pondělí 16. listopadu 2009
Rozbor Intropacku ze Zendikaru - Rise of the Vampires
Autor: Kry5 @ 21:27 :: 3399 Přečtení :: 1 Komentáře :: :: Standard, Novinky, Recenze
  

Rise of the Vampires

 

Vítám vás bohužel už u posledního rozboru Intropacku ze Zendikaru. Tentokrát se podíváme na balíček, který v mém skromném finále téměř vyhrál nad The Adventures, takže za vítěze je považuji oba. Vampíři jsou čistě černý balíček, který bych řekl, že je nejpoužitelnější na Standart. Vzhledem k tomu, že Vampíři jsou momentálně jeden z velice silných balíčků na Standart, tak tento Intropack určitě bude tvořit skvělý základ pro budoucí úspěšný balíček.  

 

Vampíři se historií Magicu protloukali doposud velice nenápadně a nikoho snad ani nenapadlo udělat si deck točící se kolem nich. S příchodem M10 dostali Vampíři vlastního lorda (Vampire Noctorus) a pár dalších karet, ale ani to nestačilo na vytvoření pořádného balíčku na standart. Vampire Noctorus klesnul s cenou na nějakých tuším 90 korun. Ostatní Vampíři také nelámali cenové rekordy. Všichni si už mysleli, že z Vampíru asi přece jenom nic nebude, a to ani po tom hezkém Noctorovy, ale Zendikar vše změnil. Přišlo hned několik velice kvalitních Vampířích karet (zmíním třeba Malakir Bloodwitch, Vampire Nighthawk, Gatekeeper of Malakir, Vampire Hexmage, …). Noctorus se okamžitě cenově vyšplhal na asi 330 korun a Vampíři se začali hrát. Nyní už je vyvinutá jejich stabilní verze, která se zdá nejlepší a do příchodu Worldwaku (únor 2010) se už asi moc nezmění. Já jsem velice zvědavý, jaké balíčky příjdou s Worldwakem, jinak řečeno jestli konečně přijde něco, co by způsobilo, že by se už Jund (BRG) nehrál, nebo alespoň ne v takovém množství.

 

Rise of the Vampires WotC
Main Deck Sideboard
2 Acolyte of Xathrid
2 Guul Draz Vampire
2 Child of Night
1 Gatekeeper of Malakir
1 Mindless Null
2 Vampire Aristocrat
2 Vampire Nighthawk
1 Heartstabber Mosquito
1 Zombie Goliath
1 Malakir Bloodwitch
2 Vampire’s Bite
2 Feast of Blood
1 Hideous End
1 Diabolic Tutor
1 Rise from the Grave
1 Blood Tribute
16 Swamp
2 Piranha Marsch
 
 

 

Nyní už se podíváme, jaké karty balíček obsahuje:

 

Za jednu manu objevíme karty tři, ze kterých je každá v balíčku zastoupena dvakrát. První z nich je Acolyte of Xathrid. Tahleta karta toho opravdu moc nedokáže. Je to pouhá 1/1, navíc to není ani Vampír, takže ji ani nějaký Noctorus nepomůže. Její schopnost, že za 1B a tapnutí ztratí soupeř jeden život, také za moc nestojí, takže se s ní nezdržujme a pojďme se věnovat lepším kouskům na jednomanovém slotu. Guul Draz Vampire je už o poznání lepší. Za 1 manu opět dostaneme pouhou jedna jedničku, ale pokud má soupeř 10 nebo méně životů, stává se z ní 3/2 blokovatelná pouze černými a artefaktovými příšerami. Škoda je, že tato vlastnost nefunguje obráceně (tj. pokud má soupeř 10 nebo více životů je z ní 3/2, intimidate). Takhle se posílí až ve chvíli, kdy už to stejně většinou zas tak nutně nepotřebujeme.  Ovšem i tak je to dobrá karta. Jako poslední je tu instant (Vampire’s Bite), který za černou manu dá cílové příšeře +3/+0 navíc pokud ho kickneme, dává i lifelink. Ale nic z toho nedělá tuto kartu dobrou. Už jen v zelené máme třeba klasickou myšku, která za manu dává +3/+3, a to ještě není myška nejsilnější. Takže ani v černé barvě bych tuto kartu nehrál.

