sobota 28. ledna 2012
Zafiho deník: prerelease Dark Ascension
Autor: AdamF @ 20:30 :: 3267 Přečtení :: 1 Komentáře :: :: Reporty, Tvorba balíků

Vítejte u dalšího z mých reportů. 

Mezi Innistrad a Dark Ascension byl velký časový odstup. Prerelease promo kartou pro tuto edici byl Ravenous Demon, jedna z nových double-faced karet. Velmi mě potěšilo, že se na prerelease promo karty vrátily datumy. Pokud přemýšlíte o využití Ravenous Demona na Costructed formátech, co takhle jej transformovat, zaútočit s ním a pak jej soupeři Flingem hodit na hlavu? 18 zranění v šestém kole nezní vůbec špatně.

Dlouhou dobu visel osud magicového klubu v Olomouci na vlásku. Nedávno ale klub, kam jsem poprvé zavítal na podzim 2010, padl a najednou jsem neměl ani kam jít na prerelease Dark Ascension. Stal se ze mě hráč bez herny.

Tak jsem si myslel, že budu muset jet na prerelease do jiného města, ale pak jsem zjistil, že v Olomouci se bude konat prerelease v prostorách restaurace A-Basta!, kterou mám vzdálenou od domu deset minut pěší chůze. Byl jsem nadšený – Magic v Olomouci přeci jen není úplně mrtev.

Dark Ascension přinesla 158 nových karet, nabízí se tedy neuvěřitelné množství kombinace toho, co jste si mohli otevřít. Teoreticky jste mohli najít až 18 rare/mythic rare karet.
Turnaj začal již v 11 hodin a já jsem začal otvírat své boostery.
Nejdřív šel na řadu Innistrad. První booster (na obalu Terror of Kruin Pass) obsahoval mythic rare kartu
Angelic Overseer. To ale nebylo všechno! Mnohem zajímavější kartou byl Bloodline Keeper, jedna z nejlepších karet z Innistrad na Limited formáty.

Druhý booster (na obalu Olivia Voldaren), přinesl Creeping Renaissance a druhého Bloodline Keepera! Nemohl jsem uvěřit svým očím. Ono je celkem lehké rozhodnout se, co budete hrát, když máte dvě kopie jedné z nejlepších karet na Limited.
Třetí booster (na obalu opět Terror of Kruin Pass) přinesl
Creepy Doll.
Čekala mě druhá polovina boosterů. První booster (na obalu Havengul Lich) skrýval dual-land Grim Backwoods. Hrozná to karta. Druhý booster (na obalu Havengul Lich) přinesl kartu zajímavější Increasing Ambition. Třetí booster (na obalu Sorin, Lord of Innistrad) byl booster naprosto skvělý, protože obsahoval Limited bombu Dungeon Geists.

 

Čtyřicet minut na skládání balíčku začalo běžet. Jelikož jsem otevřel dva Bloodkeepery, černé flashbackovatelné tutorování a Dungeon Geisty, měl jsem poměrně jasno, jak budu svůj balíček konstruovat. Na pochybách mě nechával ten Angelic Overseer, ale měl jsem málo Humanů a bez nich je průměrnou kartou.

Můj balíček sestá
val s třiadvaceti spellů a sedmnácti zemí. Konečně jsem se naučil se tímto pravidlem řídit.

Začneme artefakty.
Galvanic Juggernaut je skvělou bytostí. Nutí soupeře neblokovat ho, protože jinak se zase odtapne. Pokud ho soupeř skutečně blokovat nebude, je zde určité riziko, že se Juggernaut odtapne jiným způsem. Warden of the Wall je podivným stvořením. Vždy vás bude urychlovat o bezbarvou manu, ale během soupeřova tahu se z něj stane 2/3 letec.

Další složkou balíčku byla pětice bytostí, které bych nazval modrým letectvem.
Nephalia Seakite disponuje flashem, takže dokáže překvapit nejednoho útočníka a mnohdy soupeř vyšle na útok i bytost, kterou by si jinak šetřil pro její aktivační schopnosti, ale Seakite mu zkazí plány. Lantern Spirit už není co býval, když nám Wizardi zrušili dávání damage na stack, ale i tak dokáže zmást útočníky. Niblis of the Breath je asi nejsilnějším ze série Niblisů. Dokáže tapovat, odtapovat a to vše za jedinou modrou manu a tapnutí sebe sama. Stitched Drake má skvělé parametry 3/4 letec za pouhé tři many a exilování jedné bytosti není náročně splnitelná podmínka. Dungeon Geists je bombová karta. Představte si Claustrophobiu, zdražte ji o jednu manu a udělejte z ní 3/3 letce. Získáváte velmi zajímavou bytost, která dokáže vyhrávat hry.

V modré jsem našel i dvě aury, které dokážou zvrátit hru. První z nich je
Claustrophobia. Innistrad má velmi málo ničení a tak se Claustrophobia cení vysoko. Druhá aura je Spectral Flight. Spousta hráčů by řekla, že je špatná už jenom proto, že je to aura. Ovšem Innistrad má tak málo ničení, že i takové aury se vyplatí hrát.

Jedinou modrou přízemní bytostí byl
Headless Skaab. Se šestkou dozadu zastaví téměř všechno.

Lost in the Mist zruší cokoliv a ještě vrátí bytost zpátky na ruku. Je to velmi slušný kousek, ale je potřeba nechávat si na něj hodně many. Ovšem pokud ho zahrajete na správném místě ve správnou dobu, soupeř bude mít potíže. Think Twice nabízí instantní karetní výhodu, není moc co dodat.

Bloodline Keeper. Olivia Voldaren, Garruk Relentless a Bloodline Keeper jsou dle mého názoru nejlepší karty na Innistad Limited. Bloodline Keeper dokáže každé kolo vyprodukovat létající 2/2, kterou můžete blokovat nebo je tvořit pro transformaci. Já měl to neuvěřitelné štěstí a otevřel jsem Bloodline Keepry dva!

 

Chosen of Markov je karta zajímavá nejen svým flavorem. Transformoval jsem jí jen jednou, ale i tak jsem rád, že jsem si ji mohl zahrát. Pak tady byl ještě jeden člověk – Village Canibals. Žeton občas dostal, ale mnohem radši jsem jej používal jako palivo Skirsdag Flayera.

Černá kočička
Black Cat skutečně mnohokrát přinesla soupeři smůlu a zahodil tak svou nejlepší kartu. Zombie kočika odradí soupeře od pozemních útoků. Velmi pěkná common karta! Další zombií byl Highborn Ghoul, 2/1 Intimidate za BB. Není úplně excelentní, ale vyhrál mi poslední hru.

Sebevražedným blokem Typhoid Rats končí přehlídka černých bytostí a je čas představit si tři černá kouzla.

Night Terrors dokáže zažehnat největší hrozby ještě předtím, než se ukážou na bojišti a pošle je rovnou do exilu. Harrowing Journey je manově náročné a životy sající lízání karet, ale v late-game se ukáže její síla. Increasing Ambition měla většinou za cíl Bloodline Keepera, Dungeon Geisty nebo Galvanic Juggernauta. Několikrát jsem zahrál i její flashback cost.

Finální decklist si můžete prohlédnout zde:

UB - DKA Adam Faldyna
Main Deck Sideboard
1 Increasing Ambition
1 Night Terrors
1 Harrowing Journey
1 Typhoid Rats
1 Skirsdag Flayer
1 Village Cannibals
1 Highborn Ghoul
1 Black Cat
1 Chosen of Markov
2 Bloodline Keeper
1 Lost in the Mist
1 Think Twice
1 Headless Skaab
1 Spectral Flight
1 Claustrophobia
1 Dungeon Geists
1 Niblis of the Breath
1 Stitched Drake
1 Nephalia Sealkite
1 Lantern Spirit
1 Warden of the Wall
1 Galvanic Juggernaut
8 Swamp
8 Island
1 Evolving Wilds
 

Kromě toho jsem si otevřel foilové
Bone to Ash a Manor Skeleton. V kartách se mi vrátila velká část vstupného a i se sestaveným balíčkem jsem byl spokojený.
Do turnajového klání jsem vs
toupil jako člověk.

Hra první – Beguiler of Wills
Když se Beguiler of Wills objevil ve spoileru, spousta hráčů na něj nadávala. Ale přezdívky jako „nejhorší 1/1, jakou jsem kdy viděl“ si ale opravdu nezaslouží. Soupeř Beguilerku zahrál velmi brzo, kdy měl na stole asi tři bytosti a pomalu začal ovládat mojí armádu. Beguilerčino řádění zastavil až příchozí Dungeon Geists, ale s tím si poradil Fiend Hunter a tak Beguilerka pokračovala a zajistila mi prohru.
Druhou hru jsem byl opatrnější a Beguilarka dostala klaustrofóbii, jakmile vstoupila na bojiště. Tuto hru jsem s menšími problémy vyhrál.
Třetí hru jsme nestihli dohrá
t a tak utkání skončilo remízou.

Hra druhá – Tapovači
První hra začala jako souboj Niblisů, soupeř vyložil několik tapovačů, poté ale situaci na stole vyřešil Dungeon Geists. Jakmile se soupeř pokusil jej odstranit, překvapila jej Lost in the Mist a tak bylo rozhodnuta.

Druhá hra byla složitější. Chosen of Markov se transformovala díky Bloodline Keeperovi a navíc mi přišel i Stitched Drake a soupeř mi mohl vždy tapnout jen dva ze tří uvedných, takže několika po sobě následujcími útoky jej mé bytosti zdolaly.

Hra třetí – Curse
První hra byla v takovém stylu, že cokoliv jsem zahrál, na to měl soupeř odpověď. Druhou hru jsem si zahrál a zflashbackoval Increasing Ambition a našel jsem si oba Bloodline Keepery a Dungeon Geists, takže jsem nakonec vyhrál.

Přišla přestávka na oběd, pochutnal jsem si na domácí svíčkové s brusinkami, šlehačkou a karlovarským knedlíkem.

Třetí hru mi přišly pouhé tři země a to jsem měl na ruce tak krásné karty, jako Bloodline Keepera. Tento soupeř byl zombie a svým vítězstvím nade mnou mě připojil ke své rase.

Hra čtvrtá – Undying a Morbid

Soupeř hrál čtyřbarevný, částečně sebeodemílací deck se spoustou příšer s morbid a undying. První hru jsem ukázkově prohrál. Druhá hra byla velmi zajímavá – oba jsme si vytvářili armádu, ale já jsem dostal oba dva Bloodkeepery. Postupně jsem si vytvořil armádu létajícíh upíry a Bloodkeepery transformoval. V tu chvíli jsem měl na stole dvě létající 7/7 a tři létající 6/6 a soupeř se vzdal.

Poslední hru jsem udělal chybu a blokoval s Bloodkeerem, tím pádem jsem prohrál.
Tento soupeř byl kolega zombie.

Hra pátá – Green-Black Werewolves
První hru jsem zahrál Nigh Terrors ve třetím kole. Soupeř měl na ruce šest zemí a Grave Bramble. Byl jsem tedy celkem v klidu, že nic nemůže zahrát a tak jsem mu tapoval příchozí vlkodlaky Niblisem a postupně jej zdolal netransformovaným Bloodkeeperem a Stitched Drakem.
Druhá hra byla perfektní – soupeř prohrál ve chvíli, kdy jsem měl na bojišti dva transformované Bloodline Keepery (a to jsem je ani nemusel tutorovat) a tři jejich tokeny. Tento soupeř byl také zombie.

Hra šestá – Jund Aggro
Můj poslední soupeř si získal přezdívku „Slayer of the Wicked“, protože od začátku turnaje porážel všechna monstra, která se mu připletla do cesty.
První hra byla ukázkovou výhrou. Druhá kolo jsem zahrál Highborn Ghoula, třetí kolo jsem jej očaroval pomocí Spectral Flight a soupeř na něj nenašel odpověď.
Druhá hru přišlo soupeři mnoho zemí, jeho bytosti dostali klaustrofóbii nebo je zpacifikoval Dungeon Geists. Dungeon Geists, Sealkite a netransformovaná Chosen of Markov soupeře postupně zdolávali. Dungeon Geists dostal dokonce Spectral Flight, ale soupeř na něj dal Dead Weight. Dokonce zkusil zničit mého Dungeon Geista pomocí Crushing Vines, ale Lost in the Mist zachránilo situaci a já vyhrál.
Vítězství bylo stvrzeno ve chvíli, kdy jsem soupeři přilepil na tričko samolepku s Graveclawlerem.

 

Fotogalerie

Turnaj je v plném proudu:




Hlavní místnost, ve které celé prerelease probíhalo:


Díky specialitám restaurace bylo prerelase v Olomouci i gurmánským zážitkem (nahoře můžete vidět můj notebook):




Výsledek

Turnaje se zúčastnilo 26 lidí, šest lidí přežilo, nejúspěšními lovci byli zombie, na druhém místě upíři, na třetím místě vlkodlaci a poslední skončili duchové, kteří neovládli jediného člověka.
Otevřel se jediný Sorin. Celkem se spotřebovalo 208 boosterů.
Umístil jsem se na desátém místě, dostal jsem jeden booster s ilustrací Havengul Lich a uvnitř jsem našel Increasign Ambition a Drogskol Captaina.
Bylo to nejzajímavější prerelease, jakého jsem se kdy účastnil. Všichni hráči dostali dva nápoje v ceně a díky možnosti objednat si oběd v restauraci se z prerelease stal i gurmánský zážitek. Monster rasy také ozvláštnily toto prerelease.
Po skončení turnaje se na místě našly černé rukavice, pokud by někomu scházely, napište mi email.
Dark Ascension na mě udělala dobrý první dojem a jsem velmi zvědav, jak ovlivní Standard. Taktéž se nemůžu dočkat, až budu s touto sadou draftovat.

 

Doufám, že se vám dnešní report líbil a těším se naviděnou u recenzí jednotlivých Dark Ascension Intro Packů.

 

AdamF

adam.faldyna@email.cz