21. listopadu 2017
Diskuzní fórum Minimalizovat
Vrstvení "exil until leaves battlefield", kopírování zemí + ("favorite" topic)
Poslední příspěvek 14.11.2017 11:38 odFlamberg. 18 Odpovědi.
Tisková verze
Seřadit:
DalšíDalší
Nemůžete vkládat odpovědi.
AutorZprávy
NekraOXUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:60
NekraOX

--
15.10.2017 18:33  
Ahoj Flambergu,

Mám několik dotazů:

1) Vrstvení "exil until leaves battlefield" efektů, jako např. Cast Out či Ixalan's Binding. Pokud vyexiluju soupeři auru nebo equipment a on "vytluče klín klínem", tedy zbaví se mojí karty jejím vyexilováním, vrátí se aura/equip na původní místo (tedy na bytost)? Nebo půjde jen tak na bojiště (a v případě aury tedy do hrobu, není-li na ní uvedeno jinak)?
-Sice si myslím, že spíš to druhé, ale nejsem si jistý.

2) Co se stane, když jako kopii pro bytost (třeba Clonem nebo něčím, co vytvoří kopii "target creature") zacíluju do konce kola oživenou zemi? Jaké efekty mohou ovlivňovat výsledek?
-Momentálně si myslím, že by to nejspíš byla hloupost. Kdyby byla oživovací abilita na té oživené zemi, tak při druhé kontrole by snad kouzlo selhalo nad tím, že vytvořená kopie by nebyla oživená a tedy ani bytost. Pokud by oživovací abilita vycházela z něčeho jiného (typické "becames 0/0 {creature type} with X +1/+1 counters), tak by to možná byla bytost (byla?), ale pokud ano, tak by umřela na absenci žetonů, které se nekopírují. Zachránila by to nějaká tak obscurní karta jako Humility, která ze všech bytostí dělá v základu 1/1?

3) "Favorite" topic - samozřejmě korupce. 
Vím, že jsme před delší dobou (na cmusu) byli informování/varování, že pokud hráč nenahlásí korupční návrh od soupeře, budou potrestáni oba hráči (diskvalifikací). Porušila dvojice hráčů pravidla, když oba korupci odmítli, ale nenapráskali diváka, který je k ní naváděl ? (V pravidlech jsem to nedohledal; chápu je tak, že se tam píše přímo o nabídce odměny - přímo o korupci, nikoli o navádění.) Byly by výsledky odlišné v závislosti na tom, zda navádějící divák je či není zároveň účastníkem turnaje? Byly by výsledky odlišné v závislosti  na relu turnaje?


FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:467
Flamberg

--
21.10.2017 23:01  
Ahoj Nekro,

1) To druhé, vrátí se normálně na bojiště a trigger se znovu spustí a může opět něco exilnout. BTW, když Aura z takového důvodu vstoupí na bojiště, její kontroler by se měl snažit jí najít objekt k očarování.
303.4f If an Aura is entering the battlefield under a player’s control by any means other than by resolving as an Aura spell, and the effect putting it onto the battlefield doesn’t specify the object or player the Aura will enchant, that player chooses what it will enchant as the Aura enters the battlefield. The player must choose a legal object or player according to the Aura’s enchant ability and any other applicable effects.


2) Clone přijde do hry jako neoživená země. Nic ti ale nebrání takto naklonovanou zemi následně její schopností oživit. Mimochodem, Clone necílí. Pouze v okamžiku jeho vstupu na bojiště vybereš, co má zkopírovat. Tedy tam neprobíhá žádná "druhá kontrola".


3) Pravidla o bribery neřeší, kdo nabídku vyslovil. Tedy to může být i divák či někdo další, kdo se právě probíhajícího zápasu neúčastní jako hráč. A ano, pokud by hráči takový pokus o podplácení od diváka nenahlásili, měli by být také diskvalifikováni. Na RELu také nezáleží, MTR platí pro všechny RELy.
The decision to drop, concede, or agree to an intentional draw cannot be made in exchange for or influenced by the offer of any reward or incentive, nor may any in-game decision be influenced in this manner. Making such an offer is prohibited and is considered bribery. Unless the player receiving such an offer calls for a judge immediately, both players will be penalized in the same manner. Players may not make any offers to tournament officials in an attempt to influence the outcome of a ruling.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Wrecky

--
01.11.2017 08:43  
Ahoj Flambergu.
Promiň že te obtežuju ale chtel bych se zeptat jenom na takovou maličkost. Je možné seslat enchantment auru bez toho aby byla hned equipnuta ? Múže se jen tak volne nacházet v bytevním poli ? Nebo je to nemožné ?
Ps: promiň pokud sem nenapsal neco správne - jsem totiž slovák.
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:467
Flamberg

--
01.11.2017 13:01  
Ahoj Wrecky!

Ne, to nelze. Když sesíláš Auru, vybíráš pro ni cíl (target), který musí být legální - podle toho, co je napsáno v textu za slovem "Enchant". Například, když sesíláš One With the Wind, musíš už dopředu zacílit na nějakou bytost na bojišti. Soupeř tedy dopředu ví, kam aura půjde a může na to reagovat (například zacílenou bytost zastřelit nějakým instantním bleskem, ještě než bude moc veliká).


