sobota 19. listopadu 2011
Rozbor balíku GW Tokens pro Extended
Autor: Ufin @ 13:41 :: 2745 Přečtení :: 7 Komentáře :: :: Novinky
O AUTOROVI
 
Jmenuji se David Vogel, je mi 13 let a pocházím z Brna. Magicu se věnuji 2 roky, i když první půlrok jsem spíše zkoumal obrázky . Budu se snažit, aby mé články zaujaly stejně tak začátečníky jako pokročilejší hráče a poslouží jako inspirace a hlavně jako fakt, že v Magicu to jde i relativně levně. Myslím, že ten základní úvod máme za sebou, teď něco k obsahu mých rozborů.
 
Malá poznámka: Každý balíček se budu snažit natlačit pod 1500,-, myslím, že je to maximum, ale pokud by se vám i tolik zdálo moc, napište do komentů.
 
Každý článek bude mít tuto posloupnost
 
1.) Decklist
2.) Cena
3.) Rozbor a účel jednotlivých karet
4.) Herní strategie
5.) Sideboard
6.) Dražší karty pro vylepšení
 
Tak, to by bylo k celkovému představení vše a teď se můžeme vrhnout na samotný článek. A jako první si vezmu pod lupu již úspěšný deck na formát standart převedený na extend a to na GW Tokeny. Jak možná víte, se stejným typem balíku vyhral český Pro Martin Jůza Grand Prix v Hirošimě, takže rozhodně stojí za zmínku.
 
DECKLIST
GW extend Tokens by Dawler
 
GW extended tokens Dawler
Main Deck Sideboard
4 Doomed Traveler
4 Avacyn’s Pilgrim
4 Signal Pest
4 Accorder Paladin
4 Midnight Haunting
4 Awakening Zone
4 Intangible Virtue
4 Kozilek’s Predator
3 Overrun
3 Garruk Wildspeaker
4 Sunpetal Grove
10 Forest
8 Plains
 
 
DECKLIST
 
Celkově: 840,- korun(podle nejmenovaného českého obchodu), většina karet stojí 5 nebo 7 korun, Awakening Zone stojí 25 korun, Garruk 109 a Sunpetal Grove 59,- korun+eventuelní sideboard, na který se podíváme později, ale 1000,- korun by to přetáhnout nemělo. To není vůbec špatné, ne? Navíc se dá ještě ušetřit na duálech, kdy místo Sunpetal Grove můžeme dosadit Graypelt Refuge, ale i když ušetříte, 216,- korun, balíček to znatelně zpomalí a sníží jeho hratelnost, takže bych tuto volbu nedoporučoval.
 
ROZBOR A ÚČEL JEDNOTLIVÝCH KARET
 
Každé aggro(útočný potvorový deck začínající na malých bytostech, který se postupně vypracovává na dražší a lepší kousky, plní stůl a postupně vyvíjí tlak na soupeře) potřebuje manovou křivku, tedy musí někde začínat a v něco vyústit. Začátek manové křivky tohoto balíku najdeme v Doomed Travelerovi, který sice začíná jako pouhá 1/1, ale po odchodu na hřbitov nám dodá v pozdní hře cenného 1/1 létajícího spirit tokena, takže s doomed travelerem útočte a blokujte dle libosti, čím dřív opustí bojiště, tím lépe. Dalším jednomanovým prckem je Avacyn’s Pilgrim, který funguje stejně jako známý Llanowar Elves, jen místo zelené dodá manu bílou. Dalším je signal pest,pouhá  0/1 za jednu bezbarvou manu, která se ale dá blokovat pouze bytostmi s létáním nebo schopností blokovat létající a navíc oplývá schopností Battle Cry, takže při svém útoku posílí o jedničku dopředu i naše ostatní útočící potvůrky a to v pozdní fázi hry, kdy budete mít plný stůl prcků jistě oceníte. Na dvou manách máme potvůrku jenom jednu a to sice Accorder Paladina, který má Battle Cry a navíc je sám 3/1, takže dokáže soupeři napráskat sám o sobě. Poslední příšerkou v balíčku je Kozilek’s Predator, stojící 1 zelenou a 3 bezbarvé many a při příchodu do hry si s sebou přivede dva Eldrazi Spawny, 0/1 které vám při obětování hodí jednu bezbarvou manu. Obětovat se vám je ale příliš nehodí, radši si s nimi počkejte na Overrun nebo Garrukovu ultimátní schopnost.
 
V balíku dále najdete 2 druhy očarování, neboli Enchantmentů. Prvním je Awakening Zone, zelený Enchantment s Rise of the Eldrazi. Tato geniální věcička vám každé kolo dodá jednoho Eldrazi Spawn tokena a tím vám pěkně postupně vyplní stůl a to je to, co tento balík chce. Ten druhý je v tomto balíku přímo zázračný! Je to Intangible Virtue, které všem tokenům pod tvou kontrolou dá trvalý bonus +1/+1 a vigilance jako třešničku na dortu. Díky tomuto očarování se i Eldrazi Spawni stanou soupeři nebezpeční a navíc se i zodpovědně angažují v obraně .
 
A svižně se přesuneme ke kouzlům. V balíku naleznete 4 Midnight Haunting. Tento instant za pláň a 2 bezbarvé many vám dodá 2 létající 1/1 spirity za cenu jedné karty, tudíž nám přináší jistou formu karetní výhody a navíc, jak opět opakuji, zaplní nám stůl. A ve třech kopiích tu najdeme Overrun, možná nejúčinnější  zbraň balíku. Za 3 foresty a 2 bezbarvé many dostanou všechny naše potvůrky trojkový bonus na obě strany a k tomu navíc trample, takže většinou protlačí nějaké to zranění i přes případné blokery. Zahrajete-li Overrun na plný stůl potvůrek, je veliká možnost, že jste vyhráli.
 
Nadále na nás číhají tři kopie prvního zeleného sférochodce, Garruka Wildspeakera. Tento lovec za 2 foresty a 2 bezbarvé many přichází do hry s třemi žetony loajality vám jako svojí +1 schopnost odtapne  2 landy, ale tuto schopnost využijete spíše jen jako dobytí na ultimátní schopnost či pro jeho přežití. Jeho druhá -1 schopnost vám přinese 3/3 beast tokena, který celkově zapadne do vaší armády a užije si i bonusu Intangible Virtue, takže užitečná schopnost. Jeho hlavní síla ale spočívá v ultimátní schopnosti, která navlas kopíruje Overrun, takže často bývá vítězná. Garruk tedy do tohoto balíku jistě skvěle zapadne a velice často se stane právě tím rozhodujícím faktorem.
 
HERNÍ STRATEGIE          
 
A teď vám přiblížím strategii tohoto balíčku. Balík můžete směřovat dvěma směry. První možností je klasické urychlovací aggro, kdy tlačíte Signal Pestem, Travellerem a Accorder Paladinem a snažíte se soupeře zabít dříve než se stihne rozehrát. Pokud se stihne rozjet a sám si naplní stůl obříky, většinou vám bohužel všechno vsadit na jedinný velký útok, Magic je holt závod.  Tou druhou a nejspíše lepší možností je co nejvíce zaplnit bojiště a držet obranné pozice a čekat na Overrun nebo Garruka, který většinou s plným stolem vyhrává hru. Samozřejmě musíte hrát úměrně k tomu, proti jakému balíku hrajete. Proti controlům a pomalejším balíkům se snažte tlačit co to půjde, protože největším nebezpečím pro tento deck je ničení typu Day of Judgment, ale zpětně se rozjet mu nedělá příliš velký problém, a tak při troše štěstí dokážete přežít i soudný den . Proti aggrům, fritkám(rychlý červený balíček zsložený na levných rychlých bytostech a spostě blesků) nebo jiným rychlým balíkům je většinou radost hrát, i když vám fritka postřílí první bytosti, s plným stolem si nebude vědět rady a pak přijde Overrun . Přemýšlet musíte i o zahrání těch správných karet ve správných čas. Bytosti by jste měli zahrát co nejdříve, plný stůl je pro tento balík prostě klíčový(musíte si to pořádně zapamatovat). To stejné platí pro Intingable Virtue, který vám zásadně vylepší tokeny. Naopak s instantním Midnight Hauntingem spěchat nemusíte. Pokud hrajete proti aggru či jakémukoli rychlému balíku, můžete jej využít při soupeřově útoku a nečekaně blokovat. Pokud jste již před zahráním Hauntingu vyložili Intingable Virtue, dokážete s pomocí tokenů i nějakou tu potvůrku vyřídit, což není k zahození. Velice rozvážně by jste měli zacházet hlavně s Overrunem. Podle mě je Overrun klíčové kouzlo balíku a před jeho zahráním si řádně promyslete, jestli soupeře dokážete zabít přímým útokem, nebo během příštích pár kol, rozhodněte ho nevyplýtvejte! Zamyslet se by jste měli i před zahráním Garruka. Rozhodně ho nehrajte do svého prázdného stolu, musíte mít čím ho chránit. Na druhou stranu vás občas může Garruk zachránit, když vás soupeř tlačí tím, že vám dodá jednoho Beast tokena do obrany. Celkově bych to shrnul slovy, že deck je vcelku agresivního rázu a Magic je o tempu a o rychlosti, tak se snažte tlačit a plněním stolu si postupně vybudujte neprostupnou armádu a neplýtvejte Overrunem, vyčkejte na správnou chvíli.
 
SIDEBOARD
 
Pro začátečníky, sideboard je 15 karet určených proti určitým druhům balíků, které si s sebou můžete vzít a po první hře jimi nahradit karty ze svého balíku. Sideboard jsem nechtěl napsat pevně do decklistu, protože v každém klubu a na každém turnaji je odlišný field(druhy balíků) a proto bych vám chtěl alespoň přiblížit, jaké karty se hodí proti asi nejčastějším soupeřům. Proti fritce je to určitě Kor Firewalker. Tenhle 2/2 chlapík za dvě pláně má protekci proti červené barvě a kdykoliv hráč zahraje červené kouzlo, vrátí se vám jeden život, takže agresivní červený balík bude ve velkém skluzu a ustřílet vás mu bude trvat podstatně déle. Proti strategiím využívajících převážně artefakty se hodí Revoke Existence, který je například proti Tempered Steelu velice důležitý. Pokud budete mít problém s určitými klíčovými permanenty, které vám zatápí a vy se jich nemáte jak zbavit, doporučil bych Beast Within nebo Oblivion Ring, v případě kreatur Journey to Nowhere a pokud by jste měli možnost investovat více doporučuji klasiku v podobě Path to Exile. Jako takový experiment by jste mohly zkusit Fresh Meat, kdyby vás trápil právě Day of Judgment.
 
DRAŽŠÍ KARTY PRO VYLEPŠENÍ
 
A jako poslední kapitola nám zůstávají dražší karty pro vylepšení. Pro lepší manovou stabilizaci doporučuji duál ze Scars of Mirrodin Razorvege Thicket, naprosto vynikající je Hero of Bladehold, který podpoří ostatní útočící bytosti a navíc vám zaplaví stůl tokeny. Pro trvalé posílení vašich bytostí je skvělá země z Innistradu Gavony Township. A jako poslední bych rád připomenul planeswalkery Elspeth Tirel, jejíž ultimátka také většinou vyhrává hru a Garruk Rellentles//Garruk, the Veil-Cursed, který vás zásobí vlčími tokeny, které mají navíc v jeho noční verzi deathtouch, který vám pomůže při vypořádání se s ostatními potvůrkami.
 
Tak a to by bylo asi vše. Díky všem, kteří to dočetli do konce a prosím o zhodnocení do komentářů. Přeji hodně štěstí, zdraví a spoustu magicových úspěchů.
 
David Vogel