pátek 28. ledna 2011
Mirrodin Besieged, aneb válka dvou civilizací
Autor: Aggrokumano @ 7:54 :: 6180 Přečtení :: 8 Komentáře :: :: Standard, Limited, Eternal, Pravidla, Tvorba balíků
Na Mirrodinu zuří válka, phyrexijský mor se šíří po celém Mirrodinu, což sjednotilo zbylé Mirranské kmeny, kteří jsou připraveni jít do rozhodující bitvy…
 
Kdo ale bitvu vyhraje, se dozvíme až v květnu, kdy vyjde třetí edice bloku, která se bude jmenovat Pure Mirrodin, nebo New Phyrexia, podle toho, kdo vyhraje bitvu o Mirrodin.
 
Dnes se ale budeme bavit o Mirrodin Besieged, což je druhá edice bloku, která obsahuje 155 karet a do obchodů se dostane 4.2.2011. Nejdříve se podíváme na speciální turnaje spojené s touto edicí, poté na typické mechaniky, jednotlivé karty a nakonec se pokusím zvážit, zdali je výhodnější hrát na blížícím se prereleasu za Mirany, nebo za Phyrexii.
 
Promo turnaje
 
Už tento víkend (29. a 30. ledna) se koná prerelease, které bude probíhat formou pomyslného souboje Phyrexie s Mirany. Specialitou celého bloku jsou tzv. watermarky, což jsou speciální znaky na kartách, přiřazující karty do jednotlivých frakcí (miranská a phyrexijská). Tyto značky jsou na všech kartách, s výjimkou planeswalkerů a základních zemí.
A na prerelease budou speciální frakční boostery, které budou obsahovat buďto pouze miranské nebo phyrexijské karty a každý hráč si bude moci zvolit, za jakou frakci bude hrát a podle toho také obdrží tři tyto boostery a promo kartu. Pro Mirany je promo Hero of Bladehold a pro Phyrexii Glissa the Traitor.
 
Další týden (5. a 6. února) bude na programu Launch Party, kde bude jako promo Thopter Assembly.
 
A první březnový víkend (5. a 6. března) proběhne Game Day, což je normální turnaj ve formátu standard, kde ale můžete vyhrát tentokrát opravdu nádherná fullartová proma v podobě Treasure Mage a Black Sun’s Zenith (ten vyhraje jen nejlepších osm v každé herně).
Stejně jako předtím u Scars je tu možnost přiřadit svůj balík k jednotlivým frakcím a poté vyhrát kartu z nadcházející edice. Abyste se mohli přiřadit k jednotlivým frakcím, musí mít váš balík alespoň 10 karet z kýžené frakce a žádnou z opačné.
 
Mechaniky
 
V téhle edici máme pár mechanik, které byly už ve Scars, ale připomenout si je určtě není na škodu:
 
Infect - Infect je vlastně Wither1 zkombinovaný s Poisonous2. Kreatury s infectem dávají damage do kreatur ve formě -1/-1 kántrů a do hráčů ve formě poison counterů (pro připomenutí – má-li hráč deset a více poison counterů, prohrává hru). Planeswalkwerům se damage uděluje standardním způsobem. Kreatury s infectem tudíž soupeři neudělují žádné zranění, ale pouze poison countery. Ve Scars3 byl infect záležitostí převážně zelené a černé barvy, ale s tím, jak se Phyrexie šíří už je nyní ve všech barvách.
Proliferate - Proliferate je mechanika, která umožňuje vybrat libovolný počet hráčů a permanentů, které na sobě mají nějaký kántr a přidat jim další, stejného druhu. Pokud má na sobě nějaký permanent dva druhy kántrů (např. Joraga Treespeaker může mít Level up kántr a +1/+1 kántr), tak mu můžeme přidat kántr jen jednoho druhu. Podobně jako infect, tak proliferace byla ve Scars typická pro modré karty, ale nyní už se rozšířila do všech barev.
Imprint - Imprint byl v původním Mirrodinu, byl ve Scars a je i v Mirrodin Besieged. V praxi funguje tak, že karty s imprintem při splnění určitých podmínek exilnou nějakou kartu a potom nasají její vlastnosti. Např. Mimic Vat může exilnout nontokenovou bytost, které je položena z bojiště na hřbitov a poté umí vyrobit token, který je její kopií.
Metalcraft – karty s Metalcraftem dostávají nějaký bonus, pokud kontrolujete alespoň tři artefakty.
 
