sobota 17. července 2010
Building on a budget po česku - II
Autor: Ufin @ 8:35 :: 2299 Přečtení :: 7 Komentáře ::
Ahoj, vítám Vás všechny u druhého dílu nové série týkající se stavby hratelných balíčků za co nejmenší peníz. Jen preventivně upřesním, že tento článek vznikal v době těsně před vydáním Magic 2011 a tudíž ještě nepočítá s novými kartami.
 
Dnešní článek se bude zaobírat dost neobvyklou konstrukcí, která patří mezi mé oblíbené. Jedná se o deck kombinující modrou barvu s červenou, který dokáže znepříjemnit hru nejednomu soupeři ne zrovna očekávaným způsobem. Na první pohled nepůsobí tak silně, ale na současné dvojce má pár dobrých matchupů, a to ne zrovna slabé decky. Představuji vám jednu z nejlevnějších odpovědí na „Shardové“ decky jako je Jund, Naya a Bant.
 
Ke kartám samotným:
 
Spreading Seas – Za dvě many udělá z cílové země ostrov a navíc nám nabídne novou kartu. Na dnešním standardu, plném vícebarevných balíčků, tuto kartu hraje většina modrých mágů, aby zpomalila nástup soupeře. Já jsem tenhle nápad dovedl ještě o krok dál.
 
Convincing Mirage – Karta dost podobná předchozí zmíněné, navíc nám nabídne možnost výběru, co že to soupeři vlastně chceme s jeho zemí provést. Bohužel za tuto vychytávku platíme faktem, že tady už si novou kartu líznou nemůžeme, což z Convincing Mirage ve většině případů dělá o něco horší kartu než jsou právě Spreading Seas.
 
Ponder – Šikovný proliz, který se hodí jak v prvním kole, tak i pozdě ve hře. Možnost si vrchní tři katry seřadit, nebo v případě, že jsou opravdu hrozné i zamíchat se tomuhle balíčku líbí.
 
Calcite Snapper – Já jakožto all-common hráč jsem tuhle kartu vždy zbožňoval, a rád si jí zahraju i na dvojce. 1/4 tělo se Shroudem se zabíjí těžko a v pravou chvíli se z želvy stává i rychlý zabiják soupeře.
 
Sphinx of Jwar Isle – 5/5, Flying, Shroud a navíc umožňuje zjistit, co si v příštím kole líznete. Těžko umírá, výrazně lehčeji doráží soupeře.
 
Sphinx of Lost Truths – Podle mého názoru lehce podceňovaná karta, která si trochu slávy taky zaslouží. Rád ji položím v pátém kole jako slušného blokera, který mi navíc umožní zahodit karty, které se mi nehodí a nabrat si za ně nové. A pokud se hra protáhne, je sfinga s kickerem k nezaplacení.
 
Lightning Bolt – Když chceš hrát červenou, v 90% případů chceš hrát Bolt. Ta karta je prostě tak dobrá. Pokud ještě nemáte svůj playset, doporučuji si ho sehnat co nejdříve, navíc by po vydání M11 měla cena jít dolů.
 
Burst Lightning – Další zabíjení, většinou horší jak Bolt, ale také si vždycky najde nějaký vhodný cíl
 
Staggershock – A ještě jedno zabíjení. Tohle sice střílí jenom za 2 damage, ale na druhou stranu hned dvakrát.
 
Earthquake – Momentálně asi nejlepší plošné zabíjení v téhle dvojbarvě, které v případě potřeby může dorazit i nepřítele samotného. Jen pozor, ať ho nehrajete ve chvíli, kdy mají vaše želvičky obranu 1 :-)
 
Roiling Terrain – V normálním decku by tahle karta nikdy nenašla místo. Protože za 4 many zbořit zemi a udělit nějaké to zranění prostě není takové terno. Ale tady, kdy může soupeř třeba s vampíry ve čtvrtém kole mít na stole jednu bažinu a tři ostrovy, už je Terrain o něco lepší. Navíc je na dvojce tolik fetchek, že není problém touhle věcí ubrat tři, čtyři životy.
 
Evolving Wilds – najde správnou zemi, posílí želvu, a o něco ztenčí balíček. Sice to není Scalding Tarn, ale hrát se rozhodně dá.
 
Tectonic Edge – Další možnost ničení zemí, nonbasic země se dnes hrají všude a naše manabáze je na hraní Edge dostatečně stabilní.
 
Island – bez komentáře :-)
 
Mountain – stejně jako u předchozího...
 
 
Decklist:
 
UR M.P.
Main Deck Sideboard
4 Calcite Snapper
2 Sphinx of Lost Truths
2 Sphinx of Jwar Isle
4 Spreading Seas
4 Convincing Mirage
3 Roiling Terrain
4 Lightning Bolt
4 Staggershock
3 Burst Lightning
4 Ponder
3 Earthquake
9 Island
9 Mountain
3 Evolving Wilds
2 Tectonic Edge
4 Goblin Ruinblaster
3 Dragon’s Claw
2 Pithing Needle
1 Burst Lightning
2 Telemin Performance
2 Forked Bolt
1 Sphinx of Lost Truths

 
 
Sideboard je spíš takový návrh, jak by to mohlo vypadat, a každý by si ho měl uzpůsobit podle své znalosti „metagame“, prostředí ve kterém bude hrát.
Goblin Ruinblaster je dobrý jako další ničení zemí, dá se vyměnit za Spreading Seas pokud je soupeř primárně modrý, popřípadě zařadit i proti Jundu namísto nějakého toho zabíjení.
Dragon’s Claw je karta vyloženě proti fritkám všeho druhu a já osobně bych jí před druhou hrou vyměnil za Roiling Terrain, který se tady zdá pomalý.
Pithing Needle je tu proti nejrůznějším planeswalkerům.
Telemin Performance je chuťovkou proti dnes již zase moc nehranému Polymorphu a různým Turbofogům. V těchto mathchupech zase příliš nevyužijete Sphinx of Jwar Isle, takže bych vyndal právě tu.
Třetí „lízací“ sfinga je tu proti různým kontrolům a do her, které prostě trvají moc dlouho.
A nakonec, dvojice Burst Lightning a Forked Bolt mě osobně pomohla zlepšit matchup s Mythicem, fakt že jim pobijeme různé otravné ptáky, kobry a hierarchy nám dá velkou výhodu.
 
Na kolik to tak vyjde:
 
Calcite Snapper          4x5,-                20,-
Sphinx of Lost Truths            2x25,-              50,-
Sphinx of Jwar Isle    2x50,-             100,-
Spreading Seas           4x5,-                20,-
Convincing Mirage     4x3,-                12,-
Roiling Terrain           3x5,-                15,-
Lightning Bolt            4x40,-             160,-
Staggershock              4x7,-                28,-
Burst Lightning          3x10,-              30,-
Ponder                                    4x7,-                28,-
Earthquake                 3x50,-             150,-
Evolving Wilds          3x7,-                21,-
Tectonic Edge                        2x20,-              40,-
 
Dohromady mi to vychází na 674,-. Ceny byly převzaty z mysticshop.cz. Pokud budete shánět u kamarádů, pravděpodobně vám to vyjde ještě o něco levněji, nehledě na to, že karty jako Lightning Bolt a Tectonic Edge, možná i Sphinx of Jwar Isle by měly být součástí sbírky většiny hráčů aktuální dvojky, nebo alespoň kamarádů ochotných půjčit :-)
 
 
Tak balíček postavený máme, teď ho vyzkoušet. S testováním vám mohou pomoct jak kamarádi, tak i online platformy jako Magic Online, Magic Workstation, a LackeyCCG. Já zvolil takovou všehochuť.
 
