Sunday, November 28, 2021
Všechny články Minimize

Current Articles | Categories | Search | Syndication

Monday, April 18, 2016
Recenze Shadows over Innistrad Intro Pack: Ghostly Tide
Autor: JakubMG @ 8:51 AM :: 2560 Přečtení :: 1 Komentáře :: :: Recenze
 
Magic the Gathering Shadows over Innistrad Intro Pack: Ghostly Tide
 

Zdravím všechny čtenáře Magic Guru. Uteklo to jakoby nic a máme tu další novou edici Shadows  over Innistrad, úvodní edici nového bloku. Úvodem pro samotný blok byl již v únoru uvedený Duel Deck Blessed vs. Cursed pojednávající o souboji dvou (až čtyřech) z pěti základních ras žijících na Innistradu - humani a zombie (a spiriti a upíři). Pakliže jste o zmíněném Duel decku dosud neslyšeli, můžete to napravit zde.
         První seznámení s veškerým obsahem edice proběhlo na prerelease turnajích, a tedy doufám, že jste si všechny prerelease turnaje dostatečně užili. Nyní nám nezbývá než se podívat na tradiční pětici Intro Packů, které nám Wizardi připravili. Začneme klasicky Intro Packem obsahujícím bílou barvu, a sice Intro Packem bílomodrým s názvem Ghostly Tide. Pakliže jste si už pořádně nastudovali novou edici, tak víte, že bílá a modrá jsou barvami Spiritů nebo, respektive duchů.

Za starého Innistradu se příliš mnoho silných duchů neobjevilo (samozřejmě vyjma Geist of Saint Traft), zdá se však, že se tento nedostatek snažili tvůrci tentokrát trochu napravit. Již samotný Intro Pack nám jich přináší pár hezkých kousků. Pojďme se tedy nyní podívat, jak vypadá nástin Spirit-balíčku, který vytvořili Wizardi.

Struktura textu bude následující:

1.       Odpověď na otázku „Co je intro pack a pro koho je určený?“

2.       Rozbor šedesáti-karetního balíčku Ghostly Tide ze Shadows over Innistrad

3.       Rozbor potenciálních vylepšení balíčku

4.       Závěr


1. Co je to Intro Pack a komu je určený?

V každém případě věřte nebo ne, Intro Packy jsou aktuálně nejstaršími vydávanými produkty a dal by se říci, že předpřipravené balíčky ve formě podobné dnešním IP Wizardi vydávají téměř stejně dlouho jako samotný Magic. Jejich primární funkcí vždy bylo přiblížit hru úplným začátečníkům.

Současně vydávané Intro Packy obsahují vždy jeden předkonstruovaný balíček o šedesáti kartách, ve většině případů dvoubarevné. Každý takový balíček pak obsahuje přibližně 24 zemí (landů) a určitou skladbu kouzel a bytostí, případně dalších permanentů, jež spolu navzájem různě spolupracují (vytvářejí synergie), a sledují tak jakýsi strategický plán. Dvě z obsažených karet jsou vzácné (rare), jedna z nich je navíc bytost ve foilovém provedení, která obvykle udává směr celého balíčku. Vedle tohoto balíčku v IP najdeme dva Booster Packy (boostery) aktuální edice, tzn. v tomto případě Shadows over Innistrad, a nějaké brožurky o obsahu produktu, zkrácenou verzi pravidel, případně nějaké tipy ke hře samotné.

Hrajete-li Magic poprvé, podruhé či potřetí, budou pro vás Intro Packy představovat tu správnou cestu jak se hru pořádně naučit. Intro pack nejenže vám ušetří čas jinak strávený stavbou nového balíčku, ale navíc vás navede správným směrem, pokud je ve vašem plánu svůj hrací balíček dál vylepšovat. Úplnému začátečníkovi bych ho také vřele doporučil, neboť obsažené karty mnohdy nemívají nijak složité schopnosti, a tudíž představují jednoduchý způsob naučení pravidel.

2. Rozbor Intro Packu Ghostly Tide

Google překladač tlumočí název Intro Packu jako “Strašidelný/Přízračný příliv”. Zní to sice jako název nějakého dobrodružného až hororového filmu, samotný balíček však tuto atmosféru neevokuje. Když se podíváme na 20 obsažených bytostí, shledáme, že vedle šesti modrých duší (považovaných za ty horší) a párkem zombií, které se do balíčku odněkud spíše zatoulaly, obsahuje balíček především skladbu hodných bílých spiritů a několika lidí, jejichž duše se holt po smrti chovají poněkud neposedně. Pokud si tedy potrpíte na flavor a rádi bojujete za dobro, tak není vůbec potřeba mít z tohoto balíčku špatné svědomí :-).

Intro Pack: Ghostly Tide WoTC
Main Deck Sideboard
1 Rattlechains
2 Seagraf Skaab
2 Dauntless Cathar
2 Spectral Shepherd
2 Niblis of Dusk
1 Reckless Scholar
2 Apothecary Geist
2 Nearheath Chaplain
1 Silent Observer
2 Emissary of the Sleepless
2 Stormrider Spirit
1 Drogskol Cavalry
1 Chaplain’s Blessing
2 Not Forgotten
1 Pore Over the Pages
1 Essence Flux
2 Puncturing Light
1 Silverstrike
1 Catalog
1 Deny Existence
2 Vessel of Ephemera
2 Bound by Moonsilver
1 Sleep Paralysis
13 Plains
12 Island
 

V úvodu jsem zmiňoval, že SOI nám přinesla pár hezkých posil pro spirití tribal1, čehož si lze všimnout hned v kontextu první bytosti, kterou máme na seznamu – Rattlechains je zároveň generálem balíčku a má doopravdy co nabídnout. Jako 2/1 Flying, Flash bez nevýhody asi určitě neurazí, ale troufám si říct, že jeho dvě bonusové schopnosti jsou ještě lepší. Zaprvé – možnost dát necílovatelnost (Hexproof) vybrané bytosti do konce kola – nezapomínejme, že Rattlechains má Flash a tudíž ho můžeme zahrát instantně – třeba v reakci na soupeřovo zabíjení, kterým se chtěl zbavit jiné z našich duší. Poslední schopnost nám navíc umožňuje nadále hrát i všechny ostatní spirity instantně, což je mnohdy pro soupeře velmi trýznivý aspekt.

V balíčku najdeme 12 dalších bytostí s typem Spirit, přičemž mnoho dalších karet dokáže vytvářet spirit-tokeny, které můžeme alespoň ochránit generálovým ETB2 efektem. Na dvojmanovém slotu dále najdeme už jen dvojici Seagraf Scaabů, o nichž jsem se již zmiňoval – jde o onen pár zombií, které se jaksi omylem do balíčku přitoulaly a pravděpodobně se jedná o první kandidáty na vyřazení, jelikož do balíčku opravdu žádnou hodnotu nepřinášejí. Z trojmanového slotu bych především zmínil Niblis of Dusk, což je jeden z lepších non-rare duchů, které máme k dispozici – 2/1 Flying, Prowess je docela dobrý výkon. Ještě bych se zastavil u dvojice Dauntless Cathar a Reckless Scholar, kteří jsou oba lidé (human) a navíc se nenápadně doplňují – Scholar slouží jako tzv. looter (looting je slangový název pro jeho schopnost) a když zrovna netrpíme přebytkem zemí, které bychom do něj mohli zahodit, nabízí se právě karty jako první zmíněný human – vždycky můžeme využít jeho schopnosti proměnit se v ducha v pozdější fázi hry. Ještě bych chtěl zmínit, že looting je schopností, která bude možná dost důležitá pro budoucí standard, jelikož, jak již známe Innistrad, tak zahazování karet a práce s kartami v hrobě je v něm velmi oblíbená, což jen dokazují nové mechaniky jako Delirium3 a Madness4 – a povšimněme si, že obě tyto mechaniky právě karty jako Reckless Cathar skvěle podporuje.

         Z dalších bytostí bych zmínil přednostně Nearheath Chaplain, který se svým 3/1 Lifelink tělem nejdřív poslouží jako schopný útočník, ale i obránce a později můžeme jeho mrtvé tělo využít k produkci dvou nových duší. Stormrider Spirit je jakožto 3/3 Flying výborný díky instantnímu módu, který z něj v ideálním případě dělá removal5 na nožičkách. Drogskol Cavalry působí jako skvělý záložní generál, budu vás však muset zklamat – jako 4/4 Flying za sedm man opravdu moc nezáří a nezachrání to ani jeho ostatní schopnosti – přidávání životů je v takto malém množství velmi marginální záležitostí a tvorba jednoho 1/1 Spirit tokena za čtyři many, což znamená přibližně jeden za kolo, to je doopravdy velmi pomalé.

Apothecary Geist (2/3 Flying za 3W, když přijde na bojiště a máme pod kontrolou dalšího spirita, získáme tři životy) a Emissary of the Sleepless (2/4 Flying za 4W, ETB – vytvoří jednoho 1/1 Spirit-tokena, pokud toto kolo zemřela jiná bytost) společně s oběma generály vytvářejí synergii s prvním instantem, kterým je modrý Essence Flux, kterým si můžeme tzv. „blinknout“ bytost, kterou tak můžeme například zachránit před removalem a/nebo opětovně spustit její ETB efekt. Vzhledem ke skutečnosti, že jde o jednomanové kouzlo, tak jej budou soupeři málokdy čekat, a můžeme z něj tak vykřesat mnohdy daleko více, než by se dalo čekat. Právě nečekanost spojená s množstvím many, kterou si musíme na kouzlo nechat v záloze, definuje zásadní rozdíl mezi výborným Puncturing Lightem a Silverstrikem, který je kvůli omezení a vysoké ceně jednoduše špatný. Sorcery Pore over the Pages určitě stojí za zmínku, poněvadž jde o docela slušný zdroj karetní výhody, navíc spojený s možností zahodit nějaké karty, které využijeme i v hrobě. Poslední noncreature spell, jehož potenciál nemusí být na první pohled patrný je Bound by Moonsilver, což je trochu předražený „spacák“ (Pacifism), jeho skrytá výhoda je však ukryta v možnosti přesouvat jej z bytosti na jinou za cenu obětování bytosti. Zdá se, že spiritích tokenů bychom mohli v lategame mít celkem dostatek, abychom si mohli dovolit jednoho z nich obětovat za účelem přesunu této aury na nějakou silnější bytost, než na která byla dosud, především půjde-li o létající bytost, která by nám v soupeřově obraně překážela.


 

 

Jak s balíčkem hrát?


Je zcela patrné, že v kontextu Intro packů jde o jeden z těch klasičtějších – agresivní deck založený na bytostech majících nějakou společnou výhodu. V případě duchů to bohužel nebude jejich creature typ, - ten aby měl nějakou relevanci, musel by na standardu být přítomen nějaký kvalitní generál (Drogskol Captain), - budeme se spíše muset spolehnout na jejich schopnost létání. Strategie „vezmeme to vzduchem“ je v Magicu přítomna odnepaměti a vždy celkem obstojně fungovala. Vsadit na leteckou sílu vše se dost často vyplatí – to znamená, že removal si necháme hlavně právě na potenciální obránce s Flyingem, případně s Reachem a nic ostatní neřešíme. Ideální ruku asi nebude třeba rozebírat – jako u každého agresivního tempo balíčku je ideálem mít tak tři země, nějaký ten 2-drop, 3-drop a nějakou formu removalu (raději levnějšího, určeného pro menší bytosti). Většinou se příliš nevyplatí vsadit na kontrolní cestu spoléhající na removal a kántrování (Deny Existence) v úvodní části hry a na dražší bytosti v té pozdější, jelikož by se mohlo stát, že soupeřovy silnější pozemní bytosti nás umlátí dřív, než stačíme vytvořit pořádnou vzdušnou armádu.


3. Rozbor potenciálních vylepšení balíčku

Hned při prvním přezkoumáním vidíme několik adeptů na okamžitý vyhazov – zmíněné zombie doplní velmi nevýrazný Chaplain’s Blessing a nutno dodat, že bez jakékoliv výraznější synergie si moc nepřejem hrát ani pomalý Vessel of Ephemera. Dřív, než však začneme karty vyřazovat, bude potřeba se porozhlédnout, co jiného máme k mání. Budeme-li chtít se i nadále držet tématiky založené na spiritech, tak prvním krokem bude zařazení playsetu Rattlechains – vzhledem k jejich dosavadní velmi nízké ceně (25 Kč6) se jedná i o dost zajímavou investici do budoucna. Dalším pěkným duchem je Bygone Bishop, jehož manacost je sice o jedna vyšší (2W), zato však máme 2/3 letce se schopností Investigate7, kdykoliv zahrajeme kouzlo s cenou tři nebo méně. Aktuální skladba balíčku obsahuje po vyřazení horších kousků 10 enablerů tohoto zdroje karetní výhody (15 Kč). A nejenom kvůli hezkému flavoru, ale i pro její vysoký potenciál bych se nebál vyzkoušet ducha označeného jako Uninvited Geist, jehož prostřednictvím se i máme možnost seznámit s další oblíbenou zvláštnosti Innistradu, kterou jsou oboustranné karty.

Kdybychom byli schopni i nadále spolehlivě naplnit hrob, tak určitě stojí za úvahu zařazení dalšího z nových duchů – Topplegeist je 1/1 Flying za manu, jehož schopnost nám umožňuje tapnout jednu ze soupeřových bytostí hned po jeho příchodu na bojiště a zároveň v každém soupeřově upkeepu, splňujeme-li delirium. Za správných podmínek by se tak vlastně jednalo o velmi kvalitní removal na nožičkách. Ze stejných důvodů bych zauvažoval i o zařazení commonky Moorland Drifter – obyčejný medvěd (tzn. 2/2 bytost za dvě many) s potenciálním Flyingem při deliriu.

Pokud se nebudeme držet pouze v rámci nejnovější edice, tak určitě stojí za to sáhnout po některých o trochu starších kusech. Chybějícího generála by mohla překvapivě dobře nahradit Thunderclap Wyvern, 2/3 Flying, Flash, přidávající všem našim létajícím bytostem +1/+1. V případě jejího zařazení by se pravděpodobně více vyplatilo soustředit se čistě na velké množství letců a vyšší produkci spirit-tokenů na úkor karet spolupracujících s hrobem. V obou verzích bude určitě skvělá Anafenza, Kin-Tree Spirit – další spirit do křivky se skvělou schopností podporující ostatní malé spirity. A s větším množstvím tokenů hezky spolupracuje i Silumgar Sorcerer, který vedle 2/1 instantního létacího těla poskytuje navíc možnost zkántrovat soupeřovu bytost – to vše jen za 3 many, no neberte to :o).

Vcelku očividnou spolupráci pak představují i hvězdy současného a budoucího standardu, jako je Gideon, Ally of Zendikar a nová Avacyn, jejichž cena je však pro poměry Intro packu ne úplně únosná, pročež je nebudu pro následující úpravy uvažovat.

 

UW Spirits #1 Jakub Štingl
Main Deck Sideboard
4 Rattlechains
2 Anafenza, Kin-Tree Spirit
2 Bygone Bishop
3 Silumgar Sorcerer
2 Nearheath Chaplain
4 Thunderclap Wyvern
2 Tower Geist
2 Whirler Rogue
2 Emissary of the Sleepless
1 Drogskol Cavalry
1 Essence Flux
2 Puncturing Light
3 Stasis Snare
4 Vessel of Ephemera
2 Bound by Moonsilver
3 Meandering River
4 Evolving Wilds
9 Plains
8 Island
 

 

         První verze zahrnuje snahu vytěžit co nejvíce ze schopnosti létání – přidání playsetu Thunderclap Wyvern ospravedlnilo i zařazení karet jako Vessel of Ephemera nebo Whirler Rogue (2/2 za 2UU, ETB – vytvoří dva létající 1/1 tokeny). Také jsem se rozhodl pro zařazení kvalitnějšího hard-removalu Stasis Snare.

 

UW Spirits #2 Jakub Štingl
Main Deck Sideboard
3 Topplegeist
4 Rattlechains
3 Moorland Drifter
2 Bygone Bishop
2 Reckless Scholar
2 Silumgar Sorcerer
1 Uninvited Geist
3 Thunderclap Wyvern
3 Tower Geist
2 Clash of Wills
2 Epiphany at the Drownyard
2 Puncturing Light
2 Vessel of Ephemera
2 Bound by Moonsilver
3 Stasis Snare
3 Meandering River
4 Evolving Wilds
9 Plains
8 Island
 

Ve druhé verzi úprav jsem se snažil o něco více zohlednit nový keyword Delirium, který v sobě skrývá velký potenciál. Vedle bytostí jako Reckless Scholar a Tower Geist, které budou hrob doplňovat chybějícími kousky skládačky, jsem zařadil dvojici Epiphany at the Drownyard, což je navíc i velmi kvalitní zdroj karetní výhody. Jeho výhodou oproti Pore over the Pages je navíc i fakt, že converted manacost je 1, a tudíž jej můžeme využít pro investigaci (Bygone Bishop).


  


Co se týče úprav, tak ode mne je to pro dnešek vše. Celkově si myslím, že Spiriti sice dostali velmi zajímavé čerstvé posily, momentálně nám ale na standardu chybí nějaké ty vyslovené bomby, jakou byl na starém Innistradu kupříkladu Geist of Saint Traft. Budeme si proto muset počkat na druhou edici současného Innistrad bloku a třeba se dočkáme dalších ještě lepších karet zapadajících do této tématiky.

4. Závěr 

Co dodat? Duše nikdy nebyly dominující rasou na Innistradu, a proto jsem upřímně ani tentokrát nečekal žádná velká překvapení. Je trochu škoda, že nelze duchy zatím příliš spolehlivě hrát ani jako rychlé aggro ani jako tokeny, jak tomu bylo například za starého Innistradu (Lingering Souls + Intangible Virtue :o). Některé z obsažených karet mne ale přesto zaujaly a věřím, že alespoň částečně se někteří duchové v balíčcích současného standardu jednou prosadí.

Jinak samotný Intro Pack zajisté splňuje požadované parametry – je docela jednoduchý na hraní a zároveň patří v rámci Intro Packových předpřipravených balíčků k tomu lepšímu, s čím jsme měli co dočinění. Obě dvě barvy a jejich přednosti je schopen začátečníkům názorně představit. Pokud Vás modrobílý Intro Pack plný duchů zaujal, máte jedinečnou příležitost pořídit si jej na našem partnerském internetovém obchodě Veselý drak za zvýhodněnou cenu 329 Kč. Pro dnešek je to ode mne vše. Chtěl bych Vám všem na závěr poděkovat, že jste dočetli až se a také za komentáře, kterými jste obohatili mé nedávné recenze :o).




S pozdravem Jakub Štingl

Poznámky pod čarou a vysvětlivky:


1: Tribal = označení pro balíčky, které jsou založené na bytostech jednoho společného creature typu – příkladem mohou být balíčky vznikající na současném standardu jako UB Zombies, BR Vampires nebo GB Humans

2: ETB efekt – efekt spuštěný při příchodu daného permanentu do hry („When … enters to the battlefield“)

3: Removal – jakýkoliv druh ničení permanentů, příkladem je Puncturing Light, Stasis Snare…

4: Delirium – nová mechanika, poprvé vydaná v Shadows over Innistrad. Jedná se o celou škálu různých efektů, spouštěných pří příchodu daného permanentu na bojiště, spouštěných opakovaně (např. v upkeepu), nebo jako přidaná hodnota nějakého kouzla – vždy ale za podmínky, že se mezi kartami v našem hrobě vyskytují alespoň čtyři druhově různé karty (například bytost, instant, sorcery a země). Velmi dobře se proto doplňuje s další schopností…

5: Madness – některé karty mají tzv. Madness cost, což je cena, kterou můžeme zaplatit, vyhazujeme-li danou kartu prostřednictvím nějakého efektu z ruky. Často je zahození karty součástí ceny za aktivaci určitých abilit (např. u Reckless Scholar), proto může být velmi užitečné, když takto zahozená karta má Madness.

6: Ceny jsou brány dle kusovek ke dni 11. 4. 2016

7: Investigate – třetí schopnost vydaná speciálně pro SOI a po deliriu druhý úplně nový keyword. Když nám nějaký efekt dovolí investigovat, můžeme na bojiště položit „stopu“, což je artefakt, který lze za dvě many obětovat, čímž pádem si lízneme kartu. Efekt je to velmi sympatický a flavorově opět moc hezky zpracovaný, na druhou stranu pro constructed hraní to moc není, neboť je trochu moc pomalý.

Komentáře
Autor: extremeTT @ Saturday, April 23, 2016 9:59 AM
Peckovní recenze, díkes! Jinak Humans teď celkem dost solidně šlapou na dvojce a začínají se objevovat i Wizards. Si myslím, že by tohle mohl být super úvod k těmto dvojkovým deckům.

You must be logged in to post a comment. You can login here
Print  
Reklama Minimize
Print  
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Terms Of UsePrivacy Statement