A máme tu i dvě nové ability:
 
Battle cry – Battle cry symbolizuje sjednocení Miranů a jejich odhodlání porazit Phyrexii. Battle cry mají tudíž pouze bytosti miranské frakce. A podstata battle cry tkví v tom, že kdykoli útočí nějaká bytost s battle cry, tak všechny ostatní útočící bytosti dostanou +1/+0 do konce kola. Pokud útočí více bytostí s battle cry, tak se každý battle cry vyhodnotí zvlášť a útočící bytosti dostanou +X/+0, podle toho, kolik bytostí s battle cry útočí.
Living Weapon – Speciální schopnost některých phyrexijských equipmentů, které při příchodu na bojiště udělají černý 0/0 Germ token a attachnou se na něj. Pokud je budete chtít equipnout na jinou bytost, tak token poputuje ze hry, pokud mu nedáte jiné, trvalé posílení (napadá mne třeba Bad Moon).
Cyklus Zenithů – V Mirrodin Besieged máme jeden specifický cyklus karet, kterými jsou Zenithy. Každá barva má svůj Zenith a jednotlivé Zenithy symbolizují pět sluncí na starém Mirrodinu. Pro všechny Zenithy je charakteristické, že mají v manacostu X a čím víc many zaplatíte, tím je jejich efekt silnější. A pokud se úspěšně vyhodnotí, tak nejdou to hrobu, ale zamícháme si je zpět do knihovny.
 
Spoiler
 
Nyní se podíváme na jednotlivé karty, vzal jsem to klasicky podle barev, bez ohledu na to, k jaké frakci co patří.
 
Bílá
 


V bílé máme jedno mýtické réro, kterým je Hero of Bladehold, to je vynikající karta do white weenie4. 4 v obraně ji zaručuje, že se s vysokou pravděpodobností dožije následující kola, kdy bude moci zaútočit, čímž nám dodá karetní výhodu v podobě dvou tokenů (je to vlastně takový malý titán5) a navíc má Battle cry.
 
Mezi réry mi nejvyužitelnější přijde Mirran Crusader (toho mimochodem dostanete jako bonus při koupi booster boxu), který se směje monogreenu6 a monoblack7 vampírům a určitě se s ním potkáme i na extendedu, kde bude znepříjemňovat život hráčům jundu8.
Ostatní bílá réra mi přijdou docela slabá, Phyrexian Rebirth je moc pomalý a Victory’s Herald prohrává souboj s Baneslayerem. White Sun’s Zenith by se možná mohlo hrát, jelikož je to instant, ale bílá barva nemá manové urychlení, a za čtyři many vyrobit jednoho kocoura, když už za pět man máme Baneslayera nebo Juru Gideona mi přijde nic moc…
Mezi ostatními bílými kartami se mi líbí Ardent Recruit, což je potencionální 3/3 za manu a Leonin Skyhunter, což je skvělá potvůka do allcommonového vína4, kde už teď máme karty jako Steppe Lynx, Squadron Hawk a Kor Skyfisher.
 
Modrá
 

 
Modrá má také jedno mythic rare, kterým je Consecrated Sphinx, která mi přijde naprosto úžasná. Je to brutální karetní výhoda, a pokud se jí soupeř rychle nezbaví, tak pravděpodobně prohrál. Řekl bych, že ji uvidíme v některé z verzí UW kontrolu a já bych si ji klidně zahrál i v turbolandech9 a je to pěkný cíl pro Fauna Shamana ve dvojkové verzi survivalu. Jinak je to podle mne pěkný materiál i pro highlanderové10 decky.
 
Další modrá réra vypadají také zajímavě, Blue Sun’s Zenith jako instantní proliz, i když dnes už mají kontroly tolik karet, které získávají karetní výhodu, že si nejsem jist, zdali se bude někde hrát. Ale vzpomeňme třeba na Mind Spring, který se jednu dobu hrával i ve čtyřech kopiích…
Zajímavá je i Crytoplasma, což je konečně ta správná variace Clona (předchozí Quicksilver Gargantuan nebyl nic moc), ale neumím si představit, v čem by se dala hrát. Možná v survivalu jako odpověď na soupeřova titána nebo jiného pašíka.
Nakonec je tu Distant Memories, což je zajímavý tutor, zejména do jednokarťáku10.
 
