pátek 22. března 2013
Recenze Gatecrash Intro Pack: Boros Battalion
Autor: JakubMG @ 11:01 :: 3435 Přečtení :: 1 Komentáře :: :: Recenze

Recenze Gatecrash Intro Pack: Boros Battalion

Počtvrté zdravím všechny čtenáře internetového serveru Magic-guru.cz u intropackové recenze. Dnes je na programu intropack s názvem Boros Battalion, který je červenobílý.

Ve videu, které naleznete zde, můžete vidět, co všechno se v takovém intropacku nachází. Nejdůležitějším obsahem každého intropacku je dvojbarevný šedesátikaretní předpřipravený balíček, který obsahuje karty především z nejnovějších edic. Všechny karty, které v intropacku najdete, se dají použít na turnajích formátu standart. Ve videu uvidíte výčet jednotlivých karet tohoto balíčku a v následujících řádcích se dočtete především o mých nápadech na jeho možné úpravy s pomocí dalších karet.

Intropacky většinu pokročilejších hráčů příliš nenadchnou, zato mezi začátečníky potěší jak hráče tak vášnivé sběratele. Předpřipravené balíčky nejsou složité na hraní a dá se s jejich pomocí hra Magic the Gathering snadno naučit. Zároveň tvoří jakýsi základ, který potřebuje každý hráč – balíček je snadno upravitelný a vylepšitelný, aby se s ním dalo časem třeba i vyrazit na nějaký menší turnaj. Sběratele zase potěší především generál celého předpřipraveného balíčku, který je ve foilovém provedení a dva Booster packy, ve kterých najdou 15 náhodných karet, z nichž jedna je vždy vzácná nebo mythická a je šance v nich taky najít jednu foilovou kartu.


 

Předpřipravený balíček

Je potřeba říci opět pár slov úvodem k balíčku, který v intropacku Boros Battalion najdete. Všechny intropacky z edic Return to Ravnica a Gatecrash, ze které je tento intropack, zastupují jednu z guild, které se ve světě Ravnica nacházejí. Jak je z názvu patrno, tento intropack zastupuje guildu Boros. Každá guilda má svou speciální guildovní schopnost, v borosu je to schopnost Battalion. Ohledně guild a guildovních schopností se více dočtete v článku od Aggrokumana, na který tak rád odkazuji :o).

Jak tomu tak bylo u všech dosavadních předpřipravených balíčků, i tento definuje borosácká guildovní schopnost. Schopnost battalion mají jen bytosti z guildy boros a její text je Whenever this creature and at least two other creatures attack, …… tedy kdykoliv bytost s batalionem útočí společně alespoň s dvěma dalšími bytostmi, tak se něco stane. Například když Wojek Halberdiers útočí společně s dvěma dalšími bytostmi, získají W. H. First Strike do konce kola. Je to trigger, což mimo jiné znamená, že jakmile se jednou spustí, už s tím nemůže nikdo nic udělat, tudíž nemůže nastat situace, že hráč A zaútočí se třemi bytostmi, z nichž některá má batalion a poté hráč B nějakým způsobem vyřadí jednu bytost z combatu, aby se kýžený efekt neprojevil – ten se projeví ve chvíli, kdy je vyhlášen útok třemi útočníky a potrvá tak do konce kola.

 

 

Boros Battalion WoTC
Main Deck Sideboard
1 Boros Guildgate
12 Mountain
12 Plains
1 Armored Transport
1 Bomber Corps
1 Boros Elite
2 Canyon Minotaur
1 Court Street Denizen
2 Daring Skyjek
1 Ember Beast
1 Firefist Striker
1 Firemane Avenger
2 Fortress Cyclops
1 Foundry Champion
1 Ordruun Veteran
2 Skyknight Legionnaire
1 Sunhome Guildmage
2 Warclamp Mastiff
2 Warmind Infantry
3 Wojek Halberdiers
1 Act of Treason
1 Aerial Maneuver
2 Arrows of Justice
2 Boros Keyrune
1 Mark for Death
1 Mugging
1 Righteous Charge
1 Shielded Passage
 

