23. června 2018
Diskuzní fórum Minimalizovat
Nejaké otázky...
Poslední příspěvek 20.06.2018 12:13 odFlamberg. 18 Odpovědi.
Tisková verze
Seřadit:
DalšíDalší
Nemůžete vkládat odpovědi.
AutorZprávy
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:26
Wrecky

--
02.05.2018 20:43  
Ahoj flambergu
Mám pro tebe spoustu otázek.. vepřed dekuji za odpověde.
1. Pokud využiji schopnost na Pernicious Deed tak zničím i své i nepřítelovy pernamenty ? A pokud sou ve hře tokeny zničím i ty ? Token nemá žádnou sesílací cenu tak tedy...
2. Pokud má bytost +1/+1 counter a dostane -1/-1 counter tak se tyto countre vynulují ? Nebo bude vlastnit tato bytost oba countre ?
3. Jak se musí obránit Menace a aktivována regenerate ?
4. Jsou aura / equipment target ? Mohu dát třeba auru na nepřítelovou bytst která má hexproof ?
5. Je devoid a colorless totéž ?
6. Pokud na mne zaútočí nepřítel s Gideon, Martial Paragon s jeho druhou schopností tak mohu poté v mém kole zaútočit na tohohle planeswalkera ? (A tím mu ubrat loyality counre ?
7. Co je to Switch target creature's power and tougness until end of turn ? (To dúležité je switch)
8. Vysvětlíš mi schopnost protection from (a barva / creatures...)
9. Vúbec ale vúbec nechápu edici Unstable. Vysvětlíš mi nejaké základní věci o této edici ? Tedy to co není v jiných edicích..
10. Řekneš mi neco o tom jak to probíhá na MTG turnajích ? Co to obnáší, jak to funguje, od kolika let tam mohu jít.. Mne je 14 let a MTG hraju už 2 roky. A díki tobě v tom už sem dost dobrý hráč. Jsem rád že mám možnost zeptat se te na pár věcí.. bez tebe bych si byl bezradý dekujuuuu
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:483
Flamberg

--
21.05.2018 11:05  
Ahoj!

Nějak jsem tohle téma přehlédnul (resp. e-mailovou notifikaci), takže se omlouvám, že píšu až teď.

1. Ano, ničíš soupeřovy i svoje karty. Tokeny mají standardně Converted Mana Cost 0. Výjimkou jsou tokeny, jež byly vytvořeny jako kopie jiné karty (The Scarab God) - takové tokeny mají CMC jako karta, kterou zkopírovaly.



2. Ano, +1/+1 a -1/-1 značky se navzájem ruší.
704.5q If a permanent has both a +1/+1 counter and a -1/-1 counter on it, N +1/+1 and N -1/-1 counters are removed from it, where N is the smaller of the number of +1/+1 and -1/-1 counters on it.


3. Asi nerozumím otázce :-) Myslel jsi následující? Bytost s Menace musí být zablokována minimálně dvěma obránci, jinak nemůže být zablokována vůbec. Tato kontrola se provádí jen v okamžiku nahlašování obránců. Následně už je bytost zablokována a je jedno, jestli třeba jeden z obránců opustí boj (například po zregenerování ještě před Combat Damage po pokusu zastřelit ji bleskem).


4. Ano, Enchant i Equip cílí. Takže Auru na soupeřovu bytost s Hexproof nesešleš. Stejně tak na svou bytost se Shroud nemůžeš obléci vybavení.


5. V podstatě ano.
702.113. Devoid

702.113a Devoid is a characteristic-defining ability. “Devoid” means “This object is colorless.” This ability functions everywhere, even outside the game. See rule 604.3.

Jediný teoretický rozdíl je v tom, že Devoid je characteristic-defining ability nastavují barvu, ale to tě bude zajímat asi jen, kdybys chtěl vědět něco o layerech...


6. Gideonova schopnost funguje jen "until end of turn". Ve tvém kole už Gideon opět nebude bytostí a nebude se mu zranění preventovat. Budeš moci normálně zaútočit a ubrat mu loyalty countery.