 

Na dvoumanovém slotu najdeme opět 3 různé karty. První z nich je Child of Night. Za 1B dostaneme 2/1 s lifelinkem. Rozhodně je to hezká karta, a pokud by Zendikar nepřinesl karty lepši, určitě by se hrála i na profesionální úrovni. Škoda jen že jsou Děti noci se svou jedničkou vzadu tak snadno zranitelní. Ale i kdyby nic, pokud se nesetkají s first strikem nebo ničením, přinesou nám alespoň ty dva životy. Další kartou je Gatekeeper of Malakir. Gatekeeper je mimochodem jedním z nejlepších vampíru ze Zendikaru. Jeho 2/2 tělo za BB nepřináší nic zvláštního, ale jeho Kicker za jednu černou manu, který donutí soupeře obětovat příšeru, je skvělý. Má jednu velkou výhodu a tou je, že dokáže zničit jak bytost se Shroudem, tak i bytost s protekcí na černou (necíluje bytost, ale hráče). Jedinou nevýhodou je, že kterou příšeru obětuje, si vybírá soupeř, takže pokud má řadu 1/1 tokenů a jednu 8/8, je nám bohužel Malakir na nic. Ale klady převyšují nevýhody, takže pokud můžete, rozhodně si ho sežeňte 4krát. Poslední karta na dvoumanovém slotu je Feast of Blood. Tohle ničení je další zajímavou kartou. Za 1B zničíme jakoukoli cílovou příšeru a navíc si přidáme 4 životy. To zní krásně, ale přece jenom nevýhody téhle karty jsou hned dvě. Za prvé si všimneme, že Feast of Blood je Sorcery, což dokáže překazit mnohé naše plány, ale hlavně můžeme toto ničení zahrát, jen pokud máme na stole 2 nebo více Vampírů, a to v dnešní době, kdy se hraje snad milion ničení, rozhodně není snadné.

 

 

Teď přichází na řadu jak jinak než slot třímanový. V něm najdeme tentokrát karty čtyři. První z nich Mindless Null. Je to 2/2, která může blokovat, jedině pokud máme pod svojí kontrolou Vampíra. Za jednu manu by to byla hezká karta, ale takhle pojďme dál: Vampire Aristocrat je překvapivě Vampír, který ke svým 2/2 číslům přidává vlastnost, která říká, že kdykoli „do něj“ obětujeme příšeru, dostane +2/+2 do konce kola. Zase je to poměrně slabá vlastnost. Kdyby dostával +2/+2 napořád, tak by to hned bylo lepší, ale takhle je téměř nevyužitelný, možná do nějakých funny tokenů, kde z něj uděláme X/X. Třetí kartou za tři many je jednoznačně nejlepší z nich: Vampire Nighthawk. Tenhle Upír je jednoznačně jedním z nejlepších vampírů ze Zendikaru. Za pouhé tři many máme hned 2/3 flying, lifelink, deathtouch…opravdu dokáže všechno, co není indestructible, zničí svým deathtouchem, navíc umí létat, takže dokáže na standartu zablokovat všechno (co není vyloženě unblocable) a navíc nám ještě přidává dva životy. No prostě krása. Je využitelný ve všech situacích, a tak by nás určitě potěšilo, kdyby byl v tomto Intropacku více než jedenkrát, ale co se dá dělat. No a poslední kartou v této skupince je Hideous End. Tohle další ničení je asi tak na stejné úrovni jako Feast of Blood, sice je to instant, ale zase je o manu dražší, no dobře ubírá soupeři dva životy, ale stejně, a navíc ničí jen nečernou příšeru, takže proti jiným vampírům bude bezmocně viset na ruce.

 

Ve skupince karet s manacostem 4 budeme mít členy jenom dva. Prvním z nich je Heartstabber Mosquito, což je 2/2 flying, která dostala vlastnost Kicker 2B. Musíte si říkat, že to bude asi silný efekt, když už za něj společně s 2/2 flying platíme 7 man, ale ne…jen zničíme cílovou příšeru. Je pravda, že ušetříme jednu kartu, ale velice často oněch 7 man mít nebudeme. Navíc nemůžeme vykládat příšeru v soupeřově kole, takže ani tento Kicker v něm neuplatníme. Prostě nevidím důvod, proč tuto kartu v balíčku nechávat. No a druhou kartou je náš starý známý Diabolic Tutor. Najít si nějakou kartu a dát si ji do ruky je krásná vlastnost, přesto se nám za ni někdy ty 4 many platit nechce, ale přesto najít si v knihovně takovou Malakir Bloodwitch nikdy neuškodí. Prostš Diabolic Tutor rozhodně není dobrý proti rychlým balíčkům, které nás zabijí, než řekneme Tutor, ale naopak proti pomalým controlům, kde nám jedno ztracené kolo zas tolik nevadí, je rozhodně dobrý…

