Thursday, April 08, 2010
Rozbor Intropacku z Worldwaku - "Mysterious Realms"
Autor: Kry5 @ 9:45 PM :: 2409 Přečtení :: 1 Komentáře :: :: Standard, Novinky, Recenze

 Rozbor Intropacku z Worldwaku

Mysterious Realms


Tak po delší době vám opět přináším rozbor Intropacku z Worldwaku. Tentokrát se podíváme na zeleno-modrý Mysterious Realms. Tato barevná kombinace je velice nezvyklá, ale tvůrcům Intropacků se nejspíše zalíbila, protože jsme ji mohli vidět již v Zendikarském předpřipraveném balíčku Unstable Terrain. Mysterious Realms je balíček agresivně controlní. Jsou zde karty typické jak pro agresivní, útočný balíček (Baloth Woodcrasher),tak i karty typické spíše pro kontrolní balíčky (Calcite Snapper). Ale přece jenom když se na balíček podíváme jako celek, je to spíše kontrolní balíček, který si potřebuje sehnat hodně landů, aby pak mohl vyložit své největší mlátiče (Goliath Sphinx, Baloth Woodcrasher). Balíček není nudný a hlavně mě při jeho testování napadl velice zajímavý UG balíček na standard, který má – doufám – potenciální šanci na úspěch a je velice levný. Třeba vám o něm povím někdy příště :-).

 No, ale nyní již zpátky k Intropacku:

Mysterious Realms WotC
Main Deck Sideboard
1 Walking Atlas
1 Coral Merfolk
1 Frontier Guide
1 Merfolk Wayfinder
1 Tideforce Elemental
2 Calcite Snapper
1 Hedron Rover
1 Living Tsunami
1 Territorial Baloth
1 Baloth Woodcrasher
1 Goliath Sphinx
2 Wind Zendikon
1 Telepathy
2 Treasure Hunt
1 Aether Tradewinds
2 Paralyzing Grasp
1 Seer’s Sundial
1 Mysteries of the Deep
1 Vapor Snare
8 Island
8 Forest
2 Halimar Depths
 

 Walking Atlas – tahle příšerka s vtipným jménem (Chodící atlas) dokáže občas zrychlit přísun landů do hry, ale opravdu jen občas. Přece jenom, když už dva landy máme ve hře, abychom ho mohli vyložit (např. druhé kolo), musíme mít na ruce ještě alespoň 2 landy (tj. už 4 to už je skoro na mulligen), abychom příští kolo vyložili jeden normálně a jeden přes atlasa, takže nás vlastně atlas o jedno kolo zrychlil, ale jak často se to povede? Kdyby na něj alespoň nefungovalo summoning sickness (tj. měl haste), a mohli jsme tak v druhém kole vyložit třetí land, bylo by to ještě v pořádku, ale takhle se mi atlásek nechce líbit.

 

Coral Merfolk – toho už jsem tu měl alespoň třikrát. Za 1U dostaneme 2/1 a konec. Tečka. Howgh.

 

Frontier Guide – nenápadný zelený elf, který nám dokáže najít landy. Bohužel draho a nic jiného už neumí. Na hledání jednoho landu, který přijde navíc do hry taplý, budeme potřebovat celé čtyři many, a když už ty máme, tak ve většině případů další nepotřebujeme. Takže jako jediné využití vidím předražené spuštění landfallu (třeba takový Vapor Snare umí také spouštět landfall a jak je dobrý) nebo manová stabilizace (pokud nám přijdou 4 zelené landy a žádný modrý – hodně malá pravděpodobnost).

 

Merfolk Wayfinder – další chabý, pokud o spuštění landfallu, který nás navíc může zbavit skvělé kartičky(ek) na vrchu knihovny! Možná ještě do mono blue s 30 landy by byl dobrý, ale sem?

 

Tideforce Elemental – no konečně nějaká pořádná kartička. Skvělý tapač. Dokáže za jedinou modrou manu a tapnutí na kolo uspat jakoukoli soupeřovu příšeru nebo se naopak postará, aby naše –toto kolo již útočící – příšera byla zase připravena blokovat. No a jako třešničkou na dortu je zde jeho landfall, který ho dokáže odtapnout, takže jeho abilitu můžeme použít i dvakrát nebo třikrát za kolo...

 

Calcite Snapper – a hned po tapači se dostavila další úžasná karta. Za tři many 1/4 není nic moc, ale když k tomu přidáme shroud, už bych nad jejím využitím váhal. Ale s landfallem, který nám umožňuje z ní do konce kola udělat 4/1, je opravdu super. Pokud už soupeř nemá na stole žádnou příšeru, můžeme si toutou 4/1 klidně zatlačit a díky želvímu hroudu soupeřovi ani blesk na ruce nepomůže. Tuhle kartičku jsem si opravdu oblíbil a leckým je pokládána za nejlepší commonu Worldwaku.

 

Hedron Rover – tak  a po průletu mezi dobré karty se opět vracíme do podprůměru. Za 4 many dostaneme 2/2, která pokud budeme každé kolo vykládat land, bude 4/4, a tím pádem dokud ten land budeme vykládat, není to zas tak hrozný propadák. Ale jakmile ten land nevyložíme (nebo kdykoli jindy v soupeřově kole), můžeme se pozdravit s Burst Lightningem.

 

Living Tsunami – tahle příšerka je dobrá jen do balíčku, který splňuje dvě podmínky:

1)    Hraje hodně landfall věciček (ideálně je kolem nich postavený)

2)    Nemá zde žádné dražší věci než je Living Tsunami (tj. za 5 a více man)

Náš balíček splňuje pouze tu první. Dražších věcí tu máme hned pět. A proč by neměl obsahovat dražší příšery? Jednoduše proto, abychom je mohli zahrát, když je Living Tsunami na stole… Pokud ji totiž vyložíme, když máme 4 landy, pak už jejich počet nezvýšíme (pokud nenecháme Tsunami zemřít nebo nepoužijeme kartu, která nám hledá landy či dovolí položit dva a více za kolo). Ale i takhle je v našem balíčku hratelná, protože pokud na Living Tsunami nenajde soupeř odpověď (silnější lítačku, ničení), tak stejně asi vyhrajeme.

 

Territorial Baloth – ten slabší z Balothů. Zaplatíme 5 man a dostaneme 4/4, která – pravda může vyrůst na 6/6 – není zdaleka tak silná jako kolega Baloth Woodcrasher, o kterém budu povídat níže :-).

 

Baloth Woodcrasher – na první pohled sice vypadá tento baloth z dvojice slabší (opět 4/4, ale ještě o manu dražší), ale po přečtení jeho ability určitě změníte názor. Po landfallu zde totiž místo 6/6 máme hned 8/8 trample. S dvojitým landfallem pak hned 12/12. A to je také to – když teď malinko odskočím – co tomuto balíčku chybí: jakákoli možnost dostat do hry dva landy za kolo. A to by stačila i obyčejná Terramorphic Expanse, která – pokud si dobře vzpomínám – byla ve všech M10 i Zendikarových Intropacích přítomna…

 

Goliath Sphinx - U téhle karty mi výrazně chybí nějaká jiná schopnost než flying…přece jenom 8/7 flying za 7 man mi silně připomíná Trained Orga… Ale dobře i přes tento malý-velký problém tu máme obrovskou lítající sfingu, která dokáže vyřešit hru (což by ostatně karta za 7 man měla být schopna MĚLA). Ale stačí jedno dvoumanové ničení, a už je sfinga pryč. Takže pokud soupeř nehraje ničení (znáte někoho?), tak je to skvělý finisher. Pokud ničení hraje, tak už tak skvělá není...

 

Wind Zendikon – tenhle enchantment je na první pohled skvělý, ale na druhý už tak dobrý není… Ano je to 2/2 flying za jedinou manu a bez nevýhody, ale de facto přijdeme o land. Což znamená velice nepřijemné zpomalení…jistě land je pořád land, ale pokud bychom ho využívali jen jako land  tak proč je z něj 2/2? To už si rovnou můžeme zahrát oživovací landy z Worldwaku… No, ale abych pořád jen nekritizoval  stále je to 2/2 flying v prvním kole… A když nehrajeme drahé věci, tak nám život bez jednoho landu zase až tak vadit nebude.

 

Telepathy – tahle karta se hodnotí celkem špatně. Ale více méně je na nic. Sice soupeři uvidíme na ruku, ale jedna karta za tu znalost nestojí. Přece jenom i s touto kartou ve hře soupeřovu hru neovlivníte ani trošku…takové counterování nebo ničení by bylo daleko příhodnější a využitelnější. Znalost soupeře a jeho balíčku je důležitá (jeho ruky ještě víc), ale zbytečně kvůli tomu přijít o kartu a o manu se mi nechce.

 

 Treasure Hunt – okolo této karty se hodně namluvilo a bylo napsáno několik článků jen o ní. Hlavní diskusí bylo zda hráti právě Treasure Hunt či jiný prolíz. Byly vypočítány matematické vzorce  jestli je výhodnější hrát s 24 zeměmi v balíčku právě Hledání pokladu,  nebo třeba kartu Divination. Ovšem stejně názory na tuto kartu jsou rozdílné, ale vesměs platí, že kdykoli hrajete jakékoli hledání landů (náš případ to není), většinou se nevyplatí hrát. Už jen do balíčku se 6 fetch landy se moc nevyplatí.

 

Aether Tradewinds – za tři many vrátíme na ruku dva permanenty. Bohužel jeden z nich musí být náš. Takže jediná šance  jak tuhle kartu proměnit v hratelnou  je mít v balíčku karty  u kterých jsme rádi, když si je vrátíme na ruku. Pokud tedy třeba hrajeme dostatek landfallů  tak si můžeme vrátit land, a znovu tak tuto vlastnost spustit.

 

Paralizing Grasp – opět klesáme hluboko pod úroveň hratelnosti. Tenhle enchantment stojí tři many a zákáže příšeře útočit. To umí i třeba Ice Cage a navíc stojí o manu méně, ale hlavně zakáže příšeře používat její ability! K čemu nám bude Paralizing Grasp na Ioně (Iona, Shield of Emeria) – Ano! Soupeř nás nezabije tak rychle… Bohužel na Ionu neplatí ani led, zde funguje jenom starý dobrý bílý Oblivion Ring…

 

Seer’s Sundial – Ha! Ha! Ha! Rarko! Ha! U téhle karty jsem opravdu nepochopil její raritu… Já bych ji viděl spíše na common. Kdybychom dostali za 4 many artifact, který říká, že si za landfall lízneme kartu,  tak nenamítám (i když ani tak by to žádná sláva nebyla), ale pokud máme za každou líznutou kartu ještě zaplatit dvě many? No comment.

 

Mysteries of the Deep – Za pět man si líznout tři karty není špatné, ale dvě už ano (to si s Divination lížeme za tři many). Takže bez landfallu zde je jakákoli diskuse zbytečná. Ovšem s landfallem by se už dalo o něčem uvažovat. Ale přece já bych za prolíz pět man nedával, ani kdybych si měl karty líznout čtyři a pak jednu zahodit! Pět man je prostě za lízání – podle mého – moc.

 

Vapor Snare – třeba takhle může vypadat karta za pět man. Ano takový zhoršený/vylepšený Mind Control. Za pět man si opět přivlastníme nějakou soupeřovu příšerku, ale navíc si každé kolo musíme vracet land na ruku…takže je tu dotaz: Do you play a lot of landfall cards? No – please use Mind Control. Yes – please you Vapor Snare.

 

         Tím jsme probrali všechny karty v balíčku a co se landů týče, tak zde najdeme jednoduchou základnu, které jednoznačně chybí Terramoprhic Expanse pro dvojité spouštění landfallu…

8 Island

8 Forest

2 Halimar Depths (krásná kartička :-) )

Co říct o balíčku dál? Je rychlý, ale i pomalý; je to aggro, ale i control; je zelený, ale i modrý; je dobrý, ale i slabý.

 

Mně se s ním hrálo poměrně dobře a byl jsem s kartami spokojený, ale musím uznat, že na jakémkoli turnaji byste s ním neměli šanci (už jen proto, že v balíčku MUSÍ být minimálně 60 karet). Takže bych vám rád ukázal, jak balíček levně vylepšit a dotáhnout ho na šedesátikaretní.

 

Bohužel balíček spíše ukázal své zápory než přednost,i a tak místo klasického levného vylepšení, kde by se zachovala většina karet z Intropacku, vám zde ukážu velice levný balíček, který jsem postavil právě v modro-zelené kombinaci barev. Ale místo landfallu je zaměřený na neblokovatelné příšery a má v sobě i malé kombíčko.

 

Decklist vypadá takto:

 
UG unblockable tlačák Kryštof "Darkry" Selucký
Main Deck Sideboard
4 Calcite Snapper
4 Jhessian Infiltrator
4 Lorescale Coatl
4 Elvish Visionary
4 Phantom Warrior
4 Nulltread Gargantuan
1 Negate
3 Divination
3 Essence Scatter
4 Giant Growth
2 Wind Zendikon
4 Terramorphic Expanse
10 Island
9 Forest
 

Balíček již má 60 karet, takže hrajeme 23 landů. Pro vetší stabilitu barev zde najdeme 4 terramorphic expanse (zkoušel jsem hrát i jen s dvěma, protože nás přece jenom zpomalují, ale často se stávalo, že mi nepřišla barva, takže 4 budou jasné) – samozřejmě pokud máte doma náhodou Mysti Rainforest, tak je asi 10x lepší, ale to jen tak pro zajímavost :-) stavíme přece levný balíček. Dále je zde 9 lesů a 10 ostrovů.

 

Co se příšer týče, tak zde je to rozděleno do několika něčím specifických kategorií:

 

1)    Neblokovatelní – Jhessian Infiltrator za 2 many 2/2 neblokovatelný…no neber to. A Phantom Warrior – opět 2/2 neblokovatelná, ale tentokrát za tři many. Tenhle už by něčím nahradit šel, ale takhle máme zase v balíčku 8 neblokovatelných bytostí, které dokáží vyřešit hru samy o sobě.

2)    Bloker je zde jediný – Calcite Snapper – za tři many máme 1/4 (potenciálním 4/1), navíc je zde necílovatelnost. Ale opět zde, stejně jako u Pjatém Warriora – máme v manacostu dvě modré, což by nám občas mohlo dělat problém.

3)    Velký bijec je tu zastoupen jako Nulltread Gargantuan – za 3 many 5/6!!!! Bohužel si musíme vrátit nějakou příšeru ne do ruky, ale až na vršek knihovny, ale i to se dá občas využít (viz. níže).

 

Ještě tady máme dvě další příšery, ale ty rozeberu až dole v podkapitole kombo :-).

Nyní nepříšerová kouzla:

 

Není těžké je také roztřídit do několika kategorií, a snad právě proto tak neudělám :-). Ono jich také není moc:

 

2x Wind Zendikon (máme již z Intropacku) – klasické očarování landu, které se leckdy – díky svému flyingu – vyrovná naším neblokovatelným bijcům.

 

Giant Growth – za manu dostane naše příšera +3/+3. Navíc je to instant  takže můžeme posilovat i při soupeřově útoku v jeho kole, a tak nečekaně změnit průběh hry.

 

Essence Scatter – Za 1U můžeme soupeři zcounterovat jakoukoli jeho příšeru. Bohužel si musíme tedy dvě many do jeho kola nechat odtaplé, což leckdy bude problém, ale je to zase jediné ničení, které v této barevné kombinaci seženeme.

 

Negate – jen jednou na obranu některých našich příšer.

 

Jednu kartu opět rozeberu teď jako KOMBO :-).

 

KOMBO je velice jednoduché a vlastně to ani není kombo, spíše hrajeme karty, které svými efekty posilňují jinou kartu. Ale teď už konkrétně:

 

Hlavní kartou zde je Lorescale Coatl, což je 2/2 za tři many, která se posilní o +1/+1 counter pokaždé, když si lízneme kartu. Takže s malou pomocí ostatních karet z ní je velice snadno 7/7!

 

4x Elvish Visionary – za 1G dostaneme 1/1, ale hlavně si při jejím příchodu do hry lízneme kartu. To je třeba skvělý kandidát na vracení na vrch knihovny přes Nulltreada. Navíc tak náš Coatl dostane +1/+1 counter.

 

3x Divination – za 2U si lízneme dvě karty. A tak náš coatl dostane hned +2/+2 a líznutí dvou karet je také skvělá věc. Teď se určitě ptáte, jaké jsem počítal počty, abych zjistil, jestli není třeba výhodnější hrát Treasure Hunt, který je navíc i v Intropacku. Odpověď je jednoduchá: Treasure Hunt nám nelíže karty, ale pouze je dává do ruky. A jaký je v tom rozdíl? Žádny, jen Lorescale Coatl nedostane žádné +1/+1 countery. Jinak bych si Treasure Hunt asi rád zahrál i když Terramorphic Expanse mu moc nesvědčí.

 

Tak to je vše, hrát s tímhle balíčkem je opravdu zábavné, ať už když má soupeř 5 životů a vy na stole Lorescate Coatl, líznete je z něj 3/3 a zahrajete Divination a hurá za 5, anebo když jen soupeř bezmočně kouká na vaše neblokovatelné pašíky.

 

Tím se s vámi loučím. protože rozbory Intropacků z Rise of the Eldrazi už dostane někdo jiný (čas není a také si myslím, že už to tady chce nějakou změnu :-)), ale určitě budu pokračovat v psaní jiných článků.

 

Tak dobré úvodní ruce

 

Kryštof „Darkry“ Selucký