s velkým počtem bytostí

Capashen Knight- Do křivky nic moc, ale v pozdější fázi hry toho umí celkem dost. Každopádně čím lepší balíček, tím je tento rytíř horší.

Dawnstrike Paladin- Asi to samé platí o druhém z dvojice rytířů. Není prostě nic moc ani tady, v lepším balíčku je úplně mrtvý.

Charging Griffin- Na poměry tohoto decku poměrně slušná bytost, ale nijak se nekombí s aurami.

Pillarfield Ox- Mizerná bytost, jedna ze slabin balíku.

Serra Angel- Velice silná bytost, ale dnes už je na constructed (kromě Vintage) naprosto nepoužitelná.

Soulmender- To by Wizardy tak bolelo dát tam Gladecover Scouty? Tahle bytost je naprosto k ničemu.

Voracious Wurm- S Courage není špatný, ale v této verzi balíku je to, že by někdy vyrostl na velikost, které je třeba se bát spíš jen utopie.


 

Angelic Accord- A konečně to je tady! Ještě horší karta, než hůlka! V devadesáti procentech případů tahle karta nedělá vůbec nic.

Brave the Elements- Velmi silný trik, který bude velmi určující na standardu.

Congregate- Kombo s Accordem. Ale horší než hůlka to tentokrát není…jsou asi na stejně.

Divine Favor- Taky je to enchantment.

Elixir of Immortality- Asi jako Congregate.

Fortify- O něco horší, než Brave the Elements, ale o dvě many dražší.

Hunt the Weak- Předražené, nejisté, ale přece jen zabíjení.

Indestructibility- Nejhorší aura balíku. Nezničitelnost se dá podstřelit a je naprosto předražená.

Pacifism- Aura a zabíjení v jedné kartě. Vejde se do sideboardu i ve standartové verzi balíku.

Staff of the Sun Magus- Hůlka…

Trollhide- Silná aura, Něco jako Indestructibility s bonusem dva na dva.


 

Upravené verze

 První úpravou do balíčku přidám karty s celkovou cenou na Černém Rytíři nejvýše sto korun. U druhé verze tento limit zdesetinásobím a třetí bude už jen návrh na standartový balík v tomto stylu. K tomuto budu používat pouze karty, které vyšly v edicích od Return to Ravnica dále, abych se vyhnul standartové rotaci, která, jak jistě víte, přijde na přelomu září a října, tedy už za měsíc a půl.

 

První upravená verze

  

Lightforce upgraded #1 Daniel Fantyš
Main Deck Sideboard
10 Forest
10 Plains
4 Selesnya Guildgate
4 Gladescover Scout
4 Fencing Ace
2 Ajani’s Chosen
1 Auramancer
2 Banisher Priest
2 Serra Angel
2 Voracious Wurm
4 Ethereal Armor
4 Unflinching Courage
2 Holy Mantle
4 Pacifism
3 Trollhide
1 Divine Favor
1 Selesnya Charm
 

 

 Je zcela zřejmé, že balík prodělal rozhodující změny. Přibyly zde silné aury a jejich nosiči získali schopnosti, které tyto enchantmenty ještě zlepšují.

Nové karty:

Gladecover Scout- Hexproof mu zajišťuje nepodstřelitelnost, takže se ve spojení s aurami stává smrtící zbraní.

Fencing Ace- Double strike taktéž dodává aurám nový rozměr.

Ethereal Armor- Nejlepší karta balíku, se sedmnácti aurami v decku musí vyhrávat velký počet her.

Unflinching Courage- Scout+Armor+Courage= oponent prohrál

Holy Mantle- Pěkný bonus a lepší nekokovatelnost, to je další střípek do skládačky. Možná by byla ale lepší karta Gift of Orzhova, to nemám natestované.

Selesnya Charm- Multifunkční, silný, levný. Selesnya Charm má vše, co od karty do tohoto balíku chci.

 

Druhá upravená verze

 Aury do tisíce musí být pouze dvoubarevné, ale snad ani to je nepřipraví o kvalitu a zábavnost. Verze je postavená spíše proti aggru.