 

 


V balíčku je 25 bytostí, z nichž 12 má batalion. To znamená, že aby byl plně využit potenciál všech bytostí je nutné útočit s velkým množstvím bytostí. Boros Battalion bude tedy velmi agresivní balíček, který bude často bezhlavě útočit, pročež potřebuje více než jakýkoliv jiný balíček mnoho karet, které jsou schopny nějakým způsobem naše bytosti ochránit před blokery a removaly (ničení bytostí). Abych však nepředbíhal, zmíním nejprve tip, jaké karty dokážou co nejlépe schopnost battalion podpořit. Zaprvé to budou jakékoliv karty, které jsou schopné dostat na stůl pod naší kontrolu větší množství bytostí, jako je třeba Sunhome Guildmage, a bytosti se schopností Haste, která dokáže batalion nečekaně spustit – např. Skyknight Legionnaire.

Stejně jako v balíčku Gruul Goliaths i zde je velmi důležité manová křivka našich bytostí. Důležitější než rozmanitost je však především hustota na nízkých manových slotech – aby se batalion spustil, co nejdříve je třeba pokládat bytosti ideálně od prvního kola. Tuto úlohu plní nejlépe Boros Elite (1/1 za W, batalion – dostane +2/+2 do konce kola), dva Warclamp Mastiff (1/1 First Strike za W) jsou spíše výplň. Na rozdíl od jednomanového slotu na dvou manách je docela plno – Bomber Corps (1/2 za 1R, battalion – udělí 1 zranění do jakéhokoliv cíle), Daring Skyjek (3/1 za 1W, battalion – dostane Flying do konce kola), Firefist Striker (2/1 za 1R, battalion – zakáže vybrané bytosti blokovat toto kolo) a Wojek Halberdiers (3/2 za RW, battalion – získají First Strike do konce kola) jsou obyčejní, ale kvalitní batalion prckové. Vedle nich stojí za zmínku určitě borosácký guildmage Sunhome Guildmage ({1}{R}{W}: Creatures you control get +1/+0 until end of turn. {2}{R}{W}: Put a 1/1 red and white Soldier creature token with haste onto the battlefield.), jehož první schopnost skvěle podporuje myšlenku balíčku a ta druhá zase výborně podporuje batalion.

Následuje snad nejlepší bytost do allcommon balíčků Skyknight Legionnaire (2/2 Flying, Haste za 1RW), s batalionem se doplňující Ember Beast (3/4 za 2R nemůže blokovat ani útočit sám), Court Street Denizen (2/2 za 2W, když přijde libovolná bílá bytost na bojiště pod naši kontrolu, můžeme tapnout vybranou bytost) a Armored Transport (2/1 za 3 artefakt, preventuje všechny zranění, která mají do něho být udělená blokujícími bytostmi).

Určitě musím zmínit čtyřmanového Firemane Avengera, jehož rozměry – 3/3 Flying – plus pravděpodobně nejsilnější batalionová schopnost – stejný efekt, který umí vynikající Lightning Helix, - krásně prezentují celý intropack, a troufám si tvrdit, že se opět se ukazuje, že nefoilové réro je silnější než to foilové. Ovšem i generála balíčku Foundry Champion je určitě třeba zmínit, protože jeho první schopnost je vzhledem k množství bytostí, které bychom při jeho zahrání měli mít na stole, je více než sympatický bonus a možnost pumpování z něho dělá hrozbu, která si žádá o rychlé řešení ze strany soupeře.

Důležité bytosti máme za sebou a nyní přejděme k noncreature spellům. V balíčku jich je 10. Dvě klasické keyruny – manová stabilizace plus možnost oživení, kterou vzhledem k manové křivce využijeme za hru mnohem častěji než první schopnost. Shielded Passage (za W vypreventuje všechna zranění utržená v souboji na vybrané bytosti) a Aerial Maneuver (za W získá cílová bytost +1/+1 a Flying a First Strike do konce kola) jsou klasické instantní triky, které by měly vést k záchraně naší bytosti v kombatu. S batalionem velmi dobře spolupracuje Righteous Charge, kterému vysloveně chybí možnost instantního zahrání. Klasické smažení zde zastupuje nový Mugging (za R udělí dvě zranění do bytosti a ta toto kolo nemůže blokovat), který má vlastně dva módy – buď zastřelí menšího, nebo zakáže blokovat většímu, ale opět pouze sorcery, a dvoje Arrows of Justice (za 2R/W instant, který udělí 4 zranění do útočící nebo blokující bytosti). Mezi posledními triky najdeme klasický Act of Treason (za 2R sorcery, ukradne na jedno kolo libovolnou bytost a ta dostane haste) a docela zajímavý Mark for Death, který občas funguje jako zabíjení ale hlavně jako způsob jak protlačit co nejvíce zranění a neohrozit přitom příliš sestavený battalion.

Výčet se dostává ke konci, mezi klasickými základními pláněmi a horami najdeme v intropacku jednu Boros Guildgate (land, který přijde na bojiště tapnutý a za tapnutí dává červenou nebo bílou manu) – nejlepší commonový duál všech dob.

 

Ke strategii se toho nedá říct o moc víc, než co už jsem zmínil. Balíček dokáže vyvinout asi nejrychlejší tlak na soupeře – pokud se oponentovi nepodaří rychle stabilizovat situaci jak na zemi, tak ve vzduchu (kvůli bytostem jako Skyknight Legionnaire, Firemine Avenger), může to s ním skončit hodně rychle. Bez spuštění batalionu je však hodně bytostí slabá, takže je potřeba splnit podmínky pokud možno co nejdříve a nadále si chránit utvořenou trojici (nebo víc) útočníků pomocí různých kouzel.

Balíček je myslím velmi stabilní a vzhledem k manové křivce se domnívám, že je obsaženo opět více zemí, než je nezbytně nutné. V barvách borosu najdeme na standartu opět mnoho dalších karet, jimiž je možné balíček kvalitně vylepšit. Pokusím se navrhnout nejdříve co nejvíc jednotlivých karet, které mě v souvislosti s balíčkem Boros Batalion napadají a navážu nějakými mnou navrženými decklisty levných balíčků.

 

Úpravy

Boros Charm. Nepříliš drahá karta a existuje mnoho asociací, jak je možné, aby vás napadla v souvislosti s tímto balíkem. Boros – charmy – boros charm. Červená – smažení – boros charm (první mód. Battalion – ochrana útočníků – boros charm (druhý mód) atd. Je to sice nejdražší z charmů (40kč/ks), ale je taky stoprocentně nejsilnější a pro náš balíček jako stvořený. Frontline Medic. Určitě nejzajímavější a pravděpodobně nejlepší bytost se schopností batalion. Ochrání naše útočníky a tím pádem i sestavený batalion a občas možná využijeme i jeho druhou schopnost – třeba na zkántrování takového Bonfire of the Damned, který by byl opravdu nepříjemný. Cena 85 kč/ks je na nejlepší batalion bytost ještě celkem přijatelná cena. Hellrider. Další karta opravdu velmi dobře si rozumějící s myšlenou boros batalion decku. Zmiňoval jsem ho už sice u RG aggra, ale i zde se výborně a pravděpodobně ještě mnohem více hodí. Vraťme se však zpátky na zem nebo spíše na intropackovou úroveň – 180 kč/ks je přece jenom trochu vysoká cena.

Nejdříve se budu držet co nejlevnějších karet, aby cena balíčku nepřesahovala pokud možno 500 korun a cena jedné karty nebyla přes 50 korun. Na způsob Ember Beasta o něco lepší Mogg Flunkies (5kč/ks) taky velmi dobře zapadají do konceptu. Takový Doomed Traveler nebo Loyal Cathar (oba 5kč/ks), kteří díky jejich dvěma životům dokážou sestavený batalion dobře podržet, budou během testingu taky určitě dobře vypadat. A vzhledem k velkému množství commonek, které jsem teď vyjmenoval a k dalším, které už v balíčku jsou, mě napadá alternativa, kterou jsem vyzkoušel už u intropacku Orzhov Oppression, a tou je postavit nejlevnější upgrade, který vůbec existuje – allcommon balíček! Mám zkrátka slabost pro bílé allcommon decky a sám jsem za časů Zendikaru hrával Boros allcommon, takže vím, jak je to zábavný formát a kolik je tu možností.

Nejdřív navrhnu decklist:

 

Boros allcommon Jakub Štingl
Main Deck Sideboard
4 Loyal Cathar
4 Doomed Traveler
4 Wojek Halberdiers
4 Skyknight Legionnaire
1 Chapel Geist
1 Sunspire Griffin
4 Daring Skyjek
1 Attended Knight
2 Azorious Arrester
1 War Falcon
1 Fervent Cathar
1 Cloudshift
1 Pacifism
4 Searing Spear
4 Mugging
2 Brimstone Volley
3 Boros Guildgate
12 Plains
7 Mountain
 

 

Na této verzi jsem chtěl především ukázat množství karet/možností, které je možné na allcommon formátu vyzkoušet, přičemž všechny jsou přinejmenším zajímavé. Není to určitě verze balíčku, jak bych ho chtěl mít sestavený, ale karty ve čtyřech kopiích mi přijdou nejdůležitější a ty v méně kopiích bych nechal na vašem testingu, které z nich se nejvíce hodí do konceptu. Pokud jsou jádrem balíčku bytosti s batalionem, kde jsem jako nejlepší dvě vyhodnotil dvojmanovky Daring Skyjek a Wojek Halberdiers (ani ne tak kvůli efektu, jako spíš kvůli velké agresivitě, která se s batalionem ještě zlepší), s nimiž jde ruku v ruce Skyknight Legionnaire, tak se můžeme vydat cestou „ochraň batalion“, kdy bude balíček založen na bytostech jako je Azorius Arrester (2/1 za 1W, když přijde na bojiště, můžeme detainout libovolnou bytost) a Fervent Cathar (2/1 Haste za 2R, když přijde na bojiště, zvolíme bytost, která toto kolo nemůže blokovat), které ve správnou chvilku vpustíme na stůl, zbavíme se tak nejdůležitějších blokerů a zaútočíme za velkou dávku damage. S batalionem ještě velmi dobře spolupracuje Attended Knight (2/2 First Strike za 2W, když přijde na bojiště, tak položíme na bojiště jednoho 1/1 Soldier tokena), protože on sám vlastně vytváří palivo pro batalion, aby mohl fungovat hned od dalšího kola. S posledními třemi zmíněnými bytostmi docela dobře spolupracuje i Cloudshift (instant za W – odstraní vybranou bytost pod naší kontrolou z bojiště a hned ji zase vrátí zpět), což je ale zároveň zajímavý trik sloužící jako záchrana pro naši bytost cílenou nějakým removalem ze soupeřovy strany. Všechny dosud zmíněné bytosti jsou soldierové nebo knighti, proto je v seznamu War Falcon (2/1 Flying za W, nemůže útočit, pokud nekontrolujeme knighta nebo soldiera), který, útočí-li ve druhém kole, dokáže být opravdu nepříjemný. Mogg Flunkies bych dal do verze s hodně jednomavými bytostmi nebo s větším množstvím bytostí s Hastem. Další možnost jak balíček postavit je o něco stabilnější zato méně agresivní. Obsahovala by již zmiňované „navrátilce“ Doomed Traveler a Loyal Cathar a kvůli snížené rychlosti bych přidal nějakého toho Chapel Geista/Sunspire Griffina (oba 2/3 Flying za 1WW), popř. Seraph of Dawn (2/4 Flying, Lifelink za 3W). V této verzi bych hrál určitě více removalu -– máte na výběr z Pillar of Flame, Mugging, Brimstone Volley, Pacifism, Searing Spear, přičemž poslední zmíněný bych hrál každopádně ve čtyřech kusech ve všech verzích, protože kromě Serapha zabije na tomto formátu možná cokoliv nepříjemného.

Cena tohoto decku stejně jako každého jiného allcommon balíčku na současném standartu je přibližně 250 korun (průměrně 5 korun za kusovku * (zaokrouhleně) 40 kusovek + země), přičemž potřebné země už jsou v intropacku obsaženy a některé karty taky.

 


Snad jsem tedy vylíčil celou zásobu kvalitních commonek pro allcommon boros založený na schopnosti batalion. Alternativu allcommon jsem zvolil především proto, že prakticky nelze sestavit kvalitní standart deck, který by byl složen pouze z bytostí se schopností batalion – na stavbu konkurenceschopného balíčku pouze využijeme některé z nich, ale nedá se na nich zakládat. Např. takový Firemine Avenger je přesně bytost, kterou bych si chtěl v nějakém balíčku vyzkoušet, ale konkurence Hellridera, Restoration Angela a mnoha dalších čtyřmanových potvor v těchto barvách je příliš velká. Jako finišera nechceme mít bytost, která k tomu, aby něco významného dělala, potřebuje další dva útočníky, pro tuto úlohu se Hellrider (3/3 Haste za 2RR, když útočí, všechny útočící bytosti dají jedno zranění do oponenta) hodí mnohem lépe.

Problém však nastává ve chvíli, kdy si uvědomíme, že cena dvou Hellriderů je skoro taková jako cena celého intropacku. Teda aspoň pro někoho je to problém. Těm možná Firemine Avenger bude stačit. Další alternativou z gatecrashe je např. Spark Trooper (1WRR, 6/1 Haste, Trample, Lifelink, na konci kola umře), to však bohužel není vůbec ono, trooper je mnohem lepší v kombinaci s něčím, co mu dá double strike (Silverblade paladin, Boros Charm, Ajani…). Poslední zajímavá cenově nenáročná čtyřmanovka, která sice nemá haste, ale situaci na stole rovněž ovlivňuje hned po příchodu je Angel of Jubilation (za 1WWW, 3/3 Flying, přidává všem nečerným bytostem pod naší kontrolou +1/+1, zakazuje obětovávat permanenty nebo životy pro cástění jakýchkoliv kouzel nebo abilit, 29 kč/ks), toho bych však kvůli náročnějšímu manacostu zkoušel raději v balíčku založeném více na bílé barvě. V gatecrashi vyšla vedle mnoha batalion prcků velmi zajímavá, do borosu jak dělaná bytůstka Truefire Paladin (5kč/ks), který výborně využije přebývající manu potom, co vyskládáme armádu všech malých bytostí na stůl. First Strike z něho zároveň dělá těžko odstranitelného útočníka v kombatu. Lightning Mauler (2/1 za 1R scoulbound – Haste) je další bytost, která dokáže nečekaně spustit batalion a dokáže to opakovat (5kč/ks). Ash Zealot je sice o trochu ale ne o moc dražší kousek, který znovu výborně zapadá. Na dvojmanovém slotu je však ještě mnohem více možností – Elite Inquisitor (2/2 Vigilasnce, First Strike za WW, protekce proti upírům, zombiím i vlkodlakům, 20 kč/ks) i Knight of Glory (2/1 exalted za 1W, protekce proti černé, 15kč/ks) jsou velmi dobrou odpovědí na všechny agresivní balíčky s černou – například zombíci, popř. upíři.

 

Boros Jakub Štingl
Main Deck Sideboard
4 Champion of the Parish
4 Boros Elite
4 Lightning Mauler
2 Truefire Paladin
2 Elite Inquisitor
2 Silverblade Paladin
3 Frontline Medic
1 Angel of Jubilation
2 Hellrider
2 Mizzium Mortars
3 Boros Charm
4 Searing Spear
3 Oblivion Ring
4 Clifftop Retreat
9 Plains
3 Boros Guildgate
7 Mountain
 

 

Boros Elite je v této verzi playsetu  jako téměř jediný batalion v balíčku (a na turnajích jediný hratelný). Vedle něho je na jednomanovém slotu o něco nákladnější Champion of the Parish (1/1 za W, když přijde další human pod naší kontrolu, získává +1/+1 žeton, 85 kč/ks), který však výborně zapadá, protože v balíčku jsou kromě čtyřmanových finišerů pouze humani. Za dvě many je Elite Inquisitor (20kč/ks), Truefire Paladin (5kč/ks) a Lightning Mauler (5kč/ks). Na trojmanovém slotu je pouze zmíněný Frontline Medic, jakožto nejlepší bytost s batalionem a Silverblade Paladin (2/2 za 1WW, scoulbound double strike), jehož cena je opět o dost vyšší (130kč/ks), ale myslím, že se uplatní pravděpodobně v každém aggru založeném na bílé. Na čtyřech manách manová křivka končí Hellriderem a na chuť jedním jubilejním andělem. Mezi noncreature spelly najdeme opět klasické smažení v podobě Searing Spear a Pillar of Flame, Boros Charm a Mizzium Mortars (50kč/ks), které slouží především jako odstraňovač nepříjemných slonů (Loxodon Smitter) a občas třeba využijeme i vylepšený mód. Dále jsou tu tři kusy Oblivion Ringu (za 2W enchantment, po jeho příchodu můžeme odstranit libovolný permanent ze hry. Pokud O. ring opustí bojiště, vrátí se exilnutý permanent zpět.), které jsou zahrnuty zejména ze strachu z Boros Reckonerů, kteří se v poslení době hrají opravdu často. Mezi země jsem ještě přidal playset Clifftop Retreat (140kč/ks).

Tato verze jsou vlastně klasičtí boros humani, kteří se i dříve hrávali v hojném počtu ještě dávno před návratem do Ravnicy. Karty jako Hellrider, duály z innistradu, Silverblade Paladin nebo „Pařížani“ na ceně značně přidají, ale na druhou stranu velmi přidají na kvalitě decku. Je však třeba podotknout, že všechny čtyři zmíněné na konci září tohoto roku rotují a boros humani se tak pravděpodobně nebudou vůbec dát hrát. Takový Boros Charm, Mizzium Mortars nebo Frontline Medic tu však s námi ještě přes rok pobudou, takže tato investice se určitě neprojeví špatně, ačkoliv se balíček pravděpodobně trochu přejmenuje a bude možná o trochu více do červena např. kvůli rychlým Ash Zealotům, kteří se do této verze už moc nevešli. Můžete opět sami otestovat, zda vám vyhovuje tato verze, jestli je ve vaší herně využitelnější na dvojmanovém slotu truefire paladin nebo inquisitor, jaký čtyřmanový drop vám nejvíce vyhovuje a jaké složení Removou a smažení se vám zamlouvá nejvíce.

Cena této verze balíčku je na kusovkových prodejnách ke dni 16. Března 2013 do 2500 korun, přičemž dobrou polovinu ceny tvoří duály a tři Hellrideři, takže lze začít určitě s levnější verzí bez těchto karet a s méně náročnými kartami na barvu many, kterou máte k dispozici.

Pro ty, kteří by se cítili na ještě větší investice, navrhuji vyzkoušet karty jako Ajani, Caller of the Pride, Thalia, Guardian of Thraben mezi těmi, co budou rotovat na podzim a mezi těmi čerstvějšími nesmíme zapomenout na nejsilnější réro současné dvojky Boros Reckoner (470 kč/ks!) nebo jednu z nejpraktičtějších investic v podobě shockland duálu Sacred Foundry (250 kč/ks).

 


Doufám, že jsem k možnostem ohledně úprav intropacku zmínil vše, co jsem měl na srdci. Především však doufám, že se Vám líbil tento článek a jsem rád za každého poctivého čtenáře, který dočetl až do těchto míst. Pokud vás recenze přesvědčila o nákupu intro packu Boros Battalion, tak jsem pouze rád a doporučuji Vám zakoupit ho v našem partnerském internetovém obchodě Veselý drak za zvýhodněnou cenu 299 korun českých. Loučím se s Vámi a těším se u další recenze na poslední intro pack Simic Synthesis.

Jakub Štingl