čtvrtek 27. října 2011
Recenze Innistrad Intro Pack: Deathly Dominion
Autor: AdamF @ 15:00 :: 3881 Přečtení :: 0 Komentáře :: :: Standard, Novinky, Tvorba balíků, Recenze

První recenze se týkala bílomodrého Intro Packu jménem Spektrální legie, druhý článek pojednával o červenočerném Intro Packu jménem Karneval krve, třetí článek představil bílozelený Intro Pack Zažeň temnotu, a předposlední článek se týkal modročerveného Intro Packu Útok nadpřirozena.

První tři Intro Packy se točily okolo jednotlivých ras Innistradu – duchové, upíři, lidé. Útok nadpřirozena představil strategii okolo mechaniky flashback. A poslední zbývající Intro Pack jménem Panství smrti je také postaven okolo mechaniky – je jí innistradská novinka morbid.

Innistradské bytosti mají rády smrt – a někdy dokonce i svou vlastní smrt. S tímto Intro Packem bude každá zemřelá bytost znamenat výhodu pro vás – a dokonce i smrt vaší vlastní bytosti. Budete rádi posílat své bytosti do sebevražedných útoků, budete rádi chump-blokovat, ba ani obětování vaší vlastní bytosti vám nebude cizí. Každá smrt pro vás bude příležitostí – příležitosí k temnějším efektům svých bytostí a kouzel.

 

Intro Pack je předkonstruovaný balík připravený pro hru, obsahuje 2 vzácné karty,
z nichž je jedna foilová (lesklá). Navíc je přiložen jeden booster pack, obsahující patnáct náhodně namíchaných karet.

 



Nyní si můžete prohlédnout decklist Intro Packu:


Deathly Dominion Wizards of the Coast
Main Deck Sideboard
1 Typhoid Rats
2 Disciple of Griselbrand
2 Reassembling Skeleton
1 Skirsdag High Priest
1 Ambush Viper
2 Warpath Ghoul
2 Devouring Swarm
1 Brain Weevil
2 Festerhide Boar
2 Woodland Sleuth
2 Lumberknot
1 Somberwald Spider
2 Morkrut Banshee
2 Hollowhenge Scavenger
1 Moldgraf Monstrosity
2 Dead Weight
2 Caravan Vigil
1 Prey Upon
1 Altar’s Reap
1 Doom Blade
1 Naturalize
2 Rampant Growth
1 Demonmail Hauberk
1 Make a Wish
11 Swamp
13 Forest
 


Před několika lety vyšel set Alara Reborn, ve kterém byla obsažena karta
Winged Coatl. Jednalo se o 1/1 bytost za 1GU. K tomu měla tři schopnosti: flash (můžete ji seslat kdykoliv – na konci kola, během boje), flying (může blokovat bytosti s flying a může být blokována jen bytostmi s flying nebo reach) a deathtouch (jakékoliv množství zranění udělené touto bytostí jiné bytosti je dostatečné k jejímu zničení). V Innistrad nám Wizards představují kartu Ambush Viper, 2/1 bytost s deathtouch a flash, kterou zde najdete v jednom kuse. Ambush Viper tedy disponuje téměř stejnými schopnostmi jako Winged Coatl, jen ten flying mu chybí. Na druhou stranu, jeho mana cost čítá nenáročné 1G a navíc má sílu 2. Těžko tedy určit, jak moc mu bude flying chybět, ale i tak se jedná o bytost, která soupeřovi dokáže perfektně zkazit útok.

 

Nyní si představíme černou bytost Brain Weevil. Jedná se o 1/1 bytost za 3B s intimidate (může být blokována jen bytostmi, které s ní sdílejí barvu a bytostmi artefaktovými) a schopností: „Obětuj Brain Weevil: Cílový hráč zahodí dvě karty. Aktivuj tuto schopnost pouze tehdy, kdy můžeš hrát sorcery.“ Možná vás napadlo, zda není lepší si zahrát obyčejný Mind Rot. Toť otázka, ale Brain Weevil dělá něco víc: svou obětovací schopnost aktivuje morbid. Jak tato mechanika funguje a co všechno dokáže si za chvilku ukážeme na konkrétních kartách.

