pondělí 21. listopadu 2011
Decky na Standard: Delver Aggro
Autor: AdamF @ 17:00 :: 5953 Přečtení :: 15 Komentáře :: :: Standard, Tvorba balíků

Pokud se chcete účastnit a vyhrávat lokální FNM či Game Day turnaje, tohle jsou články určené přesně pro vás. V článku vždy najdete představení všech karet, vysvětlení strategie balíčku, vyčíslení pořizovacích nákladů i několik popsaných her s daným balíčkem.

A i pokud se vám zde uvedený decklist nebude líbit, můžete se jim nechat inspirovat při stavbě vlastního balíčku.

 

Formáty Magicu se základně dělí na Constructed a Limited. Mezi Constructed formáty řadíme Standard, Extended či Modern. Formáty Legacy a Vintage jsou Constructed formáty, ale řadíme je zvlášť jako Eternal formáty. Poslední skupinou jsou Limited formáty, které obsahují různé způsoby draftů a sealed decky.

Standard je formát nejrychleji rotující a nejhranější. Každý rok se rozšíří o pět edic a každý rok z něj čtyři edice odrotují.

Aktuální Standard obsahuje nejnižší možné množství edic – kompletní blok Scars of Mirrodin (Scars of Mirrodin, Mirrodin Besieged, New Phyrexia), core set Magic 2012 a podzimní velkou edici Innistrad.

Právě z této edice pochází karta, která dala tomuto balíčku vzniknout.

 

Stejně jako minule, hlavní roli zde hraje double-faced karta. Pokud jste se s touto innistradskou novinkou ještě neseznámili, jedná se o kartu, která má místo normální zadní strany (pentagramu barev, nápisu Magic a Deckmaster) další kartu.

 


Double-faced karty existují hlavně kvůli vlkodlakům, které jsme si představili minule. Delver of Secrets, 1/1 za U, které může být v kole následujícím 3/2 letec, na mě působí spíše jako uncommon než jako pouhá common. Tato karta je neuvěřitelně flavorová. Překlad flavortextu noční strany pojmanované Insectile Aberration zní asi takto: „Nenaštěstí, všechna má pokusná zvířata zemřela nebo utekla, takže já musím být mým závěrečným subjektem. Nemám strach. Dnešní noc bude přelomová.“ - Laboratorní zápisky, poslední záznam. Není pochyb, že karta byla navržena podle hororového scifi snímku Moucha (The Fly) jejíž děj se točí okolo vědce, který se nepovedenou teleportací začne měnit v mouchu.

Transformační podmínka je zcela jiná než u vlkodlaků – na začátku svého upkeepu se podíváte na vrchní kartu své knihovny. Tuto kartu můžet ukázat svým soupeřům. Pokud je tato karta instantem nebo sorcery, Delver of Secrets se transformuje. Zpětná transformace není za běžných podmínek možná (ale třeba Moonmist by to zařídil).

Aby se Delver pokud možno transformoval již v druhém kole, je nutné hrát co nejvíce instantů a sorcery.

Delver se již dokázal prosadit i na Legacy a na draftech se řadí mezi first-pickovatelné karty. V tomto článku vám představím Delver Aggro, balíček, který je spojením modrých a červených karet (agresivní bytosti, rušení a blesky).

 

Playset Snapcaster Mage je ve většině Standardních modrých decků naprostou samozřejmostí. Tato invitational karta se dá označit za nejlepší kartu edice Innistrad. Skutečně, nejhranější kartou není žádný ze sférochodců nebo legendární duch či upír, ale docela obyčejný člověk. Invitational karty jsou rare karty, které si vždy našly místo na turnajové scéně. Vzpomeňme třeba na Meddling Mage, Dark Confidiant a Solemn Simulacrum. Snapcaster Mage je 2/1 za 1U, která při příchodu do hry poskytne cílovému instantu nebo sorcery ve vašem hřbitově do konce kole flashback rovný manacostu daného instantu/sorcery. Kromě této schopnosti je u něj důležitá i dvojka dopředu, díky které dokáže překvapit útočící bytosti (nejlepším cílem bude patrně Hero of Oxid Ridge). Mnoho hráčů mu přezdívá „Snapy“.

 

Další dvě bytosti jsou červené – první z nich je Stromkirk Noble, jedno z nejdůležitějších červených rare Innistrad. Za R dostanete 1/1, která se při zakousnutí do protihráče posílí o +1/+1 žeton. Navíc nemůže být blokován bytostmi s typem Human. Druhou bytostí je Chandra's Phoenix, trojmanová létající 2/2 s haste, kterou si, jako každého správného fénixe, můžete vrátit z hřbitova na ruku. U Chandřina fénixe k tomu dojde tehdy, udělíte-li soupeři zranění červeným instantem, sorcery nebo sférochodcem.

 

Na řadě je non-creature část, která obsahuje více položek než část bytostní. Brimstone Volley udělí za 2R tři zranění do jakéhokoliv cíle, ale pokud zemřela dané kolo bytost, udělí zranění pět. Soupeři tedy mnohokrát nedojde váš rádoby hloupý útok a útočící 1/1 zablokuje 4/4 bytostí, ale pak dostane pět zranění. Incinerate udělí tři zranění za 1R s bonusem, že pokud takto usmažená bytost zemře, nemůže být zregenerována. Červeným zraňováním je i klasika v podobě Shocku – za pouhé R dvě zranění kamkoliv.

 

Druhá část non-creature spellů se zaměřuje na rušení soupeřových kouzel a lízání karet. Klasický Mana Leak a jeden Dissipate jsou zde na rozrušení soupeřovy hry a Think Twice vám dovolí líznout si kartu za pouhé 1U, z hřbitova si jej můžete zahrát za flashback cost 2U. Pro zpomalení soupeře je zde dvakrát Vapor Snag, kterým mu vrátíte bytost na ruku.

 

Jak vidíte, Snapcaster Mage má hodně cílů, kterým může poskytnout flashback.

 

Královnou balíčku je sférochodkyně Chandra, the Firebrand. Její první schopnost doporučuji používat na malé bytosti, druhá schopnost je nejsilnější v kombinace s morbidním Brimstone Volley a třetí schopnost je ultimátka, která často rozhodne hru, protože šest zranění až do šesti cílů soupeř nemusí zvládnout. Chandřin sympatický manacost 3R z ní dělá manově nenáročnou kartu.

 

Manová základna sestává z devíti Islandů, devíti Mountainů a čtyř dual-landů Sulfur Falls.

 

Co do sideboardu?

Doporučuji sem zařadit další dva Stromkirk Nobly, dokáží zatopit pomalým deckům, ale hlavně také Human balíčkům, které se ho budou zbavovat velmi obtížně.

Skvělá věc je i takový Red Sun's Zenith, který dokáže dorazit soupeře a také zatopí Wurmcoilovi, který se nerozpadne na dva tokeny.

Trojice karty Spellskite se hodí proti strategiím, které cílují bytosti (blesky, vracení na ruku, posilování), protože cokoliv má soupeř v plánu, mu můžete přecílovat. Užitečný může být i Mental Misstep proti útočným strategiím.

Typická sideboardovka Flashfreeze, rušení na zelená a červená kouzla, které vyměníte místo Mana Leaku. Proti artefaktovým strategiím je skvělou volbou jednomanové rušení Steel Sabotage.

Zde si můžete prohlédnout finální decklist:

Delver Aggro AdamF
Main Deck Sideboard
4 Delver of Secrets
4 Snapcaster Mage
3 Chandra’s Phoenix
2 Stromkirk Noble
4 Brimstone Volley
4 Shock
4 Incinerate
4 Mana Leak
2 Vapor Snag
9 Island
9 Mountain
4 Sulfur Falls
4 Think Twice
1 Dissipate
2 Chandra, the Firebrand
2 Stromkirk Noble
2 Flashfreeze
2 Mental Misstep
2 Steel Sabotage
3 Red Sun’s Zenith
3 Spellskite


Rady, jak s balíčkem hrát

Od prvních kol vykládejte bytosti (Delver či Stromkirk). Rozmyslete si, co soupeři chcete zrušit či vrátit na ruku - rozhodně to nemusí být první zahraná bytost. Fénixe se bude soupeř velmi obtížně zbavovat, protože se vrátí s každým zahraným bleskem. Think Twice (i jiné instanty) hrajte vždy na konci soupeřova kola. Chandra, the Firebrand dokáže kontrolovat bojiště, vlastně ani není nutné použít její ultimátku. Nebojte se poslat své bytosti do hloupého útoku, aktivujete-li tím morbid pro Brimstone Volley. Balíček obsahuje levná kouzla, proto nemulliganujte zbytečně. Bytosti hrajte až po útoku. Když to tak uděláte, soupeř se bude bát blesku či rušení a nebude s bytostí moct počítat do svého kola. Pokud je to nutné, hrajte Snapcastera i když nemá čemu dát flashback. Incinerate se nebojte napálit do hráče, šetřete si jej pouze v případě, že soupeř hraje bytosti s regenarací.
 

Finance

Tento deck vás přijde na mnohem víc než minulí Vlkodlaci. Budu počítat jen cenu main-decku. Jen playset Snapů stojí 2200 korun. Dvě Chandry stojí cca 350 korun, trojice fénixů také 350 korun. Stromkirci přijdou na 250 korun, Delveři na zanedbatelných 25 korun. Blesky vychází na 140 korun a modrá rušení, lízání a vracení stojí cca 100 korun. Manová základna přijde na 350 korun.

Celková cena (bez sideboardu) je tedy cca 3800 korun, pokud budete karty kupovat mezi hráči vyjda vás tento balík na 3000 korun.

 

Delver Aggro vs. Wolf Run Robots

Mám perfektní ruku a vyhrál jsem hod kostkou, takže začínám Delverem. Soupeř si vykládá Forest.

Delver se bohužel netransformoval, tak jsem zaútočil za jedna a vyložil dalšího Delvera a Grim Lavamancera. Soupeř reagoval jen Rootbound Cragem a Rampant Growthem, kterým si vyhledal Plains. Ve třetím kole se však Delveři transformovali díky odhalenému Brimstone Volley a já si zaútočil za sedm. Zároveň jsem si vyložil dalšího Lavamancera. Soupeř si zahrál Solemn Simulacrum, který mu našel další Plains. Já jsem znovu zaútočil, soupeř Solemnem blokoval Lavamancera. Tím pádem jsem zahrál Brimstone Volley s morbid efektem a soupeř tak zůstal s posledním životem. Ve svém kole si po útoku se Solemnem zahrál Day of Judgment a myslel si, že mě tím přechytračil – jenže pak mi přišel na ruku Shock, který soupeře dorazil.

 

Delver Aggro vs. UB Control

První kolo si zahraju Delver of Secrets. Soupeř si zahraje Think Twice. Delver se bohužel netransformuje, takže útočím za jedna. Soupeř smete Delvera Doom Bladem a předá mi kolo. Já si zahraju Fénixe a soupeř má 17 životů. Soupeř si flashbackne Think Twice. Já si vyložím třetí Sulfur Falls a zaútočím Fénixem. Soupeř nedělá nic a v mém následujícím tahu zabije Fénixe Doom Bladem, ten se mi však zahraným Incinerate vrátí na ruku. Soupeř vykládá jen Swamp a já si opět zahraji Fénixe a Stromkirka. Soupeř má 10 životů. Ten se ve svém kole snaží záchranit pomocí Think Twice. Můj Stromkirk je zabit Go for the Throat. Vykládám dalšího Fénixe, útočím za čtyři. Soupeř vyloží Wurmcoil Engine. To je mi však jedno, soupeř dostane čtyři zranění od Fénixů a Shock jej dorazí.

 

Delver Aggro vs. Heartless

V prvních dvou kolech vykládám dva Delvery, soupeř enchantment Heartless Summoning. Delveři se transformují a po zahraném Incinerate má soupeř 10 životů. Jednu Mouchu zabije Doom Blade, druhá útočí za tři. Soupeř používá Forbidden Alchemy. Přeživší mouchá útočí za tři a soupeř má čtyři životy. Ve svém kole hraje soupeř Doom Blade na Moucho – to je jeho osudová chyba, protože sesílám namorbidovaný Brimstone Volley a soupeř je poražen.
 

 

Delver Aggro vs. Grixis Control

Bohužel si musím vzít mulligan, ale dostanu dva landy a dva manadropy, takže věřím v úspěch. Soupeř začíná hru Ponderem. Já si vyložím Mountain a Stromkirk Noble. Soupeř si vyloží Swamp a zahraje Think Twice. V mém kole si zaútočí Stromkirk a vyložím si Delvera. Protivník zahraje Island a zahraje Dismember na Stromkirka. V upkeepu je na vršku knihovny Shock, Delver se transformuje a soupeř má 14 životů. Soupeř hraje Island, Dismember doplacený dvěma životy, ale nepochodí, protože zareaguji Mana Leakem. Po mém útoku Mouchou má oponent jen 9 životů. Soupeř si zahraje Forbidden Alchemy a v jeho endstopu do něj střelím Incinerate. Ve svém kole zaútočím Mouchou a napálím do soupeře Brimstone Volley – a tak má přesně 0 životů.

 

Checklist karta

Sice hrajete jen jednu double-faced kartu, ale je důležitá natolik, že zde checklisty zmíním. Místo vytahování karty z obalu sem a tam si jednoduše zaškrtnete hranou kartu na checklistu a ve chvíli, kdy ji budete hrát, ji nahradíte skutečnou kopií karty. Checklist nalezete ve třech ze čtyř boosterů místo karty země a ve fatpacku jich najdete rovnou deset.

Checklist kartu mají stejnou zadní stranu jako normální Magicové karty, takže s nimi můžete hrát i bez použití obalů.

Příští článek
Doufám, že se vám článek líbil (o svůj názor se můžete podělit v komentářích). Balíček si můžete před pořízením vyzkoušet na Cockatrice, kde jsem s Delver Aggrem uhrál přes padesát her. Příště se podíváme na můj současný deck na Standard, se kterým jsem nahrál přes dvacet her a zatím nebyl poražen.

 

Rozbor a představení tohoto balíčku si zde budete moci přečíst za 2 týdny.

AdamF