Mezi „účky a céčky“ se mi líbí Corrupted Conscience, i když infect v modré je docela zbytečný. Ale přinejmenším je to další kradení do jednokarťáku10. Špatné by nemuselo být ani Neurok Commando, i když místo shroudu by mu víc slušela neblokovatelnost, nebo alespoň flying. Pak je tu levné kántrování a případné vracení artefaktů v podobě Steel Sabotage, asi si Wizardi11 všimli, že v minulém rozboru jsem postrádal Annul J. Dále je tu jedna z nejzajímavějších karet edice, Treasure Mage. Na standardu může sloužit jako tutor12 pro Wurmcoil Engina a s přivřenýma očima i pro Steel Hellkite, Triskeliona, Mindslaver, Contagion Engine, Platinum Angel/Emperion a z nových karet Thopter Assembly a Spine of Ish Sah. Prostě velmi zajímavá a univerzální karta.
Poslední zajímavá modrá karta je Vivisection. Sice tu není žádná bytost, se kterou by se to dalo vysloveně zneužít, ale v potvorovém balíku vždy můžeme obětovat nějaký token či nepotřebného Llanowara, nebo třeba Vengevinu, která nám pak znovu skočí do hry...
 
Černá
 

 
Černá je na novém Mirrodinu především barvou infectu a to se nemění ani zde. Nepochybně se tak budeme stále častěji setkávat a infectovými balíky. Nicméně černé mythic réro nemá infect a je jím Massacre Wurm, který vypadá na první pohled dobře, ale v UB a monoblack kontrolu máme Grave Titana, který mi pořád přijde lepší (zabije soupeřena dva útoky a i když vám ho soupeř sestřelí, získáme alepoň dva další blokery). Wurma navíc limitují i tři černé many v casting costu.
 
Další černá réra jsou na tom s hratelností lépe - Black Sun’s Zenith konkuruje Consume the Meek v boji o nejlepší černý mass removal13 na standardu. Consume the Meek je sice instant, ale Zenith si poradí i s nezničitelností a pokud nemáme dostatek manu na zničení všech soupeřových bytostí, tak je alespoň trochu „zmenšíme“.
Pak jsou tu infectoví Phyrexian Crusader (s protekcí od blesků a pathů) a Phyrexian Vatmother, který se i přes svou nevýhodu určitě objeví v nějakém tom infectu.
A nakonec jsem si nechal pěkného vampýra - Sangromancera, který by se mohl dostat do monoblack vampírů (do BR verze asi ne, protože je příliš pomalý).
 
Mezi dalšími kartami se mi líbí Go for the Throat, které by mohlo nahradit Doom Blade, Gruesome Encore, které se ale asi v žádném tier balíku14 hrát nebude, ale do jednokarťáku je to zajímavý trik, Morbid Plunder jako pěkná karetní výhoda (i kvalitativní), v allcommonu velice oblíbený Phyrexian Rager a na hraně hratelnosti jsou Septic Rats, jelikož podobných malých potvor s infectem máme víc, než dost.
 
Červená
 

 
Červená má velmi pěkné mythic rare v podobě Hero of Oxid Ridge. Do potvorového monoredu15 je to naprostá bomba. Má haste, battle cry a při útoku navíc zakáže blokovat příšerám se silou 1 a méně, takže nějaká 0/4 se může jít klouzat J. Navíc zde máme další kartu, která s ním spolupracuje a to Goblin Wardriver, což je za dvě červené many 2/2 goblin s battle cry. Takže si předstame, že v prvním kole dáme Memnitu + Kuldotha Rebirth, další kolo Bushwhackera a potom třeba Goblin Chieftaina a všechno to zakončí Hero of Oxid Ridge. Pěkné, není liž pravda…
 
