Thursday, December 22, 2016
Proč se vyplatí zabývat se pravidly aneb jak neznalost pravidel prohrála hru
Autor: karlosss @ 1:51 PM :: 2177 Přečtení :: 9 Komentáře :: :: Pravidla

Ahoj všem! 
 

Zdravím vás před vánoci. Za poslední dva měsíce jsem byl neaktivní, studium informatiky na ČVUT bohužel žere tak nějak veškerý volný čas. Nejen, že nepíšu články, ale nechodím ani hrát. Nejhorší na tom je, že se to asi zlepší až na konci února, což mě strašně štve, ale nikdo s tím bohužel nic neudělá. Zde poskytuji drobnou ukázku, která hovoří za vše: 
 

 

 

Někteří jste mě možná zahlédli na MKM series. Na to jsem si prostě čas udělat musel :). Konečně jsem totiž dostal příležitost se nějaké větší akce zúčastnit jako rozhodčí. Byla to pro mě velmi zajímavá a hlavně důležitá zkušenost. Pokud bych měl vypíchnout nějakou zajímavost, tak by to byl dotaz v 8. kole modernového main eventu: “Co znamená scry?”


Během vánočních svátků určitě napíšu další díl naší série. Několik dalšího rozhodčích mi napsalo, že dělám dobrou věc a určitě v tom mám pokračovat, což je pro mě zase další motivace :). Takže se určitě můžete těšit na state-based actions. O tématu dalšího dílu nechám hlasovat. Můžete psát sem do komentářů, případně na facebook, kde se určitě na tento článek objeví odkaz.


Dnes se nic moc nového nenaučíme. Místo článku o nějaké pravidlové problematice vám ukážu, jak mi dobrá znalost pravidel umožnila vyhrát hru, respektive mi soupeřova neznalost darovala výhru.

 

Příklad, kdy se hodí znát pravidla

Tak se do toho pusťme. Jsme na Modernu, já hraju RG Tron (jako vždycky, občas mám nějaký nápad zkusit něco jiného, ale na Karna ve 3. kole prostě nic nemá :) ), soupeř hraje Lantern Control. Pro nezasvěcené stručně představím princip fungování obou balíků: 


RG Tron:


 

Tenhle balíček spoléhá na to, že co nejdříve zajistí, aby tyto tři země dostal na stůl a produkovaly mu spoustu many. Potom hraje karty, na které bude soupeř obtížně hledat odpovědi, protože tyto karty jsou o třídu silnější než ty jeho:
 



 
 

K rychlému “složení tronu” (vyložení všech tří potřebných zemí) slouží všelijaké podpůrné karty:
 

 

 

Lantern Control:


Tohle je nejotravnější balíček v historii Magicu. Celý stojí na následujícím kombu:
 


 

Kdykoli má soupeř na vrchu balíčku něco nebezpečného, tak se tato karta hodí do hrobu a soupeř si tak lízne zemi a do konce hry si nezahraje. Potom se tam ještě hrají další parády, aby soupeři nefungovalo vůbec nic, i když se k těm kartám nějak dostane:
 

 


Hra:
 

Standardně se v Tronu hrají dva Ulamogové, já však místo jednoho z nich hraju jednou Emrakul, the Promised End, protože s tím je spousta zábavy. Emrakul mám na úvodní ruce a v prvním kole dostávám inkvizici, takže soupeř ji viděl. Během hry se mi moc nedaří, soupeř se totálně zabetonuje. Já s Emrakul v ruce čekám na vhodný okamžik. Je moje kolo a na stole to  vypadá nějak zhruba takhle:

 

 



Říkám si: Teď, nebo nikdy. Do komentářů pište, co si myslíte, že se dělo dál, za nějakou dobu (všimněte si, že už raději neříkám nic konkrétního :) ) vám to prozradím.
 

Přeji všem veselé Vánoce, hodně dárečků, ale potom především spoustu šťastných topdecků v novém roce!

Karlos