7. Switch = prohodit. Tedy, pokud měla bytost například sílu 1 a odolnost 4 (1/4), po prohození z ní bude 4/1.

Tady pozor na interakci switch P/T a dalších efektů upravujících P/T. Při počítání aktuální Power a Toughness se switch vždy uplatňuje až jako poslední (i kdyby byl zahraný dříve).

Příklad:

1. Máš na bojišti Crag Puca, použiješ její schopnost a P/T se prohodí z 2/4 na 4/2.

2. Sešleš na Pucu Sure Strike. Strike se vyhodnotí. Přestože bys čekal, že Puca bude teď 7/2, ve skutečnosti bude 4/5. Při určování v jakém pořadí se tyto kontinuální efekty aplikují, a jaká tedy bude výsledná P/T, musíš totiž postupovat následovně:

 

i. Vezmi P/T na kartě (2/4).

ii. Vezmi efekty nastavující P/T na určitou hodnotu (v našem případě nic, jinak například Illusory Wrappings).

iii. Vezmi bonusy a postihy z efektů modifikujících P/T o určitou hodnotu (2/4 a +3/+0 ze Sure Strike -> 5/4).

iv. Vezmi bonusy a postihy z counterů (typicky +1/+1 a -1/-1 countery).

v. Aplikuj efekty prohazující Power a Toughness (5/4 -> 4/5).



8. Protection from (například) black znamená, že:

- všechno zranění pocházející z černého zdroje je preventováno,
- nemůže být očarována černou Aurou
- nemůže mít na sobě černý Equipment
- nemůže být zablokována černou bytostí
- nemůže být zacílena černým kouzlem nebo schopností z černého zdroje


9. No, to je dost široký dotaz. Un- edice jsou takové vtipné sady, které jednou za čas Wizardi vydávají. Jsou v nich hodně "divné" mechaniky a při hře je většinou šílená zábava. Zkus třeba následující článek:
http://www.cmus.cz/rubriky/jak-zacit/pravidla/prehled-mechanik-v-unstable_11063.html


10. Věkové omezení v podstatě není (ale 13 let je oficiálně doporučená hranice výrobcem). Jsou různé druhy turnajů. Pro začátek můžeš jen tak zajít do nějaké herny v okolí a pozeptat se, co se u nich v které dny hraje. Jsou totiž různé turnajové formáty. Herny obvykle mají i večery vyhrazené jen pro méně zkušené hráče (aby se naučili základy a nehráli rovnou proti nejsilnějším balíčkům). Jestli nevíš, jestli je u vás nějaká herna, můžeš zkusit například https://www.facebook.com/groups/453041041757777/. Nebo napiš odkud přibližně jsi, a zkusím se poptat.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
GolgeriUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Golgeri

--
26.05.2018 22:33  
 Zdravím, :-) chtěl bych poradit ohledně 3 karet 

1. Deftblade Elite: zajímá mě hlavně schopnost Provoke: chápu ji ve smyslu že můžu vyprovokovat při útoku bytosti i ty které jsou táplé.. ale co když zaútočím hodím Provoke na nějakou bytost.. může potom protihráč tuto moji bytost s Provoke bránit navíc ještě jinou bytostí? nebo pouze jen tou vyprovokovanou? tohle jsem se nikde nedozvěděl a zas to nechci hrát špatně

2. Chromeshell Crab (zlatá): zajímá mě jeho vlastnost a to je ovládaní bytostí, jak hráče tak nepřítele... Tohle jsem moc nepochopil, akorát to že vlastnost zahraje pokud ho otočím obličejem vzhůru. (jak funguje morph chápu) :-)

3. Weaver of Lies (zlatá): Zajímá mě jeho vlastnost když zaplatím a otočím ho obličejem vzhůru můžu si libovolnej počet bytostí které jsou ve hře naopak otočit obličejem dolů takzvaně udělat morf zpátky na bytost 2/2 ale na konci této karty je něco ve smyslu že Weaver of Lies face down.. zůstává potom otočenej dolů nebo nahoru?

To je vše, předem se omlouvám, nejsem znalec Magicu a doufám, že jsem to popsal dobře, budu moc a moc rád za rady k těmto 3 kartám :-)))))  předem díky



FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:483
Flamberg

--
31.05.2018 09:12  
Ahoj!