 

Normálně, když je nějaká bytost v balíčku dvakrát, tak je velmi silná. Tentokrát se jedná o bytost, kterou bych nejradši vyhodil. Devouring Swarm je 2/1 letec za 1BB (tedy manově náročnější), který má schopnost: „Obětuj bytost: Devouring Swarm získává +1/+1 do konce kola.“ Morbid sice chcete aktivovat, ale najdou se lepší způsoby, jak obětování zneužít. Téhla kartě dávám palec dolů – Wizards opravdu mohli vymyslet něco lepšího. Dobrá zpráva je, že následující čtyři bytosti jsou mnohem lepší a jsou zde taky ve dvou kopiích.

 

Disciple of Griselbrand – to je o čem mluvím! Za 1B dostanete 1/1 bytost, ale s úžasnou schopností. S doplatkem jediné many vás Disciple of Griselbrand donutí obětovat bytost a vy získáte tolik životů, kolik byla obrana obětované bytosti. Nejenže tak aktivujete morbid, ale dokonce si přidáte pár životů k dobru.

 

Zatím jsme mluvili pouze o kartách aktivující morbid, pojďme se podívat na nějakou která používá morbid. Názorným příkladem je Festerhide Boar, 3/3 bytost za 3G se schopností trample (pokud tato bytost udělí dostatečné zranění svým blokerům, můžeš nechat udělit zbytek zranění do bránícího hráče nebo sférochodce). To by bylo samo o sobě podprůměrné. Ale Festerhide Boar má rád příchod na bojiště, na kterém dříve během současného kola zemřela bytost. Pokud zemřela bytost dříve dané kolo, Festerhide Boar přijde na bojiště se dvěma +1/+1 žetony a je z něj 5/5 tramplující zabiják. To není špatné na common kartu!

 

Následující karta má také morbid. Co odlišuje morbid od jiných schopností, které také těží ze smrti bytostí? Morbid je schopnost spouštěná „if a creature died this turn“ - tedy pokud bytost zemřela toto kolo. Pokud zemře v pozdější fázi daného kola, morbid se již neaktivuje. Pamatujte, že termín „dies“ je stále novinka – do léta 2011 jsme stále říkali „když je bytost položena z bojiště do hřbitova“. Karta, o které nyní budu psát, se jmenuje Hollowhenge Scavenger. Jedná se o 4/5 bytost za 3GG. Pokud je při jejím příchodu aktivovaný morbid, získáte 5 životů. Celkem pěkný efekt, ne?

 

Další bytost nemá morbid, ačkoliv má taky ráda umírání jiných bytostí. 1/1 za 2GG by bylo samo o sobě pěkný odpad. Ale Lumberknot má hexproof (to znamená, že nemůže být cílem kouzel a schopností pod kontrolou vašeho oponenta). A k tomu schopnost, že kdykoliv zemře bytost, položíte na Lumberknot +1/+1 žeton. Pozor, nejedná se o morbid! Ten se vyznačuje terminologií „if a creature died this turn“, kdežto Lumberknotův wording je „whenever a creature dies, put a +1/+1 counter on Lumberknot“.

 

A tím přehlídka karet, které jsou v Intro Packu zastoupeny ve dvou kopiích, na chvilku končí. Je totiž načase představit si nefoilovou vzácnou kartu. Připravte se na neuvěřitelné monstrum, protože Moldgraf Monstrosity je 8/8 bytost s trample! Problém je v mana costu, který je neuvěřitelných 4GGG – takže Moldgraf Monstrosity je jednak karta manově náročná (tři zelené), manově drahá (sedm man celkem). Navíc se může stát, že budete mrtví, než ji stihnete vyložit. Pokud ji ale skutečně vyložíte, přinese vám velkou výhodu. Po své smrti se totiž vypoví ze hry a z hřbitova vám vrátí dvě náhodné karty bytosti přímo na bojiště.

 

Karet se schopností morbid nám Innistrad přinesl celkem devět. Věřím, že morbid se pořádně projeví až v Dark Ascension, kde budou karty ještě temnější. Innistradské morbidní karty máme běžné, neobvyklé, vzácné i myticky vzácné. Myticky vzácnou morbidní kartu si představíme až v navrhovaném překonstruování Intro Packu.

Nejlepší kartou s morbid je podle mě ale tahle - Morkrut Banshee. 4/4 za 3BB je variací na karty jako Flametangue Kavu z edice Planeshift či Skinrender z edice Scars of Mirrodin. Morkrut Banshee má morbid schopnost: „Cílová bytost získává -4/-4 do konce kola.“ Není pochyb o síle této karty. Vezmětě si takový Grasp of Darkness, instant za BB, který dává cílové bytosti -4/-4 do konce kola. Připlaťte si 3 many Morkrut Banshee je vytvořena. Aktivovat morbid většinou není problém. U téhle karty je super, že je zastoupena v Intro Packu ve dvou kopiích.

 

Další karta, která je zde ve dvou kopiích je Reassembling Skeleton, 1/1 za 1B, která má schopnost: „1B: Vrať Reassembling Skeleton z tvého hřbitova na bojiště tapnutého.“ To znamená, že se úplně skvěle hodí na všechny obětovávací efekty, protože si jej můžete vždy vrátit. Pozor, nejedná se o regeneraci! Regenerace nefunguje proti obětování a musí být zaplacena hned. Reassembling Skeleton je tedy základem pro morbid, skvělý bloker a soupeři se jej budou velmi těžko zbavovat.

 

Je čas představit si vzácnou foilovou kartu – je jí Skirsdag High Priest. 1/2 za 1B vás bude zajímat hlavně kvůli své morbid schopnosti. Za tapnutí sebe sama a dvou dalších netapnutých bytostí si na bojiště položíte 5/5 létajícího černého démona. Tuto schopnost můžete použít pouze tehdy, když je aktivován morbid. Zajímavým faktem je, že dvě bytosti, které musíte tapnout pro provedení efektu, nemusí mít haste, protože na nich není tapovací symbol. Využít schopnosti Skirsdag High Priesta budete chtít co nejdříve. Uvedu pěkný scénář: 1. kolo: Swamp, Memnite, Memnite, Typhoid Rats. 2. kolo: Skirsdag High Priest. 3. kolo: útok či obětovací efekt (např. Tribute to Hunger), tapnout Skirsdag High Priesta a dvě další bytosti a BUM! - létající 5/5 je na stole!

 

Předposlední bytostí s morbid je Somberwald Spider, variace na Giant Spidera. Somberwald Spider je o manu dražší, tedy 4G, za které dostanete 4/6 bytost s reach, což není na common raritu vůbec špatné. Ovšem uvedené parametry platí pouze tehdy, když je aktivován morbid. Pokud bytost nezemřela, bude z Somberwald Spider pouhé 2/4. Jde tedy opět o risk – pokud je aktivován morbid, získáte bytost nadprůměrnou, pokud není, získáte bytost podprůměrnou. Somberwald Spider je zde v jediné kopii.

 

U karty Skirsdag High Priest padlo jméno Typhoid Rats. Jedná se o 1/1 za pouhé B se schopností deathtouch. Bavíme se tedy o sebevražedného blokera a útočníka, který asi žádný střet s další bytostí nepřežije. Co je důležitější, žádná bytost střet s Typhoid Rats nepřežije. Tyhle myšky najdete v Intro Packu jen jednou.

 

Warpath Ghoul je 3/2 bytost za 2B bez žádných schopností. Co se dá říct o nehratelné vanilkové bytosti? Snad jen řeknu, že „vanilla = vanilková“ je magicový výraz pro „bez schopností.“ Ani obrázek, ani flavor text nejsou něčím extrémně zajímavým. Jedná se o reprint z edice Magic 2010, kde měl Warpath Ghoul mnohem lepší flavor text. Škoda přeškoda, že je tato hrůza nesmírná v Intro Packu rovnou dvakrát.

 

Hitparádu bytostí zakončí dvě kopie innistradské karty Woodland Sleuth, 2/3 za 3G s morbid schopností. Při svém příchodu vám (pokud je aktivovaný morbid) vrátí náhodnou kartu bytosti z hřbitova zpátky na ruku. Tato karta je trochu předražená, na limited se s ní hraje pěkně. Její efekt stojí za zvážení, jestli se vyplatí ji hrát v constructed balíku.

 

Tento Intro Pack obsahuje neuvěřitelných 24 bytostí, tedy nejvíce mezi svými innistradskými kolegy. To ale neznamená, že nebytostní část Intro Packu je horší. Najdete zde karty s morbi i karty aktivující morbid. Pojďme si představit 12 zbylých karet.

