středa 17. července 2013
Recenze hry Magic Duels of the Planeswalkers 2014
Autor: JakubMG @ 13:13 :: 2893 Přečtení :: 0 Komentáře :: :: Recenze

Recenze hry Magic Duels of the Planeswalkers 2014



Rok se sešel s rokem a Wizards of the Coast vydávají další pokračování hry Duels of the Planeswalkers 2014 s podtitulem „Ignite Your Spark“. Jedná se o již čtvrté pokračování této hry a dle mého jde o zatím nejlepší verzi. Autoři pozorně naslouchali přáním hráčů a tak nás tentokrát čeká spousta vylepšení, přičemž asi to největší je přidání sealed módu.

Pokud Vám hra Duels of the Planeswalkers (dále jen DotP 2014) nic neříká, tak jen ve stručnosti uvedu její popis. Jedná se o převedení jedné z nejpopulárnějších sběratelských karetních her Magic: The Gathering (bližší informace zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Magic:_The_Gathering) do počítačové podoby. Od reálné hry se DotP 2014 moc neliší. V podstatě i zde hrajete jeden na jednoho proti soupeři, oba máte 20 životů, svou vlastní knihovnu plnou kouzel a bytostí. A spoustu zábavných cest jak soupeře porazit, případně prohrát :o). Magic: The Gathering vždy vynikal v možnosti vytvářet své vlastní balíčky a díky tomuto dosahoval obrovské variability a zábavnosti. Dá se říci, že tento aspekt se povedl převést i do DotP 2014, samozřejmě nelze srovnávat hru proti počítači s hrou proti živému protivníkovi (i když s tou „živostí“ – pokud občas hrajete v hospodě, tak v pozdějších hodinách je to pojem vcelku relativní :o)). Ale i v tomto směru nabízí DotP 2014 odpověď ve formě multiplayeru.

Ve hře máte k dispozici deset předvytvořených balíčků, které si během hraní zpřístupňujete a sbíráte (odemykáte) do nich další karty. Oproti předchozím verzím je v DotP 2014 možno nejen karty přidávat, ale konečně i karty z balíčku i ubírat. Přeci jen 60 karet v balíčku je asi ten počet, který chceme hrát všichni. A pokud Vám do bílého agresivního balíčku systém automaticky přidá hodně obrannou kartu, tak je rozhodně fajn, když ji zase můžete vyhodit. Další věcí, která je při stavění (v tomto případě spíše „úpravě“) balíčku velice důležitá, je možnost změnit počet zemí. Nemožnost měnit počet zemí byla asi největší chyba v minulé verzi a naštěstí je již opravena.

Během diskuzí na internetu jsem narazil na spoustu názorů, že úpravy balíčků v DotP 2014 jsou pouze kosmetické a víceméně nemají cenu. Tak s tímto naprosto nesouhlasím a přijde mi, že díky možnosti ubírat karty a měnit počty zemí, si můžete balíček vypilovat přesně do Vaší představy.

Balíčky, které máte ve hře k dispozici (jejich decklisty najdete zde: http://community.wizards.com/go/thread/view/75842/29956851/Magic_2014_Decklist_Directory):

Firewave  (je zpřístupněn hned od začátku)

Hunter's Strength (je zpřístupněn hned od začátku)

Avacyn's Glory

Masks of the Dimir

Chant of the Mul Daya

Enter the Dracomancer

Sliver Hive

Guardians of Light

Mind Maze

Deadwalkers

 

Rozdíly proti reálné hře:

- Hraje se na jedno vítězství

- Není sideboard. Ale pro každého protivníka si můžete zvolit jakýkoliv balíček (který máte zpřístupněn) a případně jej upravit pro konkrétní situaci
- První mulligan je na 7 karet. Další již klasicky na 6 atd. - Animace karet. U vybraných karet je jejich obrázek animován a většinou působí velmi příjemně a majestátně. - Animace soubojů. Sice to vypadá krásně, ale děsně to zdržuje od hraní, takže doporučuji v nastavení vypnout. - Hra navíc v rámci zjednodušení rozděluje kolo jen na 4 části (main, combat, main, end). Po odehrání každého kolo má soupeř několik sekund na to, aby se rozhodl reagovat. Pokud chce reagovat, stiskne „pauzu“ a může zahrát svůj instant / aktivovat abilitu. Bohužel se mi občas stalo, že jsem to nestihl.

 

Single player

Pokud si zvolíte hrát single player, tak máte v dalším menu na výběr z několika druhů her:

1. Tutorial

Vzhledem k zaměření DotP 2014 spíše na začínající hráče, je tutorial velice pěkně udělaný a jednoduchým a nenásilným způsobem vás provede základy hry a upozorní na všechny důležité prvky během hraní. Navíc, pokud hrajete v slabší obtížnosti, tak si můžete během hry nechat zobrazit, jakou kartu je dle počítače ideální nyní zahrát.

2. Campaign

Kampaň je asi to, čím budete v singleplayeru trávit nejvíce času, proto se pojďme podívat, co nabízí. Hra vám nabídne několik světů, přes které budete společně s Chandrou honit proradného Ramaze.  Na každém ze světů vás čekají čtyři protivníci, z nichž někteří jsou ve formě encouteru. Tito protivníci mají vždy stejné karty a velice jednoduchou strategii, která se stále opakuje. Většinou tedy musíte zjistit jejich strategii a přizpůsobit svůj balíček. Každý svět je zakončen soubojem s „bossem“, jehož poražení vám zpřístupní další ze světů. A na posledním z nich čeká Ramaz. Pro každý svět platí, že balíčky protivníků obsahují většinou jen karty z daného světa.

 

Seznam světů:

Innistrad

Zendikar

Shandalar

Alara

Ravnica

Kaldheim (zobrazí se až po dokončení Ravnicy)

 

Finální svět obsahuje jen jediného protivníka a tím je mocný Ramaz (jeho deck: http://www.community.wizards.com/go/thread/view/75842/29982047/Ramaz_Boss_Deck). Proti Ramazovi Vám přichází na pomoc i samotná Chandra a bojujete tedy společně na jedné straně stolu. Spolu s Chandrou máte 30 životů a váš protivník má 40.

Osobně mi přišlo, že ve většině her jsem musel Ramaze zabít sám, Chandra si něco šulila na své straně stolu, ale málokdy to mělo nějaký velký vliv na hru. A základem úspěšné strategie (podle mě) bylo co nejdříve zničit Ramazovi Exploration.

Pokud se vám podařilo Ramaze zabít, tak se vám zpřístupní další část singleplayeru - Revenge. 

Revenge

1.Sealed play

Tato část hry je asi nejvíce očekávaná novinka. V základní ceně hry máte dva sealed sloty. Jeden slot v tomto případě znamená možnost rozbalit šest boosterů, sestavit z nich balík a hrát s ním sealed kampaň. Ta je tvořená jedním testovacím soupeřem (Disturbing the Nest) a šesti protivníky:

Chandra Nalaar (booster)

Ajani Goldmane

Garruk Wildspeaker (booster)

Lilian Vess

Jace Beleren (booster)

Garruk Wildspeaker


V průběhu kampaně máte možnost získat tři další boostery a vylepšit si tak svůj balíček. Pokud budete chtít dokoupit další slot (tj. dalších šest boosterů), tak cena na Steam je 1,99 eur.

Pokud si nejste jistí stavbou balíčku, tak můžete využít automatickou stavbu. Osobně jsem ji využil vždy a poté porovnal svůj postavený balíček s tím, co mi navrhl počítač. Většinou jsme se shodli na barvách, v křivce jsme se už rozcházeli poněkud výrazně :o). Ale pro začátečníka rozhodně velmi vítaná pomoc.

2. Challenges

Challenges obsahuje 10 rozehraných her, které musíte vyhrát a to většinou v jednom kole. Bohužel spíše než o taktiku jde o znalost pravidel. A rozhodně by neuškodilo přidat další pětici na vyšší obtížnosti.

3.Custom game

V části custom game máte možnost vyzkoušet dva další módy hraní magic: free-for-all a velice oblíbený two-head giant (tj. hra 2 na 2).


4.Revenge (odemkne se po dokončení Campaign)

V této části vás čeká souboj proti 11ti protivníkům – většinu z nich jste již potkali v kampani. Zakončení opět tvoří souboj s Ramazem, kde je vaší posilou opět Chandra.

 

Osobně mě singleplayer část velice bavila, ale jasně ukazuje, že Magic je natolik variabilní hra, že nasimulovat obstojného protivníka je opravdu těžké. Soupeři se sice nechovali vyloženě hloupě, ale to bych spíše přičítal „jednoduchosti“ jejich balíčků. Největší problémy počítači činí hrát instanty a aktivované ability. Nevzpomínám si, že by někdy použil nějaký combat trik, i když na ruce třeba „posilování“ zaručeně měl. Velice brzo jsem tedy začal využívat toho, že protivník neumí například „podstřelit“ bytost, na kterou chci dát auru atd.

 

Multiplayer

Jak jsem už uvedl výše, tak hrát proti umělé inteligenci je sice fajn, ale hrát proti člověku je rozhodně o něčem jiném. A i tady má DotP 2014 co nabídnout. Hrát můžete:


Sealed
 

A tady se dostáváme asi k tomu nejzábavnějšímu – aspoň tedy pro mě. Můžete vzít svůj balíček, který jste si postavili v singleplayer sealed kampani a zahrát si s ním online proti dalšímu sealed balíčku. Balíček samozřejmě můžete upravovat a pilovat tak jeho sílu proti různým strategiím. Osobně jsem online odehrál cca 30 zápasů a nikdy jsem na protivníka nečekal déle než 20 vteřin.

Opět se hraje na jeden vítězný zápas a jako v singleplayeru máte jeden mulligan zdarma – tj. první je do sedmi karet.

Další možností online hraní je Free-for-all + Two-head Giant.

 

K multiplayeru se váže má jediná velká připomínka … klávesa F6 má fakt něco do sebe a škoda, že tady chybí :o)

 

Shrnutí

Osobně považuji DotP 2014 za hru určenou spíše pro začátečníky, kteří hledají cestu, jak proniknout do světa Magic: The Gathering. Pro zkušenější ale může sloužit jako lákadlo sealed mód a hlavně jeho hraní online.

Z hlediska herní doby jde o zábavu na velmi dlouho. Osobně jsem kampaň dohrál s jedním balíčkem za cca osm hodin, takže pokud bych chtěl dohrát hru za všechny balíčky, tak celé prázdniny strávím u počítače). A že by to nebyl problém - hra má takové to kouzlo “ještě jednoho kolo a jdu“ a pak musíte zrušit dvě porady, protože se nejde odtrhnout :o).

Pavel Klempa


Video recenze ke hře Magic 2014 Duels of the Planeswalkers pro Gamerock.cz by Michal Ekrt:


 

 

Výrobce

Wizards of the Coast

Platforma

PC, Xbox, Androind, Ipad, PlayStation

Cena

Cca 10 Eur

Vydání

26.6.2013