1. Provoke

Soupeř může samozřejmě do bloku přihodit více obránců; jako obvykle. Jinak pro úplnost, jak je Provoke definovaný v pravidlech:
702.38. Provoke

702.38a Provoke is a triggered ability. “Provoke” means “Whenever this creature attacks, you may choose to have target creature defending player controls block this creature this combat if able. If you do, untap that creature.”

702.38b If a creature has multiple instances of provoke, each triggers separately.


2.Chromeshell Crab

Crab dělá to, že si s protihráčem prohodíte kontrolu zacílených bytostí.

i. Máš na bojišti zamorfovaného kraba.
ii. Zaplatíš 4Blue a morph se otočí na kraba. Spustí se jeho schopnost - zacílíš na jednu svoji a jednu soupeřovu bytost.
iii. Schopnost se vyhodnotí. Tvoje bytost jde pod kontrolu soupeře a jeho bytost jde k tobě. Pokud tedy chceš (je tam "may").


3. Weaver of Lies

Zacílíš na libovolný počet bytostí s Morphem na bojišti (svých, soupeřových) a otočíš je lícem dolů. Ten konec věty pouze znamená, že tou schopností nemůžeš zacílit na samotného Weavera, z kterého schopnost pochází.

Spíše angličtinářská otázka - na správný slovosled :-)

When Weaver of Lies is turned face up, turn any number of target creatures with morph abilities other than Weaver of Lies face down.

Když je Weaver of Lies otočen lícem nahoru, otoč lícem dolů libovolný počet cílových bytostí s Morph schopností, kromě samotného Weavera of Lies.
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
GolgeriUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Golgeri

--
31.05.2018 13:24  
 Ahoj, super moc díky! :-) Ach ta angličtina, budu muset ještě zapracovat. :-D Člověk si to tak nějak přelouská, ale ještě to pochopit k tomu :-) Nejspíš se brzo ozvu určitě narazíme na něco co budeme opět louskat  
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:26
Wrecky

--
31.05.2018 13:35  
Nevadí mi že si odepsal tak pozde.. Lépe pozde jak nikdy
1. Má třetí otázka v předešlém článku: myslel sem ti tak, že pokud se aktivuje regenerate, bytost musí být odstraněna z boje. Tedy když aktivuju regenerate na 5/3 zombie s menace bloker ji musí obránit aspoň dvěma bytostmi. (Nejdříve vybere v jakém pořadí půjdou ne?) Mohl by vybrat jako prvního obránce něco s víc jak 3 power? Protože to by bytost zabilo, aktivovala by se regenerate a musela by být odstraněna z boje. Jenomže poté by byla porušena menace ne? Už chápeš co se ptám
?
2. Díki a unstable už více-méně chápu. Předtím sem jí nepochopil proto, že sem tam hledal slova na které sem zvyklí z magicku. Jenomže tam se využívají slova i z normálního života a to mne zmátlo..
3. Pokud bys byl tak hodný a pokusil se něco najít.. (Nějaké turnaje..) Bydlím na Slovensku v okolí Nitry. A nejsem tak úplně začátečník když se to tak dá nazvat.. Mám jen 14 ale už se to celkem dá.. Právě proto bych chtěl na turnaj - aby sem zistil jak pokročilí sem v magicku
Děkuju
GolgeriUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Golgeri

--
31.05.2018 14:48  
1. Napadla mě zrovna další věc ohledně Sorcery nebo Instantu když mám kouzlo Destroy target artifact or enchantment tak je jasné co to dělá a otázka zní když má nepřítel Artifact creature můžu to použít i na ní nebo by muselo být jiné kouzlo? sice ano je to artifact ale bytost.. :-) díky předem :-)

GolgeriUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Golgeri

--
31.05.2018 14:52  
 Ještě maličkost, pod slovo Spell (kouzlo) spadají všechny karty Magic? např. Creature, Sorcery, Instant, Artifact, enchantment atd...? mimo zemí předpokládám.. :-) 
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:26
Wrecky

--
31.05.2018 16:38  
Ahoj golgery. Odpovím ti místo flamberga.
1. Ano může. Destroy target artifact or enchantment se týká všech artifactú a enchantmentú. Co znamená artifact creature / equipment / enchantment aura / cartouche a tak dál..
2. Ano spell se bere jako každá karta (kromě zemí) která se nachází na stacku. (Pokud nevíš co je to stack stačí se zeptat
GolgeriUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Golgeri

--
31.05.2018 17:35  
 stack jsou karty na ruce? budu možná vypadat blbě ale zeptám se no každopádně za odpovědi ti děkuju :-)))
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:26
Wrecky

--
31.05.2018 17:54  
Promiň ale já nemám zrovna čas
Flamberg ti to snad vysvětlí
GolgeriUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Golgeri

--
31.05.2018 19:16  
 podle odpovědi to zní že ne v pohodě..
GolgeriUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Golgeri

--
31.05.2018 19:24  
Wrecky Tak už to mám každá vyvolaná karty která jde z ruky jde na stack a když je ve stacku tak na ní může soupeř reagovat a až potom jde do hry pokud nikdo nic nebude sesílat.. není to tak težký napsat
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:483
Flamberg

--
01.06.2018 10:39  
Ahoj!

No vidíte, jak si hezky umíte poradit :-)

Jak píšeš, "spell" ("kouzlo") je karta na stacku. Smyslem stacku je, aby na kouzla a schopnosti šlo zareagovat (a například je zrušit countespellem).
Na akce, jež přes stack nejdou, regovat nelze. To je například zahrání země či otočení morpha lícem vzhůru.

Ad Regenerate + Menace
Nejsem si jistý, jestli si rozumíme. Pokusím se celou situaci popsat co nejdetailněji.

0. Na bojišti máš Twisted Abomination a Graf Harvest. Soupeř má jednoho 3/3 dinosaura a jednu 2/2 zombie.

 

1. Declare Attackers Step: nahlásíš Twisted Abomination jako útočníka a tapneš ji.

2. Declare Attackers Step: hráči dostanou prioritu a nic nedělají.

3. Declare Blockers Step: bránící se hráč vybere obě své bytosti jako obránce. Nemůže vybrat pouze jednu, protože Abomination má Menace.

4. Declare Blockers Step: ty, jakožto útočící hráč, srovnáš soupeřovy bytosti do takzvaného "Damage Assignment Order", tedy pořadí, v jakém se jim bude udělovat bojové zranění. Dejme tomu, že jako první dáš 3/3 dinosaura a pak 2/2 zombie.

5. Declare Blockers Step: dostaneš prioritu. Nyní, když vidíš, jak soupeř zablokoval, a že by Abomination nejspíše umřela, aktivuješ její schopnost a zaplatíš Black. Aktivovaná schopnost jde na stack.

6. Declare Blockers Step: soupeř dostane prioritu a může na schopnost na stacku ještě nějak zareagovat, než se vyhodnotí. Dejme tomu, že nic nedělá.

7. Declare Blockers Step: schopnost se vyhodnotí a tvoje Abomination dostane do konce kola jednorázový regenerační štít, který čeká, až se bude moci uplatnit.

8. Combat Damage Step: bytosti si navzájem udělí bojové zranění. Abomination musí dát minimálně 3 zranění první bytosti v pořadí (3/3 dinosaurovi) a zbylé 2 zranění může dát do druhé bytosti (2/2 zombie). 3/3 dinosaur udělí 3 zranění do Abomination a 2/2 zombie dá 2 zranění.

9. Combat Damage Step: nyní se zkontrolují takzvané "State-based actions", aby se zjistilo, jestli má nějaká bytost zemřít. 3/3 dinosaur má na sobě 3 zranění, 2/2 zombie má na sobě 2 zranění a Abomination má na sobě 5 zranění a jednorázový regenerační štít. Dinosaur a zombie tedy zemřou. U Abomination se využije regenerace a tedy, místo toho aby umřela, se Abomination tapne, odstraní z boje (už není útočící bytostí) a všech 5 zranění se jí vyléčí.

10. Combat Damage Step: hráči dostanou prioritu.



Ad Nitra

Nejbližší oficiální herna je v Trnavě (https://www.facebook.com/FenixGames/). Jinak hraní v Nitře kdysi organizoval Martin Kažimír. Možná by ses mohl zkusit optat na www.mtg.sk
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
GolgeriUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Golgeri

--
01.06.2018 16:41  
Ahoj, snažíme se! Občas to hledaní je záhul, ale jde to opět jsem narazil na jednu kartu, která se jmenuje Scute Mob (zlatá), pochopil jsem to tak, že když je ve hře 5 a více zemí tak má dostat +1/+1 nebo +4/+4 protože před 1/1 je psaný four tak na to koukám jak jelen a jestli je to permanentně nebo se to připisuje za každé kolo...? Každopádně nic jako ve smyslu "dokonce kola" tam psané není... předem opět děkuji :-)
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:483
Flamberg

--
01.06.2018 17:12  
Scute mob:

"At the beginning of your upkeep, if you control five or more lands, put four +1/+1 counters on Scute Mob."

Otrocký překlad:
"Na začátku svého upkeepu, pokud máš pod kontrolou alespoň pět zemí, polož na Scute Mob čtyři +1/+1 značky."


Ten bonus tam tedy bude, dokud na Scute Mob ty žetony budou. Nejspíše tedy dokud neumře. A ta schopnost se spustí v každém kole, kdy máš alespoň 5 zemí. Takže pravděpodobně bude Scute Mob rychle "kynout".


Je třeba rozlišovat schopnosti, které přidávají značky ("countery"), a schopnosti, jež vytvářejí dočasný efekt. Například jako má Giant Growth.


Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
GolgeriUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:9
Golgeri

--
01.06.2018 17:48  
 tak to je pěkná karta, pokud ji nepřítel nemá jak odrovnat bude asi pěkně bolet k tomu nějaké očarovaní s trample a bude to au... díky
WreckyUživatel není přihlášen
New Member
New Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:26
Wrecky

--
09.06.2018 15:26  
Ahoj flambergu. Mám tady pár dalších otázek.
1. Potřeboval bych vysvětlit kartu Lost Legacy. ,,Name a card" to mám jako říct jméno kartu v čase kdy sesílám Lost Legacy? Jenomže to asi to jméno karty potřebuju znát viď? To se asi oplatí v turnaji v sideboardu. Pak potřebuju vysvětlit kartu Worldknit..
2. Jak funguje menace a doublestrike? Myslím když jsou spolu obě schopnosti. (Nejlépe asi když mi to vysvětlíš na příkladu.
3. Co se stane když ,,dolížu" knižnici a musím potáhnout kartu?
4. Pokud jsi dám mulligan (sry nevím přesně jak se to píše ) tak poté jsi mám dát taky scry 1 ?
5. Může být +1/+1 counter i na vehicli / vehiclu? (Sry za gramatiku) Mám na mysli kartu Untethered Express. Tedy když vehicl přestane být bytostí tak neztratí ty counte?
6. Co je to card pool? Myslím že je to na karte Worldknit
7. Vím jak funguje většina Conspiracy ale mohl bys mi trochu zpřesnit schopnost Hiden Agenda? Jako třeba jestli to jméno té karty má můj soupeř znát a tak dále..
8. Pokud kartu exilnu (z battlefieldu) vyhodnotí se schopnosti ,,dies"? Příklad: mám v battlefieldu Dire Fleet Hoarder. Protihráč na něj sešle Vraska's Contempt. Vyhodnotí se tato pirátova schopnost a vytvořím si Treasure?
9. ,,Add one mana of any color to your mana pool." znamená to že si přidán jeden basic land do battlefieldu který bude barvy jaké budu chtít? Asi by bylo víc logistický to, že to za mně zaplatí jednu manu hoci aké barvy při seslání spellu?
10. Regenerate + Menace -konečně jsme se dopracovali k tomu co jsem chtěl já jsem si totiž myslel že existuje ještě nějaká ,,mezifáze" mezi boji s jednotlivými blokeri. Myslel sem si že pokud by se vyhodnotila regenerate již po prvém blokerovi, bytost by byla odstraněna z boje. Jenomže tím by se porušila regenerate. Teď už v tom mám jasno
11. Jaký je rozdíl (a jaké vlastně sou) mezi tipy deckú a turnajů? Mám na mysli třeba standart, modern a podobne..
12. Otázka k otázkám.. Je ti lepší pokud se tě takhle zeptám hromadu otázek a nebo je ti to lepší postupně?
Za odpovědi vpřed děkuju..
FlambergUživatel není přihlášen
Basic Member
Basic Member
Odeslat privátní zprávu
Posts:483
Flamberg

--
20.06.2018 12:13  
Zdar!

Lost Legacy
- Přesně tak, ideální karta do sideboardu, protože je dobré vědět, co Ti v soupeřově balíčku vadí nejvíc. A jméno říkáš až při vyhodnocení kouzla, ne při seslání (takže soupeř nemůže na tvou volbu reagovat).


Worldknit
- karta pouze do draftu (vyšla v draftovací sadě Conspiracy).
- pokud bys hrál v balíčku všechny karty, cos nadraftoval ("cardpool"), tvoje země by dávaly libovolnou manu.


Menace + Double Strike
- v podstatě spolu nijak neinteragují.
- Menace říká, že tuto bytost lze blokovat pouze dvěma a více obránci najednou. Uplatňuje se v Declare Blockers Stepu.
- Pokud je útočník blokován více obránci (ať už kvůli Menace nebo prostě proto :-)), útočník je srovná do uličky. Následně při udílení bojového zranění musí útočící bytost nejprve udělit smrtelné zranění první bytosti, aby mohla zraňovat i tu další.
- Double Strike říká, že kromě normálního Damage, udělí tato bytost i First Strike Damage.


Příklad:

1. Declare Attackers: nahlásím jako útočníka svou 5/5 bytost, která má Double Strike, a tapnu ji.
2. Declare Blockers: soupeř nahlásí dva obránce: 3/3 a 6/6 bytost. Já je srovnám dle svého uvážení. Například jako první půjde 3/3.
3. First Strike Combat Damage: moje bytost udělí 5 zranění. Nejprve musí dát minimálně 3 do prvního obránce a zbylé 2 může dát do druhého obránce.
4. První obránce umře.
5. Normal Combat Damage: moje bytost opět udělí 5 zranění. 3/3 obránce už je v hrobě a tedy se všechno zranění dá do 6/6. Ta má nyní na sobě celkem 7 zranění. 6/6 obránce mému útočníkovi zároveň udělí 6 zranění.
6. Obě bytosti zemřou.


Lízání z prázdné knihovny
- Pokud máš udělat "draw" a nemáš už kartu, prohráváš hru.


Mulligan
- Aktuální pravidlo o Mulliganu říká, že, když nejsi spokojený se svou úvodní rukou, můžeš ji celou zamíchat do balíčku a líznout si o kartu méně. Toto můžeš opakovat, dokud nejsi spokojen (tj. postupně lízat 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0 karet :-)) Až budeš spokojen, tak si nakonec můžeš udělat jeden Scry 1 (tj. podívat se na vrchní kartu balíčku a buďto ji tam nechat, nebo ji dá na spodek balíčku).


Velicle + Counter
- Ano. Countery na permanentech zůstávají, i když nějak změní své charakteristiky (typicky vehikly nebo oživené země).


Hidden Agenda
- "Start the game with this conspiracy face down in the command zone and secretly choose a card name. You may turn this conspiracy face up any time and reveal that name." - tvá volba je tajná, dokud kartu neodhalíš. Surprise...


Dies + Exile
- Ne. "Dies" znamená "is put into graveyard from the battlefield".


Add mana to your mana pool
- pouze přidá "imaginární" manu, kterou musíš ihned použít (na konci stepů a fází se mana pool vyprazdňuje). Nedává ti to na bojiště žádnou kartu země.


Turnaje
- složitá otázka :-D
- turnajové formáty viz https://magic.wizards.com/en/game-info/gameplay/rules-and-formats/formats
- turnajová "metagame" viz hromadu stránek na netu. Například cmus.cz, mtgtop8.com...


Otázky
- je mi to v celku jedno. Stejně to tu zřejmě nikdo jiný nečte :-)
Flamberg - The official Magic-Guru.cz Rules Advisor, DCI Judge (Level 2)
Nemůžete vkládat odpovědi.

Active Forums 4.2
NOT LICENSED FOR PRODUCTION USE
www.activemodules.com
© 2017 Magic-Guru.czInformacni server pro zacinajici hrace karetni hry Magic the Gathering (Magic, MTG) Podmínky používáníProhlášení o soukromí