Z dalších rér bych vyzdvihl zejména Slagstorm, což je lepší Pyroclasma a případě potřeby alespoň blesk za tři do hlavy. Jediná nevýhoda je manacost přes dvě červené, takže se nedá tak lehce splashovat, právě na rozdíl od Pyroclasmy.
Potom tu máme Red Sun’s Zenith, která má podobný efekt jako Blaze, ale v případě, že zabije nějakou bytost, tak se ta bytost exilne. Být to instant, je to vynikající karta, ale bohužel je to sorcery, což jeho kvalitu výrazně snižuje.
Poslední červené réro, které stojí za zmínku je Galvanoth, což je na tradičních formátech nehratelná karta, ale v nějakém jednokarťáku10, v kombinaci se Sensei’s Diving Top by se dala hrát. K pořádnému zneužití bych doporučoval karty jako Knowledge Exploitation, Time Stretch, Volley of Boulders, Crush of Wurms, Overwhelming Forces nebo Praetor’s Counsel, o kterém ještě bude řeč.
 
Jinak se červená ale moc nevytáhla, kromě již zmiňovaného Goblin Wardrivera mi tu jako jediná hratelná karta přijde Into the Core, a to maximálně tak v sideboardu…
 
Zelená
 

 
V zelené máme dvě mythická réra, první je Thun, the Last Troll, což je skvělá karta proti kontrolům, jelikož nejde zkántrovat, soupeři ho nemůžou cílit a ještě k tomu ho můžete regenerovat. Jeho achilovou patou jsou potvory s infectem, ale i tak by měl být součástí každého monogreenu.
Druhým mythickým rare je Preator’s Counsel, což je zajímavá karta, která ovšem stojí osm man a je navíc přes tři zelené, což její hratelnost dost snižuje. Odhaduji, že na standardu ji neuvidíme, ale na eternal formátech16 by se mohla objevit.
 
Zelená má velmi povedená ostatní réra, najdeme tu Creeping Corosion, což je zelená varianta Shatterstormu, Green Sun’s Zenith, což je nový creature tutor, i když v monogreenu si raději zahraju Fauna Shamana, ale třeba pro valakut18 je to další možnost, jak dostat do hry Primeval Titana. A nakonec je tu další infectový pašík – Phyrexian Hydra. Její abilita vypadá na první pohled jako docela špatná, ale přijde mi docela dobrá proti kontrolům.
 
Z ostatních karet se mi líbí Lead the Stampede, což je de facto zelené lízání přinášející pěknou karetní výhodu. Dále metalcraftová myška19 Mirran Mettle (ta affinita na allcommonu vážně nebude nejhorší), pak dva zajímaví infekťáci, přinášející karetní výhodu – Rot Wolf & Viridian Corrupter a nakonec Viridian Emissary, který mi trochu připomíná Sakuru, i když na standardu mi v tuhle chvíli přijde lepší Sylvan Ranger, který pomůže z nesnází při mana screw20.
 
Multicolor
 

 
Mirrodin Besieged obsahuje jen dvě vícebarevné (dvoubarevné) karty a obě jsou mýtická réra. První je Glissa, the Traitor, což je za WGG 3/3 bytost s first strikem a deathtouchem, což je samo o sobě dobré, ale tím to nekončí, protože za každou soupeřovu bytost položenou z bojiště na hřbitov si můžeme vrátit artefakt ze hřbitova do ruky. Čehož můžeme využít s Fauna Shamanem, tak, že zahodíme artefaktovou bytost, kterou si pak vrátíme, podobně jako u starého komba Squee + Survival
Druhou dvojbarevnou kartou je jediný planeswalker v edici, Tezzeret, Agent of Bolas, který různými způsoby kooperuje s artefakty.
Jeho první schopnost nám umožní vybrat si z pěti vrchních karet balíku jeden artefakt, ukázat ho a dát si ho do ruky (zbytek dáme dospod knihovny).
Druhá schopnost umí napořád udělat z jakéhokoli artefaktu 5/5 bytost (to můžeme použít i na jakoukoli artefaktovou bytost, ze které se stane 5/5 a nadále bude mít své ability).
A jeho finální abilita připraví soupeře o dva životy za každý artefakt, který kontrolujete, a vám stejný počet životů přidá.
Na standard to nebude asi úplně ono, jelikož deset artefaktů budete mít dost těžko a pokud se hraje nějaký deck s artefakty, tak to zatím bylo spíše monowhite. Ale na legacy, kde máme artefaktové země už by to mohlo vyjít.
 
Artefakty
 

 
Zhruba třetinu edice tvoří artefakty, ale pokud jste doufali, že se nyní bude dát postavit tier deck zaměřený jen na artefakty, tak budete zklamaní. Do monowhite aggra a stejně i do myrů tu vyšla jen jedna zajímavá karta.
 
Ale vezmeme to pěkně popořadě a začneme mýtickými réry. Mezi nimi je jedna z nejdiskutovanějších karet edice, Blightsteel Colossus. Na standard nic moc, ale na legacy ideální do Sneak Attacku, jelikož soupeře zabije jediným útokem. Obdobné je to na vintage do UB Tinkeru (Tezzereta), kde je ovšem velká konkurence v podobě Inkwell Leviathana, který se dá použít s Force of Will a má shroud, ovšem soupeře zabije “až“ na tři útoky.
Druhým (a posledním) mýtickým artefaktem je další ze série21 protekčních mečů, tentokrát Sword of Feast and Famine, který dává protekci před černou a zelenou, čili před Phyrexií. Jeho ability opět nejsou tak úchvatné, jako u starých mečů, ale untapnutí zemí je docela dobrá výhoda, stejně jako discard. Uvidíme, jestli ho budou hrát decky se Stoneforge Mysticem.
 
Mezi artefakty je zajímavý equipment Darksteel Plate, který nejen že je sám nezničitelný, ale dělá nám nezničitelnou i equipnutou potvoru, škoda jen, že to nefunguje proti bytostem s infectem. Zajímavý je i Mirrorworks, ale nějak mě nenapadá, kde by našel nějaké smysluplné využití.
To mě naopak napadá u Myr Turbine, která udělá pár tokenů, které posílí Tempered Steel a Steel Overseer, a nakonec najde Myr Battlesphere.
Hratelný je i Phyrexian Revoker, což je taková variace na téma Pithing Needle. Ale mnohem lepší by bylo rovnou reprintnout Pithing Needle, aspoň by nás ten Jace tak nerozčiloval...
Jako jedna z nejzajímavějších bytostí mi připadá Psychosis Crawler. Ani ne tak kvůli své první abilitě, ale kvůli tomu, při za každé naše líznutí ztratí soupeř jeden život. Na standardu může kooperovat s Jacem, ale napadá mě i zábavnější využití, a to na highlanderu (nebo EDH22) s kombem Azami + Mind Over Matter (i když s vámi po pár hrách asi nikdo nebude chtít hrát J).
Potenciál vidím i ve Spine of Ish Sah. Na první pohled je to jen „znič permanent za sedm man“, ale na pohled druhý už vidíme, že se dá najít Treasure Mágem, a třeba taková kooperace s Venserem by nemusela být nejhorší.
Kombózního charakteru je i Thopter Assembly, která na extendedu s pomocí Time Sievu zajistí „nekonečné kolo“, ale je dobrá třeba i s Tempered Steel, kdy dostaneme za šest man pět 3/3 bytostí s flyingem.
Poslední zajímavé réro mezi artefakty je Titan Forge, který nabírá na síle s proliferací, protože třeba s Contagion Enginem můžeme už v dalším kole po zahrání udělat 9/9 token.
 
Z ostatních artefaktů se mi líbí Ichor Wellspring, který by se dal použít třeba se zmiňovaným Time Sievem a nebo by mohl posloužit jako základní kámen nějakého balíku s Tezzeretem. Pak už mne zaujal jen Signal Pest, který se výborně hodí do monowhite „affinity“.
 
Země
 

 
Trochu překvapivě nám i v tomto malém setu vyšly basic landy, asi proto, aby nám do boosteru nemuseli Wizardi dávat o jednu nonland kartu navíc…
Kromě toho jsou tu ještě dva nonbasic landy v podobě zajímavého Inkmoth Nexusu, který se za manu umí do konce kola změnit v 1/1 bytost s flyingem a infectem. Určitě dobrý kus do infektu.
Druhá zem je Contested War Zone, která a tapnutí přidá útočícím bytostem +1/+0, ale bohužel, pokud do nás dá oponentova bytost combat damage, přebere nad ní kontrolu soupeř, ovšem my mu to můžeme vrátit, čili to není příliš seriózní karta. A to je asi vše z hlediska použití Mirrodin Besieged na constructed.
 
