úterý 19. listopadu 2013
Red Deck Wins (RDW)
Autor: Ufin @ 10:55 :: 6113 Přečtení :: 443 Komentáře ::
 Ahoj, na prezentování jsem si vybral balíček Red deck Wins neboli fritka. Není sice nějak originální, ale je jednoduchý a finančně dostupný, navíc konkurence schopný při turnajovém hraní. Balíčk jsem si tedy vybral ze dvou důvodů.

1. Není příliš náročný na hraní, popravdě je to asi nejjednodušší balík na Standard, což ovšem neznamená že není dobrý, naopak si ho vybírají ke hře i někteří profesionální hráči.
2. Nízká pořizovací cena, ačkoliv se v decklistu vyskytne několik drahých karet, všechny se dají nahradit viz. třetí část článku.
Tento článek je myšlen seriozně a deck v něm popisovaný je určen na turnajové hraní, takže operuje s kartami a jinými balíčky které jsou tak též určeny na turnajové hraní na formátu standard.
 
Článek je rozdělen do tří částí:
-Decklist + rozbor jednotlivích karet
-Match Upy
-Možnosti vylepšení
 
Než se pustíte do čtení, je zde k vysvětlení několik magicových výrazů, pokud je znáte seznam můžete přeskočit:
Standard: Oficiální formát magicu, který je omezen na poslední dva bloky edic a na jednu základní edici (Theors, Return to Ravnica, Gatecrasch, Dragon's Maze a M14).
Match up: Je to pojem vyjadřují jak velkou má šanci balíček na výhru proti jinému balíčku. Samozřejmě záleží na kvalitě.
Sideboard: 15karet mimo základní balíček (60 karet), které můžete po první hře přidat do balíčku, z balíčku potom vyndáte tolik karet kolik jste do něj přidaly ze sideboardu.
Aggro: Typ decku který je založen na rychlích manově levných bytostech, které rychle  a efektivně zabijí soupeře.
Control: Typ decku který je založen na zabíjeni nepřátelských bytostí a získávání karetní výhody. Po té soupeře zabije jednou silnou kartou.
Damage: Poškození
Mirror: V překladu zrcadlo, říká se tak balíčkům které jsou stejné jako ten náš.
Late game: Pozdní fáze hry.
Basic/Nonbasic land: Basic landy jsou základní země: Island, Mountain, Forest, Plains a Swamp. Všechny ostatní země jsou nonbasic.
Tapnout: Použít bytost a otočit jí na stole od devadesát stupňů na znamení že toto kolo již nemůže útočit.



 
Red Deck Wins Fanda Richter
Main Deck Sideboard
19 Mountain
2 Mutavault
4 Firedrinker Satyr
4 Fanatic of Mogis
4 Chandra’s Phoenix
4 Burning-Tree Emissary
4 Boros Reckoner
4 Ash Zealot
4 Rakdos Cackler
1 Firefist Striker
4 Lightning Strike
4 Magma Jet
2 Chandra, Pyromaster
2 Frostburn Weird
2 Hammer of purphos
2 Skullcrack
2 Electrickery
1 Mizzium Mortars
2 Burning Earth
1 Act of Treason
1 Pithing Needle
1 Ratchet Bomb
1 Anger of Gods
 
Myšlenka balíku je velmi jednoduchá, jde pouze o to pokládat bytosti po křivce, a v případě potřeby střílet potvory soupřů kartami Lightning Strike nebo Magma Jet, nebo s nimi dostřelit soupeře, tyto karty jsou v balíčku obsažené proto, že umí mimo jiné opakovaně vracet do ruky Chandra's Phoenixe.
Teď k rozboru jednotlivých karet:
 
1 manové bytosti:


 
Rakdos Cackler a Firedrinker Satyr: Je to dvojice rychlých bytostí, které položíte první kolo, tak abychom hned druhé kolo mohli útočit. Firedrinker Satyr ačkoliv je jen 2/1 která vám občas dá ještě nějaký damage, tak má jasnou výhodu, tou je, že se umí posílit, takže v případě horší první ruky ve které nemáte dvou drop ho můžete prostě posílit a jet za víc damage.
 
2 manové bytosti:


 
Burning-Tree Emissary: bytost které je sama o sobě pouze 2/2, ale dokážete přes ni hrát další bytosti, taže se vám může stát že máte v ruce dva nebo tři, vyložíte je všechny najednou a ještě můžete pokládat nějakou bytost. Jediná nevýhoda je pouze to, že nedává dvě červené ale červenou a zelenou manu, takže přes ninemůžete hrát karty, které jsou přes dvě červené.
Firefist Striker: Bytost, která vám dává velkou výhodu proti každému balíčku, který hraje bytosti, takže je dobrý jak proti aggru, tak proti midrangi. Další výhodou je, že ho lze hrát přes Emisaře. Bohužel se vešel pouze jednou, protože jsou bytosti, které jsou prostě lepší.
Ash Zealot: Za dvě many 2/2 s hatem a firststrikem, která zabíjí většinu blokerů... Co víc říct.
 
3 manové bytosti:
 
Boros Reckoner: Silná bytost, která si umí dát firststrike, a když ji chce soupeř zabít blockem, nebo Mizzium Mortars popřípadě Anger of Gods, tak mu ještě nadělí několik důležitých damage. Kromě toho se kombí s Fanatic of Mogis.
Chandra's Phoenix: Třímanová 2/2, nezní moc dobře, ale když přidáte to že má flying a haste, takže může okamžitě útočit, a není moc karet které jí zablokují,  hned to z ní dělá silnější kartu. Nemluvě o faktu že kdykoliv střelíte do hráče Damage bleskem nebo chandrou, vrátí se vám do ruky, takže máte útočníka kterého se špatně zbavuje, nebo který se může opakovaně obětovávat do Desecration Demona a zkazit tak soupeři hru.

4 manové bytosti:


 
Fanatic of Mogis: Vrchol naší křivky, která dokáže nadělit soupeři haldu zranění a další kola ještě útočit za 4. Celý balík vlastně napomáhá ke splnění co nejvyššího devotion, takže se vám vyplatí karty jako Emisař, Ash Zealot a nebo Boros Reckoner, kteří skvěle nabíjí devotion, takže dokáže vyhrát i zdánlivě prohranou hru.
 
Ostatní karty:
Lightning Strike/Magma Jet: kouzla, která zabíjejí soupeřovy bytosti nebo mu udělují poškození. Neméně důležitý je fakt, že vrací do hry Chandra' Phoenixe. Magma Jet má k tomu tu výhodu, že se občas vyplatí střelit ho na konci kola do hráče a přerovnat si tak vrch knihovny a uspořádat si karty tak, jak to vyhovuje.
Chandra, Pyromaster: Planeswalker, který dělá vše co potřebujeme, střílí za jedna do hráče, čímž vrací Phoenixe z hrobu do ruky, znemožňuje soupeři blokovat, občas zabije nějakou tu bytost s jedničkou do zadu, a nejlepší na ní je, že nám dává karetní výhodu pomocí druhé schopnosti.

 
Manová základna:
Jen v rychlosti, hrajeme 21zemí, což je pro rggro akorát, z toho 19 je mountainů a dva jsou Mutavaulty. Mutavault je prakticky bytost, kterou nezabíjí hromadné ničení, ovšem hrajeme pouze dva kvůli vysokému počtu karet přes dvě červené, sám si nejsem jistý, zdali by nestálo za to jeden vyndat, a nahradit ho 20tou horou.
 
Sideboard:

Frostburn weird: Dobrý proti mirroru, umí bránit větší bytosti, ale i útočit za čtyři, takže se z něho nestává zbytečná karta.
Hammer of purphos: Skvělá karta proti jakémukoliv kontolu, redukuje každou zbytečnou zemi na 3/3 bytost s haste, dává haste všem našim bytostem které ho nemají sami o sobě, takže uberou nějaké životy, než dostanou Supreme Verdicktem. Kromě toho navyšuje naši devotion to red.
Skullcrack: Dobrbý proti všam kontrolům, co hrají modrou a bílou, kvůli Spinx's Revelation, potažmo všem balíkům, které si přidávají životy. Kromě toho tahá z hrobu Phoenixe.
Electrickery: Karta zaměřená hlavně proti balíčku White Weenie (bílé aggro), které má většinu bytostí s jedničkou dozadu.
Mizzium Mortars: proti aggrům, buď zastřelí jednu důležitou bytost na začátku hry nebo všechny soupeřovy bytosti v průběhu hry. Mortars jsem zařadil místo Anger of Gods, protože nezabíjí naše bytosti.
Burning Earth: Proti jakémukoliv balíku, který má alespoň polovinu zemí nonbasic (většina kontrolů a víceméně všechny troj a více barevné decky).
Act of Treason: Je dobrý hlavně proti Big gruulu, protože soupeře asi moc nepotěší, když mu sebereme jeho 10/10 hydru a zabijeme ho s ní. Dá se ale taktéž sidovat proti mirroru, kterému sebereme jeho případného blockera nebo jakoukoliv bytost a dostáváme se tím do vedení v damage race.
Pithing Needle: Proti jakýmkoliv aktivačním abilitám: Scavenging Ooze, Domri Rade, Xenagos, Elspetha, Pack Rats...
Ratchet Bomb: Je dobrá proti white weenie, ale hlavně proti G/W aggru, kdy ničí tokeny z Voice of Resurge, Call of the Conclave, a Advent of the Wurm
Anger of Gods: Je v sideboardu jednou stejně jako Mizzium Mortars, ačkoliv Mmortars nezabíjí naše bytosti, tak je hrozně pomalý, zatímco anger bohužel ničí i naše bytosti, ale třeba u Boros Reckonera nám to tolik nevadí. Anger sidujeme, hlavně proti mirroru v případě, že nezačínáme nebo proti G/W aggro, které hraje Voicof Resurge.
 

 



 
To je k rozboru balíčku samotného všechno. Teď se můžeme jít podívat na jednotlivé Match Upy.
 
Monoblue Devotion  je asi náš nejhorší match up. Dokáže efektivně blokovat naše hrozby, zneškodňovat naše bytosti (Jace, Architect of Thought, Tidebinder Mage) a konečně náš největší nepřítel Master of Waves. 
Out: Firedrinker Satyr vzhledem k tomu, že nepřátelské bytosti mají většinou tři dozadu a alespoň jedna dopředu. (Omnen speaker, Nightveil Specter, Frostburn Weird, stejně tak umírá i na Judge's Familiar)
In:  1 Mizzium Mortars (zabíjí  všechny soupeřovi bytosti, a dokáže jich zabít i více na jednou), 2 Electrickery (trik a hlavně pobije tokeny z Master of Wave)
 
R/G devotion je to matchup tak padesát na padesát, dost nám vadí karty jako Sylvan Caryatid, ale na druhou stranu jsme ho schopní zabít víceméně dřív, než položí hrozbu. Dost záleží na tom, jak si to lízneme my a jak soupeř.
 
Out: 2 Lightning Strike (proti soupeřovím 5/5 bytostem nic neumí)
 
In: Act of Treason(soupeř asi nebude mít radost když ho zabijeme jeho 10/10 bytostí :) ) , Pithing Needle (kvůli velkému množství planeswalkerů)
MonoBlack Devotion V tomhle matchupu, musíme být rychlí, ale vzhledem k množství zabíjení (Heroes Downfall, Doom Blade, Ultimate Price, Devour Flash) je potřeba předkládat nejdřív horší bytost, na které soupeř bude muset removal použít, a pak teprve skutečné hrozby, v tomto match upu se vyplatí Phoenix. Největší problém nám dělá Gray Merchant, na kterého sidujeme Skullcrack.
 
Out: Firefist Striker(nemá moc co cílovat), 4 Magma Jet (soupeř má málo bytostí, a když už nějaké má, tak jsou dost velké na to abychom je zabili dvěma damage).
 
In: Pithing Needle (použijeme na Pack rat, Whip of Erebos), 2 Skullcrack (soupeř si nemůže přidat životy přes Gray Merchant), 2 Frostburn weird (potřebujeme proti němu velké množství bytostí).

 

 
Selesnya aggro:Má větší bytosti než my, ale většina těch bytostí se dá zastřelit. Nejnepříjemnější pro nás jsou Voice of Resurge a Loxodon Smither. Musíme ho prostě, jako v každém aggro match upu, přetlačit.
Out: 4 Magma Jet (nezastřelí Liona, loxodona, ani tokeny z Call of the conclave)
 
In: Ratchet Bomb (ničí veškeré tokeny, ale dá se použít i na normální bytosti, v tom případě pouze pozor s vykládáním bytostí vlastních), Anger of Gods (ničí Voice of Resurge, a spoustu jiných bytostí, pouze pozor jako u bomby, ať nezničíte víc bytostí sobě, než soupeři), Act of Treason (můžeme si dle potřeby půjčit 5/5 trample tokena nebo elementála z Voici), Mizzium  Mortars (zabíjí hlavě Loxodona, a overload nám většinou vyhraje hru).
 
Boros aggro: Existují dvě verze, jedna je bílá se splashí na červenou nebo červená se splashí na bílou, proti oběma budeme hrát převážně stejně, ale sideboard se bude lišit. Má proti nám výhodu v Boros Charmu, ale zase strádá na zemích které chodí do hry taplé (Temple of Triumph), a na shocklandech. Stejně jako u ostatních agger hodně rozhoduje hod kostkou. Náš herní plán je prostě soupeře přetlačit.
Červená se splashí na bílou: Je to v podstatě náš mirror.
 
Out: 2Chandra, Pyromaster (je pomalá), Magma Jet (Mortars je lepší, proto že dá více poškození, a je schopné zabít více bytostí najednou).
 
In: 2 Frostburn weird (umí blokovat soupeřovi bytosti, ale není to ani špatný útočník) , Mizzium Mortars


Bílá se splashí na červenou: Jedná se v podstatě o White Weenie
 
Out: 1 Fire Firststriker (soupeř má takové množství bytostí, že jedna která neumí blokovat bývá irelevantní), 2 Magma Jet , 1 Firedrinker Satyr (když potřebujeme zabít soupeře dřív než zabije on nás, tak si většinou nechcee dávat damage sobě)
 
In:  Anger Of gods (soupeř mívá na stole víc bytostí než my, takže jich Anger of Gods zabije hned několik, je ovšem potřeba dávat pozor abychom klíčové bytosti nezabili sobě), 2 Electrickery, Mizzium Mortary (to samé Electrickery i Mizzium Mortars, zabíjí více bytostí najednou).
 
Orzhov Midrange: Jde o balíček založený na hromadě zabíjení, levných bytostech, které jsou většinou schopné zastavit aggra a finischerovi Desecration demon. V tomto match upu musíme předkládat horší bytosti, na které soupeř bude muset vyplýtvat své zabíjení a potom teprve bijce jako je Boros reckoner, na Desecration Demona potom máme odpověď Chandara+Phoenix, soupře většinou nakonec dostřelí Fanatic of Mogis. Nejproblémovější karty matchupu jsou pak Obzedat, Elspeth a Whisp of Erebos, všechny tyto karty jsou naštěstí dost pomalé.
 
Out: 2 Chandra, Pyromaster (v případě že jsme se dotali do lategame , už nám chandra proti obzedatům stejně nepomůže).
 
In: 2 Skullcrack (zastaví Whisp, Obzedata nebo Blood Barona of Vizkopa), někdy 2 Burning Earthy záleží na tom, zda soupeř hraje Guildgaty.
 
Prime Speaker bant: Bant je hodně pomalý, proto bychom s ním mohli mít problém v lategame, ale do lategame se stejně většinou nedostaneme. Jediné, co je nepříjemné, je Sylvan Caryatid a Jace, Architect of Thought. Je možné, že soupeř nasiduje Loxodon Smithery/centaur Healery a k tomuUnflinching Courage.
 
Out: 4 Magma Jet, 2 Lightning Strike (soupeř hraje sice hodně bytostí, ale ty malé nemá cenu střílet, a na tyvelká s tímto nedosáhneme).
 
In: 2 Skullcrack(zabraňuje soupeři aby si přidával životy), 1 Pithing Needle (kvůli velkému množství karet s aktivačními abilitami), 2 Burning Earth (vyplatí se proti každému kdy hraje hodně nonbasic land), 1 Act of Treason (není nad potěšení, když soupeře zabijete jeho vlastní bytostí)
Dostáváme se k obecně nejtěžším match upům: Control.
 
UWR/Esper control: Shodují se v jedné věci - oba hrají Supreme Verdict, Dtention Sphere, spoustu jiného zabíjení a nakonec Sphinx's Revelation. Proti conrolům obecně se dá hrát dvěma způsoby: 1. V případě, že začínáme a máme dostatečně rychlou ruku, vysypat na něj vše naráz a doufat že ho zabijeme do čtvrtého kola, kdy dá Supreme Verdict. 2. Osvědčenější metoda je, že dáváme bytosti postupně, pořád si necháváme na ruce nějaké bytosti, a nutíme tak, aby soupeř vyplýtval Verdict na jednu naši bytost, po té co Verdict použije, tam dáme další jednu nebo dvě bytosti a takto soupeře postupně zabijeme. Osvdčené karty jsou Phoenix, a Chandra, která dává karetní výhodu.
Po sidu u obou balíků můžeme čekat více zabíjení a přidávání životů, tomu také musíme přizpůsobit náš sideboard.
 
Out: 4 Lightning Strike, 3 Magma Jet, (vzhledem k tomu že soupeř hraje v balíku pouze jednu bytost tak je nám zabíjení k ničemu)
 
In: 1 Pithing Needle(zakazuje soupeři aktivační ability na karty jako: Aetherling, Elspeth,Jace...), 2 Burning Earth (dává soupeři zranění prakticky vždy když soupeř tapne manu), 2 Skullcrack (zabraňuje soupeři přidat si životy a vrací do ruky Chandra's Phoenix), 2 Hammer of purphos (z každé přebytečné země dělá 3/3bytost která může hned útočit, a navíc naše bytosti můžou okamžitě útočit, což nám dává značnou výhodu)
 
U/W Control: Proti UW controlu se hraje podobně jako proti Esperu ne UWR, s tím rozdílem, že naštěstí nemá tolik cíleného zabíjení a nemá Obzedata, ale zase se můžeme setkat s Celestial Fare.
 
Out: 4 Lightning Strike, 1 Magma Jet (viz. Esper/UWR)
 
In: 2 Hammer of Phurpos, 2 Skullcrack, Pithing Needle (viz. Esper/UWR)
 
RDW Midrange: Hra proti RDW je nepříjemější než hra proti esperu, ačkoliv nemá Revelace, hrává Pack Rat, Boros Reckonery a obzedata, k tomu velké množství zabíjení a vzniká nepříjemný match up. Proto musíme hrát po křivce, bohužel tady nemůžeme předhazovat ty horší potvory, musíme soupeře prostě zabít, než něco začne dělat, proti máme výhodu v tom, že většina jeho zemí jde do hry taplých a nebo mu dávají damage.
 
Out: 4 Magma Jet, 1 Lightning Strike (tady hraje soupeř více bytostí, ale ty jsou dost velké nato abychom je zastřelili, navíc pokud soupeře nezabijeme dřív než bytosti začne vykládat, stejně jsme patrně prohrály).
 
In: Pithing Needle, 2 Burning Earth, 2 Skullcrack (viz. Esper/UWR)




 
 Možností vylepšení je víc, ovšem vzhledem k tomu, že článek má být koncipován pro začátečníky, zamyslím se, jak balíček ještě zlevnit.
 
První možností je vyndat Chandry a hrát Shocky nebo další dva Fire Firstrakery. Chandra sice dává karetní výhodu, ale není nenahraditelná. Konec konců i některé Top balíky hrají radši Shocky, než tyhle podle mého dobré ale předražené planeswalkery. Horší už je to s Boros Reckonery, ti se dají nahradit už o dost hůř, protože je to velice silná karta a jeho tři červené v manacostu se jen velmi těžko nahrazují. Přesto kdybych ho měl něčím nahradit, tak je to nejspíš Frostburn Weird, ten sice není tak skvělý, ale přeci jenom na playsetu ušetříte skoro tisíc korun. Pak je tu ještě Mutavault, ten bych se nebál vyměnit za obyčejný mountain. A ačkoliv je totiž Mutavault silný má jednu velkou nevýhodu: nedává červenou manu takže s ním v prvním nebo druhém kole nemůžete hrát bytosti se dvěma červenýma v manacostu. Tímto se z balíčku stává záležtost za pár set korun, se kterou se nebudete muset stydět hrát.
 
Dále je tu samozřejmě také možnost balíček ještě vylepšit a těch možností je tu hned několik:
1. Přidat bílou za pomocí duálů (Sacred Foundry a Temple of Triumph) splashovat na Boros Charm.
 
2. Předělat balík na devotion to red, přidat Purphoros, God of the Forge který ám dává výhodu s každou položenou bytostí, Mizzium Mortars-protože dokáže efektivně zabíjet nepřátelské bytosti, Nykthos, Shrine to Nyx umí vygenerovat velké množství many, Stormbreath Dragon zaútočí za čtyři poté ho můžete zvětšit a dát soupeři poslední ránu. Naopak bych ubral nějaké Lightning Striky a Magma Jety koneckonců Mizzium Mortars je lepší zabiják, soupeřových bytostí)
 
3. Pak je možnost přidat bílou, ale zůstat pořát jako devotion. V tom případě bych dal navíc to co v bodu dvě, doplnil bych balíček navíc ještě o Boros Charmy a Chained to the Rocks (zabíjí skoro jakoukoliv bytost), k tomu by šlo do balíčku jetě několik zemí. Naopak bych vyndal Firedrinker Satyr, Firefist Striker a opět bych vyndal Lightning Strike a Magma Jet (jsou to spíše aggro kusy, zatím co my se herním plánem blížíme už spíše controlu).
 
To je asi vše, doufám že se vám článek líbil a jestli jste dočetli až sem, tak mockrát děkuji.

Fanda Richter