Navíc, i když už je aura na bojišti a něco očarovává, hra neustále kontroluje, jestli očarovaný objekt stále splňuje definici uvedenou za "Enchant". Pokud například máš bytost, kterou jsi očaroval aurou Cartouche of Knowledge, a soupeř ti tuto bytost "ukradne" kouzlem Hijack, Cartouche okamžitě spadne do hrobu.


Dále, pokud se aura dostane na bojiště jiným způsobem než je seslání (Open the Vaults), sice nevybíráš žádný cíl jako při seslání, stále ale musíš vybrat objekt, ke kterému auru připneš. Pokud na bojišti žádný takový objekt není, aura zůstane ve své původní zóně, odkud měla na bojiště přijít.

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Wrecky

--
01.11.2017 18:41  
Ahoj. Dekuji ti ale chtel bich se zeptat ješte neco.
1. Jak sem se ptal na ty enchantmenty aura tak teď bych se zeptal jak je to s artifact equipment. Musí být equipnuty hned po seslání ? Protože k čemu je tam vyvolávací cena a pak ješte cena equipu ?
2. Vysvietlíš my karty:
Ojutai's Breath
Flameshadow Conjuring
Turn Aside
Claustrophobia
(Promiň ale nejde mi sem vložit obrázek karty)
3. Pokud dostanu hexproof jako treba pri karte Orbs of Warding tak protihráč nemúže sesílat karty pouze proti mne nebo i proti mím potvorám ? A tyto kouzla nesmí sesílat nebo nemají účinek ?
4. Vysvetlis mi trochu blíže schopnosti a možnosti planetsvalkerú ? Na internete je o nich málo preložených informací.
Dekuju moc a doufám, že ti nedelám moc práce
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Wrecky

--
01.11.2017 19:07  
Jo a ješte neco.
Karta Summary Dismissal
Co robí ? A este mi prosim vysvetlis emblemy ?
Dakujeem
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:467
Flamberg

--
02.11.2017 11:36  
V pohodě, jen se ptej, alespoň se nenudím :-D

1. Equipment se může jen tak "válet" na bojišti a čekat až ho nějaká tvá bytost zvedne. To je právě zásadní výhoda oproti aurám. Aury se zbavíš tím, že očarovanou bytost zabiješ. Kdežto bytost s Equipmentem sice můžeš zabít, vybavení ale stále bude na bojišti a bude čekat na dalšího nositele.


2a. Ojutai's Breath

Neumělý překlad: "Tapni zacílenou bytost. V příštím untap stepu jejího kontrolora se tato bytost neodtapne. Rebound"

"Rebound" dělá následující: poté, co karta s Rebound provede svůj efekt (tj. Ojutai's Breath tapne bytost), nedá se do hřbitova jako obvykle. Místo toho ji dáš do exilu (speciální zóna) a na začátku svého příštího kola (v upkeepu) ji zadarmo sešleš z toho exilu ještě jednou. Až po tomto druhém seslání se dá karta Ojutai's Breath do hřbitova. Tapneš tak tedy v dalším kole ještě jednu bytost, a to zadarmo.


2b. Flameshadow Conjuring

Jedná se o očarování, které leží na bojišti a čeká až Ti přijde nějaká bytost. Pak ti umožní vyrobit si do konce kola dočasného dvojníka takové bytosti.

Příklad: máš na bojišti Flameshadow Conjuring a na ruce Grizzly Bears.

1. Sešleš Grizzly Bears.

2. Nikdo nijak nereaguje a medvědi přijdou na bojiště.

3. Spustí se Flameshadow Conjuring a dá se jeho schopnost na stack.

4. Nikdo nijak nereaguje. Nyní se rozhodneš, zda zaplatíš Red. Pokud ano, na bojiště si dáš kopii Grizzly Bears. Představ si to tak, jako bys je vzal, prohnal kopírkou, vytištěnou kartu vystříhnul a dal ji na stůl (vedle původních Grizzly Bears). Tato kopie medvědů dostane Haste (může tedy ihned útočit). Na konci kola pak zmizí (a zůstanou ti jen původní medvědi).

Tip: nejlepší je, když Flameshadow Conjuring "zneužiješ" s bytostmi, jež mají nějakou schopnost, která se spouští při jejich vstupu na bojiště. Například, když sešleš Inspiring Cleric, přidají ti životy oba - jak původní klerik, tak jeho kopie.



2c. Turn Aside

Rušící kouzlo, kterým lze zareagovat na kartu, která cílí na nějakou tvou kartu na bojišti, a zrušit ji. Typicky, tedy s Turn Aside na ruce čekáš na to, až například soupeř sešle na nějakou tvou bytost třeba Lightning Strike.


Pozor na to, že Turn Aside funguje pouze proti kartám, jež cílí na tvůj permanent. Například tedy nejde zrušit soupeřův Lightning Strike, který soupeř seslat na Tebe. A nelze s pomocí Turn Aside zrušit kartu, která vůbec necílí - například Fumigate nebo Sweltering Suns).


Porovnej například s kartou Cancel - ten sice stojí více many, ale zase toho umí zrušit mnohem více.


2d. Claustrophobia

Jedná se o auru, kterou obvykle chceš sesílat na soupeřovy bytosti - s příchodem Klaustrofóbie do hry totiž očarovanou bytost tapneš a ta se nemůže klasicky odtapnout na začátku kola, dokud k ní Klaustrofóbie bude připnutá.


3. Orbs of Warding

Orbs chrání pouze Tebe. Tvým bytostem nijak nepomáhají. Hexproof znamená, že nemůžeš být cílem, takže takové karty vůbec nelze seslat a tudíž třeba soupeřův Lava Spike jen protihráči smutně "smrdí" na ruce, dokud se Orbů nějak nezbaví.


4. Planeswalkeři

Viz https://www.facebook.com/notes/magic-the-gathering-cz-sk-dotazy-na-pravidla/planeswalke%C5%99i/306640162836202/


5. Summary Dismissal

Funguje podobně jako rušící kouzla (výše zmíněný Turn Aside nebo Cancel). Když se Dismissal vyhodnotí, všechna kouzla a schopnosti, jež jsou momentálně na stacku, se z něj odstraní a dají se do exilu. Nejtypičtější využití Dismissalu je na kouzla, jež nejde rušit klasickými counterspelly (například Carnage Tyrant), případně na karty, které mají spouštěnou při sesílání (Ulamog, the Ceaseless Hunger) - Dismissalem se zbavíš najednou Ulamoga i jeho "when you cast" schopnosti.



6. Emblém

Emblém je objekt, vytvářený některými planeswalkery. Emblém se nenachází v žádné klasické herní zóně - dává se do Command zóny. Obvykle schopnost daného emblému vytváří nějaký kontinuální efekt. Vzhledem k tomu, že dosud nebyla vydaná žádná karta, která by emblémy nějak ničila nebo s nimi jinak interagovala, jednou vytvořený emblém bude ovlivňovat hru až do jejího konce. A emblémů můžeš mít kolik chceš, jejich počet není nijak omezen.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Wrecky

--
02.11.2017 14:06  
Dekuji ale ješte pár dotazú k tomu:
Embleny svou schop ost plní neustále ? Nebo jen pokud to já využiju nebo snad jen jednou za kolo nebo tak neco ?
Dále..
Karty Ojutai's Breat a Claustrophobia ktere si mi vysvetlil drive - hráč na kterého sem karty seslal svou potvoru nedokáže odtapnout nikdy ve své fázi untapu ? Musí je vždy odtapnout s nekterou schopností treba „untap target creature" ? ( jiste že pokud ano tak pri Ojutai's Breat jenom jednou ne ?)
Dekuju moc a teš se - brzi ti zrejmne napíšu zas
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:467
Flamberg

--
02.11.2017 14:48  
Jakmile emblém vznikne, funguje pořád. Každý emblém ale dělá něco jiného, takže záleží případ od případu, co se přesně ve hře bude dít.

Ajani Steadfast
- "If a source would deal damage to you or a planeswalker you control, prevent all but 1 of that damage."
- Zafunguje pokaždé při udílení takového zranění.

Arlinn, Embraced by the Moon
- "Creatures you control have haste and ‘Tap: This creature deals damage equal to its power to target creature or player.'"
- Funguje neustále a na všechny tvoje bytosti na bojišti.

Chandra, Roaring Flame
- "At the beginning of your upkeep, this emblem deals 3 damage to you."
- Každý protihráč, kterého Chandra zapálila, přijde na začátku svého kola o 3 životy.

Chandra, Torch of Defiance
- "Whenever you cast a spell, this emblem deals 5 damage to target creature or player."
- Spustí při každém kouzlu, které sešleš.

Dack Fayden
- "Whenever you cast a spell that targets one or more permanents, gain control of those permanents."
- Spustí se při každém takovém kouzlu, které sešleš.

Daretti, Scrap Savant
- "Whenever an artifact is put into your graveyard from the battlefield, return that card to the battlefield at the beginning of the next end step."
- Spustí se pro každý artefakt, co ti odejde do hřbitova.

Domri Rade
- "Creatures you control have double strike, trample, hexproof, and haste."
- Funguje neustále a na všechny tvoje bytosti na bojišti.

Dovin Baan
- "Your opponents can't untap more than two permanents during their untap steps."
- Funguje neustále v untepo stepech všech protivníků.

Elspeth, Knight-Errant
- "Artifacts, creatures, enchantments, and lands you control have indestructible."
- Funguje neustále a na všechny tvoje bytosti, artefakty, očarování a země na bojišti.

Garruk, Apex Predator
- "Whenever a creature attacks you, it gets +5/+5 and gains trample until end of turn."
- Spustí se za každou bytost, jež útočí na protihráče, kterého Garruk označil jako lovnou zvěř.

Garruk, Caller of Beasts
- "Whenever you cast a creature spell, you may search your library for a creature card, put it onto the battlefield, then shuffle your library."
- Spustí se při každém takovém kouzlu, které sešleš.

Gideon of the Trials
- "As long as you control a Gideon planeswalker, you can't lose the game and your opponents can't win the game."
- Funguje neustále dokud máš nějakého Gideona na bojišti.

Gideon, Ally of Zendikar
- "Creatures you control get +1/+1."
- Funguje neustále a na všechny tvoje bytosti na bojišti.

Jace, Telepath Unbound
- "Whenever you cast a spell, target opponent puts the top five cards of his or her library into his or her graveyard."
- Spustí při každém kouzlu, které sešleš.

Jace, Unraveler of Secrets
- "Whenever an opponent casts his or her first spell each turn, counter that spell."
- Spustí se při každém takovém kouzlu, které soupeř sešle.

Kiora, Master of the Depths
- "Whenever a creature enters the battlefield under your control, you may have it fight target creature."
- Spustí se pro každou bytost, co ti přijde na bojiště.

Kiora, the Crashing Wave
- "At the beginning of your end step, create a 9/9 blue Kraken creature token."
- Spustí se na konci každého tvého kola.

Koth of the Hammer
- "Mountains you control have ‘Tap: This land deals 1 damage to target creature or player.'"
- Funguje neustále na všechny tvé hory na bojišti.

Liliana of the Dark Realms
- "Swamps you control have ‘Tap: Add BBBB to your mana pool.'"
- Funguje neustále na všechny tvé bažiny na bojišti.

Liliana, Defiant Necromancer
- "Whenever a creature dies, return it to the battlefield under your control at the beginning of the next end step."
- Spustí se pro každou bytost, co umře.

Liliana, the Last Hope
- "At the beginning of your end step, create X 2/2 black Zombie creature tokens, where X is two plus the number of Zombies you control."
- Spustí se na konci každého tvého kola.

Narset Transcendent
- "Your opponents can't cast noncreature spells."
- Funguje neustále.

Nissa, Vital Force
- "Whenever a land enters the battlefield under your control, you may draw a card."
- Spustí se pro každou zemi, co ti přijde na bojiště.

Ob Nixilis of the Black Oath
- "1Black, Sacrifice a creature: You gain X life and draw X cards, where X is the sacrificed creature's power."
- Lze aktivovat, kdykoliv máš prioritu - v soupeřově kole, v reakci na něco... Aktivat lze tolikrát, dokud máš na zaplacení.

Ob Nixilis Reignited
- "Whenever a player draws a card, you lose 2 life."
- Spustí se pokaždé, když si nějaký hráč lízne kartu.

Sarkhan, the Dragonspeaker
- "At the beginning of your draw step, draw two additional cards"
- Spustí se v každém kole před tvou první hlavní fází.
- "At the beginning of your end step, discard your hand."
- Spustí se na konci každého tvého kola.

Sorin, Lord of Innistrad
- "Creatures you control get +1/+0."
- Funguje neustále a na všechny tvoje bytosti na bojišti.

Sorin, Solemn Visitor
- "At the beginning of each opponent's upkeep, that player sacrifices a creature."
- Spustí se na začátku každého soupeřova kola.

Tamiyo, Field Researcher
- "You may cast spells from your hand without paying their mana costs."
- Funguje neustále.

Tamiyo, the Moon Sage
- "You have no maximum hand size"
- Funguje neustále.
- "Whenever a card is put into your graveyard from anywhere, you may return it to your hand."
- Spustí se pro každou kartu, jež doputuje do tvého hřbitova.

Teferi, Temporal Archmage
- "You may activate loyalty abilities of planeswalkers you control on any player's turn any time you could cast an instant."
- Funguje neustále.

Tezzeret the Schemer
- "At the beginning of combat on your turn, target artifact you control becomes an artifact creature with base power and toughness 5/5."
- Spustí se v každém tvém kole na začátku boje.

Venser, the Sojourner
- "Whenever you cast a spell, exile target permanent."
- Spustí při každém kouzlu, které sešleš.







Ojutai's Breath a Claustrophobia - zabraňují pouze klasickému odtapnutí na začátku kola. Jak jsi ale správně poznamenal, stále je možné bytost odtapnout z nějakého jiného důvodu.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Wrecky

--
02.11.2017 17:39  
Dekuji i když nemusels mi tam dat tolik prikladú tech emblemú..
Potreboval bych:
Vysvietlit Gaea's Revenge a taky Skyline Despot
Co se stane pokud navrátím protihráči na ruku nejakou Token Creature ? Treba kouzlem Compelling Deterrence.

Co delají karty s textem „as an additional cost to cast..." treba pri sorcery Ruthless Disposal.

Mohu s kouzlem treba „destroy target enchantment" tak mohu s tým zničit také enchantment aura/creature.. Nebo „destroy target artifact" ?

FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:467
Flamberg

--
02.11.2017 23:28  
Vypsal jsem ti radši všechny emblémy, co existují:-D

Gaea's Revenge
"Gaea's Revenge can't be countered."
- Sesílání Revenge nelze zrušit (například Cancelem).

"Haste"
- Nemá "summoning sickness", takže můžeš útočit už v kole, kdy přišla do hry.

"Gaea's Revenge can't be the target of nongreen spells or abilities from nongreen sources."
- Revenge na bojišti nelze zacílit ničím, co není zelené. Například na ni nelze seslat Murder.



Skyline Despot

"Flying"
- Lze ji zablokovat pouze bytostmi, jež mají Flying nebo Reach.

"When Skyline Despot enters the battlefield, you become the monarch."
Když Despota přijde do hry, udělá z tebe monarchu této hry. (viz níže).

"At the beginning of your upkeep, if you're the monarch, create a 5/5 red Dragon creature token with flying."
- Na začátku každého tvého kola se zkontroluje, zda jsi monarchou. Pokud ano, dáš si na bojiště 5/5 létajícího draka.

Pravidla o monarchovi, přinesla loni speciální sada Conspiracy: Take the Crown:
716. The Monarch

716.1. The monarch is a designation a player can have. There is no monarch in a game until an effect instructs a player to become the monarch.

716.2. There are two inherent triggered abilities associated with being the monarch. These triggered abilities have no source and are controlled by the player who was the monarch at the time the abilities triggered. This is an exception to rule 112.8. The full texts of these abilities are “At the beginning of the monarch’s end step, that player draws a card” and “Whenever a creature deals combat damage to the monarch, its controller becomes the monarch.”

716.3. Only one player can be the monarch at a time. As a player becomes the monarch, the current monarch ceases to be the monarch.

716.4. If the monarch leaves the game, the active player becomes the monarch at the same time as that player leaves the game. If the active player is leaving the game or if there is no active player, the next player in turn order becomes the monarch.


Tokeny

Tokeny mohou existovat pouze na bojišti. Pokud se token dostane do jiné herní zóny (hřbitov, ruka, knihovna, exil...), přestane existovat.


Ruthless Disposal

Abys mohl Disposal seslat, musíš, kromě klasické manové ceny z pravého horního rohu, zaplatit také vypsanou dodatečnou cenu, tj. zahodit kartu z ruky a obětovat nějakou svou bytost. Bez toho Disposal vůbec nemůžeš seslat.


"Destroy target enchantment" lze zacílit na cokoliv, co má karetní typ enchantment - tedy Flameshadow Conjuring, One With the Wind nebo třeba Nyx-Fleece Ram a Bow of Nylea.

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Wrecky

--
03.11.2017 13:01  
Mohu se zeptat pár brobností ?

1. Je možné (treba counternout) nejakou schopnost bytosti jinak než znižit bytost drive než se schopnost dostane ze stacku celkovie do hry ?

2. Pokud treba mám 6/6 v bytevním poli a dostanou se na ni dva +1/+1 countery tak se z ní stane 8/8. Pokud mi múj protihráč mi vrátí tuto kartu na ruku, co se stane s temi countery ? A když ji znovu vyložím tak je to znovu 6/6 nebo 8/8 ?

3. Indestructible schopnost - pri ní je bytost prakticky nesmrtelná pokud vlastní tuto schopnost ? Nebo na ni pouze neplatí kouzla s „destroy" ?

Zas a znovu ti dekuji a jsem moc rád že mi na mé dotazy vždy odpovíš tak brzo a srozumitelne.
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:467
Flamberg

--
03.11.2017 14:29  

1. Na counterování schopností existují speciální karty, například Stifle.


Pokud je už schopnost na stacku, tak ji nezrušíš tím, že zničíš její zdroj. Například:

0. Máš na bojišti Prodigal Pyromacera. Soupeř má na ruce Murder.


1. Aktivuješ Pyromancerovu schopnost - dáš ji na stack, zacílíš (například) na soupeře, Pyromancera tapneš.

2. Na schopnost na stacku soupeř zareaguje - sešle Murder, který zacílí na tvého Pyromancera.

3. Nikdo nic již nedělá a tedy se vyhodnotí vršek stacku - Murder - a Pyromancer je zničen, tedy jde do hrobu.

4. Stále nikdo nic nedělá a vyhodnotí se zbylý objekt na stacku - Pyromancerova schoponosti ti dá jedno zranění.



2. Jakmile objekt opustí zónu, všechny countery z něj spadnou. Když své monstrum znovu dostaneš na bojiště, nebude si nic pamatovat o své původní existenci a bude 6/6.


3. Indestructible chrání pouze před "destroy". Takže karty jako Murder neudělají nic. Dále je efekt "destroy" způsobován i smrtelným zraněním, takže Indestructible chrání před smrtí v boji a před "blesky".

Bytostí s Indestructible se dá zbavit například s pomocí "sacrifice" (Diabolic Edict, pozor soupeř si vybírá, co obětuje), "-X/-X" (Death Wind) či "exile" (Vraska's Contempt).



Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Wrecky

--
04.11.2017 09:43  
Dekuji a ptám se znovu.

1. Vysvetlíš mi schopnosti Madness, Escalate, Dash.

2. Carta Embermaw Hellion - ponekud nechápu co je myšleno pod tím „source"

3. Dáš mi prosím nejaké príklady a vysvietlení ke „as long as you control.. / as long is your tun" to as long je pro mne dúležité pochopit

4. Kolik herních zon je v magicku a které sou to ? ( treba knihovna,ruka..)

Dekujuu...
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:467
Flamberg

--
06.11.2017 10:37  
Pokusím se :-)

Madness

Když má kartu s Madness z nějakého důvodu zahodit z ruky, můžeš ji místo toho zahrát za její Madness cenu (která je obvykle nižší než standardní sesílací cena v pravém horním rohu). Toto speciální zahazování/sesílání Madness karet funguje přes exile.
702.34. Madness

702.34a Madness is a keyword that represents two abilities. The first is a static ability that functions while the card with madness is in a player’s hand. The second is a triggered ability that functions when the first ability is applied. “Madness [cost]” means “If a player would discard this card, that player discards it, but exiles it instead of putting it into his or her graveyard” and “When this card is exiled this way, its owner may cast it by paying [cost] rather than paying its mana cost. If that player doesn’t, he or she puts this card into his or her graveyard.”

702.34b Casting a spell using its madness ability follows the rules for paying alternative costs in rules 601.2b and 601.2f–h.

702.34c After resolving a madness triggered ability, if the exiled card wasn’t cast and was moved to a public zone, effects referencing the discarded card can find that card. See rule 400.7i.


Příklad:

0. Máš na bojišti Heir of Falkenrath a na ruce Incorrigible Youths.


1. Aktivuješ schopnost Heir of Falkenrath a jako cenu za aktivaci zahodíš Incorrigible Youths. Jelikož mají Youths Madness, místo toho , abys je dal do hřbitova, jdou do exilu. Tam se spustí sesílací trigger ("when this card is exiled this way...") a dá se na stack nad schopnost Heir of Falkenrath.

2. Hráči mohou reagovat.

3. Vyhodnotí se vršek stacku - Madness trigger ("...its owner may cast Incorrigible Youths by paying 2Red rather than paying its mana cost. If that player doesn’t, he or she puts this card into his or her graveyard."). Pokud nezaplatíš, Youths jdou z exilu do hřbitova. Pokud zaplatíš, jdou z exilu na stack nad schopnost Heir of Falkenrath. Předpokládejme, že zaplatíš.

4. Hráči mohou reagovat.

5. Vyhodnotí se vršek stacku - Incorrigible Youths. Youths vstoupí na bojiště.

6. Hráči mohou reagovat.

7. Vyhodnotí se poslední objekt na stacku - transformovací schopnost Heir of Falkenrath. Heir se otočí na Heir to the Night.


8. Na bojišti máš 3/2 s létáním a 4/3 s haste, což na třetí kolo hry není vůbec špatné - pokud soupeř nic nemá můžeš hned útočit za 7. Navíc Tě otočení Heir of Falkenrath nestálo kartu navíc, protože discardovanou kartu jsi díky Madness využil.


Escalate

Karty s Escalate mají více módů. Při jejich sesílání si můžeš vybrat jeden nebo více z nich, jež se mají provést. Pokud vybereš jen jeden, bude seslání takového kouzla stát pouze tolik, kolik je napsáno v pravém horním rohu. Za každý mód navíc, budeš muset připlatit dodatečnou cenu napsanou u Escalate.

Příklad:


Máš na ruce Blessed Alliance a sesíláš ji. Dáš ji na stack. Nyní vybíráš módy. Pokud vybereš jen jeden (například "Target opponent sacrifices an attacking creature."), seslání bude stát 1White. Pokud vybereš dva (třeba "Target player gains 4 life." a "Untap up to two target creatures."), seslání bude stát 3White. Pokud vybereš všechny tři, budeš muset zaplatit 5White.

Jasná výhoda karet s Escalate je, že jsou hodně variabilní a tedy je uplatníš ve více situacích. Navíc variabilní cena znamená, že podle toho, kolik máš manových zdrojů (tj. jak daleko ve hře jste), můžeš stupňovat sílu karty. Escalate Ti prostě nikdy na ruce "smrdět" nebude.


Dash

Když sesíláš bytost s Dash můžeš si vybrat - buďto ji sesleš klasicky, nebo zaplatíš jen Dash cenu (která je menší než klasická). Když využiješ Dash, tato bytost dostane Haste (takže může hned útočit), ale na konci kola si ji musíš vrátit na ruku.

Ideální spojit s kartami, které se spouští, když nějaká bytost přijde na bojiště (Soul Warden). Máš pak zajištěno pravidelné spouštění takové schopnosti.



Embermaw Hellion

"Another red source you control" je v podstatě cokoliv červeného pod tvou kontrolou
 - tvůj útočící Raging Goblin
 - schopnost tvého Goblin Arsonisty, když umře
 - tvůj Lightning Strike na stacku
 - schopnosti tvé Chandry Nalaar
 

"As long"
- prostě "dukud" - časové omezení efektu. Pokud podmínka není splněná, je efekt vypnutý, a čeká na to až bude podmínka znovu splněná.

Abzan Kin-Guard má lifelink jen ve chvílích, kdy máš spolu s ním na bojišti nějaký bílý nebo černý permanent (bacha země jsou bezbarvé, i když dávají barevnou manu).


Zóny

viz obrázek

https://drive.google.com/file/d/1JwixCy8cYncOoLamtwnLD7lxeyUxyyBG/view?usp=sharing


Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Wrecky

--
07.11.2017 07:36  
Dekuji zas a znova.
Ješte neco k planeswalkerum protože na té stránce sem nenašel vše. :
Múže se planeswalker dostat sám sebe do mínusu ? Logicky asi ne. Ale zabít se sám múže ? Pokud se dostane na nulu.

Mám Dacka Faydena a potreboval bych lépe porozumnet lépe jeho emblemu. Treba když dám kartu „all creatures gets -4/-4" poté všechny creatury které zemželi dou ke mne do hžbitova a ty které prežili dou pod múj vliv ? Nebo trea když dám na nekterou nepritelovou creaturu enchantment-auru +2/+2 poté jde creatúra pod mou kontrolu ? Když counternu kouzlo jde ke mne do hrbitova ? Pokud ublížín creature s artifact-equipem/enchantment-aurou poté jde creatúra pod mou kontrolu spolu s artifact-equipem/enchantment-aurou ?
Promiň že te spamuji tolika otázkami ale potrebuju tyto jednoduché vieci viedet.

Creatúra na sobie múže mít pouze jeden artifact-equipment/enchantment-aura ? Nebo i více ? Creatúra která nemúže bít counternuta- nefungujou na ni spelly „counter target spell" nebo také nemohou dostat countera +1/+1 no ne ? Pokud ano tak mohou na sobie mít A-E nebo E-A ?

Jo a pošleš mi tu stránku na které máš všechny ty pravidla ? Jako treba o tom monarchovi a tak..

Jo a ješte bych od tebe chtel radu. Je červeno-modrý deck dobrý control deck ? A nevadí když tam mám 15 creatúr 18 landú a 27 spellú ? Pokud tam mám i Flameshadow Conjuring ?
Dekuju ;D
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:467
Flamberg

--
07.11.2017 15:53  
Může planeswalker dostat sám sebe do mínusu?
- Ne. Můžeš aktivovat pouze takovou schopnost, u které můžeš zaplatit její cenu. Můžeš planeswalkera ale dostat na 0 loyalty counterů. V tom případě okamžitě odejde do hřbitova (ale schopnost se následně provede).


Dack Fayden
"Whenever you cast a spell that targets one or more permanents, gain control of those permanents."

Schopnost tohoto emblému kouká na kouzla, jež cílí. Tedy ta kouzla, která mají v textu slovo "target". „All creatures gets -4/-4" nic necílí. Navíc, pokud to cílící kouzlo nějak ten zacílený permanent odstraňuje z bojiště, sice ho na chvilku ukradneš, následně o něj ale ihned přijdeš.

Příklad:

0. V command zóně máš Dackův emblém. Na ruce máš Murder. Soupeř má na bojišti Grizzly Bears.

1. Sešleš Murder, dáš ho na stack, zacílíš na Grizzly Bears a zaplatíš 1BB.

2. Spustí se schopnost emblému a dá se na stack nad Murder.

3. Hráči mohou reagovat.

4. Vyhodnotí se vršek stacku - schopnost emblému. Dostaneš medvěda pod svou kontrolu.

5. Hráči mohou reagovat.

6. Vyhodnotí se zbývající objekt na stacku - Murder. Medvěd, který je aktuálně tvůj, jde do hřbitova (soupeřova, protože je to jeho karta).


Přes Dackův emblém jde krást i s pomocí aur. Aury totiž při sesílání cílí na objekt, který mají očarovat.

Pokud counterspellem rušíš kouzlo, nebostaneš ho pod kontrolu. Kouzlo na stacku není permanent. Permanenty jsou karty na bojišti.

Pokud ukradneš bytost, jež má na sobě Auru nebo Equipment, toto vybavení z té bytosti nespadne. Bytost stále bude posilována. Tyto Aury budeou ale stále pod kontrolou původního hráče - pouze ten tak může aktivovat schopnost equipmentu a přendat ho na nějakou jinou bytost.



Comprehensive Rules najdeš zde:
https://magic.wizards.com/en/game-info/gameplay/rules-and-formats/rules

Je to ale dost maso, takže to si asi nechej až na později :-)


Červenomodrá se dá postavit jako control bez problémů (občas se staví i jako trojbarva ještě s černou). Obvykle v takovém balíčku používáš červenou na blesky, abys zabíjel soupeřovy rychlé bytosti, a občas hraješ i nějaké hromadné udílení zranění do všech příšer. Modrou používáš na counterspelly a lízání karet. V modré navíc lze najít i nějaké pěkné velké bytosti, které použiješ jako finishery (ideálně aby taková bytost měla alespoň flying a hexproof). Případně jsou dobrými finishery někteří planeswalkeři.

Tvůj poměr 15/18/25 mi přijde špatný:

1) Control potřebuje vynášet země každé kolo (až do přibližně pátého/šestého kola). Měl bys tedy zemí hrát více (25? 26?).

2) Bytostí naopak nepotřebuješ tolik. Vůbec tě nezajímají slabé levné bytosti, ty rovnou odeber. Control potřebuje jen pár winkondicí. Ty navíc ani obvykle nechce mít na úvodní ruce - spoléhá, že se k nim během hry dolíže díky svým lízacím kouzlům.

Obecně cílem kontrolu je včas likvidovat hrozby, jež protihráč vynese. Klasicky soupeřovy bytosti ničíš blesky a jiné hrozby (např. planeswalkery) counterspelly. Až se protihráč vyčerpá (dojdou mu karty), plácneš na bojiště svoji hrozbu a tu si pak už jen chráníš těch několik kol, než soupeře rozcupuje.

Control obvykle vyžaduje, abys znal svou "metagame", tedy znal balíčky, jež můžeš na turnaji potkat. Musíš totiž vědět, kterou hrozbu musíš řešit hned, na jakou chvíli si máš šetřit svůj counterspell, jestli má cenu čekat s hromadným ničením atp.

Flameshadow Conjuring je spíše "kombo" karta. Navíc proti některým balíkům moc pomalá. Ale určitě by se to dalo postavit zajímavě - hlavně využít toho, že Conjuring zkopíruje něco, co má enters-the-battlefield trigger.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Wrecky

--
11.11.2017 08:25  
Ahoj. Dekuji za odpoviede a ptám se znovu.. Teď se budu spíše ptát na určité karty.

1. Karty Wrap in Flames a Spreading Flames. Na které potvory cílí ? Mohu si vybrat nebo co ? A když je tam target tak bude na ty potvory co prežijí účinkovat emblem Dacka Faydena ?

2. Má schopnost Multikicker využití i sama o sobie ? Nebo se vstahuje na další schopnost karty jako Deathforge Shaman.

Žekneme že sešlu Exquisite Firecraft a mám splneni podmínky pro schopnost spell mastery. Múže múj protihráč proti této karte seslat Summary Dismissal ?

3. Eternal Sourge - vysvietlíš mi tuto kartu ? Pokud sem neco správne pochopil tak tato karta múže být vyslána z exilu ? Pokud ano tak za normální sesílací cenu ?

4. Dále. Múže být planeswalker counternut ?

5. A ješte neco pro mne dúležité: múže mít na sobie potvora více než jednu auru nebo jeden equipment ?
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:467
Flamberg

--
14.11.2017 11:38  
Ahoj!

Wrap in Flames a Spreading Flames

Tyto karty mají variabilní počet cílů. Cíle vybíráš při jejich sesílání - u Wrap in Flames můžeš zacílit na 0-3 bytosti dle svého výběru, u Spreading Flames na 0-6 bytostí. U Spreading Flames navíc musíš při určení cílů nahlásit, jak bude 6 damage rozděleno (aby to soupeř věděl a mohl na Flames případně reagovat se znalostí této skutečnosti.

A Dack Fayden bude fungovat přesně tak, jak myslíš. Všechny zacílené bytosti přejdou pod tvou kontrolu a poté se vyhodnotí Flames (a slabší kusy budou upečeny).



Multikicker

Multikicker sám o sobě nic nedělá (jen zdražuje seslání kouzla). Až následný text navázaný na multikicker má nějaký efekt.



Exquisite Firecraft a Summary Dismisal

Ano, to je přesně to, proč je Summary Dismissal silný - ignoruje totiž "can't be countered". Dismissal nic neruší, jen přemisťuje objekty ze stacku do exilu. Druhá výhoda Dismissalu je, že "ruší" cokoliv (kouzla i schopnosti).

Mimochodem, ptáš se jestli "může soupeř seslat" - na Firecraft s aktivním Spell Mastery lze seslat i normální counterspell (Cancel), protože i takový Firecraft je stále legální cíl. Jen takový Cancel nic neudělá a nepozorný soupeř tak jen vyplýtval jednu kartu a manu.



Eternal Scourge

Ano, přesně tak. Scourge má poměrně unikátní schopnost, že ho lze sesílat z exilu poté, co se tam z nějakého důvodu dostal. Takové seslání probíhá podobně jako bys ho měl na ruce a tedy za klasickou sesílací cenu natištěnou v pravém horním rohu karty.



Planeswalker a counterspell

Ano, Planeswalker se sesílá jako každá jiná karta a tedy jde seslání na stack. Tam ho lze klasicky zrušit (Cancel, Negate). Pozor, nejedná se o "Creature" a tedy na něj nefunguje například Essence Scatter.



Aury a equipmenty

Promiň, tuto otázku jsem posledně přehlédl.

Ano, na jednom objektu na bojišti můžeš mít připnuto kolik karet chceš a uznáš za nutné. Není žádné omezení (například jen jednu zbraň nebo tak něco). Občas to sice není taktické (lepší je rozložit sílu své armády do více bytostí, než pak jen smutně koukat jak jeden Murder spláchne bytost i se všemi Aurami), ale jsou balíky, kterým to nevadí (například balík Boggles na formátu Modern - hraje bytosti s Hexproof a tedy očekává, že jim soupeř nejspíše mnoho neudělá).



"Creatúra která nemúže bít counternuta- nefungujou na ni spelly „Counter target spell" nebo také nemohou dostat countera +1/+1

Druhá přehlédnutá otázka ;-)

Jak sis všiml, slovo "counter" má v MtG dva významy. Buďto jako sloveso - rušit kouzlo - nebo jako podstatné jméno - počítadlo. "Can't be countered" se týká jen toho prvního. Druhého by se týkala věta "can't have counters put on it" (Melira's Keepers).

Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Nemůžete vkládat odpovědi.

Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí