sobota 11. února 2012
Report z 2HG v Liberci
Autor: Ufin @ 21:08 :: 2961 Přečtení :: 3 Komentáře :: :: Reporty
 Opět zdravím příznivce Magic: The Gathering a také i všechny ostatní,  kteří  čtou tento článek. Představil jsem se v mém prvním článku – reportu z prerelease Dark Asc ension a zároveň jsem naznačil, že opravdu nevím kdy, a jestli vůbec vznikne ode mne článek další. Nakonec velice záhy. Vůbec jsem neplánoval na 2HG jet, přemluvil mě až bratr, který se (také po opravdu dlouhé době) chtěl zúčastnit. Vzhledem k tomu, že jsem dvouhlavého obra hrál předtím pouze jednou a bratr ještě vůbec, pokud tedy nepočítám několik her na nečisto s kamarády, nejel jsem do Liberce vyhrát, nýbrž si jen zahrát. Vzhledem k tomu, že mám poslední dobou spoustu volného času a po zvážení komentářů u prvého článku (…no dobře komentáře byly jen dva)  jsem se rozhodl, že vznikne článek i o tomto turnaji.
 
Ještě před samotným popisem cesty a turnaje, bych si dovolil napsat pár slov k formátu 2HG - Two-Headed Giant. Přesto, že se v žádném případě nepovažuji za odborníka na tento formát, zmínil bych tady něco z pravidel a charakteristiku těchto turnajů. Následujících pár řádků bude patřit především asi těm, kteří 2HG vůbec neznají. Takže na 2HG nehrajete jako hráč, nýbrž jako tým. Tým tvoří dva hráči, každý hráč má vlastní balíček. Počet karet v balíčku se musí být minimálně 40, pokud se jedná o Sealed Deck-balíček sestavujete z karet rozbalených z boosterů. Není tady pouzedůležité, jak bude váš balíček silný, ale také jak bude spolupracovat s balíčkem vašeho spoluhráče.

Uvedu tedy příklad: 1. Oba budete hrát rychlý agresivní deck plný levných bytostí – pak ale nebude mít kdo odpovědět counterspellem či zabíjením na soupeřovy silné karty 2. Pokud budete hrát deck složený z tokenů – váš spoluhráč vás Pyroclasmou příliš nepotěší. No když jsem u toho, nekteré karty jsou na 2HG silnější než obvykle, jiné zas slabší. Opět uvedu pro ilustraci příklady: 1. Bytost se schopností fear(intimideate) jako třeba Highborn Ghoul budou určitě slabší než obvykle, protože šance, že alespoň jeden ze soupeřů bude mít bytost schopnou ho blokovat. 2. Naproti tomu bytost s Landwalkem např.: Somberwald Dryad bude silnější – z podobného důvodu – více soupeřů tudíž, větší šance, že alespoň jeden bude mít ten dotyčný basic land(forest). Další odlišnost 2HG je ta, že zde neexistuje žádný sideboard, hraje se totiž jen jedna hra. S tím trouchu souvisí další pravidlo – free mulligan. Protože v jediné hře je opravdu důležité, se kterými kartami budete začínat, je zde povolen tzv. free mulligan. Líznete prvních 7 karet, a když se vám nelíbí, můžete využít free mulliganu , zamíchat ruku a vzít opět 7 karet. To lze ale využít pouze jednou a musíte se rozhodnout ve stejný čas jako spoluhráč. Jakmile vy mulliganujete, spoluhráč  buď mulliganuje s vámi, nebo si už ruku musí nechat.

Málem bych zapomněl další důležitou věc – hraje se na 30 společných životů nebo 15 poison counterů.  Společně i probíhají všechny fáze vašeho kola. Nic dalšího společného nemáte, můžete se ale navzájem radit a podívat se spoluhráči na karty v ruce. Poslední věc, kterou bych chtěl zmínit, je rozhodování kdo začne. Většinou budete chtít nechat začít soupeře. Karetní výhoda je zde totiž větší než v normální hře, líznete o 2 karty víc než vaši protihráči. Když chtějí soupeři dobrovolně začít, zbystřete. Buď nejsou dostatečně zkušení, nebo mají oba velice agresivní decky a nebo mají v decku nějaké to kombo, které chtějí zahrát co nejdřív. I když vám doporučuji nezačínat, klidně na to můžete prohrát, jako například my, ale o tom až za chvíli. Pro koho byl tento popis 2HG málo, či se chce dozvědět více, mám tady dva odkazy pro podrobnější informace:  Tady je odkaz na pravidla 2HG na Magic-Guru, a tady najdete pravidla rozepsaná ve formě otázek a odpovědí včetně několika příkladů od wizardů, tentokrát anglicky. Opět bych ještě chtěl podotknout, že článek je pouze mým pohledem na turnaj a na vlastní karty a určitě se mohu s někým v názoru rozcházet.

Také se omlouvám za za případné pravopisné a vůbec češtinářské chyby.
Strategie na turnaj  je opět stejná: Přijet do Liberce den předem, a tím pádem neriskovat pozdní příjezd vlaku. Navíc se snažím vyhnout se na Harcovských kolejích komukoliv, kdo by mne mohl přesvědčovat, abych šel do hospody. Už teď jsem pořádně utahanej, bolí mě hlava, to ale snad do rána přejde. Prohlížením karet jsem moc času nestrávil, vždyť je už musím znát z minulého turnaje, a tak si neudělám nový názor na karty, co se týče síly na 2HG. Možná kvůli tomu budu pak na turnaji dlouho přemýšlet nad několika kartami a vlastně nad celou červenou barvou. Ráno mě neprobudí budík, nýbrž zima. Zatáhl jsem topení, protože je hned vedle mé postele a já nerad usínám s pocitem, jako by mi Crimson Hellkite dýchal do ksichtu. Pochopitelně, že když je venku 20°C pod nulou, nebudu mít na koleji saunu. Oba vstaneme tedy včas a jde se směrem OC Delta, kde sídlí Jotunheim. Dorazíme opravdu včas, a tak stihneme sehnat i většinu karet, které jsme chtěli. Já skládám deck okolo Meliry, a po dnešku mi chybí „už jen“ většina zemí. Turnaj začíná včas, a to hlavně vzhledem k tomu, že organizátoři dnes nepřecenili síly tiskárny a začali tisknout s předstihem.  Posadíme se ke stolu a začneme rozbalovat boostery. Jedinou drahou kartu, kterou rozbalíme je Huntmaster of the Fells, je zde i několik hratelných karet, ale jsou rozloženy do všech barev a není jich moc. To nám zatím nevadí. Kolegové, co rozbalují vedle, také nic nemají, a tak se shodneme, že si určitě nechceme vyměnit místa. Po sepsání všech karet, které je ve dvou relativně rychlé, následuje odhod z herny. Vracíme se k jinému stolu a já jsem zvědavý, jestli to bude lepší než to, co jsem rozbalili. No lepší karty byly, co se týče hratelnosti, ale nic zázračného.

Co se týče hodnoty karet, je prakticky žádná. Jedinou zajímavou kartu máme je Harbor, a ten má okolo 80Kč. No už jsem zmínil v minulém článku, že na rozbalování drahých karet nemám štěstí, být 10 boosterů a v nich 9 mythic rare, tak si samozřejmě vyberu ten desátý. Mimo jiné máme ale dvakrát Travel Preparation a pár dalších spolupracujících karet. Jako první balíček tedy zvolíme G/W Beatdown a rozhodneme, že ho bude pilotovat bratr. Dále je to už diskutabilní, vidím flashbackové sorcery na zombie, to by znamenalo hrát modro-černou, je tu i několik zabíjení, dám tedy stranou černou a rozmýšlím, jestli k ní půjde červená nebo modrá. V červené máme létající maraudery, několik vlkodlaků a jednou Rolling Temblor, to mi ale nestačí, nic dalšího není téměř hratelné a vlkodlaci jsou na 2HG poněkud slabší. Modrá ale není taky nijak úžasná, no nedá se nic dělat, volím modro-černý lehce kontrolní deck. S trochu rozporuplnými pocity míchám deck, zatím co mé druhé „hlavě“ sebevědomí nechybí a je toho názoru, že to co jsme nerozbalili bychom měli vyhrát. Naše balíčky tedy vypadají po většinu her následovně:
G/W Beatdown
GW Beatdown _
Main Deck Sideboard
2 Young Wolf
1 Sanctuary Cat
1 Somberwald Dryad
2 Loyal Cathar
1 Avacynian Priest
3 Niblis of the Mist
1 Ulvenwald Bear
1 Kessig Recluse
1 Elguad Inquisitor
1 Galvanic Juggernaut
1 Mausoleum Guard
1 Festerhide Boar
2 Griffin
1 Kessig Cagebreakers
1 Hollowhenge Scavenger
2 Travel Preparations
1 Spare from Evil
1 Bonds of Faith
1 Cobbled Wings
1 Butcher´s Cleaver
9 Forest
7 Plains
 
 
 
            
UB Almost zombies _
Main Deck Sideboard
1 Shriekgeist
1 Tower Gesit
1 Moon Heron
1 Headless Skaab
1 Skirsdag Flayer
2 Ghoulraiser
1 Highborn Ghoul
1 Manor Skeleton
1 Morkrut Banshee
1 Screeching Bat
1 Creepy Doll
2 Diregraf Captain
1 Havengul Runebinder
1 Dissipate
1 Death´s Caress
2 Reap the Seagraf
1 Death Weight
1 Forbidden Alchemy
1 Increasing Ambitions
1 Zombie Apocalipse
1 Cellar Doors
1 Evolving Wilds
8 Swamp
7 Island
 
 
Tak to jsou naše balíčky. Nic moc, teda o něco lepší než nic. Teď bych chtěl ještě zmínit něco z naší dohodnuté strategie a napsat o kartách, které se mi zdály silné nebo slabé pře samotnou hrou. V závěru pak k těm některým kartám napíšu můj názor po turnaji, jestli se změnil nebo ne. Takže strategie byla jednoduchá – moje druhá hlava pilotuje agresivní deck, se kterým bude jen a jen útočit. Z počátku po zemi a když už to nepůjde tak vzduchem. Můj deck se naopak měl postarat zabíjením a kontrováním o soupeřovy bomby a případně se připojit do útoku ze vzduchu. Zombie pak měly spíše defenzivní charakter. Z prvního balíčku by měl být poměrně silný Cathar zahraný ve druhém kole, pak tapovač. Jako finisheři tu byli Griffinové a zvláště pak Kessig Cagebreakers. Bratrovi se pak líbí Spare from Evil, mně už tolik ne a budu svůj názor muset přehodnotit, také mu prakticky zakážu hrát Faith´s Shield. Můj balíček byl trochu pomalejší. Všechny zombie by měly být hratelné kvůli Kapitánům. Diskutabilní je Shriekgheist – pouze 1/1 flying není až tak podstatné. Během her taky došlo k několika změnám, místo jednoho ghoulraisera šel Lost in the Mist a Zombie Apocalypse se jednou vyměnila s prolizem a pak zas nazpět. Z non-zombie bytostí se my pak líbil hlavně Banshee (i když jsem zaslechl, že je přeceňovaný) a docela i skeleton. Nejvíce zvědavý jsem byl na to jak se osvědčí  Zombie Apocalypse, Cellar doors a panenka.
 
1 Kolo – B/W Tokens a R/G Kessig
A jdeme hrát, je historicky nejpočetnější 2HG, hraje totiž 30 lidí to znamená 15 týmů, začalo první kolo a nám přisoudilo opravdu zkušené soupeře. Pan Učitel pilotuje červeno – zelenou a Tomáš Vinš bílo-černé tokeny. Prohrajou hod kostkou a tudíž začínají. První kolo moje druhá hlava hraje vlka, druhé kolo něco dalšího a já se nechám zlákat do útoku vzhledem k prázdnému stolu soupeře. Nedojde my, že poněkud riskuji a že to za ten 1 damage nestojí a útočím haste skeletonem. Jenže třetí kolo je tu Rolling Temblor, ten všechny naše bytosti usmaží a jen vlk se vrátí nazpět. S námi to ale jde velice rychle z kopce. Po několika zabíjeních nemáme na stole už prakticky nic a soupeř má nakonec  4x 1/1 flying tokeny a 5x 1/1 humany a ještě si jednu z poletuch posílí, to už je moc a dostane od nás Bonds of Faith. Co je ale podstatně horší, že druhý soupeř má Kessig Wolf Run  a tím dopuje flyingy na nechutné rozměry. Já mám jen několik pozemních bytostí a na ruce zabíjení. Je dost nevýhodné blokovat tokeny, nebo je zabíjet. Nic se ale nedá dělat. Něco ještě stihneme zabít, ale velice záhy umíráme na protramplené damage a na to co nám ubrali flyingové. Trochu smutný začátek turnaje. Obdivuji však soupeře, že hrají jeden tokeny a druhý globální zabíjení, ale ti se usmívají, že jim to parádně fungovalo. Ano, ten Kessig Wolf Run není moc fér s tolika tokeny.
2 Kolo – U/R “Delver” a G/W Beatdown
                Hraje nás lichý počet tudíž někdo vždy dostane bye. Teď si ho ale nepřejeme, když už by sem mělo tak stát, tak až kolem jedné hodiny, ať se aspoň v klidu najím. Přání se mi vyplní a jdeme hrát. Tady začneme opět rychle. Dostaneme soupeře na 26 životů, pak se hra stabilizuje. Soupeř má ve hře tapovače a několik dalších bytostí, ale jeho druhá hlava má pouze Delvera, a ten se ne a ne otočit. Zkoušíme přitlačit dvěma bytostmi i s morbidem – Banshee a Scavenger. Oba ale dostanou klaustrofobií a jsme zas tam, kde jsme byli. Dále uvidíme od soupeře ještě Bonds. Já odemílám spodek soupeřova balíčku s Doors, ale do konce hry neodemelu jedinou creature. Konečně mé druhé hlavě přijde alespoň Cathar a já mám Kapitána, ale nehodlám ho vyměnit, zvláště pak proto, že očekávám příchod zombií ze dveří. Nedočkám se. Nastanou první problémy ohledně výkladu karty Séance. Já tvrdím, že token zmizí hned to kolo, co přijde, ale soupeř je přesvědčen, že když položí tokena v našem kole, tak zmizí až na konci jeho kola. Je to snad poprvé co volám Judge. Ten mi dá za pravdu a oponenti si pak říkají k čemu tak karta vlastně je? Přesto Séance poněkud zpomalí náš postup. Nakonec moje druhá hlava zahraje Spare from Evil, soupeř nemá odpověď a jen jediného humana, kterého já zabíjím. Útokem jede tuším za 19. Soupeři mají 7 životů a jen jedinou velikou bytost a tou je Luberknot, který zatím vyrostl do neskutečných rozměrů a už dokonce I létá. Jenže Celá moje půlka stolu je v obraně a my máme 43 životů. Teď už je pro soupeře zvítězit asi skoro nemožné. V dalším kole už vypršel čas kola, ale my útočíme vším a vyhráváme. Tentokrát jsme hráli opravdu poněkud déle.
 
3 Kolo – R/G “kombo” a U/B kontrol
                Po minulém únavném kole jsem si jen tak tak stihl odskočit, docela rád bych I dostal bye a vklidu se … a najedl.  No hrajeme, tak alespoň nepřijdu o nějakou tu zajímavou hru. A takhle bude opravdu zajímavá. Tady jsou názvy soupeřových balíčků trochu nadnesené, ale proč jsem jse tak pojmenoval určitě za chvíli pochopíte. Vyhrajeme hod a tak necháme soupeře začít. Po hře se dozvíme, že oba začali se dvěma zeměmi a tu třetí včas dolízli. Já naopak začínal se třema a tu druhou modrou sem dolízl pozdě. Začneme rychle. Soupeři vyloží torch a my vlka. Jdeme do ofenzívy. Třetí kolo hrajeme 4/4 medvěda, ale soupeř hraje čtvrté kolo Grimoár, a tak nám rychle ubíhá čas. Dolíznu druhou modrou na counterspell, tak to je opravdu smůla. Zkántruju s ním tedy 2/3 flash birda, ať nebrzdí ofenzívu. Musíme vyhrát a to rychle. Snažíme se. Máme 4 kola, a za tu dobu stihneme sjet soupeře z 21 na 6 životů, hlavně za pomoci Banshee a Spare from evil. Skoro, což se nepočítá, a tak další kolo soupeř odpálí grimoár, vezme si všechny bytosti z hrobů a jediným útokem nás pak převálcuje. Zanadávám si na ten hloupej artefakt. Kdybychom začali my, možná by jsme vyhráli. No tak to vidíte, doporučuju vám vždy začínat a sám na to prohraju, ale stejně je to opravdu výjimečný případ toto. Skóre 1:2 znamená snížení ambic i pro mou druhou hlavu hrající Beatdown.
 
4 Kolo – R/G vlkodlaci a W/B něco
Tady si druhým balíčkem vůbec nejsem jistý, protože jsem poznamenaný tím, co bych z těch karet postavil já. Ano ano potkáváme kolegy, co rozbalovali karty vedle nás. Napřed nám oznámí, že se posadily k těm našim kartám. Příště to asi nebudeme zmiňovat ani žertem. No alespoň mají Huntmastera a my zas víme, proti čemu hrajeme. Optáme se, jak jde turnaj a dostane se nám odpovědi: „Blbě, když  teď budeme hrát s váma “. Tak rozmícháme balíčky a jdeme hrát. Začneme nejrychleji, jak to u nás vůbec jde. Vlk v prvním a u mne Gheist ve druhém. Ptáme se, jak chodí ten Huntmaster, prý přišel jen jednou a to ho soupeř zahodil – prostě smůla. Odemílám knihovnu hráče s vlkodlaky. Na druhý, nebo třetí útok odemelu … Huntmastera, to už není snad jen soupeřova smůla, ale prokletí. Skoro soupeře lituju. Útočí se na obě strany, ale my máme mírně navrch. Hraju několik zombií a moje druhá hlava pár Gheistů a navíc topdeckuje Spare from Evil. Na životy to je 17:13 v náš prospěch. Několik kol před tím zahrál soupeř Zombie Apocalypse a já ho tedy zahraju teď, překvapí mne Moonmist, který zachrání soupeři vlkodlaky a nám zamezí zaútočit. Počkáme ještě jedno kolo a bratr zahraje Spare. Protihráči nic nenamítají, nemají odpověď, a my jsme tedy vítězové. Toto byla první hra, kde jsme mněli v kontrastu s protihráči opravdu štěstí. Soupeři byli snad ještě větší smolaři, než my. Tímto bych jim chtěl ještě pogratulovat k sestavení obou decků, opravdu je obdivuji, že z těch karet něco složili. Skóre je u nás tedy 2:2.
5 Kolo – W/B Mikaeus a U/R karetní výhoda
Hrajeme poslední páté kolo. Teď už to není o první místa ale o to, jestli skončíme s větším počtem výher nebo proher. Hru začneme opět tapováním našich bytostí do útoku. Postupně životy protihráčů klesají na 28, 24 a 18, to je ale už ve hře na soupeřově straně stolu několik bytostí a hlavně Mikaeus, the Lunarch, ten postupně dost výrazně posílí soupeřovy bytosti, tak přesuneme ofenzivu do vzduchu. Mně navíc trochu zlobí mana, jsem na třech zemích po té, co jsem zahrál alchemy a zahodil dva ostrovy a vzal Runebindera(to sem ale blbec).Samozřejmě, že čtvrtá mana nechce přijít. Pak mi přijdou za sebou 3 černé, a tak se Runebinder podívá do hry až skoro na konci a nevyrobí ani jedinou zombii.  Za pomoci našich geistů to vypadá nadějně, ale pak protihráči zahrají několik zabíjení a Falkenrath Noble, který přidá soupeřům  pár životů, my ztratíme první životy, ale hlavně roste a zastaví ofenzívu vzduchem. Další nepříjemná bytost u soupeřů je Charmbreaker Devils, kteří protáčí Divination, a pár dalších instantů a sorcery. Dostáváme se do podstatné karetní nevýhody a já potřebuji líznout zabíjení, nebo potřebujeme Spare na finální útok, soupeři mají totiž už jen 7 životů. Používám už několik kol Doors, ale zatím jsem neodemlel jedinou creaturu. Potřebuju alespoň 2 tokeny a soupeře zabijeme. Jenže dveře do konce hry nedají jediný token, nelíznu zabíjení a moje druhá hlavě nemá Spare from Evil. Ještě než nás soupeři dorazí, objeví se na stole druhý Mikaeus. Ne není to druhá stejná legendární karta je to Mikaeus, the Unhallowed.  No aspoň to není ostuda, chtěl bych vidět někoho, kdo může říci, že vyhrál po tom, co u soupeře vyděl oba Mikaeuse. Prohráváme na protihráčovy bomby, na ty naše jsme vyhrát nemohli, protože jednoduše žádné nemáme. No teď už asi i víte, proč jsem pojmenoval soupeřovy balíčky právě takto.  Naše skóre z celého 2HG turnaje je tedy 2:3.
 
 
Mezi tím, co se vyhlašují výsledky, my ještě vyměňujeme karty. Skončili jsme třetí … od konce. No alespoň dostaneme reward kartu Mondronen Shaman, sice ji asi nikde nevyužiju, ale má opravdu hezkou ilustraci a když se otočí, tak už je opravdu kvalitní. Ostatně můžete sami posoudit:


 
Odcházíme z turnaje možná trošku zklamaní, neumístili jsme se dobře, a ani jsme nerozbalili nic, co jsme chtěli. Na druhou stranu jsme si skvěle zahráli a alespoň jsme získali zas trochu zkušeností s dvouhlavým obrem. Ještě se tedy vrátím k některým kartám z našich balíčků, které jsem zmiňoval na začátku, a nebo které my přišly výrazné. Co se týče zařazení červené, pořád nevím. Shriekgheist byla karta, kterou jsem opravdu zvažoval, jestli jí hrát. Asi bych jí příště nehrál, ale odvedla kus práce, v jedné hře odemlel Huntmastera, a v další ubral pár životů. Další kartou je Spare from Evil. Já jsem napřed váhal, ale musím uznat, že bratrův úsudek o této kartě byl lepší a tato karta dokáže opravdu hodně. Zbytek bílo-zeleného balíčku pracoval více méně podle očekávání. Ze začátku jsem si nebyl jist Zombie Apocalypse, ale i ta se osvědčila. Většinou nevrátila víc než jednu zombii, ale parádně se kombila se Spare. Banshee odvedl svou práci vždy na jedničku a panenka se objevila jen jednou,to jsem ale útočili. Poslední kartu, kterou zde zmíním je Cellar Doors. Vůbec nedostály svému flavor textu. Nikdo se dveří opravdu bát nemusel. Za celý turnaj nevyrobily jediného tokena z asi osmnácti pokusů, opravdu nevím jak je to možné.
 
Opravdu jsem nečekal, že další článek napíšu už tak brzo. Doufám, že jste se u jeho čtení příliš nenudili. Opět jsem se snažil, napsat jak svůj pohled na turnaj, tak i naše chyby, ale i správná rozhodnutí ve hře. Doufám, že jsem začínajícím hráčům alespoň trochu nastínil, jak může vypadat turnaj v 2HG. Určitě bych ocenil, pokud by se objevilo u článku klidně i více komentářů na to co se vám líbilo, co ne, případně jaké informace byli pro vás užitečné. Loučím se a díky za přečtení mého článku, přeji mnoho úspěchů, třeba právě na turnaji ve formátu 2HG.
               
 
Neithan