Prerelease – Mirrodin, nebo Phyrexie???
 
Pokud se chystáte na prerelease, tak jste určitě přemýšleli, zda budete hrát za Mirany, nebo za Phyrexii. V následujícím pojednání se pokusím zvážit sílu karet podle jednotlivých frakcí z pohledu limited formátu. Bude to spíše laický pohled, protože limited příliš nemusím, i když se Scars jsem pár online draftů odehrál…
 
Miranská frakce
 

 
V bílé máme kvalitní ničení artefaktů v podobě Divine Offering a užitečný bude určitě i Leonin Relic-Warder, jelikož na limited se hodí jakýkoli removal (ničení). A pak pochopitelně réra – Hero of Bladehold, Mirran Crusader, Victory’s Herald a White Sun’s Zenith.
V modré jsou dobří Mirran Spy (můžeme zaútočit a poté zahrát artefakt a odtapnout se), Neurok Commando a pokud otevřeme nějaký pořádný artefakt (třeba Wurmcoil Engina, nebo Steel Hellkite), tak i Treasure Mage. Z rér pak Cryptoplasma a Blue Sun’s Zenith.
Černá toho Miranům moc nepřináší, jen Go for the Throat a Sangromancera, který ale proti infectu, což bude určitě velmi hraný archetyp, není nic moc.
Červená je nejsilnější barva miranů. Máme tu výborné triky na non-rare slotu jako Burn the Impure, Concussive Bolt a Crush. Mezi rérami je to jasné – Hero of Oxid Ridge, Slagstorm, Hellkite Igniter a Red Sun‘s Zenith. A špatně nevypadá ani Kuldotha Flamefiend, který při správném načasování může vyhrát celou hru.
Zelená je také spíše phyrexiánská barva, ale máme tu Lead the Stampede, Mirran Mettle a Thruna. Proti infectu pak bude výborná karta Melira’s Keepers.
Z artefaktů bude vynikající Darksteel Plate, špatný nebude ani Lumengrid Gargoyle a Viridian Claw. Nakonec tu jsou réra Sword of Feast and Famine, Thopter Assembly a Titan Forge.
 
Phyrexijská frakce
 

 
V bílé je zajímavý trik Choking Fumes a hodně nefér je Phyrexian Rebirth.
Černá je hlavní barvou Phyrexie, proto je v ní nejvíce vhodných karet pro phyrexijskou frakci. Hrát se dají prakticky všechny potvory s infectem, pak Gruesome Encore, Morbid Plunder, Phyrexian Rager, Spread the Sickness, Virulent Wound a pak samozřejmě Massacre Wurm a Black Sun’s Zenith. Pokud tedy budete hrát za pyrexii, určitě budete hrát černou.
Červená je více nakloněna Mirranům, ale Phyrexie tu má dva dost nepříjemné triky v podobě Metallic Mastery a Into the Core.
V zelené je dobrý Pistus Strike (i mimo infect), jako finišer do infectu Plaguemaw Beast, Rot Wolf, Viridian Corrupter a Unnatural Predation, která může pomoci dát oponentovi posledních pár poison kántrů. A potom tu jsou samozřejmě réra – Green Sun’s Zenith, Creeping Corrosion a Phyrexian Hydra.
Mezi vícebarevnými kartami je Glissa, i když nemá infect, a tak pro pyrexii není zas tak dobrá. Tezzereta bude prý možno najít jak v miranských boosterech, tak i v phyrexijských.
V artefaktech toho má Phyrexie víc, než dost – jednak tu jsou equipmenty se schopností Living weapon, pak například Core Prowler, réra jako Decimator Web a Spine of Ish Sha a nakonec dvě účka, které mohou rozhodnout ve vyrovnané partii – Skinwing a Phyrexian Juggernaut. A pochopitelně i Inkmonth Nexus.
 
Pokud bych dal do poměru zmíněné karty, tak mi to vyjde zhruba 4:3 pro Phyrexii. Ale ať už se rozhodnete jakkoli, tak nezapomeňte, že Mirrodin Besieged je jen polovina seald decku, protože budete stavět i ze tří boosterů Scars of Mirrodin.
Pokud budete hrát za Mirany, tak by vám v decku neměla chybět červená a pokud budete hrát za Phyrexii, tak černá.
 
A nakonec jsem si nechal můj oblíbený sloupek o nejdražších kartách v edici, který s přehledem vyhrává Tezzeret24:
 

 
1. Tezzeret, Agent of Bolas – 29,99$ (540Kč)
2. Thrun, the Last Troll – 16,46$ (300Kč)
3. Blightsteel Colossus – 11,53$ (210Kč)
4. Sword of Feast and Famine- 10,99$ (200Kč)
5. Inkmoth Nexus – 9,79$ (180Kč)
6. Hero of Bladehold – 8,73$ (170Kč)
7. Massacre Wurm – 7,45$ (135Kč)
8. Green Sun's Zenith – 5,99$ (110Kč)
9. Hero of Oxid Ridge – 5,49$ (100Kč)
10. Consecrated Sphinx – 5,23$ (95Kč)
10. Glissa, the Traitor – 5,23$ (95Kč)
12. Black Sun's Zenith – 3,95$ (70Kč)
13. Phyrexian Revoker – 3,87$ (70Kč)
14. Praetor's Counsel – 3,48$ (65Kč)
15. Phyrexian Crusader – 3,14$ (60Kč)
 
A pro úplnou přehlednost nesmí chybět odkaz na celý spoiler.
 
To je vše, komentujte, diskutujte a během příštího týdne se můžete těšit na report z prereleasu!
 
Kumano
 
 
Poznámky pod čarou:
 
1. Má-li kreatura wither, pak dává do potvor damage ve formě -1/-1 kántrů
2. Jestliže dá kreatura s Poisonous X combat damage do hráče, pak ten hráč dostane X poison kántrů
3. Scars of Mirrodin
4. White weenie (víno) je agresivní bílý potvorový balík
5. V edici Magic 2011 vyšel cyklus titánů, 6/6 bytostí za šest man (4 jakékoli a dvě many příslušné barvy), které mají triggerované (spouštěcí) ability, které se spustí při jejich příchodu na bojiště a při útoku
6. Čistě zelený balík
7. Čistě černý balík
8. Černo-červeno-zelený (BRG) aggro balík
9. Balík, který se zaměřuje na rychlé vyložení spousty zemí a poté vyloží nějakou velkou a silnou bytost (Frost Titan, Avenger of Zendikar), kterou zabije soupeře
10. Highlander, neboli jednokarťák je formát, kde hrajete balík, který má sto a více karet a každá karta krom základních zemí tam může být jen jednou
11. Firma Wizards of the Coast
12. Karta, která vám v balíku najde jinou kartu a dám vám jí do ruky, nebo na vrch knihovny, do hrobu, apod…
13. Hromadné ničení
14. Nejlepší balíky na daném formátu
15. Celočervený balík
16. Formáty, kde se můžou hrát všechny karty, co v historii MTG vyšly (s pár výjimkami, jako jsou funny karty z edic Unhigned, Unglued a několik zakázaných karet, které byly příliš silné, nebo počítali s hrou o ante17)
17. Původní záměr autorů byl, že před začátkem hry každý náhodně vylosuje jednu kartu ze svého balíku a vítěz partie pak získá obě dvě karty. Vyšlo také několik karet, které s ante manipulovali a ty pak byly poté, co se od ante upustilo, zakázány
18. Zeleno-červený balík zabíjející kartou Valakut, the Molten Pinnacle
19. Kouzlo, které posílí cílenou bytost o +X/+X do konce kola
20. Mana screw je nežádoucí stav, kdy Vám chybí země produkující manu, kterou potřebuje pro zahrání kouzel, které máte na ruce (např. mám-li v ruce Bloodbraid Elfa a ve hře dva foresty a dva swampy)
22. Speciální formát, jakási odnož klasického highlanderu. Podrobnější informace o něm najdete tady
23. Jedné se o ceny na Store.tcgplayer.com, aktuální ke dni 28.1.2010. Při přepočtu jsem použil kurz koruny k dolaru 18:1, ačkoli se dá dolar koupit i levněji