 

Pětimanové karty tu máme hned tři. První z nich je Zombie Goliath, za tuto vysokou cenu (manacostovou) dostaneme ubohou 4/3 bez vlastností. Takže zde asi nemám co dodat, nuže pojďme dál: jako druhá je tu samozřejmě Malakir Bloodwitch – získáme 4/4 flying, protekce proti bílé (i kdyby neměla jiné vlastnosti, tak je daleko lepší než výše zmíněný Zombie Goliathm, protože má flying, ale hlavně ji nezabije velice hojně využívaný Lightning Bolt a s její protekcí ani nějaký Path to Exile si na ni nepřijde). Navíc dostala vlastnost, která říká, že když přijde do hry, každý oponent ztratí tolik životů, kolik máme vampírů (minimálně tedy 1, ale s naším balíčkem je to většinou více) a my získáme tolik životů, kolik soupeř ztratil. Takže Malakir je rozhodně nejsilnější kartou balíčku a dokáže sama o sobě rozhodnout partii. Prostě si 5krát zaútočí a soupeřovi zůstanou jen oči pro pláč. No a poslední karta na této cenové relaci je Rise from the Grave. Tohle Sorcery dokáže z !jakéhokoli! hřbitova vytáhnout jednu příšeru a oživit ji pod naší kontrolu (navíc se z ní stane Zambií, i když její ostatní typy jí zůstávají). Ale aby nám k něčemu byla, tak musí být v hrobě alespoň jedna silná příšera, kvůli které stojí za to toto oživování zahrát.

 

A poslední, nejdražší kartou v balíčku je Blood Tribute. Za 4BB si můžeme zahrát opět Sorcery, které soupeřovi ubere polovinu jeho životů (zaokrouhleno nahoru) a navíc pokud, když ji hrajeme, tapneme jednoho našeho vampíra (kicker), tak dostaneme navíc přesně tolik životů, kolik soupeř kvůli Blood Tribute ztratil. Je to rozhodně hezká karta, ale přece jenom s tímto balíčkem někdy v 6. kole, kdy už máme oněch šest man, soupeř nemá dvacet životů, aby se nám to vyplatilo zahrát. Samozřejmě na 15 životech je to pořád velice dobré, ale když už má soupeř 8, tak se to nevyplatí…

 

 

Teď jsme si probrali všechny karty v celém Intropacku Rise of the Vampires. Nyní bych vám rád trochu ukázal jak s balíčkem hrát:

 

Většinou nám do úvodní ruky přijdou tak 1-4 landy. Vzhledem k vysokému počtu landů v balíčku (18 z 41 karet) se velice málo kdy stává, že by nepřišel žádný, naopak je častější situace, že nám jich přijde celá ruka a musíme muligenovat.

 

Tenhle balíček většinou jede na rychlost, takže bychom měli mít něco na stole nejpozději ve 3. kole, naopak pak by měly začít chodit landy a skákat drahé věci (Rise from the Grave, Malakir Bloodwitch).

 

Příklad hraní prvních pěti kol:

 

Úvodní ruka:

1x Piranha Marsch

2x Swamp

1x Child of Night

1x Vampire Aristocrat

1x Heartstabber Mosquito

1x Vampire Nighthawk

 

 

1.     kolo:

 

Dejme tomu, že začínáme. V tomhle kole nemáme co hrát, takže poměrně jednoznačně zahrajeme Piranha Marsch, u které nám tudíž bude úplně jedno, že přijde do hry taplá a naopak budeme rádi za ten jeden život co soupeři sebere.

 

2.     kolo

Draw: Hideous End

 

Vyložíme Swampu a opět jednoznačně zahrajeme Child of Night.

 

3.     kolo

Draw: Swamp

 

Zahrajeme 3. land (Swampu) a nyní už se nám konečně naskytá více možností co hrát. Mohli bychom zahrát Aristocrata, ale nevidím důvod proč ho hrát, když máme Vampire Nighthawk. Takže volba zbývá mezi Nighthawkem a Hideous Endem. Zde se budeme rozhodovat podle soupeře, jestli považujeme za velice důležité mu nějakou příšeru zničit, ale zase proč, když Nighthawk má deathtouch, jediný důvod je, že bychom o něj nechtěli přijít. Ale dejme tomu, že jsme zvolili Nighthawka. Dále máme možnost útočit s dítětem noci, ale to opět podle toho co má soupeř na stole. Ovšem dejme tomu, že nám děti noci přežily ať s útokem nebo bez.

 

4.     kolo

Draw: Vampire’s Bite

 

Vyhodíme Swampu a zase máme několik možností. První z nich je Heartstabber, ale bez kickeru nebo Aristocrat či Hideous End a zůsatane nám jedna mana na Vampire’s Bite (když říkám zahrát Hideous End, tak samozřejmě nemyslím zahrát ho hned, ale nechat si na něj many do soupeřova kola, tedy pokud nechceme útočit a soupeř by měl nějakého super blokera.

Dejme tomu, že jsme soupeři právě Hideous Endem zničili jedinou příšeru, kterou měl. Útočíme tedy jak Nighthawkem tak i Child of Night tím pádem soupeř ztratí 5 a my pět dostaneme, to by ale bylo, kdybychom nezahráli Vampire’s Bite…takhle soupeř ztratí 8 a my dostaneme 8…to už je velice zajímavé.

 

5.     kolo:

Draw: Rise from the Grave

 

Tohle kolo bych asi zahrál Heartstabbera, protože ty 3 many na kicker stejně asi už nenašetříme a do Aristocrata nemáme co obětovat. Útočit opět podle toho, jak je na tom soupeř. Na Rise from the Grave nám chybí jedna mana a navíc jediné, co bychom mohli vytáhnout z hrobu, je ta minulé kolo zničená potvora, o které nevíme, co je to zač :-D

 

V 6. kole bychom si lízli Swampu, takže už bychom asi zahráli Rise from the Grave, tedy jestli už je v nějakém hřbitově něco zajímavého.

 

A poslední část tohoto článku se zabývá tím,jak tento Intropack vylepšit.

 

Nyní to udělám tak trochu jinak než obvykle: nejdříve uvedu decklist takových vampírů, jací se běžně hrají na dnešním a standardu, a pak uvedu klasickou verzi „vylepšeného Intropacku“, kde nebudou karty, které na krámě stojí více než 50 Kč.

 

Plnohodnotní vampíři na standart:

 

 

Vampires Hráči
Main Deck Sideboard
4 Gatekeeper of Malakir
3 Malakir Bloodwitch
3 Vampire Hexmage
4 Vampire Lacerator
4 Vampire Nighthawk
4 Vampire Nocturus
3 Disfigure
4 Tendrils of Corruption
2 Mind Sludge
4 Sign in Blood
2 Duress
4 Marsh Flats
19 Swamp
 

 

Asi si všimnete že z Intropacku zde zůstaly jen Swampy, Nighthawk, Malakir Bloodwitch a Gatekeeper. Nových karet je daleko víc. Uvedu jen ty nejzajimavější z nich:

 

Bloodghast – za BB dostaneme 2/1, která, pokud má soupeř 10 nebo méně životů, má haste. Ale její nejdůležitější vlastnost je landfall – kdykoli totiž přijde land pod naší kontrolu do hry, můžeme si Bloodghasta vrátit ze hřbitova rovnou do hry. Takže je prakticky nesmrtelný, jediná možnost jak ho zabít je ho „exilnout“.

 

Vampire Hexmage – za BB dostaneme 2/1 first strike, což samo o sobě není špatné, ale na síle jí dodává její další vlastnost za její obětování totiž odstraníme všechny countery z cílového permanentu. V praxi na standartu to většinou funguje asi jako Sarcrifice Vampire Hexmage: destroy target planeswalker.

 

Vampire Noctorus – na tomto týpkovi celý balíček stojí. Za 1BBB dostaneme 3/3 vampíra, který říká, že hrajeme s otočenou vrchní kartou knihovny. Pokud je tato karta černý mají všichni Vampíři +2/+1 a flying. Takže pokud si soupeř tohoto posilovače neuhlídá, tak moc šancí mít nebude (škoda té trojky dozadu, kvůli které ho zabije každý lightning bolt).

 

Pak jen stručně povysvětlím, proč se v balíčku hrají fetchky, když je celo černý (sám jsem to ještě před chvílí nevěděl, tak na to radši upozorním). Za prvé je to kvůli Bloodghastovi: on zemře, my sekneme fetchku a on se hnedle vrací do hry. Zadruhé je to kvůli Vampire Noctorusovi, když máme na vrchnu knihovny něco nečerného (Swamp) tak prostě seknem fetchku, najdeme land a zamícháme knihovnu pak jen otočíme vrchní kartu a budeme doufat, že se situace zlepšila.

 

Vylepšený Intropack:

 

Levní Vampíři Kryštof
Main Deck Sideboard
4 Gatekeeper of Malakir
4 Vampire Hexmage
4 Vampire Lacerator
4 Child of Night
1 Malakir Bloodwitch
4 Vampire Nighthawk
2 Mind Sludge
3 Duress
2 Disfigure
2 Feast of Blood
4 Sign in Blood
3 Tendrils of Corruption
23 Swamp
 
 

Zde vypíšu všechny nové karty, které nebyly výše zmiňované:

 

Vampire Lacerator – za pouhou jednu černou manu dostaneme 2/2, která nám na začátku každého našeho kola ubírá jeden život do té doby, než má soupeř 10 a méně životů, potom už nám neubírá nic. Tahle karta je nádherný rozjezd v začátku, sice nám „sežere“ pár životů, ale zato dokáže pořádně zatlačit na soupeře.

 

Tendrils of Corruption – za 4 many dáme instančně tolik damagů kolik máme swampů do cílové příšery a navíc si přidáme tolik životů. Rozhodně tahle karta stojí za to jako alternativní ničení a navíc nás dokáže vyhrabat ze situace, kdy už máme na stole 12 landů a nevíme co s nimi…prostě si dáme 12 životů a do soupeřovy příšery dáme také za 12.

 

Duress – další perfektní rozjezd v prvním kole. Za B se podíváme soupeři na ruku a vybereme z ní nějakou nelandovou, necreaturovou kartu a on ji musí zahodit. Výborné především proti kontrolům, a pokud soupeř náhodou žádnou takovouto kartu nemá, tak se mu alespoň podíváme na ruku, ani to neuškodí.

 

Mind Sludge – další karta, která je závislá na počtu Swampů pod naší kontrolou. Na 4B musí soupeř zahodit tolik karet, kolik máme Swampů (v našemu případě 5+, když jsme tuto kartu schopni zahrát), takže většinou celou ruku, a to věru nepotěší. Jen škoda, že nějaké rychlé aggro v pátem kole stejně už nemá moc co zahodit.

 

Sign in Blood – za BB si cílový hráč lízne 2 karty a ztratí 2 životy. Skvělé dolízávání pro náš balíček, když už nám docházejí karta nebo naopak skvělá karta na doražení soupeře. Prostě jde využít oběma způsoby a v obou je skvělá.

 

A poslední novou kartou v tomto balíčku je Disfigura. Instant, který dá cílové příšeře -2/-2, takže buďto ji rovnou zabijeme (pokud má v zádu 2 a méně),  nebo ji alespoň oslabíme a pak ji některá naše příšera prostě dorazí. Pokud ani příšery na doražení nemáme, tak alespoň zmírníme damage, který jde do nás o 2. Prostě talhe kartička je skvělá, navíc její jednomanový manacost nám dovoluje zahrát ji téměř kdykoli.

 

Ještě dodám, že v této verzi by možná šly nahradit děti noci za kartu Blood Seker, což je 1/1 za 1B, která soupeři, kdykoli hraje nějakou příšeru, sebere jeden život.

 

Pokud byste chtěli balíček vylepšovat ještě dál,zkoušejte se postupně dopracovat k výše uvedené plnohodnotné verzi. Ovšem připravte se, že dále vás už čekají jen drahé karty (Bloodghast, Vampire Noctorus, případně nějaké ty fetchky).

 

V našem e-shopu! si bohužel Rise of the Vampires koupit nemuzete, ty jsou beznadějně vyprodané :-). Zkuste ostatní Intro packy.

 

 

Díky, že jste se dočetli až sem, a těším se na vás v nějakých svých dalších článcích nebo možná někdy v příštím roce u rozboru Intropacků dalších edic.

 

 

Kryštof

 

 

ZKRATKY:

 

B – black, černá mana