úterý 16. února 2010
My land is the treasure
Autor: Ufin @ 13:01 :: 3135 Přečtení :: 14 Komentáře :: :: Novinky
Do hospody, pro zábavu, nebo na extended turnaj? No, řekněte, který balík umí po mulliganu do tří zabít ve čtvrtém kole? A stojí do pětistovky?
 
Následující řádky musíte brát trochu s nadhledem. Jsou určeny těm, kdo hrají magic hlavně pro zábavu. Ve Worldwaku totiž vyšla jedna komonka, která si o takzvaný funny deck vyloženě říká. Na internetu už se o její symbióze s klasikou – Seismic Assaultem – mluvilo[1]. Jde o solidní prolíz Treasure Hunt.
 
V článku často použiju různé varianty názvů ústředních karet, většinou jejich české překlady. Aby nedošlo ke zmatení: honba za pokladem je Treasure Hunt a věž je Reliquary Tower.
 
Dosti levně jsem tedy pořídil playset Assaultů a playset Lightning Storm a začal testovat balíček s velmi absurdním poměrem landů a non-landů. Jasně že kombo. Myšlenka byla celkem zjevná. Zahrát Seismic Assault co nejdříve (ideálně v prvním kole) a ve druhém kole vytočit Treasure Huntem deset zemí, kterými střelím za dvacet do soupeře. Sebral jsem tedy od obojího playset, přihodil ještě pro jistotu dva Ligtning Stormy, které nabízejí podobný efekt jako Assault, několik červených rituálů (3 Rite of Flame a 2 Desperate Ritual) a snad i Peek (protože Lightning Storm umí být zrádná) a Manamorphose. Plus asi deset Islandů a třicet Mountain, respektive nějakých obyčejnějších vícebarevných landů. Výsledek byl zoufalý, v drtivé většině případů jsem moc brzo našel poklad (jinými slovy nalízal málo zemí), takže jsem třeba skončil na osmi landech a jednom rituálu absolutně bez šance udělit soupeři nějakou damage.
 
Dalším krokem byla tedy výrazná radikalizace. Vyházel jsem rituály a prolízy. V poslední verzi mi v balíku zbylo 6 nonland karet (4 TH a 2 SA), tj. 54 zemí. A to je právě jeho největší úskalí. Co když vám žádná akční karta nepřijde do úvodní ruky? A otázka je ještě vyhrocenější – co když vám do úvodní ruky nepřijde Treasure Hunt? Dá se činiti jediné a pravidla magicu označují tuto akci za mulligan. Jak říkám, už se mi dvakrát stalo, že jsem musel mulliganovat na tři karty, ale v nich už skutečný poklad tohoto blíčku – Treasure Hunt – byl.
 
Následující decklist vznikl z toho, co jsem měl doma. Dvojné landy ve správných barvách nemám, až dosud jsem je totiž nepotřeboval.
 
Decklist - Land treasure
4 Treasure Hunt
2 Seismic Assault
4 Reliquary Tower
4 Vivid Creek
4 Vivid Crag
4 Ghitu Encampment
3 Faerie Conclave
1 Rupture Spire
4 Terramorphic Expanse
2 Grixis Panorama
1 Halimar Depths
1 Dread Statuary
1 Gemstone Mine
1 Magosi, the Waterweil
2 Island
22 Mountain
 


Vividy jsou velmi trefné, umožňují zabití ve čtvrtém kole (které si lze samozřejmě představit i bez nich, ale jen s podmínkou, že na úvodní ruce máme jak Treasure Hunt tak Seismic Assault, a to se, přátelé, nestane). Mimochodem, daly by se využít playsety všech vividů, protože stejně potřebuju jednou modrou a jednou červenou manu. Oživovací landy jsem přidal, protože jejich nepoužitelnost v kole příchodu na bojiště mi nevadí, ale můžou pomoci, kdyby se s kombem něco nepovedlo. Případně doťuknout soupeřovy zbývající dva živáky. Proč Magosi? Pro tu mám hned několik důvodů:
mám jí ve foilu
jinak si ji nezahraju
může s ní být zábava (je to vlastně frajeřinka, hrát takový – zatím – šunt)
umožní mi spáchat obě kola komba hnedka za sebou
a hlavně: vrací se do ruky, takže po použití funguje jako náboj
A teď samozřejmě to nejdůležitější – ačkoli je to asi zřejmé – proč Reliquary Tower. Inu, nejčastější varianta je ta, kdy Treasure Huntem vytočíme Assault, tím pádem máme v ruce třeba patnáct zemí a Assault, ale nemůžeme ho ještě zahrát a střílet. Takže položíme Věž a nemusíme discardovat.
 
Jak tedy probíhají první čtyři kola?
Začínám pravdpodobně mulliganem. Ať už mám na ruce kolik chci karet, musím tam mít Treasure Hunt. Nemám-li ho, smířím se s prohrou. Ale nezoufám, hraju pro zábavu. Třeba to mé Ghitu Encampmenty udrží, než Treasure Hunt přijde. Dejme tomu, že ho mám. Položím tedy v prvním kole nějakou taplou zemi, ideálně Vivid, který mi dá modrou nebo červenou. Ve druhém kole většinou jen Mountain nebo třeba Encampment. A ve třetím kole (před položením země!) hraju Treasure Hunt. Nalížu si, doufám, mraky landů, mezi nimiž bude Reliquary Tower. Není-li tam a nemám-li ji na ruce, je to nepříjemnější. Zejména v závislosti na tom, jaký poklad mi honba přinesla. Jsou jen dvě varianty – další Treasure Hunt (v tom případě mi Tower nechybí, jen položím land, který dává červenou, discardnu a předám kolo, v dalším vše zopakuju), nebo Seismic Assault (pak mi věž chybí, ale co nadělám?). Položím tedy (mám-li ji) Reliquary Tower a nechám si v ruce Assault a dejme tomu dvacet zemí. V dalším kole Assault zahraju a střílím do soupeře ve čtvrtém kole třeba za čtyřicet.
 
Samozřejmě, že je kombo nestabilní. Není nijak výchovné o takovém balíčku psát, pokud chceme vychovávat dobré hráče. Ale třeba chceme, aby se hráči bavili originalitou.
 
Napadá někoho dobrý sideboard? Třeba jak vyřešit zcela zjevný problém jakéhokoliv counteru? Mmch, disenchant mi tolik nevadí. Když ho někdo zahraje, zareaguju si discardnutím deseti zemí. Stifle mi taky nevadí.
 
A ještě závěrem – asi skoro každého, kdo uviděl Treasure Hunt takováhle konina napadla. No, tak já jsem jí dal dohromady, vyzkoušel a popsal.
 
P. S.: Opustíme-li extended, můžeme Assault nahradit Land's Edge.
Autor: Martin Luhan