 

Barvou, která umí lízat karty nejlépe, je modrá. Černá barva pojala lízání karet jiným způsobem: tyto karty jsou sice manově levnější, ale vyžadují dodatečný poplatek jako např. ztrátu životů. Altar's Reap, instant za 1B, který zde najdete v jediné kopii, vám lízne 2 karty! Tak jednoduché to ale není: musíte obětovat bytost jako dodatečnou cenu. Během hraní s tímto Intro Packem jsem si uvědomil, že je to jedna z nejlepších cest k aktivování morbidu, jako kdyby text této karty byl „Lízní 2 karty a aktivuj morbid.

 

Důkazem, že morbid není výsadou karet bytostní, je Caravan Vigil, zelené sorcery za jedinou manu, které je v Intro Packu dvakrát. Text karty říká „Prohledej svou knihovnu pro kartu základní země, ukaž ji svým soupeřům a dej si ji do ruky. Poté zamíchej svou knihovnu.“ Pokud ale máte aktivovaný morbid, můžete tuto zemi položit rovnou na bojiště. Jedná se tedy o pěkné urychlení – ale je otázkou, zda zvládnete aktivovat morbid tak brzy.

 

Nyní vám představím jeden z mých nejoblíbenějších commonů, je jím Dead Weight, aura za jednu černou manu, která dává očarované bytosti „bonus“ -2/-2. Je otázkou, zda není lepší Grasp of Darkness z edice Scars of Mirrodin. Dlouho tady byla i zendikarská Disgifure, která ale s příchodem Innistrad odrotovala ze Standardu. Tak či tak, Dead Weight je dobrá aura, a je dobře, že je v Intro Packu dvakrát.

 

Wizardi přišli s equipmentem za 4 many, který vybavené bytosti poskytne bonus +4/+2, což je velmi pěkné na pouhou uncommon kartu. Ptáte se, kolik stojí vybavení bytosti? Manou equip cost Demonmail Hauberk nezaplatíte. Equip cost karty říká „Obětuj bytost.“ Jde tedy opět o snahu aktivovat morbid. Pokud tímto equipment vybavíte například Démon tokena tvořeného kartou Skirsdag High Priest, můžete se ve čtvrtém kole prolětět za 9 zranění. Demonmail Hauberk je v Intro Packu obsažen jen jednou.

 

Nejklasičtější černé ničení je i zde – mluvím o kartě Doom Blade. Instant, cena 1B, common rarita, text: „Znič cílovou nečernou bytost.“ Jednouchý efekt, který sice aktivuje morbid, bude muset o své místo soupeřit s kartami jako Go for the Throat či Dismember. Doom Blade zde najdete jen jednou.

 

Innistradskou novinkou je sorcery Make a Wish s manacostem 3G. Za tuto cenu dostane dvě náhodné karty z vašeho hřbitova zpátky na ruku. Šlo by celkem o pěknou kartu, jenže si můžete vrátit karty, které vám nepomůžou vyhrát hru a taková situace může nastat velmi často. Proto bych Make a Wish radši něčím nahradil, naštěstí je zde jen jednou.

 

Karta Naturalize slaví devátý reprint. Wizardi se ji snaží nacpat kam to jen jde: vyšla ve všech M edicích, v Shads of Alara, v Rise of the Eldrazi a nyní i v edici Innistrad. Ještě, že není i ve Scars of Mirrodin, tam by totiž zkomplikovala limited. Plusem je, že se jí Wizards snaží vymyslet co nejvíce různých artů. Karta samotná je spíše sideboardový materiál (za cenu 1G instantě zničí artefakt nebo enchantment) a v main decku bych ji nehrál. Naturalize se zde nachází v jedné kopii.

 

Poslední innistradskou novinkou je jednomanové zelené sorcery Prey Upon. Zvolíte si bytost pod vaší kontrolou a ta bude takzvaně bojovat s cílovou bytosti, která je pod kontrolou jiného hráče. Innistrad zavádí zcela nový termín „fights“. Tento keyword se vyskytuje pouze na dvou kartách z celé edice Innistrad a obě dvě jsou zelené. Předpokládám, že velký nárůst karet s touto schopností uvidíme až v edici Dark Ascension. Při souboji neplatí schopnosti jako flying, first strike a double strike, ale fungují schopnosti jako deathtouch a lifelink. Při souboji si obě bytosti současně udělí zranění rovné své síle. Jde o velmi zdařilou novinku, v Intro Packu ji najdete jednou.

 

A poslední karta je karta velmi stará – v edici Magic 2012 byla repritnuta již pojedenácté. Jde o sorcery Rampant Growth, které vám za 1G prohledá knihovnu pro kartu základní země a položí ji na bojiště tapnutou. Pak si zamícháte knihovnu. Jedná se o pěkný efekt, který vás o kolo urychlí před soupeřem. V Intro Packu najdete Rampant Growth ve dvou kopiích.

 

A tím končí první část článku. Manová základna čítá 13 Forestů a 11 Swampů. Nyní se podíváme na možná vylepšení, aby se vám s tímto Intro Packem vyhrávalo snadněji. Samozřejmě, Garruk Relentless je skvělá volba, je manově nenáročný, dokáže bytosti tvořit, zabíjet i posilovat, což je skvělé pro morbid strategii.

 

Jedna z karet, kterou jsem balíček vylepšil, je mytická, má morbid a dokáže konkurovat Titánům. Mluvím o kartě Reaper from the Abbys, monstrózní létající 6/6 Démon za 3BBB, která morbidní schopnost formulovanou úplně jinak, než ostatní karta: „Na konci každého kola, pokud toto kolo zemřela bytost, znič cílovou bytost, která nemá typ Demon.“

Pokud tedy zemře bytost, na konci kola zemře bytost další. Tento skvělý efekt ale může postihnout i vás – pokud zemře bytost a oponent nekontroluje žádné bytosti nebo jen bytosti s typem Demon, musíte zacílit a zničit své vlastní bytosti. Pokud kontrolujete jen Demony, tak se nic nestane.

Jedná se tedy o kartu, která morbid prezentuje na mytické úrovni a dokáže rozhodnout hru – ale má poměrně náročný manacost.

 

Seznamte se s dalším Demonem – tentokrát na úrovni vzácných karet. Bloodgift Demon, 5/4 letec za 3BB získal přezdívku „Phyrexian Arena na nožičkách a s křídly“. Na začátku vašeho upkeepu cílový hráč ztratí jeden život a lízne jednu kartu – jde o nehoráznou karetní výhodu, protože když zacílíte sebe, získáte tak dvakrát více karet než oponent a brzy bude situace vypadat tak, že vaše ruka bude mít pět karet a oponentova ruka bude prázdná. Bloodgift Demon dokáže hru vyhrát sám o sobě – neblokovaný umlátí soupeře během několika kol. Navíc má typ Demon, takže se o něj nemusíte být, kdyby Reaper of the Abbys měl zabíjet vaše bytosti.

 

Zombie jsou pomalé bytosti. Dokazuje to karta Diregraf Ghoul, 2/2 bytost za jedinou černou manu! Má však háček: přijde do hry tapnutá. To vám ale vůbec nebude vadit, pokud začnete hru a rovnou si ji vyložíte. V tom případě většinou zvládne udělit soupeři minimálně čtyři zranění, protože soupeři bude chvíli trvat, než na Diregraf Ghoul najde odpověď.

 

Do Intro Packu jsem přidal i jedno sorcery s flashback - Spider Spawning. Za 4G dostanete tolik 1/2 pavoučků se schopností reach, kolik máte v hřbitově bytostí – a já jsem jich do finální konstrukce umístil 29. Roj pavouků se může do několika kol zdvojnásobit, pokud si Spider Spawning zahraje z hřbitova za 6B. Tahle karta se nezdá, ale často dokáže vyhrát hru.

 

Poslední instant, který jsem přidal, jsme potkali v upířím Intro Packu Carnival of Blood. Jedná seo Tribute to Hunger, které za 2B donutí cílového hráče obětovat bytost a vy si navíc přidáte tolik životů, kolik byla obrana obětované bytosti.

 

Nyní si můžete prohlédnout finální decklist:

Panství smrti AdamF
Main Deck Sideboard
4 Diregraf Ghoul
3 Skirsdag High Priest
4 Morkrut Banshee
3 Tribute to Hunger
1 Reaper from the Abyss
2 Bloodgift Demon
4 Typhoid Rats
4 Ambush Viper
12 Swamp
12 Forest
4 Spider Spawning
4 Somberwald Spider
3 Disciple of Griselbrand
 


A tím se série recenzí o Intro Pacích pro edici Innistrad uzavírá. Doufám, že se vám rozbory líbili a že jste se dozvěděli něco nového. Tento i další Intro Packy si můžete za 249 korun koupit u partnerského e-shopu Veselý drak. Já se těšim naviděnou u reportu z podzimního Šumperákonu, který si zde budete moct přečíst již za pár dní.

 

AdamF (Zafi)