čtvrtek 23. května 2013
Recenze Dragon's Maze Intro Pack: Gruul Siege
Autor: JakubMG @ 20:32 :: 3321 Přečtení :: 1 Komentáře :: :: Recenze

Recenze Dragon's Maze Intro Pack: Gruul Siege


Vítám vás u další recenze na Intro Pack edice Dragon’s Maze. Intro Packy jsou předpřipravené balíčky, které jsou určeny především pro začínající hráče, kteří si tak úplně neví rady se stavbou svého vlastního decku. Svou silou jsou určeny především ke hře jeden proti druhému, nebo proti starším Intro Packům, ale samozřejmě si s nimi můžete zahrát proti jakémukoliv jinému balíku. Z deseti cechů, které ovládají sféru Ravnica, si mohla svůj vlastní Intro Pack vytvořit jen polovina z nich. Jsou to dvě guildy známé již z edice Return to Ravnica, Rakdos a Azurius, a tři edice z o něco mladší edice Gatecrash, tedy Orzhov, Gruul a Simic. V každém z nich naleznete předpřipravený šedesátikaretní balíček a dva boostery aktuální edice, tedy Dragon’s Maze.


Prvně si řekněme, co to vlastně intro pack je a pro koho je určený. Intro pack je balení karet magic, kde najdete šedesátikaretní předpřipravený hrací balíček, pravidla, jak hrát karetní hru magic a nějaké typy ke hře konkrétně s tímto balíčkem, a dva booster packy – patnáctikaretní balíčky na vylepšení vašeho decku. Koupíte-li intro pack z aktuální edice, nemusíte se bát, že by nějaká obsažená karta nebyla povolena na turnaje formátu standart. Následuje odpověď na otázku, pro koho je intro pack určený. Význam intro packů se totiž po příchodu novějších Event decků na trh trochu změnil. Intro packy jsou určeny pro hráče, kteří jsou s magicem v začátcích a ještě se neplánují v blízké budoucnosti věnovat nějakým turnajům v této karetní hře. V opačném případě by jim totiž mnohem lépe posloužil zmíněný Event deck, který obsahuje balíček lépe přizpůsobený pro hru. Na druhou stranu intro pack je levnější a vedle předpřipraveného balíčku obsahuje ještě dva boostery, kde určitě najdeme nějaké nové karty, které můžeme vyzkoušet v našem hracím balíčku anebo můžeme karty z nich vyměnit za nějaké jiné s kamarády. Obecně je v současné době úloha intropacku těšit především mladší hráče, které přiláká jak foilový generál v balíčku tak vzrušující pocit překvapení, co asi najdou ve svém zabaleném booster packu :o).

 Dnes přišel na řadu deck Gruul Siege.

Gruul Siege WoTC
Main Deck Sideboard
12 Forest
4 Gruul Guildgate
10 Mountain
2 Cobblebrute
2 Feral Animist
1 Ghor-Clan Rampager
2 Kraul Warrior
1 Ripscale Predator
3 Rubblebelt Maaka
2 Ruination Wurm
1 Ruric Thar, the Unbowed
2 Saruli Gatekeepers
1 Skarrg Goliath
1 Slaughterhorn
2 Viashino Shanktail
3 Zhur-Taa Druid
1 Zhur-Taa Swine
1 Armed // Dangerous
2 Ground Assault
2 Gruul Cluestone
2 Gruul War Chant
1 Pit Fight
1 Predator’s Rapport
1 Volcanic Geyser
 

 Už při prvním pohledu na decklist mě něco zarazilo. Prvních pět minut se mi nedařilo přijít na to, jaká je vlastně koncepce tohohle balíku, jestli chce bezhlavě útočit, bránit se, nebo se narampit (podle karty Rampanth Growth, dostat do hry více manových zdrojů, než je možné pouze pomocí vykládání jedné země za kolo) do velkých prasat a těmi ovládnout hru. Nakonec jsem na to přišel, tenhle balík totiž žádnou koncepci nemá. Na to, aby to bylo aggro hrající přes dvoumanové a trojmanové bytosti s pěkným útočným číslem je tam takových bytostí jen velice málo, konkrétně osm, ale jen tři z nich se dají považovat za bytosti s dobrým útočným číslem, dalších deset bytostí ovšem stojí čtyři many, takže tento slot je jednoznačně naddimenzován. V rámci dobré křivky je v balíku pouze jediná bytost za pět many, ale šetimanové jsou tu čtyři. Ku podpoře slabého čtyřmanového slotu byly přidány dva Gruul War Chanty, které se výborně hodí ke všem třem útočným bytostem s mana costem tři a méně v balíku (asi tak v každé třetí úvodní ruce dokonce jednu naleznete). Tahle neuvěřitelná směsice karet se však dá celkem úspěšně zlepšit přidáním jiných karet. A teď už se pojďme vrhnout na jednotlivé karty.

Jednotlivé karty:

Cobblebrute- Jedna z karet, které jsou navzdory všem okolnostem přesvědčeny, že nejlepší nápad je protihráče co nejrychleji rozdupat. A ani v tom není zrovna nejlepší.

Feral Animist- Do rychlého aggra po křivce není dobrý, protože jeho schopnost musí být aktivována dvakrát v jednom kole, aby byl k něčemu, na což není dost many ani času. V rampě je ta schopnost taky k ničemu, protože když už máte šest man, nechcete zrovna všechnu využít k tomu, abyste protihráče obrali o osm životů, protože to nějak překousne a další kolo vás dost pravděpodobně zabije.

Ghor Clan Rampager- Tohle je nejlepší karta celého balíku. Její plná síla se projeví právě v aggru, kdy její bloodrush totálně řeší hru. Otázkou zůstává, jaká bude v tomhle balíku. No, zas tak dobrá ne, ale má dva celkem využitelné mody, čímž zůstává velice dobře využitelná.

Kraul Warrior- O něm platí zhruba to samé, jako o Feral Animist, ale s tím rozdílem, že ten je za tři dva na jedna, zatímco tohle je za dva na dva, takže je určitě hratelný.

Ripscale Predator- Za šest many toho umí celkem dost, takže do rampy je celkem v pohodě. Do aggra je to předražená bytost, která de s křížkem po (po vašem) funuse.

Rubblebelt Maaka- Tak u téhle karty je mnohem lepší bloodrush, než její samotná konstituce, což se nemile projevuje hlavně proto, že v tomhle balíku skoro není možnost zahrát jej dříve, než ve čtvrtém kole, kdy konečně přichází příležitost k tomu něco zahrát, a to za plnou manu, v pátém kole už bývá hra často kousek jinde, a tak je tenhle kousek úplně mimo možnosti tohohle balíku. A za čtyři many tři na tři opravdu vidět nechcete…no prostě je tu k ničemu.

Ruination Wurm- Opět slušná bytost pro rampu. Málokterá potvora dosáhne takovýchto čísel. K aggru se samozřejmě vůbec nehodí.

Ruric Thar, the Unbowed- Tak tahle bytost je ještě výrazně lepší. Za šest many toho (minimálně v Intro Packu) nemůžete chtít víc.

Saluri Gatekeepers- A tentokrát chcete kontrolovat. Obranná čísla a potenciální přidání životů…no prostě paskvil.

Skarrg Goliath- Typická bytost do rampy. Dokáže zabít protihráče, pokud má málo životů, nebo je to jen devět na devět trample.


Slaughterhorn- A zase aggro bytost, slušná síla, mizerná obrana, použitelný bloodrush.

Viashino Shanktail- Další čtyřmanová bytost, použitelná v aggru i kontrolu (pěkně blokuje), je dobrý, ale žádná bomba.

Zhur-Taa Druid- Tohle je primárně rampa, ale dá se použít i na udělení nějaké té pecky. Rozhodně super karta.

Zhur-Taa Swine- Dobrá karta do aggra (umí celkem snadno dát za tři many pět damage do hráče), ucházející do rampy, ale hlavně jediný pětiranový slot v balíku, prostě jí chcete.

Armed//Dangerous- Pokud máte šest many, dobrou bytost a váš protihráč má několik bytostí, může se tahle karta projevit i velice dobře, ale normálně to nebude zrovna oheň.

Ground Assault- Zabíjení, které dokáže sesmažit vlastně cokoliv, co je v dané fázi hry zapotřebí, super karta.

Gruul Cluestone- Pro aggro: Naprostá blbost, nevím, proč to sem wizardi cpou. Pro rampu: Dobrá karta, konečně nějaký Intro Pack, kam se hodí.

Gruul War Chant- A další karta za čtyři many, tentokrát čistě pro aggro, a to pouze do souboje s druhým aggrem, pokud máte třeba tři nebo čtyři bytosti, tahle karta umí protihráči znepříjemnit život.

Pit Fight- Pokud máte slušné tělo, máte i slušné zabíjení.

Predator‘ Rapport- Nekvalitní a podmíněné přidávání životů s nulovým vedlejším efektem- nejhorší karta balíku.

Volcanic Geyser- Do aggra předražené zabíjení, pro rampu použitelná karta.



Tak to by bylo vše, teď se podíváme na první upragovanou verzi.

 

První upravená verze

 První úpravu provádím jako vždy jen změnou některých karet v dosavadním balíčku, konkrétně přesně patnácti karet, za karty z Return to Ravnica bloku s cenou na Černém Rytíři do dvaceti korun za jednu.

Gruul Siege upgraded #1 Daniel Fantyš
Main Deck Sideboard
12 Forest
4 Gruul Guildgate
10 Mountain
4 Axebane Guardian
4 Gatecreeper Vine
1 Ghor-Clan Rampager
3 Giant Adephage
2 Kraul Warrior
1 Ripscale Predator
2 Ruination Wurm
1 Ruric Thar, the Unbowed
2 Saruli Gatekeepers
1 Skarrg Goliath
4 Zhur-Taa Druid
2 Zhur-Taa Swine
2 Ground Assault
2 Gruul Cluestone
2 Gruul Keyrune
1 Volcanic Geyser
 

 Jelikož aggro tvořím vlastně z každého z těchto balíků, rozhodl jsem se pro změnu pro rampu. Balík je mnohem pomalejší, umí se poměrně rychle dostat k více manám, čímž získává schopnost rychle sesílat nebezpečné bijce. Takových v balíku několik přibylo. Naopak jsem vyndal vlastně všechny karty, co chtěly rychle ukončit hru. Takže se můžeme podívat na nové karty.

Axebane Guardian- Dokáže něco málo poblokovat a dává alespoň jednu manu za tapnutí.

Gatecreeper Vine- Poblokuje jen opravdu malé kusy, ale najde vám zemi (třeba Gate pro Gatekeepers) a je to defender, takže za ní dává Axebane o manu navíc.

Giant Adephage- Pokud se dožije dalšího kola, neměl by pro vás být problém vyhrát hru, je to opravdu všemocná karta (alespoň na poměry těchto balíčků).

 


 Celková cena celé změny je na Rytíři pouze osmdesát jedna korun.

Druhá upravená verze

 Tenhle balík už se od toho původního hodně liší. Následující verze byla vytvořena přidáním karet, které jsou legální na standardu a zároveň stojí méně než padesát korun za jednu na Černém Rytíři. Z původního balíčku tam už nezbylo skoro nic.

Gruul Siege upgraded #2 Daniel Fantyš
Main Deck Sideboard
11 Forest
4 Gruul Guildgate
10 Mountain
4 Arbor Elf
4 Elvish Archdruid
4 Elvish Visionary
4 Elderscale Wurm
3 Ruric Thar, the Unbowed
2 Somberwald Sage
2 Soul of the Harvest
4 Farseek
4 Mizzium Mortars
4 Ranger’s Path
 

 Tohle je rampa hrající přes feature type elf a snaží se zahrát co nejdříve Mizzium Mortars s overloadem a pak poslat do hry nějakou velkou bytost. Cenu tady počítat nebudu, ale je to zase několik set korun. Velice důležitou kartou by zde byl shockland Stomping Ground, který je ovšem celkem drahý, ale určitě stojí za to alespoň dvakrát, pokud byste stáli o vylepšení. Jde tu totiž o to, že může být nalezen Farseekem a Ranger’s Path.

Jednotlivé karty:

Arbor Elf- Stojí jen jednu manu a za tapnutí produkuje manu- tradiční proporce, co se do tohoto balíku hodí.

Elvish Archdruid- Za tapnutí umí dát i více many, posiluje ostatní elfy- no prostě takhle se rampí. Problém ovšem tkví v tom, že se dá snadno zabít.

Elvish Visionary- Prostě elf, co nezpůsobuje ztrátu žádné karty.

Elderscale Wurm- Pokud protihráč nenajde odpověď, prostě prohrál.

Somberwald Sage- Sice nerampí do Mortarů, ale se zbytkem spolupracuje víc než dobře. Ale Archdruid je prostě lepší.

Soul of the Harvest- Pěkné tělo, které pomáhá malým bytostem, aby z nich něco bylo.

Farseek- Hledá mountainy pro Mortary.

Mizzium Mortars- Nejdůležitější karta balíku, která umí najednou pohřbít vlastně vše, co protihráč má.

Ranger’s Path- Umožňuje najít landy pro Wurmy (třetí kolo Path znamená čtvrté kolo červ).



Třetí upravená verze

 Je to levnější, lepší, stabilnější, zábavnější…jen jediná nevýhoda, není to legální na standardu, ani na modernu a na legacy je to hrozně špatný balík…no prostě klasický casual. Za mě ideální pro hru s přáteli někde v hospodě nebo ve škole, chcete-li. Tahle rampa stojí celkem asi šest set. Je celkem kontrolní a nehraje žádné levné bytosti. Snaží se nejdříve sklidit stůl a pak na něj poslat nějakou silnou bytost, která rozhodne hru. Na první pohled je v něm málo mountain, ale ty stačí jen dvě, které se dají snadno najít pomocí karet typu Rampant Growth.

Gruul Siege upgraded #3 Daniel Fantyš
Main Deck Sideboard
14 Forest
8 Mountain
2 Kessig Wolf Run
2 Artisan of Kozilek
4 Elderscale Wurm
4 Inferno Titan
4 Ondu Giant
4 Sakura-Tribe Elder
4 Explosive Vegetation
4 Firespout
2 Nature’s Lore
4 Rampant Growth
4 Starstorm
 

Kessig Wolf Run- Za tapnutí sice dává jen bezbarvou manu, ale to vám celkem nevadí, neboť s dostatkem many umí i takového Ondu Gianta proměnit v běsnící bytost, co vašeho nepřítele snadno udolá.

Artisan of Kozilek- Do balíku jsem jednoho na chuť zařadil, protože umí z hrobu vrátit opravdovou bombu, se kterou vytvoří celkem dobrou výhodu, ale má jeden problém, totiž že stojí devět many, takže někdy může být problém s jeho sesláním.

Ondu Giant- Najde zemi, něco málo poblokuje, nezabije ho Firespout.

Sakura-Tribe Elder- Nejlepší dvoumanové rampení všech dob, Počkejte do protihráčova kola, blokněte jeho největšího útočníka, obětujte Sakuru a máte Rampanth Growth.

Inferno Titan- Umí zabít malé potvůrky i přejet protihráče, takže bomba.

Explosive Vegetation- Lepší Ranger’s Path.

Rampanth Growth- Klasika, už jsem toho o ní napsal až moc.

Nature’s Lore- Dojdu si pro forest…no basic je tady lepší, ale zato jde do hry odtapnutý, to se občas hodí.

Firespout- Vašim bytostem nevadí, protihráčovy kosí ve velkém.

Starstorm- Variace na téma Earthquake, sem se hodí nejvíce, jelikož je instantní a nedává damage do hráče. Pokud ten nemá bytosti, dá se zpracovat na kartu.


To by bylo vše, pokud se vám ta poslední úprava líbila a chtěli byste jí vidět i u ostatních Intro Packů, napište to v komentářích a v posledním článku je udělám pro všechny balíky.


Pokud by se vám zalíbil samotný Intro pack Gruul Siege, můžete jej zakoupit v našem partnerském internetovém obchodě Veselý drak za zvýhodněnou cenu 299 Kč. Děkuji všem, kteří dočetli až sem a všem, kterým tato recenze něco přinesla.    
   
        

Dan