Hra 1 : Jund
Vyhrál jsem hod kostkou, na úvod si líznu dvojici Islandů, Mountain, Spreading Seas, Roiling Terrain, Burst Lightning a Sphinx of Jwar Isle. Soupeř mulliganuje na šest. Já začínám ostrovem, on Raging Ravinou. V druhém kole lížu Island, hraju zemi a Spreading Seas na Ravinu, do ruky dostanu Ponder. Soupeř položí Dragonskull Summit a předá kolo. Já lížu želvu, hraju Ponder jen abych nahoře našel dvojici zemí a Staggershock. Po nějakém tom přmýšlení míchám deck, abych si lízl právě Staggershock. Položím třetí zemi a předám kolo. Sopueř dá Forest a Putrid Leeche. Lížu další Roiling Terrain, jen bohužel chybí Mountain, tak položím aspoň ostrov a za tři modré hraju želvu. Ve svém kole soupeř po chvilce přemýšlení položí horu a hraje Bloodbraid Elfa. K mému vzteku zkušeně otáči Blightning, já zahodím Roiling Terrain a Sfingu. On útočí jak Leechem, tak elfem. Elfa blokuju želvou, trochu mě zklamalo, že nechtěl pumpovat larvu :-). Líznu Evolving Wilds, odpálím je, a předám kolo. On opět útočí vším, tentokrát už se ovšem nechá nachytat a larva dostává v reakci na posílení Staggershockem. Ve svém kole zabíjím přes rebound Elfa, lížu Convincing Mirage a hraju Roiling Terrain na jeho Summit, v reakci dostávám bleskem do hlavy, poté útočím neposílenou želvou, na životy tedy 16: 12 v jeho prospěch. Soupeř lízne a předá mi kolo. (Na konci hry mi prozradil, že lízl Bloodbraid Elfa, ale za tři many ho hrát nemohl, takže mé rozhodnutí hrát zem radši zničit, než přebarvit se ukázalo jako správné.) Líznu Ponder, uvidím zemi, zemi, želvu. Nádhera. Island na stůl, Convincing Mirage na soupeřovu jedinou horu, opět dostávám v reakci bleskem, a želva jede za čtyři. Soupeř lízne a předá, nádhera. Druhá želva na stůl a útok, tentokrát za jedna. Soupeř má 11, já 9. Lízne a předá, už potřetí v řadě. Země na stůl a je hotovo, želvy berou osm, kicklý Burst z původní ruky se postará o zbylé tři. Soupeři zbyl na ruce Blightning, Elf, Leech, Thrinax, Bituminous Blast a další Lightning Bolt, ani jedno z toho ovšem nemohl zahrát.
 
1-0, v testování jsem došel zhruba k poměru 65%-35%
 
 
Hra 2: Mythic Conscription
Tentokrát mě kostka zradila. Ale ukázal se nestabilita Mythicu, kdy soupeř mulliganoval na pět a já cítil, že k výhře nemám tak daleko. Island, Mountain, Ponder, Ponder, Bolt, Burst a želvák hned na první pokus vypadali skvěle. Soupeř hraje Rainforest, fetchuje, a pokládá Birds of Paradise. Já líznu Roiling Terrain a ptáček ihned dostane Burstem. Soupeř vyloží Celestial Colonnade a druhého ptáčka. Lížu ostrov, hraju ho spolu s Ponderem, kterým odhalím Mountain, Mountain, Evolving Wilds. Vzhledem k tomu, že má Ponder ještě jeden si jen postrčím Wildy nahoru a nechám to tak být. Bolt se postará o rajského ptáka. Soupeř hraje pláň a Knight of Reliquiary, který mě moc netěší, ale v ruce už má jen jedinou kartu. Položím Island a želvu jako blokera, pak předám kolo. Sopeř vyndá Dauntless Escort, jinak nic. Já zahraju a odpálím Evolving Wilds, pak si dám Ponder. Přes něj si líznu Mirage, a z nepřátelské kolonády se stává bažinka. Soupeř na konci mého kola přes reliquiáře promění svou pláň v Island a ve svém kole útočí nyní 4/4 reliquiář, který mě sundává na 16 životů. Jeho útok mi udělal opravdu radost, lížu Ponder a Roiling Terrain zbourá soupeři Forest, který soupeř v tomhle kole nemůže obětovat do Knighta. Já si zahraju ještě Ponder a na vršku knihovny se mi seřadí Mirage, Staggershock, Ponder. Soupeř lízne, zaútoči reliquiářem a předá, na stole má totiž ostrov a bažinu a další země ne a ne přijít. Dalším ponderem pak šťastně najdu obě Sfingy a Island. Postupně pošlu oba velké letce do hry, čímž víceméně znemožním soupeři útočit a začnu ho sjíždět vzduchem. On si během následujících čtyř kol sice lízne hned dvě země, ale jde o Island a Sejiri Steppe, za které nic nevymyslí a následně umře, v ruce má dva Baneslayery, Hieracha, Kobru, Elspeth a Sovereigns of lost Alara.
 
2-0, tady přiznávám, že jsem měl štestí, že soupeř mulliganoval na pět, navíc do nepříliš stabilní ruky s jednou zemí a dvojicí manaptáků, matchup je někde kolem 50-50, záleží, jestli máte dost zabíjení na různé akcelerační potvůrky.
 
Hra 3: Red Deck Wins
Kostka dá možnost začít soupeři. Já jsem s Mountain, Sphinx of Jwar Isle, Earthquake, Convincing Mirage, Evolving Wilds, Spreading Seas a Ponderem spokojen. Soupeř si také nestěžuje a začíná. Mountain, Goblin Guide, útok za dva, ostrov do mojí ruky navíc. Lížu další Island, hraju Ponder abych uviděl Bolt, Spreading Seas, Snapper. On ve svém kole zahraje Arid Mesu a druhýho Guida, já jdu na 14. Hraju Mountain a Spreading Seas na jeho horu, pak předám. Soupeř naštěstí další zemi nemá, takže ani neodpaluje Tarn, správně se bojí dalších Spreading Seas. To mu ale nebrání mě sjet dvojicí goblinů na 10. Já líznu Burst Lightning, položím ostrov a hraju Earthquake za 2, čímž vyčistím stůl, zbývá mi osm životů. Soupeř lízne a předá, to už tu někdy bylo :-). Já si dám Evolving Wilds a želváka, v tomhle kole jsem si líznul další Convincing Mirage. Soupeř ve svém kole odpálí fetchku a hraje Plated Geopede. Já spokojeně líznu Roiling Terrain, fetchnu si Wildama do druhé Mountainy, Spreading Seas na jeho horu, blesk na Geopedu a jedu za čtyři. Stav je 8:13. Soupeř hraje další fetchku, odpaluje a hraje dalšího Guida, na životy 6:12. Dám si Ponder, kterým míchám knihovnu a lížu Mountain. Convincing Mirage na soupeřovu horu, land do hry a soupeři zbývá osm. Já mám stále volnou manu na Burst Lightning. Soupeř hraje horu a útočí Guidem, ten samozřejmě dostane Burstem, ale až potom co mi pomůže k Islandu. Lížu a hraju Evolving Wilds, Roiling Terrain za tři damage na soupeřovu jedinou horu a útok želvou. Soupeř sice reaguje na ničení země Staggershockem, ale to mě stále nezabíjí. Na životy 4:5. Jediné, co soupeř hraje je reboundlý Staggershock a já jsem na dvou. Zkušeně topdeckunu Lightning Bolt, který spolu s želvou ukončí hru.
 
3-0, po tom, co jsem tuhle hru dohrál, jsem byl opravdu šťastný. Balíček chodil jak měl a přesto že jsem si myslel, že RDW je auto-lose, byl jsem přesvědčen o svém omylu. Tímto chci složit svému balíčku poklonu a příště ho zkusím vzít alespoň na nějaké to FNM, kde se možná ukáže, jak ideálně mi to na internetu chodilo. :-)
 
 
Tak to je pro dnešek vše, jak jste nejspíš z mých komentářů pochopili, deck se choval výrazně lépe než jsem předpokládal a kromě „očekávaného“ Jundu skalpoval i dva další balíčky. Docela se těším na to, jak obstojí v „real Magicu“.
 
Mirek Pikhart