Lightforce upgraded #2 Daniel Fantyš
Main Deck Sideboard
9 Forest
9 Plains
4 Selesnya Guildgate
1 Temple Garden
4 Gladescover Scout
4 Fencing Ace
4 Elvish Mystic
4 Witchstalker
2 Fiendslayer Paladin
4 Ethereal Armor
4 Unflinching Courage
2 Holy Mantle
3 Giant Growth
3 Gift of Orzhova
3 Selesnya Charm
 

 

Nové karty:

Elvish Mystic- Umožňuje vám urychlit se, později umí útočit i blokovat, takže se také úplně neztratí.

Witchstalker- Další hexproofař s nevýraznou schopností. I tak je ale lepší, než Fiendslayer Paladin, který sice vypadá dobře proti aggru, ale Azorius Charm jej rychle svlaží.

Giant Growth- Se Selesnya Charmem jsem je nakombinoval tři kub třem, protože spíš, než dva Growthy, nebo Charmy chci na ruce mít od každého jednu kopii.

Gift of Orzhova- Horší Courage, ale pořád to dává Lifelink a spolu s Armorem je vlastně jedno, který z nich mám.


Třetí upravená verze

 Je podobná té druhé, ale už nemá tak náchylnou mana base a může hrát i pár dražších karet (Voice). Takto si představuji Aury po rotaci. Sice tu chybí ještě jedna silná aura, ale na side bych si dal Pacifismy a Gifty, jelikož i ty jsou na aggro prostě super. Rancor sice moc, moc chybí, ale v M14 vyšly karty, co nahradí Geista a Stalkera, tudíž je tu možnost hrát namísto modré červenou a tak zařadit velmi kvalitní Madcap Skills. Proti wratům se stejně něco hrálo, takže Boros Charm bude super. Rampager je natolik silný, že se prostě vejít musel. Když se navíc nedá podstřelit, je to jako bych měl v balíku osm karet, co dávají přímo do protihráče čtyři zranění, obě ty karty mají ale více funkcí. O tomto balíku si myslím, že je nejen hratelný na standartu, ale může být i jedním z nejlepších balíků tohoto formátu. Jeho velkou nevýhodou je ale nestabilita. Možná bych proto měl hrát víc bytostí.


Lightforce upgraded #3 Daniel Fantyš
Main Deck Sideboard
4 Forest
3 Plains
3 Mountain
4 Temple Garden
4 Sacred Foundry
4 Stomping Ground
4 Gladescover Scout
4 Voice of Resurgence
4 Elvish Mystic
4 Witchstalker
4 Ghor Clan Rampager
4 Ethereal Armor
4 Unflinching Courage
4 Madcap Skills
2 Giant Growth
4 Boros Charm
 

 

Nové karty:

 

 Voice of Resurgence- Blokuje counterování, je silný proti wratům, je dobrý bloker, stahuje na sebe pozornost protihráče…no zkrátka je super.

Ghor Clan Rampager- Skvělý combat trik, bytost, nebo čtyři pecky do protihráče, to jsou docela lákavé možnosti.

Madcap Skills- Těžko se blokuje, velmi zvyšuje sílu a s rampagerem snadno zlikviduje dvě bytosti (protihráč se prostě bude chtít vyměnit).

Boros Charm- Nejzajímavější karta v balíčku je Boros Charm. Proti controlu je jeho úloha jasná, obrana před wraty, nebo dostřelení protihráče. Proti aggru je tomu ale jinak. Na pecky do protivníka nebude moc času a indestructible není vždy použitelný mód. Zde je hlavní double strike, který má dvojí využití. Buď jako běžný combat trik, nebo na bytost s Courage, aby vám přidala více životů. Po první hře bych Boros Charm na aggro odsaidoval a nahradil bych jej Pacifismy a Gifty, jak už jsem psal. Fiendslayer Paladin může být na aggro také skvělý, takže tato část hry je ještě ve hvězdách, jelikož nikdo neví, jak bude postrotační formát vůbec vypadat.

 

To je pro dnešek vše, díky za pozornost a u dalšího rozboru nashledanou…nebo spíš napočtenou :).


Pokud by se vám zalíbil samotný Intro pack Lightforce, můžete jej zakoupit v našem partnerském internetovém obchodě Veselý drak za zvýhodněnou cenu 299 Kč. Děkuji všem, kteří dočetli až sem a všem, kterým tato recenze něco přinesla.
    
   
        

Dan

 

Komentáře
Currently, there are no comments. Be the first to post one!
You must be logged in to post a comment. You can login here
Print  
Reklama Minimize
Print  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement