pátek 22. listopadu 2013
Recenze Magic Theros Intro Pack: Blazing Beasts of Myth
Autor: JakubMG @ 18:12 :: 3294 Přečtení :: 5 Komentáře :: :: Recenze

Recenze Magic Theros Intro Pack: Blazing Beasts of Myth


A jsem tu zpět, tentokrát u čtvrté z recenzí na Intro Pack edice Theros. Je jím červeno zelený Blazing Beasts of Myth. Tento balíček je velice jednoduchý na hru, dá se upravovat skoro tak dobře jako Devotion to Darkness, a ten je mezi ostatními opravdu hvězdou, má nejlepší skóre a je opravdu nejsilnější ze všech Intro Packů této edice. Jeho jedinou nevýhodou je to, že nepoměrně málo zábavný.


 Prvně si řekněme, co to vlastně intro pack je a pro koho je určený. Intro pack je balení karet magic, kde najdete šedesátikaretní předpřipravený hrací balíček, pravidla, jak hrát karetní hru magic a nějaké typy ke hře konkrétně s tímto balíčkem, a dva booster packy – patnáctikaretní balíčky na vylepšení vašeho decku. Koupíte-li intro pack z aktuální edice, nemusíte se bát, že by nějaká obsažená karta nebyla povolena na turnaje formátu standart. Následuje odpověď na otázku, pro koho je intro pack určený. Význam intro packů se totiž po příchodu novějších Event decků na trh trochu změnil. Intro packy jsou určeny pro hráče, kteří jsou s magicem v začátcích a ještě se neplánují v blízké budoucnosti věnovat nějakým turnajům v této karetní hře. V opačném případě by jim totiž mnohem lépe posloužil zmíněný Event deck, který obsahuje balíček lépe přizpůsobený pro hru. Na druhou stranu intro pack je levnější a vedle předpřipraveného balíčku obsahuje ještě dva boostery, kde určitě najdeme nějaké nové karty, které můžeme vyzkoušet v našem hracím balíčku anebo můžeme karty z nich vyměnit za nějaké jiné s kamarády. Obecně je v současné době úloha intropacku těšit především mladší hráče, které přiláká jak foilový generál v balíčku tak vzrušující pocit překvapení, co asi najdou ve svém zabaleném booster packu :o). 

 

 Zde vidíte, jaké skóre odpovídá v tabulce vzájemných zápasů našemu balíčku.

 

R/U

B/W

G/W

U/B

R/G

3:2

3:2

3:2

3:2

 

 Rád bych napsal, že měl s mým oblíbeným modro černým balíkem problémy, ale je pravdou, že tenhle balík měl velkou smůlu a namísto skóre 12:8 mohl mít klidně 15:5, a i s mým oblíbencem si poradil celkem hladce. Je rychlý, silný v late game a stabilní…co víc od takovéhoto balíčku můžete chtít?


 Pojďme se podívat na Magic the Gathering Theros Intro Pack: Blazing Beasts of Myth:

Blazing Beasts of Myth WoTC
Main Deck Sideboard
11 Forest
14 Mountain
2 Voyaging Satyr
2 Satyr Rambler
2 Satyr Hedonist
1 Rootwalla
1 Nessian Courser
1 Satyr Piper
2 Minotaur Skullcleaver
2 Borderland Minotaur
1 Polis Crusher
1 Ember Swallower
1 Ill-Tempered Cyclops
2 Nessian Asp
2 Stoneshock Giant
2 Nemesis of Mortals
1 Dragon Mantle
1 Destructive Revelry
2 Lightning Strike
2 Magma Jet
1 Artisan’s Sorrow
1 Portent of Betrayal
2 Rage of Purphoros
1 Windstorm
2 Volcanic Geyser
 

Jednotlivé karty:

 

 Přemýšlel jsem jak alespoň trošku oživit suchý komentář karet, který mívám ve zvyku v této části napsat. Rozhodl jsem se pro seřazení karet podle křivky a jejich vzájemné porovnání. Za každou kartu jsem také napsal číslici od jedničky do pětky, kde jedna znamená, že daná karta neumí nic a chtě bych jí nejraději roztrhat a pět, že je daná karta velice přínosná a patří k tomu nejlepšímu v balíku, zbytek stupnice si doufám domyslíte.

 Za dvě many je tu hned několik bytostí, nejsilnější z nich je Voyaging Satyr (5), který umožňuje rychlejší sesílání drahých karet. Satyr Rambler (2) a Satyr Hedonist (2) jsou si velice podobní. Jsou za dvě many 2/1 a mají velice nevýraznou schopnost. Ani trample, ani potenciální manu jsem v životě víc jak jednou nevyužil, ale může nastat situace, kdy bude ta či ona schopnost důležitá.

 Trojmanový slot je ještě o něco různorodější. Klasická Rootwalla (3), průměrný Nessian Courser (3), ani Minotaur Skullcleaver (3) zrovna dlouhý popis nepotřebují. Všichni se vymění s nějakou tou bytostí a umí dobře útočit. Snad bych jen dodal, že když útočíte s Rootwallou, musíte mít odtapnuté dvě země a hrát až po combatu, a že Minotaur Skullcleaver je vhodný k ukončení hry, takže pokud máte na výběr ve třetím kole mezi ním a jinou z těchto bytostí, sešlete jej jen málokdy. Zato Satyr Piper (2) je jiný. Nemá dobrá čísla, umožňuje vám ovšem čachrovat s vombatem dle libosti, ale za poměrně vysokou cenu. Každopádně se vyplatí, pokud má soupeř nějakou malou bytost s nepříjemnou schopností.

 Ještě o manu dražších bytostí je zde také povícero. Kromě commonových Borderland Minotaur (2), který má poměrně špatná čísla a špatnou schopnost, a Ill- Tempered Cyclops (3), jehož přednosti tkví v silné monstrositě a trample, jsou zde i obě vzácné karty balíku. Tou lepší z nich je foilový Ember Swallower (5). Má výborná čísla, slušnou monstrositu s výbornou schopností a s Voyaging Satyrem se dá seslat již ve třetím kole. Polis Crusher (5) zaostává jen o málo. V edici, kde vládnou enchantmenty se jeho schopnosti musí bezpodmínečně vyplácet.

 Za pět many se v tomto balíku sesílají dvě různé bytosti. Tou lepší z nich je commonový Nessian Asp (4). Ten umí blokovat flyingy, slušně útočit, ale především má vynikající monstrositu. Oproti této kartě jsou příliš útočná čísla a předražená monstrosita Stoneshock Gianta (3) slabá, ale i on patří k dobré části tohoto decku.

Tak trochu mimo stojí Nemesis of Mortals (5), jejíž mana cost není pevně daný, ale většinou by se měl pohybovat okolo čtyř many. Tady vidíte, jak je dobrý, má opravdu výborná čísla, skvělý mana cost a monstrosita ovšem nejsou samozřejmé, takže to není úplně nejžhavější karta balíčku, ale na jeho poměry dostane jako již čtvrtá karta skvělé hodnocení.

 Z noncreature spellů opět nejsem nijak zklamán. Za jednu manu je zde velmi dobrý Dragon Mantle (3), který je jen málokdy špatný, neboť proliz se vždy dá hrát. Pokud nemáte bytosti, nebo je podstřelen, máte prostě smůlu. O manu dražší jsou oba blesky, Magma Jet (5) a Lightning Strike (5). Ty fungují jako obrana před soupeřovým tlakem, umí podstřelit Heroic i dostřelit soupeře, ale k tomu až v bonusu. Destructive Revelry (3) je skvělé proti Bestow bytostem, ale mnohdy bude jen překážet na ruce, Artisan’s Sorrow je o dost horší, nejspíš jde o nejhorší kartu balíku (2). Portent of Betrayal (2) je taktéž velice situační a ani Rage of Purphoros (3) není zrovna nejlepší kartou, je to zabíjení v sorcery rychlosti, co stojí o tři many víc, než silné karty, co dělají velice podobné věci, ale i tak si své místo najde. Windstorm (1-5) se těžko hodnotí. Je naprosto situační, někdy prostě nic nedělá, jindy jsou to Wrata na soupeře (podle karty Wrath of God, takto bývají označovány všechny karty, které zabíjejí všechny bytosti, jako například Day of Judgement nebo Supreme Verdict). Poslední kartou je tady Volcanic Geyser (3), který zvládá to samé jako Lightning Strike za pět many, ale má i jiné mody, tudíž nemusí být vždy horší.

 

Upravené verze

 Tentokrát, jelikož je standartové dění v plném proudu, budu další stupně tvořit odlišně. Nejdříve přijdu s balíkem pouze z edice Theros a toho, co už je k dispozici zde, který využije karty mimo tento balík s maximální cenou na Černém Rytíři 50 Kč. Další verze bude standartový balík do pěti set a nakonec levný legacy balík, který bude postavěný na hru s kamarády, ne na turnaj. Všude se budu držet víceméně v mezích barevnosti tohoto decku.

 

První upravená verze


Blazing Beasts of Myth #1 Daniel Fantyš
Main Deck Sideboard
13 Forest
11 Mountain
4 Voyaging Satyr
1 Rootwalla
4 Nessian Courser
4 Nylea’s Disciple
1 Polis Crusher
1 Ember Swallower
4 Karametra’s Acolyte
4 Nessian Asp
4 Nemesis of Mortals
1 Destructive Revelry
4 Lightning Strike
2 Magma Jet
2 Volcanic Geyser
 
 


 

Posílil jsem počty silných karet, vyhodil ty slabé, dodal dvě nové bytosti, které zvyšují odolnost proti aggru a snadněji se s nimi dostanu k monstrositám mých bytostí. Principy balíku jsou ale kompletně zachovány.

 

Druhá upravená verze

 
Blazing Beasts of Myth #2 Daniel Fantyš
Main Deck Sideboard
12 Forest
11 Mountain
2 Gruul Guildgate
4 Elvish Mystic
4 Voyaging Satyr
2 Sylvan Caryatid
4 Deadbridge Goliath
4 Ember Swallower
4 Arbor Colossus
3 Ruric Thar, the Unbowed
4 Lightning Strike
2 Magma Jet
3 Hammer of Purphoros
1 Mizzium Mortars
 



 

 A znovu se držím cesty, kterou mi tento balíček určil. Hraju maximum manovačů, silný čtyřmanový slot, ale i dražší karty. Hammer of Purphoros a Ruric Thar dodávají sílu proti kontrolu, zabíjení zase proti aggru. S výsledným balíkem jsem nadmíru spokojen, jelikož se doopravdy podobá turnajovým deckům a dokáže se tak úspěšně popasovat s kdejakým soupeřem. Mrzí mě však, že Sylvan Caryatyd se do rozpočtu vešla pouze ve dvou kopiích, protože patří k tomu nejlepšímu, co tento balík hraje. Polukarnos se do rozpočtu nevešel vůbec, tak jej musel nahradit slabší Goliath.

 

Třetí upravená verze

 
Blazing Beasts of Myth #3 Daniel Fantyš
Main Deck Sideboard
4 Stomping Ground
4 Copperline Gorge
4 Rootbound Crag
8 Mountain
4 Goblin Guide
4 Kird Ape
4 Vexing Devil
4 Burning-Tree Emissary
4 Flinthoof Boar
4 Hellspark Elemental
4 Boggart Ram-Gang
4 Ball Lightning
4 Bloodbraid Elf
4 Lightning Bolt
 


 

 Čtyřmi slovy se dá balíček popsat takto- rychlost, bytosti, haste, Bloodbraid. Od prvního kola vykládáte bytosti, útočíte vším a doufáte, že to vyjde. Bloodbraid je nejlepší bytostí balíku a dost se mi líbí možnost, že vytočí Ball Lightning, aneb dáte devět damage z ničeho. Každopádně tato variace na fritku není nijak extrémě silná a samotný burn má větší šanci, avšak postrádá tu špetku zábavnosti, co ještě zbyla tomuhle decku.

 

Bonus

 V bonusu se tentokrát budu věnovat něčemu velice obyčejnému, ale pro nováčka snad prospěšnému, kartám Lightning Bolt a Giant Growth a tomu, jak by se správně měly hrát. Obě tyto karty jsou s Magicem od samého počátku. Patří k tomu nejlepšímu, co kdy vyšlo (i když lidé mají mnohem raději Lightning Bolt). Obě tyto karty jsou si velice podobné, protože, ačkoliv u Giant Growthu to není samozřejmostí, umí dát tři zranění do protihráče. Začnu třeba Lightning Boltem.

 Lightning bolt umí dvě různé věci, napálit tři zranění do hráče, nebo udělit tři zranění bytosti. První mode je mnohem jednodušší na vysvětlení. Vždy zacílujete nějakého hráče, pak se případně můžete rozhodnout, jestli daná zranění raději nechcete udělit jeho sférochodci a Lightning Bolt pokračuje na stack, kde se vyhodnotí. Kdy ale toto hrát? Začnu třeba možností udělení damage do sférochodce. Pokud soupeř vyloží planeswalkera se třemi countery, podrží si prioritu a zahraje nějakou schopnost, ta schopnost se vyhodnotí bez ohledu na to, jestli je daný sférochodec ještě ve hře, ale to je snad jasné. Už o něco méně jasné však je, že na přidání hunterů se nedá reagovat. Přidání, nebo sundání loyality hunterů je cena aktivační schopnosti, takže ve chvíli, kdy se dostane efekt této schopnosti na stack, countery na planeswalkerovi už leží. Pokud soupeř udělá tu hloupost, že vyloží sférochodce a pak udělá něco jiného, než že použije jednu z jeho schopností, neváhejte a zabijte mu jej. Do soupeře by se zranění mělo pálit jen, pokud je reálné, že ho tím rychle zabijete. V jiném případě si blesky držte na ruce a sešlete je, až když to bude mít nějaký význam. Například se takto dá na soupeře, který má devět životů nastřádat trojice blesků, která ho ihned usmrtí. Proč to ale tak dělat? No, například se ve hře může objevit nějaká bytost, která musí být zničena, aby vás nezabila, nebo která umí přidávat životy. Navíc na devíti životech si na ně bude soupeř dávat menší pozor, než na šesti.

 Do bytosti se damage pálí buď na jistotu ve vašem kole, kdy soupeř nemá na blesk odpověď, pokud zastřelená bytost dělá něco za tapnutí, nebo například pokud víte, že má soupeř dva Giant Growthy se kterými by vás zabil, pokud by je seslal tak, aby vám udělili šest zranění. Obecně ale bývá lepší počkat do soupeřova kola a podstřelit mu auru (Rancor se při podstřelení na stacku do ruky nevrací), nebo instant. Taktéž může zahrát nějakou silnější bytost před útokem. Další z možností je hrát jej až na konci soupeřova kola, kdy máte přehled o tom, jaká z jeho bytostí je nejsilnější.


 

 Giant Growth je možné zahrát po deklaraci blokerů jako kartu, kterou soupeři udělíte tři zranění, ale v takovém případě je třeba si dávat pozor na zabíjení. Například útočíte 3/3 bytostí, soupeř má jednu odtapnutou červenou manu a šest životů. Pokud to není nutné, je dobré vůbec nad ničím nepřemýšlet a zaútočit bez zahrání myši (hovorový výraz pro Giant Growth). Soupeř buď Lightning Bolt nemá a nic se nestane, nebo ho má a zahraje, vy zahrajete Giant Growth a zabijete soupeře, nebo ho má a léčku prohlédne a bude ho hrát až později. Další z využití Growthu je ochrana před bleskem, nebo něčím, co snižuje vaší bytosti obranu (Dismember). Prostě jen čekáte s odtapnutou zemí a když na to dojde, bytost si zachráníte. Posledním z obvyklých vyžití Giant Growthu je změna výsledku combatu. V souboji se setká například vaše bytost 1/1 a soupeřova 3/3, vy zahrajete myš a poměry v souboji se převrátí. K extrémním změnám dochází, pokud má bytost, kterou tímto trikem posílíte double strike, pak je opravdu veliká, výraznou posilou pro tento efekt je i trample. Využití této karty je však opravdu různorodé, například na prerelease Return to Ravnica jsem nějakou bytost 4/5 zabil tak, že jsem jí posílil o tři dopředu a pak jsem na ní zahrál Selesnya Charm. Tato karta je opravdu extrémě podceňovaná, ale já věřím, že patří k tomu nejlepšímu, co v Magicu kdy vyšlo. Její snad ještě lepší sestřenicí je karta Vines of Vastwood, které se ubrání i kartám typu Doom Blade a posiluje jaksi masivněji, i když o manu dráže.

 

 Inu, to je pro dnešek všechno, díky za pozornost.


Pokud by se vám zalíbil samotný Intro pack Blazing Beasts of Myth, můžete jej zakoupit v našem partnerském internetovém obchodě Veselý drak za zvýhodněnou cenu 299 Kč. Děkuji všem, kteří dočetli až sem a všem, kterým tato recenze něco přinesla.    
   
        

Dan