28. června 2017
Diskuzní fórum Minimalizovat
Trigger při události,vícenásobné spouštění události
Poslední příspěvek 23.05.2017 05:37 odFlamberg. 12 Odpovědi.
Tisková verze
Seřadit:
PředchozíPředchozí DalšíDalší
Nemůžete vkládat odpovědi.
AutorZprávy
NekraOXUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:59
NekraOX

--
05.06.2014 20:10  
Ahoj

Jak se triggeruje (hlavně kdy na to lze reagovat?) trigger, který je spuštěn při události, pokud nějaká karta onu událost vyvolá vícekrát? Např trigger "Whenever you draw a card, {Trigger 1}." s kartou, která způsobí líznutí více karet (např. 5), nebo trigger "Whenever you gain a life, {Trigger 2}." s kartou, která přidá více životů (třeba 5).

Jak to bude fungovat (např na lízacím případě)? Hráč A má na stole permanent s "Whenever you draw a card, {Trigger 1}." a sešle kartu, která způsobí, že si (hráč A) lízne 5 karet. Ta projde a vyhodnotí se. Hráč A si lízne první kartu, {Trigger 1} jde na stack - a co se stane dál? Zastaví se lízání a hráč A (a pokud nechce, tak hráč B) může reagovat na {Trigger 1} na stacku? Nebo si hráč A lízne všech pět karet, na stacku bude pětkrát {Trigger 1}, pak teprve mohou hráči reagovat? Nebo je to ještě nějak jinak? 
({Trigger 1} si představuju jako něco nepříjemného pro hráče B a příjemného pro hráče A, tedy že hráč B bude chtít na {Trigger 1} reagovat.)
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:446
Flamberg

--
06.06.2014 06:08  

Ahoj Nekro!

Díky za pěkný dotaz :-)

1) Horizon Chimera + Opportunity

 

Při vyhodnocení Opportunity se za každou líznutou kartu spustí trigger Chiméry. Budeš mít tedy čtyři triggery čekající na to, až budou moci být položeny na stack. Až se dokončí vyhodnocení Opportunity a ta skončí ve hřbitově, než hráči dostanou prioritu, položíš všechny svoje triggery na stack v libovolném pořadí.

Následně hráči dostanou prioritu a mohou na triggery nějak reagovat. Až se vyřádí, vyhodnotí se první trigger (tj. přidáš si život). Na stacku zůstávají tři triggery, a opět je možné reagovat. Takto se postupně vyhodnotí všechny.


2) Drogskol Reaver + Angel's Mercy

 

U přidávání životů je to složitější. Trigger, který říká "Whenever you gain life", se spustí pouze jednou nezávisle na tom, kolik životů bylo efektem přidáno.

Při vyhodnocení Angel's Mercy budeš mít jeden trigger z Reavera, který po vyhodnocení Mercy dáš na stack, a lze na něj reagovat.


3) Bonus: Drogskol Reaver + Horizon Chimera

Je libo prohrát na dolízání knihovny? :-)
Vzhledem k tomu, že ani jeden trigger není "may", budou se triggery postupně vyhodnocovat a spouštět, dokud se Reaver nepokusí líznout z prázdné knihovny. Nicméně, na jednotlivé triggery lze reagovat, a tedy se pokusit vyhrát s pomocí líznutých karet (pokud jsou to instanty...). Nebo do tohoto kombíčka přibalit třeba Laboratory Maniaka :-)

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
NekraOXUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:59
NekraOX

--
06.06.2014 06:58  
Díky Flambergu .
A kdyby ten trigger byl "may"? Jak to tam funguje - to si vybírám, jestli se provede ve chvíli, kdy by se měl vyhodnotit? Nebo si vybírám, jestli ho chci použít při spouštěcí podmínce (a tedy jestli vůbec půjde na stack)? První varianta je pro hráče kontrolujícího trigger rozhodně lepší.
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:446
Flamberg

--
06.06.2014 10:51  
O tom, jestli "may" trigger něco udělá, rozhoduješ až při jeho vyhodnocení. Nelze na tvou volbu tedy reagovat.

Spouštěná schopnost má následující syntax:

"When/Whenever/At" [spouštěcí podmínka] "," [výsledný efekt].
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
NekraOXUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:59
NekraOX

--
06.06.2014 11:39  
To je super - takže soupeř může reagovat na trigger, o kterém ani pořáně neví, jestli se bude vyhodnocovat .
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:446
Flamberg

--
06.06.2014 12:21  
Tak nějak. Většinou je ale ze situace na stole zřejmé, jestli budeš chtít trigger provést nebo ne :-)
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
kupodivUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:3
kupodiv

--
08.05.2017 18:02  
Zdravim, mam problém jsou dvě cretaury Kira, Great Glass-Spinner + Identity Thief může mě danou příšeru zkopírovat a dát do exilu? Sorry neumím vkladat obrazky

Creatures you control have "Whenever this creature becomes the target of a spell or ability for the first time each turn, counter that spell or ability."

Whenever Identity Thief attacks, you may exile another target nontoken creature. If you do, Identity Thief becomes a copy of that creature until end of turn. Return the exiled card to the battlefield under its owner's control at the beginning of the next end step.
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:446
Flamberg

--
08.05.2017 20:24  
Ahoj!

Nejsem si jistý, jestli jsem správně pochopil Tvůj dotaz :-)

Myslíš toto?

1. Ty kontroluješ Kiru. Soupeř kontroluje Identity Thiefa. Probíhá soupeřovo kolo.

2. Soupeř nahlásí útok Thiefem a zacílí jeho schopnost na Tvou Kiru.

Kira samozřejmě svou schopnost dává i sama sobě. A tedy první kouzlo nebo schopnost, co ji během kola zacílí, je zrušena. Takže, pokud se nestane nic dalšího, Thiefova schopnost se ruší, Kira nejde do exilu a Thief ji nezkopíruje.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
kupodivUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:3
kupodiv

--
08.05.2017 21:47  
no presne jak pises sem to pochopil tudis sem mel pravdu. Bylo me receno ze kopirovani karty neni cileni spelu bo tak neco samozdrejme sem se nedal a tvrdil jsem ze me ji nemuze poslat do exilu dik za odpoved
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:446
Flamberg

--
08.05.2017 22:33  
No, ty i Tvoji kolegové máte pravdu.

Kopírování skutečně není cílení. Takže Kiru by mohl například bez problémů zkopírovat Clone.


Problém je v tom, že text Identity Thiefa zní:
 

Whenever Identity Thief attacks, you may exile another target nontoken creature. If you do, Identity Thief becomes a copy of that creature until end of turn. Return the exiled card to the battlefield under its owner's control at the beginning of the next end step.


A text Kiry je:
 

Creatures you control have "Whenever this creature becomes the target of a spell or ability for the first time each turn, counter that spell or ability."



 

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
kupodivUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:3
kupodiv

--
09.05.2017 11:35  
aha super dik za ujasneni dobra myslenka, spatna karta
OkowUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:6
Okow

--
22.05.2017 22:28  
Ahoj

mám takový doplňující dotaz k první otázce. Nezacyklí se ty hle dvě karty? Horizon Chimera a Drogskol Reaver. Jak se řeší to, když se něco doopravdy zacyklí(pokud se tenhle příklad nezacyklí)?  


Horizon ChimeraDrogskol Reaver
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:446
Flamberg

--
23.05.2017 05:37  

Ahoj,

díky za pěkný dotaz.

Ano, "zacyklí se". Ale ne tak brutálně, aby s tím nešlo něco dělat.

Pokud se nic dalšího nestane, jakmile si poprvé přidáš život nebo lízneš kartu, budou se ty dvě schopnosti na střídačku spouštět tak dlouho, dokud nedolížeš celý balíček. A pak prohraješ, protože si už nebudeš mít co líznout.

Vzhledem k tomu, že se ale jedná o triggery ("Whenever..."), jde každá schopnost nejprve na stack a hráči na ni mohou reagovat. Takže kdykoliv v průběhu tohoto komba mohou oba hráči něco vymyslet a kombo přerušit. Stačí například jednu z těch bytostí zabít nějakým instantem. Nebo alespoň tu schopnost "vygumovat" (Snakeform).

Jinak, občas se může stát, že se něco zacyklí aniž by bylo výsledkem, že jeden hráč prohraje. Pokud takovou smyčku nelze přerušit, hra končí remízou.

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Nemůžete vkládat odpovědi.

Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2016 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí