pondělí 19. září 2016
Pravidlové okénko: Kaladesh
Autor: karlosss @ 18:30 :: 3826 Přečtení :: 1 Komentáře ::

Vážené čtenářky, vážení čtenáři Magic Guru,

vítejte u dalšího pravidlového okénka. Tentokrát se podíváme na zanedlouho vycházející sadu Kaladesh a na pravidlové novinky, které jsou s touto sadou spojeny.

Kaladesh Inventions



V edici Battle for Zendikar jsme měli expedice, tady máme vynálezy. Jedná se zhruba o totéž. V boosteru občas najdeme nějakou zajímavou, nablýskanou kartu. Zatímco Zendikar Expeditions byly zaměřeny na země, Kaladesh Inventions jsou zaměřeny na artefakty. Najdeme zde třeba výše vyobrazený Mox Opal nebo Steel Overseera.


Přestože vynálezy vycházejí de facto v Kaladeshi, můžeme je na Standardu hrát pouze v případě, pokud vyšly jako normální karty v nějaké edici, která je na formátu. Příšerná to konstrukce, tak si radši uveďme příklad. Již výše zmíněný Mox Opal nemůžeme hrát na Standardu, protože v “normální” edici vyšel pouze ve Scars of Mirrodin. A tato sada už na Standardu nějakých pár let není.


Na druhou stranu ale můžeme Inventions hrát na draftech, Sealed decích a ostatních limited turnajích. Vynálezy se draftují jako každé jiné karty, při Sealed decku je vynález řádnou součástí mého card poolu a mohu jej podle potřeby využít.

 

Energy





Energy je dle mého názoru skvělý způsob, jak udělat novým hráčům ve hře nepořádek. Jednou ale Energii někdo vymyslel a nikdo s tím nic neudělá, tak se na to budeme muset podívat.


Začal bych tím, že Energie není mana. Pro jistotu to napíšu ještě jednou. ENERGIE NENÍ MANA. Dobře si to zapamatujte, je to poměrně důležité, jak uvidíte za chvíli.


Energie jsou countery, které hráč dostává. Protože to není mana, tak není možné Energii generovat například pomocí Birds of Paradise. Energy countery vám nezmizí na konci stepů a fází.


Přestože Energy countery nejsou mana, pár společných vlastností s manou mají. Pokud mi nějaké Energy countery vyrobí například Woodwearer's Puzzleknot, mohu je utratit například za Hightide Hermita. Rezervoár je tedy pro všechny karty a schopnosti společný.


Oficiální ASCII symbol (symbol napsatelný pomocí písmen anglické abecedy a několika základních interpunkčních
znamének) pro Energii je E.


Na znázornění počtu svých Energy counterů mohu použít kostku, tužku a papír, případně cokoli, co je zrovna po ruce.

 

Vehicles




Idea Vehiclů je taková, že to jsou bojové prostředky, které ale potřebují řidiče či pilota, aby mohly fungovat. Takovým řidičem může být nějaká vaše bytost. Podívejme se na příklad.


Aradara Express je Artifact. Přestože má vpravo dole nějaká čísla, tak neumí útočit (což podle mě může být lehce matoucí, ale je to tak). Neumí útočit, protože potřebuje výše zmíněného řidiče. Toho získáme pomocí schopnosti Crew.


Crew je aktivační abilita. Jako cost tapneme nějakou bytost s předepsanou sílou (můžeme jich tapnout i víc) a odměnou nám za to bude “oživené vozidlo”, se kterým již můžeme útočit, přičemž jeho sílu a odolnost máme předepsanou v pravém dolním rohu. Do schopnosti Crew můžeme tapat i bytosti, které jsme vyložili v tomto kole (nemusíme brát ohled na únavu z vyvolání).


Dejme si příklad oživení. Výše vyobrazený Express můžeme rozjet například pomocí dvou Grizzly Bearů, jedné Emrakul nebo třeba pomocí dvou Grizzly bearů a Emrakul zároveň – pokud bychom z nějakého důvodu chtěli.


Vehicle je typ artefaktu, nikoli typ bytosti. Proto si nemůžu Vehicle zvolit na Cavern of Souls a budu muset vymyslet jiný způsob, jak obehrát rušení. Pokud vozidlo oživím, bude z něj Artifact Creature, která nebude mít žádný creature type. Proces oživování je obdobný jako u tzv. “manlandů” (například Celestial Colonnade)


Pokud chci, mohu již oživené vozidlo oživit znovu. Pravděpodobně to nebude mít žádný vliv na hru, ale udělat to mohu.


Když vozidlo oživím pro blokování soupeřových bytostí, potvory, které “do něj” tapnu, nemohou být použity pro blokování. Budou taplé.


Pokud pomocí Clona zkopírujeme oživené vozidlo, z Clona se stane neoživené vozidlo.

 

Create token



Tohle je pouze změna vyjádření. Doposud jsme říkali “put a token onto the battlefield”, od teď budeme říkat “create a token”. Nic víc v tom není.

 

Fabricate



Po perném začátku celkem jednoduchá schopnost.
Když přichází bytost se schopností Fabricate do hry, mohu si vybrat, jestli na ni dám +1/+1 countery, nebo si raději vyrobím tokeny. Fabricate je triggered abilita.


Z pravidel doplňme, že tuto volbu provedu v momentě, kdy trigger resolvuje a na mou volbu soupeř nemůže nijak reagovat. Pokud bych náhodou na Fabricate zapomněl, tak výchozí volbou jsou tokeny.

 

Fastlands



Fast landy se objevily ve Scars of Mirrodin. Jsou to dvoubarevné země, které přicházejí odtaplé v případě, že mám dvě nebo méně dalších zemí.
 

Pravidlové hádanky



1. Mám na stole vozidlo. Přijde mi Herald of the Fair. Nicjiného nemám a vozidlem bych rád útočil, pokud možno i s bonusem od Heralda. Zvládnu to? Jak?



2. Mám 20 životů a na sole dva výše vyobrazené kousky. Soupeř má rovněž 20 životů. Mohu se jej pomocí dvou karet výše pokusit zabít?



3. Mám dvě Ghirapur Orrey. Začíná můj upkeep a nemám žádnou kartu v ruce. Kolik karet (pokud vůbec nějaké) si líznu?



4. Soupeř má neoživené vozidlo. Zahraju Saheeli's Artistry a pokusím se toto vozidlo zkopírovat. Soupeř jej v reakci osadí posádkou. Co se stane?


A to je prozatím všechno. Mějte se pěkně, pište řešení do komentářů, za cca 2 týdny vám jako obvykle prozradím řešení. Hodně štěstí!
 



Karlos

Zdroje:
Kaladesh Release Notes (EN)
MythicSpoiler Kaladesh